Mercedes-Benz představil elektromobil EQC: dojezd 320 km, 80kWh baterie

První Mercedes nové typové značky EQ byl aktuálně představen ve Stockholmu ve Švédsku. Jak je u Daimleru zvykem, celý název není nijak jednoduchý: Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC.

Elektromobil Mercedes-Benz EQC přichází na trh v době, kdy především velké německé, ale i světové automobilky uvádějí na trh své SUV elektromobily. Hlavní konkurencí pro nové EQC tak bude Jaguar I-Pace, Audi e-tron a BMW iX3.
foto: Mercedes-Benz

Elektromobil Mercedes-Benz EQC je vybaven 80kWh baterií (využitelná kapacita), která autu nabídne reálný dojezd kolem 320 km. Baterie o napětí 350 V se skládá modulů s celkem 384 články (dva moduly po 48 a čtyři po 72).

Baterie je kapalinou chlazená. K dispozici je ale také elektrický ohřev a pro vyhřívání či chlazení kabiny také tepelné čerpadlo. O pohon vozu se starají dva asynchronní elektromotory, každý na jedné ose.

Překvapivě povedený interiér elektromobilu Mercedes-Benz EQC

Překvapivě povedený interiér elektromobilu Mercedes-Benz EQC
foto: Mercedes-Benz

Díky tomu se EQC chlubí pohonem všech čtyř kol a výkonem 300 kW (765 Nm). Zrychlit 0-100 km/h zvládne během 4,9 sekundy. Palubní nabíječka má výkon 7,4 kW. Maximální rychlost je omezena 180 km/h. Rychlonabíjet je možné přes CCS až 110 kW.

Baterie elektromobilu je umístěna mezi nápravami

Baterie elektromobilu je umístěna mezi nápravami
foto: Mercedes-Benz

Cena elektromobilu Mercedes-Benz EQC zatím nebyla oznámena, bližší podrobnosti zatím nejsou jasné ani co se týká dostupnosti vozu. Vyrábět se má začít příští rok.

Konstrukce celé baterie je dnes pro každý elektromobil klíčová.

Konstrukce celé baterie je dnes pro každý elektromobil klíčová.
foto: Mercedes-Benz
tisková zpráva

87 Comments on “Mercedes-Benz představil elektromobil EQC: dojezd 320 km, 80kWh baterie”

  1. Tesla v USA válcuje elektrickou i hybridní konkurenci.
    Tesla v USA válcuje elektrickou i hybridní konkurenci. Prodává téměř 10x více elektromobilů než ostatní automobilky

    connect.zive.cz/clanky/tesla-vusa-valcuje-elektrickou-i-hybridni-konkurenci-prodava-temer-desetkrat-vice-elektromobilu-nez-ostatni-automobilky/sc-320-a-194954/default.aspx

    insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

  2. jupííí :))))) Správní soud Wiesbaden nařídil omezit od
    jupííí :))))) Správní soud Wiesbaden nařídil omezit od února 2019 ve Frankfurtu nM. provoz naftových aut s vysokými emisemi v některých částech města, aby tak zajistil zlepšení kvality ovzduší… :)))))))))))))) jupííí

    auto.idnes.cz/emise-frankfurt-diesel-zony-d1z-/automoto.aspx?c=A180905_194806_automoto_fdv

    Není PRASE jako ČEZKÝ DÍZLPRASE :))))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

  3. Když se podívám na parametry vozu a zkusím je maximálně
    Když se podívám na parametry vozu a zkusím je maximálně nezaujatě porovnat s konkurencí, tak mě na Mercedesu mrzí, že on představil vlastně svoji nejvyšší řadu C (myslím že o EQE se nikdy dosud nemluvilo a EQA má být nižší kategorie s menší baterii 60kWh) s parametry elektrovýzbroje, které tak tak dorovnávají nejnižší a tedy nejvíc ořezaný model nejmenované konkurence.

    Jasně kvalita výroby i materiálů bude zřejmě špičková, ale ptám se bude to k úspěchu stačit? Přeci jen I-Pace a e-tron mají výzbroj, která se snaží od počátku konkurovat nejvyšším modelům oné nejmenované konkurence.

  4. Mercedes zase dokázal, že neumí a nechce vyrábět
    Mercedes zase dokázal, že neumí a nechce vyrábět elektrická auta. Zase vyrobil auto, které vypadá jak překopávka spalováku. Zbytečná maska chladiče vpředu, zbytečně dlouhej čumák do kterýho by se vešla V12, ale nevejde se tam ani frunk a vzadu si neodpustili připomínku vyjfuků… To je do nebevolající konzervativní zabedněnost.

