Nissan představil novou verzi e+ elektromobilu Leaf s 62kWh baterií už začátkem ledna. Dnes už známe českou cenu i WLTP dojezd.
Nová verze elektromobilu Nissan Leaf e+ nabízí vyšší výkon, větší baterii a samozřejmě vyšší cenu. Základní Acenta verze Nissanu Leaf 40kWh stojí 950 000 Kč, nejvyšší výbava Tekna 1 050 000 Kč. Verze e+ ve výbavě Tekna (jediná dostupná) stojí 1 200 000 Kč.
foto: Nissan
foto: Nissan
Elektromobil Nissan Leaf e+ se bude podle našich informací v Česku prodávat pouze ve verzi Tekna za cenu od 1 200 000 Kč vč. DPH. Novinka přidává 55 % kapacity baterie (288 li-ion článků namísto 192).
Dle americké EPA, která nabízí velmi realistické odhady dojezdů, bude dojezd Nissan Leaf e+ na úrovni 364 km. Podle evropského standardu WLTP to bude 385 km. Auto nabídne výkon 160 kW/340 Nm a max. 70kW (100 kW špičkově) rychlonabíjení CHAdeMO.
vlastní
Tesla 3 stoji skoro stejne jako Leaf e+. Ten Leaf je podle
Tesla 3 stoji skoro stejne jako Leaf e+. Ten Leaf je podle meho uz neprodejny.
100 km za 30 Kč. Myslím, že cena elektromobilu není vše.
100 km za 30 Kč. Myslím, že cena elektromobilu není vše. V současnosti vlastním 2 čisté elektromobily. Smart ED ve verzi cabrio a Nissan Leaf 2018 Tecna. Smart mám od března 2018 a má najeto 17 000 km. Nissan mám od října 2018 a má najeto 10 100 km.S oběma maximální spokojenost. V rámci garanční prohlídky se mění kabinový filtr a nic víc. Mám v garáží 2 wallboxy a každý z nich má vlastní elektroměr a spínání HDO. Vše se síťově vyhodnocuje přes vlastní počítač. Mám tedy absolutní přehled o nabíjení obou vozidel, včetně vzdáleného přístupu přes internet a dokonalým statistikám. Po ročním použití jsem si vyjel přehledy nabíjení. Nabíjím z 98 % jen doma přes noc a jen na NT. Celková spotřeba pro oba elektromobily byla 3900 kWH. S tím jsem ujel asi 27 000 km, převážně v Praze. U PRE mám sazbu pro tepelné čerpadlo a 1 kWh mne stojí se započtením všech příplatků, služeb a podpory ekologie necelé 2 Kč. Za rok jsem tedy za elektřinu utratil necelých 8000 Kč. A to nepočítám to, že mám vlastní fotovoltaiku s akumulátory 32 KWh.
Kdo má zájem vidět, jak se přehřívá baterie u Nissanu
Kdo má zájem vidět, jak se přehřívá baterie u Nissanu Leaf při rychlonabíjení, může zkouknout moje video z cesty z ČR do Rakouska. Je to fakt obří problém. Nedovedu pochopit, proč musím spotřebovávat el.energii na topení, když mám pod zadkem přehřátou baterii a kvůli ní čekat před každým nabíjením až schladne. Fakt šlendián milý Japonci 🙁
Zdržení na cestě 720km kvůli přehřívání baterie odhaduji na 2h. Fakt vopruz.
https://youtu.be/C2meawVdSCY
S přehříváním asi máte pravdu. Fakt je to otrava. S
S přehříváním asi máte pravdu. Fakt je to otrava. S čím ale nesouhlasím je to, že tím vlastně kritizujete auto jako takové. Auto si přece kupuje každý podle toho, k čemu se ho chystá používat. Pokud se chystám jezdit v terénu, nebudu si kupovat limuzínu, ale koupím si SUV 4×4. Kupovat si Leafa a používat ho na dálkové jízdy je stejný nesmysl. Tam si právě pořídím tu limuzínu ne sporťák. Je to vlastně stejné jaké si kupovat Leafa a bydlet na sídlišti. Já s Leafem jezdím převážně jen po Praze. Najezdím denně od 60 do 200 km a nabíjím výhradně jen doma přes noc z wallboxu. Občas jedu i dál, třeba do Liberce, cca 110 km, přijedu tam s 47-50 %, dám si kafe v Nise, během 30 minut nabiji na 98 % a jedu domů. Jízda po dálnici s tempomatem na 135 km. O nákladech na provoz píši v jiném příspěvku. Při ročně ujetém počtu 27 000 km činily náklady asi 8000 Kč. Pokud bych jezdil na naftu, bylo by to cca 75 000. Myslím, že není o čem polemizovat.
