Elektrická Škoda Yeti přijíždí z Rakouska

S rakouskou společností Kreis Electric jsme se poprvé setkali letos v květnu na závodě New Energies Rallye. Závodila tehdy se třemi nádhernými elektrickými přestavbami.

Elektrická přestavba Škoda Yeti rakouské společnosti Kreis Electric
foto: Kreis Electric

Pro Kreis Electric zjevně není problém přestavět prakticky jakékoliv auto na plně elektrický pohon. Elektromobil Škoda Yeti je vybaven elektromotorem o max. výkonu 85 kW na každé nápravě.

auto elektromobil elektrická přestavba Škoda Yeti rakouské společnosti Kreis Electric

foto: Kreis Electric

Celkový výkon činí max. 170 kW a vůz nabízí pohon 4×4. I díky tomu auto zrychlí z 0 na 60 km/h během 2,6 vteřiny. Max. rychlost je omezena 180 km/h a max. dojezd na jedno nabití činí 350 km (i přes, když pojedete s lehkou nohou).

auto elektromobil elektrická přestavba Škoda Yeti rakouské společnosti Kreis Electric

foto: foto: Kreis Electric

Baterie o kapacitě 64 kW váží 350 kg (367 V, 5,5 kg/kWh, 2,5 dm3/kWh) a díky 22kW palubní nabíječce je možné ji dobít během zhruba tří hodin. Nabíjet je možné také konektorem Mennekes Typ2 výkony 3 kW, 11 kW nebo 22 kW.

za tip děkujeme J. Šverma a dalším

41 Comments on “Elektrická Škoda Yeti přijíždí z Rakouska”

  1. Aby bylo jasněji. Byl jsem
    Aby bylo jasněji. Byl jsem zrovna na návštěvě pana Josefa BRUSA
    v jeho továrně na komponenty pro elektromobily, když vyvíjeli tuto nabíječku. Nyní je v prodejí ,má dost dobré parametry a stojí přes 5000 Eur. Myslíte si, že by si někdo z Vás mohl pořídit celou škodovku? Komponenty nejsou levné a i vývojové práce na voze obnášejí stovky až tisíce hodin. To není jen někam něco nějak nacpat. Já designuji baterky do mého předposledního vozidla již déle než rok a stále to není ani hotovo, ani ono. A to jsem již něco postavil a trochu toho vím.

  2. Asi takhle nějak má
    Asi takhle nějak má vypadat profesionální garážová přestavba. Přitom to zas tak náročné není, jen u toho chce myslet hlavou.

    Většina komponent v tomto voze je převzatých od renomovaných výrobců. Tedy žádné zmetky které jsou použity ve většině přestaveb.

    Palubní nabíječka je od společnosti BRUSA, tedy asi to nejlepší co je dnes na trhu a navíc se rovnou počítá s plnými 22kW (Lze dodat i 11kW). Předpokládám, že vůz ale nemá Combo 2.

    Pohony jsou kompletně převzaty z VW e-Golf (motor+měnič+převodovka). Tedy opět ta nejrozumnější volba co se dala udělat.

    Jediná baterie je kompletně vlastní návrh bratří Kreisů a hádejte proč tuto nepřevzali? No protože není odkud. Pokud chcete dojezd více jak 250km, tak současné baterie Nissan, VW a BMW jsou vám k ničemu. Tudíž navrhli vlastní baterii na základě článků formátu 18650 a tuto umístili do podlahy vozidla. Díky tomu, že nelpěli na bezpečnosti tak jako Elon tak výsledná baterie má i o dost lepší parametry specifické energie než Tesla 90kWh (je lehčí a menší v přepočtu na kWh).

  3. Z Českých Budějovic do
    Z Českých Budějovic do Freistadtu je to kousek (cca 60 km).
    Můj vlhký sen – koupit za asi 200 000 Kč „ŠKODA Citigo 3D“ v základu a nechat elektrifikovat.
    Nepotřebuji klimatizaci, rádio, centrál, šíbr, el. okna, el. štelování zrcátek, vyhřívání sedaček, atd.
    Chci stěrač a vyhřívání zadního okna, vyhřívání zrcátek, jako topení spalovacího bufíka (Webasto?).
    Stačil by asi tak 50 kW motor, dojezd nad 300 km bych uvítal.
    Vzhledem k tomu, že žiji i jezdím sám, obětuji v případě potřeby klidně zadní sedačky.
    Jenže – co homologace?!

  4. ELEKTRICKÝ YETI 4 × 4
    zde

    ELEKTRICKÝ YETI 4 × 4

    zde je zdroj

    (přeloženo Gůglem)
    NAPÁJECÍ SADY S IDEÁLNÍ TĚŽIŠTĚ
    Integrovaný do podlahy vozidla jsou akumulátory mají celkovou kapacitu 64 kWh a zajistit rozsah přesahující 350 kilometrů. Hmotnost baterie včetně šachty, BMS a elektronika je 350 kg s jmenovitým napětím 367 V (výkon hmotnost 5,5 kg/kWh a hustota energie 2,5 dm³/kWh).

