Německý magazín Autogefühl dostal příležitost podívat se na zoubek elektromobilu Volkswagen ID.4. Zjistil zajímavé věci.
foto: Autogefühl
Volkswagen ID.4 je větší brácha elektromobilu ID.3. Podle Autogefühl je ID.4 skvělé auto po hardwarové stránce. Řídí se skoro jako sporťák navzdory tomu, že jde o SUV.
Bohužel auto trápí stejné problémy, které se objevily už u ID.3. A to je problematický software, zejména infotainment. Je pomalý, někdy zamrzá, není přehledný a špatně se ovládá.
Byly to právě vážné problémy se softwarem, které o několik měsíců zpozdily uvedení elektromobilů Volkswagen ID.3 na trh. Koncern tyto závady průběžně řeší, ale ID.4 bohužel zatím trpí podobnými neduhy.
Nový šéf VW Herbert Diess přitom dlouhodobě prosazuje proměnu Volkswagenu na „softwarově orientovanou“ společnost. Jasně totiž vidí, že software je budoucnost. Bohužel se mu to zatím zjevně příliš dobře nedaří.
vám neví soudluzi sou i ftesle??
vám neví soudluzi sou i ftesle?? 😉
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/ruda-skoda-i-home-credit-komuniste-v-cinemaji-organizace-v-p/r~adeb8ad43e0411eba7deac1f6b220ee8/
Ty komunisticke bunky ve Skoda Cina si mohli usetrit. Mame
Ty komunisticke bunky ve Skoda Cina si mohli usetrit. Mame jeden bunecny chuchvalec na prazskem hrade a v LDN Lany. Tam se vse dozvedi jeste nez se to dostane jinam.
banalizací teslu asi neuchráníš nebo myslíš že joo?
banalizací teslu asi neuchráníš nebo myslíš že joo?
…Zoufalí lidé dělají zoufalé věci, Loupežné
…Zoufalí lidé dělají zoufalé věci, Loupežné přepadení se střelnou zbraní v době nouzového stavu… 😉
https://www.novinky.cz/krimi/diskuze/policii-se-prihlasil-mladik-ktery-se-v-praze-po-nepovedene-loupezi-rozplakal-40345402
Když jsem na tom byl špatně s penězma. Tak jsem teda
Když jsem na tom byl špatně s penězma. Tak jsem teda rozhodně nechodil nakupovat na benzínu šáňo a nejezdil taxíkem.
Asi citlivý absolvent Montesorri školky 🙂
Asi citlivý absolvent Montesorri školky 🙂
Všem co tady hanite VW. Mrkněte se na prodeje EV v Norsku.
Všem co tady hanite VW. Mrkněte se na prodeje EV v Norsku. Tesla už klesla.
a to my bysme se i mrkli ale kam?? 🙂
a to my bysme se i mrkli ale kam?? 🙂
Tady je odkaz na prodeje v Norsku. ID. 3 i eGolf se
Tady je odkaz na prodeje v Norsku. ID. 3 i eGolf se prodávají lépe než Tesla 3 a to se ID.3 začal prodávat až koncem léta nebo na podzim.
https://fdrive.cz/clanky/vokswagen-id3-valcuje-norsko-ostatni-vozy-nechal-daleko-za-sebou-6072
Jóóó, to je ten automobilový expert co před cca 3 roky se
Jóóó, to je ten automobilový expert co před cca 3 roky se svými dvěma kolegy dělali test EV a jeli s nimi až do prázdné baterie a pak „honili“ stěrač na zadním okně.
Psal jsem jim ať udělají stejný test s turbodieslem, také až do prázdné nadrže.
🙂
Co myslíš, udělali ?
Vidíš jak jsou úplatní, dnes se fotí před EV s palcem nahoru!
Chachááá.