Toto video je soukrome….
Nissan se cejtí, asi to bude Tesla killer 🙂
Auto, který
Nissan se cejtí, asi to bude Tesla killer 🙂
Auto, který budem znát jenom z testů protože to asi moc lidí nekoupí.
Pronesl nas genius. Prodava se kupodivu vic nez dobre i v roce 2022.
Možná teď budu za exota, ale každý má své priority.
1)
Možná teď budu za exota, ale každý má své priority.
1) CCS nebo CHAdeMO?
Za mě jedině CHAdeMO (+ samozřejmě Mennekes Typ 2)
a) U CHAdeMO se mnohem lépe otvírá a především zavírá krytka konektoru. U CCS je to alespoň pro mě docela opruz.
b) 50kW mi vůbec nevadí. Než budou běžně dostupné stanice 100-350kW s nabíjením za rozumnou cenu a taky EV s tímto nabíjením za rozumnou cenu, tak já už budu mít oježděný a možná i prodaný 2. a možná i 3 elektromobil – na rozdíl od ostatních, kteří budou jen čekat a čekat s vidinou „nabíjení za 5 minut“. Nakonec i Ing. Kuželka z ABB na Amperu prohlásil, že i podle ABB bude základem veřejného nabíjení i nadále úroveň 50kW.
2) Konektor nabíjení vpředu nebo vzadu?
Za mě pokud možno vpředu a pokud možno uprostřed nebo co nejblíž k podélné ose auta. Preferuji najíždět k nabíječce předkem, nikoli zacouvávat. Z tohoto nejlíp vychází Leaf, Kona a e-Niro. Kona a e-Niro jsou prozatím drahé, nedostupné a Kona je navíc malá.
3) Aktivní teplotní management
V tomhle zatím Leaf prohrává, ovšem je otázka, jak u koho. Kdo je odkázaný na rychlonabíječky na dlouhých cestách, zejména po dálnicích, ten to samozřejmě pocítí. Naopak ten, kdo jezdí po ostatních silnicích 90/50, ten už tolik ne. A navíc nabít doma na AC a vyrazit s nezahřátou baterkou 62kWh, tak podle délky trasy to někomu může klidně stačit do cíle, tam nabít na cestu zpět a kde je pak rapidgate? Jak říkal Mirek Matyáš na konferenci „Malá elektromobilita“ v Terezíně (Mirku, DÍKY!!!), tak by si každý měl rozmyslet, kde bude nabíjet. Ideálně doma, z FVE a baterky. Nespoléhat se pokud možno na veřejné nabíječky. Až přijdou do ČR všechny objednané TM3, tak to teprve bude mazec. V tom je kus pravdy. Takže pokud má někdo rodinný dům + FVE, tak ani toto omezení Leafa 40/62kWh nemusí pro něj být tak zásadní, jak se může zdát při testech „ukaž, co umíš“. Je to silně individuální, jako ostatně všechno kolem elektromobility.
4) Pohodlí, hlavně při nastupování.
Vyzkoušel jsem si na Amperu Konu (malá), e-Niro (lepší, těch cca 20cm navíc je znát), Leafa znám a nakonec jsem si zkusil TM3. Jako říkejte si co chcete, ale já jsem se do toho nemohl normálně nasoukat a to nejsem žádný zápasník sumo. Jasně, na každé auto je třeba nějaký grif. Jinak TM3 samozřejmě nádhera, pro mě zatím z říše snů.
Možná to všechno vypadá jako nepodstatné věci, ale pokud by byl Leaf za rozumnější cenu, tak by to nemusela být špatná volba. Určitě nevyhoví všem.
Chtělo by to nějakou tuningovou firmu, která Leafovi 40/62 dodělá chlazení a možná by nebylo co řešit.
Mimochodem, ta cena Leafa 62kWh není žádná novinka, v Auto In Pardubice ho měli v ceníku už před cca 3 týdny.
+1 v podstatě se vším souhlas
Narozdíl od CCS umožňuje
+1 v podstatě se vším souhlas
Narozdíl od CCS umožňuje CHAdeMO protokol DC nabíjení i nižším napětím 50-200V, takže přes CHAdeMO nabijou i motorky, hobby projekty a restavby fosilu, CCS jsem u hobiku zatím neviděl.
Těch 50V je jen na papíře, reálně nikdo nepodporuje nic
Těch 50V je jen na papíře, reálně nikdo nepodporuje nic cca pod 90V.
