První Mercedes nové typové značky EQ byl aktuálně představen ve Stockholmu ve Švédsku. Jak je u Daimleru zvykem, celý název není nijak jednoduchý: Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC.
foto: Mercedes-Benz
Elektromobil Mercedes-Benz EQC je vybaven 80kWh baterií (využitelná kapacita), která autu nabídne reálný dojezd kolem 320 km. Baterie o napětí 350 V se skládá modulů s celkem 384 články (dva moduly po 48 a čtyři po 72).
Baterie je kapalinou chlazená. K dispozici je ale také elektrický ohřev a pro vyhřívání či chlazení kabiny také tepelné čerpadlo. O pohon vozu se starají dva asynchronní elektromotory, každý na jedné ose.
foto: Mercedes-Benz
Díky tomu se EQC chlubí pohonem všech čtyř kol a výkonem 300 kW (765 Nm). Zrychlit 0-100 km/h zvládne během 4,9 sekundy. Palubní nabíječka má výkon 7,4 kW. Maximální rychlost je omezena 180 km/h. Rychlonabíjet je možné přes CCS až 110 kW.
foto: Mercedes-Benz
Cena elektromobilu Mercedes-Benz EQC zatím nebyla oznámena, bližší podrobnosti zatím nejsou jasné ani co se týká dostupnosti vozu. Vyrábět se má začít příští rok.
foto: Mercedes-Benz
Mercedes odmítl zákazníkovi uznat dvě záruční
Mercedes odmítl zákazníkovi uznat dvě záruční opravy…
autoforum.cz/bleskovky/mercedes-odmitl-klientovi-uznat-dve-zarucni-opravy-podivejte-se-jak-mu-to-nyni-vraci
Pěkně, je to frajer! Držím mu pěsti.
Pěkně, je to frajer! Držím mu pěsti.
Buhví jak to bylo.
Buhví jak to bylo.
Tesla v USA válcuje elektrickou i hybridní konkurenci.
Tesla v USA válcuje elektrickou i hybridní konkurenci. Prodává téměř 10x více elektromobilů než ostatní automobilky
connect.zive.cz/clanky/tesla-vusa-valcuje-elektrickou-i-hybridni-konkurenci-prodava-temer-desetkrat-vice-elektromobilu-nez-ostatni-automobilky/sc-320-a-194954/default.aspx
insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
jupííí :))))) Správní soud Wiesbaden nařídil omezit od
jupííí :))))) Správní soud Wiesbaden nařídil omezit od února 2019 ve Frankfurtu nM. provoz naftových aut s vysokými emisemi v některých částech města, aby tak zajistil zlepšení kvality ovzduší… :)))))))))))))) jupííí
auto.idnes.cz/emise-frankfurt-diesel-zony-d1z-/automoto.aspx?c=A180905_194806_automoto_fdv
Není PRASE jako ČEZKÝ DÍZLPRASE :))))))))))
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/
Když se podívám na parametry vozu a zkusím je maximálně
Když se podívám na parametry vozu a zkusím je maximálně nezaujatě porovnat s konkurencí, tak mě na Mercedesu mrzí, že on představil vlastně svoji nejvyšší řadu C (myslím že o EQE se nikdy dosud nemluvilo a EQA má být nižší kategorie s menší baterii 60kWh) s parametry elektrovýzbroje, které tak tak dorovnávají nejnižší a tedy nejvíc ořezaný model nejmenované konkurence.
Jasně kvalita výroby i materiálů bude zřejmě špičková, ale ptám se bude to k úspěchu stačit? Přeci jen I-Pace a e-tron mají výzbroj, která se snaží od počátku konkurovat nejvyšším modelům oné nejmenované konkurence.
Mercedes podělal ty nejdůležitější detaily při uvedení
Mercedes podělal ty nejdůležitější detaily při uvedení svého nového elektroauta
Mercedes-Benz messed up the most important detail of its big electric car debut
https://www.theverge.com/2018/9/5/17820710/mercedes-benz-eqc-electric-car-debut-launch-battery-range-fail
Mercedes zase dokázal, že neumí a nechce vyrábět
Mercedes zase dokázal, že neumí a nechce vyrábět elektrická auta. Zase vyrobil auto, které vypadá jak překopávka spalováku. Zbytečná maska chladiče vpředu, zbytečně dlouhej čumák do kterýho by se vešla V12, ale nevejde se tam ani frunk a vzadu si neodpustili připomínku vyjfuků… To je do nebevolající konzervativní zabedněnost.
