Nákup elektromobilu Tesla Model 3, nebo jiného modelu značky Tesla, není v Česku úplně jednoduchý. Poradíme vám, jak na to.
autor: Aleš Blahůšek, majitel společnosti DovezuAuto.cz s.r.o., nezávislý dovozce elektromobilů Tesla, TeslaBrno.com
Od roku 2016 bylo na elektromobily Tesla Model 3 v Česku složeno přes 2000 záloh. A to i navzdory tomu, že oficiální české zastoupení Tesla dlouho neexistovalo a i dnes existuje pouze jako servisní středisko v Praze.
I proto může trvat proměna těchto záloh v reálné objednávky poměrně velmi dlouho. Pokud chcete řídit elektromobil Tesla model 3 již nyní, nezbývá, než se poohlédnout za hranicemi naší země, případně využít zastoupení nezávislého prodejce Tesla v ČR.
Jak je to ale s DPH? A bude fungovat možnost ovládání elektromobilu přes mobilní aplikaci?
Okolo pořízení elektromobilu Tesla model 3 se v mnoha diskuzích uvádějí nejrůznější mýty. V tomto článku vám přinášíme odpovědi, které byste měli znát předtím, než se pro nákup rozhodnete.
V zásadě existují tři možnosti, jak v Česku koupit nový elektromobil Tesla Model 3:
1. Nákup v dealerství Tesla v Rakousku
a) výhodou je pocit koupě nového vozu v autorizovaném dealerství Tesla Wien a okamžité spárování vozu s vaším Tesla Accountem
b) nevýhodou je výrazně vyšší cena a nutnost úhrady vozu včetně 20% DPH, k tomu úhrada 21% DPH před přihlášením v Česku bez rozdílu, zda vůz pořizujete jako fyzická, nebo právnická osoba
Zkušenost a názor odborníka: Osobně spatřuji možnost koupě Tesla Model v Rakousku za komplikovanou a ekonomicky nevýhodnou. Pokud vezmeme v potaz, že např. model Long Range se v Rakousku nabízí o více než 92 000 Kč bez DPH dráž, než v Německu. Navíc se nevyhnete kontaktu s rakouskými úřady ve snaze o vrácení DPH ve výši 20 %. Zkušenosti hovoří o 6 měsíčním období, které ve finále nemusí dopadnout dobře. Riziko, že se vám DPH z Rakouska nemusí vrátit, je bohužel reálné.
2. Koupě u nezávislého prodejce elektromobilů Tesla v Německu
a) výhodou je výběr ze skladových vozů, vůz tedy máte k dispozici relativně ihned, navíc někteří nabízí možnost objednání vozu do výroby
b) nevýhodou je vyšší cena, někteří z německých prodejců neváhají ceny tučně okořenit, není to nutně pravidlem, avšak stále je zde riziko koupě od neprověřeného obchodníka, k tomu nutnost uhradit kauci na pokrytí DPH ve výši 19 % a 21 % DPH před registrací v ČR, dále spárování Tesla Accountu s vozem formou žádosti na support Tesla
Zkušenost a názor odborníka: Co je důležité u této varianty zdůraznit je fakt, že tento obchodní model je vhodný pouze pro plátce DPH, vůz budete hradit s vratnou kaucí pokrývající DPH ve výši 19 %, pokud dodáte prodejcem požadovanou dokumentaci pro vrácení, která není jednotná.
Při přímé koupi od německého dodavatele se nevyhnete úhradě 21% DPH před registrací v ČR, ale oproti pořízení v Rakousku je výhodou, že kauci můžete v krajním případě do 2 měsíců získat nazpět. Tu vám totiž zadržuje prodejce, nikoliv finanční úřad. I zde je riziko ztráty kauce při volbě nevhodného dodavatele, proto je nutné pečlivě prodejce v Německu prověřit.
U pořízení vozu na fyzickou osobu se opakuje stejný problém s dvojím zdaněním jako v Rakousku, proto tuto koupi fyzickým osobám nedoporučuji. Ohledně spárování vozu s Tesla Accountem je nutné požádat podporu Tesly, v běžných případech se spárování odehrává přibližně do 5-6 týdnů.
3. Nákup u nezávislého prodejce elektromobilů Tesla v Česku
a) výhodou je možnost dodání nového vozu dle vašich představ do cca 10 týdnů a v případě volby správného dodavatele také jistota koupě, navíc platba v CZK a vyjádření příslušného DPH, tedy standardně funkční odpočet DPH
b) nevýhodou je nutnost spárování Tesla Accountu s vaším vozem, ceny v ČR se mohou výrazně lišit, slabý výběr zkušených prodejců v ČR
Názor odborníka: Pokud narazíte na českého prodejce, který má systematiku dotaženou do detailu, může se jednat o velmi příjemnou koupi bez starostí, u nezkušeného nebo méně eticky založeného prodejce koupě nemusí dopadnout dle představ, ale to se plošně týká všech oborů, nejen automobilů.