Timto nerikam ze je Leaf spatnej, nabijim z 95% doma jelikoz
Timto nerikam ze je Leaf spatnej, nabijim z 95% doma jelikoz me to na denni jizdy staci kdyz najedu do 150-200km.
Ale kdyz bych si ho poridil z vetsi baterii jako ze neporidim jelikoz mam jiny favority tak ocekevan ze i kdyby jednou za cas vyjedu nekam dal prave proto ze mam 60 kw baterii a muzu si to dobolit tak se nehodlam smirit s tim ze budu cekat az se me nekde ochladi baterky to fakt sorry je pruser.
Jestli to bude mít i tedle e+ model, tak je to průser za 1,2
Jestli to bude mít i tedle e+ model, tak je to průser za 1,2 milonu.
Nemate tip jak se dobre starat o baterii v novem Nissanu Leaf?
Nemate tip jak se dobre starat o baterii v novem Nissanu Leaf? Staci nabijet od 20% do 80%? Nebo take 1x mesicne vybit na 5% a pomalu-AC nabit na 95%? Nebo 1x mesicne vybit na 1% a AC nabit na 100%? Na delsich cestach jezdit od 10% do 90%? Po kazdem tretim rychlonabijeni 20-80% jednou nabit pomalu-AC 20-80%. Zkratka nejakou tu kucharku aby baterie vydrzela v kondici co nejdele. Utrzky tipu uz jsem cetl nekolik, ale nic uceleneho. Diky moc.
Dobrej shit, R.I.P. Leaf, dobre si nam slouzil
Dobrej shit, R.I.P. Leaf, dobre si nam slouzil
Heheh. Haha. I v roce 2022 se prodava nadmiru dobre.
No nič..počkáme si na Peugeot 208e…a budeme dúfať že
No nič..počkáme si na Peugeot 208e…a budeme dúfať že to bude do 30K euro.
Chybí mně tady nadšené příspěvky o tom, jak nás
Chybí mně tady nadšené příspěvky o tom, jak nás asiaté zaplaví levnými dokonalými elektroauty :-D, že by opravdu mnohým došlo, že se v Asii umí rýpat v tištěných obvodech, ale auta, natož ty elektro, dělat neumí?
Dělat pořádná EV nakonec stejně zbude na Evropu, přesně jako u aut spalovacích
aby ses nedivil, aleduj jak to rejžákům vodsejpá jak se
aby ses nedivil, aleduj jak to rejžákům vodsejpá jak se třepou na teslí americký tekno 😉
youtube.com/watch?v=bi_xqNRgFmU
Evropa?? předlužená díra línejch debilů :))
auta mozno, ale kolko elektormobilov vozi azijske baterky ?
auta mozno, ale kolko elektormobilov vozi azijske baterky ?
Jizni Korea myslim patri take do Asie a podle meho nazoru jsou
Jizni Korea myslim patri take do Asie a podle meho nazoru jsou momentalne nejpovedenejsi bevka sourozenci Kona s e-Nirem.
Evropske automobilky zatim az na e-Trona nepredvedli vubec nic.
Velmi doufam, ze mate pravdu a nakonec to preci jen zvladnou.
Na konci roku 2015 stála Visia 24 kWh 730000,-,Accenta s 30
Na konci roku 2015 stála Visia 24 kWh 730000,-,Accenta s 30 kWh 848000,- a teď stojí Accenta s 40kWh 950000,- a toto je už Tekna. I kdybych srovnával jen výbavu Tekna ta cena šla strašně nahoru a to prý akumulátory zlevnuji.
Chápu že automobilky ještě nejsou zvyklé, že by měli prodávat za stejné peníze lepší auto, tak jak to funguje u IT. Ale ten a nárůst je šílený.
Přesně tak, logicky bych si myslel, že se bude zvětšovat
Přesně tak, logicky bych si myslel, že se bude zvětšovat dojezd a mírně klesat cena. Takhle to jde snad ještě k horšímu.
Tak jsem schválně prošel elektroauta na českém trhu a v
Tak jsem schválně prošel elektroauta na českém trhu a v posledních pár týdnech došlo k více zdražením (těch samých aut se stejnou baterií):
Renault Zoe: 829 990 Kč -> 837 000 Kč
Hyundai IONIQ Electric: 889 990 Kč -> 919 990 Kč
Volkswagen e-Golf: 969 900 Kč -> 993 900 Kč
Jaguar I-Pace: 2 039 092 Kč -> 2 088 944 Kč
Tesla Model S a X: +2000 €
Souhlasím, že je to šílené. A brzy budou zdražovat i spalováky. Dle Volkswagenu benzíňáky o 1000-1500 €, nafťáky o 2000-2500 €
Kdeze lonske snehy jsou. V roce 2022 se zdrazuje jeste sileneji.