Co byste veichni chteli,tady v Plzni porad testuji ty sve
Co byste veichni chteli,tady v Plzni porad testuji ty sve spalovaci popelnice a jeste na to shaneji kupu nasincu kteri jom v tom budou napomocni,takze nekdo to zacalovat musi…
S tím dojezdem by to měli nejak fakt sjednotit a lidem
S tím dojezdem by to měli nejak fakt sjednotit a lidem vysvetlit. Kolik to ma vlastne ten dojezd? Jeden web pise 300km, druhy web pise 320km, treti ma uz 350km a posledni verze je 450km (novinky.cz ;o) ). Nedavno jsem se to snazil vysvetlit milovane polovicce a vice co jsem nakonec pouzil? Prirovnani k nadrzi ve spalovaku. Vis milacku, tohle EV ma jako 1/2 tve nadrze. Vis. Vic tam nenastouchas. ;o) Jako kdyby si porad tankovala jen do pulky.
Dovolím si uvést své propočty:
dle NEDC: 279mil =
Dovolím si uvést své propočty:
dle NEDC: 279mil = 450km
dle WLTP: 22,2kWh/100km = 350km
dle EPA: 320km
Mimochodem u Mercedesu jsou borci, když zaokrouhlují na 80kWh baterii s uváděnými nominálním hodnotami napětí 350V a kapacity 218Ah. Mě to tedy dává jen 76,3kWh. Mercedes by se také mohl zamyslet, že někdy je lépe mlčet, když tomu co sděluji nerozumím.
A čo si čakal, že povedia pravdu ?!
Inak ta spotreba
A čo si čakal, že povedia pravdu ?!
Inak ta spotreba 22,2kWh/100km bude tak pri rýchlosti max. 100km/hod. Pri dialničnej rýchlosti (130km/hod) bude mať táto krabica možno aj 27-30kWh/100km (môj optimistický odhad). Keďže Tesla S má pri takejto rýchlosti spotrebu tých 22kWh/100km. Takže reálnych dialničných 250-280km a to zo 100% na 0% a to nebude nikto robiť. A potom strávi majitel tohoto autíčka 2 hodiny na 50kW CCS (110kW je ako šafránu).
Palubnú nabíjačku radšej nekomentujem 🙂
Těch 22,2kWh/100km pochází přímo ze stránek Mercedesu a
Těch 22,2kWh/100km pochází přímo ze stránek Mercedesu a mělo by se jednat o kombinovanou spotřebu dle cyklu WLPT změřenou zatím jen přímo Mercedesem. Není to tak podle mne ještě oficiální hodnota pro homologaci.
Pro srovnání:
I-Pace: 21,2kWh/100km, WLTP 470km, 90kWh
EQC: 22,2kWh/100km, WLTP 400km, 80kWh
Vlhký sen nafúkancov zo Štuttgatu. V skutočnosti to
Vlhký sen nafúkancov zo Štuttgatu. V skutočnosti to nedosiahnu ani náhodou.
tak chybička se vloudila, Mercedes uvádí 400km dle WLTP.
tak chybička se vloudila, Mercedes uvádí 400km dle WLTP. Těch cca 350km bude „real world range“
Tak ono ne ze by to bylo u konkurence jinak, ze? Papir snese
Tak ono ne ze by to bylo u konkurence jinak, ze? Papir snese vsechno
https://electrek.co/2016/12/14/tesla-battery-capacity/
(tabulka asi v pulce textu)
spotřeba 22.2 kWh jenom v létě s lehkou nohou…to auto má
spotřeba 22.2 kWh jenom v létě s lehkou nohou…to auto má 3t celkovou hmotnost…reálná bude 25-30 tudíž dojezd kolem 250km v létě 150-180 v zimě
Tesla pracuje na automatických blinkrech, chce tak snížit
Tesla pracuje na automatických blinkrech, chce tak snížit počet nehod
novinky.cz/auto/482384-tesla-pracuje-na-automatickych-blinkrech-chce-tak-snizit-pocet-nehod.html
Tesla pracuje na automatických blinkrech, chce tak snížit
Tesla pracuje na automatických blinkrech, chce tak snížit počet nehod
novinky.cz/auto/482384-tesla-pracuje-na-automatickych-blinkrech-chce-tak-snizit-pocet-nehod.html
S touhle karou zadnou diru do sveta neudelaji. Pritom prave DB
S touhle karou zadnou diru do sveta neudelaji. Pritom prave DB ma duvod prodavat mnoho EV. 2021 zacne platit hranice 95g CO2/km a jejich tezke kary to nesplnuji. Tech par EQC ktere se mozna prodaji je nezachrani. Tak uz planuji ze se stanu Shortseller s DB akciemi. 2021 pujdou pekne dolu.
