Jay Leno se vrací a hlásá: spalovací auta vymřou!

Známý americký komik a moderátor Jay Leno je také vášnivým sběratelem aut. V aktuálním rozhovoru pro CNBC řekl, že přichází čas elektromobilů.

Jay Leno už několik let vlastní také elektromobil Tesla Model S a auto si pochvaluje. Nemusí se v něm měnit žádné kapaliny, má skvělé zrychlení, dojezd i nabíjecí infrastrukturu.
foto: Tesla

Rozhovor s Jayem Leno proběhl zejména proto, že se na obrazovky vrací jeho televizní série Jay Leno’s Garage, ve které zkouší nejrůznější, často extravagantní, dopravní prostředky.

Padla ale také otázka týkající se elektromobility. Leno odpověděl jednoduše: „Zhruba mezi lety 1800 až 1911 všechno poháněla pára. Pak přišel spalovací motor, který fungoval do teď. A hádám, že dnes narozené dítě má zhruba stejnou šanci řídit spalovací auto, jako lidé dnes mají řídit auto s řadící pákou.“

Leno ovšem nijak nezakrývá, že nově přicházející technologie, která má ambici nahradit spalovací motory, musí být lepší, než ta stará. A to podle něj např. elektromobily Tesla jsou.

Podivoval se také nad tím, proč má Elon Musk, šéf Tesly, i v samotné Americe tolik odpůrců. „Je to chlápek, který v Americe vyrábí americké auto, využívá americké zaměstnance a platí jim dojednanou mzdu. Tak proč nechcete, aby byl úspěšný? Tomu úplně nerozumím.“

122 Comments on “Jay Leno se vrací a hlásá: spalovací auta vymřou!”

      1. Stejný každý, jako u elektromobility?
        Protože symptomy

        Stejný každý, jako u elektromobility?
        Protože symptomy jsou zcela identické – hlasitá veřejná proklamace zářné eko budoucnosti, popírání argumentů realistů a jejich nálepkování, plácání se po ramenou, fotografie ministryně na silnici atd atd.

        A na konci klasické socialistické ho***.

    1. V USA si dodnes myslí, že elektromobily nesmí jezdit v
      V USA si dodnes myslí, že elektromobily nesmí jezdit v dešti, protože je v nich elektřina. To je možná ještě horší stav než tady v ČR, kde si lidé „jen“ myslí, že je do nich třeba speciální elektřina a že kdyby to zapojili doma, spadne hlavní jistič od celého města.

      1. A ještě stará Blažková říkala, že to jede jen pomalu,
        A ještě stará Blažková říkala, že to jede jen pomalu, nic to neuveze, a hlavně to nikam nedojede. Vlastně jen jezdí od nabíječky k nabíječce, kterých je v republice asi deset nebo tak nějak.

        A taky je problém s těma baterkama. Jí prej vydržela v mobilu sotva dva roky, a pak si musela koupit celej novej mobil. Takže je jasný, že v tom autě to bude stejný, a to si teď jako má každý necelý dva roky kupovat nový auto nebo co, když je taky na baterky.

          1. Jak NAKONEC? Jakejpak konec?
            Jenom plány ČEZu aktuální

            Jak NAKONEC? Jakejpak konec?

            Jenom plány ČEZu aktuální stav víc než zdvojnásobí. Dále se očekává, že třetí dotační kolo vyhraje E-on, a taky se do toho opře víc než doposud (a to i za dosavadní snahu zaslouží palec nahoru).

            No a pak jsou tu ještě extra rychlé stanice pro velkobaterková EV. Pokud vím, mají tu vyrůst ještě nejméně dva Tesla SCH, a určitě krom Berouna přibudou i další Ionity.

            1. Ono se najde ještě hodně výmluv. Kolem sebe mám spoustu
              Ono se najde ještě hodně výmluv. Kolem sebe mám spoustu lidí, co potřebují dojezd aspoň 1000 km a nedovedou si představit, že by se auto třeba půl hodiny nabíjelo. Přitom sami najedou 10 tisíc za rok, mají garáž a prohlašují, že „tak daleko“ (200 km) by autem nejeli. Takže by jim pasoval Ioniq. Jenže oni jdou a koupí si Oktávku, dají za to 90 % ceny Ioniqa a pak nadávají, že zase zdražili naftu :-). Je to fakt jen o lidech.
              Na invazi nabíječek se těším, už aby to bylo. Kdyby někdo konečně přemýšlel nad rozmístěním a udělal si pravidlo, kdy se dají do každého okresu dvě aspoň 20 km vzdálené DC nabíječky, hned by se jezdilo o dost komfortněji, hlavně v zimě. V létě už dojedu po ČR prakticky kamkoliv, což také nebývalo.
              EON mě bohužel na pár místech zklamal – třeba Český Krumlov. Tam se na parkovišti K+R se 40ti volnými minutami nacpali s AC nabíječkou, takže řešení úplně k ničemu. Přitom se tam stavělo na zeleném, tam by DC pasovalo mnohem lépe.

              1. Osobně za aktuálně nejpalčivější problém vnímám
                Osobně za aktuálně nejpalčivější problém vnímám absenci možnosti pomalého nočního nabíjení 230V/16A na sídlištích.
                Nutně musíme vyřešit, kde budou přes noc pomalu nabíjet lidi z bytů. Onen projekt dobíjecích lamp veřejného osvětlení je první vlaštovkou, která ale jaro nedělá.
                Do několika let musíme mít na každé sídlištní ulici několik nabíjecích míst, jinak dopadneme jako na té hoaxové fotce z Norska.