Asi jen pokus , dnes již za tuto cenu málo prodejne. Nissan
Asi jen pokus , dnes již za tuto cenu málo prodejne. Nissan býval velký prodejce ev. , ale asi je konec.
dotace už jedině dotace 😉 6x Nové elektromobily LEAF 2
dotace už jedině dotace 😉 6x Nové elektromobily LEAF 2 mají v Rychnovských sociálních službách…
youtube.com/watch?reload=9&v=2fGqsnQ0dDM
A co teď koupíte u nás v ČR s 60kWh baterií levněji?
A co teď koupíte u nás v ČR s 60kWh baterií levněji?
Konu?
Konu?
Přesně, i když prý je teď 1 rok čekací lhůta (info z
Přesně, i když prý je teď 1 rok čekací lhůta (info z Ampéru). A navíc ne každý potřebuje 60kWh.
Vybavená Kona 64kWh je za 1259000,-
Vybavená Kona 64kWh je za 1259000,-
A potřebujete nutně Ultimate verzi?
A potřebujete nutně Ultimate verzi?
Já ne, ale je třeba srovnávat srovnatelné, ten Leaf za
Já ne, ale je třeba srovnávat srovnatelné, ten Leaf za 1,2mil je také v nejvyšší výbavě.
Radeji holoauto se, kterym se da normalne jezdit nez auto s
Radeji holoauto se, kterym se da normalne jezdit nez auto s asistenty, ktere si pri cekani u nabijecky nebo plouzeni na okreskach moc neuziju.
Je škoda takhle sprznit auto. Teď jsem nabíjel v 8°C 3x
Je škoda takhle sprznit auto. Teď jsem nabíjel v 8°C 3x Soul na 50 kW nabíječce ČEZ na trase 200 km v rozmezí 3 hodin, po každé to nabíjelo maxnimálním možným příkonem, při třetím nabíjení už běžel ventilátor chlazení baterií. Když to umí Kia, nechápu proč to neudělal NIssan.
Taky to nechápu. Zvlášť když e-NV200 to chlazení má.
Taky to nechápu. Zvlášť když e-NV200 to chlazení má.
Jinak by to bylo super auto. Spotřeba sice trochu vyšší,
Jinak by to bylo super auto. Spotřeba sice trochu vyšší, ale pokud by to nabíjelo vždy těmi 45kW tak by mi ani to nevadilo.
No uvidíme jestli mi tam v pondělí nahrají nový soft. a jestli se to pak zlepší. Zatím se po telefonu tvářili v Plzeňském servisu jakože, o žádném novém softwaru co by to měl řešit nic neví…
Mám přesně tu samou zkušenost. Kdykoli jsem zmínil
Mám přesně tu samou zkušenost. Kdykoli jsem zmínil možnost přehrání SW, tak lepším případě „nevím“, v horším případě „mlčení jehňátek“.
No a ta patálie než jsem se do tý Plzně vůbec
No a ta patálie než jsem se do tý Plzně vůbec objednal.
Na podpoře mě odkázali na servis v Praze. Tam mi řekli, že toho mají hodně, že oni se specializují na opravy baterek a že soft. mi vymění v jakémkoli servisu i tam kde ev nedělají.
V Mariánských Lázních mi řekli, že ev nedělají.
Takže nakonec v Plzni mě objednali s tím, že jako kouknou jestli je pro to auto nějaký novější soft., ale jinak se tvářili, jakože o Rapidgate patrně nikdy neslyšeli.
A to jsem při každém tom telefonátu dvakrát až třikrát vysvětloval co potřebuji, a vždy když si to někdo vyslechl mě předal někomu dalšímu kompetentnějšímu a já vysvětloval znovu…
Takže krom jazykové bariéry vlastně jako s Teslou.
Tragedie, ale EV bohužel žádný servis nerozumí, nic se na
Tragedie, ale EV bohužel žádný servis nerozumí, nic se na tom skoro neopravuje, takže nějaké závady typu FW je pro ně vždycky problém, vím to z vlastní zkušenosti. Když mi do Soulu nahráli nový FW, tak vylepšili aplikaci telefon, aktualizovali navigaci apod., na druhou stranu mi teď ukazuje vzdálenost k nejbližší nabíječce číselně sice správně v km, ale zobrazená jednotka je míle 🙂
No uvidíme jak dopadnu, jsem fakt zvědavej.
No uvidíme jak dopadnu, jsem fakt zvědavej.
