Mazda uměle zpomalí svůj první elektromobil, aby byl víc jako fosilní auta

Jan Horčík - 13 Leden 2020

Mazda vstupuje do světa elektromobility modelem MX-30. Už tak průměrný model dokázala automobilka ještě zhoršit nepochopitelným rozhodnutím.auto elektromobil Mazda MX-š0

Mazda MX-30: když chcete, aby váš nový elektromobil jezdil jako benzinové auto. Pokud to ze strany Mazdy není jen zastírací manévr, jak prodloužit dojezd, je logika japonských inženýrů pochopitelná jen obtížně.
foto: Mazda

Mazda MX-30 je první elektromobil této japonské značky s dojezdem 200 km a baterií 35,5 kWh. Pro crossover roku 2020 jde o průměrné až podprůměrné parametry.

Jako by to ale nestačilo, magazín Autocar informuje o svých zjištěních na základě rozhovorů s inženýry Mazdy. Ti prý "vyladili" točivý moment elektromobilu tak, aby byl blíže ke klasickým spalovacím vozům.

Chtěli prý, aby přesednutí z bežného "fosilu" do MX-30 působilo méně dramaticky. V tom případě ale měli nejspíš raději sáhnout po baterii s dvojnásobou kapacitou.

Elektromotor Mazda MX-30 má výkon 105 kW a točivý moment 264 Nm. Dojezd je údajně 210 km WLTP. Zrychlení 0-100 km/h zvládne auto kolem 9 sekund.

Zpět na HybridPřidat komentář

Auto s dojezdem 180 km a to jen v létě, už jim asi hrabe....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

kdo za koho kope ;)

https://www.idnes.cz/native/hyundai

https://cs.wikipedia.org/wiki/IDNES.cz

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

On to neni ani tak elektromobil, jako spis seriovy plug-in hybrid, protoze je sprazeny s range extenderem.
Za priplatek dostanete 64kWh baterku. Dojede to vsude.
Cena je trochu mimo misu.
To priskrcene zrychleni 9s 0-100 je vsak podel.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele ozana

Je to elektromobil. Verzi s REXem snad nikde ani neukázali.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Tomáš

Presne tak. Ta bude k dispozici snad za rok. Za me ty tahle kombinace davala smysl, pokud by to moc nezralo a pokud by to auto nebylo moc drahy. Coz chci asi moc. Na vetsinu jizd vam totiz 200km dojezdu staci. A na tech par jizd po dalnici zapnete Wankel a nejste nicim omezovanej. A nemusite s sebou tahat megabaterii kterou vetsinou nevyuzijete. Logiku to ma.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Konečně z tebe vypadlo něco rozumnýho.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Marek_

Proč myslíš, že to zrychlení 0-100 za 9s je přiškrcené? Já myslím, že to vcelku odpovídá výkonu 105 kW.

Třeba nový eGolf má 100 kW a 9,6. Kona EV (ta slabší verze) má 100 kW a 9,7. To jsou taky přiškrcené?

---

Lexus GS 450h Premium

Mazda oficialne deklarovala, ze prubeh momentu pri rozjezdu bude skrceny tak, aby eliminovali pocit zamacknuti do sedadel. Pry o to radovy zakaznik nestoji. Je jasne, ze na zrychleni se to nejak projevit musi byt mozna par desetin.

Osobne mam parametr zrychleni na 8.5 a min uz bych nechtel. Dobre pruzne zrychleni povazuji za bezpecnostni prvek.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Tomáš

Jo, to honeni si p.... za kolik vterin na 100, drag race a pretahovani se lanem mi uz leze na nervy. To opravdu vetsina lidi neresi. A zere to jak prase. Kde je nejaka ekologie? Je potreba masova vyroba obycejnych elektroaut ktery nebudou megadrahy.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

To neni ani tak o honeni, jako spis o tom, ze i tento parametr ma mit rozumnou miru kvuli bezpecnosti predjizdeni. Nota bene ucinnost je zpravidla nejvysi pod plnym plynem. Spotreba se vyrabi brzdenim, zejmena pri nedostatecnem rozestupu a nebo spatnemu predvidani.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Tomáš