Dotaz – Model 3 nemá izolaci podběhů nikdy, nebo chybí jen
Dotaz – Model 3 nemá izolaci podběhů nikdy, nebo chybí jen u některých aut?
to záleží jaká směna zrovna jela :))
to záleží jaká směna zrovna jela :))
Vždycky by mě trefil šlak, když otevřu článek, kde v
Vždycky by mě trefil šlak, když otevřu článek, kde v půlce začnu mít jisté podezření… a ano, skutečně je to celé placená reklama.
Takže pozor, svět je nebezpečné místo plné nástrah, kde vás mohou podvést, zejména úřady v Rakousku!!! Když chcete Model 3, nezbývá, než volat panu Blahůškovi :-)))) A nezapomeňte, že bez něj odvedete DPH dokonce dvakrát!!!! :-))) Uff..ještě že ho máme.
noojooo 😉 vidíš tam dolejc jejich odkaz na článek hybridu
noojooo 😉 vidíš tam dolejc jejich odkaz na článek hybridu ;))
https://www.teslabrno.com/
Je tam přímo napsáno přečtěte si NÁŠ článek.
Je tam přímo napsáno přečtěte si NÁŠ článek.
Právě jsem testoval Model 3.
Jsem rád, že mám konečně
Právě jsem testoval Model 3.
Jsem rád, že mám konečně detailní osobní zkušenost a všem majitelům bych chtěl říci jediné – to si děláte prdel?
Chachachachachaaa.
Buď konkrétnější, jestli můžeš a chceš.
Buď konkrétnější, jestli můžeš a chceš.
O víkendu pošlu moje dojmy, a že jich je. Teď nestíhám,
O víkendu pošlu moje dojmy, a že jich je. Teď nestíhám, navíc jsem lehce kulturně otřesen po cestování autem v adekvátní ceně 300 tisíc Kč. 🙂
Jeden příklad – do auta foukal vítr spárou mezi prahem a spodním okrajem dveří spolujezdce a to tak, že v rychlosti nad 80 kilometrů byl svist i slyšet. Při dešti tam nepochybně teče. Šel jsem se na to podívat a zjistil, že ty dveře nelícují na hraně okna o skoro půl cenťáku. Stříbrná lišta pod oknem je v celé délce nedotlačená a pod ní je vidět namodralé lepidlo. A to jsem u jedněch dvěří 😀 No tvl…. 😀 😀 😀
Nafotils?
Nafotils?
Klientovo auto. Fotit ani nahlas se smát nebylo vhodné.
Klientovo auto. Fotit ani nahlas se smát nebylo vhodné.
Ne youtube jsou videa uživatelů kde s usazením mají
Ne youtube jsou videa uživatelů kde s usazením mají problém. Jeden týpek měl u pravých dveří o 8mm větší spáru než u levých. Taky problémy s lakem, ťupky, odřeniny, jiná síla laku a problémy s těma chromovejma lištama kolem oken. U Tesly se s nějakejma milimetrama neserou, tyhle věci jim prostě zatím nejdou.
Mal som niečo podobné, ale nie 8mm, samozrejme. Keď som to
Mal som niečo podobné, ale nie 8mm, samozrejme. Keď som to ukázal v rakúskom servise, že mi nejak nelýcujú lišty na predných a zadných dverách, tak mi týpek iba podvihol lištu a závada odstránená 😀
Až v Prahe mi podvihli dvere a je to už konečne tak ako má byť. V trojkách sú asi takéto nedorobky častejšie a nie je to dobrá vizitka.
Ale minule som mal možnosť vyskúšať TMS 8/2019 a to už bolo spracované fakt dobre. Aj materiály interiéru sú na vyššej úrovni. Hold konkurencia už sa pomaly, ale isto vynára a to je dobre.
Takže jim nejde sériová výroba auta – mimochodem s tímhle
Takže jim nejde sériová výroba auta – mimochodem s tímhle neměl problém ani starej Sodomka a Brožík, ale začala s tím mít problém AZNP Mladá Boleslav od tisícovky dál – k čemu jim pak byl odlejvanej blok motoru a další vcelku dobré nápady, když to pohřbily DODO..
spárou mezi prahem a spodním okrajem dveří
spárou mezi prahem a spodním okrajem dveří spolujezdce/nelícují na hraně okna o skoro půl cenťáku
😀 No tvl…. 😀 😀 😀
nehnevaj sa, ale aké to bolo auto?
Aké? Špatné.
Aké? Špatné.
konkrétne – píšeš, že DOLU FÚKA a kontroluješ
konkrétne – píšeš, že DOLU FÚKA a kontroluješ nedoliehajúci RÁM OKNA. TM3 má istoiste bezrámové okná.
tak sa pozri, čo si pozeral. 🙁
Nic o rámu nepíšu, nevím kde to bereš. Spíš se ptej
Nic o rámu nepíšu, nevím kde to bereš. Spíš se ptej sebe, co čteš.
nebvieš ani čo píšeš.
oddýchni si a potom si po sebe
nebvieš ani čo píšeš.
oddýchni si a potom si po sebe prečítaj .-(
Šel jsem se na to podívat a zjistil, že ty dveře nelícují na hraně okna o skoro půl cenťáku. Stříbrná lišta pod oknem je v celé délce nedotlačená a pod ní je vidět namodralé lepidlo. A to jsem u jedněch dvěří 😀 No tvl…. 😀 😀 😀
Prosím vás někdo mu vysvětlete, že na hraně dveří kde
Prosím vás někdo mu vysvětlete, že na hraně dveří kde začíná okno je u Modelu 3 stříbrná dekorativní lišta a že hrana dveří není rám. Já to vzdávám.
