Andrej Pečjak je jinak známý také jako „čaroděj ze Slovinska“. Ne snad že by ovládal nějaké nadpřirozené síly. Ale rozumí si s elektromobily.
foto: siol.net
Aktuálně se Andrejovi Pečjakovi podařil další husarský kousek. Se svým plně elektrickým prototypem nazvaným Metron 7 ujel na jedno jediné nabití celkem 736 km. Překonal tak dosavadní rekord elektromobilu Tesla Model S v ujeté vzdálenosti na jedno nabití, který činí 681,28 km.
Elektromobil Métron 7 spatřil světlo světa už letos v květnu. Jde o přestavbu klasické Mazdy 5. Namísto běžného spalovacího motoru je ale auto vybaveno elektromotorem a celkem 96 kusy lithium-polymerových baterií. Ty mají dohromady kapacitu 86 kWh. To je jen o 1 kWh víc, než má dnes nejmodernější elektromobil Tesla Model S.
Je škoda, že pan Holčík
Je škoda, že pan Holčík nestihl tento článek uveřejnit ještě v roce 2014. Dnes je už unor 2015 a květen teprve tedy bude. Takže toto vozidlo je skoro rok v provozu. I u překladu je třeba přemýšlet a nepsat nepřesnosti. Jinak ale je škoda, že v článku není uvedeno kolik km bylo toto vozidlo vlečeno s vybitými bateriemi.
Vzhľadom na tú zadnú
Vzhľadom na tú zadnú preťaženú nápravu odhadujem že mal ešte pomocné batérie aj na zadných sedačkách 🙂 No v každom prípade mu držím palce, je to taký pravnuk Nikolu Teslu Veľkého to Pána v oblasti nielen „elektriky“ alebo aj Pána Bleskov ktorý dokázal už pred druhou svetovou vojnou jazdiť na elektrickom aute BEZ BATÉRIÍ (jazdil na voľnú energiu z vysielača ktorý postavil) rýchlosťou cca 130km/h!!!! Podobne ako pred ním sa skláňam aj pred Pánom zo Slovinska aj pred Pánmi z TOYOTY a LEXUSU lebo už dlhé roky idú svojou cestou a ešte pred pár rokmi si iné automobilky klepali na čelo na čo to Toyota vôbec vyrába a dnes má hybrid už takmer každá väčšia automobilka a dokonca BMW uzavrelo s toyotou dohodu o výmene technológií, hm, a aj vodíkom poháňaný MIRAI dala toyota ostatným automobilkám ako na dlani kedže im dala k dispozícii väčšinu patentov. Klobúk dole Páni…
A mimoh=chodem, kveten letos
A mimoh=chodem, kveten letos ještě nebyl
Článek je převzat z webu
Článek je převzat z webu ekobonus.cz a tam má datum vvdání 20.10.2014.
Ja nevim, ale tohle prece
Ja nevim, ale tohle prece není zadny umeni! Vzdyt je to jenom o kapacite, leaf ma čtvrtinovou, tak ujede čtvrtinu. Tohle postavi kazdej, ale za kolik penez?
No, nevim jestli je to
No, nevim jestli je to „Carodej“. Je to jen o penezich. Kupte si Leaf za 750.000, k tomu si kupte dalsi battery pack za 500.000 a najede-te to taky. Jen mit na to ty prachy. Zdar
imho: Vegr uz takovou cestu se svym Peugeotem PSA taky ujel, ne?
MADE IN DOMA je super,
MADE IN DOMA je super, jenže česká legislativa toto téměř neumožňuje a když, tak za legalizaci takového stroje dáte 2x tolik co za baterie 🙁
Dokud se nezmění legislativa tak se u nás podobných strojů nedočkáme. Znám člověka co má malucha na baterky, je to domácí stavba, ale základ je koupený z německa, kde se legislativa vyřídit dá poměrně jednoduše.
Jestli máte někdo fintu, jak legalizovat vlastní přestavbu, dejte mi vědět. Do léta pak budu mít taky postaveno 🙂
zlegalizuj ve slovinsku a
zlegalizuj ve slovinsku a dovez sem, kdyz je ta EU 😀
Teď už stejně není
Teď už stejně není vhodná doba na nějaké stavby a přestavby, leda by člověk někde narazil na zdroj baterií za nějakou fantastickou cenu. Dostupné čínské lifepo4 bohužel podražilo kvůli změnám kurzu i zvýšení poptávky o víc než polovinu ve srovnání s dobou před pár lety. Paradoxně asi dnes vyjde levněji koupit ojetý iMiev/iON než přestavovat starý P106 nebo Citystormer na lithium o obdobném dojezd o legalizaci něčeho vlastního ani nemluvím.
no vida, auto jako kráva,
no vida, auto jako kráva, určitě neni původně stavěný na kdejakou aerodinamiku, ale jak to parádně jezdí… chápu, že ta jízda tomu byla přizpůsobená, ale jinak s autem MADE IN DOMA paráda..
Tady je vidět, že
Tady je vidět, že pořádný elektromobil si je schopný postavit i kdejaký Slovinec 😉
I když pán není
I když pán není „nějaký“ Slovinec, ale skoro profík (soudě podle stránek http://www.ad-pecjak.si/ECO/Ecar.htm), tak je to obrovský úspěch. Potvrzuje to obrovskou zkostnatělost současných výrobců aut. Skoro mi přijde, že za každé vyrobené auto se spalovacím motorem dostávají od arabských šejků nějaké dotace, že se tak brání elektromobilům. Tímhle tempem si na podobné sériové elektromobily ještě nějakou chvíli počkáme. Velká škoda …
Podle těch stránek to
Podle těch stránek to vypadá na člověka, pro kterého prostě není problém udělat v tomto směru cokoliv. Obdivuji ho.
To bylo samozřejmě
To bylo samozřejmě řečeno v nadsázce 😉 Nicméně i Rimac hned z vedlejšího Chorvatska ukazuje, že elektromobily nejsou vůbec žádná složitá záležitost a že si je každý technicky schopnější je schopný postavit v podstatě na koleni.
U nás máme taky pár
U nás máme taky pár schopných lidí. Mě nejvíc zaujal pan Milan Fügner, který vyráběl elektrická vozítka už před 40 lety a to doslova na koleni. Nejvíce obdivuji jeho stroj Elvíra (http://www.elektromobily.org/wiki/Elv%C3%ADra). Dnes, kdy přes eshop jdou součásti elektromobilu objednat jako stavebnice, to skutečně zvládne každý schopnější kutil.
Dovod lepsieho dojazdu: 1700
Dovod lepsieho dojazdu: 1700 kg, z toho půl tuny mají jen zmíněné baterie. Max. rychlost je 178 km/h a vůz je registrován a homologován na Slovinsku. Výkon elektromotoru je 60 kW alebo to ze to stiahol bez vytvorenej rezervy v kapacite acu.