Současné automobilky řeší otázku budoucího vývoje
Současné automobilky řeší otázku budoucího vývoje poptávky po elektromobilech. Otázkou není ani tak, zda se bude zvyšovat výroba automobilů s elektrickým pohonem, ale spíše jakým způsobem a tempem se bude produkce zvyšovat, neboť právě to může pro výrobce znamenat existenciální hrozbu …
fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/212694-elektricky-pohon-predstavuje-pro-vyrobce-aut-vyzvu-ve-strategickem-planovani
+LZ+ to ještě nenabízí, tak zůstáváme v klidu. To + je
+LZ+ to ještě nenabízí, tak zůstáváme v klidu. To + je A.
Že by další německý elektromobil, na kterém automobilky
Že by další německý elektromobil, na kterém automobilky v Germánii chtějí dokázat, že to lidi nebudou chtít ??? Tam je (v BRD) příznivcem elektromobility snad jen německá pošta.
Zajímavý článek – „pošťácká elektrododávka je hit a Daimler má ostudu“
https://auto.idnes.cz/spion-mercedes-daimler-streetscooter-d8s-/automoto.aspx?c=A180901_092329_automoto_fdv
Jéa, konzerva setřela závistí, medvět zvostudy kabát
Jéa, konzerva setřela závistí, medvět zvostudy kabát ;))) sou to sráči autodebilky (automobilka co nevyrábí elektromobily 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-streetscooter-b14/
pouze k designu: To má pod kapotou osmiválec nebo proč je
pouze k designu: To má pod kapotou osmiválec nebo proč je ta haubna tak dlouhá?…a ta maska? Tim se nasává vzduch do vzducholodě? A když si prohlédnete zadní část vozu… když pominu světla z Porsche co tam sakra dělají ty oválné ozdoby dole na nárazníku??? Jakože výfuk? opravdu vážně??? Vůbec nic jste milý němečtí sousedé nepochopily. Kdyby to byla předělávka z konvenčního vozu jako golf prosim, ale toto je výsledek několikaleté práce na z volného listu? Strašný fakt a jestli si mám z dojezdu 320km a rychlosti 180Km/h sednout na zadek tak se modlim, aby nikdy Tesla nekrachla. Mercedes zatím rozhodně cestu a směr ukazovat nebude. A to ani když má tři roky na zkopírování Tesly k dobru.
Oni prostě elektriky neumí. A nechápou. Oni si asi myslí,
Oni prostě elektriky neumí. A nechápou. Oni si asi myslí, že je to v podstatě totéž jako nafta a plyn, takže jen vyhodí benzínový motor, nádrž, výfukové potrubí a dají tam elektrický a baterky.
Sú to skrátka TREGÉDI.
Sú to skrátka TREGÉDI.
Palubní nabíječka je 32A 400V – alespoň v materiálech na
Palubní nabíječka je 32A 400V – alespoň v materiálech na stránkách Mercedesu je uveden výkon 22kW….každopádně je to pro mne zklamání. Pod přední kapotou žádný prostor ani pro kabely (E-tron má), vzadu to má tunel mezi sedačkama (E-tron nemá), baterie 80kWh (E-tron 95kWh), v kufru pod podlahou žádnej prostor (E-tron docela velkej). Obecně je trochu smutné, že tři roky starý Model X je ve všem lepší – tak snad nás ne/překvapí cenou!
Vidíte a všichni panikaří a akcie Tesla klesají. Blbost.
