NÁVOD: Jak v Česku koupit elektromobil Tesla Model 3

Nákup elektromobilu Tesla Model 3, nebo jiného modelu značky Tesla, není v Česku úplně jednoduchý. Poradíme vám, jak na to.

Elektromobil Tesla Model 3
foto: TeslaBrno.com

autor: Aleš Blahůšek, majitel společnosti DovezuAuto.cz s.r.o., nezávislý dovozce elektromobilů Tesla, TeslaBrno.com

Od roku 2016 bylo na elektromobily Tesla Model 3 v Česku složeno přes 2000 záloh. A to i navzdory tomu, že oficiální české zastoupení Tesla dlouho neexistovalo a i dnes existuje pouze jako servisní středisko v Praze.

I proto může trvat proměna těchto záloh v reálné objednávky poměrně velmi dlouho. Pokud chcete řídit elektromobil Tesla model 3 již nyní, nezbývá, než se poohlédnout za hranicemi naší země, případně využít zastoupení nezávislého prodejce Tesla v ČR.

Jak je to ale s DPH? A bude fungovat možnost ovládání elektromobilu přes mobilní aplikaci?

Okolo pořízení elektromobilu Tesla model 3 se v mnoha diskuzích uvádějí nejrůznější mýty. V tomto článku vám přinášíme odpovědi, které byste měli znát předtím, než se pro nákup rozhodnete.

V zásadě existují tři možnosti, jak v Česku koupit nový elektromobil Tesla Model 3:

1. Nákup v dealerství Tesla v Rakousku

a) výhodou je pocit koupě nového vozu v autorizovaném dealerství Tesla Wien a okamžité spárování vozu s vaším Tesla Accountem

b) nevýhodou je výrazně vyšší cena a nutnost úhrady vozu včetně 20% DPH, k tomu úhrada 21% DPH před přihlášením v Česku bez rozdílu, zda vůz pořizujete jako fyzická, nebo právnická osoba

Zkušenost a názor odborníka: Osobně spatřuji možnost koupě Tesla Model v Rakousku za komplikovanou a ekonomicky nevýhodnou. Pokud vezmeme v potaz, že např. model Long Range se v Rakousku nabízí o více než 92 000 Kč bez DPH dráž, než v Německu. Navíc se nevyhnete kontaktu s rakouskými úřady ve snaze o vrácení DPH ve výši 20 %. Zkušenosti hovoří o 6 měsíčním období, které ve finále nemusí dopadnout dobře. Riziko, že se vám DPH z Rakouska nemusí vrátit, je bohužel reálné.

2. Koupě u nezávislého prodejce elektromobilů Tesla v Německu

a) výhodou je výběr ze skladových vozů, vůz tedy máte k dispozici relativně ihned, navíc někteří nabízí možnost objednání vozu do výroby

b) nevýhodou je vyšší cena, někteří z německých prodejců neváhají ceny tučně okořenit, není to nutně pravidlem, avšak stále je zde riziko koupě od neprověřeného obchodníka, k tomu nutnost uhradit kauci na pokrytí DPH ve výši 19 % a 21 % DPH před registrací v ČR, dále spárování Tesla Accountu s vozem formou žádosti na support Tesla

Zkušenost a názor odborníka: Co je důležité u této varianty zdůraznit je fakt, že tento obchodní model je vhodný pouze pro plátce DPH, vůz budete hradit s vratnou kaucí pokrývající DPH ve výši 19 %, pokud dodáte prodejcem požadovanou dokumentaci pro vrácení, která není jednotná.

Při přímé koupi od německého dodavatele se nevyhnete úhradě 21% DPH před registrací v ČR, ale oproti pořízení v Rakousku je výhodou, že kauci můžete v krajním případě do 2 měsíců získat nazpět. Tu vám totiž zadržuje prodejce, nikoliv finanční úřad. I zde je riziko ztráty kauce při volbě nevhodného dodavatele, proto je nutné pečlivě prodejce v Německu prověřit.

U pořízení vozu na fyzickou osobu se opakuje stejný problém s dvojím zdaněním jako v Rakousku, proto tuto koupi fyzickým osobám nedoporučuji. Ohledně spárování vozu s Tesla Accountem je nutné požádat podporu Tesly, v běžných případech se spárování odehrává přibližně do 5-6 týdnů.

