Mazda vstupuje do světa elektromobility modelem MX-30. Už tak průměrný model dokázala automobilka ještě zhoršit nepochopitelným rozhodnutím.
foto: Mazda
Mazda MX-30 je první elektromobil této japonské značky s dojezdem 200 km a baterií 35,5 kWh. Pro crossover roku 2020 jde o průměrné až podprůměrné parametry.
Jako by to ale nestačilo, magazín Autocar informuje o svých zjištěních na základě rozhovorů s inženýry Mazdy. Ti prý „vyladili“ točivý moment elektromobilu tak, aby byl blíže ke klasickým spalovacím vozům.
Chtěli prý, aby přesednutí z bežného „fosilu“ do MX-30 působilo méně dramaticky. V tom případě ale měli nejspíš raději sáhnout po baterii s dvojnásobou kapacitou.
Elektromotor Mazda MX-30 má výkon 105 kW a točivý moment 264 Nm. Dojezd je údajně 210 km WLTP. Zrychlení 0-100 km/h zvládne auto kolem 9 sekund.
Mazdě asi už úplně píp píp píp. Ale svoji logiku to
Mazdě asi už úplně píp píp píp. Ale svoji logiku to taky ma. Asi cht
eji setrit energii.
Zalezi asi na tom kdo a jak to auto bude pouzivat.
Auto s dojezdem 180 km a to jen v létě, už jim asi hrabe….
Auto s dojezdem 180 km a to jen v létě, už jim asi hrabe….
kdo za koho kope
kdo za koho kope 😉
https://www.idnes.cz/native/hyundai
https://cs.wikipedia.org/wiki/IDNES.cz
On to neni ani tak elektromobil, jako spis seriovy plug-in
On to neni ani tak elektromobil, jako spis seriovy plug-in hybrid, protoze je sprazeny s range extenderem.
Za priplatek dostanete 64kWh baterku. Dojede to vsude.
Cena je trochu mimo misu.
To priskrcene zrychleni 9s 0-100 je vsak podel.
Proč myslíš, že to zrychlení 0-100 za 9s je
Proč myslíš, že to zrychlení 0-100 za 9s je přiškrcené? Já myslím, že to vcelku odpovídá výkonu 105 kW.
Třeba nový eGolf má 100 kW a 9,6. Kona EV (ta slabší verze) má 100 kW a 9,7. To jsou taky přiškrcené?
Mazda oficialne deklarovala, ze prubeh momentu pri rozjezdu
Mazda oficialne deklarovala, ze prubeh momentu pri rozjezdu bude skrceny tak, aby eliminovali pocit zamacknuti do sedadel. Pry o to radovy zakaznik nestoji. Je jasne, ze na zrychleni se to nejak projevit musi byt mozna par desetin.
Osobne mam parametr zrychleni na 8.5 a min uz bych nechtel. Dobre pruzne zrychleni povazuji za bezpecnostni prvek.
No právě, poladili průběh momentu. To ale neznamená, že
No právě, poladili průběh momentu. To ale neznamená, že výsledkem bude horší zrychlení 0-100. Jak je vidět na tom Golfu a Koně, to zrychlení zcela odpovídá i jiným autům s podobným výkonem.
Až na to, že inžinieri to „vyladili“ na 13
Až na to, že inžinieri to „vyladili“ na 13 sekund.
https://www.mojelektromobil.sk/mazda-spomalila-svoj-prvy-elektromobil-dovod-vas-zaskoci/
No vidite… konecne to nekdo mysli s setrenim planety vazne.
No vidite… konecne to nekdo mysli s setrenim planety vazne. 🙂
A ja myslel, ze nejlinejsi auto posledni doby, ktere jsem ridil (Auris 1.8 Hybrid) uz v pomalosti jen tak neco neprekona.
Prekona. Renault Kangoo Z.E., 0-100kmh za 20.3 sec.
Prekona. Renault Kangoo Z.E., 0-100kmh za 20.3 sec.
Tak to uz se ovsem dostavame pomalu a jiste do kategorie Skoda
Tak to uz se ovsem dostavame pomalu a jiste do kategorie Skoda 120 😀
Tak to už jo. Těch 13 sekund, jak uvádí ten slovenský
Tak to už jo. Těch 13 sekund, jak uvádí ten slovenský článek, je už málo. Ale těch 9s, co je uváděno tady, je odpovídající a bez nějakého škrceni. Z toho jsem vycházel.
Muze byt, jen ze jsem cetl rozhovor s Daisuke Umetsu a ten to
Muze byt, jen ze jsem cetl rozhovor s Daisuke Umetsu a ten to zminoval. Bohuzel nemuzu ten clanek najit.
Jo, to honeni si p…. za kolik vterin na 100, drag race a
Jo, to honeni si p…. za kolik vterin na 100, drag race a pretahovani se lanem mi uz leze na nervy. To opravdu vetsina lidi neresi. A zere to jak prase. Kde je nejaka ekologie? Je potreba masova vyroba obycejnych elektroaut ktery nebudou megadrahy.
