Nadšenec přestavěl Volkswagen Beetle z roku 1965 na elektromobil

Niall Julian je nadšený filmař a nadšenec do veteránů a elektromobilů. Nedávno jste tu mohli vidět jeho film o tom jak se jezdí v elektromobilu z roku 1906. Teď přichází s dalším filmem o autě o půl století mladším.

Elektrická přestavba veteránského „Brouka“ z roku 1965 se nadmíru povedla. Richard Morgans s tím má ostatně už dlouholeté zkušenosti.
foto: Take to the Road

Nový desetiminutový film je příběhem Richarda Morganse, taktéř milovníka veteránů, a jeho přestavby vozu Volkswagen Beetle z roku 1965 na elektromobil. Inspirovala ho k tomu prý elektromotorka jeho syna.

Přestavby starých klasik na elektropohon začaly Morganse tak bavit, že si založil firmu Electric Classic Cars a nabízí přestavby na zakázku. Jejich přestavby zvládají až 160 km na jedno nabití a max. rychlost až 160 km/h.

25 komentářů u “Nadšenec přestavěl Volkswagen Beetle z roku 1965 na elektromobil”

  1. V budoucnu se budou veterani
    V budoucnu se budou veterani prestavovat jeste casteji. Duvod je prosty. Spalovaky z uplynulych let jsou naprosto prospikovane elektronikou. A jiz dnes se ukazuje, ze ta elektronika ma urcitou zivotnost. Pokud se pokazi jedna (dulezita) ridici jednotka, auto uz neprojde technickou a bude jen na divani. Automobilky se uz zameruji na tento problem a pokousi se zakonzervovat know-how montovanych, ale uz nevyrabenych ridicich jednotek. Bohuzel tyto jednotky nelze vyrobit do zasoby. Po 15-20 letech prestane 50% fungovat i kdyz jsou jen na sklade. Mozna ze se najde nejaky vyrobce, ktery bude takove jednotky vyrabet i za dalsich 30 let. Bude to naramne draha zalezitost. Vetsina veteranu nebude mit vhodne motorove ridici jednotky a nejspis nebudou splnovat ani emisni normy pro historicka vozidla. Aby mohly takova auta vubec na silnici, budou muset prejit na elektricky pohon.
    Veterani z let, kdy elektronika v autech jeste nebyla, muzou diky tomu jezdit treba i za 100 let.

      1. Vetsina veteranu se stejne
        Vetsina veteranu se stejne vyvazi do zahranici. Cesko je vzdy ve vsem papezstejsi nez papez. V jinych statech maji k veteranum jiny vztah a stat umoznuje jejich zachovani. Prestavba na BEV je sice v rozporu s udrzenim v originalnim stavu, ale kdyz jina moznost na udrzeni v provozuschopnem stavu neni, tak prestavba na EV je jedna z elegantnich moznosti. Cesko v tom ohledu neni vubec podstatne.

      2. zlegalizovani te zajima v
        zlegalizovani te zajima v jakemkoliv statu EU (prozatim spoelcna pravidla) takze co se zlegalizuje v UK se muze provozovat bezproblemu v CR (zatim, az z EU vystoupej jiz to nepujde)
        v CR je problem v tom ze se tu blbe legalizuje protoze urednici a atesty, pote se to bude resit nejlepe v Nemecku kde to je urednicky obdobne neslozite jako v UK

        1. Koupil jsem v Nemecku
          Koupil jsem v Nemecku Peugeot Ion z Francie. Chtel prihlasit v CR. Bohuzel cesky urednici kroutili hlavou a ze to nejde. Pry ten typ nemaji v pocitaci a tudiz nelze prihlasit. Tak jsem si auto prihlasil v Nemecku. Tam nebyl problem, vse hotovo za 30 minut. CR zustalo na urovni stareho Rakouska Uherska. Brzy to bude 100 let… Porad postkomunisticky bordelistan.

                1. Oficialne tazne zarizeni na
                  Oficialne tazne zarizeni na privesny vozik nema ani Leaf ani i3. Vesmes to jsou drzaky na kola a nekdo je pouzije k tazeni voziku. Ale povolene to neni asi ani v USA. U Renault ZOE se snad rysuje moznost montovat TZ. Byl by to prulomovy precedenc. Pak by kazde BEV mohlo jezdit dlouhe trasy s pridavnou baterkou nebo take generatorem jako hybrid. Tim by se akceptance BEV hodne zvysila. I levny BEV by mel velky dojezd. Automobilky toto zatim blokuji.

                2. Technicky to mozne je, ale v
                  Technicky to mozne je, ale v TP mate vzdy povolenou/pripustnou hmotnost privesneho vozidla 0 kg. Nikdy nedostanete povoleni s timto TZ tahat vozik. Ani u e-Golfu. I kdyz to tak nabizeji.

                3. V technicaku je u BEV vzdy
                  V technicaku je u BEV vzdy uvedeno:pripustna/povolena hmotnost pripojneho vozidla 0 kg. Automobilky proste nepripusti moznost tahat vozik. Tolik lidi si to preje, ale nikdo jeste neuspel. Zadna vyjimka, zadna benevolence ani od statu ani od automobilek.
                  To tazne z odkazu je bez povoleni a ztracite povinne ruceni, riskujete vyrazeni z provozu a pokutu. Muze mit homologaci treba pro cely svet, ale urcite nebude mit homologaci pro pouzivani u Leafa na tazeni voziku. Prodavat muzete hodne veci, ale pouzivat je nemuzete.

                1. Nekde jinde pisu, ze az na
                  Nekde jinde pisu, ze az na Teslu X nemaji EV TZ. Pak se ta diskuze vedla hlavne kvuli tem EV, ktere nejsou od Tesly. Prave ty ostatni automobilky nedovoli montovat TZ.

Napsat komentář