Nissan Leaf e+: cena 1 200 000 Kč, dojezd 385 km WLTP

Nissan představil novou verzi e+ elektromobilu Leaf s 62kWh baterií už začátkem ledna. Dnes už známe českou cenu i WLTP dojezd.

Nová verze elektromobilu Nissan Leaf e+ nabízí vyšší výkon, větší baterii a samozřejmě vyšší cenu. Základní Acenta verze Nissanu Leaf 40kWh stojí 950 000 Kč, nejvyšší výbava Tekna 1 050 000 Kč. Verze e+ ve výbavě Tekna (jediná dostupná) stojí 1 200 000 Kč.
foto: Nissan

Elektromobil Nissan Leaf e+ se bude podle našich informací v Česku prodávat pouze ve verzi Tekna za cenu od 1 200 000 Kč vč. DPH. Novinka přidává 55 % kapacity baterie (288 li-ion článků namísto 192).

Dle americké EPA, která nabízí velmi realistické odhady dojezdů, bude dojezd Nissan Leaf e+ na úrovni 364 km. Podle evropského standardu WLTP to bude 385 km. Auto nabídne výkon 160 kW/340 Nm a max. 70kW (100 kW špičkově) rychlonabíjení CHAdeMO.

vlastní

102 Comments on “Nissan Leaf e+: cena 1 200 000 Kč, dojezd 385 km WLTP”

  1. 100 km za 30 Kč. Myslím, že cena elektromobilu není vše.
    100 km za 30 Kč. Myslím, že cena elektromobilu není vše. V současnosti vlastním 2 čisté elektromobily. Smart ED ve verzi cabrio a Nissan Leaf 2018 Tecna. Smart mám od března 2018 a má najeto 17 000 km. Nissan mám od října 2018 a má najeto 10 100 km.S oběma maximální spokojenost. V rámci garanční prohlídky se mění kabinový filtr a nic víc. Mám v garáží 2 wallboxy a každý z nich má vlastní elektroměr a spínání HDO. Vše se síťově vyhodnocuje přes vlastní počítač. Mám tedy absolutní přehled o nabíjení obou vozidel, včetně vzdáleného přístupu přes internet a dokonalým statistikám. Po ročním použití jsem si vyjel přehledy nabíjení. Nabíjím z 98 % jen doma přes noc a jen na NT. Celková spotřeba pro oba elektromobily byla 3900 kWH. S tím jsem ujel asi 27 000 km, převážně v Praze. U PRE mám sazbu pro tepelné čerpadlo a 1 kWh mne stojí se započtením všech příplatků, služeb a podpory ekologie necelé 2 Kč. Za rok jsem tedy za elektřinu utratil necelých 8000 Kč. A to nepočítám to, že mám vlastní fotovoltaiku s akumulátory 32 KWh.

  2. Kdo má zájem vidět, jak se přehřívá baterie u Nissanu
    Kdo má zájem vidět, jak se přehřívá baterie u Nissanu Leaf při rychlonabíjení, může zkouknout moje video z cesty z ČR do Rakouska. Je to fakt obří problém. Nedovedu pochopit, proč musím spotřebovávat el.energii na topení, když mám pod zadkem přehřátou baterii a kvůli ní čekat před každým nabíjením až schladne. Fakt šlendián milý Japonci 🙁

    Zdržení na cestě 720km kvůli přehřívání baterie odhaduji na 2h. Fakt vopruz.

    https://youtu.be/C2meawVdSCY

    1. S přehříváním asi máte pravdu. Fakt je to otrava. S
      S přehříváním asi máte pravdu. Fakt je to otrava. S čím ale nesouhlasím je to, že tím vlastně kritizujete auto jako takové. Auto si přece kupuje každý podle toho, k čemu se ho chystá používat. Pokud se chystám jezdit v terénu, nebudu si kupovat limuzínu, ale koupím si SUV 4×4. Kupovat si Leafa a používat ho na dálkové jízdy je stejný nesmysl. Tam si právě pořídím tu limuzínu ne sporťák. Je to vlastně stejné jaké si kupovat Leafa a bydlet na sídlišti. Já s Leafem jezdím převážně jen po Praze. Najezdím denně od 60 do 200 km a nabíjím výhradně jen doma přes noc z wallboxu. Občas jedu i dál, třeba do Liberce, cca 110 km, přijedu tam s 47-50 %, dám si kafe v Nise, během 30 minut nabiji na 98 % a jedu domů. Jízda po dálnici s tempomatem na 135 km. O nákladech na provoz píši v jiném příspěvku. Při ročně ujetém počtu 27 000 km činily náklady asi 8000 Kč. Pokud bych jezdil na naftu, bylo by to cca 75 000. Myslím, že není o čem polemizovat.