3. Nákup u nezávislého prodejce elektromobilů Tesla v Česku

a) výhodou je možnost dodání nového vozu dle vašich představ do cca 10 týdnů a v případě volby správného dodavatele také jistota koupě, navíc platba v CZK a vyjádření příslušného DPH, tedy standardně funkční odpočet DPH

b) nevýhodou je nutnost spárování Tesla Accountu s vaším vozem, ceny v ČR se mohou výrazně lišit, slabý výběr zkušených prodejců v ČR

Názor odborníka: Pokud narazíte na českého prodejce, který má systematiku dotaženou do detailu, může se jednat o velmi příjemnou koupi bez starostí, u nezkušeného nebo méně eticky založeného prodejce koupě nemusí dopadnout dle představ, ale to se plošně týká všech oborů, nejen automobilů.

vlastní

118 Comments on “NÁVOD: Jak v Česku koupit elektromobil Tesla Model 3”

  1. Vždycky by mě trefil šlak, když otevřu článek, kde v
    Vždycky by mě trefil šlak, když otevřu článek, kde v půlce začnu mít jisté podezření… a ano, skutečně je to celé placená reklama.
    Takže pozor, svět je nebezpečné místo plné nástrah, kde vás mohou podvést, zejména úřady v Rakousku!!! Když chcete Model 3, nezbývá, než volat panu Blahůškovi :-)))) A nezapomeňte, že bez něj odvedete DPH dokonce dvakrát!!!! :-))) Uff..ještě že ho máme.

      1. O víkendu pošlu moje dojmy, a že jich je. Teď nestíhám,
        O víkendu pošlu moje dojmy, a že jich je. Teď nestíhám, navíc jsem lehce kulturně otřesen po cestování autem v adekvátní ceně 300 tisíc Kč. 🙂

        Jeden příklad – do auta foukal vítr spárou mezi prahem a spodním okrajem dveří spolujezdce a to tak, že v rychlosti nad 80 kilometrů byl svist i slyšet. Při dešti tam nepochybně teče. Šel jsem se na to podívat a zjistil, že ty dveře nelícují na hraně okna o skoro půl cenťáku. Stříbrná lišta pod oknem je v celé délce nedotlačená a pod ní je vidět namodralé lepidlo. A to jsem u jedněch dvěří 😀 No tvl…. 😀 😀 😀

            1. Ne youtube jsou videa uživatelů kde s usazením mají
              Ne youtube jsou videa uživatelů kde s usazením mají problém. Jeden týpek měl u pravých dveří o 8mm větší spáru než u levých. Taky problémy s lakem, ťupky, odřeniny, jiná síla laku a problémy s těma chromovejma lištama kolem oken. U Tesly se s nějakejma milimetrama neserou, tyhle věci jim prostě zatím nejdou.

              1. Mal som niečo podobné, ale nie 8mm, samozrejme. Keď som to
                Mal som niečo podobné, ale nie 8mm, samozrejme. Keď som to ukázal v rakúskom servise, že mi nejak nelýcujú lišty na predných a zadných dverách, tak mi týpek iba podvihol lištu a závada odstránená 😀
                Až v Prahe mi podvihli dvere a je to už konečne tak ako má byť. V trojkách sú asi takéto nedorobky častejšie a nie je to dobrá vizitka.
                Ale minule som mal možnosť vyskúšať TMS 8/2019 a to už bolo spracované fakt dobre. Aj materiály interiéru sú na vyššej úrovni. Hold konkurencia už sa pomaly, ale isto vynára a to je dobre.

              2. Takže jim nejde sériová výroba auta – mimochodem s tímhle
                Takže jim nejde sériová výroba auta – mimochodem s tímhle neměl problém ani starej Sodomka a Brožík, ale začala s tím mít problém AZNP Mladá Boleslav od tisícovky dál – k čemu jim pak byl odlejvanej blok motoru a další vcelku dobré nápady, když to pohřbily DODO..