Obávám se, že to akorát bud eničit baterii, protože FW
Obávám se, že to akorát bud eničit baterii, protože FW posune kontrolovanou teplotu nahoru, tak se na tom budou dát smažit vajíčka.
To mi je jasné.
Každopádně manželka to při nákupech a
To mi je jasné.
Každopádně manželka to při nákupech a nabíjení jednou za tři dny třemi kW neohřeje, a když s tím jednou za čtvrt roku zajedu někam dál já, tak to ta baterka snad přežije.
U mě udržuje ventilátor teplotu baterií na ma 35°C.
U mě udržuje ventilátor teplotu baterií na ma 35°C.
U Leafu 40kWh?
U Leafu 40kWh?
U Soulu, jak jsem psal výše.
U Soulu, jak jsem psal výše.
Jo no to jo. Každej to má vyřešený lépe než leader
Jo no to jo. Každej to má vyřešený lépe než leader elektromobility. 🙂
Korejci navíc používají lifepolky a to je úplně jiná liga. Ty mají mnohem větší rozsah pracovních teplot.
Fakt chcete do Plzně? Už se zde o nich psalo hodně a i
Fakt chcete do Plzně? Už se zde o nich psalo hodně a i plzeňáci raději jezdí jinam. A bacha, kdyby jste se chtěl připojit na jejich rychlonabíječku… stopnul mi nabíjení a hrozil zavoláním policie, že jim kradu elektřinu…
No už jsem tam objednán, tak to měnit nebudu.
No už jsem tam objednán, tak to měnit nebudu.
Zdravím ctěné forum, potřeboval bych vyslechnout nějaké
Zdravím ctěné forum, potřeboval bych vyslechnout nějaké názory které by mi třeba dopomohly k rozhodnutí..
Mám Leafa 2015, 24kw, 60000km, bez závad.
Zřejmě v důsledku nedostatku rozumu, protože nemovitost by byla jistě lepší, jsem se nechal před pár měsíci zlomit a přibyla Tesla S, též 2015, sice přes 100000km, ale zatím snad nic podstatného.A ted babo rad… Prodat Leafa, když jsme oba s ženou už navyklí na elektro(a taky za víc), nebo nafťáka, když mi ještě jeden starý rezevní čmoud v rodině zůstane?
největší negativum vnímám obavu jak se cenově budou vyvíjet pozáruční opravy(ve smyslu zejm. elektrických částí vozu)… P.s. Na dobíjení z vlastní elektrárny už nemám , ani mít nebudu..
Tady neni nad cim rozmyslet. Prodat stareho leafa a koupit
Tady neni nad cim rozmyslet. Prodat stareho leafa a koupit noveho leafa (nebo jeste lepe jiny vuz Kona, Ipace, ETron)).
K čemu 2 čmoudi? Pryč s ním.
K čemu 2 čmoudi? Pryč s ním.
Já bych chtěl mít vaše problémy. A neporadím vám,
Já bych chtěl mít vaše problémy. A neporadím vám, nezlobte se.
Bych měl strach spíše z poruch ne té tesle než na
Bych měl strach spíše z poruch ne té tesle než na leafovi. záleží na tom jak máte dlouhé pravidelné nezbytné cesty .
Já bych prodal teslu a všechny čmoudy a koupil nové PHEV.
A co se na Tesle 2015 sype? Nějaká osobní zkušenost?
A co se na Tesle 2015 sype? Nějaká osobní zkušenost?
Nevím asi nic , psal jsem že by jsem z ní měl strach.
Nevím asi nic , psal jsem že by jsem z ní měl strach.
Luxusní auto hodně najeto, drahé díly , po záruce, nemá u nás servisní sít.
Psal jsem jen můj názor, raději si koupím nové , než luxusnější ojeté za stejné peníze.
Kolik vlastně stojí taková hodně jetá tesla?
Co je hodne ojeta? Pred casem tu byl odkaz na par kousku nekde
Co je hodne ojeta? Pred casem tu byl odkaz na par kousku nekde z Holandska, na tachometru pres pul milionu, cena lehce pod milion. Ale to uz je asi fakt pro hodne odvazne.
100 tis a více?
Většinou se auta zbavuju po 60 tisících ,
100 tis a více?
Většinou se auta zbavuju po 60 tisících , pak už je propad ceny příliš velký. U elektromobilu to asi tak moc neplatí.
I když nejde jen o pohon, ale také o podvozek, sedačky a jiné mechanicky namáhané věci.
Kdybych to podelil peti (Koruna k Jenu, asi tak nejak) tak je
Kdybych to podelil peti (Koruna k Jenu, asi tak nejak) tak je to 830000 Kc za levnejsi variantu s tou vetsi baterii, samozrejme. V Japonsku i s dani.
