Nabíjení elektromobilu Volkswagen ID.4 je v USA neuvěřitelná otrava

Volkswagen aktuálně v USA i Evropě uvádí do prodeje nový elektromobil ID.4. V Novém světě je ale jejich nabíjení překvapivě složité.

Nabíjecí stanice sítě Electrify America u obchodního domu Walmart. V současné době provozuje přes 500 nabíjecích míst po celých Spojených státech.
foto: Walmart

Jako trest za aféru dieselgate musel Volkswagen v USA zasponzorovat celonárodní síť nabíječek Electrify America. Ta je přístupná všem výrobcům elektromobilů, není tedy exkluzivní jako v případě Tesla Supercharger.

Dalo by se tedy čekat, jakmile s elektromobilem Volkswagen ID.4 k této nabíječce přijedete, bude nabíjení uživatelsky velmi jednoduché a přehledné. Nic by nemohlo být dál od pravdy.

Zatímco když k nabíječce Electrify America přijedete například v novém Ford Mustang Mach-E, stačí auto připojit a ono automaticky začne nebíjet, v případě ID.4 chtěli nejspíš němečtí inženýři své americké zákazníky pořádně potrápit.

Po připojení vozu totiž musíte danou nabíječku najít v mobilní aplikaci, vybrat konkrétní stojan, konkrétní kabel na stojanu (!) a spustit nabíjení. A co víc, samotné ID.4 ve své navigaci nabíjecí stanice Electrify America zatím vůbec nezobrazuje!

vlastní

73 Comments on “Nabíjení elektromobilu Volkswagen ID.4 je v USA neuvěřitelná otrava”

  1. Tak jsem se smutně pousmál. ČEZ přišel se svojí super
    Tak jsem se smutně pousmál. ČEZ přišel se svojí super apkou FutureGo a tady čtu, že když totéž musí auta VW dělat v USA, co já v ČR v té moderní apce, jaký je to opruz. Zatímco Ford fičí á la Tesla. Kde zase dělají soudruzi z EU chybu? Němečtí i čeští? A kolikátou již?

    1. By me zajimalo, zda to nabijeni je zadarmo, nebo zda se Ford
      By me zajimalo, zda to nabijeni je zadarmo, nebo zda se Ford Mustang identifikuje jako platce, podobne jako Tesla u SuC. Pokud by to bylo zadara, jako donedavna CEZ a PRE po nekolik mesicu, tak se tam nemuselo nic komplikovane spoustet.

  2. Všiml si někdo, že u nás mnoho lidí považuje za vrchol
    Všiml si někdo, že u nás mnoho lidí považuje za vrchol techniky škrabku ve dvířkách nádrže a nebo počet USB konektorů v autě. Osobně bych strašně rád věděl, zda ten Volkswagen umí na dálku zapnout alespoň vyhřívání sedadela.

    1. Hlavně jsem si po změně oboru všiml, kolik lidí vlastně
      Hlavně jsem si po změně oboru všiml, kolik lidí vlastně vůbec žádnou výbavu nepoužívají a jen při nákupu děsně řeší, aby to mělo tohle, tam a pak ještě tamtáhleto a pak nepoužijí ani spárování telefonu s autem na volání a jezdí i bez tempomatu, světla a stěrače nakonec taky ovládají manuálně a při couvání se stejně spoléhají na to, že otočí hlavu.

        1. Jo jenže to je ten úhelný problém nožství emisí –
          Jo jenže to je ten úhelný problém nožství emisí – totální nadprodukce ptákovin, co na sebe vážou značnou část i emisí z výdělku a likvidují spoustu zdrojů.

          vím, že autoforum to není oblíbené, ale jen tak pro zajímavost:
          https://www.autoforum.cz/zajimavosti/namorni-lode-loni-jen-pri-zbytecnych-cestach-vyprodukovaly-emise-jako-miliony-aut-za-cely-rok/?utm_source=rss&utm_medium=direct&utm_campaign=rss

          1. Taky jsem na takové lodi jednou jel. Když jsem viděl jak se
            Taky jsem na takové lodi jednou jel. Když jsem viděl jak se ty tlusté Američanky frfněj v tom množství jídla tak mi bylo docela špatně. Opravdu strašné plýtvání. Loď jela 50 km/hod proti větru, viděl jsem ty motory i to co jde z komínů. Na druhé straně, jsou jich jenom desítky. Osobních aut jsou miliardy.