                1. nebvieš ani čo píšeš.
                  oddýchni si a potom si po sebe

                  nebvieš ani čo píšeš.
                  oddýchni si a potom si po sebe prečítaj .-(

                  Šel jsem se na to podívat a zjistil, že ty dveře nelícují na hraně okna o skoro půl cenťáku. Stříbrná lišta pod oknem je v celé délce nedotlačená a pod ní je vidět namodralé lepidlo. A to jsem u jedněch dvěří 😀 No tvl…. 😀 😀 😀

                2. Prosím vás někdo mu vysvětlete, že na hraně dveří kde
                  Prosím vás někdo mu vysvětlete, že na hraně dveří kde začíná okno je u Modelu 3 stříbrná dekorativní lišta a že hrana dveří není rám. Já to vzdávám.

                3. Nejmenujete se pan Vondrák?
                  Nejmenujete se pan Vondrák?

                1. Uznávám, že s tím oknem jsem to zbytečně zkomplikoval,
                  Uznávám, že s tím oknem jsem to zbytečně zkomplikoval, stačilo napsat usazený moc vysoko. Ale šlo mi i o tu lištu a oboje je vidět na tý hraně.

                  Nj, sorry za tu inteligenci, to bylo zbytečné, leze na mě viróza, tak nemám moc trpělivost.

                2. tak fajn, uznávam. o tej inteligencii – sv. elon vraví, že
                  tak fajn, uznávam. o tej inteligencii – sv. elon vraví, že potrebujeme rýchlejšie rozhranie medzi šedou hmotou a perifériami.
                  u mňa je to aj o klávesnici a prstoch, ktoré stlačia aj tri susedné. skrátka som ešte minulý vzor, kde sila bola dôležitejšia ako mrštnosť.

                3. Obávám se, že vzhledem k vývoji světa, se ti to ještě
                  Obávám se, že vzhledem k vývoji světa, se ti to ještě může hodit.

                4. keď sa namiesto oteplenia ochladí 🙂
                  keď sa namiesto oteplenia ochladí 🙂

                5. V poho.
                  S tými dverami to je známe už dávno, žiadne

                  V poho.
                  S tými dverami to je známe už dávno, žiadne prekvapko sa nekoná. To im skrátka nejde.

                6. Ty rikas svy atraktivni stary viroza? Na Zemana tuhle taky
                  Ty rikas svy atraktivni stary viroza? Na Zemana tuhle taky vlezla viróza ;-))) ty si vul jak poleno :-)))

      1. Omyl. Ty odkazy a vyjádření se týkaly obecného dovozu
        Omyl. Ty odkazy a vyjádření se týkaly obecného dovozu zboží z Rakouska, ne konkrétně Tesly Model 3. Pepík jen říkal, že by to mělo fungovat pro veškerý dovoz z Rakouska, ale pro TM3 to neplatí. Kdo chce, může je žalovat.

        Já zkoumal dovoz TM3 z Rakouska i přes překupníky z Německa a dospěl jsem ke stejným závěrům jako v článku – vždy chtěli zaplatit dvojí DPH, ať už jako zálohu přeprodejci z Německa s vrácením (snad) do 2 měsíců, nebo z Rakouského FÚ s vrácením (snad) za 6+ měsíců. Plus provize, zdlouhavé převody atd, atd. Nic jednoduchého a nic rychlého

        1. No vidis, tak si na tom stejne jako kdokoliv kdo se o to
          No vidis, tak si na tom stejne jako kdokoliv kdo se o to zajimal. Zahranicni fora sou toho plne. Je prdel pak prijit na hybrid plny pepiku co vi nejlip jak to funguje ale nikdy si o tom nic nezjistovali a po nich to pak papouskujou opicky jako hybrid6 🙂 proste vtipne to sledovat 🙂

        2. Odkaz co Pepík dával se týkal konkrétně dovozu Tesly do
          Odkaz co Pepík dával se týkal konkrétně dovozu Tesly do ČR. Odpočet DPH samozřejmostí. Papírování žádné. Není to moje věc, on se k tomu Josef vyjádří když bude mít potřebu. Ale je to jak u blbejch na dvorečku.

          Jinak nikdo se nepře o tom, že když si to budeš chtít dovézt sám tak budeš platit buď DPH nebo kauci na zajištění v zemi nákupu a následně ti to vrátí.

