S rakouskou společností Kreis Electric jsme se poprvé setkali letos v květnu na závodě New Energies Rallye. Závodila tehdy se třemi nádhernými elektrickými přestavbami.
Pro Kreis Electric zjevně není problém přestavět prakticky jakékoliv auto na plně elektrický pohon. Elektromobil Škoda Yeti je vybaven elektromotorem o max. výkonu 85 kW na každé nápravě.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Americká firma staví elektrické náklaďáky Ford
Celkový výkon činí max. 170 kW a vůz nabízí pohon 4×4. I díky tomu auto zrychlí z 0 na 60 km/h během 2,6 vteřiny. Max. rychlost je omezena 180 km/h a max. dojezd na jedno nabití činí 350 km (i přes, když pojedete s lehkou nohou).
Baterie o kapacitě 64 kW váží 350 kg (367 V, 5,5 kg/kWh, 2,5 dm3/kWh) a díky 22kW palubní nabíječce je možné ji dobít během zhruba tří hodin. Nabíjet je možné také konektorem Mennekes Typ2 výkony 3 kW, 11 kW nebo 22 kW.
Neznáte prosím někdo
Neznáte prosím někdo nějakého vlastníka Kia Soul EV. O Nissanu je zde informací celkem dost. Soul EV by mohl být celkem srovnatelný vůz.
Viz. náš test Kia Soul EV.
Viz. náš test Kia Soul EV.
Aby bylo jasněji. Byl jsem
Aby bylo jasněji. Byl jsem zrovna na návštěvě pana Josefa BRUSA
v jeho továrně na komponenty pro elektromobily, když vyvíjeli tuto nabíječku. Nyní je v prodejí ,má dost dobré parametry a stojí přes 5000 Eur. Myslíte si, že by si někdo z Vás mohl pořídit celou škodovku? Komponenty nejsou levné a i vývojové práce na voze obnášejí stovky až tisíce hodin. To není jen někam něco nějak nacpat. Já designuji baterky do mého předposledního vozidla již déle než rok a stále to není ani hotovo, ani ono. A to jsem již něco postavil a trochu toho vím.
Pohonná část vypadá jako
Pohonná část vypadá jako kdyby byla použita s e-Golfa (e-up)
Proč také vymýšlet něco co už někdo vyrábí.
350km dojezd hodně slušné
youtube.com/watch?v=k1fISIjfnRY
youtube.com/watch?v=SS9kh4ZknN8
Asi takhle nějak má
Asi takhle nějak má vypadat profesionální garážová přestavba. Přitom to zas tak náročné není, jen u toho chce myslet hlavou.
Většina komponent v tomto voze je převzatých od renomovaných výrobců. Tedy žádné zmetky které jsou použity ve většině přestaveb.
Palubní nabíječka je od společnosti BRUSA, tedy asi to nejlepší co je dnes na trhu a navíc se rovnou počítá s plnými 22kW (Lze dodat i 11kW). Předpokládám, že vůz ale nemá Combo 2.
Pohony jsou kompletně převzaty z VW e-Golf (motor+měnič+převodovka). Tedy opět ta nejrozumnější volba co se dala udělat.
Jediná baterie je kompletně vlastní návrh bratří Kreisů a hádejte proč tuto nepřevzali? No protože není odkud. Pokud chcete dojezd více jak 250km, tak současné baterie Nissan, VW a BMW jsou vám k ničemu. Tudíž navrhli vlastní baterii na základě článků formátu 18650 a tuto umístili do podlahy vozidla. Díky tomu, že nelpěli na bezpečnosti tak jako Elon tak výsledná baterie má i o dost lepší parametry specifické energie než Tesla 90kWh (je lehčí a menší v přepočtu na kWh).
Tohle by se mi moooc
Tohle by se mi moooc líbilo.
Jen je mi divná ta hodnota zrychlení. 2,6 sekundy na 100-ku. To přece tahle krabice nemůže s tímhle výkonem dát?
zrychlení je na 60km/h
zrychlení je na 60km/h
Z Českých Budějovic do
Z Českých Budějovic do Freistadtu je to kousek (cca 60 km).
Můj vlhký sen – koupit za asi 200 000 Kč „ŠKODA Citigo 3D“ v základu a nechat elektrifikovat.
Nepotřebuji klimatizaci, rádio, centrál, šíbr, el. okna, el. štelování zrcátek, vyhřívání sedaček, atd.
Chci stěrač a vyhřívání zadního okna, vyhřívání zrcátek, jako topení spalovacího bufíka (Webasto?).