Nejmenujete se pan Vondrák?
Nejmenujete se pan Vondrák?
?
?
Ten popis mi pripomenul jeden vtip ako dával hlupák hádanku
Ten popis mi pripomenul jeden vtip ako dával hlupák hádanku inteligentovi s popisom: „Je to také guľaté a vyzerá to ako kocka…“
Tiež si neviem predstaviť miesto ktoré je zároveň dole aj hore 🙂
Dveře byly špatně usazený, o půl centimetru moc vysoko,
Dveře byly špatně usazený, o půl centimetru moc vysoko, dole pak fuka. Jestli to nechápeš, bude to tím, že jsi elektromobilista, ti inteligencí ani znalostí aut dvakrát neoplývají.
Teraz som to už pochopil, předsedo 🙂 Škoda, že ste to tak
Teraz som to už pochopil, předsedo 🙂 Škoda, že ste to tak nevysvetlili hneď na prvý pokus, nemuselo dôjsť k nedorozumeniu.
P.S. s tou inteligenciou to bolo dobréé 😀
Uznávám, že s tím oknem jsem to zbytečně zkomplikoval,
Uznávám, že s tím oknem jsem to zbytečně zkomplikoval, stačilo napsat usazený moc vysoko. Ale šlo mi i o tu lištu a oboje je vidět na tý hraně.
Nj, sorry za tu inteligenci, to bylo zbytečné, leze na mě viróza, tak nemám moc trpělivost.
tak fajn, uznávam. o tej inteligencii – sv. elon vraví, že
tak fajn, uznávam. o tej inteligencii – sv. elon vraví, že potrebujeme rýchlejšie rozhranie medzi šedou hmotou a perifériami.
u mňa je to aj o klávesnici a prstoch, ktoré stlačia aj tri susedné. skrátka som ešte minulý vzor, kde sila bola dôležitejšia ako mrštnosť.
Obávám se, že vzhledem k vývoji světa, se ti to ještě
Obávám se, že vzhledem k vývoji světa, se ti to ještě může hodit.
keď sa namiesto oteplenia ochladí 🙂
keď sa namiesto oteplenia ochladí 🙂
V poho.
S tými dverami to je známe už dávno, žiadne
V poho.
S tými dverami to je známe už dávno, žiadne prekvapko sa nekoná. To im skrátka nejde.
Ty rikas svy atraktivni stary viroza? Na Zemana tuhle taky
Ty rikas svy atraktivni stary viroza? Na Zemana tuhle taky vlezla viróza ;-))) ty si vul jak poleno :-)))
Moje úplně nová služební fábka je na tom ještě hůř,
Moje úplně nová služební fábka je na tom ještě hůř, co dál?
Ty jo to je sranda.
Ty jo to je sranda.
Tak nejezdí to jako tvoje Dacia Logan, to je pravda.
Tak nejezdí to jako tvoje Dacia Logan, to je pravda.
Máš pravdu. Nejezdí to jako Dacia Logan.
Máš pravdu. Nejezdí to jako Dacia Logan.
Ta Tesla nebo tvoje stara? :-)))
Ta Tesla nebo tvoje stara? :-)))
Do runnerovej manželky by som sa nenavážal. Nikomu tu nič
Do runnerovej manželky by som sa nenavážal. Nikomu tu nič neurobila a možno ani netuší, že tu vypisuje občas somariny.
Jo, ja vcera testoval tvoji starou a mel sem z toho uplne
Jo, ja vcera testoval tvoji starou a mel sem z toho uplne stejny dojem
Moji mladou, atraktivní, zcela oddanou manželku vychovanou k
Moji mladou, atraktivní, zcela oddanou manželku vychovanou k péči o muže, děti a domácnost?
You wish 😀
Takovou jen tak neseženeš, to ti garantuju.
Ale Pepik nam tu nedavno tvrdil ze pry neni problem prece si
Ale Pepik nam tu nedavno tvrdil ze pry neni problem prece si koupit TM3 v rakousku a nechat si dovezt bez nejakeho dvojiho placenio DPH 😀
Jo a měl pravdu. Podpořil to i konkrétními odkazy a
Jo a měl pravdu. Podpořil to i konkrétními odkazy a vyjádřeními.
Cece ty zijes asi v nejake paralelni realite 🙂
Cece ty zijes asi v nejake paralelni realite 🙂
To si myslim i já o tobě. Buď neumíš číst, nebo to
To si myslim i já o tobě. Buď neumíš číst, nebo to nějak selektivně přehlížíš.