Vidíte a všichni panikaří a akcie Tesla klesají. Blbost. Tohle není řádná konkurence.
Zbytečnej čumák jako hovado a ani nejsou ty kašpaři
Zbytečnej čumák jako hovado a ani nejsou ty kašpaři schopný do něj zapracovat frunk!!! Vítejte v budoucnosti. :)))
Mohli jsme tam dát frunk, ale my jsme řekli NE. http://www.v10.pl/archiwum/galeria/2018/Mercedes_EQC/Mercedes_EQC_34.jpg
Takže to má i jakoby fejkový výfuky. U Mercedesu jsou fakt
Takže to má i jakoby fejkový výfuky. U Mercedesu jsou fakt zoufalí. :)))))
http://www.v10.pl/archiwum/galeria/2018/Mercedes_EQC/Mercedes_EQC_30.jpg
akcije klesají páč si prý ílon zas pustil hubu na
akcije klesají páč si prý ílon zas pustil hubu na špacír stím pídoušem prodruhé ;))
Musk znovu zaútočil na potápěče, kterého při záchraně
Musk znovu zaútočil na potápěče, kterého při záchraně thajských chlapců nařkl z pedofilie
novinky.cz/zahranicni/svet/482472-musk-znovu-zautocil-na-potapece-ktereho-pri-zachrane-thajskych-chlapcu-narkl-z-pedofilie.html
…krvadrát že radši ílon nedržel hubu :))
…krvadrát že radši ílon nedržel hubu :))
S tím chybějícím předním kufrem a tunelem vzadu
S tím chybějícím předním kufrem a tunelem vzadu spalováci ještě zjevně nepochopili o čem elektromobily jsou. Přitom auto jako kráva….
Jo…a to musíme v tichosti pominout fakt, že jakmile byla k
Jo…a to musíme v tichosti pominout fakt, že jakmile byla k prodeji Tesla model X, tak jeden z prvních kousků skončil v podzemních garážích DB ve Stuttgartu, kde ji soudruzi posedlí reverzním inženýrstvím do posledního šroubku rozebrali. Zdá se, že se moc nenaučili. Tak si to potom ještě museli opakovat ale už stupidnějším způsobem. Myslím, že v prosinci 2017 všichi četli článek jak Mercedes rozerbral Teslu Mod.X a ve částečně rozdrbaném stavu auto vrátil půjčovně…:-))
Tak to maj hoši fakt z ostudy kabát..:-)))
Nemůžu si odpustit citát z daného článku, určitě vyvolá úsměv na rtech….
cituji:
“ … přičemž ani samotná půjčovna neměla tušení, že Daimler vypůjčenou Teslu rozsáhle „znásilní“ při testování a průzkumu techniky.“
Zdroj:
https://automix.cars.cz/magazin/mercedes-si-vypujcil-pro-testovani-teslu-model-x-vratil-ji-v-dezolatnim-stavu-20171205.html
no konečně medvěd!! to byla ale doba 2018 že hnuli
no konečně medvěd!! to byla ale doba 2018 že hnuli germánskou pldelí 6 let po donucení TESLOU :)))))))))) ted ještě kde si to můžu nabít soudruzi? :))))))))))))))))))))))))
supercharge.info/map
Jen 5 Ionity rychlonabíječek v provozu, 6 ve výstavbě a
Jen 5 Ionity rychlonabíječek v provozu, 6 ve výstavbě a jedna před spuštěním.
Plus jiní poskytovatelé CCS nabíjení.
Ne ze by to hralo nejakou zasadni roli, ale tech nabijecek je
Ne ze by to hralo nejakou zasadni roli, ale tech nabijecek je ve skutecnosti 7 jen u Brohtal v Nemecku a Gotthard ve Svycarsku neni bez priblizeni mapy videt, ze jsou to 2 nabijecky na ruznych stranach dalnice. Ale nemejte strach, na dalsich se usilovne pracuje, do konce roku 2017 jich bude minimalne 20 😉
Tak i ja jim krivdim, moc jsem se zameril na pocitani tech
Tak i ja jim krivdim, moc jsem se zameril na pocitani tech zdvojenych a zapomnel jsem prepocitat ty, ktere jdou videt z celkove mapy a tech je 6, takze dohromady 8 v provozu a jedna testovana.