            1. Jenže těch aut nejsou miliardy ale odhaduje se miliarda –
              Jenže těch aut nejsou miliardy ale odhaduje se miliarda – takže to máme reálně jen tady 4,5 ~ 5,5 procenta na padesát mega aut. A to jsou jen prázdné jízdy a jen jedna společnost – těch společností je mnohem víc a pak správně zmiňujete opulentní okružní jízdy, to je samozřejmě ještě větší peklo umocněné, že na tyto jízdy lidi běžně létali a bylo běžné, že nedělali celý okruh, ale jen část.

              Za mě je pořád jasné, že pokud se omezí rozežranost a nadpostřeba, tak se tím i logicky přirozeně výrazně omezí doprava, takže dojde k výraznému omezení emisí – dvoj až troj násobnému, než samotné restricke dopravy a navíc budou chráněny a rozuměji využívány zdroje

                1. Jednoduše finanční zaintersovaností obyvatel a přijetí
                  Jednoduše finanční zaintersovaností obyvatel a přijetí zodpovědnosti za sebe sama – stejně tak jako to mají všechny normální země. A metodou cukru a biče, kdy jsem zodpovědnej, chovám se dle pravidel = mám menší zaintersovanost, chci si užívat nechci se nijak omezovat = mám větši zaintersovanost.
                  Stačilo by jen nastavit platbu zdravotního pojištění podle toho, jak kdo chodí na preventivky a podle toho, jak kdo má zdravej životní styl a hned by se to o desítky procent zlepšilo, dokud lidi neví co kolik skutečně stojí, to se to přežírá a vegetí…

                  Emise? Není problém rámcově podle následujících faktorů- všichni majitelé silniční daň, velikost daně se odvíjí – typ vozu (motorka, auta,..), emise, instalovaný výkon motoru, nájezd – kontrola na technické kontrole (stáčení tachometru – trestný čin se sankcí pro stáčejícího i majitele vozu na úrovni, že je nové auto levnější –
                  klidně něco jako doživotní zákaz řízení).

                2. Tak si nestezujte, ze v tom vasem modelu bude spalovak
                  Tak si nestezujte, ze v tom vasem modelu bude spalovak figurovat jako nejvetsi skudce a jako skodna bude na odstrel.

                3. Popravdě čekal jsem, co zase jako správný husotroll
                  Popravdě čekal jsem, co zase jako správný husotroll vykejháte…gratuluju nezklamal jste…

                4. To je tezke, kdyz zavrhujete svuj vlastni model.
                  To je tezke, kdyz zavrhujete svuj vlastni model.

                5. „Stačilo by jen nastavit platbu zdravotního
                  „Stačilo by jen nastavit platbu zdravotního pojištění…“

                  Ono totiž ta platba, to není žádné zdravotní pojištění, nemá to charekter pojištěné, je to normální zdravotní daň. Vůbec nemotivuje k zdravému stylu, nezohledňuje rizika jako každé jiné pojištění.

                6. Myslite komercni zdravotni pojisteni jako v USA? To by tezko
                  Myslite komercni zdravotni pojisteni jako v USA? To by tezko nekdo schvaloval. Jaky nazor mate na chybejici pojisteni znacne casti obyvatel USA?

                7. Já nic nenavrhuji. Jen jsem napsal, že u nás žádné
                  Já nic nenavrhuji. Jen jsem napsal, že u nás žádné zdravotní pojištění není, ale svým charakterem je to zdravotní daň. Nebo ne?