😀 ironie tohle psat pod clanek, ktery ti jasne rika ze z
😀 ironie tohle psat pod clanek, ktery ti jasne rika ze z rakouska bez dvojiho DPH TM3 nedovezes 😀
My v podstatě nejsme ve sporu, jen ty nepobíráš o čem se
My v podstatě nejsme ve sporu, jen ty nepobíráš o čem se tu vlastně celou dobu mluví. Bohužel je to pro tebe typické.
Omyl. Ty odkazy a vyjádření se týkaly obecného dovozu
Omyl. Ty odkazy a vyjádření se týkaly obecného dovozu zboží z Rakouska, ne konkrétně Tesly Model 3. Pepík jen říkal, že by to mělo fungovat pro veškerý dovoz z Rakouska, ale pro TM3 to neplatí. Kdo chce, může je žalovat.
Já zkoumal dovoz TM3 z Rakouska i přes překupníky z Německa a dospěl jsem ke stejným závěrům jako v článku – vždy chtěli zaplatit dvojí DPH, ať už jako zálohu přeprodejci z Německa s vrácením (snad) do 2 měsíců, nebo z Rakouského FÚ s vrácením (snad) za 6+ měsíců. Plus provize, zdlouhavé převody atd, atd. Nic jednoduchého a nic rychlého
No vidis, tak si na tom stejne jako kdokoliv kdo se o to
No vidis, tak si na tom stejne jako kdokoliv kdo se o to zajimal. Zahranicni fora sou toho plne. Je prdel pak prijit na hybrid plny pepiku co vi nejlip jak to funguje ale nikdy si o tom nic nezjistovali a po nich to pak papouskujou opicky jako hybrid6 🙂 proste vtipne to sledovat 🙂
S tebou je těžká diskuze, když nechápeš psaný text…
S tebou je těžká diskuze, když nechápeš psaný text…
Odkaz co Pepík dával se týkal konkrétně dovozu Tesly do
Odkaz co Pepík dával se týkal konkrétně dovozu Tesly do ČR. Odpočet DPH samozřejmostí. Papírování žádné. Není to moje věc, on se k tomu Josef vyjádří když bude mít potřebu. Ale je to jak u blbejch na dvorečku.
Jinak nikdo se nepře o tom, že když si to budeš chtít dovézt sám tak budeš platit buď DPH nebo kauci na zajištění v zemi nákupu a následně ti to vrátí.
Ale ne nové Tesly Model 3. O té se tady bavíme. Ne
Ale ne nové Tesly Model 3. O té se tady bavíme. Ne staršího či nového Modelu S či X
Tak to se bavíme o tom samém.
Tak to se bavíme o tom samém.
Jestli Pepík zkoušel dovést konkrétně TM3 proč to
Jestli Pepík zkoušel dovést konkrétně TM3 proč to neřekl? A jak je možné, že má jinou zkušenost než všichni, kdo se o to nedávno pokoušeli?
Nemá smysl tady reagovat, je to jako bušení do dveří
Nemá smysl tady reagovat, je to jako bušení do dveří hluchého souseda. Mohu se dát X odkazů o dovozu nové Tesly včetně vrácení DPH a neschopný Vondrák stejně bude tvrdit, že to nejde.
4. tyoe to je tak složitý že je snad lepší TESLU VŮBEC
4. tyoe to je tak složitý že je snad lepší TESLU VŮBEC NEKUPOVAT :)) kterej debil todle vymyslel… to se snad ještě nenašel v ČEZku nějakej Franta Uotvírák co to pro milijonáře elegantně zařídí?? :))
https://www.youtube.com/watch?v=6nZyXEyZXtQ
http://endru.cz/language/cs/home/
https://kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
https://kcc-hho.webnode.cz/akce/zkusit-elektromobil/
… nORMÁLNě zavoláš klukům na teslu…
… nORMÁLNě zavoláš klukům na teslu… ;))
https://youtu.be/6nZyXEyZXtQ?t=520
… jako znáš to jako, ty lidi vo tom fakt jako
… jako znáš to jako, ty lidi vo tom fakt jako nepřemejšlej když milujou smrad hluk voleje… :))) PS: už ste viděli Teslu POD MEGA ?? :))
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/tesla
Pokud myslíš tu Teslu S za 949 tisíc, tak ta je na prodej
Pokud myslíš tu Teslu S za 949 tisíc, tak ta je na prodej už docela dlouho, co jsem koukal.
Ona se ta auta moc netočí. Upřímně já bych třeba do
Ona se ta auta moc netočí. Upřímně já bych třeba do auta co má najeto 126tis km a má to nejlepší za sebou nešel, bez ohledu na lákavou cenu.
To je ještě krásný nájezd, koupil jsem už i auta s
To je ještě krásný nájezd, koupil jsem už i auta s vyšším nájezdem a sloužila v pohodě a pak šla dál do světa. Naposledy Volvo S80, při koupi 140, prodej 250 tisíc km. A za necelé tři roky ztráta na hodnotě cca. 1 KČ/km, to není špatné, s novým autem by to bylo násobně více.
