Mercedes-Benz představil elektromobil EQC: dojezd 320 km, 80kWh baterie

První Mercedes nové typové značky EQ byl aktuálně představen ve Stockholmu ve Švédsku. Jak je u Daimleru zvykem, celý název není nijak jednoduchý: Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC.

Elektromobil Mercedes-Benz EQC přichází na trh v době, kdy především velké německé, ale i světové automobilky uvádějí na trh své SUV elektromobily. Hlavní konkurencí pro nové EQC tak bude Jaguar I-Pace, Audi e-tron a BMW iX3.
foto: Mercedes-Benz

Elektromobil Mercedes-Benz EQC je vybaven 80kWh baterií (využitelná kapacita), která autu nabídne reálný dojezd kolem 320 km. Baterie o napětí 350 V se skládá modulů s celkem 384 články (dva moduly po 48 a čtyři po 72).

Baterie je kapalinou chlazená. K dispozici je ale také elektrický ohřev a pro vyhřívání či chlazení kabiny také tepelné čerpadlo. O pohon vozu se starají dva asynchronní elektromotory, každý na jedné ose.

Překvapivě povedený interiér elektromobilu Mercedes-Benz EQC

Překvapivě povedený interiér elektromobilu Mercedes-Benz EQC
foto: Mercedes-Benz

Díky tomu se EQC chlubí pohonem všech čtyř kol a výkonem 300 kW (765 Nm). Zrychlit 0-100 km/h zvládne během 4,9 sekundy. Palubní nabíječka má výkon 7,4 kW. Maximální rychlost je omezena 180 km/h. Rychlonabíjet je možné přes CCS až 110 kW.

Baterie elektromobilu je umístěna mezi nápravami

Baterie elektromobilu je umístěna mezi nápravami
foto: Mercedes-Benz

Cena elektromobilu Mercedes-Benz EQC zatím nebyla oznámena, bližší podrobnosti zatím nejsou jasné ani co se týká dostupnosti vozu. Vyrábět se má začít příští rok.

Konstrukce celé baterie je dnes pro každý elektromobil klíčová.

Konstrukce celé baterie je dnes pro každý elektromobil klíčová.
foto: Mercedes-Benz
tisková zpráva

87 komentářů u “Mercedes-Benz představil elektromobil EQC: dojezd 320 km, 80kWh baterie”

  1. Aha tak tadle elektrická sláva vod Mercedesu co se bude
    Aha tak tadle elektrická sláva vod Mercedesu co se bude prodávat až za 2 roky je zase jen překopanej spalovák GLC se kterým sdílí platformu a proto to má stále středovej tunel. Tak to je teda progres :)))
    Výbava interiéru je jen o fous lepší než u GLC. Kufr není vana a je rovný s hranou dveří. Pod deklem jsou nějaké křivolaké prostory.
    Bude se to vyrábět v Brémách a v Pekingu. No jo na Čínu se nějako zapomělo.

    U varianty AMG naštestí nedali ty trapný napodobeniny vejfuků.

    Bude to mít tažné 1,8 t čili méně než Xko.

Napsat komentář