Dřív než na 100 let převzaly otěže spalovací motory, byla světová velkoměsta plná elektromobilů. Jedním z modelů, které tehdy brázdily silnice, byl i 1907 Victor High Wheel Runabout.
foto: Take to the Road
Víc pojízdný elektrický kočár než auto, je 1907 Victor High Wheel Runabout vzpomínkou na doby dávno minulé. A přece všem nadšencům do elektromobility tak blízké. Kočár má šest baterií, které dohromady dávají napětí 70 V. Jde o jediný kdy vyrobený exemplář.
Redaktor pořadu Take to the Road si vyzkoušel celkem dva historické elektromobily/elektrokočáry. Kromě Victora to byl ještě 1906 Pope Waverley Victoria Phaeton.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Historie elektromobilů – přehled významných událostí posledních let
Obě vozidla jsou nádherně renovována a plně pojízdná. Majitel Brian se o ně dobře stará a bere je na pravidelné projížďky (tj. na nákup).
Ve své době se prodávala asi za $1600. V dnešních dolarech je to asi $40 000, což je překvapivě blízko cenám, za které se dnes elektromobily skutečně prodávají.
Podobný elektrický kočár
Podobný elektrický kočár jsem viděl začátkem srpna na náměstí v Telči (jako lákadlo do místního muzea Techniky). Mám to nafocené i s některými zajímavými technickými detaily. Pokud by byl o fotky zájem, tak je můžu poslat.
Šup sem s nima
Šup sem s nima
Určitě, rád se podívám.
Určitě, rád se podívám. Dej to treba zapakovany v zipu na uloz.to nebo na jine uloziste.
9 fotek je na
9 fotek je na „ulozto.cz/!t2FXfDSvo/elektrokocar-zip“
Super dík.
Super dík.
Waverley Electric. Rok
Waverley Electric. Rok výroby jsem na něm nenašel, ale na youtube je jeden trochu ošklivější z roku 1901. Tipuju ho tak na 1905.
Pěkné, kolik to stojí a
Pěkné, kolik to stojí a jaké je maximálka?
Je to tak jak jsem tu psal, o tom na co budeme jezdit rozhodly dvě světové války a jedna neválka. Je to myslím škoda, protože bychom byli už dneska mnohem dále, sice ne v oblasti IVT, ale obecně asi ano, ale těžko soudit, války nás připravily o obrovské množství zdrojů a je to dost škoda.
Jen je škoda že nikdo zatím nešel do stavby repliky Jacobiho loďky, nebo první elektrické lokomotivy. Sice výkonově nic moc, ale jako ukázka jak dlouho tu s námi pokusy o elektrickou dopravu jsou by to bylo zajímavé.
Tak mne napadá ani ve čtyřkolkách nemáme žádný ekvivalnet nějakého lehkého vozítka do kterého se naloží 250l, nebo asi 300kg nákladu pro rychlý převoz po městě, myslím že tu je dost velký a opomíjený prostor, který nevyplní ani všemožné mini a smarty.
Ve videu rika max 30,
Ve videu rika max 30, komfortni 20mph.
Cena – na konci zminuji aukci a cca 40.000 liber.
Ohledne tech valek, to je dvousecne, vetsinou nejaky pokrok taky stimulovaly…
S videi mám trochu
S videi mám trochu problém, bude to chtít reinstal flashplayeru, nebo rovnou celého prohlížeče.
To jsem tedy přečetl asi špatně, měl jsem za to že se jednalo o přepočet tehdeší ceny na dnešní, jak se to dělává občas.
Ano však jsem to zmínil, první nám dala minimálně objev bakteriofágů (je to zajímavé) a lepší spalovací motory, turbíny pro lodě atd. Druhá pak obrovský skok v IVT a jaderné technologi, letectví a opět spalovacích motorech, elektronice, jemné mechanice. Jen přemýšlím jestli to mělo smysl ve světle toho co se pro ně neudělalo a toho do čeho byl svět na asi 75 let uvržen.
Můj názor, je že středoevropskému prostoru dost uškodily, ne snad že by to tu po nich vypadalo jako na Sommě nebo u Passchendaele, ale z politického hlediska jejich následky byly katstrofální a druhá byla jen logickým důsledkem prvé, ostatně jak prohlásil Maršál Francie Ferdinand Foch v roce 1919: This is not a peace. It is an armistice for twenty years.
Koukám, trošku okurková
Koukám, trošku okurková zpráva…
Tak zde něco aktuálnějšího, FOTO z otevření prvního Tesla Destination Charger v zemích V4.
Gratuluji Teslákům, ten
Gratuluji Teslákům, ten Pažout Ion jako demo nabíjení je skvělý.
Lahoda.
Lahoda.