Stačil by asi tak 50 kW motor, dojezd nad 300 km bych uvítal.
Vzhledem k tomu, že žiji i jezdím sám, obětuji v případě potřeby klidně zadní sedačky.
Jenže – co homologace?!
Pokud to kluci rakouští
Pokud to kluci rakouští dostanou legálně na jejich silnice, tak protože jsme v EU, už nic v ČR homologovat netřeba.
To by byla paráda, teď
To by byla paráda, teď ještě zjistit jak velký by to byl finanční ranec.
Obávám se, že díky kusovce převeliký (pokud by vůbec někdo byl ochoten se tím zabývat).
Zůstanu raději u půjčování u emuj.cz – to vychází „za hubičku“.
No a taková Dacia je o
No a taková Dacia je o třídu větší a ještě o nějakých 50tisíc levnější.
Zdravím,
to máme podobný
Zdravím,
to máme podobný sen. Já bych taky Citigo ne elektriku uvítal a verze pro 1 – 2 pasážery OK. Ještě pár takových a můžeme se do toho pustit.
ELEKTRICKÝ YETI 4 × 4
zde
ELEKTRICKÝ YETI 4 × 4
zde je zdroj
(přeloženo Gůglem)
NAPÁJECÍ SADY S IDEÁLNÍ TĚŽIŠTĚ
Integrovaný do podlahy vozidla jsou akumulátory mají celkovou kapacitu 64 kWh a zajistit rozsah přesahující 350 kilometrů. Hmotnost baterie včetně šachty, BMS a elektronika je 350 kg s jmenovitým napětím 367 V (výkon hmotnost 5,5 kg/kWh a hustota energie 2,5 dm³/kWh).
Kurník, tohle zavést do
Kurník, tohle zavést do Boleslavi a začít vyrábět ve velkém za milion kus a zákazníci jim budou ruce trhat.
Pokud bych počítal cenu baterií 180 USD/kWh (jako Tesla), tak vycházejí na 288 000 a pochybuju, že BMS+2elektromotory stojí více než všechny ty hébla okolo spalovacího pohonu.
Tohle mi jen ukazuje, že výrobci spalováků prostě nechtějí.
Naprostý souhlas.
Lidé
Naprostý souhlas.
Lidé kolem mě často se divý, proč jsem ropákama tak znechucen, když „to elektro ještě nejde udělat“.
Ono právě že jde, jen se jim nechce, proto ať VW atd. třeba shnije. 😉
Samozřejmě že jde,
Samozřejmě že jde, škodovka už má taky nějaké ty zkušenosti…
https://www.youtube.com/watch?v=2nbuUbXIXws
nemelo by tam byt spis
nemelo by tam byt spis 64kWh? Ze 64kW baterie by prece neslo napajet 170kW motory…
přesně
přesně
kreiselelectric.com/en/projec
kreiselelectric.com/en/projects/ a je to k nim celkem kousek
kolik za přestavbu
kolik za přestavbu chtějí? nevíte někdo
to by mohlo být velmi zajímavé
Obávám se, že pokud by to
Obávám se, že pokud by to prodávali, cena bude jak skoro za Teslu.
A teď by mě zajímala
A teď by mě zajímala předělávka Fabie s malým 50kW motorem aby měla 400km dojezd. A sériová výroba s cenovkou 350 tisíc kč, což je myslím reálné.
Ne, není to reálné.
Ne, není to reálné. Materiál, práce, zisk, homologace, …
A akumulátory dát na
A akumulátory dát na přívěs.
Nevíte, jestli články
Nevíte, jestli články ubírají místo pro cestující a zavazadlový prostor? Nejde mi do hlavy, že do auta, které na to nebylo vůbec navržené nacpou dva motory a ještě 64kWh akumulátor.
třeba 4 motory, el. motory
třeba 4 motory, el. motory jsou miniaturní, nezabírají skoro žádné místo a místo nádrže a rakovinového motoru baterie
el. auta nemají žádné nevýhody, dojezd se do pár let vyřeší
Mě šlo spíš o to, že EV
Mě šlo spíš o to, že EV jako Leaf či i3 mají pohonu plnou přední haubnu a do akumulátorového prostoru aktuálně nenacpou víc než nějakých 30kWh a to jsou ta auta narozíl od Yetiho přímo pro toto uspořádání navržená.