Myslim podelit cenu za kterou se to prodava v Japonsku.
Myslim podelit cenu za kterou se to prodava v Japonsku.
Tak to je proste moc. Za rapidgate, Chademo, neexistujici
Tak to je proste moc. Za rapidgate, Chademo, neexistujici teplotni management baterie. Jako „bezny obcan“ ktery neni EV fanatik si to nemuze koupit ani nahodou.
A jako s jiným konektorem, bez rapidgate(??) a s teplotním
A jako s jiným konektorem, bez rapidgate(??) a s teplotním managementem by to bylo v pohodě? Není to náhodou jako říct, že trouba za 20tis bez časovače je drahá, ale s časovačem, to by bylo jiný kafe??
Potiz je, ze te troube nechybi jen casovac. Ta trouba proste
Potiz je, ze te troube nechybi jen casovac. Ta trouba proste nepece. Je dobra leda tak na rozmrazovani…
A fakt je to s tím Leafem 2 tak hrozný? Pořád si říkám,
A fakt je to s tím Leafem 2 tak hrozný? Pořád si říkám, že SUV jsou tak na pytel auta..tvrdý podvozky, špatný jízdní vlastnosti, malý uvnitř atd atd…ale evidentně lidem plní účel dostatečně.
Nějak mi není jasné co myslíte tím SUV. Leaf má do SUV
Nějak mi není jasné co myslíte tím SUV. Leaf má do SUV hodně daleko.
Ale jinak ano, je to hodně hrozný. V pondělí se v servisu dozvím jestli půjde, alespoň softwarově upravit tak aby to nabíjelo trochu rychleji. Samozřejmě za cenu rychlejší degenerace baterky vlivem většího přehřívání.
Jedno písmenko a jak to změní význam.. myslel jsem: „SUV
Jedno písmenko a jak to změní význam.. myslel jsem: „SUV jsou taky na pytel auta“ …
Pořád mi, ale nějak uniká souvislost mezi SUV a Leafem.
Pořád mi, ale nějak uniká souvislost mezi SUV a Leafem.
S takovýmy cenama jde elektomobolita do kopru
S takovýmy cenama jde elektomobolita do kopru
„ne o moc dražší“. Fakt mne bavíte. Asi tak jako Nissan.
„ne o moc dražší“. Fakt mne bavíte. Asi tak jako Nissan. Už jsem se dlouho tak nepobavil.
Pravda, nevhodnou poznámku jsme odstranili.
Pravda, nevhodnou poznámku jsme odstranili.
Nutné to nebylo, navíc teď se už nikdo tak nepobaví.
Teď
Nutné to nebylo, navíc teď se už nikdo tak nepobaví.
Teď trochu vážně: asi je to příprava na dobu, kdy si auta budou kupovat jen firmy. Chci home office, auto už si nemohu dovolit.
Já nevím. Kdo si koupí za 1,2 mega auto s chademem? Je mi
Já nevím. Kdo si koupí za 1,2 mega auto s chademem? Je mi jasné, že to asi u tohodle auta nebude rozhodující věc, ale kdybych se už tedy s rodinou omezil a do tohodle auta šel jako do 1. rodinného na delší vzdálenosti, tak jsem v háji, protože budu všude na dlouhých cestách nabíjet hromadu času na pomalém chademu. Navíc mi přijde dojezd 365 km na 62 kWh baterku docela malý? Co to sakra Nissan s tím autem udělal?
Nissan to skrátka podělal.
Medzi prvými urobili ako tak
Nissan to skrátka podělal.
Medzi prvými urobili ako tak použitelné elektroauto a odvtedy po@rali všetko, čo sa len dá.
Taky mi to přijde logické. Když už tedy kupuji auto s
Taky mi to přijde logické. Když už tedy kupuji auto s „větší“ baterkou, tak je předpoklad, že budu chtít jezdit i dále než do Globusu na nákup. A co tak čtu kolem nabíjení, tak v Evropě je jasný trend CCS rychlobaníjení, výhledově 100, 150 kW… A to ještě je otázka, jestli Nissan vyřešil přehřívání baterky.
Podle mého názoru se to s přehříváním trochu zlepší,
Podle mého názoru se to s přehříváním trochu zlepší, protože větší baterka bude méně zatěžovaná a navíc, s jedním nabíjením ujedete cca 600 km, takže to nebude zásadněji omezovat. Ale i tak mi to přijde jako problematické auto.