Holt, jsem socka a musím kupovat ojetiny, protože než koupit Octávku bez výbavy a bez motoru, to radši 5-letý Lexus GS. Samozřejmě počítám s vyššími náklady na provoz, ale to se srovná ztrátou hodnoty u nového auta a bonusem je pro mě to, že se ty 3-4 roky, co to auto mám, vozím v autě dle mých představ a ne v Octavii social edition 🙂
Samozřejmě to vám vůbec neberu a zcela vás chápu. Píšu
Samozřejmě to vám vůbec neberu a zcela vás chápu. Píšu jen svůj osobní názor. Přijde mi že kolem 120tis má to auto nejlepší za sebou, neznamená to ale že nemůže třeba víc jak 100tis bez problémů dál fungovat. Já se auta kolem 130tis jednou zbavoval a vím, že majiteli dělá dodnes radost a funguje bezvadně. Auta mám v super stavu, tak si je většinou kupují kamarádi, takže následně vím jestli se objevil problém nebo ne.
Přece jenom milion za auto co má 120 mě osobně přijde prostě dost. Ale jsou tam samozřejmě třeba i čtyřleté tesly co mají 160 a víc.
Přesně, ta cena… za 5-letou Teslu s dojezdem cca. 250 km
Přesně, ta cena… za 5-letou Teslu s dojezdem cca. 250 km dát skoro milion mi přijde bláznovství. Jinak km mi přijdou v pohodě, i když nevím jak je na tom tesla se spolehlivostí a pak se servisem. Ale co jsem tady četl zkušenosti Michellina s jeho Teslou, tak z toho pak vzešel jasný závěr ojetou Teslu radši nekupovat.
PS:
Lexus jsem kupoval loni na podzim s 260 tisíc km a za chvilku bude mít 300 🙂
Vlastně kecám. Většinou jsem se aut zbavoval kolem 140tis,
Vlastně kecám. Většinou jsem se aut zbavoval kolem 140tis, ale byla třeba jen dva až dva a půl roku stará. To které jsem zmiňoval jako první mělo 7 let a to byl i důvod proč mě napadlo.
Koupit ojeté auto je vždy risk. I když to prohlíží odborníci horem dolem. Mám okolo pár hrůzostrašných případů.
Ojetou Teslu bych bral jedině ještě v záruce.
Pokud bych na to měl, dělal bych to stejně 🙂
Pokud bych na to měl, dělal bych to stejně 🙂
Souhlas, pracovní spotřební auto tři roky, 130-140 tisíc
Souhlas, pracovní spotřební auto tři roky, 130-140 tisíc km a sbohem. Další v pohodovém nájezdu 15 tisíc ročně si ho užije dalších klidně 8 let.
nojo to bylo jen pro ilustraci 😉 šak zavoláš klukům do
nojo to bylo jen pro ilustraci 😉 šak zavoláš klukům do tesly inventory a hned ta druhá 2016 za 1.3 mega má namotáno jen 62k 😉
https://www.tesla.com/de_DE/used/5YJSA7E26GF151512
To jako Tesla není auto jako každé jiné? V EU se při
To jako Tesla není auto jako každé jiné? V EU se při vývozu do jiné země platí bez tamní DPH, maximálně po Vás mohou chtít kauci ve výši DPH, kterou po registraci u nás vrátí.
našel někdo nějaký ceník našich nezavislých dovozců?
To ale není pravda, pokud kupuješ vozidlo v německu od
To ale není pravda, pokud kupuješ vozidlo v německu od nějakého prodejce, tak DPH Ti tady nikdo nevrátí a vzhledem k tomu, že v německu nemáš IČ, tak to platíš i s DPH.
Jedině by ten dodavatel musel mít nějakou společnost v ČR či dealera, který by to prohnal fakturou.
Jinak máš smůlu.
Bavime se tu o novych vozech tj 6 mes. Najeto max 6000. U
Bavime se tu o novych vozech tj 6 mes. Najeto max 6000. U ojetin jasne dph platim v DE a u nas uz nic neplatim. Nove vozy na vyvoz se plati zasadne BEZ DPH.
Pokud nepřestává lepit ta lepící páska, která drží
Pokud nepřestává lepit ta lepící páska, která drží vaše současné auto pohromadě, tak bych si pár měsíců počkal a koupil to od oficiálního zastoupení.
Jen těch pár měsíců trvá už pár let.
Jen těch pár měsíců trvá už pár let.
Odkdy par let? Pokud vim tak servis otevreli nedavno. A do
Odkdy par let? Pokud vim tak servis otevreli nedavno. A do Polska zacali dodavat pred par tydny
Nevím kam míříš o Polsku ani servisu jsem nikde nepsal.
Nevím kam míříš o Polsku ani servisu jsem nikde nepsal.
Ale ja o ni pisu. Kdyz otviraji vychodni Evropu a uz u nas
Ale ja o ni pisu. Kdyz otviraji vychodni Evropu a uz u nas otevreli servis, tak lze predpokladat ze prodeje zahaji brzo
Ano, to už právě předpokládáme těch několik let o
Ano, to už právě předpokládáme těch několik let o kterých jsem psal.
