Mercedes prý vyprodal elektromobil EQC, který se začne vyrábět v polovině roku

Elektromobil Audi e-tron nezůstane na evropském trhu dlouho osamocen. Odpovědí Daimleru je Mercedes-Benz EQC a zájem prý není malý.

Mercedes-Benz EQC je prvním vozem nové elektrické rodiny EQ.
foto: Mercedes-Benz

Dieter Zetsche, šéf automobilky Daimler, pod kterou spadá také značka Mercedes-Benz, se vyjádřil v tom smyslu, že výrobní kapacity pro nový elektromobil Mercedes-Benz EQC jsou na rok a půl dopředu zadané.

O Zetscheho slovech informoval magazín Welt.de. Elektromobil Mercedes-Benz EQC se začne vyrábět už zhruba v polovině letošního roku a na trh půjde do jeho konce. Poptávka je ovšem taková, že kdo letos objedná, možná se auta nedočká ani příští rok.

Je zajímavé, že zhruba ve stejné době se objevily informace o velkém zájmu jako o Audi e-tron (20 000 rezervací), tak o Mercedes-Benz EQC. Teď už jen aby se přidalo BMW se svým iX3.

SUV elektromobil Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC nabídne dva elektromotory a pohon všech čtyř kol, systémový výkon 300 kW/765 Nm, zrychlení 0-100 km/h za 5,1 sekundy a max. rychlost 180 km/h. Auto je vybaveno 80kWh baterií (384 článků, šest modulů) pro dojezd přes 320 km WLTP.

Pro srovnání, elektromobil Audi e-tron je vybaven 95kWh baterií (83,6 kWh využitelných) pro dojezd přes 400 km WLTP. BMW iX3 má nabídnout baterii 70 kWh pro dojezd přes 400 km WLTP.

160 Comments on “Mercedes prý vyprodal elektromobil EQC, který se začne vyrábět v polovině roku”

  1. Kolipak asi jsou ty kapacity? 10 kusů týdně? Tak těch
    Kolipak asi jsou ty kapacity? 10 kusů týdně? Tak těch bratru 180 blbců co si to rezervuje se určitě najde. Fascinuje mne ale něco jiného: jak úplně všechno co dělá Tesla kopírují (ne jen Mercedes, viz VW s nápadem na rezervace ID). A pak nadáváme Číňanům. To jsou čajíčci.

    1. To je sice možné, ale mne spíš fascinuje srovnání toho
      To je sice možné, ale mne spíš fascinuje srovnání toho že managoři takovýchto cirkusů do světa neustále hlásaj debiloviny jakože elektromobilita je věcí budoucnosti, že není zájem a když zjistili že se na Teslu čeká s předplatným 2 roky a zkusili tedy vyvinout vůz za cenu že si to skoro nikdo nekoupí a přesto jsou na dva roky vyprodaní a to jen proto že další poptávky nepřijímají. To jsou paradoxy. Asi to bude tím, že nás jako všichni mocní tahaj za nos, že jo. A nepomáhá jim ani ti trolové kteří se snaží rozbít elektromobilní témata.

        1. neobjednával, já si jej koupil. Již 14 měsíců spokojeně
          neobjednával, já si jej koupil. Již 14 měsíců spokojeně jezdím. Vůz je ojetý – nejsu Rotschild. Jak dlouho čekal na nový vůz předchůdce který mi tento prodal netuším a je dobře, že nám snižuje cenu vozů ojížděním. Nechápu však Tvůj dotaz a hlavně kam míří? Možná jako že jsem jej měl dohodnutou koupi asi týden? Pak asi ano, měl jsem vůz objednaný 😉 Ovšem nedělám si iluze, pokud by přišel někdo jiný s neodolatelnou nabídkou za ojetinu, pak asi mám smůlu a bylo by po rezervaci 😉

  2. Auťák za jeden a půl milionu s dojezdem 300 kiláků si
    Auťák za jeden a půl milionu s dojezdem 300 kiláků si může koupit jenom blázen. Je vidět, že to zatím Mrcedes s elektromobilitou ne vidí pořád moc vážně. Dojezd u Audi už je ale celkem solidní. BMW to samý, Mercedes bude muset přidat 🙂

          1. WLTP je už docela tost spravedlivá norma, ale hlavně plně
            WLTP je už docela tost spravedlivá norma, ale hlavně plně porovnatelná mezi různými auty, a když je to pro Audi 400 km a ten Mercedes říká, že bude kolem 320 km, tak ze sebe děláš při takovém jasném lhaní jen naprostého pitomce.

            1. WLTP je možná spravedlivá norma, ale Audi a spol. jedou
              WLTP je možná spravedlivá norma, ale Audi a spol. jedou podle mě stále stejnou politiku. Lžou o spotřebě stejně tak, jako lhali do teď. Vždyť kdo jste si kdy kupoval auto a věřil, že bude mít uváděnou spotřebu? Prakticky nikdo se zdravým rozumem už to nebral vážně. Myslíte si, že jen proto, že jsou teď donucení vyrábět Elektroauto, které nikdy vyrábět nechtěli, budou najednou poctivě udává reálnou spotřebu, jako třeba Tesla? Zapomeňte. Měl jsem objednaný e-tron a v polovině ledna, poté, co jsem viděl první videa z testování, jsem ji zrušil. Postavili obrovské těžké auto s těžkou baterii, obrovskou spotřebou a snaží se to zamaskovat reklamními Re mi o vynikající rekuperace. Jen marketing, stejně a o pomoci zrcátek se snaží zamaskovat, že mají o si cx, než Model X i bez nich. Léta jsem jezdil Audi, ale už si od nich nekoupím nic.

              1. WLTP je pro všechny stejná, jediný větší rozdíl bude
                WLTP je pro všechny stejná, jediný větší rozdíl bude při rychlých jízdách na dálnici s kterou se tam moc nepočítá, takže při běžné jízdě mimo dálnice kilometry ve WLTP udávané Teslou i Audi jsou plně srovnatelné, a když máte 95% denních jízd pod 350 km tak dražší Tesla s mnohem horší dostupností servisu je nevýhodná.

                1. Všechny tyhle normy mají zásadní nevýhodu, tedy je to
                  Všechny tyhle normy mají zásadní nevýhodu, tedy je to průměr pro všechny modely terénu, okolních podmínek a rychlostí. Když někdo jezdí často po dálnici, tak bude norma WLTP velmi nepřesná. Tady je recenze, která potvrzuje to co naměřil Bjorn. Jakmile se dosahuje dálniční rychlosti je spotřeba přes 30 kWh, v tomto případě 32 kWh/100 km. Výhodou je sice rychlé nabíjení (což zatím u nás není), ale nevýhodou je, že uživatel jezdí po dálnicích v podstatě stejně draho jako s benzínovým modelem, ne-li dráže. V citaci se trochu autor mýlí, protože využitelná kapacita baterie je necelých 84 kWh, tedy jeho výpočet dojezdu nesedí, správně by mělo být 261 km.

