Lithium v Česku: EVC Group mění design a cílový trh

redakce - 03 Září 2018

Český výrobce profesionálních velkokapacitních lithiových baterií, hulínská firma EVC Group, mění své zaměření, oprašuje vizuál a spouští nové webové stránky.Hulínský společnost EVC Group, jeden z průkopníků elektromobility v Česku, spouští nový web a mění své zacílení

Hulínská společnost EVC Group, jeden z průkopníků elektromobility v Česku, spouští nový web a mění své zacílení. Sídlí v Hulíně, byla založena v roce 2007 a v současnosti zaměstnává 30 pracovníků, z toho 7 vývojových.
foto: EVC Group

„V roce 2007, kdy jsme začínali, bylo lithium spojeno zejména s elektromobily, přičemž jediný způsob, jak si jeden takový pořídit, bylo udělat přestavbu běžného spalováku na elektro," vzpomíná s úsměvem Tomáš Čudrnák, jednatel společnosti.

„Našimi prvními zákazníky byli nadšenci do techniky, čemuž odpovídala i naše prezentace navenek. V mezičase se však trh zásadně proměnil: na jedné straně, kdo pošilhává po elektromobilu ve vlastní garáži, může si dnes vybrat z více než 10 značek od celosvětově působících automobilek. Naštěstí, na straně druhé, začala elektromobilita pronikat mezi další kategorie vozidel stejně jako do úplně nových aplikací,“ doplňuje jej Jan Vejbor, obchodní zástupce společnosti, který zároveň působí jako místopředseda Asociace elektromobilního průmyslu ČR (ASEP).

Od roku 2011 se tak EVC postupně odklánělo od přestaveb osobních automobilů a specializovalo se na výrobu trakčních baterií s vlastním řízením (EVC BMS). „V nedávné době jsme dodali již 100. bateriovou sadu pro elektrobusy libchavské SOR,“ vypočítává Martin Solař, šéfkonstruktér a první zaměstnanec firmy.

„Dále pokračujeme v dlouholeté spolupráci s plzeňskou ŠKODA ELECTRIC, jíž jsme dodali již desítky baterií pro trolejbusy a elektrobusy, stejně jako s ostravským výrobcem EKOVA,“ dodává. Právě tomuto trendu odpovídá i nové nastavení obchodního směřování a prezentace firmy.-

Nové logo EVC Group

Nové logo EVC Group
foto: EVC Group

„Novým webem chceme upozornit nejen český průmysl na to, že lithiové baterie a elektrické pohony nejsou pouze o osobních automobilech, ale že doslova bateriová revoluce přichází do všech průmyslových odvětví. Zároveň apelujeme, že navzdory snižujícím se cenám lithiových baterií nadále platí, že lithiová baterie je příliš drahou a křehkou komponentou na to, aby byla pořízena anonymně bez záruky někde v Asii jako spotřební materiál."

Kdo jsou tedy noví zákazníci EVC a kudy se elektromobilita nejen v Česku vydává? „Podobné články, jako na přelomu století poháněly výpočetní techniku a následně se přesunuly pod kapoty elektromobilů, lze použít např. v manipulační technice nebo stavebních strojích. Zejména u manipulační techniky, jako jsou vysokozdvižné vozíky nebo tahače, je aktuálním trendem náhrada olovných baterií za lithiové, jak už se několik našich zákazníků mohlo přesvědčit. Pro nadšence do techniky bude určitě zajímavé, že po letos na jaře provedeném projektu elektrifikace obojživelné rolby pokračujeme neméně zajímavými projekty velkokapacitních baterií do hybridních lokomotiv nebo ve stacionárních aplikacích, jako jsou baterie pro napájecí stanice nebo do pojízdných obytných hotelových buněk,“ završuje Vejbor.

placená inzerce
Zpět na HybridPřidat komentář

Pod nadpisem Lithium v Cesku jsem ocekaval neco uplne jineho. Ma EVC takove kejkliriny zapotrebi?

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Lithium v Česku...Sex ve městě...