Pod mapou píšou:
THE PLAN 400 Charging stations by 2020
LIVE
Pod mapou píšou:
THE PLAN 400 Charging stations by 2020
LIVE 009 Charging stations
NOW BUILDING 007 Charging stations
co jim EVROPSKÁ KOMISE NENAŘÍDÍ nebo NEZDOTUJE TO
co jim EVROPSKÁ KOMISE NENAŘÍDÍ nebo NEZDOTUJE TO NEUDĚLAJÍ !! :)))))))))))))))))))))))))))))
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/
Tech 9 je vcetne te v testovacim provozu. Plan 400 do 2020 je
Tech 9 je vcetne te v testovacim provozu. Plan 400 do 2020 je aktualne uvadeny, nenapadne ze stranek zmizel lonsky plan, ktery tam byl jeste zacatkem tohoto roku, kde to bylo rozepsano na etapy, 20 do konce 2017 a 100 do konce 2018. Ty puvodni plany jsou stale dohledatelne napriklad na Reuters v clanku „Carmakers plan 400 Europe car charging stations by 2020“ vydanem 3.11. 2017.
Mam pocit, ze Ionity si z elektronadsencu dela akorat legraci, v listopadu 2017 jim muselo byt vicemene jasne, ze jejich prvni meta 20 stanic do konce roku je nerealna. Mohli jsme se sice blahove domnivat, ze maji stanice jiz ve vystavbe, pouze neuvadeji jejich lokality, ale zpetne je zrejme, ze tomu tak nebylo.
Nejhorsi na tom je, ze byt se to muze jevit jako drobne legracky, tak evropsti politici na elektromobilitu bohuzel slysi a budou ji na zaklade techto nerealistickych prohlaseni automobilek a jejich spolecnych podniku na budovani siti brat jako realne uskutecnitelnou vec, coz muze byt velmi nebezpecne pro vsechny, kteri maji zajem na relativne dostupne individualni doprave.
350V – nabíjet s přehledem můžeš u každé dnes
350V – nabíjet s přehledem můžeš u každé dnes stávající nabíječky či rychlonabíječky která má Mennekes, nebo CCS2 Combo. Takže se neboj a jdi do něj. Každej provozovanej kus se počítá.
350V na baterku je hodně málo, spíš by to chtělo 440-450V
350V na baterku je hodně málo, spíš by to chtělo 440-450V jinak na stáváních DC nabíječkách to dává o 7 kW méně a to je hodně špatně.
A na mennekesu také špatně protože je to na jedné fázi tedy 230V ne 400V, takže zase je potřeba jistič 32A (doma) a na některých wallboxech také, dost často je tam mennekes i dva ale jištěno jen 25A.
Kdepak Mercedes neumí udělat elektro auto a už ani okopírovat, což je daleko horší.
Ale on se ptal kde si to má nabít, odpověď dostal. No a co
Ale on se ptal kde si to má nabít, odpověď dostal. No a co že to dává ne 50 ale 43kW? Proč by to mělo být hodně špatně? Nabije? Nabije! tak vo co go? Zase jsi jeden z nesmyslných honičů?
Jasně, když ale řeknu A, tak bych měl říct i B.
Proč by
Jasně, když ale řeknu A, tak bych měl říct i B.
Proč by to mělo být špatně, poznáš až bude čekat a nabíjet.
na to zapoměn medvěta nepodporuju ale fakuju ;))))))))
na to zapoměn medvěta nepodporuju ale fakuju ;)))))))) nějaký song??
youtube.com/watch?v=0it7w7ah55k
PS: komu se líbí? mě se nelíbí ten mrož :SDDDD
youtube.com/watch?v=V-Da4nv48QI
Ma rovnaky pocet clankov v serii ako tesla (96), takze 350V je
Ma rovnaky pocet clankov v serii ako tesla (96), takze 350V je zrejme nominalne napetie baterie, max. napetie nabitej baterie bude zrejme niekde okolo 400V ako u tesly.
