Německo v roce 2016: prodáno 27 000 aut do zásuvky

Neměcko se ani po zavedení dotace 4000 eur na nákup elektromobilů neprobudilo z letargie. Za rok 2016 se tam prodalo „jen“ 27 100 aut do zásuvky.

Rekordním prodejům BMW i3 doma v Německu bezesporu pomohla nová 33kWh verze auta.
foto: BMW

Pro srovnání, za celý rok 2015 se v Německu prodalo necelých 24 200 aut do zásuvky. V roce 2015 byla nejprodávanější Kia Soul EV, druhé skončilo BMW i3 a třetí Mitsubishi Outlander PHEV.

Rok 2016 je co se týká pořadí výrazně odlišný. Nejprodávanějším autem na baterky bylo v Německu BMW i3 s 2863 kusy, jen těsně za ním skončila francouzská kráska Renault Zoe (2805), třetí je Audi A3 e-tron (1615). Čtvrté místo má unikátní elektromobil německé pošty StreetScooter (asi 1500) a čtvrté konečně Tesla Model S (1474).

V Německu to s elektrickými auty jednoduše příliš růžové není. A to ani přes masivní nástup plug-in hybridů německých výrobců jako je Volkswagen Passat GTE (1256) nebo Volkswagen Golf GTE (1315). Ale svá želízka mají také BMW a Mercedes. Mezi nimi byl nejprodávanější BMW 225xe Active Tourer s 1203 kusy.

EV-Sales

27 Comments on “Německo v roce 2016: prodáno 27 000 aut do zásuvky”

  1. cena eleltr.v Deutschlandu
    cena eleltr.v Deutschlandu je i pro domácnosti kolem 8kč/kwh což není zrovná málo.
    to číslo není zas tak malé vidělí -li se to osmi,je jich osmkrát víc.to kdyby se prodalo u nás cca 3300 elektrik to by bylo
    V CR se i po dotacích lidi moc o elektromobily zajímat nebudou, vždyt to prej nikam nedojede, není ti v tom zima, vžyť se to nedá nikde nabíjet, to jde nabít ze zásuvky??? to jsem nevěděl atd…

  2. Dneska se vyplatí koupit
    Dneska se vyplatí koupit elektromobil jen s tím, že si koupíte takový, u kterého do budoucna půjde zvětšit baterii a hodláte si ho nechat dlouho. A ideálně uhádáte ještě slevu nebo vezmete předváděčku. Jinak to cenově fakt nemá význam, když během roku až dvou tu budou elektromobily za podstatně nižší cenu s podstatně větší baterií… Je třeba vzít v úvahu i uvolnění koruny, která postupně dosáhne na metu kolem 23-24 Kč za Euro… To zlevní elektromobily alespoň o 10 %. A konkurence dalších 10 % a rázem nemáte leaf za 700000, ale za 550000. A to už začíná být přijatelné a srovnatelné s podobně vybavenou octavií.

              1. Pokud dojde ke zvýšení
                Pokud dojde ke zvýšení hodnoty koruny vůči EURu, tak výrobky, které se z větší části vyrábí u nás budou stát stejně, nebo téměř stejně. Tentýž výrobek ale v cizině podraží – bude tam stát víc EUR. Vy ale, když si jej dovezete, sice zaplatíte víc EUR, ale zas bude EURo levnější, tak to vyjde stejně. Zato se vám slevní výrobek vyráběný v cizině. Takže je předpoklad, že Octávka bude stát stejně, ale např. LEAV bude stát méně.

    1. Ano, je to pravda,
      Ano, je to pravda, souhlasím, ale….
      Možná se ještě zamyslete nad tím, zda by se taky nevyplatilo koupit např. starší Leaf s 24 kWh baterkou za +-350 000,-Kč, nebo třeba i +- 450 000,-Kč a opravdu s ním jezdit jen do vzdálenosti 50 km. (před 2 lety i takovéto auto stálo 750 000,-Kč)
      Tedy ptám se, zda by nestálo za to, vydělat na nějakém starším modelu, kdy jeho cena prudce klesá a klesat bude i dál…..

  3. Já si myslím, že je to
    Já si myslím, že je to jen důsledek „odloženého nákupu“ myslím, že je strašně moc lidí i v Německu, kteří si chtějí pořídit elektromobil, ale vyčkávají.
    Vyčkávají proto, že vědí o překotném rozvoji této oblasti a je pravdou, že v tuto chvíli platí, že to, co platí teď je za rok již zastaralé a nemoderní.
    Jen si to vezměte – před dvěma lety tady byl LEAF – králem prodejů, za ním BMW i3, Renault ZOE a z dálky na ně pokukovala KIA SOUL EV. Před rokem Leaf zvýšil baterii cca na 30 kWh, BMW na 33 kWh a všichni říkali, že je to paráda. Myslím, že každý, nebo alespoň většina čeká alespoň na 45kWh baterii a toho se dočkáme (podle mne) někdy ke konci tohoto roku.
    V současné době se dere na trh Oppel Ampera – e s 60kWh barterií. má snad být v evropě do konce roku. Objevil se Hyundai Ionic s lepším dojezdem, než má Leaf a i BMW i3.
    Takže otázka roku 2016 zněla
    1) mám si koupit auto s max 33 kWh baterií
    2) a nebo si počkám 1-2 roky a budu kupovat auto s 60 kWh baterií.Za stejnou cenu, jako před dvěma lety auto s 33 kWh baterií
    A jakou bude mít auto s 33 kWh baterií za dva roky cenu?

    Každý, kdo si položí tyto otázky musí logicky odložit nákup o cca 1-2 roky – změnit to může jen plošná dotace na elektrická vozidla a například snížení DPH u těchto vozidel.
    (pozn. Teslu jsem neporovnával – je senzační, ale zatím drahá, V Norsku ceny vyrovnaly tak, že zdražily spalováky, proto se to tam prodává.)

    1. To bude možná další
      To bude možná další kamínek do mozaiky, protože když se člověk dnes podívá na sauto.cz, tak Leaf 24 kWh s menší palubní nabíječkou stál v základu 730 tisíc s DPH a tady je předváděčka 30 kWh baterie s nabíječkou 6,6 kW za a 6 tis. km za 673 tisíc. A další 2 Leafy za 699. Což vzhledem k ceníkové ceně 858 v základu je dost velký rozdíl.

      1. Naprosto souhlasím.
        Jsem

        Naprosto souhlasím.
        Jsem veliký fanda elektromobilů, ale když si dnes někdo kupuje nový elektromobil, už si ho vlastně kupuje předražený a technologicky zastaralý.
        Zachránit to opravdu mohou dnes jen nějaké pobídky. ( bez pobídek se to opravdu rozjede až za 3 roky). To už snad Tesla bude dělat opravdu těch 500 000 vozidel za rok, Bold snad taky 100 000 vozidel a měli by už do toho začít vstupovat velcí hráči, kteří jsou zaměřeny na druhou vlnu (VW, Ford, Toyota, Renault a podobně – snad i Škoda,) kteří budou opravdu schopni masové produkce.

    2. Hlavne auto s 50-60kWh uz
      Hlavne auto s 50-60kWh uz pujde (s troskou sebezapreni na dlouhych cestach) pouzivat jako jedine auto v rodine.

      Norsko je zvlastni pripad kvuji platove hladine, pred par tydny jsem to pocital, Ioniq tady vyjde na 41 prumernych cistych platu, v Norsku na 8 (cili v pomeru k nasim platum notne ojezdena oktavka – 150.000Kc). Plus EV tam ma radu vyhod pro mestsky provoz.

  4. Na dosti místech v německu
    Na dosti místech v německu mají na veřejných dobíjecích stanicích sazbu za 1 kWh 30 centů, když v zimě potom jezdíte celkově i s topením za 20 kWh a dojezd je malý, tak 1 km vychází v přepočtu zhruba na 1,60 Kč. I přes dotace to potom tak výhodné není jako u nás v čechách, pakliže zrovna nepoužíváte stojany od EV mapy.

    1. Vetsinou se nabiji doma za
      Vetsinou se nabiji doma za nizkou sazbu. Kolikrat z vlastni FVE. V DE je spousta verejnych nabijecek ktere jsou zadarmo. V Sasku nabijim pres StromTicket za 14ct/kWh. Cena je vypoctena protoze se plati za delku pripojeni a ne spotrebu. Nevim od kud mate vase tarify, ja pouzivam jako zdroj informaci:
      http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/
      V zadnem pripade bych muj EV nevymenil za spalovak. Naopak chystam koupit lepsi, novejsi model.
      V DE se plati silnicni dan, ktera je zavisla na emisich atd. Za prumerny spalovak se plati kolem 300 EUR/rok. EV dan neplati 🙂

    2. Ono to možná bude dáno i
      Ono to možná bude dáno i použitelností vzhledem k jejich zvyklostem a potřebám. Pokud jsem pobýval v SRN, tak lidé tam většinou bydleli v satelitech kolem velkých měst a dojížděli do práce autem. Klidně i 100 km jedna cesta po dálnici, která obvykle vedla nedaleko satelitu, a 100 zpátky. Bydlet v Ostravě a pracovat v Olomouci.
      Takže tady BEV, s výjimkou Tesly, nemají zatím šanci, pokud dotyčný nemůže nabíjet v době parkování u fabriky/kanclu. I kdyby to měl jen 60 km jedna cesta, pak bez mezidobití se zatím bude s topením/klimatizací po dálnici potýkat s dojezdy domů do nuly. Třeba 130 km s Kia Soul EV jsem jel po dálnici na tempomat 110 km/hod. s mírným topením a sedačka a volant z 94% baterie do nuly. S elektro Mercedesem B tempomat 135 km/h s topením klima automat +22 C ujel po dálnici 112 km ze 100% do skoro nuly (4 km dojezd).

Napsat komentář