Díky za odkaz
Díky za odkaz
No právě, že se začala prodávat už dávno a až teď se
No právě, že se začala prodávat už dávno a až teď se začala dodávat, takže mají po několika letech backlog. Mezitím půl roku shromažďovali vyrobená auta, než k nim alespoň nějak spíchnou SW a teď to naráz všechno doručili. Kdyby neporazili Teslu M3, které se v Evropě prodává 2 roky a je dražší než ID.3 a ani tu nemá továrnu, ani tu neshromažďovala půl roku aut, ale naopak měli 7 týdnů zavřenou výrobní linku v USA, tak by to bylo fiasko jako prase.
Tak Teslu v Norsko porazil i starý eGolf, tam to bylo asi o
Tak Teslu v Norsko porazil i starý eGolf, tam to bylo asi o ceně. Ale třeba taky dražší eTron.
Jo, máte pravdu, jen jsem chtěl ukázat, že Tesla už není jedničkou v Norsku, jak byla kdysi, jsou tu už jiní. A hlavně jsem dal odkaz k tomu tvrzení, co někdo napsal, nic víc. Závěr at si každý udělá 🙂
https://elbilstatistikk.no/
Původní odkaz. Podívejte se. Je
https://elbilstatistikk.no/
Původní odkaz. Podívejte se. Je to opravdu síla.
Mňa úspech e-tronu v Norsku neprekvapuje. Ak by som tam
Mňa úspech e-tronu v Norsku neprekvapuje. Ak by som tam žil, tiež by som si ho kupil. Až na tu spotrebu je to veľmi dobré auto. Verím tomu, že aj to sa im časom podarí vylepšiť.
„Úspěch“ Etronu v Norsku je založený na jakési
„Úspěch“ Etronu v Norsku je založený na jakési pofidérní cenové strategii, kdy stojí stejné peníze jako TM3 P což ve zbytku Evropy není snad nikde.
Kdyby u nás začínal na 1,7 mil Kč jako TM3 P, tak by měl také mnohem větší prodeje. 🙂
A kdyby jsme měli průměrné platy norů 🙂
A kdyby jsme měli průměrné platy norů 🙂
Takže za stejnou cenu je pro Nory lepší
Takže za stejnou cenu je pro Nory lepší (přitažlivější) Audi eTron než Tesla 3 v nejvyšší specifikaci. I navzdory tomu, že je méně výkonný, má vyšší spotřebu, nižší dojezd a nemá frunk a je 10 let pozadu za Teslou 🙂
To je mi ale demagogie. 😀
Kdo by to byl řekl, že
To je mi ale demagogie. 😀
Kdo by to byl řekl, že nesrovnatelně větší eTron se bude za stejnou cenu prodávat lépe, když kluci z Ingolstadtu podstřelí cenu. Otázka je, co je k tomu vedlo?
Nebo vám příjde normální, že cca třetinu celosvětových prodejů dělá eTron na maličkém trhu Norska(cca 2 krá více prodejů jak v USA)?
PS: Že by ostatní byli 10 let za Teslou neříká snad ani Leodendula. Když se střízlivě podíváme na čísla a parametry, tak jsou zhruba 3-7 let za Teslou. 🙂
Právě že to tady píše, že deset let, si to najděte. A
Právě že to tady píše, že deset let, si to najděte. A taky kolikrát jsem tady četl, že Tesla 3 je mnohem lepší EV než eTron. Ale jak vidět, Norové to vidí jinak, Teslu za žádný zázrak nepovažuji.
Ja jenom, že pokud oba mají stejnou cenu, tak zákazník se v klidu může rozhodnout podle jiných kritérií. A tam by přeci logicky měla teda Tesla vyhrát, když je tak skvělý EV a eTron je špatný a předělany spalovak.
Seděl jsem v obou vozech a eTron není větší, má větší kufr. Jinak, samozřejmě, je uvnitř mnohem hezčí, hodnotnější a i to bude jeden z důvodů, proč mu zákazníci dávají přednost.
Podle mě dost lidí čeká na Teslu Y z Berlína, nové
Podle mě dost lidí čeká na Teslu Y z Berlína, nové baterie, a asi lepší kvalita, a navíc sedany v evropě nejsou tak populární.