  5. S tím dojezdem by to měli nejak fakt sjednotit a lidem
    S tím dojezdem by to měli nejak fakt sjednotit a lidem vysvetlit. Kolik to ma vlastne ten dojezd? Jeden web pise 300km, druhy web pise 320km, treti ma uz 350km a posledni verze je 450km (novinky.cz ;o) ). Nedavno jsem se to snazil vysvetlit milovane polovicce a vice co jsem nakonec pouzil? Prirovnani k nadrzi ve spalovaku. Vis milacku, tohle EV ma jako 1/2 tve nadrze. Vis. Vic tam nenastouchas. ;o) Jako kdyby si porad tankovala jen do pulky.

    1. Dovolím si uvést své propočty:
      dle NEDC: 279mil =

      Dovolím si uvést své propočty:

      dle NEDC: 279mil = 450km
      dle WLTP: 22,2kWh/100km = 350km
      dle EPA: 320km

      Mimochodem u Mercedesu jsou borci, když zaokrouhlují na 80kWh baterii s uváděnými nominálním hodnotami napětí 350V a kapacity 218Ah. Mě to tedy dává jen 76,3kWh. Mercedes by se také mohl zamyslet, že někdy je lépe mlčet, když tomu co sděluji nerozumím.

      1. A čo si čakal, že povedia pravdu ?!
        Inak ta spotreba

        A čo si čakal, že povedia pravdu ?!
        Inak ta spotreba 22,2kWh/100km bude tak pri rýchlosti max. 100km/hod. Pri dialničnej rýchlosti (130km/hod) bude mať táto krabica možno aj 27-30kWh/100km (môj optimistický odhad). Keďže Tesla S má pri takejto rýchlosti spotrebu tých 22kWh/100km. Takže reálnych dialničných 250-280km a to zo 100% na 0% a to nebude nikto robiť. A potom strávi majitel tohoto autíčka 2 hodiny na 50kW CCS (110kW je ako šafránu).
        Palubnú nabíjačku radšej nekomentujem 🙂

        1. Těch 22,2kWh/100km pochází přímo ze stránek Mercedesu a
          Těch 22,2kWh/100km pochází přímo ze stránek Mercedesu a mělo by se jednat o kombinovanou spotřebu dle cyklu WLPT změřenou zatím jen přímo Mercedesem. Není to tak podle mne ještě oficiální hodnota pro homologaci.

          Pro srovnání:

          I-Pace: 21,2kWh/100km, WLTP 470km, 90kWh
          EQC: 22,2kWh/100km, WLTP 400km, 80kWh

  6. S touhle karou zadnou diru do sveta neudelaji. Pritom prave DB
    S touhle karou zadnou diru do sveta neudelaji. Pritom prave DB ma duvod prodavat mnoho EV. 2021 zacne platit hranice 95g CO2/km a jejich tezke kary to nesplnuji. Tech par EQC ktere se mozna prodaji je nezachrani. Tak uz planuji ze se stanu Shortseller s DB akciemi. 2021 pujdou pekne dolu.

  7. Současné automobilky řeší otázku budoucího vývoje
    Současné automobilky řeší otázku budoucího vývoje poptávky po elektromobilech. Otázkou není ani tak, zda se bude zvyšovat výroba automobilů s elektrickým pohonem, ale spíše jakým způsobem a tempem se bude produkce zvyšovat, neboť právě to může pro výrobce znamenat existenciální hrozbu …

    fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/212694-elektricky-pohon-predstavuje-pro-vyrobce-aut-vyzvu-ve-strategickem-planovani

  8. Že by další německý elektromobil, na kterém automobilky
    Že by další německý elektromobil, na kterém automobilky v Germánii chtějí dokázat, že to lidi nebudou chtít ??? Tam je (v BRD) příznivcem elektromobility snad jen německá pošta.
    Zajímavý článek – „pošťácká elektrododávka je hit a Daimler má ostudu“
    https://auto.idnes.cz/spion-mercedes-daimler-streetscooter-d8s-/automoto.aspx?c=A180901_092329_automoto_fdv