                  Cituji :

                  We were seeing an efficiency of about 32 kWh per 100 km. With a battery pack of 95 kWh, it would result in 297 km (185 miles) of range on a single charge.

                  That said, we were mostly driving at 120 to 140 km/h (75 to 87 mph) on the highway, which is relatively fast.

                  electrek.co/2018/12/07/audi-e-tron-electric-suv-first-drive-review/

                2. Co Vás na té spotřebě tak pohoršuje?
                  Je to velké SUV

                  Co Vás na té spotřebě tak pohoršuje?

                  Je to velké SUV podobná jako třeba Q5, Kodiaq berou až 10 litrů v naftě a benzínu ještě více?

                  Oktávka, I30, golf jezdí také za polovinu tj 5 litrů a nikdo to v diskuzích neřeší se nadají ty auta porovnávat.

                  Jak to auto bude jezdit draho záleží jen na ceně nabíjení,ale pokud Vám stačí dojezd 300 Km tak to nemusite řešit, doma to nabijete za pakatel oproti benzínu a na delší trasy to snad nikdo normální používat nebude.

                3. Mě spíš vadí prohášení, jak přišlo Audi s úžasnou
                  Mě spíš vadí prohášení, jak přišlo Audi s úžasnou technologií, která nijak úžasná není. To že nabíjí rychle baterie, je pravda, jaké to má důsledky na baterie víme všichni, proto tam mají tak velkou rezervu využitelné kapacity baterie.

                4. Ty keci kolem toho jsou hrozný to je fakt.
                  A rychle

                  Ty keci kolem toho jsou hrozný to je fakt.

                  A rychle absolutně nabíjí,ale také to není žádná převratná technologie je tam jen větší baterka.

                  Miev mi nabíjí až 2,6 násobkem kapacity zde jen 1,6.

                  Když by tam dali baterky z Mieva tak by to nabíjelo až 250 kW.

                  Ale asi by to stálo trochu jiný prachy jeden článek z Mieva se pradává použitý za 40€ . Bylo by jich potřeba 500 Ks

      1. WLTP je už docela tost spravedlivá norma, ale hlavně plně
        WLTP je už docela tost spravedlivá norma, ale hlavně plně porovnatelná mezi různými auty, a když je to pro Audi 400 km a ten Mercedes říká, že bude kolem 320 km, tak ze sebe děláš při takovém jasném lhaní jen naprostého pitomce..

        1. Když se podíváš do tohoto katalogu tak mají ty auta skoro
          Když se podíváš do tohoto katalogu tak mají ty auta skoro stejný dojezd. Naopak Bjorn ukázal, jak má Audi ještě horší dojezd než si všichni myslí. Pitomce tedy ze sebe děláš ty..

          ev-database.uk/car/1135/Mercedes-EQC-400-4MATIC

  3. Auto je vybaveno 80kWh pro SUV
    To jen ukazuje jak má Tesla

    Auto je vybaveno 80kWh pro SUV
    To jen ukazuje jak má Tesla pořád navrh

    K čemu je načančaný interier, když to bude mít slabý dojezd ?
    Také je otázka Jak učínný je v reálu elektrický pohonný systém a jak účině dokáže rekuperovat cennou pohybovou energii při brždění .
    Ve finále to celé ještě zazdí pomalou palubní nabíječkou ?
    Stejně jako EV Jaguar .
    https://www.idnes.cz/auto/magazin/jaguar-i-pace-elektromobil.A181118_181443_auto_testy_nyv/diskuse/1

      1. Taková malá rekapitulace.
        EQC má stát cca 70 000$.
        EQC +-

        Taková malá rekapitulace.

        EQC má stát cca 70 000$.
        EQC +- odpovídá Model X.

        Mercedes materie: 80kWh, 650kg
        Tesla baterie: 100kWh, 540kg

        EQC: 70000$
        X: 88000$

        Dojezd:
        EQC: 220 mil(EPA odhad)
        X: 289 mil(EPA měření)

        No a na závěr chvilka matematiky dle Pepy:
        2*70000=88000

        Takže asi tak…

            1. Vola ze sebe děláš ty, když se podíváš třeba na Tesla
              Vola ze sebe děláš ty, když se podíváš třeba na Tesla UK tak je cena základního modelu 100D 90 tis. GBP, zatímco cena základního modelu EQC je odhadována na 56 tis. GBP (oba jsou v základu 4×4). Ano není to úplně přesně dvojnásobek, ale rozdíl je snad evidentní.

              1. Ty jsi neskutečný demagog. Vybereš si drahou Teslu z jiné
                Ty jsi neskutečný demagog. Vybereš si drahou Teslu z jiné třídy jen proto, aby ti to skoro vyšlo. To už rovnou můžeš vzít nejluxusnější Maybach a stěžovat si, že je mnohem dražší, než EQC.
                Vážně si myslíš, že lidi jsou tupí a nepodívají se na reálná čísla POROVNATELNÝCH aut?
                Pak je mi tě líto.

                Pro ostatní: Tesla S s mnohem větším dojezdem(310 mil, EPA) stojí 85000$. EQC by měl stát cca 70000$.

                1. Demagog jsi ty, porovnávat sedan s SUV může jen tupec.
                  Demagog jsi ty, porovnávat sedan s SUV může jen tupec.

                2. Jesli jsi ten kr€tén, co s tím začal: Ty jsi totální
                  Jesli jsi ten kr€tén, co s tím začal: Ty jsi totální kr€tén. Ty jsi vytáhl Teslu S 100D. Ne já.
                  Jestli nejsi ten kr€tén, co s tím začal: Buď té lásky a nadávej tomu, kdo s tím d€mentním srovnáním začal. Já to nebyl. Já porovnával EQC s modelem X. I podprůměrně inteligentní améba si dokáže najít data na k těmto vozům a ověřit si, že mám pravdu já, nikoli „pepa“.

                  www*hybrid*cz/mercedes-pry-vyprodal-elektromobil-eqc-ktery-se-zacne-vyrabet-v-polovine-roku#comment-179610

                  EQC: 70000$
                  X: 88000$
                  Dojezd:
                  EQC: 220 mil(EPA odhad)
                  X: 289 mil(EPA měření)

                3. Ty jsi ale kokot. Já se bavil o 100D a inteligentní člověk
                  Ty jsi ale kokot. Já se bavil o 100D a inteligentní člověk pochopí že jde o TMX. 100D stojí 90 tis GBP, P100D stojí 133 tis GBP.

                4. Kokot jsi ty, protože tady čachruješ s čísly a modely,
                  Kokot jsi ty, protože tady čachruješ s čísly a modely, která nejsou porovnatelná, a zavádíš.

                  TMX 75kWh: 72000 liber.
                  EQC 80kWh: 56000 liber.