  3. Možná teď budu za exota, ale každý má své priority.
    1)

    Možná teď budu za exota, ale každý má své priority.

    1) CCS nebo CHAdeMO?
    Za mě jedině CHAdeMO (+ samozřejmě Mennekes Typ 2)
    a) U CHAdeMO se mnohem lépe otvírá a především zavírá krytka konektoru. U CCS je to alespoň pro mě docela opruz.
    b) 50kW mi vůbec nevadí. Než budou běžně dostupné stanice 100-350kW s nabíjením za rozumnou cenu a taky EV s tímto nabíjením za rozumnou cenu, tak já už budu mít oježděný a možná i prodaný 2. a možná i 3 elektromobil – na rozdíl od ostatních, kteří budou jen čekat a čekat s vidinou „nabíjení za 5 minut“. Nakonec i Ing. Kuželka z ABB na Amperu prohlásil, že i podle ABB bude základem veřejného nabíjení i nadále úroveň 50kW.

    2) Konektor nabíjení vpředu nebo vzadu?
    Za mě pokud možno vpředu a pokud možno uprostřed nebo co nejblíž k podélné ose auta. Preferuji najíždět k nabíječce předkem, nikoli zacouvávat. Z tohoto nejlíp vychází Leaf, Kona a e-Niro. Kona a e-Niro jsou prozatím drahé, nedostupné a Kona je navíc malá.

    3) Aktivní teplotní management
    V tomhle zatím Leaf prohrává, ovšem je otázka, jak u koho. Kdo je odkázaný na rychlonabíječky na dlouhých cestách, zejména po dálnicích, ten to samozřejmě pocítí. Naopak ten, kdo jezdí po ostatních silnicích 90/50, ten už tolik ne. A navíc nabít doma na AC a vyrazit s nezahřátou baterkou 62kWh, tak podle délky trasy to někomu může klidně stačit do cíle, tam nabít na cestu zpět a kde je pak rapidgate? Jak říkal Mirek Matyáš na konferenci „Malá elektromobilita“ v Terezíně (Mirku, DÍKY!!!), tak by si každý měl rozmyslet, kde bude nabíjet. Ideálně doma, z FVE a baterky. Nespoléhat se pokud možno na veřejné nabíječky. Až přijdou do ČR všechny objednané TM3, tak to teprve bude mazec. V tom je kus pravdy. Takže pokud má někdo rodinný dům + FVE, tak ani toto omezení Leafa 40/62kWh nemusí pro něj být tak zásadní, jak se může zdát při testech „ukaž, co umíš“. Je to silně individuální, jako ostatně všechno kolem elektromobility.

    4) Pohodlí, hlavně při nastupování.
    Vyzkoušel jsem si na Amperu Konu (malá), e-Niro (lepší, těch cca 20cm navíc je znát), Leafa znám a nakonec jsem si zkusil TM3. Jako říkejte si co chcete, ale já jsem se do toho nemohl normálně nasoukat a to nejsem žádný zápasník sumo. Jasně, na každé auto je třeba nějaký grif. Jinak TM3 samozřejmě nádhera, pro mě zatím z říše snů.

    Možná to všechno vypadá jako nepodstatné věci, ale pokud by byl Leaf za rozumnější cenu, tak by to nemusela být špatná volba. Určitě nevyhoví všem.

    Chtělo by to nějakou tuningovou firmu, která Leafovi 40/62 dodělá chlazení a možná by nebylo co řešit.

    Mimochodem, ta cena Leafa 62kWh není žádná novinka, v Auto In Pardubice ho měli v ceníku už před cca 3 týdny.

