Nissan Leaf nejprodávanějším elektromobilem na světě, krátce předstihl Tesla Model 3

Kumulativní prodeje elektromobilu Nissan Leaf 40kWh dosáhly 450 000 kusů od roku 2010. Tesla Model 3 mu ale dýchá na záda.

Nissan stále ještě může těžit ze jména Leaf, které se během 10 let stalo v oblasti elektromobilů podobným pojmem, jako Prius mezi hybridy. Ale na jak dlouho? Dlouhodobě se Leafu vede dobře zejména na domácím japonském trhu. Např. za rok 2019 se ho tam prodalo 19 789 kusů z celkově 43 867 prodaných aut do zásuvky.
foto: Nissan

Od uvedení v roce 2010 se k lednu 2020 globálně prodalo už 450 000 elektromobilů Nissan Leaf. Celkem byly uvedeny čtyři verze tohoto japonského elektromobilu s kapacitami 24 kWh, 30 kWh, 40 kWh a nejnověji 62 kWh s verzí e+.

Zpočátku, protože šlo o téměř jediný model na elektromobilním trhu, byl Leaf králem. Se začátkem výroby elektromobilu Tesla Model 3 v roce 2017 a především technologickým zastaráváním navzdory vyšší kapacitě baterií začal své pozice ztrácet.

Tesla se do konce roku 2019 mohla pochlubit 448 634 prodanými kusy elektromobilu Tesla Model 3. Je proto velmi pravděpodobné, že během letošního ledna byl/bude prodejně Nissan Leaf touto americkou konkurencí překonán.

19 Comments on “Nissan Leaf nejprodávanějším elektromobilem na světě, krátce předstihl Tesla Model 3”

  1. Fakt je to škoda, Nissal Leaf, chytil první vlnu a udělal
    Fakt je to škoda, Nissal Leaf, chytil první vlnu a udělal dobré auto.
    Bohužel zaspal a vypadá, že spí do těď. Nechápu, mohl být „králem“ klidně dál, kdyby neudělal ty chyby nových verzí Leafu.

    Ten úspěch Modelu 3 je obrovský. Zatímco Leaf to má za 10 let, Model 3 má ty samý prodeje za 2 roky!

    Nissan nemá už šanci.

  2. off
    Nissan zanikne do roku 2022, tvrdí Carlos Ghosn. Značka

    off

    Nissan zanikne do roku 2022, tvrdí Carlos Ghosn. Značka se zdržuje komentáře
    https://www.autorevue.cz/nissan-zanikne-do-roku-2022-tvrdi-carlos-ghosn-znacka-se-zdrzuje-komentare

    Co k tomu dodat? Čím míň bude značek, tím horší budou auta protože bude menší konkurence.

    Mimochodem Mitsubishi zrovna prožívá svůj Dízgejt a razie v pobočkách. Hrozím mu svolávka až 400 tisíc aut.

    1. pro blbce dobrý, Leaf konči vedle M3, protože je
      pro blbce dobrý, Leaf konči vedle M3, protože je předražený, malý dojezd, malý auto, nabíjení hrůza, prostě jen na to jezdit kolem svýho baráku s podřadným autem s cenovkou luxusního, většího auta…. za 1/3cenu možná adekvátní cena, jinak jen pro blbce 🙂

      1. Nenapsal bych přímo pro blbce. Když někdo chce, ať si ho
        Nenapsal bych přímo pro blbce. Když někdo chce, ať si ho koupí.
        Spíš bych napsal, že zaspal dobu. Leaf 1 bylo dobré auto, mělo zřejmou chybu ohledně chlazení baterek.
        Místo toho aby se nissan poučil a problém vyřešil, tak na to kašlal. Mezi konkurencí která se objevila nemá co nabídnout.
        Jak je na tom nejnovější leaf nemám info.
        Ale kdo by ho za tu cenu chtěl.