                  Dojezd:
                  TMX 75D: 237 mil(měření EPA)
                  EQC: 220 mil(odhad EPA)

                  A podle tebe, kokota, je 2×56000=72000. O to tu celou dobu jde.

                5. Ty jsi opravdu exot pojebamej, TMX 75 se 2 roky nevyrábí.
                  Ty jsi opravdu exot pojebamej, TMX 75 se 2 roky nevyrábí.

                6. Narozdíl od tebe, kokota pojebaného, se snažím porovnat
                  Narozdíl od tebe, kokota pojebaného, se snažím porovnat porovnatelné a nepředvádět zvratky jako ty.

                7. Pánové anonymové, mohu vás poprosit, abyste si zde
                  Pánové anonymové, mohu vás poprosit, abyste si zde veřejně nenadávali jako malí fakani? Navíc pro prkotinu, kterou aktuálně nelze relevantně ověrit. A pokud sem hodláte přispívat častěji, velmi bych prosil o registraci, ať je alespoň trochu přehled kdo je kdo. Děkuji.

                8. Pánové anonymové, mohu vás poprosit, abyste si zde
                  Pánové anonymové, mohu vás poprosit, abyste si zde veřejně nenadávali jako malí fakani? Navíc pro prkotinu, kterou aktuálně nelze relevantně ověrit. A pokud sem hodláte přispívat častěji, velmi bych prosil o registraci, ať je alespoň trochu přehled kdo je kdo. Děkuji.

              2. Jak by asi dopadlo srovnání výbavy EQC / Tesla
                Vycházet s

                Jak by asi dopadlo srovnání výbavy EQC / Tesla
                Vycházet s odhadu prodejní ceny EQC 56 tis.? GBP je zavádějící
                . Osobně té ceně ani nevěřím .
                Mercedes je premiovka. Stačí se jen podívat kolik stojí Městská Motokára EV Smárt v porovnání s konkurenci
                Až bude oficiální ceník Bude co porovnávat .
                Navíc Mercedes nabízí velmi bohatou příplatkovou výbavu, která může cenu zvýšit i o statisíce kč.

                https://www.mercedes-benz.cz/passengercars.html

          1. Taky si myslím, že se jim to moc nepovedlo. Včera jsem
            Taky si myslím, že se jim to moc nepovedlo. Včera jsem mrknul na video od Bjorna, v -5°C to dalo po rychlonabíjení (kdy jsou ohřáté baterie) asi 320km do totálně vybité baterie a to jel celou cetu max 90 km/h. Ve 130 km/h ten dojezd nechci ani vidět, to bude tak o 30% méně, tedy odhadem nějakých 220 km.

      1. Spalováky se kupují podle „obsahu motoru“( dnes spousta
        Spalováky se kupují podle „obsahu motoru“( dnes spousta lidí řeší výbavu ). Velikost nádrže se řeši mnohem méně než obsah motoru.
        Také si sebou můžete vozít kanistr jako pojistku .
        Kapacita Akumulátoru je velmi důlěžitý parametr.
        Třeba u zakladních modelů Tesly, které dnes nejsou v nabídce, byla poskytována kratší záruka na akumulátory .
        Protože u nižší kapacity se rychleji projevuje ubytek kapacity vlivem vyššího zatěžování jednotlivých članků .
        Pokud je v akumulátoru větší počet jednotlivých článku nabíjecí / vybíjecí proud se na jednom jednotlivém článku sníží a to má pozitývní vliv na degradaci celeho vysokonapětového akumulátoru .

  4. Tesla je ráda. Může další 2 roky v klidu pomalu zvyšovat
    Tesla je ráda. Může další 2 roky v klidu pomalu zvyšovat výrobu a s prodeji nebude mít problém. Protože když není na výběr, tak musíte vzít co je.
    Je to sice v rozporu s přáním Elona Muska rozhýbat dinosaury aby začali chrlit elektroauta, ale útěchu mu může být hospodářský výsledek Tesly v dalších 2 letech. Nula konkurence.

  5. Fenomenální, všech 10 kusů už je prodanejch? No to je ale
    Fenomenální, všech 10 kusů už je prodanejch? No to je ale úlet! :))))
    Už se tomu směje celej internet :))))

    Co to je za stupidní článek? Nikdo neví kolik těch kusů vlastně vyroběj a místo toho se v článku dozvíme kolik má rezervací Audi. Tento pahýl sline ohromnou informativní hodnotou. Bravo. Todle si strč za klobouk Daimlere. 😛

    1. aj keby to bolo len 5 kusov, pozitívum spočíva v tom, že
      aj keby to bolo len 5 kusov, pozitívum spočíva v tom, že to je ďalší jasný signál pre všetkých truhlíkov, ktorí si myslia, že EV znamená predražená Tesla, ktorú si kúpi pár hipsterov.

      truhlíci nebudú skúmať koľko toho daimler hodí na trh.
      prečítajú si titulok, ako sa EV medvěd vypredal na dva roky a povedia si, že možno to s tými EVčkami predsa len nie je až také márne.

      ale to je len môj názor, a možno úplne chybný.
      a koniec koncov, za 10 rokov už bude uplne jedno, čo si nejakí truhlíci mysleli

          1. Realista by se měl asi jmenovat snílek, tobě statistika
            Realista by se měl asi jmenovat snílek, tobě statistika zřejmě vůbec nic neříká, u tebe platí „přání otcem myšlenky“ Jinak statistika je věda, která je mimo jiné je schopná na základě čísel prodejů minulých měsíců předpovědět budoucí produkci a co se týká poptávky, tak ta je stále nad tím co Tesla zvládá vyrobit, takže si klidně sni svůj sen „realisto“ 🙂 🙂 🙂

            https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

              1. Ale obsahuje skutečnost, že zatím všechny vyrobené TM3 se
                Ale obsahuje skutečnost, že zatím všechny vyrobené TM3 se prodaly. Až nastane situace, kdy se TM3 budou REÁLNĚ vyrábět na sklad kvůli nízkému odběru, tak se můžeme REÁLNĚ bavit o nasycenosti trhu, nasycenost trhu je zatím jenom tvoje snění, protože jak se zvyšuje nabídka EV, zvyšuje se i poptávka, ta nezůstává stejná „realisto“ takže až budou nějaké roční prodeje EV dva roky po sobě na stejné úrovni, můžeme hovořit o nasycení trhu, zatím ale prodeje EV celosvětově rostou ročně o 25%, takže roste i poptávka. Takže ve tvém případě jde o čisté snění naprosto odtržené od REÁLNÝCH čísel…“realisto“ 🙂 🙂 🙂

                1. Krystofr:
                  Já taky nepsal, že je trh již nasycen.
                  Ale dojde

                  Krystofr:
                  Já taky nepsal, že je trh již nasycen.
                  Ale dojde k tomu brzy, horizont dvou až čtyř roků ukáže, nakolik je takový elektromobil, jako TESLA přínosem pro uživatele. Tou dobou bude i naivním laikům známo, co nese akumulátorový pohon za problém, bude docházet k bitkám u stojanů, jejich ničení, požárům elektroinstalací atd.

