Jak se vyrábí Nissan LeafVIDEO
Jak se vyrábí Nissan Leaf
Zemní plyn důležité palivo i pro ČRCNG
Zemní plyn důležité palivo i pro ČR
Nový Superb slavnostně odhalen!ŠKODA
Nový Superb slavnostně odhalen!
Mercedes-Benz třídy B na plynTEST
Mercedes-Benz třídy B na plyn

Autosalon Tokio 2015: elektromobil Nissan IDS s 60kWh baterií

Jan Horčík - 28 Říjen 2015

Tokijský autosalon otevřel brány novinářům a přicházejí první novinky. Nissan IDS je koncept nového elektromobilu naznačující kam se japonská automobilka vydá s novou generací Leafu.auto elektromobily koncept Nissan IDS

Koncept elektromobilu Nissan IDS je plně elektrické robotické auto vybavené 60kWh baterií
foto: Nissan

Elektromobil Nissan IDS není příští generací vozu Nissan Leaf. Naznačuje ale jakým směrem by se mohla vydat.

Nejprodávanější elektromobil na světě v aktuální verzi získal příplatkovou 30kWh baterii. Koncept Nissan IDS je vybaven 60kWh baterií, což znamená dojezd až kolem 400 km na jedno nabití při průměrné spotřebě 15 kWh/100 km.

Navíc je auto plně robotické, to znamená, že nabízí plnou míru autonomie. Pro srovnání, Tesla Model S díky novému Autopilotu nabízí pouze částečnou autonomii v řízení.

auto elektromobily koncept Nissan IDS

(klikněte pro zvětšení)
foto: Nissan

Při prezentaci nového konceptu Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, řekl, že "Nové technologie Nissanu přinesou revoluci do vztahu mezi řidičem a autem a mobility budoucnosti".

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele honza.t

Nissan IDS Concept: Autonomous 60 kWh Next Gen LEAF
https://www.youtube.com/watch?v=u0Uz5scwJtU

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cokoli hodlám v budoucnu dělat , musím srovnat s Teslou, aby si mě vůbec někdo všiml. Zase srovnání budoucnosti s přítomností. Konceptu se zavedeným autem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ten dojezd 400km, to je včetně deního svícení, rádia, klimatizace atp? nebo jen čistá jízdá v laboratorním prostředí? dík

Obrázek uživatele Josef

Mělo by to mít 60 kWh baterii a píšou spotřebu 15 kWh na 100 km. S tím se dá jezdit i za normálního provozu u stávajících Leafů, takže to bude reálné.

Obrázek uživatele Jolinar

ze 60kWh baterie v produkcnim aute nikdy 60kWh energie nedostanete, taze to nemuze byt realny dojezd, ale ciste jen teoreticky (laboratorni).

Obrázek uživatele Josef

Jistě, pokud by to byla čistě 60 kWh baterie, tak ano. To máte pravdu. Tak trochu spoléhám na to, že to bude 60 kWh využitelných.

Obrázek uživatele Jolinar

v clanku je psano o baterii...

Obrázek uživatele Josef

Jistě, ale nikde není uvedeno, jestli je to její kompletní kapacita nebo využitelná kapacita.

Obrázek uživatele Jolinar

tak je to sice slovickareni ale jeste jsem neslysel ze by se nekdy napr. o 85kWh baterii mluvilo jako o 71kWh :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Nissan IDS je koncept nového elektromobilu naznačující kam se japonská automobilka vydá s novou generací Leafu"

Myslím, že viacerým fanúšikom by sa páčilo, keby nový Leaf vyzeral skôr ako koncept Nissan Sway zo Ženevského autosalónu.

Obrázek uživatele Josef

V překladu: V Japonsku za dva roky, zbytek světa možná nikdy. Je to zajímavý koncept, ale předbíhá to dobu. A to hlavně v připravenosti infrastruktury. Aby tohle auto fungovalo, bude potřebovat velmi moderní a funkční silnice. Toho se tu v ČR hned tak nedočkáme...

Já už si snad opravdu začnu myslet, že na vývoj "normálního" elektromobilu (U Nissanu tomu odpovídá např. Pulsar) s dojezdem 500km klidně i podle JC08 je snad uvaleno embargo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1
Mozno novy Leaf ci Tesla 4 naplnia ocakavania bezneho auta za mierne vyssiu cenu a dojazd cez 300km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bože to jsou šáhlý palubovky ach ty japka

No abych si nerýpnul, ale není to tak dávno kdy Nissan byl hlavním propagátorem teze "že dojezd 150km je naprosto dostatečný pro 95% řidičů" a teď najednou celých 500km dle JC08?

Obrázek uživatele Josef

Tak ono to je „v průměru“. Což znamená, že vezmeme všechny cesty všech řidičů a z toho nám vyleze, že normální řidič neujede denně víc jak 150 km. Problém je v tom, že to jedno procento nastává alespoň dvakrát ročně skoro u všech řidičů... A pak to začíná být dost otravné.

Já to pochopil tak, že kombinace 150km, půlhodinového DC nabíjení (Chademo) a možnost dobíjení doma, může opravdu plnohodnotně konkurovat běžným spalovákům ve všech ohledech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co je toto za zrovnanie? "Pro srovnání, Tesla Model S díky novému Autopilotu nabízí pouze částečnou autonomii v řízení." Tesla ma ciastocnu autonomiu uz na ceste a Nissan ma bohvie co len na papieri. :)

Taky mě to trklo. Tesla je auto které už dávno jezdí, zatímco tohle je jen koncept, který se vůbec nemusí vyrábět. Srovnání neporovnatelneho.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články