                1. Nemá smysl tady reagovat, je to jako bušení do dveří
                  Nemá smysl tady reagovat, je to jako bušení do dveří hluchého souseda. Mohu se dát X odkazů o dovozu nové Tesly včetně vrácení DPH a neschopný Vondrák stejně bude tvrdit, že to nejde.

  2. 4. tyoe to je tak složitý že je snad lepší TESLU VŮBEC
    4. tyoe to je tak složitý že je snad lepší TESLU VŮBEC NEKUPOVAT :)) kterej debil todle vymyslel… to se snad ještě nenašel v ČEZku nějakej Franta Uotvírák co to pro milijonáře elegantně zařídí?? :))

    https://www.youtube.com/watch?v=6nZyXEyZXtQ

    http://endru.cz/language/cs/home/

    https://kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

    https://kcc-hho.webnode.cz/akce/zkusit-elektromobil/

            1. To je ještě krásný nájezd, koupil jsem už i auta s
              To je ještě krásný nájezd, koupil jsem už i auta s vyšším nájezdem a sloužila v pohodě a pak šla dál do světa. Naposledy Volvo S80, při koupi 140, prodej 250 tisíc km. A za necelé tři roky ztráta na hodnotě cca. 1 KČ/km, to není špatné, s novým autem by to bylo násobně více.

              Holt, jsem socka a musím kupovat ojetiny, protože než koupit Octávku bez výbavy a bez motoru, to radši 5-letý Lexus GS. Samozřejmě počítám s vyššími náklady na provoz, ale to se srovná ztrátou hodnoty u nového auta a bonusem je pro mě to, že se ty 3-4 roky, co to auto mám, vozím v autě dle mých představ a ne v Octavii social edition 🙂

              1. Samozřejmě to vám vůbec neberu a zcela vás chápu. Píšu
                Samozřejmě to vám vůbec neberu a zcela vás chápu. Píšu jen svůj osobní názor. Přijde mi že kolem 120tis má to auto nejlepší za sebou, neznamená to ale že nemůže třeba víc jak 100tis bez problémů dál fungovat. Já se auta kolem 130tis jednou zbavoval a vím, že majiteli dělá dodnes radost a funguje bezvadně. Auta mám v super stavu, tak si je většinou kupují kamarádi, takže následně vím jestli se objevil problém nebo ne.

                Přece jenom milion za auto co má 120 mě osobně přijde prostě dost. Ale jsou tam samozřejmě třeba i čtyřleté tesly co mají 160 a víc.

                1. Přesně, ta cena… za 5-letou Teslu s dojezdem cca. 250 km
                  Přesně, ta cena… za 5-letou Teslu s dojezdem cca. 250 km dát skoro milion mi přijde bláznovství. Jinak km mi přijdou v pohodě, i když nevím jak je na tom tesla se spolehlivostí a pak se servisem. Ale co jsem tady četl zkušenosti Michellina s jeho Teslou, tak z toho pak vzešel jasný závěr ojetou Teslu radši nekupovat.

                  PS:
                  Lexus jsem kupoval loni na podzim s 260 tisíc km a za chvilku bude mít 300 🙂

                2. Vlastně kecám. Většinou jsem se aut zbavoval kolem 140tis,
                  Vlastně kecám. Většinou jsem se aut zbavoval kolem 140tis, ale byla třeba jen dva až dva a půl roku stará. To které jsem zmiňoval jako první mělo 7 let a to byl i důvod proč mě napadlo.

                  Koupit ojeté auto je vždy risk. I když to prohlíží odborníci horem dolem. Mám okolo pár hrůzostrašných případů.

                  Ojetou Teslu bych bral jedině ještě v záruce.

                3. Pokud bych na to měl, dělal bych to stejně 🙂
                  Pokud bych na to měl, dělal bych to stejně 🙂

                4. Souhlas, pracovní spotřební auto tři roky, 130-140 tisíc
                  Souhlas, pracovní spotřební auto tři roky, 130-140 tisíc km a sbohem. Další v pohodovém nájezdu 15 tisíc ročně si ho užije dalších klidně 8 let.