  9. pouze k designu: To má pod kapotou osmiválec nebo proč je
    pouze k designu: To má pod kapotou osmiválec nebo proč je ta haubna tak dlouhá?…a ta maska? Tim se nasává vzduch do vzducholodě? A když si prohlédnete zadní část vozu… když pominu světla z Porsche co tam sakra dělají ty oválné ozdoby dole na nárazníku??? Jakože výfuk? opravdu vážně??? Vůbec nic jste milý němečtí sousedé nepochopily. Kdyby to byla předělávka z konvenčního vozu jako golf prosim, ale toto je výsledek několikaleté práce na z volného listu? Strašný fakt a jestli si mám z dojezdu 320km a rychlosti 180Km/h sednout na zadek tak se modlim, aby nikdy Tesla nekrachla. Mercedes zatím rozhodně cestu a směr ukazovat nebude. A to ani když má tři roky na zkopírování Tesly k dobru.

  10. Palubní nabíječka je 32A 400V – alespoň v materiálech na
    Palubní nabíječka je 32A 400V – alespoň v materiálech na stránkách Mercedesu je uveden výkon 22kW….každopádně je to pro mne zklamání. Pod přední kapotou žádný prostor ani pro kabely (E-tron má), vzadu to má tunel mezi sedačkama (E-tron nemá), baterie 80kWh (E-tron 95kWh), v kufru pod podlahou žádnej prostor (E-tron docela velkej). Obecně je trochu smutné, že tři roky starý Model X je ve všem lepší – tak snad nás ne/překvapí cenou!

      1. Jo…a to musíme v tichosti pominout fakt, že jakmile byla k
        Jo…a to musíme v tichosti pominout fakt, že jakmile byla k prodeji Tesla model X, tak jeden z prvních kousků skončil v podzemních garážích DB ve Stuttgartu, kde ji soudruzi posedlí reverzním inženýrstvím do posledního šroubku rozebrali. Zdá se, že se moc nenaučili. Tak si to potom ještě museli opakovat ale už stupidnějším způsobem. Myslím, že v prosinci 2017 všichi četli článek jak Mercedes rozerbral Teslu Mod.X a ve částečně rozdrbaném stavu auto vrátil půjčovně…:-))

        Tak to maj hoši fakt z ostudy kabát..:-)))

        Nemůžu si odpustit citát z daného článku, určitě vyvolá úsměv na rtech….

        cituji:

        “ … přičemž ani samotná půjčovna neměla tušení, že Daimler vypůjčenou Teslu rozsáhle „znásilní“ při testování a průzkumu techniky.“

        Zdroj:

        https://automix.cars.cz/magazin/mercedes-si-vypujcil-pro-testovani-teslu-model-x-vratil-ji-v-dezolatnim-stavu-20171205.html

      1. Ne ze by to hralo nejakou zasadni roli, ale tech nabijecek je
        Ne ze by to hralo nejakou zasadni roli, ale tech nabijecek je ve skutecnosti 7 jen u Brohtal v Nemecku a Gotthard ve Svycarsku neni bez priblizeni mapy videt, ze jsou to 2 nabijecky na ruznych stranach dalnice. Ale nemejte strach, na dalsich se usilovne pracuje, do konce roku 2017 jich bude minimalne 20 😉

            1. Tech 9 je vcetne te v testovacim provozu. Plan 400 do 2020 je
              Tech 9 je vcetne te v testovacim provozu. Plan 400 do 2020 je aktualne uvadeny, nenapadne ze stranek zmizel lonsky plan, ktery tam byl jeste zacatkem tohoto roku, kde to bylo rozepsano na etapy, 20 do konce 2017 a 100 do konce 2018. Ty puvodni plany jsou stale dohledatelne napriklad na Reuters v clanku „Carmakers plan 400 Europe car charging stations by 2020“ vydanem 3.11. 2017.
              Mam pocit, ze Ionity si z elektronadsencu dela akorat legraci, v listopadu 2017 jim muselo byt vicemene jasne, ze jejich prvni meta 20 stanic do konce roku je nerealna. Mohli jsme se sice blahove domnivat, ze maji stanice jiz ve vystavbe, pouze neuvadeji jejich lokality, ale zpetne je zrejme, ze tomu tak nebylo.
              Nejhorsi na tom je, ze byt se to muze jevit jako drobne legracky, tak evropsti politici na elektromobilitu bohuzel slysi a budou ji na zaklade techto nerealistickych prohlaseni automobilek a jejich spolecnych podniku na budovani siti brat jako realne uskutecnitelnou vec, coz muze byt velmi nebezpecne pro vsechny, kteri maji zajem na relativne dostupne individualni doprave.

