Tesla updatovala mapu Superchargerů pro Evropu

Automobilka Tesla Motors upravila mapu plánované podoby sítě dobíjecích stanic Supercharger v Evropě. Západní Evropa se podle ní může těšit na opravdu hustou síť stanic – zejména Německo, Švýcarsko a Benelux.

Mapa budoucí podoby sítě dobíjecích stanic Tesla Supercharger pro Evropu
foto: Tesla Motors

Počet rychlodobíjecích stanic Supercharger v se blíží první stovce. V Evropě jich je zatím něco přes 20.

Brzy by nicnméně měly přibýt další stanice na jihu Velké Británie a během zimy 2014-2015 chce mít Tesla pokrytu velkou část západní Evropy – zejména Německo, Benelux, Švýcarsko, Rakousko, Francii, Británii a Itálii. Stanice ale budou také v Dánsku, Švédsku a Norsku.

Východní Evropa zjevně zůstává „v jednání“. Česká republika patří podle našeho odhadu ke špici z postkomunistických zemí co do počtu zákazníků automobilky Tesla Motors. Navíc má výhodnou geografickou polohu, takže lze vcelku snadno spekulovat o tom, že v letech 2015-2017 by zde Superchargery mohly začít vznikat také.

Zejména s ohledem na to, že Tesla právě kolem roku 2017 bude chtít uvést na trh svůj levný elektromobil.

29 Comments on “Tesla updatovala mapu Superchargerů pro Evropu”

  1. Tesla ….
    Tesla …. „zdechlá“….
    Tak ani automobilům Tesla se problémy „nevyhýbají“…
    Včera, v úterý okolo 18:00 jsme se vracel v Hradci Králové domů a … na okruhu, ul.Ant. Dvořáka (křížovatka před úřadem práce) stojí odstavené auto a … syn říká to je Tesla ! A protože jsem Teslu nikdy neviděl „naživo“, vrátili jsme se.. Tesla stála uprostřed jízdního pruhu, trojúhelník, blikačky. Řidič seděl na schodech nejbližšího domu a telefonoval, anglicky (Tesla měla švýcarskou spz). Anglicky hovořím, pozdravil jsem, nabídnul pomoc…a řidič odpověděl česky a teď stručně:
    – zastupuje švýcarskou firmu a ta koupila 5 vozů Tesla
    – z vozu je nadšený, přestože byl v té chvíli „vypečen“
    – auto zřejmě přestalo jet, protože se „uhřálo“
    – při jízdě městem mu to najednou začalo „psát“, že musí zastavit, snažil se dostat se ke krajnici, ale zrovna v tom místě je ve špičce dost „nacpáno“ a tak než se „uklidil“, Tesla se vypnula uprostřed pravého pruhu
    – komunikuje s centrem ve Vídni a možná mu to spraví „nadálku“
    – sháněl odtah s 2T „rukou“, t.zn. v tomto zablokovaném stavu se s tím nedá pohnout
    – když na dálnici nastaví tempomat na 130km/h, ujede 350km, když na 110 tak přes 400
    – elektroauta se ve Švýcarsku „šíří rychlostí stepního požáru“ .. 🙂
    … a pak jsme udělali foto a … jeli domů…
    JiriB

      1. …..také mi to přišlo
        …..také mi to přišlo podivné, že zrovna kdy není „teplo“ se „to“ přehřálo. Řidič se mi snažil vysvětlit, že se asi „přehrál přívod od baterie k motoru“. Tak jak jsem vyslechl, dávám dál, t.zn. asi se ohřál ten „drive“ (pro toho,kdo není sběhlý v pohonařině, to je ta „silová elektronika“) a proto si dělal jistou naději, že mu to nadálku „opraví“, ale vůbec si nebyl jistý, proto sháněl odtah s 2T rukou a … místní odtah (Němeček) byl zrovna ve Wroclawi, t.zn. bude 3hodiny čekat…
        Prý u něho také zastavili policajti s nabídkou pomoci (o „ochraně“ nemluvil 🙂 ), ale jak bylo řečeno s autem se nedalo pohnout, jen odtah rukou nebo spravit na dálku….
        JiriB

        1. s tím „nešlo pohnout“ je
          s tím „nešlo pohnout“ je to zajímavé. Tesla jako většina ostatních nemá mezi motorem a převodovkou spojku, takže se nedá vyřadit rychlost. Ale bezpečnostní odpojení by mělo kompletně motor odpojit a asynchronní motor by se měl lehce protáčet (na rozdíl od PMSM, kde bude znatelný větší či menší západkový efekt).

          Čili auto by podle mne mělo jít v režimu N „normálně“ odtlačit (pravda není to jeep Willis, který čtyři američtí seržanti vynesou z příkopu). Naopak v režimu P je mechanickou západkou (ovládanou elektronicky) zablokovaná převodovka jako ekvivalent zařazené rychlosti.