    1. Timto nerikam ze je Leaf spatnej, nabijim z 95% doma jelikoz
      Timto nerikam ze je Leaf spatnej, nabijim z 95% doma jelikoz me to na denni jizdy staci kdyz najedu do 150-200km.
      Ale kdyz bych si ho poridil z vetsi baterii jako ze neporidim jelikoz mam jiny favority tak ocekevan ze i kdyby jednou za cas vyjedu nekam dal prave proto ze mam 60 kw baterii a muzu si to dobolit tak se nehodlam smirit s tim ze budu cekat az se me nekde ochladi baterky to fakt sorry je pruser.

    2. Nemate tip jak se dobre starat o baterii v novem Nissanu Leaf?
      Nemate tip jak se dobre starat o baterii v novem Nissanu Leaf? Staci nabijet od 20% do 80%? Nebo take 1x mesicne vybit na 5% a pomalu-AC nabit na 95%? Nebo 1x mesicne vybit na 1% a AC nabit na 100%? Na delsich cestach jezdit od 10% do 90%? Po kazdem tretim rychlonabijeni 20-80% jednou nabit pomalu-AC 20-80%. Zkratka nejakou tu kucharku aby baterie vydrzela v kondici co nejdele. Utrzky tipu uz jsem cetl nekolik, ale nic uceleneho. Diky moc.

  4. Chybí mně tady nadšené příspěvky o tom, jak nás
    Chybí mně tady nadšené příspěvky o tom, jak nás asiaté zaplaví levnými dokonalými elektroauty :-D, že by opravdu mnohým došlo, že se v Asii umí rýpat v tištěných obvodech, ale auta, natož ty elektro, dělat neumí?

    Dělat pořádná EV nakonec stejně zbude na Evropu, přesně jako u aut spalovacích

    1. Jizni Korea myslim patri take do Asie a podle meho nazoru jsou
      Jizni Korea myslim patri take do Asie a podle meho nazoru jsou momentalne nejpovedenejsi bevka sourozenci Kona s e-Nirem.
      Evropske automobilky zatim az na e-Trona nepredvedli vubec nic.
      Velmi doufam, ze mate pravdu a nakonec to preci jen zvladnou.

  5. Na konci roku 2015 stála Visia 24 kWh 730000,-,Accenta s 30
    Na konci roku 2015 stála Visia 24 kWh 730000,-,Accenta s 30 kWh 848000,- a teď stojí Accenta s 40kWh 950000,- a toto je už Tekna. I kdybych srovnával jen výbavu Tekna ta cena šla strašně nahoru a to prý akumulátory zlevnuji.
    Chápu že automobilky ještě nejsou zvyklé, že by měli prodávat za stejné peníze lepší auto, tak jak to funguje u IT. Ale ten a nárůst je šílený.

    1. Tak jsem schválně prošel elektroauta na českém trhu a v
      Tak jsem schválně prošel elektroauta na českém trhu a v posledních pár týdnech došlo k více zdražením (těch samých aut se stejnou baterií):
      Renault Zoe: 829 990 Kč -> 837 000 Kč
      Hyundai IONIQ Electric: 889 990 Kč -> 919 990 Kč
      Volkswagen e-Golf: 969 900 Kč -> 993 900 Kč
      Jaguar I-Pace: 2 039 092 Kč -> 2 088 944 Kč
      Tesla Model S a X: +2000 €

      Souhlasím, že je to šílené. A brzy budou zdražovat i spalováky. Dle Volkswagenu benzíňáky o 1000-1500 €, nafťáky o 2000-2500 €

                1. Je škoda takhle sprznit auto. Teď jsem nabíjel v 8°C 3x
                  Je škoda takhle sprznit auto. Teď jsem nabíjel v 8°C 3x Soul na 50 kW nabíječce ČEZ na trase 200 km v rozmezí 3 hodin, po každé to nabíjelo maxnimálním možným příkonem, při třetím nabíjení už běžel ventilátor chlazení baterií. Když to umí Kia, nechápu proč to neudělal NIssan.

                2. Taky to nechápu. Zvlášť když e-NV200 to chlazení má.
                  Taky to nechápu. Zvlášť když e-NV200 to chlazení má.

