Audi představilo interiér svého prvního elektromobilu e-tron v dánském divadle

Značka se čtyřmi kruhy představuje v Dánském královském divadle v Kodani poprvé interiér prototypu Audi e-tron. Řidič a cestující prožívají své okolí v prototypu Audi e-tron v nové dimenzi.

Prototyp Audi e-tron umožňuje kombinací elektrického pohonu a komfortního, velmi kvalitního interiéru nové vnímání mobility.
foto: Audi

TISKOVÁ ZPRÁVA

Kromě velkorysé nabídky prostoru a elegantně minimalistického designu nabízí první elektromobil Audi oázu klidu, která je dokonalým pódiem pro prostorový zvuk prémiového audiosystému Bang & Olufsen. SUV vyšší třídy kromě toho nabízí nové zážitky díky digitálnímu ovládání a zobrazování. Je prvním sériově vyráběným vozem s virtuálními vnějšími zpětnými zrcátky.

Na místě, kde jinak vystupují herci a umělci před publikem čítajícím až 650 diváků, zaplavuje nyní ostré světlo z reflektorů čistě elektricky poháněné SUV vyšší třídy. Prototyp Audi e-tron, zahalený stále ještě do specifického vnějšího maskování e-tron, zde ukazuje veřejnosti svůj mnohostranný vnitřní design, který se vyznačuje lehkostí baletní tanečnice, inteligencí představitele role s vyhraněným charakterem a výkonem operního zpěváka.

Stejně jako koncertní sál nabízí i elektrické SUV ryzí zážitky z poslechu. Na přání totiž rozmazluje řidiče i ostatní cestující prostorovým zvukem prémiového audiosystému Bang & Olufsen, který hudbu reprodukuje přesně tak, jak byla zaznamenána – bez jakýchkoli umělých efektů. To má na starosti celkem 16 reproduktorů a zesilovač o výkonu 705 W.

Prototyp Audi e-tron

Prototyp Audi e-tron
foto: Audi

Jeviště v interiéru prototypu Audi e-tron tvoří velký oblouk, který obklopuje prostor pro cestující vpředu a po stranách, protože z široké přístrojové desky s výraznými horizontálními liniemi plynule přechází do prostorově tvarovaných výplní dveří.

Do oblouku je přitom harmonicky začleněno stínítko nad sériově dodávaným panelem přístrojů Audi virtual cockpit, jehož štíhlý displej vizuálně vyčnívá volně do prostoru, jakož i displeje na přání dodávaných virtuálních vnějších zpětných zrcátek. Ta oslaví v sériové verzi prototypu Audi e-tron světovou premiéru. Digitalizace automobilu tím dosáhne nové úrovně.

Virtuální vnější zpětná zrcátka nabízejí nejen nové technické zážitky, ale také mnoho praktických předností v oblasti komfortu a bezpečnosti. Do jejich plochých konzol jsou integrovány malé kamery, jejichž záběry jsou po digitálním zpracování zobrazovány na vysoce kontrastních 7“ displejích OLED v interiéru.

Řidič může dotykem měnit různá nastavení. Například výřez obrazu lze posunout, a tím přizpůsobit požadovanému zornému poli, nebo lze zobrazení zvětšovat či zmenšovat. V systému MMI má řidič na výběr tři náhledy pro různé situace: pro jízdu na dálnici, odbočování a parkování.

Další dominantou interiéru je konzola středového tunelu, která spočívá na otevřených bočních stěnách. Nad ní jako by se vznášela opěrka pro ruku s integrovaným voličem provozního režimu poháněcího ústrojí. V jednom celku se zde snoubí lehkost a sportovní charakter zaměřený na vysoké výkony. Celá přístrojová deska je výrazně orientována na řidiče.

Zosobnění elektrifikace: materiály a zpracování

Prototyp Audi e-tron nabízí v každé výbavové linii pečlivě vzájemně sladěné materiály čalounění, barvy a ozdobná obložení. Co se týče zpracování a výběru materiálů, splňuje elektricky poháněné SUV nejvyšší nároky na kvalitu, ať se jedná o ušlechtilou kůži Valcona, nebo kartáčovaný tmavý hliník ve sportovním stylu.

Prototyp Audi e-tron

Prototyp Audi e-tron
foto: Audi

Vzor prošívání na sedadlech čerpá inspiraci z motivu elektrických plošných spojů. Na přání může kontrastní prošívání a lemování zářit oranžovou barvou – po vzoru vysokonapěťové elektrické sítě vozidla.

Na přání dodávaný paket osvětlení kontur a dekoračního osvětlení zvýrazňuje plochy měkkým světlem a precizně kopíruje hlavní linie interiéru. V tomto případě je zespodu osvětleno také logo e-tron na přístrojové desce.

Velkorysý vnitřní prostor pro pět osob

Prototyp Audi e-tron nabízí díky dlouhému rozvoru 2928 milimetrů dostatek vnitřního prostoru pro pět osob a jejich zavazadla. Délka interiéru, výška stropu nad sedáky sedadel vpředu a vzadu i prostor pro nohy ve druhé řadě sedadel dosahují vrcholné úrovně v segmentu SUV vyšší třídy.

Podlaha před zadními sedadly je rovná, což ponechává pro nohy ještě více prostoru v porovnání s konvenčně poháněnými modely, které jsou limitovány středovým tunelem.

Téměř dokonalý: klid v interiéru

Prototyp Audi e-tron umožňuje kombinací elektrického pohonu a komfortního, velmi kvalitního interiéru nové vnímání mobility. Zejména při jízdě ve městě je klid v interiéru téměř dokonalý. Cestující slyší jen odvalování pneumatik a tiché bzučení elektromotorů.

