Volkswagen ID.4: výborný elektromobil s hrozným softwarem

Německý magazín Autogefühl dostal příležitost podívat se na zoubek elektromobilu Volkswagen ID.4. Zjistil zajímavé věci.

Elektromobil Volkswagen ID.4 pomalu vjíždí na trh, ale trápí ho podobné problémy, jako jeho staršího bráchu v podobě ID.3. Cena elektromobilu v Česku začíná na 1 224 900 Kč, dojezd je u nejvyšší verze až 520 km.
foto: Autogefühl

Volkswagen ID.4 je větší brácha elektromobilu ID.3. Podle Autogefühl je ID.4 skvělé auto po hardwarové stránce. Řídí se skoro jako sporťák navzdory tomu, že jde o SUV.

Bohužel auto trápí stejné problémy, které se objevily už u ID.3. A to je problematický software, zejména infotainment. Je pomalý, někdy zamrzá, není přehledný a špatně se ovládá.

Byly to právě vážné problémy se softwarem, které o několik měsíců zpozdily uvedení elektromobilů Volkswagen ID.3 na trh. Koncern tyto závady průběžně řeší, ale ID.4 bohužel zatím trpí podobnými neduhy.

Nový šéf VW Herbert Diess přitom dlouhodobě prosazuje proměnu Volkswagenu na „softwarově orientovanou“ společnost. Jasně totiž vidí, že software je budoucnost. Bohužel se mu to zatím zjevně příliš dobře nedaří.

86 Comments on “Volkswagen ID.4: výborný elektromobil s hrozným softwarem”

      1. Jóóó, to je ten automobilový expert co před cca 3 roky se
        Jóóó, to je ten automobilový expert co před cca 3 roky se svými dvěma kolegy dělali test EV a jeli s nimi až do prázdné baterie a pak „honili“ stěrač na zadním okně.

        Psal jsem jim ať udělají stejný test s turbodieslem, také až do prázdné nadrže.
        🙂
        Co myslíš, udělali ?

        Vidíš jak jsou úplatní, dnes se fotí před EV s palcem nahoru!

        Chachááá.

      2. No právě, že se začala prodávat už dávno a až teď se
        No právě, že se začala prodávat už dávno a až teď se začala dodávat, takže mají po několika letech backlog. Mezitím půl roku shromažďovali vyrobená auta, než k nim alespoň nějak spíchnou SW a teď to naráz všechno doručili. Kdyby neporazili Teslu M3, které se v Evropě prodává 2 roky a je dražší než ID.3 a ani tu nemá továrnu, ani tu neshromažďovala půl roku aut, ale naopak měli 7 týdnů zavřenou výrobní linku v USA, tak by to bylo fiasko jako prase.

        1. Tak Teslu v Norsko porazil i starý eGolf, tam to bylo asi o
          Tak Teslu v Norsko porazil i starý eGolf, tam to bylo asi o ceně. Ale třeba taky dražší eTron.

          Jo, máte pravdu, jen jsem chtěl ukázat, že Tesla už není jedničkou v Norsku, jak byla kdysi, jsou tu už jiní. A hlavně jsem dal odkaz k tomu tvrzení, co někdo napsal, nic víc. Závěr at si každý udělá 🙂

              1. „Úspěch“ Etronu v Norsku je založený na jakési
                „Úspěch“ Etronu v Norsku je založený na jakési pofidérní cenové strategii, kdy stojí stejné peníze jako TM3 P což ve zbytku Evropy není snad nikde.

                Kdyby u nás začínal na 1,7 mil Kč jako TM3 P, tak by měl také mnohem větší prodeje. 🙂

                1. A kdyby jsme měli průměrné platy norů 🙂
                  A kdyby jsme měli průměrné platy norů 🙂

                2. Takže za stejnou cenu je pro Nory lepší
                  Takže za stejnou cenu je pro Nory lepší (přitažlivější) Audi eTron než Tesla 3 v nejvyšší specifikaci. I navzdory tomu, že je méně výkonný, má vyšší spotřebu, nižší dojezd a nemá frunk a je 10 let pozadu za Teslou 🙂

                3. To je mi ale demagogie. 😀
                  Kdo by to byl řekl, že

                  To je mi ale demagogie. 😀

                  Kdo by to byl řekl, že nesrovnatelně větší eTron se bude za stejnou cenu prodávat lépe, když kluci z Ingolstadtu podstřelí cenu. Otázka je, co je k tomu vedlo?