                3. Jinak by to bylo super auto. Spotřeba sice trochu vyšší,
                  Jinak by to bylo super auto. Spotřeba sice trochu vyšší, ale pokud by to nabíjelo vždy těmi 45kW tak by mi ani to nevadilo.

                  No uvidíme jestli mi tam v pondělí nahrají nový soft. a jestli se to pak zlepší. Zatím se po telefonu tvářili v Plzeňském servisu jakože, o žádném novém softwaru co by to měl řešit nic neví…

                4. Mám přesně tu samou zkušenost. Kdykoli jsem zmínil
                  Mám přesně tu samou zkušenost. Kdykoli jsem zmínil možnost přehrání SW, tak lepším případě „nevím“, v horším případě „mlčení jehňátek“.

                5. No a ta patálie než jsem se do tý Plzně vůbec
                  No a ta patálie než jsem se do tý Plzně vůbec objednal.

                  Na podpoře mě odkázali na servis v Praze. Tam mi řekli, že toho mají hodně, že oni se specializují na opravy baterek a že soft. mi vymění v jakémkoli servisu i tam kde ev nedělají.
                  V Mariánských Lázních mi řekli, že ev nedělají.
                  Takže nakonec v Plzni mě objednali s tím, že jako kouknou jestli je pro to auto nějaký novější soft., ale jinak se tvářili, jakože o Rapidgate patrně nikdy neslyšeli.

                  A to jsem při každém tom telefonátu dvakrát až třikrát vysvětloval co potřebuji, a vždy když si to někdo vyslechl mě předal někomu dalšímu kompetentnějšímu a já vysvětloval znovu…

                  Takže krom jazykové bariéry vlastně jako s Teslou.

                6. Tragedie, ale EV bohužel žádný servis nerozumí, nic se na
                  Tragedie, ale EV bohužel žádný servis nerozumí, nic se na tom skoro neopravuje, takže nějaké závady typu FW je pro ně vždycky problém, vím to z vlastní zkušenosti. Když mi do Soulu nahráli nový FW, tak vylepšili aplikaci telefon, aktualizovali navigaci apod., na druhou stranu mi teď ukazuje vzdálenost k nejbližší nabíječce číselně sice správně v km, ale zobrazená jednotka je míle 🙂

                7. No uvidíme jak dopadnu, jsem fakt zvědavej.
                  No uvidíme jak dopadnu, jsem fakt zvědavej.

                8. Obávám se, že to akorát bud eničit baterii, protože FW
                  Obávám se, že to akorát bud eničit baterii, protože FW posune kontrolovanou teplotu nahoru, tak se na tom budou dát smažit vajíčka.

                9. To mi je jasné.
                  Každopádně manželka to při nákupech a

                  To mi je jasné.
                  Každopádně manželka to při nákupech a nabíjení jednou za tři dny třemi kW neohřeje, a když s tím jednou za čtvrt roku zajedu někam dál já, tak to ta baterka snad přežije.

                10. U mě udržuje ventilátor teplotu baterií na ma 35°C.
                  U mě udržuje ventilátor teplotu baterií na ma 35°C.

                11. U Soulu, jak jsem psal výše.
                  U Soulu, jak jsem psal výše.

                12. Jo no to jo. Každej to má vyřešený lépe než leader
                  Jo no to jo. Každej to má vyřešený lépe než leader elektromobility. 🙂
                  Korejci navíc používají lifepolky a to je úplně jiná liga. Ty mají mnohem větší rozsah pracovních teplot.