Jo… když už EV, tak za tu cenu radši Hyundai Kona. Ale
Jo… když už EV, tak za tu cenu radši Hyundai Kona. Ale stejně, obě auta malá a šíleně drahá, takto tu elektromobilitu nevybudujeme 🙂
No za mě to bude upgrade… Holt i3 bude sloužit ještě
No za mě to bude upgrade… Holt i3 bude sloužit ještě hoooodně dlouho.
Ak skutocne nedali ani do noveho Leafa chladenie baterie, tak
Ak skutocne nedali ani do noveho Leafa chladenie baterie, tak sa situacia zvysenim kapacity nezlepsi, ale sa zhorsi.
Tak ako sa situacia zhorsila prechodom z prvej generacie na druhu.
Povrch obalu baterie LEAFa sa nezmenil a teplo sa pri absencii chladenia odvadza len povrchom baterie. Dlhsie nabijanie vecsej kapacity znamena viacej stratoveho tepla, ktore sa pri stojacom aute nedokaze chladit okolitym vzduchom.
Je to možné.
Je to možné.
To se takhle jednoduše nedá říct, protože nevíte, jaký
To se takhle jednoduše nedá říct, protože nevíte, jaký vnitřní odpor mají ty nové články (pokud jsou nové) a vybíjecí a nabíjecí proudy zůstávají +- obdobné u starší i nové verze, takže celkové C a tedy i teplo klesne.
Problém Leafa je ten, že od 30kWh verze výš používá články s vyšší kapacitou, ale evidentně taky s mnohem vyšším vnitřním odporem, který jim roste rychleji než kapacita, takže při stejném zatížení víc topí. Kdyby tam dali něco od LG nebo podobného top výrobce, tak by žádný problém nebyl.
Uvidime co povedia prvi testeri. No nech to bude akokolvek
Uvidime co povedia prvi testeri. No nech to bude akokolvek myslim, ze nedavat do tak velkej baterie ziadny tepelny management je diletantizmus. Dobre elektromobily maju tepelny management aj ak maju bateriu s clankami od LG.
Nevím, jak třeba u i3, ale u Korejců to taky údajně není
Nevím, jak třeba u i3, ale u Korejců to taky údajně není žádná sláva, odvod tepla je pouze z jedné hrany článků.
i3 má aktivní chlazení i ohřev, minimálně teda verze s
i3 má aktivní chlazení i ohřev, minimálně teda verze s čerpadlem.
Cele zle, za tu cenu by som neodporucal nikomu. To radsej
Cele zle, za tu cenu by som neodporucal nikomu. To radsej pockat este rok na Skoda Vision / VW Crozz. Ved Leaf nema ani len obycajny teplotny manazment baterie, co je v dnesnej dobe absolutny fail. „Ocenia“ to majitelia na dlhsich cestach, ked pri nabijani bude bateria prehriata a znizi sa im rychlost nabijania na polovicu oproti normalu. Dalsi fail je to, ze Nissan si asi nevsimol, ze Europa ma nabijaci standard CCS, a nie ich japonsky CHaDeMo. Vsetky nove nabijacie stanice budu podporovat CCS, ale CHaDemMo sa uz nebude pridavat takmer vobec. To je do buducna „vyborna“ sprava, ked si kupim teraz Leafa a budem moct nabijat len na existujucich 50kW nabijackach, a takmer vsetci ostatni (IONITY, Fastned) budu podporovat pre vykony nad 50kW uz len CCS.
A este k cene Leafa – neviem cim chce konkurovat takej Tesle Model 3 Standard Plus, ktora bude stat +/- rovnako. Technologicka vyspelost Tesly voci Leafu je asi ako Smartphone versus kalkulacka 🙂
Leafa by som vzal jedine pri nejakej mega-zlave od dilera za predvadzacie vozidlo, naozaj by to musela byt extravyhodna ponuka.
Vidím to tak do 12tis. € za nové auto. Viac to hodné nie
Vidím to tak do 12tis. € za nové auto. Viac to hodné nie je. A ak si to niekto kúpi za takýto nezmysel, tak by sa mal dať okamžite vyšetriť.
Hm to by me zajimalo kdo si to koupi, cena atakujici teslu (v
Hm to by me zajimalo kdo si to koupi, cena atakujici teslu (v evrope, varianta SR ktera snad za par mesicu bude je vyrazne levnejsi), dojezd vyrazne slabsi, auto jako celek nepresvedcive a k tomu naprosto nesmyslny chademo nabijeci konektor….
Rozdil muze byt v koupitelnosti (alespon nejakou dobu).
Rozdil muze byt v koupitelnosti (alespon nejakou dobu).