Kdo to předpokládá několik let? Já teda určitě ne.
Kdo to předpokládá několik let? Já teda určitě ne.
Já nemám vůbec chuť se s tebou dohadovat o nesmyslech.
Já nemám vůbec chuť se s tebou dohadovat o nesmyslech. Promiň.
Ano, máme tu sice oficiální zastoupení, ale vůz tu oficiálně koupit nejde. Tak o čem se to vůbec bavíme? Jinak předpokládá se to tady v diskuzi. Tebe konkrétně jsem nikde nejmenoval.
To by mě taky zajímalo o co ti jde. Já tu na začátku
To by mě taky zajímalo o co ti jde. Já tu na začátku napsal, že bych raději počkal pár měsíců než spustí oficiální prodej a ty mi tu tvrdíš, že teď to koupit nejde, což nemá vůbec nic společného s tím co jsem napsal.
Nechme to být. Hezký den.
Nechme to být. Hezký den.
Informace na poslednim eSalonu byla, ze prodejni zastoupeni se
Informace na poslednim eSalonu byla, ze prodejni zastoupeni se v CR (zatim) neplanuje. Takze bych radsi moc nepredpokladal.
A uprimne, mam jiste pochybnosti i o tech 2000 rezervaci – cislo zrejme pochazi z toho webu, kam se mohl zadat kdokoliv.
Mají tu servis. Mají tu oficiální zastoupení. Jak velký
Mají tu servis. Mají tu oficiální zastoupení. Jak velký problém může být to sem začít lifrovat? Už to vozí do Polska, Maďarska i Rumunska (Tam ještě není ani servis). Příští týden budou otevírat Island.
Když ty nemáš problém myslet hypoteticky. A my se bavíme
Když ty nemáš problém myslet hypoteticky. A my se bavíme o reálném stavu.
Ale prd. Já tu od začátku mluvím o tom, že je lepší
Ale prd. Já tu od začátku mluvím o tom, že je lepší počkat pár měsíců.
Přesně tak a těch pár měsíců je jen podle všeho
Přesně tak a těch pár měsíců je jen podle všeho zbožné přání. A o to celou dobu jde.
Víš co? Napíšem si za pár měsíců.
oni to do Polska, Maďarska a Rumunska nevozia. Len dali
oni to do Polska, Maďarska a Rumunska nevozia. Len dali možnosť ľuďom z týchto štátov si to objednať na ich adresu cez web (samozrejme za najvyššiu cenu v Európe, aj trocha viac ako je rakúska) a môžu si to vyzdvihnúť v Tilburgu a sami individuálne papiere prihlasovať v svojej zemi. A to sa Tesla nehanbí aj týmto krajinám účtovať „Document fee“.
To je opravdu „kultura“ prodeje u auta za víc než milion 🙁
To je opravdu „kultura“ prodeje u auta za víc než milion 🙁 Objednat na internetu a pak jet někam do Holandska si to vyzvednout a sám přihlašovat na úřadě.
To když jsem kupojal ojetého Lexuse za necelého půl milionu, tak jsem měl lepší servis – předvedení vozu, vysvětlení všech funkcí, vyřízení papírů a nové značky a nakonec lahev sektu na oslavu „nového“ auta 🙂
Jak mě tady někdo školil, tak nešlo o rezervaci, ale jen o
Jak mě tady někdo školil, tak nešlo o rezervaci, ale jen o jakýsi druh zájmu. Každopádně jsem si nechal tisíc euro vrátit, potom co se mi v srpnu neustále objevoval „předpokládaný termín dodání začátek roku 2019″. Čili těch “ rezervací “ může tedy být max. 1999, já to nervově nevydržel, ať si dělá Musk blázny zase z někoho jiného.
prdlajs vych. Evropa až jaro 2020
prdlajs vych. Evropa až jaro 2020
Mě tam zase chybí možnost počkat, až bude v ČR
Mě tam zase chybí možnost počkat, až bude v ČR oficiální zastoupení TESLY. Do nekonečna nás vynechávat nebudou.
A taky tam chybí možnost koupit si jiný auto nebo chodit
A taky tam chybí možnost koupit si jiný auto nebo chodit pěšky.
No tak když je to článek na téma „Jak koupit v ČR Teslu“
No tak když je to článek na téma „Jak koupit v ČR Teslu“ tak bych Vámi uvedené možnosti za alternativu nebral. 🙂 nevedou totiž ke kýženému cíli.
Sorry z mé strany to byl jen vtip. Pobavilo mě že ti tam
Sorry z mé strany to byl jen vtip. Pobavilo mě že ti tam chybí možnost která je tak nějak jasná.