Pokud bychom byli doslovní, pak by se tento PR nadpis hodil pouze pro situaci okolo těžby lithia na Cínovci. Podívejte se ale na hlavní výrobek a spotřební zboží, které se zde v ČR na bázi lithia spotřebovává - patáky na hlavu, v nichž se také používá, to zatím nejsou. Lithiové bateriové články určitě ano. Jen v posledním kalendářním roce jsme ho v EVC v mixu katody bateriových článků užili desítky kil, když byly vyrobeny trakční baterie o celkové kapacitě >12 MWh. Podle mě jestli se s lithiem v Česku nějak aktivně pracuje a přetváří v hodnoty, pak je to v současnosti v EVC a jiných elektronikou se zabývajících firmách ;)

No vida, ve vasem doslovu se dozvidam to podstatne. V CR se vyrabi lithiove clanky a to z gruntu. Ne jen montaz koupenych clanku do bateriovych celku. Klobouk dolu, ze EVC se pustil do vyroby, kterou se boji rozjet kdejaky koncern. Skoda ze tato souvislost nezaznela v clanku. Doporucil bych udelat nejakou reportaz o vyrobe. Je to skutecne zajimava informace.

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Ano, již několik let tak činí firma EV Battery pana Jaromíra Kašpárka z Kostelce na Hané, malosériová výroba LFP prismatických článků o kapacitě 100 Ah se nyní profesionalizuje v nedalekých Přemyslovicích.

Firma EVC Group články nevyrábí - nevím, jestli mě chcete brát za slovo nebo to opravdu takto vyznělo. To, že pracujeme s lithiovými sekundárními články různých formátu a mixů chemie katody (LFP, NCM, LTO), je myšleno v podobě testování, řízení a výroby trakčních baterií. JV

Obrázek uživatele ozana

Baterie a obrázek vlaku, to moc nechápu...

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dočtěte článek do konce a pochopíte.

Jinak baterie se používají na železnice běžně, byť né pro trakci, ale pro zakrytí výpadku proudu z troleje. Velmi často se za tímto účelem používá sporná chemie NiCd, která je bezúdržbová

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

není bezúdržbová, ale je téměř nesmrtelná a vydrží i mužika jako obsluhu.

Obrázek uživatele Kuk

+1

Video z výroby od A do Z by bylo velmi zajímavé.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Zdravím, budeme připravovat článek o tom, jak vzniká systémová trakční baterie - nemálo je ale již řečeno na našich webových stránkách krok za krokem - výběr článku - modularizace - homologace.

Obrázek uživatele Kuk

Díky. Bohužel vaše hesla jsem na stránkách www.evcgroup.cz nenašel.
Můžete vložit přímý link?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

https://www.evcgroup.cz/vyzkum-a-vyvoj/bateriove-clanky/

JV

OT: Streetscooter a špióni z Mercedesu

https://auto.idnes.cz/spion-mercedes-daimler-streetscooter-d8s-/automoto.aspx?c=A180901_092329_automoto_fdv

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Obrázek uživatele Kuk

Zoufalí dinosauři co by "vyrobili elektromobil levou zadní kdyby chtěli" podvodně špiclují "nejobyčejnější" a "nejošklivější" elektromobil na planetě. No to se povedlo. :))))))))))))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Ten pocit, když zjistíte, že ten nejjednodušší nejlevnější stroj na baterky začne konkurovat tomu Vašemu zbytečně složitému a drahému.
U šéfů velkých automobilek takový vůz obvykle vyvolává ironické pousmání – které ovšem tentokrát mnohým zmrzlo na rtech. "Jsem neskutečně naštvaný. Nechápu, proč na tom s námi nespolupracovali," prohlásil nový šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller, když se jej novináři ptali na elektromobil německé pošty nazvaný StreetScooter.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bože vy jste tak primitivní a zamindrákovaný až to bolí. Proč tu není možnost blokace uživatelů?