                8. Sorry. Tu uvodni citaci jsem bral jako vas vychozi bod. Ve
                  Sorry. Tu uvodni citaci jsem bral jako vas vychozi bod. Ve spojeni s vasi posledni vetou to vyznelo jako navrh.

                9. Teď mě tak napadlo… Emisní kredity !
                  1 rohlík = 1 bod.
                  1

                  Teď mě tak napadlo… Emisní kredity !

                  1 rohlík = 1 bod.
                  1 auto = 1.000.000 bodů

                  Každý den toho s nejvyšším kreditem zastřelit… nebo všechny zdanit no.

                10. Ano, to by bylo spravedlivé. Sice velmi obtížné na
                  Ano, to by bylo spravedlivé. Sice velmi obtížné na výpočet, ale spravedlivé.

                  Bohužel pro střední třídu likvidační.

                1. pak jsem zvědav, nad co budete házet emise dál a jak budete
                  pak jsem zvědav, nad co budete házet emise dál a jak budete kejhat..

                  CO2 ruksak baterek – neměl jste moc téčka nebo acidu?

                2. Ukazte me jiny zdroj, ktery uvolnuje jedovate emise CO, NOx,
                  Ukazte me jiny zdroj, ktery uvolnuje jedovate emise CO, NOx, nedokonale spalene uhlovodiky, dioxiny, saze, mikrocastice a jiny hnus primo pod nos obcanu. Existuje spousta zdroju, ktere znecistuji nase prostredi, ale zadny jiny neni tak nebezpecny a k lidem tak blizko jako spalovaci auto.

                3. Kotel na tuhá paliva.
                  A co ten ruksak?

                  Kotel na tuhá paliva.
                  A co ten ruksak?

                4. Tech je mene nez spalovacich aut a navic jsou z casti uz
                  Tech je mene nez spalovacich aut a navic jsou z casti uz zakazane, nebo se urcite emisni tridy zakazou. Spalovaky projdou stejnym procesem zakazu.

                5. Ale hulí klidně 24 hodin denně, dále 3/4 domácností
                  Ale hulí klidně 24 hodin denně, dále 3/4 domácností plné produktů s karcinogenními zpomalovači hoření, které taky dýcháte 24 hodin denně…
                  ale jo umíte jen ukazovat na auta a brojit proti jejich emisím, to je vaše náboženství akorát na co budete emise svádět až auta zakáží a ono se to výrazně nezlepší

                6. Ale trolliku, mel byste byt pozornejsi. Ja brojim proti vsem
                  Ale trolliku, mel byste byt pozornejsi. Ja brojim proti vsem jedovatym emisim. Spalovak v aute, spalovani uhli a odpadku v domacnostech, spalovani mazutu v lodnich kotlich a emisim pochazejicich z rafinerii. Jsou i dalsi zdroje, ale vse po porade. Nejdrive ty nejhorsi v autech.

                7. Hele a co postřílet 3/4 lidí? To by taky snížilo emise,
                  Hele a co postřílet 3/4 lidí? To by taky snížilo emise, nebo zakázat jíst krávy a vůbec vystřílet je 😀

                  Vy jste takový fráterníček, co žere, mlaská a kejhá jako správná potrefená husička…rozhodně vaše emise nebudou nic malého, ale už jste zakoupil několik drahých odpustků 😀

                8. Jste zoufalec a mate hnusnou fantazii. Od vas rychle pryc.
                  Jste zoufalec a mate hnusnou fantazii. Od vas rychle pryc.

                9. Tak bacha ať neproběhnete skleněnýma dveřma. Ale jak tak
                  Tak bacha ať neproběhnete skleněnýma dveřma. Ale jak tak koukám vaši včerejší diskusit..ono musíme zařadit do úvah téčko, acid, či piko – přeci jen jste vyprofilovaný D fanda a jde tak nějak o národní D zlato

                10. Oblibena hlaska spalovacich fanousku byla, ze baterka v EV ma
                  Oblibena hlaska spalovacich fanousku byla, ze baterka v EV ma takovy emisni ruksak z vyroby, ze EV vytvori celkove vic CO2 emisi, nez spalovak. To si uz nepamatujete? Verim vam to, byla to takova ptakovina, ze se k tomu uz nikdo nechce hlasit.