Tak Rusové tady taky měli být jenom „dočasně“. Od té
Tak Rusové tady taky měli být jenom „dočasně“. Od té doby je jednotkou dočasnosti 1 „furt“. Tak aby to s tou dostupností T3 (resp. s čekáním na ni) nebylo podobně. Zákazníci, co na ni čekají někdy od jara 2016 by mohli vyprávět 🙂
No ve finále tu nakonec byly jen dočasně. Sice se to
No ve finále tu nakonec byly jen dočasně. Sice se to protáhlo na 40 let, ale dočkali jsme se. 😀
To je moc hezkej pr článek. Kdysi sem jel trajektem do
To je moc hezkej pr článek. Kdysi sem jel trajektem do Benátek a přimotal se k organizovaným turistickým výpravám. Vyprávěli svým klientům jak je tam každý okrade a podvede (podle popisu jsem myslel že spíš jedu někam do gheta v Bronxu), aby dohodili kšefty spřáteleným podnikům a taxikářům. Tohle mi přijde dost podobné.
O peníze můžete přijít i u tuzemského dodavatele a to nejen o dph. Za drzost považuji informaci že vám Rakousko taky nemusí dph vyplatit zpět, jak kdyby to snad záleželo na tom jak se nějaký úředník vyspí.
A ruku na srdce. My majitelé ev jsme asi hodně hloupí, když jsme si vyžádali speciální článek na něco co se dá snadno najít na googlu.
Tak ne kazdy ma to spravne odhodlani dohadovat se s urady
Tak ne kazdy ma to spravne odhodlani dohadovat se s urady (navic nejspis v nemcine) a radsi zaplati prostrednikovi…
Tak ale to je hodně špatnej a neobratně napsanej PR
Tak ale to je hodně špatnej a neobratně napsanej PR článek – ani neuvěřitelná pozitivita recenzí na firmu googlu dojem nezlepšuje (je to celé moc nerálně optimistické)… mimochodem, proč to neobjednat přímo u Tesly?
Připiště si tam moje 4 pozitivní zkušenosti z dovozem 4
Připiště si tam moje 4 pozitivní zkušenosti z dovozem 4 elektromobilů ve spolupráci s touto firmou…
EDIT: Omlouvám se za nepřesnost, bylo jich celkem 5.
Este je tam 4.moznost, kupit od Priekupnika v Nemecku, ktory
Este je tam 4.moznost, kupit od Priekupnika v Nemecku, ktory vampreda akoze jazdene auto, takze sa dalsia dan neplati. Urobili to tak minimalne uz dvaja slovaci a aj slovinci…
Nemecky priekupnik dostane od statu 4 000 Eur ulavu a preda auto za plnu sumu, takze cudzinec kupi auto v normalnej TESLA cene a priekupnikovi ostane 4 000 Eur od statu. Obe strany spokojne.
Chyba, na 2000€ nemec dosiahne len keď má Teslu pol roka a
Chyba, na 2000€ nemec dosiahne len keď má Teslu pol roka a tých druhých 2000 € má Tesla už v cene, takže priekupník to vždy dá o dosť drahšie ako je oficiálna cena Tesly. Ak cudzinec kúpi auto v normálnej cene Tesla v DE, tak priekupník prerobil.
“ nutnost úhrady vozu včetně 20% DPH, k tomu úhrada 21%
“ nutnost úhrady vozu včetně 20% DPH, k tomu úhrada 21% DPH před přihlášením v Česku bez rozdílu, zda vůz pořizujete jako fyzická, nebo právnická osoba“
Toto si myslim pravda nie je. Kedze v EU nemoze byt dvojite zdanenie. Co viem o pripadoch zo SVK, tak nakoniec SVK danovy urad uznal, ze dan uz bola zaplatena a nemusela sa platit znova, pripadne Rakuska Tesla musela vratit ciastku za dan…
Este raz, dvojite zdanie v ramci EU je protizakonne. Slovinci to uz riesia sudnou cestou proti Tesle (kedze Model S a aj X sa da kupit normalne cez Holandsko bez DPH a plati sa az potom „doma“ (SVK, CZE, SLO, POL…)
Samozřejmě že je, Ale přesně toto mi udělala přímo
Samozřejmě že je, Ale přesně toto mi udělala přímo TESLA. Odmítla mi auto předat, přesto, že bylo v CZ přihlášené a zaplacená DPH. Musel jsem ho nechat oficiálně vyvézt z NL na odtahovce. Ano, mohl jsem protestovat a soudit se a asi bych to za několik let vyhrál. Ale to opravdu není nejjednodušší cesta jak si pořídit teslu…
Pozor, na Slovensku platí při přihlašování nového
Pozor, na Slovensku platí při přihlašování nového vozidla koupeného jinde v EU jiná pravidla než v ČR.
Kdysi jsem se dohadoval s jedním Slovákem a nakonec jsme si předhozením příslušných zákonů a vyhlášek vyjasnili, že oba máme pravdu.
V ČR platí pravidlo, že při dovozu nového auta se musí zaplatit česká DPH bez ohledu na to, zda již byla DPH jinde zaplacena.