  5. Kurník, tohle zavést do
    Kurník, tohle zavést do Boleslavi a začít vyrábět ve velkém za milion kus a zákazníci jim budou ruce trhat.
    Pokud bych počítal cenu baterií 180 USD/kWh (jako Tesla), tak vycházejí na 288 000 a pochybuju, že BMS+2elektromotory stojí více než všechny ty hébla okolo spalovacího pohonu.
    Tohle mi jen ukazuje, že výrobci spalováků prostě nechtějí.

                1. Znáte někoho v ČR , kdo
                  Znáte někoho v ČR , kdo ZOE vlastní? Nebo ví někdo, zda Renault vůbec kdy bude ZOE prodávat v ČR?

                2. Áno, jeden pán (ak sa
                  Áno, jeden pán (ak sa nemýlim, tak z Ostravy) s ním bol na eTour Europe 2015.

                3. Ten pán z Ostravy v něm
                  Ten pán z Ostravy v něm skutečně jel, ale majitelem byl ten druhý z osádky, Němec. Ten pán z Ostravy je letitým majitelem Peugeotu Ion a nyní čerstvým majitelem Nissanu Leaf. Ten pán z Ostravy je dohledatelný zde http://elektromobily.webnode.cz/ :-).
                  Jinak ten pán z Ostravy byl docela nadšen jak autem, tak zejména nabíječkou Chameleon, protože zatímco Nissany hledaly po okolí CHAdeMO a ještě u něj třeba stály v řadě, tak Zoe se nabíjel z libovolného Mennekesu, kterých je po Německu na ulicích docela dost. Nenabíjel se sice 40-50 kW, jen 22 kW, ale i tak měl za hodinu baterku plnou:
                  Motor: synchronní s rotorem s vinutím
                  Výkon: 65 kW (88 k)
                  Točivý moment: 220 Nm
                  Akumulátor: lithium-iontový
                  Kapacita: 22 kWh
                  Dojezd: více než 200 km
                  Rychlost: 135 km/h
                  Nabíječka: jednofázová nebo třífázová do 43 kW
                  Doba nabíjení:
                  3 kW (jednofázový nástěnný box (wall box) 16 A) = 9 h
                  22 kW (třífázová stanice 32 A) = 1 h
                  43 kW (třífázová stanice 63 A) = 30 min
                  Rozměry:4 084 x 1 730 x 1 568 mm
                  Rozvor: 2 588 mm
                  Rozchod: 1 506/1 489 mm
                  Zavazadlový prostor: 338 l
                  Další viz http://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Renault-Zoe-elektromobil-pro-kazdeho/

                4. Teď dáváme do kupy
                  Teď dáváme do kupy článek po 4 tis. testovacích km s Nissanem Leaf. Podle něj je Leaf nejlepší střední třída elektromobilů. Je bez ohledu na velikost lepším elektromobilem než Peugeot Ion/Citroen C Zero, Nissan eNV200, BMW i3, Mercedes B elektro i Renault Zoe, které si mohl vyzkoušet. Atˇ je to dojezd, navigace nebo cestovní komfort. Najel už elektromobily asi 80 tisíc kilometrů v ČR, na Slovensku, v Německu, ve Francii, v Belgii i v Holandsku, navštívil elektromobilem i Švýcarsko a Španělsko.
                  Ovšem Leaf samozřejmě nedosahuje standardu Tesly Model S, to je nad všemi ostatními.

                5. Díky, těším se na
                  Díky, těším se na článek. Není někde možnost popovídat si na téma EV na rozumném fóru?

                6. Zaleží na tom, co se
                  Zaleží na tom, co se chcete dozvědět. Téma je poměrně široké a pravdu povědíc o žádném takovém fóru nevím.

    1. Když si vezmete ty horší
      Když si vezmete ty horší hodnoty, tj. 4 litry na 1 kWh (umí se už pod 2l/kWh a do budoucna budou baterie cca 1litr=1kWh), tak je to kolem 250 litrů. Jen přes 60 litrů ušetříte na nádrži a další desítky za motor, převodovku, olejovou nádrž… Jestli zbude 100 litrů, tak je to hodně a to se vecpe neviditelně prakticky skoro kamkoli.
      Edit: Nevšiml jsem si, že jsou dokonce přesné hodnoty v článku, takže je to jak píše mahdi níže – 160 litrů a to bych se nedivil, že zabere celkově méně, než všechno potřebné pro spalovací motor.

Napsat komentář