                13. Fakt chcete do Plzně? Už se zde o nich psalo hodně a i
                  Fakt chcete do Plzně? Už se zde o nich psalo hodně a i plzeňáci raději jezdí jinam. A bacha, kdyby jste se chtěl připojit na jejich rychlonabíječku… stopnul mi nabíjení a hrozil zavoláním policie, že jim kradu elektřinu…

                14. No už jsem tam objednán, tak to měnit nebudu.
                  No už jsem tam objednán, tak to měnit nebudu.

  6. Zdravím ctěné forum, potřeboval bych vyslechnout nějaké
    Zdravím ctěné forum, potřeboval bych vyslechnout nějaké názory které by mi třeba dopomohly k rozhodnutí..
    Mám Leafa 2015, 24kw, 60000km, bez závad.
    Zřejmě v důsledku nedostatku rozumu, protože nemovitost by byla jistě lepší, jsem se nechal před pár měsíci zlomit a přibyla Tesla S, též 2015, sice přes 100000km, ale zatím snad nic podstatného.A ted babo rad… Prodat Leafa, když jsme oba s ženou už navyklí na elektro(a taky za víc), nebo nafťáka, když mi ještě jeden starý rezevní čmoud v rodině zůstane?
    největší negativum vnímám obavu jak se cenově budou vyvíjet pozáruční opravy(ve smyslu zejm. elektrických částí vozu)… P.s. Na dobíjení z vlastní elektrárny už nemám , ani mít nebudu..

        1. Nevím asi nic , psal jsem že by jsem z ní měl strach.

          Nevím asi nic , psal jsem že by jsem z ní měl strach.
          Luxusní auto hodně najeto, drahé díly , po záruce, nemá u nás servisní sít.

          Psal jsem jen můj názor, raději si koupím nové , než luxusnější ojeté za stejné peníze.

          Kolik vlastně stojí taková hodně jetá tesla?

            1. 100 tis a více?
              Většinou se auta zbavuju po 60 tisících ,

              100 tis a více?

              Většinou se auta zbavuju po 60 tisících , pak už je propad ceny příliš velký. U elektromobilu to asi tak moc neplatí.

              I když nejde jen o pohon, ale také o podvozek, sedačky a jiné mechanicky namáhané věci.

          1. Nějak mi není jasné co myslíte tím SUV. Leaf má do SUV
            Nějak mi není jasné co myslíte tím SUV. Leaf má do SUV hodně daleko.
            Ale jinak ano, je to hodně hrozný. V pondělí se v servisu dozvím jestli půjde, alespoň softwarově upravit tak aby to nabíjelo trochu rychleji. Samozřejmě za cenu rychlejší degenerace baterky vlivem většího přehřívání.

  7. Já nevím. Kdo si koupí za 1,2 mega auto s chademem? Je mi
    Já nevím. Kdo si koupí za 1,2 mega auto s chademem? Je mi jasné, že to asi u tohodle auta nebude rozhodující věc, ale kdybych se už tedy s rodinou omezil a do tohodle auta šel jako do 1. rodinného na delší vzdálenosti, tak jsem v háji, protože budu všude na dlouhých cestách nabíjet hromadu času na pomalém chademu. Navíc mi přijde dojezd 365 km na 62 kWh baterku docela malý? Co to sakra Nissan s tím autem udělal?

    1. Taky mi to přijde logické. Když už tedy kupuji auto s
      Taky mi to přijde logické. Když už tedy kupuji auto s „větší“ baterkou, tak je předpoklad, že budu chtít jezdit i dále než do Globusu na nákup. A co tak čtu kolem nabíjení, tak v Evropě je jasný trend CCS rychlobaníjení, výhledově 100, 150 kW… A to ještě je otázka, jestli Nissan vyřešil přehřívání baterky.

      1. Podle mého názoru se to s přehříváním trochu zlepší,
        Podle mého názoru se to s přehříváním trochu zlepší, protože větší baterka bude méně zatěžovaná a navíc, s jedním nabíjením ujedete cca 600 km, takže to nebude zásadněji omezovat. Ale i tak mi to přijde jako problematické auto.

        1. Ak skutocne nedali ani do noveho Leafa chladenie baterie, tak
          Ak skutocne nedali ani do noveho Leafa chladenie baterie, tak sa situacia zvysenim kapacity nezlepsi, ale sa zhorsi.
          Tak ako sa situacia zhorsila prechodom z prvej generacie na druhu.
          Povrch obalu baterie LEAFa sa nezmenil a teplo sa pri absencii chladenia odvadza len povrchom baterie. Dlhsie nabijanie vecsej kapacity znamena viacej stratoveho tepla, ktore sa pri stojacom aute nedokaze chladit okolitym vzduchom.