Je to sice dosti oteklé a s komickou maskou ale aspoň je to
Je to sice dosti oteklé a s komickou maskou ale aspoň je to velkobaterkáč.
fotky
https://media.mbusa.com/releases/release-5c7ee2d5215f25dab29798d2d90ba9b6-the-new-mercedes-benz-eqc
off
Jak chtěli v Kalifornii šetřit s vodou a místo toho
off
Jak chtěli v Kalifornii šetřit s vodou a místo toho jí spotřebovali ješte víc… To jsou, ale jelita.
https://www.facebook.com/verge/videos/2236766353031199/
Spíše mě na tom trochu zaráží (čti děsí) fakt, že by
Spíše mě na tom trochu zaráží (čti děsí) fakt, že by mělo jít o plastové balónky. V těchto nejsou ftaláty, BPA a jiné chuťovky?
To tam rovnou mohli nalít naftu…. 🙁
Přesně tak, je to hnus velebnosti.
Přesně tak, je to hnus velebnosti.
Ta predna maska je hnus, hlavne ten siroky cierny pas dole.
Ta predna maska je hnus, hlavne ten siroky cierny pas dole.
Přední maska mi připomíná Dacii Duster. 🙂
Přední maska mi připomíná Dacii Duster. 🙂
Dojazd 320 bude určite EPA plne realistický. Ak by bolo
Dojazd 320 bude určite EPA plne realistický. Ak by bolo využitelných len 75kWh tak je to na 320 km stále až 23,4 kWh čo je zhodné z normálnou jazdou a nie šetrnou.
Pri kludnom jazdení to musí vedieť v letom obdoby aj cez 400km.
Doslovne pisu 80kwh vyuzitelnych
Doslovne pisu 80kwh vyuzitelnych
Ak to tak reálne bude je isté že je to 320 EPA čo nieje
Ak to tak reálne bude je isté že je to 320 EPA čo nieje zlé. Podla NEDEC to bude cez 400km – takmer zbytočná info 🙂
279 mil / 450 km NEDC : 1,5 = 300 km EPA
279 mil / 450 km NEDC : 1,5 = 300 km EPA 😉
media.mbusa.com/releases/release-5c7ee2d5215f25dab29798d2d90ba9b6-the-new-mercedes-benz-eqc
Když to tak prohlížím, tak nevím jestli tenhle mastodont
Když to tak prohlížím, tak nevím jestli tenhle mastodont s aerodynamickou brzdou v přední masce bude jezdit v průměru za 23kWh…
nebude 🙂
nebude 🙂
Je tych 320 km dojazdu aspon WLTP, alebo len NECD?
Naozaj
Je tych 320 km dojazdu aspon WLTP, alebo len NECD?
Naozaj spotreba 25 kWh/100 km?
Nepovadali, ci NECD alebo WLTP, takze zrejme len NECD. Navyse
Nepovadali, ci NECD alebo WLTP, takze zrejme len NECD. Navyse aktualizovali spravu o 200 milach:
Update September 4th, 5:00PM ET: Mercedes-Benz USA says that the press materials it sent out to accompany the announcement of the EQC included incorrect information about the SUV’s estimated range (note: 200 miles). The post has been updated to reflect this (note: 280 miles).
Z jejich americkýho webu.
„Estimated Range – 279 miles
Z jejich americkýho webu.
„Estimated Range – 279 miles (preliminary estimate according to NEDC)“
https://media.mbusa.com/releases/release-5c7ee2d5215f25dab29798d2d90ba9b6-the-new-mercedes-benz-eqc
Úváděj provizorní odhad. Asi ještě furt laděj efektivitu provozu. Budem muset počkat na Bjorna.
je to WLTP.
vsak to vies aj sam podla tej spotreby.
tusim, ze
je to WLTP.
vsak to vies aj sam podla tej spotreby.
tusim, ze uz sa musi povinne uvadzat WLTP a nie NECD
Tak jako, že by s tím zbořili trh to asi ne. Na jednu
Tak jako, že by s tím zbořili trh to asi ne. Na jednu stranu někde se začít musí. Na druhou stranu mám pocit, že je to pořád jen aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Doufejme, že je elektrická konkurence převálcuje. I kdyby třeba Jaguar s I-Pace, z nich mám alespoň dobrý pocit. I když pravda, Germánští důchodci si raději koupí Mercedes….
a jistě jen jednofázová nabíječka…..
a jistě jen jednofázová nabíječka…..