                  Nebo vám příjde normální, že cca třetinu celosvětových prodejů dělá eTron na maličkém trhu Norska(cca 2 krá více prodejů jak v USA)?

                  PS: Že by ostatní byli 10 let za Teslou neříká snad ani Leodendula. Když se střízlivě podíváme na čísla a parametry, tak jsou zhruba 3-7 let za Teslou. 🙂

                4. Právě že to tady píše, že deset let, si to najděte. A
                  Právě že to tady píše, že deset let, si to najděte. A taky kolikrát jsem tady četl, že Tesla 3 je mnohem lepší EV než eTron. Ale jak vidět, Norové to vidí jinak, Teslu za žádný zázrak nepovažuji.

                  Ja jenom, že pokud oba mají stejnou cenu, tak zákazník se v klidu může rozhodnout podle jiných kritérií. A tam by přeci logicky měla teda Tesla vyhrát, když je tak skvělý EV a eTron je špatný a předělany spalovak.

                  Seděl jsem v obou vozech a eTron není větší, má větší kufr. Jinak, samozřejmě, je uvnitř mnohem hezčí, hodnotnější a i to bude jeden z důvodů, proč mu zákazníci dávají přednost.

                5. Podle mě dost lidí čeká na Teslu Y z Berlína, nové
                  Podle mě dost lidí čeká na Teslu Y z Berlína, nové baterie, a asi lepší kvalita, a navíc sedany v evropě nejsou tak populární.

                6. Střízlivý komentář. 🙂
                  Jako je možné, že to někde

                  Střízlivý komentář. 🙂

                  Jako je možné, že to někde psal, na druhou stranu na velký sedan (jako Tesla S) s dojezdem nad 500 km a cenou pod 3 mega (takže ne Porshe) už čekáme skoro 9 let, tak snad příští rok.

                  Záleží kdo jak bere slovo „lepší EV“. TM3 je lepší skoro ve všech parametrech, ale eTron je prostě větší kus auta se sexy designem nabitý testosteronem. Pán se v tom cítí více jako pán a panička se zase cítí bezpečněji. Navíc je to prostě SUV od zavedené premiové značky, takže v chatové zemi v Norsku to má další plus. Lidé taky nemají moc rádi změnu.

                  Místa pro posádku je zhruba stejně to ano. Myslel jsem teď hlavně ten zadní kufr, který se dá rvát až po strop. S kvalitnějším interiérem souhlas a o to více je podivná ta cena.

                  Já jsem spíše narážel na to, že rekordní prodeje eTronu v Norsku jsou dány podle mě dumpingovou cenou a důvod toho jsou PR účely. Jinak si tu cenu nedokážu vysvětlit. 🙂

  1. dnesni auta maj hlavne naprosto zbytecne slozity software se
    dnesni auta maj hlavne naprosto zbytecne slozity software se spoustou blbosti co drtiva vetsina ridicu stejne nevyuziva

    schvalne, kdo z vas si nastavuje v aute jizdni rezimy, ladi si to a nejak se v tou doube do hloubky v tech menickach a podmenickach? ja teda skoncil na android auto a tim to hasne, ten zbytek jsem si skouknul letmo prvni tyden vlastnictvi auta a od te doby do tech podmenu a menu nikdo nelezl 😀 kdyby misto tech nesmyslu jako ruzny nalady podsviceni , barvicky budiku na display a podobnych veci to auto zlevnili (samozrejme i o ty HW prvky typu diodove pasky ruzne po aute aby to mohlo svitit jak diskoteka), tak by me teda udelali vetsi radost, a jsem presvedcen ze tak to ma spousta ridicu a majitelu aut

