Automobilka Tesla Motors provozuje na celém světě už 114 rychlodobíjecích stanic Supercharger. Celkem 94 jich je v USA, dalších 17 v Evropě (nově v Dánsku) a tři v Číně. Celkově dobily už přes 5800 MWh energie.
foto: Tesla Motors
Síť rychlodobíjecích stanic Tesla Supercharger je výjimečná hned v několika ohledech. Předně, pokrývá tři kontinenty (USA, Evropa, Asie), je přístupná zdarma pro majitele elektromobilů Tesla Model S a navíc je (alespoň z části) zásobována energií z obnovitených zdrojů energie.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Dluhopisy Tesla Motors označeny za toxické
Celkem 5800 MWh dobitých do elektromobilů Tesla skrze Superchargery znamená mimo jiné ušetřených 2,5 milionu litrů pohonných hmot. Plus je samozřejmě nutné myslet i na to, že majitelé elektromobilů Tesla nedobíjí pouze v Superchargerech, ale primárně také doma, případně u jiných dobíjecích stanic.
Zde se hodí zmínit zajímavá čísla z nedávného setkání akcionářů Tesla Motors. Ta říkají, že celkově už majitelé elektromobilů Model S najeli 442,57 milionu kilometrů, z čehož přibližně 5,5 % bylo ujeto právě na energii ze Superchargerů.
Odkaz video Průběh
Odkaz video Průběh nabíjení na Supercharging Je krásně vidět jak razantně poklesne odebíraný proud ke konci nabíjecího cyklu . Za 12 minut odebrat energii na 360km jízdy. Super.
Supercharging Tesla Model S 85 kWh to 100 %
https://www.youtube.com/watch?v=B3wOq6WbNoI
2012/2013 Tesla Model S 85kWh Performance Start Up, Drive, an
https://www.youtube.com/watch?v=aWG6q2IQGD0
V poznámce videa je uvedeno
V poznámce videa je uvedeno že je přehráváno 10x rychleji.
To je nějaká chyba, ne?
To je nějaká chyba, ne? Žeby majitelé superchargery využívali jen pro 5% dobíjení? Osobně mi to přijde jako nesmysl, ale třeba to tak je…
Nedivil bych se tomu.
Nedivil bych se tomu. Ostatně, většina tím autem jezdí do práce a zpět. A tam supercharger nepotkají.
Je to tak. V jiné
Je to tak. V jiné zveřejněné statistice se uvádí, že 95% nabíjení se děje „doma“ a pouze 5% na Superchargerech. Je to asi hlavně z důvodu umístění Superchargerů, neboť se staví výhradně mezi městy!
Není to chyba.
Není to chyba.
Není to chyba.
Je to
Není to chyba.
Je to normální chování lidí. Taková ta obyčejná lidská lenost. Proč jezdit k nabíječe/benzínce když si auto můžu dočerpat pohodlně doma přes noc na noční proud!
Kdyby měli lidi doma benzínky taky by čepovali doma.
Naopak. Je to perfektní
Naopak. Je to perfektní důkaz, jak se těžce pletou ti, co tvrdí, že pro elektromobily by jsme potřebovali několik nových elektráren. Pouze 5% dobíjení se děje přes den a z toho ve špičkách ještě menší zlomek. Ostatní dobíjejí v noci, kdy je přebytek kapacity. Jen v ČR pro statisíce elektromobilů.