Jsem si to spočítal. Objem
Jsem si to spočítal. Objem baterií vychází na 160 litrů. To je vpodstatě ucpání škvír v podlaze, což taky rakouští soudruzi udělali (200 cm x 100 cm x 8 cm nebo tak něco)
Tak že by bylo fajn, koupit
Tak že by bylo fajn, koupit Leaf nebo ZOE bez baterie a nechat si u nich udělat baterii.
Spíš tu 3fázovou
Spíš tu 3fázovou nabíječku 22kw…
Tu má Zoe v základu.
Tu má Zoe v základu. Netřeba nakupovat.
Znáte někoho v ČR , kdo
Znáte někoho v ČR , kdo ZOE vlastní? Nebo ví někdo, zda Renault vůbec kdy bude ZOE prodávat v ČR?
Áno, jeden pán (ak sa
Áno, jeden pán (ak sa nemýlim, tak z Ostravy) s ním bol na eTour Europe 2015.
Ten pán z Ostravy v něm
Ten pán z Ostravy v něm skutečně jel, ale majitelem byl ten druhý z osádky, Němec. Ten pán z Ostravy je letitým majitelem Peugeotu Ion a nyní čerstvým majitelem Nissanu Leaf. Ten pán z Ostravy je dohledatelný zde http://elektromobily.webnode.cz/ :-).
Jinak ten pán z Ostravy byl docela nadšen jak autem, tak zejména nabíječkou Chameleon, protože zatímco Nissany hledaly po okolí CHAdeMO a ještě u něj třeba stály v řadě, tak Zoe se nabíjel z libovolného Mennekesu, kterých je po Německu na ulicích docela dost. Nenabíjel se sice 40-50 kW, jen 22 kW, ale i tak měl za hodinu baterku plnou:
Motor: synchronní s rotorem s vinutím
Výkon: 65 kW (88 k)
Točivý moment: 220 Nm
Akumulátor: lithium-iontový
Kapacita: 22 kWh
Dojezd: více než 200 km
Rychlost: 135 km/h
Nabíječka: jednofázová nebo třífázová do 43 kW
Doba nabíjení:
3 kW (jednofázový nástěnný box (wall box) 16 A) = 9 h
22 kW (třífázová stanice 32 A) = 1 h
43 kW (třífázová stanice 63 A) = 30 min
Rozměry:4 084 x 1 730 x 1 568 mm
Rozvor: 2 588 mm
Rozchod: 1 506/1 489 mm
Zavazadlový prostor: 338 l
Další viz http://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Renault-Zoe-elektromobil-pro-kazdeho/
Děkuji
Děkuji
A jak hodnotí ZOE oproti
A jak hodnotí ZOE oproti ion a Leaf?
Teď dáváme do kupy
Teď dáváme do kupy článek po 4 tis. testovacích km s Nissanem Leaf. Podle něj je Leaf nejlepší střední třída elektromobilů. Je bez ohledu na velikost lepším elektromobilem než Peugeot Ion/Citroen C Zero, Nissan eNV200, BMW i3, Mercedes B elektro i Renault Zoe, které si mohl vyzkoušet. Atˇ je to dojezd, navigace nebo cestovní komfort. Najel už elektromobily asi 80 tisíc kilometrů v ČR, na Slovensku, v Německu, ve Francii, v Belgii i v Holandsku, navštívil elektromobilem i Švýcarsko a Španělsko.
Ovšem Leaf samozřejmě nedosahuje standardu Tesly Model S, to je nad všemi ostatními.
Díky, těším se na
Díky, těším se na článek. Není někde možnost popovídat si na téma EV na rozumném fóru?
Zaleží na tom, co se
Zaleží na tom, co se chcete dozvědět. Téma je poměrně široké a pravdu povědíc o žádném takovém fóru nevím.
na svém webu píšou že do
na svém webu píšou že do podlahy, tak si to nějak přeber. Mimochodem mají moc pěkný web.
Když si vezmete ty horší
Když si vezmete ty horší hodnoty, tj. 4 litry na 1 kWh (umí se už pod 2l/kWh a do budoucna budou baterie cca 1litr=1kWh), tak je to kolem 250 litrů. Jen přes 60 litrů ušetříte na nádrži a další desítky za motor, převodovku, olejovou nádrž… Jestli zbude 100 litrů, tak je to hodně a to se vecpe neviditelně prakticky skoro kamkoli.
Edit: Nevšiml jsem si, že jsou dokonce přesné hodnoty v článku, takže je to jak píše mahdi níže – 160 litrů a to bych se nedivil, že zabere celkově méně, než všechno potřebné pro spalovací motor.