Obrázek uživatele Kuk

Jo mám mindrák jako prase ze všech těch samožerskejch dinosaurů co 50 let "testujou" elektromobily a pak vyráběj zkriplený malobaterkáče a jejich primitivní amatérský špinonáži pidikonkurence se směje celej svět :)))

Mercedes má z ostudy kabát. Rozebíral vypůjčenou Teslu X, majitelům se rozpadala pod rukama
https://autoroad.cz/zajimavosti/90028-mercedes-ma-z-ostudy-kabat-rozebiral-vypujcenou-teslu-x-majitelum-se-rozpadala-pod-rukama

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady jsou nekteri anonymove na jakekoliv spatne slovo o MB dosti vznetlivi, tak bacha na to :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jéžiš a druhej primitv se ozval. Jeho kámoš si kupuje neexistující auto a zaplatí třikrát tolik za brzdy než je obvyklá cena.

Tak si pro to neexistující auto můžeš dojet chytrolíne :)

http://www.hoffmann-zizak.cz/skladove-vozy/mercedes-benz-c-63-amg-s-kupe-422329?field_stav_vozu_value=3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten "neexistujicí" poklad bude u Žižáka v LBC za chvilku na prodej, tak si to tam můžeš koupit potrefená husičko ;) A my se tu budeme těšit na další pohádky o 150tkm bez poruch :))))

Obrázek uživatele Kuk

Zdravíme do Štutgartu! At´ pořád vyráběj ty báječný spolehlivý auta co nikdy nezklamou majitele. https://youtu.be/ZsXUpdJh_f8

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak, já už ty germánský svinstva nemůžu ani cítit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tebe zablokovat, co s takovým votrapou, co máš za mindrák?? dyt je to jasný jak facka všem inteligentním lidem na planetě, to prostě neukecáš :) Dajmler se jasně zdiskreditoval podobně jako konzerva. Všichni dávno ví že tidle trapáci ve skutečnosti elektromobily vyrábět nechtějí a elektromobilitu jen simulují a zdržují aby mohly vyrábět autopopelnice a hrabat si z nich ohromný zisky :)))))) směje se jim celý svět přeci takhle to chtěli :))))DDDDDDDDDDDDD

Obrázek uživatele Kuk

Mercedes ani po 45 letech neví jak vyrobit elektrickou dodávku vočumuje jak to dělá nějaká pošta :)))
https://www.carrushome.com/en/mercedes-debuted-an-electric-van-45-years-ago/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to je dobrý, vážně dobrý medvěd trapákem :))) , to se dalo fakt čekat

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zrejme slusnej oddil to EVC, pozdrav do Hulina

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cennik prosime

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oni neprodávají masově baterie, ale originální bateriové zástavby.
Na takové věci nejsou veřejné pevné ceníky fakt nikde na světě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena za kWh, vaha, energy density, ale nedelam si iluze, kdyz to nedokaze zlomit ani Tesla s Gigafactory, cena pod 10 tisic za kWh LiFePo by byla slusna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S LiFePo se pod tu cenu tezko dostanete, ale s limn(...) je to reálné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ve středně velké sérii (řekněme 100 ks 30kWh baterií za rok) je toto reálná cena - mám na mysli i v NMC, a to za systémovou kWh, tedy včetně opláštění a řízení (BMS).

Trochu slabota na to, abyste kvůli tomu napsali nový článek.
Přitom ta firma toho umí opravdu spoustu.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Náhodou mně se tenhle inzerát líbí a je skutečně velmi rozumně napsaný.
Když jsem tady před pár dny četl to PR od Audi, tak jsem ty 10x delší žvásty nezvládl ani do třetiny a udělalo se mi z toho špatně.

Od té doby co začalo Audi před necelým rokem poklonkovat zednářům (reklama s tou levitující dívkou) tak museli do svého reklamního oddělení nově nabrat fakt děsně fanatické magory NWO.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale jo vyjímečně s tebou soucítím ;) tendle píár článek ještě jde, navíc podporuje správnou firmu. Kdežto ty Audi marketingový vejblitky se vážně už nedaly. To rozum nebere jak zamindrákovaný papaláši z koncernů si myslí že jim i nadále bude patřit svět

Obrázek uživatele ozana

viz dole: placená inzerce

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil