Německo v březnu 2021: skoro každé čtvrté nové auto má zásuvku!

Březen 2021 ukazuje, že zásadní proměna automobilového průmyslu úspěšně pokračuje. Auta do zásuvky měla v Německu podíl 23 % na nových registracích.

Malý městský elektromobil Volkswagen e-Up! zůstává v Německu jedním z nejprodávanějších. Za celý rok 2021 je tam dokonce se 7260 prodaných kusů dosud nejprodávanějším autem do zásuvky před Tesla Model 3 (6031) a Volkswagen ID.3 (5951). Volkswagen přitom plánoval jeho výrobu ukončit.
foto: Volkswagen

Vítězem března 2021 se v Německu stal elektromobil Tesla Model 3 (3699), kterého těsně v závěsu následoval výprodejový Volkswagen e-Up! (3599) a s mírným odstupem Hyundai Kona Electric (3237). Celkově je ale jednoznačně vítězem Volkswagen, který obsadil také čtvrté (Volkswagen Golf PHEV, 2792) a páté místo (Volkswagen ID.3, 2260).

Celkově přibylo v Německu za letošní březen 65 681 nově registrovaných elektromobilů a plug-in hybridů. Čisté elektromobily tvořily o něco méně než polovinu. Za celý rok 2021 je u sousedů prodáno už 142 741 aut do zásuvky.

První pozice pro v Bratislavě vyráběný Volkswagen e-Up! může leckoho překvapit. Lidový elektromobil se ale po upgradu na 36,8kWi baterii ukázal být doslova bestsellerem – společně s jeho sourozenci Škoda Citigo iV a Seat Mii. Výroba a prodej Škoda CitigoE iV byla ovšem z nepochopitelných důvodů ukončena.

99 Comments on “Německo v březnu 2021: skoro každé čtvrté nové auto má zásuvku!”

  1. OT: V posledním bizarním závodě invalidních vozíků aka
    OT: V posledním bizarním závodě invalidních vozíků aka Formule E bylo pár náhodných diváků mučeno scénami ploužících se vozidel, z nichž polovina i přesto nedojela do cíle pro vyčerpání kapacity akumulátorů.

    V návaznosti na místní diskuzi by mě zajímalo, zda to někdo sledujete, a kolik vám za to platí.

      1. Proč myslíte, že jsem postižák co sleduje nezávody
        Proč myslíte, že jsem postižák co sleduje nezávody elektromobilů?
        Sleduji F1, ale její komunita se tomu už dva dny směje.

        A to má elektrická série problém sehnat piloty už teď, trapáka ze sebe chce dělat málokdo. A ještě nás čeká Monako…

  2. Koncern jsou pěkný zmetci. Citigo vyráběný v Blavě
    Koncern jsou pěkný zmetci. Citigo vyráběný v Blavě muselo bejt nutně ukončeno, ale eUp, taky vyráběnej v Blavě se vyrábí vo 106 dál a trhá v Německu prodejní rekordy. Hlavně že ti kašpaři maj plnou hubu vo elektrický budoucnosti koncernu. :))))

    1. V únoru minulého roku jsem si objednal Citigoe a čekal do
      V únoru minulého roku jsem si objednal Citigoe a čekal do začátku září, kdy mě dealerka zavolala, že Citigoe se už nebude vyrábět a ze jsem zmizel ze seznamu. Rozpálilo mě to do běla, ale zase jsem rozhodil sítě a sehnal jsem si u Renaultu takovou slevu, že za skoro stejnou cenu jako za Citigoe jsem koupil ZOE. Sqělý auto, jsem spokojen a rád, že jsem se neumazal o koncern. Ať si to tam bastlej a šmudlaj, ale beze mě 😉

    2. Je to jednoduchý.
      Za každý gram CO2 nad hranici 95g CO2/km

      Je to jednoduchý.
      Za každý gram CO2 nad hranici 95g CO2/km se platí pokuta 95euro.
      Zároveň pro roky 2022-2025-2030 se pokuty, resp. požadované snížení flotilových emisí vypočítají z průměrných emisí značky v roce 2021.
      Možnosti jsou dvě:
      1) Nepravděpodobně: VW má vyšší flotilové emise než Škoda a potřebuje je snížit k limitu 95gCO2/km, aby platil menší pokuty, tak si vzal komplet výrobu eUPu pod sebe.
      2) Pravděpodobně: Škoda ví, že jako levnější značka koncernu nebude přecházet na elektromobilitu tak intenzivně jako VW a proto je pro ní výhodnější mít za letošek vyšší emisní průměr i za cenu pokut. Protože v dalších letech bude muset snižovat emise na hodnotu vypočtenou z letošního průměru a ty budoucí pokuty by bolely mnohem víc než ty současné.

      To je taky důvod, proč se EV prodávají tak málo (jsou nedostupná) a od představení k uvedení na trh to tak trvá. A i proč jsou tak drahá. Do konce roku je v Evropě nikdo moc prodávat nechce. Však uvidíte, jak se s koncem roku změní situace a najednou VW pustí do prodeje všechny varianty ID3, ID4, Enyaqu atd.

      Vše je vysvětlené v tomhle článku:
      https://www.teslamagazin.sk/elektromobilita-eu-legislativa-emisie/

      1. To co píšete , je hlavní příčinou proč jsou EV tak
        To co píšete , je hlavní příčinou proč jsou EV tak drahé. Na druhou stranu , spalováky jsou tak za zenitem , že už tato strategie pomalu přestává dávat smysl. Možná pro některé zaostalejší země jako ČR , kde vláda ….. Ale jinak je asi hotovo. Po otevření Tesla Berlín půjdou ceny zřejmě výrazně dolů. Takže kolik 7-10 měsíců ?

        1. Vas vlhky sen? Kéž by se to nestalo. Vůbec se to nesmí
          Vas vlhky sen? Kéž by se to nestalo. Vůbec se to nesmí stát. Cena EM musí zůstat tam kde je z několika důvodu.
          1. Znehodnotilo by mi to investici
          2. Počet aut je celkově zbytečně vysoký
          3. Tesla není vůbec důležitá jste v Evropě

            1. Ceny spalovaku jsou take jen zbozna prani. Zeptejte se
              Ceny spalovaku jsou take jen zbozna prani. Zeptejte se majitelu naftaku jak blbe se prodavaji. A bude hur. Az budou velkomesta zakazovat vjezd smradochu, tak jejich cena poleti stremhlav dolu. Uz jste cetl to realne mereni ktere jsem dal na jinem miste? Jedu je nekolikanasobne vic nez vyrobci vykazuji. Kdyz se jedna o vakcinu, tak pulka naroda ji odmita, protoze se domnivaji ze by to mohlo skodit. Ale kdyz jde o potvrzenou otravu ze spalovaku, tak ty jedy najednou nikomu nevadi. Asi znamka kognitivniho defektu.

                1. Tak to abych zavrel okno az nastartujete. Zjistete si v
                  Tak to abych zavrel okno az nastartujete. Zjistete si v prehledu mereni, kolik ten vas smradoch vypousti.

                2. Tady je řeč o tom jak je auto špatná investice, jedno
                  Tady je řeč o tom jak je auto špatná investice, jedno jestli spalovak nebo EV, obojí jde věkem a km s cenou dost dolů. Že spalovak vypouští škodlivé emise, nikdo nespochybňuje. Ale o tom se tady nebavíme.

                  Jinak dnes jsem byl na STK a 8 let starý Lexus prošel bez chyby, jak emise tak technický stav, na tacho 330 tisíc. Asi si ho ještě nechám 🙂

                3. Zacatek vlakna je o zariznuti eCitigo. Druhy koment je o
                  Zacatek vlakna je o zariznuti eCitigo. Druhy koment je o emisich a je to i v ramci celeho clanku. Az pozdeji jste odbocil vy a zacal s poklesem ceny a obzvlast jste vyzdvihnul EV.
                  Tak kdo se tady nedrzi tema? Nerikam, ze se nemuze vnest jiny aspekt, ale je trochu divne napominat jine diskutujici, kdyz jako prvni jste se sam o to zapricinil.

                4. Reagoval jsem na Karotku o tom znehodnocení investice do
                  Reagoval jsem na Karotku o tom znehodnocení investice do auta. Nic o emisích tam nepsal. Takže tak…

            2. Investice jako do akciií, nebo zlata to opravdu není. Tyto
              Investice jako do akciií, nebo zlata to opravdu není. Tyto statky Vám nepřináší žádný benefit kromě návratnosti té investice.

              Auto člověk potřebuje na ježdění to je jeho benefit.

              Se jen tak říká „Investuju do auta“ . Prostě si míto benzínu koupím dražší EV a tím „investuju“ a vrátí se mě investice ve formě levnějšího provozu i když celkově na tom logicky prodělám.
              Ale oproti stávajícímu stavu tj. jezdit ve spalováku to určité době na to vydělám, tada pokus si nekoupím nějakej starej střep …

              1. Jo, záleží jaké EV si koupíte, s čím srovnávate a jak
                Jo, záleží jaké EV si koupíte, s čím srovnávate a jak se to pak povede prodat, protože až pak se dělají účty. Jak už jsem psal, minulé auto, vyšší střední, najeto 100 tisíc a cena cca 5 KČ na km komplet vše o s komplet pojištěním, servis, PHM i ztráta hodnoty. To bych se s podobně velkou a pohodlnou elektrikou na tuto sumu nikdy nedostal. Samozřejmě ojetina na nové nemám…

                Myslel jsem, že příští auto už by mohlo být EV, letos nebo příští rok. Ale když vidím kolik vyjde km při cestách do DE, tak se musím smát a nechám si Lexus, případně vyměním za novější, třeba RX nebo NX, uvidím.

                1. A koľko vyjde km pri vašej ceste do DE? A aká dlhá je to
                  A koľko vyjde km pri vašej ceste do DE? A aká dlhá je to trasa?

                2. Je to celkem cca 1050 km tam a zpátky. Náklady na km když
                  Je to celkem cca 1050 km tam a zpátky. Náklady na km když jsem jel v létě, tak kolem 1,90 a teď by to bylo 2,20. Tankuji doma za levno pak jenom na Rozvadove doplním kolem 13-14 litrů a to mi pak vydrží do DE a i na cestu zpět až domů, kde přijedu s prázdnou a natankuji zase za levno.

                  V DE je cena za kWh minimálně 0,40 eur, takže pri dálniční jízdě jsou náklady stejné jako u spalovaku. A na rozdíl od spalovaku, s EV nejedu na levnou elektřinu tolik, musel bych nabíjet i v DE za draho, tankovat tam vůbec nemusím.

                3. Skoda ze zrusili dalnicni myto. Hned byste presedlal.
                  Skoda ze zrusili dalnicni myto. Hned byste presedlal.

                4. Jo, to je možné. Mě je jedno, jaký pohon bude mít auto,
                  Jo, to je možné. Mě je jedno, jaký pohon bude mít auto, nejsem ani elektro ani fosil fanatik, auto mi slouží jako dopravní prostředek. A musí plnit tu funkci co nejlépe. Pokud to bude v budoucnu elektro, tím líp, technologie se mi líbí.

                5. Fajn. Tak dejte vedet az se tak stane.
                  Fajn. Tak dejte vedet az se tak stane.

                6. 1*
                  elektro je jen začátek…
                  sranda bude až to za X let

                  1*

                  elektro je jen začátek…
                  sranda bude až to za X let dostane i antigravitacni pohon..

                7. To ani nebude treba s TMS Plaid+ (<2,1s z 0-100km/hod)
                  🙂

                  To ani nebude treba s TMS Plaid+ (<2,1s z 0-100km/hod)
                  🙂

                8. Bude mít už trysky nebo až teprve Roadster?
                  Bude mít už trysky nebo až teprve Roadster?

                9. Trysky bude mať až roadster. To bude extrém 🙂
                  Trysky bude mať až roadster. To bude extrém 🙂

                10. Tak mne ta vaša trasa vyšla s TM3 LR aj s drahým
                  Tak mne ta vaša trasa vyšla s TM3 LR aj s drahým nabíjaním v DE a pomerne lacným nabíjaním v ČR iba 1Kč/km. Žiadne nabíjanie po ceste.

                11. A kdyz by nabijel z domaci zasuvky v CR i DE, tak mnohem mene.
                  A kdyz by nabijel z domaci zasuvky v CR i DE, tak mnohem mene. Domaci nabijeni v CR vychazi na 30-40 haleru na km.

                12. To som bral pri tom rýchlom výpočte 85kWh za 2Kč/kwh v ČR
                  To som bral pri tom rýchlom výpočte 85kWh za 2Kč/kwh v ČR a 85kWh za 0,40€/kwh v DE. S takým dojazdom predsa nebudem nabíjať na nabíjačke po ceste 🙂

                13. Na 520 km, z toho je 480 km po dálnici vám bude stačit 85
                  Na 520 km, z toho je 480 km po dálnici vám bude stačit 85 kWh i s nějakou rezervou? Silně pochybuji a T3 ani nemá takovou kapacitu. Takže po cestě nabíjet musíte.

                  Střízlivý odhad je na celou cestu cca. 190 kWh při spotřebě 18 kWh na sto km. Z domu s plnou baterkou 72 kWh nebo kolik má T3 kapacitu a vrátím se s rezervou nějakých 10 kWh. To znamená, že po ceste nebo v DE nabiju 128 kWh. Takže 72 za levno to je 200 KČ a 128 za min 10 KČ, takže celkem 1400-1500 odhad. Náklad 1,40 Kč za km.

                  Prostě se mi to nevyplatí, při té ceně min mega a půl za T3. Pokud by byla ojetá 5 let za 600, tak by se dalo uvažovat… Namísto Lexusu.

                14. Na tech 600 litru po 5 letech si muzeme placnout. Tak za 3
                  Na tech 600 litru po 5 letech si muzeme placnout. Tak za 3 roky a 3 mesice se ozvete.

                15. To už bude situace jiná a předpokládám, že i ceny 🙂
                  To už bude situace jiná a předpokládám, že i ceny 🙂

                16. Tipnete si kolik bude stat v roce 2024 5 let stara TM3 LR.
                  Tipnete si kolik bude stat v roce 2024 5 let stara TM3 LR. Psal jste ze ceny se propadaji u EV mnohem rychleji. Tak schvalne, kolik.

                17. Pokud bude mít odpovídající nájezd, to znamená tak
                  Pokud bude mít odpovídající nájezd, to znamená tak 120-150 tis, tak si tipnu prodejní cenu 400-500 max. Jsem zvědav, jestli se trefim 🙂

                  Koukněte na Nissan Leaf a srovnejte s Octavkou nebo Golfem, což je stejná třída. Které auto jako ojetina ztratilo víc…

                  Neplatí to paušálně, ale koukněte se na iOn a pod. To jsou propady ceny, u takto malých spalovacích aut nevídané.

                18. Ty E-oldtimery nemuzete brat jako referenci. Byly to prvni EV
                  Ty E-oldtimery nemuzete brat jako referenci. Byly to prvni EV v historii s lithiovou baterkou a jaksi cvicny vystrel. Dnesni EV maji uz tak velkou baterku, ze muzou konkurovat i s pristi generaci. Treba Tesly si drzi cenu i po tolika letech a s najezdem ktery by i spalovak mohl zavidet. U Leafa a Iona je pravda, ze prvni majitele byli ochotni zaplatit hodne penez a zaplatili rozvoj elektromobility.
                  Pamatujete kolik staly prvni ploche TV, mobily, smartphony, tablety, autoradia a vubec vse co zacinalo od nuly? I blba rubikova kostka stala drive male jmeni a dnes je za babku. A co teprve texasky, dnes jeans. Lidi za ne davali celou vyplatu.

                19. Může být. Uvidí se za pár let, až bude dostatek EV na
                  Může být. Uvidí se za pár let, až bude dostatek EV na trhu ojetin.

                20. Zavolejte do nějakého autobazaru, že chcete prodat svoji
                  Zavolejte do nějakého autobazaru, že chcete prodat svoji Teslu.
                  Řeknou vám, že ji vezmou pouze do komise. Fakt si to zkuste.
                  Pokud máte najeto nad 100 tisíc km, odmítnou i komisní prodej.

                  Elektromobil s nájezdem nad 100 tisíc km má nulovou hodnotu.

                21. Je to tim, ze bazariste jsou hloupy a o Tesle vi jeste mene
                  Je to tim, ze bazariste jsou hloupy a o Tesle vi jeste mene nez vy. Asi ctou autoforum. Tesly se prodavaji dobre, ale jinym zpusobem nez spalovaky. Uz vam zase umrel nejaky „argument“, tak ted jedete tuto bachorku?

                22. V německu je mraky nabíječek u obchodních domů zadarmo ,
                  V německu je mraky nabíječek u obchodních domů zadarmo , tak tam v cíli není problém dobít, nebo to jezdíte na otočku?

                23. Nejedu na otočku a v místě, kde bydlím nemám zdarma
                  Nejedu na otočku a v místě, kde bydlím nemám zdarma nabíjení. Ani, jsou obchody, kde jsou nabíječky zdarma, ale za dobu nákupu tam nic moc nenabiju a nechat to tam několik hodin jenom nabíjet mi přijde takové nedůstojné, bych si připadal jako somrak 🙂

                24. U EV je velký pokles ceny v prvních letech, ale pokud si ho
                  U EV je velký pokles ceny v prvních letech, ale pokud si ho někdo nechá na déle, nebo dobře koupí skladovku, nebo lehkou ojetiny, tak na elektrice se snad už dneska nedá prodělat , to by člověk musel být uplný jelito.

                25. Vaše teorie má pár nedostatků – co je to dobře koupit?
                  Vaše teorie má pár nedostatků – co je to dobře koupit? Vše co je dostupné je za nesmysl. Ale dobře – řekněme, že dobře koupit se daly loni na podzim předváděčky egolf 100 kW pod 500 tis – otázka je, kolik by někdo další byl za takové auto ještě ochoten dát. Když jsem se o to přelom březen duben zajímal – tak jsem s pár prodejci mluvil, co mají různá ele na skladě a závěr byl, že jsou to až na výjimky ležáky a když se někdo ozve, tak nabízí cenu, co zase jejich šéfové nechtějí akceptovat.

                26. Takže je raději sešrotují?
                  Takže je raději sešrotují?

                27. Co vím, tak už i to se bohužel u pár leafů stalo, že
                  Co vím, tak už i to se bohužel u pár leafů stalo, že než se prodaly, tak baterka byla ko a šly na díly.

                28. Neni to tajemstvi, ze prodejce nema takovy vydelek za EV jako
                  Neni to tajemstvi, ze prodejce nema takovy vydelek za EV jako kdyz proda spalovak. Tak kdyz nekdo prijde se zajmem o EV, nasmerujou ho rovnou ke spalovakum. Proto je nutne prodavat EV online aby se omezilo odrazovani a blokovani.

                29. A jak vaše stať odpovídá na otázku: co je to dobře
                  A jak vaše stať odpovídá na otázku: co je to dobře koupit?

                30. Nemusím to ani s ničím srovnávat, maximálně cenu paliva
                  Nemusím to ani s ničím srovnávat, maximálně cenu paliva a pojištění (gumy jsou stejné +-).
                  Koupím si střep (Nissan Leaf) a když vím že mám roční nájezd 22tis/km tak bych za palivo dal cca 40k ročně, minus cena elektriky cca 5k. Tak vím že mi ten střep musí vydržet 6 let abych „ušetříl“ na té „investici“ za 210 tisíc a všechny roky potom už jezdím jen za cenu elektriky = šetřím/vydělávám 35 tisíc ročně.

                  Když se nic nerozbije, ale to je už vyšší dívčí debata která se tu probírala x-krát. Tímto pouze poukazuji na směr úvah v rovině „investice“, „šetření“ a „vydělávání“.

                  A prodávat nic nemusím, až se to rozbije tak karosku budu lámat na malé kousky do směsného nebo do plastů, kov do sběru, pneu mi vymění za nové… 😀

                31. Pokud vám stačí Leaf s malou baterkou, koupíte to za levno
                  Pokud vám stačí Leaf s malou baterkou, koupíte to za levno a jezdíte jenom na levnou elektřinu z domova, tak to jsou úplně jiné počty než u někoho, kdo potřebuje/chce pohodlné auto na delší trasy a pravidelně jezdí tak, že nabíjí půlku nabití mimo domov a ještě k tomu v zahraničí 🙂

                  Každý případ je jiný…

                  Jak jsem psal, spalovák vyšší střední mě vyšek komplet náklady na 5 KČ/km, to bych se s podobně pohodlnou elektčřinou na tu sumu nedostal.

                32. Zrovna vcera jsem videl cenik EnBW nabijeni na verejnych
                  Zrovna vcera jsem videl cenik EnBW nabijeni na verejnych nabijeckach. AC uz od 0,29 a DC 0,39 EUR/kWh. Kdyz nabijim doma 3f 11kW = 3x16A, tak se nabiji rychlosti 67km/h. Pritom pitomec elektrikar me misto pozadovanych 4mm2 dal kabel 2,5mm2 a ubytek napeti je 10V. Tak s poradnym kabelem by to bylo 70km/h. Za 7-8h je TM3 plna. Za mene nez 25 EUR ujedete pres 500km. To odpovida 1,30 Kc/km. To neni zase tak spatne na nabijeni v DE. Nova TM3 ma trochu vetsi baterku a dojezd 614km. Pocital jsem jeste starsi verzi a zohlednil i ztraty.

                33. Ano, ceník EnBW znám, odebírám od nich elektřinu 🙂 A ty
                  Ano, ceník EnBW znám, odebírám od nich elektřinu 🙂 A ty ceny platí právě pro jejich zákazníky nebo i pro všechny, ale nezákazníci pak platí měsíční paušál.

                  Jo, cena 1,30 – 1,50 je nižší než 2 KČ s Lexusem, ale není to dost nízké na to mě motivovat… Když už, tak za těch cca. 1,3-1,5 mil. bych vzal radši Ioniq 5, ten se mi hodně líbí.

                34. Zda si zvolite Teslu nebo Ioniq 5 je vcelku jedno. Hlavne ze
                  Zda si zvolite Teslu nebo Ioniq 5 je vcelku jedno. Hlavne ze mirite tim spravnym smerem. Ten Ioniq 5 zatim nedovedu posoudit. Doufam ze se s nim nekdy svezu. Hyundai je vzdy vereohodnejsi nez Mercedes nebo bmw.

                35. Jak pořád píšu, nejsem proti EV. Jen mi to musí dávat
                  Jak pořád píšu, nejsem proti EV. Jen mi to musí dávat smysl, ekonomicky a i užitnými vlastnostmi. Ale situace se lepší každým, dá se říct kvartálem, jsou na trhu už docela zajímavá auta 🙂

                  Jo a blbý je, že ještě zatím skoro neexistuje trh ojetin EV, resp ta zajímavá auta jsou ještě příliš nová.

                36. V dubnu jsem to řešil a zjistil následující: aby měla
                  V dubnu jsem to řešil a zjistil následující: aby měla každá BEV ojetina smysl, tak musí o 100 – 150 tis níž, než je požadovaná cena. Bohužel život se občas zamotá a stal jsem se majitelem zánovního naftomila, takže mám dvě možnosti – prodat to za babku a rvát prachy do kompromisu v podobě ojetého BEV, nebo odjezdit… pragmatismus a peněženka volí jasně.

                37. Misto aby se lidi v Cesku venovali tomu jak maximalizovat
                  Misto aby se lidi v Cesku venovali tomu jak maximalizovat prijem, je tady zvykem maximalizovat omezeni vydaju. Usily obou stran je vcelku srovnatelne, ale ten kdo maximalizuje vydelek muze si doprat vetsi pohodli. Kdo maximalizuje uspory, ten ma houby a bidny zivot. Cesko by melo skoncit s tim socialistickym zuzlanim.

                38. Díky za potvrzení toho, že jdu správně – jako obvyklé
                  Díky za potvrzení toho, že jdu správně – jako obvyklé ;o) Těší mě jak jste stále ve všem mimo svět je hned krásnější..
                  Mimochodem – rozdíl ceny na pořízení BEV o kterém jsem uvažoval(ca 550 tis) je ca 250 tis Kč – při nájezdu do 10 000 km/rok se to jen v pořizovací ceně vrátí kdy? No, když hodně brzo za 5 let – za pět let budou v BEV úplně jiné možnosti… a za dalších pět let ten naftomil bude mít stále hluboko pod 100 000 ujetých km.

                39. Za 5 let bude spalovak mrtvy. Tak mate posledni moznost a vy
                  Za 5 let bude spalovak mrtvy. Tak mate posledni moznost a vy koupite ojetinu…

                40. Opět mimo, já jí nekoupil – já se začínám fakt těšit
                  Opět mimo, já jí nekoupil – já se začínám fakt těšit až jednou nebudete mimo.

                41. No nerikejte ani ve srande ze jste ji cajznul.
                  No nerikejte ani ve srande ze jste ji cajznul.

                42. Ne bohužel podědil a věřte, že bych si to velmi rád
                  Ne bohužel podědil a věřte, že bych si to velmi rád ušetřil

                43. 2,5 mm2 Cu a při 16A úbytek 10V to máte nabíjecí místo
                  2,5 mm2 Cu a při 16A úbytek 10V to máte nabíjecí místo 100 metrů daleko?

                44. Ne tak daleko, ale neni to malo.
                  Ne tak daleko, ale neni to malo.

                45. No jestli Vám nenátahnul a nedal tam nakonec 1,5 mm ,
                  No jestli Vám nenátahnul a nedal tam nakonec 1,5 mm , protože na 16A je 2,5mm více než dostatačné 4mm je naprosto zbytečné, ale máte pravdu že do budoucna je 4 mm lepší na 32A

                46. V piliri je 2,5mm2 a na konci u sloupku je take 2,5mm2. A je
                  V piliri je 2,5mm2 a na konci u sloupku je take 2,5mm2. A je to v medi, zadny hlinik. Co je zakopane v zemi uz nezjistim. Napeti bez zateze je az o 10V vyssi nez kdyz je zatez 16A. Merim jednoduchym digitalnim multimetrem. Ze by mel takovou chybu se mi nechce verit. Jeste zmerim napeti v piliri zda tam neni zrada v zapojeni. Je tam proudovy chranic a jistic. Zkusim pritahnout srouby. Co si clovek neudela sam, tam jsou problemy.
                  Kdysi jsem mel 125m natazene provizorne 3 bubny 50+50+25 m na 230V. I pri nizkem odberu kolem 500W byl pokles napeti hodne velky. Porovnaval jsem s online kalkulatorem a vubec to nesedelo. Kalkulator vypocital mensi pokles. Tam byly asi velke prechody mezi vidlici a zasuvkou u bubnu. U kabelu by se nikdy nemelo setrit, protoze ztraty tu usporu sezerou. Kdyz vezmu u EV ztraty na kabelu 5%, tak pri najezdu 100.000 km a spotrebe 16.000 kWh jsou ztraty 800kWh. U nejake cirkularky ktera bezi par hodin v roce jsou ztraty zanedbatelne, ale u EV je to uz znat.

                47. Dostatocny prierez vodicov je potrebny nielen pre znizenie
                  Dostatocny prierez vodicov je potrebny nielen pre znizenie strat, ale aj kvoli samotnemu umozmemiu nabijania vecsim vykonom. Napriklad tesly analyzuju znizenie napetia pri zatazi a ak je pokles vecsi ako akceptuju, beru to ako problem v el. instalacii a znizuju odoberany vykon.

                48. Chtěl jsem jenom prezentovat to „ušetřím“ a „vydělám“
                  Chtěl jsem jenom prezentovat to „ušetřím“ a „vydělám“ smýšlení.
                  Že někde funguje.

                49. Jistě, to já ani netvrdil, že to nikdy nefunguje.
                  Jistě, to já ani netvrdil, že to nikdy nefunguje.

          1. Tesla je nejdůležitější faktor ve vývoji EV , určovatel
            Tesla je nejdůležitější faktor ve vývoji EV , určovatel dalšího vývoje , hybná síla a od jejich produkce se určuje cena na trhu. Když například dají na trh Teslu model 2 za 30k EUR s daní , tak ID3 bude muset stát 28k. Jestliže dají do M3 větší baterii ,celý trh bude do pár měsíců zvětšovat baterie atd. .

              1. To je zajímavé , už od několikátého člověka slyším
                To je zajímavé , už od několikátého člověka slyším ,jak Tesla v Evropě nemá šanci. A že nyní už to není jako před lety , kdy neměla v EV konkurenci. Teď už evropské automobilky elektrická auta dělají a Tesla tudíž půjde do kytek. Stále to stejné podceňování. Nakonec až někteří lidé v automobilovém průmyslu pochopí o co jde , tak to bude pro ně skutečný šok.

                1. Možno preto sa v Rakúsku stalo najpredávanejšie autu, lebo
                  Možno preto sa v Rakúsku stalo najpredávanejšie autu, lebo má už konkurenciu :)))
                  Myslím, že niektorí sa z toho budú aj vešať. Realita je sviňa.

                2. Bylo to za březen, jeden měsíc. Protože Tesla dodává
                  Bylo to za březen, jeden měsíc. Protože Tesla dodává vozy ke konci lcartálu, takže prakticky dodávky za březen jsou dodávky za celý kvartál.

                  Faktem je, že podíl Tesly na EV v Evropě klesá, jak sílí konkurence, to je bez debaty. Dokonce loni (2020) dodala tesla do Evropy méně aut než v 2019, zatímco trh prudce rostl.

                  Ono to dopadne jako u spalováků, největší podíl budou mít evropské a asijské značky. Ale roli, kterou Tesla sehrála, jim už nikdo nevezme…

                3. Jak říkám, jste jeden z mála kterej tu má všech pět
                  Jak říkám, jste jeden z mála kterej tu má všech pět pohromadě.

                4. To už jsme tu řešili milionkrát. 🙂
                  Tržní podíl Tesly

                  To už jsme tu řešili milionkrát. 🙂

                  Tržní podíl Tesly klesá, protože ostatní začali vyrábět. S konkurencí to má minimum společného. Loni dodali do Evropy méně, protože otevřeli jiné mimoevropské trhy, ale zároveň nezvýšili exporty do zemí, kde nemají továrny.

                  Dopadne částečně jako u spalováků a částečně jako u mobilů. Evropské automobilky neskončí všechny tak tragicky jako mobilní divize Siemensu a Nokie, ale některé skončí a některé se budou muset výrazně restrukturalizovat a neudrží si podíl jako mají dnes u spalovacích verzí.

                  Žádný trh není nafukovací a pokud tu Tesla postaví továrny s výrobou až milion aut během pěti let, tak buď někdo zkrachuje(silně omezí svůj podíl) a nebo zkrachuje samotná Tesla.

                5. Dobře, uvidíme za pár let, teď jsou to jenom odhady 🙂
                  Dobře, uvidíme za pár let, teď jsou to jenom odhady 🙂

    3. neviem či do diskusií píšu viac sťažovatelia oproti
      neviem či do diskusií píšu viac sťažovatelia oproti spokojným užívateľom, ALE dnes som si prečítal príspevok „aj ja sa prihlasujem do klubu nefungujúcich vw eUp“. auto vyrobené 12/2020 s nájazdom ca 6500 „zdochlo“. a takých je vcelku dosť na počet celkovo vyrobených v bratislavskpm folcvágne.

  3. Nabídnu vám jinou zajímavou statistiku z účetnictví
    Nabídnu vám jinou zajímavou statistiku z účetnictví firmy, kde mám nejvíce aut.

    V roce 2020 se chrakteristika soukromého nájezdu vozidel změnila následovně:

    Jízd 1-30 km ubylo o cca 70%.
    Jízd 30-100km ubylo o cca 25%.
    Jízd nad 100-500km přibylo o cca 20%.
    Jízd nad 500km přibylo o cca 10%.

    Samozřejmě je evidentní, že se jedná o vliv covidu a vládních omezení.

    Ovšem dvě věci jsou v kontextu elektromobility zajímavé a hodně na zamyšlení

    1. tato změna užívání je pro elektromobily, ekonomicky dosažitelné střední třídou, krajně nevýhodná

    2. jak hodně covid ovlivnil životní trendy natrvalo? Jak hodně se lidé vrátí k nakupování způsobem „jedu si něco koupit“? Jaký podíl homeofficu zůstane?

    Není možné, že v postcovidové době je elektromobil pro soukromé užití ještě větší nesmysl, než před ní?

    1. To, že ubylo kratších cest je pochopitelné, ale proč
      To, že ubylo kratších cest je pochopitelné, ale proč přibylo delších cest moc nechápu. Máte pro to nějaké vysvětlení?

      Pokud návrat na předcovidové chování nenastane, tak bude pro hodně lidí otázka, zda vlastnit vůbec jakékoliv auto.

        1. Dobrý postřeh s náhradou hromadné dopravy u delších
          Dobrý postřeh s náhradou hromadné dopravy u delších cest, to mě nenapadlo.
          V těch mých číslech to ale zahrnuto podle mě moc nebude, protože ti co mají firemní auta pro skoukromé užití zcela určitě nejezdili dálky vlakem.

      1. Jedno vysvětlení vím podle míst tankování, druhé
        Jedno vysvětlení vím podle míst tankování, druhé odhaduji.

        Zcela určitě narostlo cestování po ČR do horských a podobných rekreačních oblastí, které suplují aktivity ve městech. Je to vidět i na trendu cen nemovitostí v těchto oblastech.

        Druhý důvod by mohl být, že když lidé nejezdí krátké jízdy, zůstává jim více prostředků na delší cesty. Takže častěji navštěvují širší rodinu apod. Ti movitější si pravděpodobně kompenzují zahraniční dovolené letadly.

Napsat komentář