                2. K těm bitkám u stojanů 🙂 To máte stejné jako s
                  K těm bitkám u stojanů 🙂 To máte stejné jako s nedostatkem parkovacích míst, obchvatů měst, dálniční sítě, výběr mýta.. To není v prvé řadě problém technologie, ale naprosto nekompetentního přístupu spolu s absencí dlouhodobého plánování. Marně pátrám v paměti, kdy se v ČR k nějakému celospolečenskému problému (a nemusí být ani technologického rázu) přistupovalo koncepčně.

                  Když zůstaneme u infrastruktury pro dobíjení, tak to co aktuálně předvádí naši velcí hráči je přesně dle mého očekávání naprostá katastrofa s nulovou vyhlídkou na zlepšení. A stejně tak supervize ze strany státu je buď nulová a nebo nekoncepční, opět s mizivou šancí na zlepšení.

                3. Pajda:
                  S tím, že nikoho z mocidržících nezajímá

                  Pajda:
                  S tím, že nikoho z mocidržících nezajímá koncepce, souhlasím. Mají jiné priority – osobní prospěch, oblbování poddaných, manipulace s veřejností atd.

                  A pokud bych mohl rozhodovat já, nedopouštěl bych pseudoekologická řešení – výstavbu zbytečných objektů, výrobu nesmyslů, dopravu zbytečnýách nákladů atd.

                4. Toho se nebojte, ze tam kde je poptavka a selze stat resp.
                  Toho se nebojte, ze tam kde je poptavka a selze stat resp. velci hraci se toho chopi trh a vzniklou diru rychle ucpe.

                5. Ovšem jako tomu bylo v minulosti vždy, tomu budou
                  Ovšem jako tomu bylo v minulosti vždy, tomu budou předcházet materiální, ekologické a „duševní“(nasranost) škody gigantických rozměrů, kterým se dalo racionálním plánováním a důslednou supervizí až překvapivě snadno předejít (pobitevní generalismus)

                6. Tak je to, ale ve všem co je lidstvo lidstvem.
                  Tak je to, ale ve všem co je lidstvo lidstvem.

                7. No a já jsem za se psal, že tahle tvoje prognóza není
                  No a já jsem za se psal, že tahle tvoje prognóza není založena na číslech, ani na jiných reáliích, tudíž ji považuju za snění.

                8. Krystofr:
                  To není snění, ale zcela reálný odhad – tyhle

                  Krystofr:
                  To není snění, ale zcela reálný odhad – tyhle těžké trakaře s krátkým dojezdem a drahou údržbou si kupují ti, co mají
                  dost prachů na vyhazování. A těch není tak vysoký podíl v obyvatelstvu, takže za chvíli nebude co komu prodávat…

                9. Jo, to předpovídali před 100 lety majitelé kočárů s
                  Jo, to předpovídali před 100 lety majitelé kočárů s koňmi o benzínových autech taky. Naprosto nechápali, jak může chtít někdo vyměnit koně co se tankuje trávou u cesty a vodou z potoka za něco do čeho se lije drahý a nedostupný benzin.

              2. To bude skvele az bude trh nasyceny elektroauty. To se nam
                To bude skvele az bude trh nasyceny elektroauty. To se nam bude dychat.
                Ovsem na to si jeste poradne pockame. A do te doby se bude kvalita aut od Tesly doufejme zvysovat a nepochybne i jejich prodeje. A to pisu jako clovek co v tom skoro dva roky jezdi a pritom aktualne by si koupil spise e-Trona.

                1. Michelin:
                  Ač v tom dva roky jezdíš, vůbec tomu

                  Michelin:
                  Ač v tom dva roky jezdíš, vůbec tomu nerozumíš. Např. jsi nepochopil, že akumulátor není totéž, co palivová nádrž.

                  Ale jednu otázku:
                  Pročpak asi není na trhu lehký osobní akumulátorový automobil, určený pro jízdy v akčním rádiu desítek km, tj. za nákupy a do zaměstnání?

                2. No to jsem fakt za ty dva roky a 112tis.km nepochopil.
                  Máte

                  No to jsem fakt za ty dva roky a 112tis.km nepochopil.

                  Máte na mysli třeba e-UP?

                3. Michelin:
                  Za 695 790 Kč si určitě nekoupím tratárek,

                  Michelin:
                  Za 695 790 Kč si určitě nekoupím tratárek, který je navíc těžší než můj automobil střední třídy.

                4. Co třeba e.GO nebo české eChoice za 200-300
                  Co třeba e.GO nebo české eChoice za 200-300 tis.?

                  e-go-mobile.com/en/

                  vxt.cz/echoice-2/

                5. To e.Go vypada docela dobre.
                  To e.Go vypada docela dobre.

                6. Dostal jse me (nebo sebe?).
                  Jeste ten rozdil v nadrzi a

                  Dostal jse me (nebo sebe?).
                  Jeste ten rozdil v nadrzi a baterce jste mi nevysvetlil.

                7. Michelin:
                  Palivo v nádrži nemění znatelně objem…

                  Michelin:
                  Palivo v nádrži nemění znatelně objem…

                8. Naopak, malých aut je spousta, nejen Fiat 500, Revolt apod.
                  Naopak, malých aut je spousta, nejen Fiat 500, Revolt apod.

                9. Co takhle zkusit Google, to je takový vyhledávací nástroj
                  Co takhle zkusit Google, to je takový vyhledávací nástroj na internetu.

                10. „realista“ umí jen: ne, nejsou, nelze, nemožné – to zní
                  „realista“ umí jen: ne, nejsou, nelze, nemožné – to zní jako názory totálního pesimisty

                11. Samá pozitivní slova. Musíme si zvyknout, že existují i
                  Samá pozitivní slova. Musíme si zvyknout, že existují i realisté z naprosto nereálného světa.

                12. Dobyvatel:
                  Ukaž mi tedy takové vozidlo za přiměřenou

                  Dobyvatel:
                  Ukaž mi tedy takové vozidlo za přiměřenou cenu, tj. max. za částku podobnou prodejní ceně nové Dacie nejnižší třídy.

                13. Pokud to může být bazarovka, tak třeba můj Leaf byl za
                  Pokud to může být bazarovka, tak třeba můj Leaf byl za 372. Nová auta těžko porovnávat, Leaf je přece jen jiná liga než třeba Sandero. Ale než si koupit vybavenou koktávku za 770, to si raději koupím Leafa za 770 s podobnou výbavou.

                14. Za přijatelnou cenu nikde nic, takže nezajímavé.
                  Za přijatelnou cenu nikde nic, takže nezajímavé.

                15. Co je přijatelná cena? To je relativní pojem, já bych si
                  Co je přijatelná cena? To je relativní pojem, já bych si třeba nekoupil Fabii za 320, protože to pro mě není nijak přijatelné, jezdit takovým kostitřasem. Naopak mi přijde přijatelné dát 380 za staršího Leafa, protože je to dobré auto, nabízí komfort a pohodlí a rozpadne se i přes jeho vyšší stáří o dost později.