          Možná si tak Tesla v případě poruchy nějak elektronicky zablokuje převodovku? Protože předpokládám že ruční brzda je i u Tesly stále ještě mechanická?

            1. No strašně dávno jsem
              No strašně dávno jsem viděl dokument ke vzniku Jeepu Willys a tenkrát se jim nedařilo vejít se do stanoveného hmotnostního limitu, tak US Army slevila ze svých požadavků, že když to prý 4vojáci vytáhnou z příkopu… No a na tuto zkoušku prý společnost Jeep pozvala ony 4 seržanty, co si jen vykasali rukávy a prostě to auto vynesli a bylo po problému.

                1. Opravdu to tam jeden
                  Opravdu to tam jeden pamětník vyprávěl 🙂 Také tam byl vyobrazen předchůdce Willyse, který bych svými slovy popsal jako vysazené dveře posazené na kola, určené pro dva ležící mariňáky, kde jeden klikou řídil směr jízdy a druhý ovládal kulomet ráže .30

                  opravdu zajímavý dokument to byl…

    1. Ah jak typicky ceske. Pokud
      Ah jak typicky ceske. Pokud jste zastavil a nabidnul pomoc, trochu se divim stylu jakym vas komentar pisete. Jeden by veril ze z toho mate jakousi skodolibou radost. Verte ze kdyby vyvoj a implementace novych veci/technologii zavisela na lidech s „ceskou“ skeptickou povahou, tak tu jezdime furt zebrinakem protoze to staci a snadno se to opravi. Pak se ale divim ze ji „ozkousene“ veci prebirame a pouzivame 🙂 fakt sranda 🙁

      1. Ale prosím vás, kolega to
        Ale prosím vás, kolega to napsal přesně tak jak se to popsat slušelo. (to auto opravdu zdechlo dle všech významů tohoto slova). Navíc kdyby jako slušný řidič nezastavil, tak bychom se nedozvěděli o této zajímavé události a pár dat od reálného uživatele.

        díky za to!

            1. No já od těch 70-tých let
              No já od těch 70-tých let Š100 a Š120 měl a ničeho takového si nevšiml. To jste si asi vymyslel.
              Navíc aut s motorem vzadu vyráběla řada firem – např. R8, F500, F600D, F850, VW atd.

              Problém měly v zimě s topením, ale to elektromobily mají nyní také.

              1. Nevymyslel. Jak píše
                Nevymyslel. Jak píše kolega výše, byla to velmi běžná závada. Můj otec, konstruktér, se tomu vždycky smál, protože to nemělo dobře vyřešenou chladící soustavu. Mělo to několik důvodů, ale podrobnosti jsou nezajímavé. Pravda je, že to opravdu hodně snadno vařilo. Dokonce si z toho dělali legraci i v několika filmech…

                1. Ale prosím Vás, kolega
                  Ale prosím Vás, kolega píše jen o Š120.
                  1000MB a Š100 žádný spínač ventilátoru chladiče nikdy neměla. Musíte si ještě více prostudovat, kde byly chladiče umístěny, a jak byly poháněny vrtule ventilátoru chladiče. Potom se ještě podívejte, jak byly chlazeny některé další mnou zmiňované značka zahraničních aut, protože se s Vámi nemíním dohadovat.
                  Žádná alej odstavených uvařených škodovek nikde nebyla.

                2. Prosím vác, řekl mu to
                  Prosím vác, řekl mu to tatínek, co ho přesvědčujete o opaku 😀 Tatínek má vždy pravdu i kdyby na chleba nebylo 😀

                3. Samozrejme kecy. Hriali sa
                  Samozrejme kecy. Hriali sa samozrejme aj 100 a 110. mali sme 110 LS a neraz sme mali termostat v hrnci s vodou a skúšali, či pri cca 90 zopne, alebo nie. Novšia modely mali takisto problém s termostatom (používali ten istý) a navyše tam boli dlhé cesty chladiaceho média, keďže chladič bol vpredu a motor vzadu. To, že to iné automobilky mali podobne je argument jak noha – na to stačí toto: ak dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté.

                4. A proč jste vařili v hrnci
                  A proč jste vařili v hrnci termostat když jste měli podpálené ventily?

            2. Souhlas nemusel to být ani
              Souhlas nemusel to být ani kopec stačilo i vyšší zatížení a už se přehřívaly . U Š120 zase někdy nesepnul termostat ventilátoru v předním náporovém chladiči a v dlouhém stoupání se motor přehřál také .
              Co mi rozhodně chybí je ten zadní náhon kterým je Tesla-S vybavena.

      1. V taliansku najviac fici
        V taliansku najviac fici metan (CNG) a LPG.
        Minuly rok na dovolenke bolo cng dostupne na kazdej druhej pumpe na dialnici a 1 kg stalo vzdy pod 1 euro.

        LPG malo vzdy vlastnu pistol na stojane ako aj benzin a nafta a okolo neho stali vzdy daja tipci ktory hned natankovali a zobrali aj penaze.

Napsat komentář