      1. 350V na baterku je hodně málo, spíš by to chtělo 440-450V
        350V na baterku je hodně málo, spíš by to chtělo 440-450V jinak na stáváních DC nabíječkách to dává o 7 kW méně a to je hodně špatně.

        A na mennekesu také špatně protože je to na jedné fázi tedy 230V ne 400V, takže zase je potřeba jistič 32A (doma) a na některých wallboxech také, dost často je tam mennekes i dva ale jištěno jen 25A.

        Kdepak Mercedes neumí udělat elektro auto a už ani okopírovat, což je daleko horší.

  11. Dojazd 320 bude určite EPA plne realistický. Ak by bolo
    Dojazd 320 bude určite EPA plne realistický. Ak by bolo využitelných len 75kWh tak je to na 320 km stále až 23,4 kWh čo je zhodné z normálnou jazdou a nie šetrnou.
    Pri kludnom jazdení to musí vedieť v letom obdoby aj cez 400km.

    1. Nepovadali, ci NECD alebo WLTP, takze zrejme len NECD. Navyse
      Nepovadali, ci NECD alebo WLTP, takze zrejme len NECD. Navyse aktualizovali spravu o 200 milach:

      Update September 4th, 5:00PM ET: Mercedes-Benz USA says that the press materials it sent out to accompany the announcement of the EQC included incorrect information about the SUV’s estimated range (note: 200 miles). The post has been updated to reflect this (note: 280 miles).

  12. Tak jako, že by s tím zbořili trh to asi ne. Na jednu
    Tak jako, že by s tím zbořili trh to asi ne. Na jednu stranu někde se začít musí. Na druhou stranu mám pocit, že je to pořád jen aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Doufejme, že je elektrická konkurence převálcuje. I kdyby třeba Jaguar s I-Pace, z nich mám alespoň dobrý pocit. I když pravda, Germánští důchodci si raději koupí Mercedes….

    1. Ujet 300km a nenajít na cestě rychlonabíjecí stanici je
      Ujet 300km a nenajít na cestě rychlonabíjecí stanici je dnes už spíš velká vzácnost. Doma přes noc ta palubní nabíječka stačí. Kolik lidí má reálně doma větší jistič než 32A?
      Tesla to není, ale pro standardní ježdění tohle musí stačit i taxikářům.

      1. 7,4 kW je fakt málo. Za standard bych považoval 11 kW, na to
        7,4 kW je fakt málo. Za standard bych považoval 11 kW, na to stačí jistič 3x16A. Většina domů je připojena jističem 3x25A. Běžné jsou nabíječky, které omezí proudový odběr na základě aktuálního odběru celé domácnosti.

        1. Uvidíme jestli ta 7,4kW nabíječka bude pro EU alespoň
          Uvidíme jestli ta 7,4kW nabíječka bude pro EU alespoň dvoufázová 2x16A jako má VW. V každém případě u I-Pace jsem to ještě dokázal pochopit, ale u Mercedesu, který předpokládá největší prodeje v Německu, to beru jako ohromný fail. Místní konkurence BMW, VW i Audi třífázovou síť v EU již normálně respektují. A to ani nemluvím o tom že to letité Bčko od Mercedesu mělo na palubě od začátku nabíječku 11kW 3x16A.

        1. Kolikrát za rok přijedete domů s prázdnou baterií a hned
          Kolikrát za rok přijedete domů s prázdnou baterií a hned druhý den musíte jet dalších 300km rovnou z garáže? Reálně průměrný řidič najede cca 50km a pak to zase zaparkuje u domu, nebo v garáži. Pokud by nastala situace, že přijede s prázdnou a druhý den potřebuje jet 300km, nebude lepší zajet večer na rychlonabíjecí, tam to dát na 80% a zbytek doma ze zásuvky? Ono co si budeme namlouvat u nás spousta garáží nemá ani 1x230V natož tři fáze. Na druhou stranu, máš-li na MB, můžeš mít i dost peněz na 32A jistič.
          Mimochodem ve světě se běžně připojuje na 16A a zbytek do 32A se dohání přes solární panely, měnič a chytrý wallbox. On ten jednofázový měnič je totiž také levnější. Musíš se na to podivat i z úhlu reálného světa. Já beru ze zásuvky jen 8-10A a světě div se, ono mi to většinu dní v roce i stačí. Cca v 17hod. zaparkuju a ráno v 7hod odjíždím.
          https://youtu.be/0EtegQfZQRw

          1. Napriklad pri mojom kadzo-dennom najazde 170-180 km by som
            Napriklad pri mojom kadzo-dennom najazde 170-180 km by som musel ekvivalent MB spotreby (25 kWh / km) dobijat minimalne 16A celych 13 hodin (takze cely cas od 18:00 vecer do 7:00 rano).