Tady se chová protiprávně Tesla (resp. dealer), který musí prodat zboží do jiného státu bez DPH, když zboží prodává plátci DPH v jiném státu. Ale suď se s prodejcem, že…
Pokud vim, tak to resili pres ECC a vysledek je, ze Tesla
Pokud vim, tak to resili pres ECC a vysledek je, ze Tesla souhlasila s navracenim MwSt (preklad ze Slovinstiny):
„We received a response from the legal department of Tesla Motors Austria GmbH stating that they will refund you the tax paid and that they will contact you directly.“
Otazka je, jestli vsichni ostatni, co zaplatili dan v Rakousku i ve sve zemi, to budou muset pacit pres ECC, nebo jestli Tesla zmeni svuj pristup.
Chybí mi tam bod 4., přímý nákup z Tesly v německu.
Chybí mi tam bod 4., přímý nákup z Tesly v německu.
to asi nebude tak jednoduché, viz DPH
to asi nebude tak jednoduché, viz DPH
No, vysvětlení rakouska a DPH tam je, ale u německa jen
No, vysvětlení rakouska a DPH tam je, ale u německa jen přeprodej. Když bych měl na Teslu, tak taky asi využiju přeprodejce, ale prostě nákup z německa „svépomocí“ tam není. Samozřejmě to je důvod, proč to ten přeprodejce nenapsal, člověk by si to pak mohl koupil bez něj.
No jasne , v Nemecku neni zadny problem, proste prijdes do
No jasne , v Nemecku neni zadny problem, proste prijdes do Tesly , kde ti prodaji TM3 bez DPH a privezes si ji dom. Vyrizeno. Si na to prisel, a my hlupaci se tady patlame s takovyma krkolomnyma resenima. Jeste ze te mame! 😀
Ach jo, chápu, asi to taháš taky. Mě šlo jen o to, proč
Ach jo, chápu, asi to taháš taky. Mě šlo jen o to, proč tam není i návod, jak na to v Německu. Je to prostě klasická reklama. V Rakousku ti nevrátí DPH (bubu), přes německou firmu přijdeš o DPH (bubububu), jen s českou firmou je to nejlepší a má to samé výhody a sociální jistoty. Ale jak to udělat v Německu, to ne.
+1
+1
Nic netaham 🙂 Ja jen se byl ptat osobne jak v Rakousku tak v
Nic netaham 🙂 Ja jen se byl ptat osobne jak v Rakousku tak v Nemecku, tak o tom neco vim narozdil od zdejsich Pepiku 🙂
Z článku víme jak to koupit z Rakouska z Tesly, víme i jak
Z článku víme jak to koupit z Rakouska z Tesly, víme i jak to koupit přes překupníky z Německé Tesly, ale nevíme, jak to koupit z Německa přímo. Může to mít hromadu nevýhod, ale o tom nevíme, protože je ten článek zavádějící a slouží čistě jako reklama. Navíc pán z REKLAMNÍHO článku musí vědět o všech komplikacích dovozu z Německa každý detail, protože se tím přímo zabývá. Takže ano, mít na Teslu 1-3M, tak si to taky nechám dovézt, ale takto je to jen neúplný „návod“, který úmyslně neuvádí, jak dovézt auto z Německa „svépomocí“.
Ti zdejší „Pepíci“ by to taky chtěli vědět, aby byli
Ti zdejší „Pepíci“ by to taky chtěli vědět, aby byli moudřejší. Takhle to víš jen ty, pisatel článku a pár vyvolených, kteří to zkoušeli. Já, „Pepík“ jen vím, že je to asi složité, ale nevím v čem.
Ja uz to tu ale jednou cele psal. Nemam cas to tu psat dokola,
Ja uz to tu ale jednou cele psal. Nemam cas to tu psat dokola, zeptej se pepy nebo hybrida6, ti prej to vi nejlip 🙂
Tak napiš článek a můžeš na něj odkazovat. 😉
Tak napiš článek a můžeš na něj odkazovat. 😉
Treba ho neuvazuji, protoze jsou nejake komplikace s tou
Treba ho neuvazuji, protoze jsou nejake komplikace s tou jejich „ekodotaci“ (nevim, hadam).
Komplikace s jejich ekodotací není, protože o ni jednoduše
Komplikace s jejich ekodotací není, protože o ni jednoduše nebudeš vůbec žádat. Jelikož pán se živí dovozem Tesel a přímý nákup z Německa není zmíněn, tak předpokládám, že v Německu dealer ti prodá normálně Teslu jako kterýkoliv dealer jiné značky jednoduše bez DPH. Takže stačí vzít německou cenu, vydělit 1,19, vynásobit 1,21 a na tolik tě přijde Tesla z Německa.
Hezká reklama, to si pan Blahůšek přihřál polívčičku.
Hezká reklama, to si pan Blahůšek přihřál polívčičku. Ale pokud je on tím českým prodejcem, který má systematiku dotaženou do detailu, navíc je zkušený a dostatečně eticky založený, proč ne.
Spoustě lidí tak může pomoci splnit jejich „sen“.
No nikdo se tu o to ještě nestará, tak nějak se začít
No nikdo se tu o to ještě nestará, tak nějak se začít musí… takže uvidíme. Věřím, že se to rozjede více.
Jasně že jo ….
Jasně že jo ….