První Mercedes nové typové značky EQ byl aktuálně představen ve Stockholmu ve Švédsku. Jak je u Daimleru zvykem, celý název není nijak jednoduchý: Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC.
foto: Mercedes-Benz
Elektromobil Mercedes-Benz EQC je vybaven 80kWh baterií (využitelná kapacita), která autu nabídne reálný dojezd kolem 320 km. Baterie o napětí 350 V se skládá modulů s celkem 384 články (dva moduly po 48 a čtyři po 72).
Baterie je kapalinou chlazená. K dispozici je ale také elektrický ohřev a pro vyhřívání či chlazení kabiny také tepelné čerpadlo. O pohon vozu se starají dva asynchronní elektromotory, každý na jedné ose.
foto: Mercedes-Benz
Díky tomu se EQC chlubí pohonem všech čtyř kol a výkonem 300 kW (765 Nm). Zrychlit 0-100 km/h zvládne během 4,9 sekundy. Palubní nabíječka má výkon 7,4 kW. Maximální rychlost je omezena 180 km/h. Rychlonabíjet je možné přes CCS až 110 kW.
foto: Mercedes-Benz
Cena elektromobilu Mercedes-Benz EQC zatím nebyla oznámena, bližší podrobnosti zatím nejsou jasné ani co se týká dostupnosti vozu. Vyrábět se má začít příští rok.
foto: Mercedes-Benz
Aha tak tadle elektrická sláva vod Mercedesu co se bude
Aha tak tadle elektrická sláva vod Mercedesu co se bude prodávat až za 2 roky je zase jen překopanej spalovák GLC se kterým sdílí platformu a proto to má stále středovej tunel. Tak to je teda progres :)))
Výbava interiéru je jen o fous lepší než u GLC. Kufr není vana a je rovný s hranou dveří. Pod deklem jsou nějaké křivolaké prostory.
Bude se to vyrábět v Brémách a v Pekingu. No jo na Čínu se nějako zapomělo.
U varianty AMG naštestí nedali ty trapný napodobeniny vejfuků.
Bude to mít tažné 1,8 t čili méně než Xko.
Mercedes má starost s nákladama na dodavatele pro továrnu
Mercedes má starost s nákladama na dodavatele pro továrnu Kamenzi. Nejspíš tedy za kolik budou články do baterií…?
Několik videií o EQC v jednom.
https://youtu.be/OrOE3hG2RqM
Několik videií o EQC v jednom.
https://youtu.be/OrOE3hG2RqM