                16. ok1zjv:
                  Pokud stojí nejlacinější Dacia pod 200 000,- Kč,

                  ok1zjv:
                  Pokud stojí nejlacinější Dacia pod 200 000,- Kč, pak ještě menší lehké vozítko na akumulátory nemůže být dražší – jinak je to nepřijatelná cena.

                  Akumulátorový pohon ztrácí jakýkoli přínos u těžkých vozidel, protože nízká energetická hustota akumulátorů znamená „hmotnostní past“.

                17. Hmotnostni past je fajn kdyz do tebe nekdo naboura. Tva
                  Hmotnostni past je fajn kdyz do tebe nekdo naboura. Tva hmotnostni past se odrazi v jehi vylehcene pastousce.

                18. Dave:
                  A tím chceš říci co?
                  Že lehké vozidlo je

                  Dave:
                  A tím chceš říci co?
                  Že lehké vozidlo je nežádoucí, nebo jak…?

                19. Tak v cem tezsim aute s cim nizsim tezistem ti vetsi sance
                  Tak v cem tezsim aute s cim nizsim tezistem ti vetsi sance prezit. Cim tezsi auto tim vetsi spotreba. Ale my co mame elektriku skoro zadara tak nas to netrapi. Na tech cca 15-20kw na 100km se zadny spalovak nedostane. Muzeme pestovat i elektricke obzerstvi.

                20. Zas kdyz budeme ferovi, dvacetilete Fabie/Oktavie tu jezdi.
                  Zas kdyz budeme ferovi, dvacetilete Fabie/Oktavie tu jezdi. Dvacetilety Leaf zatim ne.

                21. Zas když budeme féroví, tak Leaf se vyrábí od prosince
                  Zas když budeme féroví, tak Leaf se vyrábí od prosince roku 2010, že?

                22. Vsak prave – „rozpadne se o dost pozdeji“ je proste cira
                  Vsak prave – „rozpadne se o dost pozdeji“ je proste cira spekulace, protoze dostatecne stare Leafy neexistuji (na rozdil od tech Fabii/Octavii).

                23. Jen jsem se chtěl pozastavit nad stavem mé služební
                  Jen jsem se chtěl pozastavit nad stavem mé služební Škodověnky, která je po tříletém operáku ve stavu, že si ji snad už nikdo nekoupí. Můj Leaf má 65000 km a 5 let, Škodověnka 72000 km a tři roky, ale v Leafu nic nevrže, neměl jedinou závadu, nedrolí se volant, neklepe mu žádná poloosa, nezlobí mu páčka na stěrače, atd. Zkrátka jsou auta a auta. Proto se právě Realistovi snažím vysvětlit, že cena není jediné měřítko. Nejsem z těch, co si koupí Sandero za 200 000 Kč, protože v autě trávím denně několik hodin. Je jiné jet 300 km v Sanderu a 300 km třeba v Leafu. Jinak souhlasím, 20tileté Oktávky tu opravdu jsou, ale bourat bych v tom fakt nechtěl :-).

                24. Mam v rezerve octavku 1 rv 2000 1.9 tdi 6 kvalt 4×4 najeto
                  Mam v rezerve octavku 1 rv 2000 1.9 tdi 6 kvalt 4×4 najeto 540t km. Nedam na ni dopustit. Akorat ma smulu vyvetram ji tak 6 x do roka jenom. Sere me slapat spojku prehazovat kvalty ale obcas je zatim nenahraditelna

                25. Nojo realista by chtel naservirovat na zlatym podnosu az do
                  Nojo realista by chtel naservirovat na zlatym podnosu az do postele. Treba Hyundai Ion, najeto 16t km 776t vcetne DPH, odectu dph a jsem lehce pres 600t

                26. Jezdi nam 2ks Citroen C zero nakup.180t + dph. Idealni auto
                  Jezdi nam 2ks Citroen C zero nakup.180t + dph. Idealni auto mesto. Navratnost investice 14mesicu a zaplaceno. Jeste ze je vas halda, nejde, neumi, nevyplati. Jak ja mam rad blby lidi co nemysli. Tak snad nam ten super system jeste nejakou dobu vydrzi nez si elektro koupi i ten posledni dement.

                27. Je halda. Treba trojcata. Do prace z prace ideal. Ojete 200t
                  Je halda. Treba trojcata. Do prace z prace ideal. Ojete 200t

                28. Mimochodem – trojčata jsou na svůj věk naprosto úžasná
                  Mimochodem – trojčata jsou na svůj věk naprosto úžasná auta. To naše pořád ujede 100 km a pořád drží krok s dobou, snad jen tempomat mu chybí, jinak má všechno co ostatní auta z dnešní doby (a podobné velikosti). Navíc na svou velikost je to pohodlné auto a má pro řidiče víc místa než třeba Superb, kde mi vadí ten z…..ej tunel a mám od něj permanentní modřinu.
                  A hlavně – tohle auto naučí řídit i neřidiče.

                29. Moje rec mame dva. Tempomat mi nechybi. Chybi mi topeni kdyz
                  Moje rec mame dva. Tempomat mi nechybi. Chybi mi topeni kdyz nabiji. Jinak super. Budou jezdit do roztrhani tela.

                30. Trojčata a Tesla jsou na trhu jediné elektromobily, které
                  Trojčata a Tesla jsou na trhu jediné elektromobily, které jsou opravdové elektromobily. Minimum místa pro technologii, maximum pro lidi a náklad. Tempomat jsem si nechal neznačkový domontovat, 7 tisíc Kč.
                  Topení se vyřešit nepovedlo, takže pokud bych Iona měnil za opět trojče, tak jedině originál iMiev, který to umí (plus XY dalších věcí, o nichž francouzští soudruzi usoudili, že je evropský soudruh nepotřebuje).
                  Ovšem nejvíce se mi líbí na platformě iMiev jejich Minicab. Pro lidi na zadních sedadlech (lavici) nic moc, ale ta univerzalita a nabízený ekosystém včetně „být elektrocentrálou“ (na japonských webovkách, google umí překládat https://www.mitsubishi-motors.co.jp/lineup/i-miev/usp/charging.html)a zároveň prodejním stánkem jsou boží (na japonských webovkách, google umí překládat https://www.mitsubishi-motors.co.jp/purchase/accessory/cataloglist/pdf/minicab_miev_accessory_2.pdf).

                31. I miev s 88 clanky lepsimi je zkratka i miev. V singapuru uz
                  I miev s 88 clanky lepsimi je zkratka i miev. V singapuru uz je testuji jako autonomni. Nejaky magor do nich domontoval radar kamery lidar. Ceka jenom na zakony aby mohly jezdit samy. Jsk to dostane tak jich koupi 1000 do zacatku.