To ano ale s každým autem musíte jezdit tak na co stačí. I Tesla má limity. Jako upřímně já mám v Ev módu výkon 37 kW a na normální ježdění to naprosto stačí. Tesla se trema motorama a stovkama kW výkonu který stejně využijete jen někdy je celkem na hlavu. Akorát se rychle ničí poloosy a gumy takže fakt jako eko.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Tomáš

Ale chápu že to dost lidi baví. Já se Skem taky projel. Na chvíli zablbnuti dobrý ale jinak jezdím radši klidněji.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Marek_

No právě, poladili průběh momentu. To ale neznamená, že výsledkem bude horší zrychlení 0-100. Jak je vidět na tom Golfu a Koně, to zrychlení zcela odpovídá i jiným autům s podobným výkonem.

---

Lexus GS 450h Premium

Muze byt, jen ze jsem cetl rozhovor s Daisuke Umetsu a ten to zminoval. Bohuzel nemuzu ten clanek najit.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Až na to, že inžinieri to "vyladili" na 13 sekund.
https://www.mojelektromobil.sk/mazda-spomalila-svoj-prvy-elektromobil-dovod-vas-zaskoci/

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 90tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Marek_

Tak to už jo. Těch 13 sekund, jak uvádí ten slovenský článek, je už málo. Ale těch 9s, co je uváděno tady, je odpovídající a bez nějakého škrceni. Z toho jsem vycházel.

---

Lexus GS 450h Premium

No vidite... konecne to nekdo mysli s setrenim planety vazne. :)

A ja myslel, ze nejlinejsi auto posledni doby, ktere jsem ridil (Auris 1.8 Hybrid) uz v pomalosti jen tak neco neprekona.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Magy

Prekona. Renault Kangoo Z.E., 0-100kmh za 20.3 sec.

---

Nissan e-nv200

Tak to uz se ovsem dostavame pomalu a jiste do kategorie Skoda 120 :D

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Marek_

OFF:
https://fdrive.cz/clanky/elektricka-honda-ma-ceske-ceny-pripravte-si-minimalne-900-tisic-kc-4811

---

Lexus GS 450h Premium

A to táto TRAGÉDIA má stáť vyše 34 000€ ! ! !
Smutný príbeh :(

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 90tis. km na elektro.

Mazda to své EV snad už hůř udělat nemohla..Na tu pidi baterku stačilo předělat třeba CX30 na EV a ušetřit hromadu peněz za vývoj.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

hele netahejte nám sem tyhle rejžácký nesmysly, nám stačí poctivý americký tesly ;))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

budou made in germany Tesly porad americky? :-D uz kaceji u Berlina lesy.. chudak stromy ;p

Zase u nas v ulici si vsichni topeni drevem strasne pochvaluji, ze usetri za elektrinu majlant..(vsichni maji D45D) a po setmeni pri nekonecne kysele drevene inverzi se neda ani dychat, natoz vetrat - udirna hadr, vyuzeny barak.. rano vetrat jeste nejde a vecer uz ne..

---

13G

170tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ano budou to porát k evropské lenosti Americká auta vyrobená levnou pracovní východogermánskou silou ze začátku doufejme v alespon 80% západogermánský kvalitě ;)))
Ale jsou to eletriky takže mají pro ty co skousnou :)
1) skleněnou střechu
2) falkonky
3) tablety
4) a protikliky porát přednost i před evropský degenerovaným uměle přidušeným TSI fosilem ;))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Kdyz si koupite evropsky Ford, tak je to americke, evropske nebo nemecke auto? Napoveda Ford Werke GmbH, Köln am Rhein, Deutschland.

Americka znacka, ale nemecke auto ( pokud je vyrobene v nemecku :-)
Mozna Tesla doufa v nemeckou kvalitu..kdyz treba pretahne par lidi z vw/bmw/mb

---

13G

170tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

americké auto vyrobený v německu! tzn nebrat, fosílije amerikánské na evropským kontinentu nepodporujeme :))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Tomáš

Mazdě asi už úplně píp píp píp. Ale svoji logiku to taky ma. Asi cht
eji setrit energii.
Zalezi asi na tom kdo a jak to auto bude pouzivat.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Klasicke automobilky zrejme nechcou aby se jejich elektromobily prodavaly a mohly tvrdit ze o ne neni zajem. Ale pak jsou prekvapene ze Tesla vlastni pres 50% trhu s EV


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol