Lithium v Česku: EVC Group mění design a cílový trh

Český výrobce profesionálních velkokapacitních lithiových baterií, hulínská firma EVC Group, mění své zaměření, oprašuje vizuál a spouští nové webové stránky.

Hulínská společnost EVC Group, jeden z průkopníků elektromobility v Česku, spouští nový web a mění své zacílení. Sídlí v Hulíně, byla založena v roce 2007 a v současnosti zaměstnává 30 pracovníků, z toho 7 vývojových.
foto: EVC Group

„V roce 2007, kdy jsme začínali, bylo lithium spojeno zejména s elektromobily, přičemž jediný způsob, jak si jeden takový pořídit, bylo udělat přestavbu běžného spalováku na elektro,“ vzpomíná s úsměvem Tomáš Čudrnák, jednatel společnosti.

„Našimi prvními zákazníky byli nadšenci do techniky, čemuž odpovídala i naše prezentace navenek. V mezičase se však trh zásadně proměnil: na jedné straně, kdo pošilhává po elektromobilu ve vlastní garáži, může si dnes vybrat z více než 10 značek od celosvětově působících automobilek. Naštěstí, na straně druhé, začala elektromobilita pronikat mezi další kategorie vozidel stejně jako do úplně nových aplikací,“ doplňuje jej Jan Vejbor, obchodní zástupce společnosti, který zároveň působí jako místopředseda Asociace elektromobilního průmyslu ČR (ASEP).

Od roku 2011 se tak EVC postupně odklánělo od přestaveb osobních automobilů a specializovalo se na výrobu trakčních baterií s vlastním řízením (EVC BMS). „V nedávné době jsme dodali již 100. bateriovou sadu pro elektrobusy libchavské SOR,“ vypočítává Martin Solař, šéfkonstruktér a první zaměstnanec firmy.

„Dále pokračujeme v dlouholeté spolupráci s plzeňskou ŠKODA ELECTRIC, jíž jsme dodali již desítky baterií pro trolejbusy a elektrobusy, stejně jako s ostravským výrobcem EKOVA,“ dodává. Právě tomuto trendu odpovídá i nové nastavení obchodního směřování a prezentace firmy.-

Nové logo EVC Group

Nové logo EVC Group
foto: EVC Group

„Novým webem chceme upozornit nejen český průmysl na to, že lithiové baterie a elektrické pohony nejsou pouze o osobních automobilech, ale že doslova bateriová revoluce přichází do všech průmyslových odvětví. Zároveň apelujeme, že navzdory snižujícím se cenám lithiových baterií nadále platí, že lithiová baterie je příliš drahou a křehkou komponentou na to, aby byla pořízena anonymně bez záruky někde v Asii jako spotřební materiál.“

Kdo jsou tedy noví zákazníci EVC a kudy se elektromobilita nejen v Česku vydává? „Podobné články, jako na přelomu století poháněly výpočetní techniku a následně se přesunuly pod kapoty elektromobilů, lze použít např. v manipulační technice nebo stavebních strojích. Zejména u manipulační techniky, jako jsou vysokozdvižné vozíky nebo tahače, je aktuálním trendem náhrada olovných baterií za lithiové, jak už se několik našich zákazníků mohlo přesvědčit. Pro nadšence do techniky bude určitě zajímavé, že po letos na jaře provedeném projektu elektrifikace obojživelné rolby pokračujeme neméně zajímavými projekty velkokapacitních baterií do hybridních lokomotiv nebo ve stacionárních aplikacích, jako jsou baterie pro napájecí stanice nebo do pojízdných obytných hotelových buněk,“ završuje Vejbor.

placená inzerce

35 Comments on “Lithium v Česku: EVC Group mění design a cílový trh”

    1. Lithium v Česku…Sex ve městě…
      Pokud bychom byli

      Lithium v Česku…Sex ve městě…

      Pokud bychom byli doslovní, pak by se tento PR nadpis hodil pouze pro situaci okolo těžby lithia na Cínovci. Podívejte se ale na hlavní výrobek a spotřební zboží, které se zde v ČR na bázi lithia spotřebovává – patáky na hlavu, v nichž se také používá, to zatím nejsou. Lithiové bateriové články určitě ano. Jen v posledním kalendářním roce jsme ho v EVC v mixu katody bateriových článků užili desítky kil, když byly vyrobeny trakční baterie o celkové kapacitě >12 MWh. Podle mě jestli se s lithiem v Česku nějak aktivně pracuje a přetváří v hodnoty, pak je to v současnosti v EVC a jiných elektronikou se zabývajících firmách 😉

      1. No vida, ve vasem doslovu se dozvidam to podstatne. V CR se
        No vida, ve vasem doslovu se dozvidam to podstatne. V CR se vyrabi lithiove clanky a to z gruntu. Ne jen montaz koupenych clanku do bateriovych celku. Klobouk dolu, ze EVC se pustil do vyroby, kterou se boji rozjet kdejaky koncern. Skoda ze tato souvislost nezaznela v clanku. Doporucil bych udelat nejakou reportaz o vyrobe. Je to skutecne zajimava informace.