Střízlivý komentář. 🙂
Jako je možné, že to někde
Střízlivý komentář. 🙂
Jako je možné, že to někde psal, na druhou stranu na velký sedan (jako Tesla S) s dojezdem nad 500 km a cenou pod 3 mega (takže ne Porshe) už čekáme skoro 9 let, tak snad příští rok.
Záleží kdo jak bere slovo „lepší EV“. TM3 je lepší skoro ve všech parametrech, ale eTron je prostě větší kus auta se sexy designem nabitý testosteronem. Pán se v tom cítí více jako pán a panička se zase cítí bezpečněji. Navíc je to prostě SUV od zavedené premiové značky, takže v chatové zemi v Norsku to má další plus. Lidé taky nemají moc rádi změnu.
Místa pro posádku je zhruba stejně to ano. Myslel jsem teď hlavně ten zadní kufr, který se dá rvát až po strop. S kvalitnějším interiérem souhlas a o to více je podivná ta cena.
Já jsem spíše narážel na to, že rekordní prodeje eTronu v Norsku jsou dány podle mě dumpingovou cenou a důvod toho jsou PR účely. Jinak si tu cenu nedokážu vysvětlit. 🙂
Nejdřív všichni tvrdili že to nikdy nenastane, a když se
Nejdřív všichni tvrdili že to nikdy nenastane, a když se to stalo tak mají zase kupu výmluv. Zajímavý že se tak dobře prodávají auta která jsou prý 10 let za Teslou.
Jojo. On každej prostě netouží po tabletu uprostřed. Fakt
Jojo. On každej prostě netouží po tabletu uprostřed. Fakt mezi ně Ev lidma neznám nikoho kdo by ten design skousnul. Já bych to dal.
Co je ale síla je úspěch etronu. To bych nečekal ani náhodou.
Vyborny elektromobil 🙂 to je vtip dne. Horsi uz snad ani
Vyborny elektromobil 🙂 to je vtip dne. Horsi uz snad ani neslo vyrobit. Je to snad nejhorsi EM ktery jsem videl. Napr. uplne chybi stupne ovladani rekuperace, interier priserny. Nevim co se jim na tom libi.
Brždění plynem je nebezpečné a nejlíp když tam bude jen
Brždění plynem je nebezpečné a nejlíp když tam bude jen jedna možnost slabého dobržďování. Rekuperaci můžeš ovládat brzdou, je to daleko bezpečnější.
Nesmysl. Je videt, ze jste nikdy nejel Ioniqem, nebo Konou
Nesmysl. Je videt, ze jste nikdy nejel Ioniqem, nebo Konou
Myslím, že líp než tito dva, to má nový Nissan a taky i3.
Myslím, že líp než tito dva, to má nový Nissan a taky i3.
i3 to nema nijak. Jak to ma novy Nissan?
i3 to nema nijak. Jak to ma novy Nissan?
Nejel ani Smartem (také s pádly).
Nejel ani Smartem (také s pádly).