                32. povězte mám něco o tom tempomatu, tak o něm uvažuji umí
                  povězte mám něco o tom tempomatu, tak o něm uvažuji umí u rekuperovat tj. držet stálou rychlost z kopce?

                33. Ano, nedrží ji úplně přesně stále, při kopečcích a
                  Ano, nedrží ji úplně přesně stále, při kopečcích a klesání laboruje +-3 km, ale jde to. Jakmile klesám a má držet rychlost, tak drží a rekuperuje. Má i 2 paměti, takže se dá uložit třeba padesátka osmdesátka a pak jen kliknout a pustit pedál plynu. Ovšem zrychluje na cílovou rychlost s ohledem na spotřebu, tedy plynule a z mého pohledu pomalu. Kupovali jsme 4 kousky, přišly i s dopravou na necelých 7 tisíc korun českých, kolega je za pár set korun za zhruba hodinku a půl namontoval. Máme klasicky další páčku pod páčkou blinkrů pod volantem. Pokud chci tempomat s naprogramovanou rychlostí vypnout, má velké tlačítko zezadu, rovná se to puštění pedálu plynu a auto hned brzdí a rekuperuje. Má dost ostrou stavovou led diodu, zelená činnost, žlutá tempomat a červená omezovač rychlosti. Nevím co je to za módu, montovat všude stavové ledky, při nichž se dají skoro číst noviny.
                  Je to tenhle https://lpdk.com/products_cruisecontrol.limiter.php

                34. Tak to je lepší než v Leafu 🙁
                  Zrychlování je metodou

                  Tak to je lepší než v Leafu 🙁
                  Zrychlování je metodou plyn na podlahu tak tam ťukám čudlíkem po 1 km abych to aspoň trochu zprůměroval…
                  Jen jedna paměť, udržuje sice +-2 ale s tou rekuperací je to na štíru…
                  V modu D brzdí max jednou kuličkou (cca do 5kW?) takže zrychluje a to bych pochopil.
                  Ale v EKO že mi z kopečka (a 3/4 baterkou) prostě také nedá více než kuličku mě dost drásá, navíc tu druhou tam nedostanu ani po sešlápnutí brzdy (výkon rekuperace roste dle grafu ale na druhou kuličku to prostě nedosáhne)… ale stačí jen dojet pod kopec a zastavit na červené… 2-3 kuličky v pohodě.

                  Tohle prostě nechápu 🙁
                  Možná to funguje jak má a jen počet kuliček v různých rychlostech znamená různý výkon ale abych z kopce v 80tce sledoval navigaci a kontroloval kolik je to právě kW si prostě netroufám.

                  Ad stavové diody 😀 Mám topítko s takovou decentní červenou diodou a když si ho dávám na klín abych si mohl nahřívat prsty tak mi ta dioda svítí přímo na obličej…. Nechci ani pomyslet jak to vypadá zvenku 😀

                35. A co využít tohle?
                  evtun.com/

                  A co využít tohle?
                  evtun.com/

                36. LeafBOX mi není neznámý… ale vlastně ani
                  LeafBOX mi není neznámý… ale vlastně ani známý.
                  Všechny co o tom kdo píše je z říše dojmologie (včetně výrobce) a že by to řešilo zrovna tohle chování nepředpokládám.

                  LeafBOX píše pouze:
                  * až +10% dojezd
                  * jakési vágní 20=>24kW rekuperace „protože“ to dodá B mód.
                  * +3kW výkon, který nepožaduji.
                  Jo a e-Pedal.

                  Jako, plánuji si udělat exkurzi a v jeden krásný den si udělat modelovou jízdu a druhý den to zopakovat s LeafBOXem ale… nevěřím tomu moc. Že to vyždíme pár procent navíc? Ano. Že to pomůže s čímkoliv jiným? Ne.

                37. Nejzajímavější je ten Neutrál mód, tedy jízda stylem
                  Nejzajímavější je ten Neutrál mód, tedy jízda stylem neutrálu v spalováku.

                38. Neutrál má snad každý… ne ?
                  Zrovna dnes jsem si ho tam

                  Neutrál má snad každý… ne ?

                  Zrovna dnes jsem si ho tam poprvé v životě zapnul během vyšší rychlosti když jsem se nedostatečně rychle rozhodoval jestli přepnout z EKO na D nebo ne :-/

                  Za mě je Neutral k ničemu, D plachtí dostatečně, ne úplně a trochu to jde pošimrat nohou i v EKO. Jistě… budou tam ztráty, ale šachovat do toho s joystickem je už příliš kombinování. Už teď mi stačí EKO/D přepínání podle toho jestli očekávám nenadálé situace nebo ne.

                39. Výrobci nedoporučují za jízdy přeřadit na neutrál,
                  Výrobci nedoporučují za jízdy přeřadit na neutrál, hrozí prý zničení budičů motorů. Ten čip umí nastavit výkon přesně na 0 kW, když se pustí pedál. V podstatě stačí za jízdy na rovině jenom lehce občas přidat a zase pustit pedál. Běžný stupeň D na rovině má už docela vysoký brzdící (rekuperační) účinek, např. v 50 km rychlosti mi tu udělá špičkově -10 kW bez problému.

                40. co je to za báchorka? – prý
                  co je to za báchorka? – prý

                41. EV auto se nesmí táhnout na laně, to je přímo v návodu
                  EV auto se nesmí táhnout na laně, to je přímo v návodu zakázáno, tedy řekl bych, že jízda na neutrál je to samé. Např. u BMW i3 tam za jízdy ani neutrál nelze dát, respektive nefunguje jako neutrál. U Tesly neutrál funguje.

                42. Pokud je to technicky znemožněno tak OK, ale žádné
                  Pokud je to technicky znemožněno tak OK, ale žádné „výrobce nedoporučuje“ neberu.

                43. A predstav si, pro lidi, co koupili (nove) auto se zarukou, to
                  A predstav si, pro lidi, co koupili (nove) auto se zarukou, to (ne)doporuceni vyrobce muze hrat roli…

                44. Manuály lidi stejně nečtou…
                  Manuály lidi stejně nečtou…

                45. Vím, že to píšou, ale jakej je rozdíl v tom, jestli
                  Vím, že to píšou, ale jakej je rozdíl v tom, jestli dopřednou sílu způsobuje jízda z kopce a rekuperuji, nebo lano auta co mě táhne ?
                  Anebo hurá dolů z kopce na neutrál, nebo totéž na laně po rovině?
                  Myslím si, že se tím pouze chrání pro případ, že auto totálně zmrtví – pak samozřejmě nefungují žádné systémy včetně posilovače řízení a brzd. A kdyby se v tom člověk zabil, měli by to na triku. Takhle jsou z obliga – to nesmíte, máte to v návodu.
                  Vyřazuji a musím se přiznat, že jednou jsem fakt nedojel a poslední 2 km mě odtáhl kluk, co jsem si ho stopnul.
                  A NIC se nestalo !