Palubní nabíječka má výkon 7,4 kW.
To je teda pecka,
Palubní nabíječka má výkon 7,4 kW.
To je teda pecka, bravo Mercedes. Vy víte jak to pohřbít.
Na 80 kWh baterii je to poněkud slabé, že?
Na 80 kWh baterii je to poněkud slabé, že?
Ujet 300km a nenajít na cestě rychlonabíjecí stanici je
Ujet 300km a nenajít na cestě rychlonabíjecí stanici je dnes už spíš velká vzácnost. Doma přes noc ta palubní nabíječka stačí. Kolik lidí má reálně doma větší jistič než 32A?
Tesla to není, ale pro standardní ježdění tohle musí stačit i taxikářům.
Firmy by ve svých garážích mohli takové jističe pro
Firmy by ve svých garážích mohli takové jističe pro svůj fleet klidně instalovat. Co by ne. To je taky klientela.
7,4 kW je fakt málo. Za standard bych považoval 11 kW, na to
7,4 kW je fakt málo. Za standard bych považoval 11 kW, na to stačí jistič 3x16A. Většina domů je připojena jističem 3x25A. Běžné jsou nabíječky, které omezí proudový odběr na základě aktuálního odběru celé domácnosti.
Uvidíme jestli ta 7,4kW nabíječka bude pro EU alespoň
Uvidíme jestli ta 7,4kW nabíječka bude pro EU alespoň dvoufázová 2x16A jako má VW. V každém případě u I-Pace jsem to ještě dokázal pochopit, ale u Mercedesu, který předpokládá největší prodeje v Německu, to beru jako ohromný fail. Místní konkurence BMW, VW i Audi třífázovou síť v EU již normálně respektují. A to ani nemluvím o tom že to letité Bčko od Mercedesu mělo na palubě od začátku nabíječku 11kW 3x16A.
Bcko malo tesla techniku, preto trojfaz.
Bcko malo tesla techniku, preto trojfaz.
Jo, jo, jen udělali soudruzi z NSR chybu a nedodali ho ani s
Jo, jo, jen udělali soudruzi z NSR chybu a nedodali ho ani s Twin charger (2 x 11 kW = 22 kW palubní nabíječka), natožpak s rychlonabíjením. Ani Tesla SC, ani Combo CCS, ani redukce na CHAdeMO.
Samozřejmě na dlouhé trase každý využije CCS, ale doma
Samozřejmě na dlouhé trase každý využije CCS, ale doma to nabíjet jednou fází? Kdo má doma 32A? Bravo BMW, 3x16A, 11kW.
Kolikrát za rok přijedete domů s prázdnou baterií a hned
Kolikrát za rok přijedete domů s prázdnou baterií a hned druhý den musíte jet dalších 300km rovnou z garáže? Reálně průměrný řidič najede cca 50km a pak to zase zaparkuje u domu, nebo v garáži. Pokud by nastala situace, že přijede s prázdnou a druhý den potřebuje jet 300km, nebude lepší zajet večer na rychlonabíjecí, tam to dát na 80% a zbytek doma ze zásuvky? Ono co si budeme namlouvat u nás spousta garáží nemá ani 1x230V natož tři fáze. Na druhou stranu, máš-li na MB, můžeš mít i dost peněz na 32A jistič.
Mimochodem ve světě se běžně připojuje na 16A a zbytek do 32A se dohání přes solární panely, měnič a chytrý wallbox. On ten jednofázový měnič je totiž také levnější. Musíš se na to podivat i z úhlu reálného světa. Já beru ze zásuvky jen 8-10A a světě div se, ono mi to většinu dní v roce i stačí. Cca v 17hod. zaparkuju a ráno v 7hod odjíždím.
https://youtu.be/0EtegQfZQRw
Napriklad pri mojom kadzo-dennom najazde 170-180 km by som
Napriklad pri mojom kadzo-dennom najazde 170-180 km by som musel ekvivalent MB spotreby (25 kWh / km) dobijat minimalne 16A celych 13 hodin (takze cely cas od 18:00 vecer do 7:00 rano).
A pre nabitie plnych 80 kWh by mi nestacil ani moj maximalny 25A istic – musel by som nabijat 15 hod.