  3. To jako Tesla není auto jako každé jiné? V EU se při
    To jako Tesla není auto jako každé jiné? V EU se při vývozu do jiné země platí bez tamní DPH, maximálně po Vás mohou chtít kauci ve výši DPH, kterou po registraci u nás vrátí.

    našel někdo nějaký ceník našich nezavislých dovozců?

    1. To ale není pravda, pokud kupuješ vozidlo v německu od
      To ale není pravda, pokud kupuješ vozidlo v německu od nějakého prodejce, tak DPH Ti tady nikdo nevrátí a vzhledem k tomu, že v německu nemáš IČ, tak to platíš i s DPH.
      Jedině by ten dodavatel musel mít nějakou společnost v ČR či dealera, který by to prohnal fakturou.
      Jinak máš smůlu.

                1. Já nemám vůbec chuť se s tebou dohadovat o nesmyslech.
                  Já nemám vůbec chuť se s tebou dohadovat o nesmyslech. Promiň.

                  Ano, máme tu sice oficiální zastoupení, ale vůz tu oficiálně koupit nejde. Tak o čem se to vůbec bavíme? Jinak předpokládá se to tady v diskuzi. Tebe konkrétně jsem nikde nejmenoval.

                2. To by mě taky zajímalo o co ti jde. Já tu na začátku
                  To by mě taky zajímalo o co ti jde. Já tu na začátku napsal, že bych raději počkal pár měsíců než spustí oficiální prodej a ty mi tu tvrdíš, že teď to koupit nejde, což nemá vůbec nic společného s tím co jsem napsal.

                3. Nechme to být. Hezký den.
                  Nechme to být. Hezký den.

            1. Informace na poslednim eSalonu byla, ze prodejni zastoupeni se
              Informace na poslednim eSalonu byla, ze prodejni zastoupeni se v CR (zatim) neplanuje. Takze bych radsi moc nepredpokladal.

              A uprimne, mam jiste pochybnosti i o tech 2000 rezervaci – cislo zrejme pochazi z toho webu, kam se mohl zadat kdokoliv.

                1. Když ty nemáš problém myslet hypoteticky. A my se bavíme
                  Když ty nemáš problém myslet hypoteticky. A my se bavíme o reálném stavu.

                2. Ale prd. Já tu od začátku mluvím o tom, že je lepší
                  Ale prd. Já tu od začátku mluvím o tom, že je lepší počkat pár měsíců.

                3. Přesně tak a těch pár měsíců je jen podle všeho
                  Přesně tak a těch pár měsíců je jen podle všeho zbožné přání. A o to celou dobu jde.

                  Víš co? Napíšem si za pár měsíců.

                4. oni to do Polska, Maďarska a Rumunska nevozia. Len dali
                  oni to do Polska, Maďarska a Rumunska nevozia. Len dali možnosť ľuďom z týchto štátov si to objednať na ich adresu cez web (samozrejme za najvyššiu cenu v Európe, aj trocha viac ako je rakúska) a môžu si to vyzdvihnúť v Tilburgu a sami individuálne papiere prihlasovať v svojej zemi. A to sa Tesla nehanbí aj týmto krajinám účtovať „Document fee“.

                5. To je opravdu „kultura“ prodeje u auta za víc než milion 🙁
                  To je opravdu „kultura“ prodeje u auta za víc než milion 🙁 Objednat na internetu a pak jet někam do Holandska si to vyzvednout a sám přihlašovat na úřadě.

                  To když jsem kupojal ojetého Lexuse za necelého půl milionu, tak jsem měl lepší servis – předvedení vozu, vysvětlení všech funkcí, vyřízení papírů a nové značky a nakonec lahev sektu na oslavu „nového“ auta 🙂

              1. Jak mě tady někdo školil, tak nešlo o rezervaci, ale jen o
                Jak mě tady někdo školil, tak nešlo o rezervaci, ale jen o jakýsi druh zájmu. Každopádně jsem si nechal tisíc euro vrátit, potom co se mi v srpnu neustále objevoval „předpokládaný termín dodání začátek roku 2019″. Čili těch “ rezervací “ může tedy být max. 1999, já to nervově nevydržel, ať si dělá Musk blázny zase z někoho jiného.

