Aktuálně jsme informovali o jednání BMW a Tesla Motors týkajících se spolupráce v oblasti dobíjení elektromobilů. Podle Financial Times je ale součástí jednání i Nissan. Zapojení největšího výrobce elektromobilů je jen logické.
foto: BMW
Nejpropracovnější byznys-plán v oblasti elektromobility má dnes bezpochyby Tesla Motors. Počítá s budouváním své sítě rychlodobíjecích stanic Supercharger prakticky po celém světě a také se jí to daří. Navíc se už brzy chystá uvést na trh druhý vůz, elektrické SUV Model X.
Nissan je dnes nicméně jednoznačně největším výrobcem elektromobilů na světě. Jeho Nissan Leaf už našel za posledních pár let přes 120 000 majitelů, a je tak nejprodávanějším elektromobilem v historii. Nissan se navíc snaží podpořit rozvoj elektromobility tím, že u svých dealerů i jinde buduje rychlodobíjecí stanice.
Mimochodem, už zítra budou první takové stanice odhaleny také v České republice. Pochopitelně budeme u toho.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla updatovala mapu Superchargerů pro Evropu
Schneider Electric uvádí domácí dobíjecí stanici pro elektromobily
A v neposlední řadě je tu i bavorská automobilka BMW. Ta se svým novým městským elektromobilem má úspěch – a chce zajistit, aby i nadále trval. A proto se logicky bude snažit o strategická spojenectví především v oblasti dobíjení.
Co konkrétně je předmětem jednání Tesla-BMW-Nissan zatím není jasné. Podle Financial Times jsou všechny tři automobilky „odhodlány spolupracovat na vytvoření možnosti globálního dobíjecího standardu“. Pochopitelně to není poprvé ani naposled, co se někdo o něco takového snaží – všechny takové pokusy ale zatím vyzněly do ztracena.
Elon Musk údajně řekl: „Je zjevné, že jednodušší možnost dobíjení elektromobilů by prospěla úplně všem.“ Souhlasíme.
Spíše se jedná o dohody
Spíše se jedná o dohody nad kompatibilitou -> Tesla již nyní nabízí redukci Tesla-ChaDeMo, nyní si potvrdí Tesla-CCS a zároveń asi i vzájemný přístup (roaming) na dobíječky. Což bude zajímavé, protože TESLA asi těžko bude chtít fakturovat cizím, aby v tom neměla humbuk. Větší revoluci bych tak viděl v tom, že by energie pro všechna vozidla byla alespoň na nějakou dobu zdarma!
Tesla jiz drive vicekrat
Tesla jiz drive vicekrat avizovala, ze umozni vyuzivat sve SC komukoli kdo sestavi auto s dobijecim prikonem podobnym Modelu S a bude ochoten podridit se Tesla business modelu – tedy celozivotni predpatne pro dane vozidlo.
Jak nepíši komentáře
Jak nepíši komentáře jedu se poklonit také.
Zdá se, že jsme svědky
Zdá se, že jsme svědky onoho historického přelomu, který je zásadní pro masový rozvoj elektromobility – shoda na globálně jednotné dobíjecí infrastruktuře.
Ze by tesla proprietary
Ze by tesla proprietary zvitezil nad bojem chademo vs ccs? To by byl celkem fail pro ccs a EU ne? Ale jen dobre. Jestli se z Tesly stane globalni standard, tak se Muskovi opravdu zajedu poklonit!
Ani bych se nedivil.
Ani bych se nedivil. Ostatně ty dva zmíněné standardy nic moc nenabízí, kdežto nabíječky Tesly jsou technologicky nejpromyšlenější, koncept nabíjení zdarma je velmi lákavý a navíc bude pravděpodobně pro automobilky i finančně neutrální. To jsou všechno výhody, které ostatní standardy nemají.