dnesni auta maj hlavne naprosto zbytecne slozity software se
dnesni auta maj hlavne naprosto zbytecne slozity software se spoustou blbosti co drtiva vetsina ridicu stejne nevyuziva
schvalne, kdo z vas si nastavuje v aute jizdni rezimy, ladi si to a nejak se v tou doube do hloubky v tech menickach a podmenickach? ja teda skoncil na android auto a tim to hasne, ten zbytek jsem si skouknul letmo prvni tyden vlastnictvi auta a od te doby do tech podmenu a menu nikdo nelezl 😀 kdyby misto tech nesmyslu jako ruzny nalady podsviceni , barvicky budiku na display a podobnych veci to auto zlevnili (samozrejme i o ty HW prvky typu diodove pasky ruzne po aute aby to mohlo svitit jak diskoteka), tak by me teda udelali vetsi radost, a jsem presvedcen ze tak to ma spousta ridicu a majitelu aut
Tak jako dnešní mobil umí i telefonovat, tak dnešní
Tak jako dnešní mobil umí i telefonovat, tak dnešní přepravní manipulátory umí i jet
Taky mi to vrtá hlavou. U aut, která jezdí dálky…
Taky mi to vrtá hlavou. U aut, která jezdí dálky… budiž. Ale že bych něco tunil při jízdě, na kterou se pomalu ani nevyplatí zavírat dveře… pak to dopadne tak, že to nejen nefunguje, ale navíc i překáží. viz. ‚Line asistent‘ u Citigo a nově i jeho ‚Plánovač nabíjení‘, který i když je vypnutý, nějak do toho kecá, takže to musím stejně v mobilní aplikaci zapnout ručně. Chjo…
hele ani u aut co jezdi dalky, ja celkem pravidelne tak 10-12x
hele ani u aut co jezdi dalky, ja celkem pravidelne tak 10-12x do roka jezdim trasu 1400km a nemam potrebu si stelovat na tabletu nic, jen kdys jezdim kde to neznam tak navigaci, a ac mam v aute zabudovanou stejne radsi pouzivam tu free z telefonu
jen proto aby mel clovek v aute vetsi display treba kvuli navigaci, tak vyplaze 200 tisic za nejaky pakety kde je bambilion nehosi co vubec nepouziva a umi to kdejakej telefon za 3 tisice 😀
Nehledě na to, že třeba mapy google jsou schopni okamžitě
Nehledě na to, že třeba mapy google jsou schopni okamžitě reagovat na zácpy a táhnout vás jinudy. A taky zadání cíle přes telefon je pohodlnější jak to tam cvakat na tabletu.
Já bych místo těhle blbosí ocenil zachování HW
Já bych místo těhle blbosí ocenil zachování HW tlačítek.
Němci a jejich software. Každý den dělám se softwarem od
Němci a jejich software. Každý den dělám se softwarem od Siemens. Taky je to kapitola sama pro sebe.
Nelogičnosti, pomalost, padání.
to neni jen o Nemecku, experti jsou na to po celem svete, to
to neni jen o Nemecku, experti jsou na to po celem svete, to je o vedeni ktere netusi co je programovani a tak se na to najimaj lidi vesmes jako na kazdou jinou praci tak nejak prez personalni kde taky netusej co a jak, a kdys tam je zakuklenej nejakej vykuk na super placenem mistecku (coz v automobilkach bejvaj i vic nez 30 let a zamrzli vesmes v devadesatkach), tak ty pod nim jsou vetsinou pak lemplove co by je nikde jinde s jejich schopnostma nevzali ani na brigadu protoze sef nema tucha jak to posoudit a tak oni si delaj tak nejak po svem a casto prave metodama co se pouzivali v prohramovani pred 20-30 lety 😀
Potvrzuji z Audi. Tam to programovali v powerpointu ale
Potvrzuji z Audi. Tam to programovali v powerpointu ale nevedeli, jak se to z powerpointu da rozchodit.
Vy jste koukám spapal vtipnou kaši.
Vy jste koukám spapal vtipnou kaši.
OT: Elon Musk: Jinde než v USA bych to nedokázal,
OT: Elon Musk: Jinde než v USA bych to nedokázal, ale..
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4565297/musk-jinde-nez-v-usa-bych-to-nedokazal-ale.html
Hodně dobré, díky!
Hodně dobré, díky!
Tak to se ví a vědělo, že tam software není
Tak to se ví a vědělo, že tam software není dodělaný.
To, že to pustili do prodej je kvůli penězům co ve vyrobených stálo a skladovalo se.
Spíš by bylo zajímavé vědět jak dlouho jim to bude trvat to dodělat a nahrát do těch jezdících aut.
Oni to nepustili do prodeje jen kvůli tomu, že by ta
Oni to nepustili do prodeje jen kvůli tomu, že by ta vyrobená auta někde stála. Především to pustili kvůli emisím – aby snížili flotilové emise.