To neni ani tak o honeni, jako spis o tom, ze i tento parametr
To neni ani tak o honeni, jako spis o tom, ze i tento parametr ma mit rozumnou miru kvuli bezpecnosti predjizdeni. Nota bene ucinnost je zpravidla nejvysi pod plnym plynem. Spotreba se vyrabi brzdenim, zejmena pri nedostatecnem rozestupu a nebo spatnemu predvidani.
To ano ale s každým autem musíte jezdit tak na co stačí.
To ano ale s každým autem musíte jezdit tak na co stačí. I Tesla má limity. Jako upřímně já mám v Ev módu výkon 37 kW a na normální ježdění to naprosto stačí. Tesla se trema motorama a stovkama kW výkonu který stejně využijete jen někdy je celkem na hlavu. Akorát se rychle ničí poloosy a gumy takže fakt jako eko.
Ale chápu že to dost lidi baví. Já se Skem taky projel. Na
Ale chápu že to dost lidi baví. Já se Skem taky projel. Na chvíli zablbnuti dobrý ale jinak jezdím radši klidněji.
Je to elektromobil. Verzi s REXem snad nikde ani neukázali.
Je to elektromobil. Verzi s REXem snad nikde ani neukázali.
Presne tak. Ta bude k dispozici snad za rok. Za me ty tahle
Presne tak. Ta bude k dispozici snad za rok. Za me ty tahle kombinace davala smysl, pokud by to moc nezralo a pokud by to auto nebylo moc drahy. Coz chci asi moc. Na vetsinu jizd vam totiz 200km dojezdu staci. A na tech par jizd po dalnici zapnete Wankel a nejste nicim omezovanej. A nemusite s sebou tahat megabaterii kterou vetsinou nevyuzijete. Logiku to ma.
Konečně z tebe vypadlo něco rozumnýho.
Konečně z tebe vypadlo něco rozumnýho.
OFF:
https://fdrive.cz/clanky/elektricka-honda-ma-ceske-ceny-pr
OFF:
https://fdrive.cz/clanky/elektricka-honda-ma-ceske-ceny-pripravte-si-minimalne-900-tisic-kc-4811
A to táto TRAGÉDIA má stáť vyše 34 000€ ! ! !
Smutný
A to táto TRAGÉDIA má stáť vyše 34 000€ ! ! !
Smutný príbeh 🙁
Mazda to své EV snad už hůř udělat nemohla..Na tu pidi
Mazda to své EV snad už hůř udělat nemohla..Na tu pidi baterku stačilo předělat třeba CX30 na EV a ušetřit hromadu peněz za vývoj.
hele netahejte nám sem tyhle rejžácký nesmysly, nám
hele netahejte nám sem tyhle rejžácký nesmysly, nám stačí poctivý americký tesly ;))
budou made in germany Tesly porad americky? 😀 uz kaceji u
budou made in germany Tesly porad americky? 😀 uz kaceji u Berlina lesy.. chudak stromy ;p
Zase u nas v ulici si vsichni topeni drevem strasne pochvaluji, ze usetri za elektrinu majlant..(vsichni maji D45D) a po setmeni pri nekonecne kysele drevene inverzi se neda ani dychat, natoz vetrat – udirna hadr, vyuzeny barak.. rano vetrat jeste nejde a vecer uz ne..
Kdyz si koupite evropsky Ford, tak je to americke, evropske
Kdyz si koupite evropsky Ford, tak je to americke, evropske nebo nemecke auto? Napoveda Ford Werke GmbH, Köln am Rhein, Deutschland.
Americka znacka, ale nemecke auto ( pokud je vyrobene v
Americka znacka, ale nemecke auto ( pokud je vyrobene v nemecku 🙂
Mozna Tesla doufa v nemeckou kvalitu..kdyz treba pretahne par lidi z vw/bmw/mb
americké auto vyrobený v německu! tzn nebrat, fosílije
americké auto vyrobený v německu! tzn nebrat, fosílije amerikánské na evropským kontinentu nepodporujeme :))
ano budou to porát k evropské lenosti Americká auta
ano budou to porát k evropské lenosti Americká auta vyrobená levnou pracovní východogermánskou silou ze začátku doufejme v alespon 80% západogermánský kvalitě ;)))
Ale jsou to eletriky takže mají pro ty co skousnou 🙂
1) skleněnou střechu
2) falkonky
3) tablety
4) a protikliky porát přednost i před evropský degenerovaným uměle přidušeným TSI fosilem ;))
Klasicke automobilky zrejme nechcou aby se jejich
Klasicke automobilky zrejme nechcou aby se jejich elektromobily prodavaly a mohly tvrdit ze o ne neni zajem. Ale pak jsou prekvapene ze Tesla vlastni pres 50% trhu s EV