OK, pri 80 kWh baterii by som asi zvycajne nabijal do 80% (64 kWh) a uspokojil sa s dennym dojazdom 256 km. To by som vzdy nabijal musel nabijat pri 25A a akurat tych celych celonocnych 12 hodin 🙂
180km nájezd denně není úplně standardní situace. Tolik
180km nájezd denně není úplně standardní situace. Tolik km průměrný řidič nejezdí. Ale i pro tento nájezd je to řešitelné. Předpokládám, že pokud o takovém autě přemýšlíte, že máte v okolí rychlou nabíjecí stanici.
Když si někdo kupuje takové auto, samozřejmě řeší, kde
Když si někdo kupuje takové auto, samozřejmě řeší, kde bude nabíjet. Bohužel výrobci přehazují tuhle starost na majitele vozidel.
Jedině Tesla staví nabíječky.
Bohužel máte pravdu. Jenže proč Vás nějaké nařízení
Bohužel máte pravdu. Jenže proč Vás nějaké nařízení nutí něco vyrábět, co vyrábět nechcete. Proč by jste měl investovat do něčeho čemu moc nevěříte. Tradiční výrobce aut musí snižovat emise za každou cenu. Pak si to jeho auto koupí někdo kdo s dieselem jezdí krátké trasy, leje do toho nejlevnější palivo a se studeným motorem tomu dává plný knedlík. Až ucpe filtr tak ho nechá vykuchat. Sorry, ale hodit veškerou zodpovědnost na výrobce a pokutovat je za každý gram emisí není úplně fér. Za emise odpovídá i majitel vozu, který vůz nastartuje a jede s ním 500m před večerku, kde ho nechá nastartováný, koupí si rohlíky a jede zpět 500m domů. Za zvýšené emise odpovídá i stát koncepcí bydlení, koncepcí nákupních center…. atd. Takže pokud nebude politická vůle zvýšit daň na naftu, budeme kupovat auta na naftu. Bude-li politická vůle zvýhodnit EV, budeme kupovat EV. O infrastrukturu a dobíjení se bude muset postarat každý sám doma, nebo to udělají distribuční sítě které se starají energii elektřiny. Proč by to měl dělat Mercedes, nebo Volkswagen, když v tom nevidí business? Nabíjecí stanici si můžete postavit a provozovat sám. Nikdo Vám v tom nebrání. Zapojit ji do sítě provozovatelů není dnes žádný velký problém.
Rýpete do nepravého. Já tu nabíječku mám. A vy?
Rýpete do nepravého. Já tu nabíječku mám. A vy?
Od kterého výrobce aut požadujeme aby měl čerpací
Od kterého výrobce aut požadujeme aby měl čerpací stanici? To že to dělá Tesla, neznamená že to musí dělat každý. Zde se stále reší velikost baterie, palubní nabíječka atd.. Vždyť je to jen dobře, že to každý dělá po svém. Čas ukáže, kdo zvolil správnou cestu. Máme rozmanitost vozů, rozmanitost systému a to co se nehodí jednomu, může druhému v pohodě sloužit. Já třeba nejsem zastánce velké baterie u Tesly. Za prvé dlouho blokují nabíjecí stanice. Za druhé tahají dle mého zbytečnou zátěž, kterou já bych využil jen třeba 3x do roka. Jistě to má i své výhody, kdy Tesla dojede v zimě mnohem snadněji na hory do Alp. Já na hory jezdím v létě, takže mi menší dojez dostačuje.
Rychlonabíjecí stanici nemám, protože v ní nespatřuji v tuto chvíli nic produktivního. Investovat peníze jde mnohem lépe jinam a jinak.
Když přijedu domů večer s prázdnou, rozhodně se mi
Když přijedu domů večer s prázdnou, rozhodně se mi nechce jezdit ještě někam stát na veřejnou 50kW nabíječku a trávit tam zbytek drahocenného času(za vyšší cenu než doma). A když mám 80kWh baterii, tak si rozhodně nikdy nebudu nabíjet na další den pouze 50km, protože to je průměrný nájezd. Budu se snažit doma dostat do auta 80 procent, protože druhý den můžu jet bůhví kam. A taky Mercedes není auto na popojíždění do města jako i3 nebo iOn, počítá se s vyšším nájezdem.