    1. Taky mi to vrtá hlavou. U aut, která jezdí dálky…
      Taky mi to vrtá hlavou. U aut, která jezdí dálky… budiž. Ale že bych něco tunil při jízdě, na kterou se pomalu ani nevyplatí zavírat dveře… pak to dopadne tak, že to nejen nefunguje, ale navíc i překáží. viz. ‚Line asistent‘ u Citigo a nově i jeho ‚Plánovač nabíjení‘, který i když je vypnutý, nějak do toho kecá, takže to musím stejně v mobilní aplikaci zapnout ručně. Chjo…

      1. hele ani u aut co jezdi dalky, ja celkem pravidelne tak 10-12x
        hele ani u aut co jezdi dalky, ja celkem pravidelne tak 10-12x do roka jezdim trasu 1400km a nemam potrebu si stelovat na tabletu nic, jen kdys jezdim kde to neznam tak navigaci, a ac mam v aute zabudovanou stejne radsi pouzivam tu free z telefonu

        jen proto aby mel clovek v aute vetsi display treba kvuli navigaci, tak vyplaze 200 tisic za nejaky pakety kde je bambilion nehosi co vubec nepouziva a umi to kdejakej telefon za 3 tisice 😀

    1. to neni jen o Nemecku, experti jsou na to po celem svete, to
      to neni jen o Nemecku, experti jsou na to po celem svete, to je o vedeni ktere netusi co je programovani a tak se na to najimaj lidi vesmes jako na kazdou jinou praci tak nejak prez personalni kde taky netusej co a jak, a kdys tam je zakuklenej nejakej vykuk na super placenem mistecku (coz v automobilkach bejvaj i vic nez 30 let a zamrzli vesmes v devadesatkach), tak ty pod nim jsou vetsinou pak lemplove co by je nikde jinde s jejich schopnostma nevzali ani na brigadu protoze sef nema tucha jak to posoudit a tak oni si delaj tak nejak po svem a casto prave metodama co se pouzivali v prohramovani pred 20-30 lety 😀

  2. Tak to se ví a vědělo, že tam software není
    Tak to se ví a vědělo, že tam software není dodělaný.
    To, že to pustili do prodej je kvůli penězům co ve vyrobených stálo a skladovalo se.
    Spíš by bylo zajímavé vědět jak dlouho jim to bude trvat to dodělat a nahrát do těch jezdících aut.

    1. Oni to nepustili do prodeje jen kvůli tomu, že by ta
      Oni to nepustili do prodeje jen kvůli tomu, že by ta vyrobená auta někde stála. Především to pustili kvůli emisím – aby snížili flotilové emise.

      Jinak od roku 2012-2015 se prakticky ten interface těch jejich Infotaintmentů nezměnil. Mapy pořád Here, podivné čtverečky, reakce které jsou pomalejší než na iPadu starém 10 let… Jejich online služby jsou tragédie atd.

      1. no to je tragedie, aby jste se z těch infotaimentů
        no to je tragedie, aby jste se z těch infotaimentů nepodělali 😀 hnup který vyroste s tabletem v ruce řeší infotaiment, protože většinu času je zvyklej čumět na display, auto bez infotaimentu si nedovede představit ani v těch nejčernějších snech 😀 ale když mu upadne kus auta, tak to ani neví a neřeší, protože čumí do infotaimentu a pokud mu to infotaiment nenahlásí, tak ani neví že má jet do servisu 😀

    2. Kolik updatů měla Tesla od zahájení prodeje? A tedy první
      Kolik updatů měla Tesla od zahájení prodeje? A tedy první ostré uvolněné verze? Očekávám, že tolik updatů budou potřebovat taky, ohledně nahrávání – půjde nahrávat online jako do Tesly nebo se bude muset svolávat? To rozhodne o času

        1. Hele běžte jim poradit ;o). Architektura SW je známá
          Hele běžte jim poradit ;o). Architektura SW je známá všem, Tesla měla jednu obrovskou výhodu – ale obrovskou a to, že v té době se fanaticky nejelo ISO 26 262 – což je bezva způsob, jak sice vše „správně ošetřit“, ale dost často výsledek nefunguje (protože je dneska důležitější formální než faktická správnost) a trvá pětkrát tak dlouho a každej zásah je pak mega – ne přepsat kód, ale všude vše v dokumentaci prověřit a správně podchytit.