                46. Přesně tak, není rozdíl mezi jízdou z kopce a tažením
                  Přesně tak, není rozdíl mezi jízdou z kopce a tažením na laně.

                  Je to jen moje doměnka ale výrobce si tak chrání sedinku. Protože lidé jsou nevycvičené opice a hned z kraje někdo (řekl bych více než ojedinělé případy) zkoušel „rekuperovat“ tažením za spalovákem a kotlili tam 20kW. Předpokládám že normální rekuperace prostě jen nepočítá s tím že pojedete hodinu z kopečka na plnou rekuperaci.

                47. To řekl kdo, že u I3 nejde dát neutrál za
                  To řekl kdo, že u I3 nejde dát neutrál za jízdy?
                  Samozřejmě že jde!

                48. Psal to tady Martin i3. Napsal doslova, „tedy jde, ale nic to
                  Psal to tady Martin i3. Napsal doslova, „tedy jde, ale nic to nedělá“.

                49. Ja jsem tady neco psal o neutralu? Ze o tom ani nevim 🙂 🙂
                  Ja jsem tady neco psal o neutralu? Ze o tom ani nevim 🙂 🙂

                50. Jojo paměť je
                  Jojo paměť je mrcha….

                  hybrid.cz/manual-k-elektromobilu-tesla-model-3-je-online-projdete-si-vsechny-detaily#comment-121333

                51. Ja ale nejsem Josef 🙂 🙂 🙂 asi si plete jmena trosku ne?
                  Ja ale nejsem Josef 🙂 🙂 🙂 asi si plete jmena trosku ne?

                52. Omluva, máte pravdu, Josef…
                  Omluva, máte pravdu, Josef…

                53. Tvůj tempomat (nebo možná rekuperace) se chová divně. Mě
                  Tvůj tempomat (nebo možná rekuperace) se chová divně. Mě udržuje stálou rychlost -+2 km a rekuperuje dle prudkosti kopce. Navíc po sešlápnutí brzdy se MUSÍ vypnout a rekuperuješ dle toho, jak na brzdu šlapeš.
                  Neutrál se dá spustit taky jen plynovým pedálem – je to velmi jemná práce s nohou. Poznáš to, kdyš jedeš z kopce a rekuperuješ -lehce přidáš a dostaneš se do polohy, kdy nerekuperuješ ani nepřidáváš a auto dle prudkosti kopce zrychluje. Ale to je otravný.
                  Vyřazuju – plachtím už skoro tři roky a nemyslím si, že by to čemukoliv vadilo.
                  Ty nemáš vyhřívaný volant ???

                54. Nemám vyhřívaný volant, navíc mi odešlo topení zrovna
                  Nemám vyhřívaný volant, navíc mi odešlo topení zrovna před zimou… tak jsem to vzal jako test jestli to přežiju 🙂
                  Zkoumal jsem vyhřívané volanty a došel k názoru že to buď stojí moc nebo bych se na tom uškrtil (buď já nebo volant).
                  Teď experimentuji s vyhřívanými rukavicemi 😉

                  Ano, tempomat se vyřadí při ovlivnění pedály o více jak 2? km/h. Alespoň tak mi to přišlo zezačátku, od té doby jsem začal používat brždění vypnutím tempomatu a nemám to dostatečně potvrzené.
                  Ale ta rekuperace je divná, musím jí otestovat i s poloviční baterkou. Je možné že to je tím že jsem chvíli předtím nabíjel doplna, pak vyjel 20+km a pak ten sešup který mi to nebralo ?

                  Mám takovou zkušenost že s 10-11 dílky mi to na sjezdu z dálnice dává jen jednu kuličku a po sešlápnutí dvě (když tam mám 11 dílků tak ani sešlápnutí dvě nedá). To bych ještě chápal, Ale ten táhlý kopec dolů jsem už 2* zkoušel přibržďovat pedálem s méně než 9 dílky a nic, nejhorší je vážně to že dole na světlech tam skočí i 3 🙁

                  Jo a dnes jsem sice omylem, ale vyzkoušel tempomatové zrychlení o +40km/h, není to drastické. Myslím tak akorát můj styl jízdy s hnojem ;-D

                55. Je to tak, že pokud vyjedeš s plnou baterkou, rekuperace se
                  Je to tak, že pokud vyjedeš s plnou baterkou, rekuperace se nespustí – nemá kam. Poprvé mě to taky vyděsilo, ale je to logický a normální. Pokud, jak píšeš, ujedeš 20 km a není to zrovna do kopce, rekuperace může být stále omezená.
                  Jsi statečný …

                56. Ano, vyjedu a ujedu 15-20km než mám ten sjezd z dálnice. To
                  Ano, vyjedu a ujedu 15-20km než mám ten sjezd z dálnice. To mám otestované a tam chápu že je ještě omezená (i když už zabírá). A je to včetně krpálu z centra po Teplické.

                57. Díky na tento už jsem koukal u nás stojí kolem 10 tis s
                  Díky na tento už jsem koukal u nás stojí kolem 10 tis s DPH, kde jse ho objednával, v cizině?

                  Dobré je že rekuperuje, jen mám trochu strach když by došlo k selhání té jednotky jde tam signál přímo z plynového pedálu.

                  U spalováku asi nehrozí že vás to pustilo plným výkonem proti zdi nebo proti lidem na přechodu. Asi mám velkou představivost …

                  Právě že u nás jsou spojené obce a jede se mezi Jabloncem a Tanvaldem i 10 Km kde je mírné klesání 50 tka a tam by to bylo super.

                  Je škoda že nikdo zatím nenabízí tempomat i radarovým čídlem jako dodělávku. Pak se pověsíte za nákladák a třeba i 50 Km nemusíte šlapat na nic.

                58. Objednával je kolega rovnou z Velké Británie. Proto ta cena
                  Objednával je kolega rovnou z Velké Británie. Proto ta cena i množstevní sleva.
                  Zatím s nimi od podzimu spokojenost.

                59. Jeste bych zminil Nissan NV e 200
                  Jeste bych zminil Nissan NV e 200

                60. Pokud se jedná o topení při nabíjení CHADEMO tak to nejde
                  Pokud se jedná o topení při nabíjení CHADEMO tak to nejde ani u MIEVU. A při nabíjení na AC to zase nenabíjí, protože veškerý výkon měniče sežere to topení a ješte to bere z baterie.

                  Takže jediná velká výhoda dálky je možnost programovat nabíjení aby baterka nebyla dlouho na 100%. Předtopení před jízdou např. 15 minut má smysl spíše symbolicky protože vám to ušetří tak 3 Km dojezdu co tam proteče za těch 15 min při 2 Kw nebo 5 Km při 3 Kw pokud máte rychlej kabel.