        1. Ano, bohužel neměl konkurenci, teď už je jen pro … ,
          Ano, bohužel neměl konkurenci, teď už je jen pro … , tedy ty, co překousnou, že nemá dnes co nabídnout 🙂

          Navíc už jeden blbeček musel zaplatit za nové baterie 1/4 mega, a to se vyplatí 😀

          Degradace bych se bál VŽDY, pokud nejde o Teslu, která nebyla vyrobena před rokem 2015. Tesla je jistota, že auto bude fungovat už na vždy pro obyč. člověka. Jiné značky jsou jistota, že jsou motory i baterie designované omezeně, jako vždy u podvodníků a zlodějů fosilních výrobců.

          1. Na minulem brnenskem elektroctvrtku Honza rikal, ze baterky od
            Na minulem brnenskem elektroctvrtku Honza rikal, ze baterky od Panasonicu do Tesel S85 jsou drzaci narozdil od tech v S/X 90 a 100. I proto se snziuje rychlost nabijeni a vyuzitelna kapacita prave u tech 90 a 100. Z jeho zkusenosti a z ubytku baterie, ktere mi Michelin koncem roku na navsteve rikal, bych teda vic veril tem starsim verzim.

              1. Ano, byla myslena degradace, ze ty baterie v 85tkach ji maji
                Ano, byla myslena degradace, ze ty baterie v 85tkach ji maji minimalni. Dokonce rikal,z eje lepsi si misto TM3 koupit S85, nejen kvuli nabijeni zdarma, ale rikal, ze i treba vymeny napravy (nebo nejake casti, presne si nepamatuji) vyjde na stejne penize jak u Octavky. U TM3 docela hanil minimalni rekuperaci v zime a taky zravy predehrev baterie, kdyz je naplanovane (v navigaci) rychlonabijeni na SCh.

                1. to je jen JPP (jedna paní povídala), takovým informacím
                  to je jen JPP (jedna paní povídala), takovým informacím chytrý člověk nemůže věřit, dokud někdo nedodá řádné statistiky…. některé lidi je snadné oblbnout, proto čtou miliardového zloděje Bakalu a jeho poskoky (ods, top09, stan, čssd, piráty) či sledují ČT, kterou kontrolují stejní lidé jako tento zloděj 🙂

                2. Prijedte dnes rict Vas nazor, kazdy bude rad za
                  Prijedte dnes rict Vas nazor, kazdy bude rad za obohaceni.
                  Mimochodem, ANO, KSCM a SPD jsou lepsi strany nez Vami zminene? 🙂 Mel jste tam napsat vsechny, pak neni co vytknout. 🙂

                3. Přesně tak, aspoň se každý z nás dozví, jestli je
                  Přesně tak, aspoň se každý z nás dozví, jestli je chytrý nebo blbý a zejména proč. 🙂
                  Já jsem třeba blbý asi jen proto, že jsem vyslyšel přání manželky. A Michelin na tom asi bude plusmínus stejně. 😀 😀 😀

                4. Myslim, ze ten filtr chytry/hloupy pracuje velmi ostre.
                  IF

                  Myslim, ze ten filtr chytry/hloupy pracuje velmi ostre.

                  IF nazor se shoduje s mim videnim sveta THEN chytry ELSE hloupy

                5. Ohledně té rekuperace v zimě. Myslel bych si to samí, ale
                  Ohledně té rekuperace v zimě. Myslel bych si to samí, ale náhodou jsem viděl video od Tesláčka na škole smyku a tam je vysvětleno proč je v zimě lepší malá, nebo žádná rekuperace:
                  https://youtu.be/TjgTGy1NwrA

  3. tak jasne, ale musej se secist prodeje obou generaci daneho
    tak jasne, ale musej se secist prodeje obou generaci daneho modelu, takze by treva VW mohlo oponovat ze Golfu se prodalo 30 milionu a mohli by se tim chlubit i v pripade eGolfa, proste jen proto ze je to stejne nazvem auto, a jen ma jinej motor 😀

    Nissane Nissane, ty jsi sanci propalil v dobe kdy jsi prisel s 2 generaci Leafa a ochudil jsi ho o drobnosti ktere tomu autu mohli pomoci v mnohem lepsich prodejich

Napsat komentář