            1. Já neříkám, že VW je chudák – jen v podstatě potvrzuju
              Já neříkám, že VW je chudák – jen v podstatě potvrzuju Muskova slova,co tu dneska někdo poslal (pardon nepamatuju si nick), že volně parafrázováno, největší autorit pro vývoj velmi často je, pokud neudělají nic a čím striktněji nastavují pravidla, tím se pomaleji vyvíjí až to nejde vůbec. Tesla měla tu výhodu, že to mohla dělat živelně a nebyly na to tak přísné normy, ale to je fuk to je nad vaše chápání, tak si zamelte jak je Tesla super a jeďte se projet..dneska je sucho 😉

                1. A kde jste byl jestli se můžu zeptat? V servisu? 😀 😀 😀
                  A kde jste byl jestli se můžu zeptat? V servisu? 😀 😀 😀

                2. Tesla která není alespon pětkrát za rok v servisu to není
                  Tesla která není alespon pětkrát za rok v servisu to není Tesla 😀 nekoupil jste si nějakou levnou napodobeninu? 😀

                3. Aha, takže myslíte 2020…
                  Už jsem se bál, že myslíte,

                  Aha, takže myslíte 2020…
                  Už jsem se bál, že myslíte, že nebude sníh tuto zimu. A vy myslíte jen těch pár zbývajících dní do konce roku. Tak to pak ok, ale to je celkem informace k prdu.

        2. řekl bych, že to spíš potvrzuje, že pozadu jsi trochu ty
          řekl bych, že to spíš potvrzuje, že pozadu jsi trochu ty 😀

          auto k tomu aby ti dobře sloužilo nepotřebuje žádný zázračný SW, to si uvědom, SW je pouze stupen výbavy nic víc, navíc je to snadno napravitelný problém a věc která se dá stále vylepšovat, to třeba u rezavých blatníků nejde 😀

            1. no plácáte tu každou chvíli nějaké blbosti, ale tohle je
              no plácáte tu každou chvíli nějaké blbosti, ale tohle je vůbec ta největší pitomost co jste tu napsal 😀

              asi myslíte řídící jednotku že? 😀 to jsou ale dvě odlišné věci, zajímavé je, že třeba e-golf žádný převratný SW nemá, je to jen předělávka spalováku a přesto jde o jedno z nejefektivnějších EV vůbec

              1. Menic se stara o to aby se motor vubec tocil. Nabijecka se
                Menic se stara o to aby se motor vubec tocil. Nabijecka se stara o konverzi AC na DC vyssiho napeti. Nissan Leaf ma vyssi spotrebu nejspis prave z duvodu slabeho sw. Ono zapnout a vypnout DC napeti u induktivniho spotrebice je trochu komplexnejsi, nez zapnout baterku na sviceni. Uz jste nekdy videl ridici a vykonovou elektroniku u Tesla motoru? A to hardware funguje jeste jen s potrebnym sw.

                1. přikládáte tomu SW příliš velkou důležitost to
                  přikládáte tomu SW příliš velkou důležitost to zaprvé, navíc Tesla není zrovna na špičce v efektivitě co se dobíjení týká, to za druhé a za třetí jste odbočil k řídící elektronice, tu musí mít každé auto logicky ale uživatel nemá vůbec tušení jak toto funguje v jeho autě a nemá ani možnost do tohoto výrazně zasahovat, článek je spíše o infotainmentu a to dle mého názoru je podřadná věc spíše výbavový stupeň

                  ovládání všeho v autě na nějakém tabletu je naprostá úchylárna, Tesla staví auta arogantně s tím, že jsou nejlepší, dokládá to i ten autopilot, který není autopilot, s vizí že za dva roky budou jezdit sama, ale to určitě nebudou

                  základní tlačítka by měla zůstat a povinně, skvělá věc je head up display, propojení s telefonem a ovládáním pouze na volantu, nějaký tablet by měl zůstat za jízdy neaktivní to je můj názor

                2. Fuj head up displej, taková zbytečnost 🙂
                  Fuj head up displej, taková zbytečnost 🙂

Napsat komentář