Ještě stále někdo věří ve VW I.D. za 600tis ?
Ještě stále někdo věří ve VW I.D. za 600tis ?
PR Folkswágnu 🙂
PR Folkswágnu 🙂
To nikdo netrvdil. Ale za 700000 ano.
To nikdo netrvdil. Ale za 700000 ano.
Ani za 600, ani za 700. Budeme rádi za 900. Holobyt jak jsem
Ani za 600, ani za 700. Budeme rádi za 900. Holobyt jak jsem si ověřil v konfigurátoru eGolf.
Co s tim ma spolecneho eGolf? Holobyt mozna, ale za 700k bude.
Co s tim ma spolecneho eGolf? Holobyt mozna, ale za 700k bude.
VW je z hlediska materiálů a zpracování prémiovka,
VW je z hlediska materiálů a zpracování prémiovka, náklady na výrobu jsou u něj jistě vyšší než u vylevněné francouzské nebo korejské produkce. A nemyslím si, že u I.D. bude chtít VW sundávat laťku dolu.
Takže pokud mrňavé plastové Zoe s oknama na švihadla stojí 850tis, tak větší a premiovější I.D. s větší baterkou za nižší cenu je prostě sci-fi.
Ale jak se říká: Věř a víra Tvá Tě uzdraví.
VW teď trochu změnil rétoriku. Dříve to bylo na úrovni
VW teď trochu změnil rétoriku. Dříve to bylo na úrovni základního dieslového Golfu, v posledních prohlášeních již na úrovni moderního dieslového Golfu a tam už se lehce dostaneme na 899 tisíc vč. DPH (můj cenový tip), zvláště když minulý týden oznámili plošné zdražení dieslů o 60 tisíc.
ID za 700 000 bude, ale s 20 kWh baterkou bez topení a
ID za 700 000 bude, ale s 20 kWh baterkou bez topení a škrabkou na zevnitř namrzlý skla jako chytrej bonus. :)))
VW dává základní cenu na holobyt. Takže za 900 holobyt.
VW dává základní cenu na holobyt. Takže za 900 holobyt.
Přesně tak.
Minulý týden jsem si naklikal e-golfa do
Přesně tak.
Minulý týden jsem si naklikal e-golfa do maxima z toho mi vyšlo 1,3 mil.
Obyčejný Golf TDI 110kW DSG a adekvátní výbava, služby, servis a bylo z toho 1 170 000,-
Kupovat holobyt I.D. bez TČ, 3F nabíjení atd. nevím , nevím…
Všiml jsem si, že Volkswagen potichu zdražil e-Golf z 969
Všiml jsem si, že Volkswagen potichu zdražil e-Golf z 969 900 Kč na 993 900 Kč. VW I.D. tedy za 700 tisíc opravdu nebude.
Jenže VW může ceny dotovat, ale jen v případě malých
Jenže VW může ceny dotovat, ale jen v případě malých objemů, pokud by produkoval EV moc, tak potom by to už neutáhl
Jasne, ten co veri na Santa Clausa.
Jasne, ten co veri na Santa Clausa.
1.2mega za mrnouse.To měl být nadpis článku aby byl
1.2mega za mrnouse.To měl být nadpis článku aby byl korektní.
Mrňous je Renault Zoe, tohle má neporovnatelně
Mrňous je Renault Zoe, tohle má neporovnatelně použitelnější kufr. Až na tu cenu, je o v podstatě jediné vhodné elektroauto pro typické české chalupáře na trhu.
I když teda po polňačce do prudšího kopce to musí jezdit
I když teda po polňačce do prudšího kopce to musí jezdit na zpátečku.
Navíc má ZOE nejlepší palubní nabíječku, kterou mu
Navíc má ZOE nejlepší palubní nabíječku, kterou mu může většina EV závidět (22 kW, některé modely 43 kW). Kromě Smarta, Tesly Dual Charger – starší, Audi e-Tron za příplatek.
1.2 za nakupni tasku to chce psychiatra a kdyz te trefi velke
1.2 za nakupni tasku to chce psychiatra a kdyz te trefi velke SUV tak si muzes jeste rovnou koupit i rakev. Na lidske blbosti se vzdy nejlepe vydelavalo.
Jasně, to ví přece kdejakej Lojza. Zato ve fábkách a jim
Jasně, to ví přece kdejakej Lojza. Zato ve fábkách a jim velikostí podobnejch autech jsi v naprostém bezpečí. Kup so Etrona, ať se cítíš bezpečně. Ale vem si s sebou rovnou svýho psychiatra.
Je to větší než Golf.
Je to větší než Golf.