          1. To se takhle jednoduše nedá říct, protože nevíte, jaký
            To se takhle jednoduše nedá říct, protože nevíte, jaký vnitřní odpor mají ty nové články (pokud jsou nové) a vybíjecí a nabíjecí proudy zůstávají +- obdobné u starší i nové verze, takže celkové C a tedy i teplo klesne.

            Problém Leafa je ten, že od 30kWh verze výš používá články s vyšší kapacitou, ale evidentně taky s mnohem vyšším vnitřním odporem, který jim roste rychleji než kapacita, takže při stejném zatížení víc topí. Kdyby tam dali něco od LG nebo podobného top výrobce, tak by žádný problém nebyl.

                1. i3 má aktivní chlazení i ohřev, minimálně teda verze s
                  i3 má aktivní chlazení i ohřev, minimálně teda verze s čerpadlem.

  8. Cele zle, za tu cenu by som neodporucal nikomu. To radsej
    Cele zle, za tu cenu by som neodporucal nikomu. To radsej pockat este rok na Skoda Vision / VW Crozz. Ved Leaf nema ani len obycajny teplotny manazment baterie, co je v dnesnej dobe absolutny fail. „Ocenia“ to majitelia na dlhsich cestach, ked pri nabijani bude bateria prehriata a znizi sa im rychlost nabijania na polovicu oproti normalu. Dalsi fail je to, ze Nissan si asi nevsimol, ze Europa ma nabijaci standard CCS, a nie ich japonsky CHaDeMo. Vsetky nove nabijacie stanice budu podporovat CCS, ale CHaDemMo sa uz nebude pridavat takmer vobec. To je do buducna „vyborna“ sprava, ked si kupim teraz Leafa a budem moct nabijat len na existujucich 50kW nabijackach, a takmer vsetci ostatni (IONITY, Fastned) budu podporovat pre vykony nad 50kW uz len CCS.
    A este k cene Leafa – neviem cim chce konkurovat takej Tesle Model 3 Standard Plus, ktora bude stat +/- rovnako. Technologicka vyspelost Tesly voci Leafu je asi ako Smartphone versus kalkulacka 🙂
    Leafa by som vzal jedine pri nejakej mega-zlave od dilera za predvadzacie vozidlo, naozaj by to musela byt extravyhodna ponuka.

  9. Hm to by me zajimalo kdo si to koupi, cena atakujici teslu (v
    Hm to by me zajimalo kdo si to koupi, cena atakujici teslu (v evrope, varianta SR ktera snad za par mesicu bude je vyrazne levnejsi), dojezd vyrazne slabsi, auto jako celek nepresvedcive a k tomu naprosto nesmyslny chademo nabijeci konektor….

          1. VW je z hlediska materiálů a zpracování prémiovka,
            VW je z hlediska materiálů a zpracování prémiovka, náklady na výrobu jsou u něj jistě vyšší než u vylevněné francouzské nebo korejské produkce. A nemyslím si, že u I.D. bude chtít VW sundávat laťku dolu.
            Takže pokud mrňavé plastové Zoe s oknama na švihadla stojí 850tis, tak větší a premiovější I.D. s větší baterkou za nižší cenu je prostě sci-fi.
            Ale jak se říká: Věř a víra Tvá Tě uzdraví.

            1. VW teď trochu změnil rétoriku. Dříve to bylo na úrovni
              VW teď trochu změnil rétoriku. Dříve to bylo na úrovni základního dieslového Golfu, v posledních prohlášeních již na úrovni moderního dieslového Golfu a tam už se lehce dostaneme na 899 tisíc vč. DPH (můj cenový tip), zvláště když minulý týden oznámili plošné zdražení dieslů o 60 tisíc.

        1. Přesně tak.
          Minulý týden jsem si naklikal e-golfa do

          Přesně tak.
          Minulý týden jsem si naklikal e-golfa do maxima z toho mi vyšlo 1,3 mil.
          Obyčejný Golf TDI 110kW DSG a adekvátní výbava, služby, servis a bylo z toho 1 170 000,-

          Kupovat holobyt I.D. bez TČ, 3F nabíjení atd. nevím , nevím…

Napsat komentář