        1. Ano, již několik let tak činí firma EV Battery pana
          Ano, již několik let tak činí firma EV Battery pana Jaromíra Kašpárka z Kostelce na Hané, malosériová výroba LFP prismatických článků o kapacitě 100 Ah se nyní profesionalizuje v nedalekých Přemyslovicích.

          Firma EVC Group články nevyrábí – nevím, jestli mě chcete brát za slovo nebo to opravdu takto vyznělo. To, že pracujeme s lithiovými sekundárními články různých formátu a mixů chemie katody (LFP, NCM, LTO), je myšleno v podobě testování, řízení a výroby trakčních baterií. JV

            1. Dočtěte článek do konce a pochopíte.
              Jinak baterie se

              Dočtěte článek do konce a pochopíte.

              Jinak baterie se používají na železnice běžně, byť né pro trakci, ale pro zakrytí výpadku proudu z troleje. Velmi často se za tímto účelem používá sporná chemie NiCd, která je bezúdržbová

        1. tebe zablokovat, co s takovým votrapou, co máš za
          tebe zablokovat, co s takovým votrapou, co máš za mindrák?? dyt je to jasný jak facka všem inteligentním lidem na planetě, to prostě neukecáš 🙂 Dajmler se jasně zdiskreditoval podobně jako konzerva. Všichni dávno ví že tidle trapáci ve skutečnosti elektromobily vyrábět nechtějí a elektromobilitu jen simulují a zdržují aby mohly vyrábět autopopelnice a hrabat si z nich ohromný zisky :)))))) směje se jim celý svět přeci takhle to chtěli :))))DDDDDDDDDDDDD

        2. Jo mám mindrák jako prase ze všech těch samožerskejch
          Jo mám mindrák jako prase ze všech těch samožerskejch dinosaurů co 50 let „testujou“ elektromobily a pak vyráběj zkriplený malobaterkáče a jejich primitivní amatérský špinonáži pidikonkurence se směje celej svět :)))

          Mercedes má z ostudy kabát. Rozebíral vypůjčenou Teslu X, majitelům se rozpadala pod rukama
          https://autoroad.cz/zajimavosti/90028-mercedes-ma-z-ostudy-kabat-rozebiral-vypujcenou-teslu-x-majitelum-se-rozpadala-pod-rukama

      1. Ten pocit, když zjistíte, že ten nejjednodušší
        Ten pocit, když zjistíte, že ten nejjednodušší nejlevnější stroj na baterky začne konkurovat tomu Vašemu zbytečně složitému a drahému.
        U šéfů velkých automobilek takový vůz obvykle vyvolává ironické pousmání – které ovšem tentokrát mnohým zmrzlo na rtech. „Jsem neskutečně naštvaný. Nechápu, proč na tom s námi nespolupracovali,“ prohlásil nový šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller, když se jej novináři ptali na elektromobil německé pošty nazvaný StreetScooter.

    1. Náhodou mně se tenhle inzerát líbí a je skutečně velmi
      Náhodou mně se tenhle inzerát líbí a je skutečně velmi rozumně napsaný.
      Když jsem tady před pár dny četl to PR od Audi, tak jsem ty 10x delší žvásty nezvládl ani do třetiny a udělalo se mi z toho špatně.

      Od té doby co začalo Audi před necelým rokem poklonkovat zednářům (reklama s tou levitující dívkou) tak museli do svého reklamního oddělení nově nabrat fakt děsně fanatické magory NWO.

      1. ale jo vyjímečně s tebou soucítím 😉 tendle píár
        ale jo vyjímečně s tebou soucítím 😉 tendle píár článek ještě jde, navíc podporuje správnou firmu. Kdežto ty Audi marketingový vejblitky se vážně už nedaly. To rozum nebere jak zamindrákovaný papaláši z koncernů si myslí že jim i nadále bude patřit svět

Napsat komentář