    1. Tak Rusové tady taky měli být jenom „dočasně“. Od té
      Tak Rusové tady taky měli být jenom „dočasně“. Od té doby je jednotkou dočasnosti 1 „furt“. Tak aby to s tou dostupností T3 (resp. s čekáním na ni) nebylo podobně. Zákazníci, co na ni čekají někdy od jara 2016 by mohli vyprávět 🙂

  4. To je moc hezkej pr článek. Kdysi sem jel trajektem do
    To je moc hezkej pr článek. Kdysi sem jel trajektem do Benátek a přimotal se k organizovaným turistickým výpravám. Vyprávěli svým klientům jak je tam každý okrade a podvede (podle popisu jsem myslel že spíš jedu někam do gheta v Bronxu), aby dohodili kšefty spřáteleným podnikům a taxikářům. Tohle mi přijde dost podobné.

    O peníze můžete přijít i u tuzemského dodavatele a to nejen o dph. Za drzost považuji informaci že vám Rakousko taky nemusí dph vyplatit zpět, jak kdyby to snad záleželo na tom jak se nějaký úředník vyspí.

    A ruku na srdce. My majitelé ev jsme asi hodně hloupí, když jsme si vyžádali speciální článek na něco co se dá snadno najít na googlu.

  5. Este je tam 4.moznost, kupit od Priekupnika v Nemecku, ktory
    Este je tam 4.moznost, kupit od Priekupnika v Nemecku, ktory vampreda akoze jazdene auto, takze sa dalsia dan neplati. Urobili to tak minimalne uz dvaja slovaci a aj slovinci…
    Nemecky priekupnik dostane od statu 4 000 Eur ulavu a preda auto za plnu sumu, takze cudzinec kupi auto v normalnej TESLA cene a priekupnikovi ostane 4 000 Eur od statu. Obe strany spokojne.

    1. Chyba, na 2000€ nemec dosiahne len keď má Teslu pol roka a
      Chyba, na 2000€ nemec dosiahne len keď má Teslu pol roka a tých druhých 2000 € má Tesla už v cene, takže priekupník to vždy dá o dosť drahšie ako je oficiálna cena Tesly. Ak cudzinec kúpi auto v normálnej cene Tesla v DE, tak priekupník prerobil.

  6. “ nutnost úhrady vozu včetně 20% DPH, k tomu úhrada 21%
    “ nutnost úhrady vozu včetně 20% DPH, k tomu úhrada 21% DPH před přihlášením v Česku bez rozdílu, zda vůz pořizujete jako fyzická, nebo právnická osoba“

    Toto si myslim pravda nie je. Kedze v EU nemoze byt dvojite zdanenie. Co viem o pripadoch zo SVK, tak nakoniec SVK danovy urad uznal, ze dan uz bola zaplatena a nemusela sa platit znova, pripadne Rakuska Tesla musela vratit ciastku za dan…

    Este raz, dvojite zdanie v ramci EU je protizakonne. Slovinci to uz riesia sudnou cestou proti Tesle (kedze Model S a aj X sa da kupit normalne cez Holandsko bez DPH a plati sa az potom „doma“ (SVK, CZE, SLO, POL…)

    1. Samozřejmě že je, Ale přesně toto mi udělala přímo
      Samozřejmě že je, Ale přesně toto mi udělala přímo TESLA. Odmítla mi auto předat, přesto, že bylo v CZ přihlášené a zaplacená DPH. Musel jsem ho nechat oficiálně vyvézt z NL na odtahovce. Ano, mohl jsem protestovat a soudit se a asi bych to za několik let vyhrál. Ale to opravdu není nejjednodušší cesta jak si pořídit teslu…

    2. Pozor, na Slovensku platí při přihlašování nového
      Pozor, na Slovensku platí při přihlašování nového vozidla koupeného jinde v EU jiná pravidla než v ČR.
      Kdysi jsem se dohadoval s jedním Slovákem a nakonec jsme si předhozením příslušných zákonů a vyhlášek vyjasnili, že oba máme pravdu.
      V ČR platí pravidlo, že při dovozu nového auta se musí zaplatit česká DPH bez ohledu na to, zda již byla DPH jinde zaplacena.
      Tady se chová protiprávně Tesla (resp. dealer), který musí prodat zboží do jiného státu bez DPH, když zboží prodává plátci DPH v jiném státu. Ale suď se s prodejcem, že…

    3. Pokud vim, tak to resili pres ECC a vysledek je, ze Tesla
      Pokud vim, tak to resili pres ECC a vysledek je, ze Tesla souhlasila s navracenim MwSt (preklad ze Slovinstiny):
      „We received a response from the legal department of Tesla Motors Austria GmbH stating that they will refund you the tax paid and that they will contact you directly.“
      Otazka je, jestli vsichni ostatni, co zaplatili dan v Rakousku i ve sve zemi, to budou muset pacit pres ECC, nebo jestli Tesla zmeni svuj pristup.

      1. No, vysvětlení rakouska a DPH tam je, ale u německa jen
        No, vysvětlení rakouska a DPH tam je, ale u německa jen přeprodej. Když bych měl na Teslu, tak taky asi využiju přeprodejce, ale prostě nákup z německa „svépomocí“ tam není. Samozřejmě to je důvod, proč to ten přeprodejce nenapsal, člověk by si to pak mohl koupil bez něj.

          1. Ach jo, chápu, asi to taháš taky. Mě šlo jen o to, proč
            Ach jo, chápu, asi to taháš taky. Mě šlo jen o to, proč tam není i návod, jak na to v Německu. Je to prostě klasická reklama. V Rakousku ti nevrátí DPH (bubu), přes německou firmu přijdeš o DPH (bubububu), jen s českou firmou je to nejlepší a má to samé výhody a sociální jistoty. Ale jak to udělat v Německu, to ne.

              1. Z článku víme jak to koupit z Rakouska z Tesly, víme i jak
                Z článku víme jak to koupit z Rakouska z Tesly, víme i jak to koupit přes překupníky z Německé Tesly, ale nevíme, jak to koupit z Německa přímo. Může to mít hromadu nevýhod, ale o tom nevíme, protože je ten článek zavádějící a slouží čistě jako reklama. Navíc pán z REKLAMNÍHO článku musí vědět o všech komplikacích dovozu z Německa každý detail, protože se tím přímo zabývá. Takže ano, mít na Teslu 1-3M, tak si to taky nechám dovézt, ale takto je to jen neúplný „návod“, který úmyslně neuvádí, jak dovézt auto z Německa „svépomocí“.

              2. Ti zdejší „Pepíci“ by to taky chtěli vědět, aby byli
                Ti zdejší „Pepíci“ by to taky chtěli vědět, aby byli moudřejší. Takhle to víš jen ty, pisatel článku a pár vyvolených, kteří to zkoušeli. Já, „Pepík“ jen vím, že je to asi složité, ale nevím v čem.

                1. Ja uz to tu ale jednou cele psal. Nemam cas to tu psat dokola,
                  Ja uz to tu ale jednou cele psal. Nemam cas to tu psat dokola, zeptej se pepy nebo hybrida6, ti prej to vi nejlip 🙂

                2. Tak napiš článek a můžeš na něj odkazovat. 😉
                  Tak napiš článek a můžeš na něj odkazovat. 😉

      1. Komplikace s jejich ekodotací není, protože o ni jednoduše
        Komplikace s jejich ekodotací není, protože o ni jednoduše nebudeš vůbec žádat. Jelikož pán se živí dovozem Tesel a přímý nákup z Německa není zmíněn, tak předpokládám, že v Německu dealer ti prodá normálně Teslu jako kterýkoliv dealer jiné značky jednoduše bez DPH. Takže stačí vzít německou cenu, vydělit 1,19, vynásobit 1,21 a na tolik tě přijde Tesla z Německa.

  7. Hezká reklama, to si pan Blahůšek přihřál polívčičku.
    Hezká reklama, to si pan Blahůšek přihřál polívčičku. Ale pokud je on tím českým prodejcem, který má systematiku dotaženou do detailu, navíc je zkušený a dostatečně eticky založený, proč ne.
    Spoustě lidí tak může pomoci splnit jejich „sen“.

Napsat komentář