Magazín Motorcycle.com vyzpovídal Giampiero Testoniho, hlavního technického šéfa továrny Energica. Ta se zabývá výrobou silničních elektromotorek. Elektrická motorka Energica EGO má přijít na trh už příští rok.
foto: Energica
Giampiero Testoni odhalil v rozhovoru pro Motorcycle.com několik zajímavých podrobností. Například že baterie jsou typu lithium-nikl-mangan-kobalt (lithium-polymerové) a jsou chlazené vzduchem za pomoci speciálního patentovaného systému.
Prohlédněte si elektromotorku Energica EGO na videu:
Chlazení je zde vůbec zajímavá věc. Elektromotorky Energica EGO totiž navíc obsahují i samostatné chlazení pro elektromotor (olejový systém) a kontroler (vodní chlazení). Baterie včetně obalu váží 104 kg, celková hmotnost motorky je 258 kg.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: Italská elektrická střela Energica EGO
Elektrické motorky budou vybaveny 230V palubní dobíječkou, která dobije motorku během 3,5 hodiny. Za půl hodiny je pak možné dobít baterii na 80 % kapacity pomocí rychlodobíjení.
Už dnes Energica pracuje na nových typech baterií pro budoucí modely elektromotorek. Prozatím jde o ten nejlepší kompromis, který se jim podařilo najít.
Elektromotorka nemůže
Elektromotorka nemůže nahradit normální motorku. Smyslem motorky totiž je, dělat co největší kravál. Pojezd má jen proto, aby mohla dělat kravál na více místech. Kdo nevěří, ať si stoupne v sobotu dopoledne například do Davle na náves.
jo jasně! „Kydanec“ od
jo jasně! „Kydanec“ od přispěvovatele “ mykanec“ !
to jsou “ nepodstatné“ příspěvky…
Pane Anonyme, poněkud mi
Pane Anonyme, poněkud mi uniká smysl vašeho příspěvku.
Bylo by možné napsat čeho jsem se dopustil?
Ale, prosím, takovým způsobem, abych to byl schopen pochopit.
Děkuji vám.
Nebo vám snad mnou poskytnutý odkaz na firemní stránky motocyklu s uvedenými všemi možnými technickými údaji a obrázky nefunguje?
Veškeré „nepodstatné“
Veškeré „nepodstatné“ údaje jsou
zde na firemních stránkách.
pokud vykonem 3kW baterie
pokud vykonem 3kW baterie dobiji za 3 hodiny, tak to vychazi na cca 9kWh v bateriich
spotreba a dohazd kde ostal?
spotreba a dohazd kde ostal?
odkaz viz výše od
odkaz viz výše od jakéhosi „mykance“ (Veškeré „nepodstatné“)
dojezd 150 km @ 80 km/h –
dojezd 150 km @ 80 km/h – 190 km @ 60 km/h – 100 km @ 100 km/h, kapacita baterií 11,7 kWh u verze Energica Ego45