Jinak od roku 2012-2015 se prakticky ten interface těch jejich Infotaintmentů nezměnil. Mapy pořád Here, podivné čtverečky, reakce které jsou pomalejší než na iPadu starém 10 let… Jejich online služby jsou tragédie atd.
Jaká tragédie. Škodovka přece bude do auta pouštět
Jaká tragédie. Škodovka přece bude do auta pouštět reklamy. To nemá ani Musk, takovou vychytávku.
no to je tragedie, aby jste se z těch infotaimentů
no to je tragedie, aby jste se z těch infotaimentů nepodělali 😀 hnup který vyroste s tabletem v ruce řeší infotaiment, protože většinu času je zvyklej čumět na display, auto bez infotaimentu si nedovede představit ani v těch nejčernějších snech 😀 ale když mu upadne kus auta, tak to ani neví a neřeší, protože čumí do infotaimentu a pokud mu to infotaiment nenahlásí, tak ani neví že má jet do servisu 😀
Kolik updatů měla Tesla od zahájení prodeje? A tedy první
Kolik updatů měla Tesla od zahájení prodeje? A tedy první ostré uvolněné verze? Očekávám, že tolik updatů budou potřebovat taky, ohledně nahrávání – půjde nahrávat online jako do Tesly nebo se bude muset svolávat? To rozhodne o času
Tesla proslapala uplne neznamy teren. VW se mohl aspon trochu
Tesla proslapala uplne neznamy teren. VW se mohl aspon trochu poucit. Potvrzuje se, jsou 10 let pozadu.
Hele běžte jim poradit ;o). Architektura SW je známá
Hele běžte jim poradit ;o). Architektura SW je známá všem, Tesla měla jednu obrovskou výhodu – ale obrovskou a to, že v té době se fanaticky nejelo ISO 26 262 – což je bezva způsob, jak sice vše „správně ošetřit“, ale dost často výsledek nefunguje (protože je dneska důležitější formální než faktická správnost) a trvá pětkrát tak dlouho a každej zásah je pak mega – ne přepsat kód, ale všude vše v dokumentaci prověřit a správně podchytit.
Ja vedel ze VW je chudak a za ten SW muze nekdo jiny. A ze
Ja vedel ze VW je chudak a za ten SW muze nekdo jiny. A ze Tesla dela vsechno pokoutne, to se od vas take dalo cekat. A myslite, ze Tesla SW je jeste z doby, kdy iso neplatilo? Brzy bude vanocni update, to jako ze je uz 9 let v supliku?
Já neříkám, že VW je chudák – jen v podstatě potvrzuju
Já neříkám, že VW je chudák – jen v podstatě potvrzuju Muskova slova,co tu dneska někdo poslal (pardon nepamatuju si nick), že volně parafrázováno, největší autorit pro vývoj velmi často je, pokud neudělají nic a čím striktněji nastavují pravidla, tím se pomaleji vyvíjí až to nejde vůbec. Tesla měla tu výhodu, že to mohla dělat živelně a nebyly na to tak přísné normy, ale to je fuk to je nad vaše chápání, tak si zamelte jak je Tesla super a jeďte se projet..dneska je sucho 😉
Uz jsem jezdil. Vypada to, ze letos zadny snih uz nebude.
Uz jsem jezdil. Vypada to, ze letos zadny snih uz nebude.
A kde jste byl jestli se můžu zeptat? V servisu? 😀 😀 😀
A kde jste byl jestli se můžu zeptat? V servisu? 😀 😀 😀
Servis? Co to je?
Servis? Co to je?
Tesla která není alespon pětkrát za rok v servisu to není
Tesla která není alespon pětkrát za rok v servisu to není Tesla 😀 nekoupil jste si nějakou levnou napodobeninu? 😀
Vtipnej 🙂
Vtipnej 🙂
Letos jako 2020?
Letos jako 2020?
Letos je porad jeste 2020.
Letos je porad jeste 2020.