                11. Jo tak, tak to samozřejmě, že baterka si nese emisní
                  Jo tak, tak to samozřejmě, že baterka si nese emisní zátěž z výroby – momentálně se tvrdí že kolik kWh tolik tis km, aby se to vyrovnalo.
                  Já nevěděl, že jste to v rauši pojmenoval ruksakem – sorry nejedu ani na téčku ani na acidu, tak nejsme na stejné vlně.

                12. Nevim zda jezdite na T34, T54, T72 nebo T modelu od Henry
                  Nevim zda jezdite na T34, T54, T72 nebo T modelu od Henry Forda. Ale ze jedete na blouznive vlne, to je jasne. A piju acidofilni mleko. Pokud mate problemy s acidem, doporucuji vam sodu. Ta vas zbavi hodne vasich problemu.

                13. Ve vasich drogach, nebo o cem pisete, se nevyznam. A vubec me
                  Ve vasich drogach, nebo o cem pisete, se nevyznam. A vubec me nezajima, cim se krmite. Ale zrejme to ma zhoubny vliv na vase kognitivni funkce.

                14. Spalovací auta zaříznuta nebudou, protože tento okamžik
                  Spalovací auta zaříznuta nebudou, protože tento okamžik leží na ekonomické trajektorii výrazně za bodem celkového bankrotu EU. Dotace nejsou externí zdroj.

                15. Klid nekaž mu vlhké sny… je to jen hýkající trollík
                  Klid nekaž mu vlhké sny… je to jen hýkající trollík

                16. Az zbankrotuje EU, nebudou mit rusaci co zrat. Stejne jako
                  Az zbankrotuje EU, nebudou mit rusaci co zrat. Stejne jako kazdy parazit potrebuje k zivotu nejakeho hostitele, potrebuje rusko vykonnou EU.

                17. Myslíte potravinově soběstačné Rusko, plod sankcí naší
                  Myslíte potravinově soběstačné Rusko, plod sankcí naší svaté EU, která teď píše nám, cože si to dovolujeme podporovat české produkty?

                18. Nenechte se splést přepočty na peníze. Rusko sice stále
                  Nenechte se splést přepočty na peníze. Rusko sice stále dováží, ale:
                  1) tento dovoz je zbytný, svoji populaci uživí i bez něj. Potravinová soběstačnost neznamená, že nedovážíte.

                  2) za uplynulých 5 let zredukovalo import o 50%.

                  Doporučuji si o Ruské strategii a výsledcích přečíst http://eagri.cz/public/web/mze/ministerstvo-zemedelstvi/proexportni-okenko/zemedelsti-diplomate/rusko/ctyri-roky-ruskeho-potravinoveho-embarga.html

                19. Cely ten prohnily rusky kolos preziva jen diky petrodolarum.
                  Cely ten prohnily rusky kolos preziva jen diky petrodolarum. Bez toho prijmu by zhasli do roka. Uzivit stat je potreba vic, nez jen vypestovat psenici.

                20. Cituji z eAGRI MZe:
                  „Od srpna 2014, kdy bylo zavedeno embargo,

                  Cituji z eAGRI MZe:

                  „Od srpna 2014, kdy bylo zavedeno embargo, je zemědělství v Rusku věnována speciální pozornost na všech úrovních a obzvlášť v kontextu politiky náhrady dovozu (tzv. „importozaměščenija“). Podle vicepremiéra pro zemědělství A. Gordějeva bylo u základních potravin již dosaženo požadované soběstačnosti, nyní je potřeba hledat nová odbytiště pro ruskou produkci a zaměřovat se více na kvalitu než kvantitu. Na základě údajů Ruského statistického úřadu a Ministerstva zemědělství RF je možné shrnout následující fakta:

                  – v roce 2017 došlo k dalšímu snížení importu potravin; od zavedení embarga se hodnota importu potravin snížila ze 43 mld. USD na aktuálních 23,32 mld. USD

                  – v prvním kvartále roku 2018 bylo v ruských obchodech pouze 35 % potravin dovozového původu (oproti 44 % před zavedením sankcí)

                  – zemědělská výroba se zvyšuje (především díky vysoké úrodě obilí a produkci drůbežího a vepřového masa), v roce 2017 došlo k dalšímu růstu zemědělské výroby – cca o 2,4 %

                  – pokračuje státní podpora zemědělství, podobně jako v předešlém roce by v roce 2018 měla dosáhnout hodnoty okolo 240 mld. rublů (za období 2013 – 2016 dosáhla ruská státní podpora zemědělství celkem 825 mld. rublů)

                  – export ruských potravin roste (v roce 2016 dosáhl hodnoty 17,1 mld. USD, v roce 2017 se zvýšil o 21 % na 20,7 mld. USD); hlavními exportními trhy se staly Egypt, Turecko, Čína a Jižní Korea; hlavními exportními položkami jsou pšenice, rybí výrobky a olej

                  – stále platí, že Rusko je soběstačné v produkci obilí, brambor, zeleniny, cukru, vajec, vepřového a kuřecího masa; deficit zůstává v produkci mléka, hovězího masa a ryb (pozn. Rusko neplánovalo být 100 % soběstačné ve všech oborech, ale byly nastaveny limity na úrovni 80 – 90 % soběstačnosti a pouze u uvedených základních druhů potravin)“

                  Jak vidíte, Rusko využilo situace dokonale.

                21. Kdo věří ruským statistikám je blázen.
                  Kdo věří ruským statistikám je blázen.

                22. Tak se podívej na ty Evropské, kolik tam EU dováží 😀
                  Tak se podívej na ty Evropské, kolik tam EU dováží 😀

                23. Pripomina mi to zpravy z predlistopadu 89. Zemedelci plni plan
                  Pripomina mi to zpravy z predlistopadu 89. Zemedelci plni plan na 120%, hornici na 125%, ocelari na 130%. A pres ten komunisticky blahobyt to nejak kleklo. Malo jste se snazil a selhal. Rusacko ceka to same.

    2. Zapnout na dálku vyhřívání sedadla? A důvod, takové
      Zapnout na dálku vyhřívání sedadla? A důvod, takové blbosti? Co vyhřívání volantu, to bys na dálku zapnout nechtěl?

      Elektromobily samá fíčura, ale udělat pro ně pořádně nápravu nebo slícovat plechy, to je problém.

        1. Moje sedačka topí, jen když na ní někdo sedí – což je
          Moje sedačka topí, jen když na ní někdo sedí – což je bezpečné i ekologické. Začné hřát do 30 sekund po aktivaci a dřív, než mi může být zima.

          Topit na prázdno sedačku na dálku je naprostá blbost. Pořádnému podvozku kde nejsou prasárny typu šikmé tlumiče a pořádnému slícování dávám přednost.

        1. To už ten Lukašenko vážně přehání, rozhánět opozici
          To už ten Lukašenko vážně přehání, rozhánět opozici vodními děly. A ještě pod tak průhlednou záminkou překročení maximálního počtu povolených demonstrantů. Co si vůbec dovoluje omezovat demonstrace, že jo?

          https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nizozemsko-protest-policie-koronavirus-demonstrace-vodni-dela.A210314_161517_zahranicni_dtt

      1. Tak se odstěhujte, nakonec zjistíte, že je to stejně
        Tak se odstěhujte, nakonec zjistíte, že je to stejně všude prašť jako uhoď, akorát si můžete vybrat oblast, kde s vámi vyjebají méně (např. ty dobíječky, nebo něco levnějšího) a kde s vámi vyjebají více (dražší doktoři, školy, sociální systém našetři si na důchod sám, nos blízkým do nemocnice jzdlo sám)

Napsat komentář