Akustický komfort je velmi silnou stránkou všech modelů Audi. Prototyp Audi e-tron tuto úroveň posouvá ještě výš, a nabízí tak vynikající komfort pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Karoserie je na všech místech, jimiž by mohly být přenášeny rušivé zvuky, speciálně izolovaná a utěsněná.

Také aerodynamický hluk, který v každém automobilu dominuje akustickému vnímání od rychlosti jízdy cca 85 km/h, se k cestujícím téměř vůbec nedostane. Cestující se tak mohou vzájemně nerušeně bavit dokonce i ve vysokých rychlostech.

tisková zpráva

22 Comments on “Audi představilo interiér svého prvního elektromobilu e-tron v dánském divadle”

  1. Kuk má pravdu, už léta mají technici co dělat, aby ty
    Kuk má pravdu, už léta mají technici co dělat, aby ty nesmyslné designové kreace vůbec fungovaly. A ty reklamní magazíny na křídovém papíře, plné keců přesně jako v tomhle článku (ó ta nová linka nad světlometem podtrhuje…) jsou prostě vrchol. Vývoj aut je z 90% jen komedie, aby se točil byznys a spalovalo víc ropy.

      1. Mi přijdou ty dva displaye ve středním tunelu jako
        Mi přijdou ty dva displaye ve středním tunelu jako vyslovený truc proti Tesle. Já tam praktický přínos proti jednomu velkému displayi na výšku moc nevidím, obzvlášť když ten horní display Audi nemá pod sebou žádná tlačítka ani točítka.

        1. Aký truc ? Je to v pohode. Mne to príde iné technické
          Aký truc ? Je to v pohode. Mne to príde iné technické riešenie. Čas ukáže čo je lepšie. Nechajme automobilky nech sa pekne predbiehajú. Ja som rád že sa prestalo tvrdiť že TDI je perpetu mobile a že sa ide týmto smerom.
          Mne sa spôsob akým sa AUDI kajá zdá byť sympatický.

          1. Pravda napsal jsem to zbytečně útočně. Pointa je v tom,
            Pravda napsal jsem to zbytečně útočně. Pointa je v tom, že když si sednete s tužkou a papírem a zamyslíte se jak má infotainment s konektivitou ve voze vypadat aby se ctí plnil všechny funkce na něj kladené, tak vám velmi rychle vyjde, že potřebujete display o velikosti minimálně 12″ a takových 15-17″ na výšku je optimum. Na tom se historicky (nebo od roku 2012, kdy s tím přišla Tesla) vůbec nic nezměnilo.

            Ostatní automobilky nás mezitím zásobovaly displayi infotainmentu v iteracích 3,5″; 4,3″; 6″; 8″; 10″ a teprve dnes konečně se blížíme k těm 12″. Automobilky ani nemusí sami přiznávat že to byla od nich prasečina. Jako důkaz stačí to, že se k 3,5″ displayům už nikdo nikdy nevrátí! Prostě to byl jenom truc/prasečina.

            Mimochodem podobný přístup nalezneme všude. Když zůstaneme u elektromobilů, tak naprosto stejný truc je kapacita baterie. Opět historicky bylo jasné, že pro vůz typu Leaf/Golf bude minimum cca 60kWh baterie a optimum začínat +80kWh. Ale opět se opakují iterace třeba a u Leafu 24,30,40,60kWh a vsadím se s vámi, že se ani k dnešní 40kWh baterii za pár let už žádný výrobce nevrátí.

            U Audi ten spodní display vypadá jako že je určený pouze pro klimatizaci, což ničemu nevadí. Problém vidím v tom, že právě kvůli tomu spodnímu displayi musí být ten horní display menší na výšku než by mohl a podle mne měl být.

        2. Mensi displeje budou pravdepodobne levnejsi a odolnejsi proti
          Mensi displeje budou pravdepodobne levnejsi a odolnejsi proti otresum za jizdy (psalo se, ze Tesla mela problem najit vhodny a nakonec musela zadat vyrobu uplne na zakazku). Taky to muzou byt standardni komponenty, ktere pouzivaji jinde.

          Muzou to ridit dva nezavisle moduly/programy – mensi sance na problemy/interakce mezi ruznymi castmi, treba, ze treba chyba v infotainmentu rozbije klimu (nebo BT, vyhrivany volant,…).

          A z ergonomickeho hlediska, dava to vetsi variabilitu – treba moznost spodni displej vic utopit (aby se zvetsil prostor stredoveho panelu) a porad zachovat vhodny uhel vuci ridici; umozni jim to jeden mit natoceny vic k ridici a jiny kolmo (i pro spolujezdce)…

        1. Tak jinak, má to falešný masky chladiče. U Jaguára je to
          Tak jinak, má to falešný masky chladiče. U Jaguára je to 100% slepá atrapa a u Audi to jen kopíruje současné masky spalovacích modelů, ale funkční díra je tam jen asi na 25 % plochy, zbytek je jen pro ten obstarožní pocit.

            1. Víme.
              Většinou stačí díra pod nárazníkem. O to víc je

              Víme.
              Většinou stačí díra pod nárazníkem. O to víc je to komičtější, stejně jako falešný vejfuky, dobarvovanej zvuk motoru v kabině nebo i nesmyslně protažený světlomety až k A sloupku, který pak zapadaj sněhem a míň svítěj :)))
              Funkce se odpoutala od konstrukce a výsledekm je často komedie a fraška.

Napsat komentář