Aha, takže myslíte 2020…
Už jsem se bál, že myslíte,
Aha, takže myslíte 2020…
Už jsem se bál, že myslíte, že nebude sníh tuto zimu. A vy myslíte jen těch pár zbývajících dní do konce roku. Tak to pak ok, ale to je celkem informace k prdu.
řekl bych, že to spíš potvrzuje, že pozadu jsi trochu ty
řekl bych, že to spíš potvrzuje, že pozadu jsi trochu ty 😀
auto k tomu aby ti dobře sloužilo nepotřebuje žádný zázračný SW, to si uvědom, SW je pouze stupen výbavy nic víc, navíc je to snadno napravitelný problém a věc která se dá stále vylepšovat, to třeba u rezavých blatníků nejde 😀
Bez poradneho sw vam auto vubec nepojede. Verte mi, neni tam
Bez poradneho sw vam auto vubec nepojede. Verte mi, neni tam motorek jako ve vasem detskem auticku. Efektivita konkurencnich EV je mizerna prave kvuli mizernemu sw.
no plácáte tu každou chvíli nějaké blbosti, ale tohle je
no plácáte tu každou chvíli nějaké blbosti, ale tohle je vůbec ta největší pitomost co jste tu napsal 😀
asi myslíte řídící jednotku že? 😀 to jsou ale dvě odlišné věci, zajímavé je, že třeba e-golf žádný převratný SW nemá, je to jen předělávka spalováku a přesto jde o jedno z nejefektivnějších EV vůbec
Menic se stara o to aby se motor vubec tocil. Nabijecka se
Menic se stara o to aby se motor vubec tocil. Nabijecka se stara o konverzi AC na DC vyssiho napeti. Nissan Leaf ma vyssi spotrebu nejspis prave z duvodu slabeho sw. Ono zapnout a vypnout DC napeti u induktivniho spotrebice je trochu komplexnejsi, nez zapnout baterku na sviceni. Uz jste nekdy videl ridici a vykonovou elektroniku u Tesla motoru? A to hardware funguje jeste jen s potrebnym sw.
přikládáte tomu SW příliš velkou důležitost to
přikládáte tomu SW příliš velkou důležitost to zaprvé, navíc Tesla není zrovna na špičce v efektivitě co se dobíjení týká, to za druhé a za třetí jste odbočil k řídící elektronice, tu musí mít každé auto logicky ale uživatel nemá vůbec tušení jak toto funguje v jeho autě a nemá ani možnost do tohoto výrazně zasahovat, článek je spíše o infotainmentu a to dle mého názoru je podřadná věc spíše výbavový stupeň
ovládání všeho v autě na nějakém tabletu je naprostá úchylárna, Tesla staví auta arogantně s tím, že jsou nejlepší, dokládá to i ten autopilot, který není autopilot, s vizí že za dva roky budou jezdit sama, ale to určitě nebudou
základní tlačítka by měla zůstat a povinně, skvělá věc je head up display, propojení s telefonem a ovládáním pouze na volantu, nějaký tablet by měl zůstat za jízdy neaktivní to je můj názor
Fuj head up displej, taková zbytečnost 🙂
Fuj head up displej, taková zbytečnost 🙂
Myslím, že to budou dělat v servisech.
Ale ten software
Myslím, že to budou dělat v servisech.
Ale ten software podle prvního pohledu je stejný jak u ID3, až ji budu mít půjčenou řeknu víc a taky jestli pokročili nebo ne.
Víte co znamená myslet. Pro finální verzi software bude
Víte co znamená myslet. Pro finální verzi software bude třeba zajet do servisu a to asi od 7 týdne 2021 a pak už aktualizace budou on-line.
Id4 uz nemelo byt vyrabene s nevyhovujicim SW. U id3 se to u
Id4 uz nemelo byt vyrabene s nevyhovujicim SW. U id3 se to u 1st edition tak nejak predpokladalo. Ale ze id4 a nejspis i Enyjak budou takova bida, to je smutne.