            A pre nabitie plnych 80 kWh by mi nestacil ani moj maximalny 25A istic – musel by som nabijat 15 hod.

            OK, pri 80 kWh baterii by som asi zvycajne nabijal do 80% (64 kWh) a uspokojil sa s dennym dojazdom 256 km. To by som vzdy nabijal musel nabijat pri 25A a akurat tych celych celonocnych 12 hodin 🙂

            1. 180km nájezd denně není úplně standardní situace. Tolik
              180km nájezd denně není úplně standardní situace. Tolik km průměrný řidič nejezdí. Ale i pro tento nájezd je to řešitelné. Předpokládám, že pokud o takovém autě přemýšlíte, že máte v okolí rychlou nabíjecí stanici.

                1. Bohužel máte pravdu. Jenže proč Vás nějaké nařízení
                  Bohužel máte pravdu. Jenže proč Vás nějaké nařízení nutí něco vyrábět, co vyrábět nechcete. Proč by jste měl investovat do něčeho čemu moc nevěříte. Tradiční výrobce aut musí snižovat emise za každou cenu. Pak si to jeho auto koupí někdo kdo s dieselem jezdí krátké trasy, leje do toho nejlevnější palivo a se studeným motorem tomu dává plný knedlík. Až ucpe filtr tak ho nechá vykuchat. Sorry, ale hodit veškerou zodpovědnost na výrobce a pokutovat je za každý gram emisí není úplně fér. Za emise odpovídá i majitel vozu, který vůz nastartuje a jede s ním 500m před večerku, kde ho nechá nastartováný, koupí si rohlíky a jede zpět 500m domů. Za zvýšené emise odpovídá i stát koncepcí bydlení, koncepcí nákupních center…. atd. Takže pokud nebude politická vůle zvýšit daň na naftu, budeme kupovat auta na naftu. Bude-li politická vůle zvýhodnit EV, budeme kupovat EV. O infrastrukturu a dobíjení se bude muset postarat každý sám doma, nebo to udělají distribuční sítě které se starají energii elektřiny. Proč by to měl dělat Mercedes, nebo Volkswagen, když v tom nevidí business? Nabíjecí stanici si můžete postavit a provozovat sám. Nikdo Vám v tom nebrání. Zapojit ji do sítě provozovatelů není dnes žádný velký problém.

                2. Rýpete do nepravého. Já tu nabíječku mám. A vy?
                  Rýpete do nepravého. Já tu nabíječku mám. A vy?

                3. Od kterého výrobce aut požadujeme aby měl čerpací
                  Od kterého výrobce aut požadujeme aby měl čerpací stanici? To že to dělá Tesla, neznamená že to musí dělat každý. Zde se stále reší velikost baterie, palubní nabíječka atd.. Vždyť je to jen dobře, že to každý dělá po svém. Čas ukáže, kdo zvolil správnou cestu. Máme rozmanitost vozů, rozmanitost systému a to co se nehodí jednomu, může druhému v pohodě sloužit. Já třeba nejsem zastánce velké baterie u Tesly. Za prvé dlouho blokují nabíjecí stanice. Za druhé tahají dle mého zbytečnou zátěž, kterou já bych využil jen třeba 3x do roka. Jistě to má i své výhody, kdy Tesla dojede v zimě mnohem snadněji na hory do Alp. Já na hory jezdím v létě, takže mi menší dojez dostačuje.
                  Rychlonabíjecí stanici nemám, protože v ní nespatřuji v tuto chvíli nic produktivního. Investovat peníze jde mnohem lépe jinam a jinak.

          2. Když přijedu domů večer s prázdnou, rozhodně se mi
            Když přijedu domů večer s prázdnou, rozhodně se mi nechce jezdit ještě někam stát na veřejnou 50kW nabíječku a trávit tam zbytek drahocenného času(za vyšší cenu než doma). A když mám 80kWh baterii, tak si rozhodně nikdy nebudu nabíjet na další den pouze 50km, protože to je průměrný nájezd. Budu se snažit doma dostat do auta 80 procent, protože druhý den můžu jet bůhví kam. A taky Mercedes není auto na popojíždění do města jako i3 nebo iOn, počítá se s vyšším nájezdem.

Napsat komentář