                  Spíše uvažujte o nezávislém topení jestli to s ježděním v zimě v tomhle autě myslíte važně.

                  Dá se to zapojit tak, že to topí i při AC i CHADEMo a navíc nedojde k vybití 12 akumulátoru, protože ten se při jakémkoliv nabíjení vždy dobíjí (je sepnut měnič DC-DC)

                61. Ja to vyresil malym elektricky 1,5kw 220V. Mam z mennekesu
                  Ja to vyresil malym elektricky 1,5kw 220V. Mam z mennekesu redukci na 3faze 220v. Takze pri nabijeni z chadema si k tomu pustim mennekes na topeni. Pri nabijeni z mennekesu jedu z jedne faze topeni a z druhe nabijecku 16A doopravdickych 3.6kw

                62. Tak to je super vychytávka a máte topný element přímo v
                  Tak to je super vychytávka a máte topný element přímo v topení, nebo jen fukárka v autě?

                  Jinak trojčata nemají nabíječ 3,6kW,ale opravdu jen 3 kW tj 14A i když máte 16 Kabel.

                  Já zvažuji dodělat do auto přímo do topení elektrickou topnou vložku na 12V 750W jen na tokovéto přitopení po městě když se mě nechce ohřívat voda.

                  ps. jinak se dá koupit na ohřívání auta elektrický ohřívač na 230V podobný jako má miev rozříznout hadici a zapojit a pak by to topilo přes normální vozové topení.

                63. Jenom fukarek. Nabijecku jsem si dokoupil volitelnou
                  Jenom fukarek. Nabijecku jsem si dokoupil volitelnou 8,10,12,16,32A co ukazuje jak Ampery tak cas, TT ak okamtity volty na vstupu a okamzity vykon + celkovy cas a celkovy odber. Kdyz si dam 32A tak mi ukazuje odber cca 16.1 A a prikon kolem 3.5kw. kolik se protlaci do baterie nevim.

                64. Super je tento fukárek je to original na el. vytápění
                  Super je tento fukárek je to original na el. vytápění dává se ke spolujezdci k levé noze na tunel, je tam pořád a nijak nepřekáží. Měl jsem ho kdysi v autě když jsem stál venku na rozmrazení vozu, ted ho už mám jen v garáži a používám ho na občasné věci jako nap. rozmrazení mrazáku je super kompaktní a má 1,5 Kw.

                  old.defa.com/en/automotive/warmup/products/comfortkit/comfortkit/

                65. Vyfotim udaje z nabijecky
                  Srovnam i kdyz budu s tim nabijet NV

                  Vyfotim udaje z nabijecky
                  Srovnam i kdyz budu s tim nabijet NV 200

                66. Tak otazka je kolik zere elektronika a nabijecka v aute a
                  Tak otazka je kolik zere elektronika a nabijecka v aute a kolik se dostane do baterie.

                67. Kolko sa trati v elektronike trojcata a jeho nabijacke vidno
                  Kolko sa trati v elektronike trojcata a jeho nabijacke vidno na tych grafoch co som dal na teslaclub.sk (aj ked pri niektorych hodnotach sa to tazko z grafu odcita). Dobre to vidno pri 9A AC nabijacom prude – pri 230V je prikon do nabiajcky cca 2kW, no do baterie ide cca 1500W. Cize tych cca 500V sa trati v elektronike elektromobilu a v jeho nabijacke.

                68. To je docela dost. Takze nabijet tou nejsilnejsi co nejkratsi
                  To je docela dost. Takze nabijet tou nejsilnejsi co nejkratsi cas

                69. Dotaz – na Mennekesu se spustí proud podle komunikace s
                  Dotaz – na Mennekesu se spustí proud podle komunikace s autem, tedy na těch dalších fázích pouští stojan stejné A i když auto bere jen z jedné fáze ?

                  Hned bych si rozvrtal Yazaki v Leafu…

                70. Je to 3 fazova redukce z mennekesu na 32A petikolik.
                  Na

                  Je to 3 fazova redukce z mennekesu na 32A petikolik.
                  Na mennekesu je tlacitko.
                  Z petikoliku jdu bud do svy DC chademo nabijecky nebo do ty az 32A yazaki nabijecky a nebo mam redukci na 3 x 240V, takze z jednoho mennekesu muzou nabijet zaroven 3 auta a nebo se vytahne topeni.

                71. Je zajímavé jak je to auto „malé“ a přitom uvnitř je dost
                  Je zajímavé jak je to auto „malé“ a přitom uvnitř je dost místa.

                72. Jo a ted delaji pry imieva pro usa o 10cm sirsi
                  Jo a ted delaji pry imieva pro usa o 10cm sirsi

                73. lehký osobní akumulátorový automobil by skoro nikdo
                  lehký osobní akumulátorový automobil by skoro nikdo nekupoval lidi co mají peníze na tuhle technologii, chtějí velké težké a bezpečné auto.

                  Na trhu jsou trojčata a UP oba se vejdou co celkové váhy 1,5 tuny takže lehké jako spalováky a prodeje jim moc nejdou.

                  Ostatně podívejte se na prodeje malých a lehkých benzínových aut také zádná sláva.

                  Je prostě holt taková doba.

                74. Kdo nemá tank, jako by nebyl. Každá blondýna požaduje pro
                  Kdo nemá tank, jako by nebyl. Každá blondýna požaduje pro svých 50 kg s kabelkou, čivavou a mimískem ve značkové sedačce 2,5 tuny SUV. Jinak smolík a hledá jinde. 🙁

              3. Přesně tak, dopadnou jako výrobci lednic nebo
                Přesně tak, dopadnou jako výrobci lednic nebo televizí.
                Neznám nikoho, kdo nemá ledničku. A kromě Kerosina (ale toho neznám osobně) a mého kamaráda Petra ani nikoho, kdo by neměl televizi.
                A proto už ledničky ani televize nikdo nevyrábí. Ach jo, máš to těžký, realisto.

                1. spetak:
                  Netvrdím , že zkrachujou všichni výrobci

                  spetak:
                  Netvrdím , že zkrachujou všichni výrobci automobilů.
                  Potíže s odbytem budou mít výrobci těžkých akumulátorových vozidel, tj. zcela určitě TESLA.

                2. Ano, to je pravda, krize pomalu přichází, za 2 roky
                  Ano, to je pravda, krize pomalu přichází, za 2 roky poklesne odbyt drahých EV výrazně, a TM3 s cenou 1,5 mil to nezachrání, budou se prodávat EV mezi 600-900 tis.

            1. Jo? Model S a X je na trhu nasycen. A zlevnuji. Proc asi kdyby
              Jo? Model S a X je na trhu nasycen. A zlevnuji. Proc asi kdyby poptavka byla? Ono ne 100% lidi co ma spalovaky pujde do elektra. Treba zatim tak 8% a z toho ne vsichni do tesly. Cina prodano sloro 1mil elektroaut a podil Tesly zanedbatelny.

Napsat komentář