                1. Jste tragéd a snažíte se to přenést na ostatní. Pokud to
                  Jste tragéd a snažíte se to přenést na ostatní. Pokud to „nutně musíme vyřešit“ (opět mluva zástupce ÚVKSČ) tak už to sakra vyřešte a bude pokoj.
                  A nešiřte paniku.

            2. A každej máme přece také nějakou tu zásuvku doma v
              A každej máme přece také nějakou tu zásuvku doma v dosahu pánové, tak se také starejte abychom ráno vyrazili plně nabitý a ne že pojedeme hned do fronty k DC nabíječce.
              I ten kovboj dal svému koni napít a nažrat ze svého a jenom občas ho svěřil do péče jiným když šel ve městě do baru a do bordelu

              1. Jenže to se týká jen těch co mají tu garáž.
                Nutně se

                Jenže to se týká jen těch co mají tu garáž.
                Nutně se musí vyřešit pomalé noční nabíjení na sídlištích.
                Onen projekt s dobíjecími lampami veřejného osvětlení je první vlaštovka (moc díky za něj), ale první vlaštovka jaro nedělá.

                Jestli nebudeme do několika let mít na každé sídlištní ulici několik dobíjecích bodů 230V/16A, tak nás čeká reálně to co bylo na té hoaxové fotce z Norska.

                1. Já vím, ale je to jako se vším, co se tak trochu starat
                  Já vím, ale je to jako se vším, co se tak trochu starat každý i o sebe sám a za svý? Pokud bydlím na sídlišti tak skusit zatlačit na místní samosprávu a třeba si i přidat peníze a nějaká místa si tam vytvořit. Mám dojem že nadáváme že nám to nikdo nestaví. A víc se bojím vandalismu, že třeba v Praze budou feťáci krást kabely.

                2. Já myslím, že to tlačení na místní samosprávu je v
                  Já myslím, že to tlačení na místní samosprávu je v mnoha případech to jediné co lze reálně dělat.
                  Jsou i výjimky – se známým jsme vytáhli kabel z jeho sklepní kóje a zásuvku zvenku umístili do uzamykatelné krabičky (taková ta plechová pokladnička) na roh paneláku. Sousedy má tolerantní, tak mu nechávají parkovací místo co nejblíže tomu rohu. A když je tam někdo cizí, tak holt číhá z okna až odjede a jde si přeparkovat.
                  Jenže takové komplikace skousne jen nadšenec, a navíc byly téměř ideální podmínky – sklepní kóje směrem do ulice, parkovací místo cca 6m od baráku. Pro běžné lidi, to řešení není.

                  Já tu kdysi navrhoval aby se to těm samosprávám podalo jako úsporné opatření.
                  V tuto chvíli většina obcí provozuje veřejné osvětlení na své náklady. Tuží něco platí za údržbu, a něco za elektřinu. Náklady na vybudování už ani nepočítám – už se stalo.
                  A teď jim navrhněte toto:
                  Na vybudování dobíjecí stanice jsou dotace. Pokud začnou na každé ulici budovat „pomalou“ dobíjecí stanici 230V/16A, která bude samozřejmě vybavena vlastní přisvětlením (čirou náhodou na 5m vysoké tyči), je to stále dobíjecí stanice, a na jejich výstavbu dostanou dotaci. Následně pak můžou odběr z této dobíječky zpoplatnit třeba 3,- Kč za kWh. Od tohoto momentu nejen že nebude provoz veřejného osvětlení v obci nákladem, ale může se stát i přínosem do obecní pokladny.

                  https://www.ondrejprokop.cz/2017/07/19/v-praze-se-objevi-87-chytrych-sloupu-verejneho-osvetleni-pilotni-projekt-odstartuje-v-karline/

                3. Nevím jak jinde, ale stav bytového (paneláky) fondu mimo
                  Nevím jak jinde, ale stav bytového (paneláky) fondu mimo velká města je tragédie, která dělá ze sídliště sociální bydlení. Tohle je dle mého trend. Kdo trochu vydělává utíká do svého domu ze sídliště (soc.paneláku), protože tam zůstane buď důchodce, nebo dělník z Ukrajiny. Jasně, nelze porovnávat Jirkov, Sokolov s Prahou a Brnem. Tam je situace trochu jiná. Otázka zní, jak dlouho? Pokud velká města budou mít vysoké poplatky za parkování ve městech, dříve či později lidé ze sídlišť od vlastnictví auta upustí, protože v těch sídlištích zůstane sociálně slabší vrstva platící nájem a fond oprav. Dnes to vidím u svých vrstevníků, kdy každý kdo má nějaký slušný příjem utekl ze sídliště. Možná nastupující generace zvolí elektrokola a eko život v komunitě panelového domu při sdílení pračky, sušičky a jednoho auta pro celý dům a práci z domova. 🙂 Já osobně spíš věřím, že životní cyklus panelových domů je na hranici postupného bourání a budování něčeho nového moderního.

                4. Tedy zakousl jste se hned do několika různých oblastí
                  Tedy zakousl jste se hned do několika různých oblastí problematiky. 🙂

                  Taktéž začnu tím, že já zas pro změnu vůbec neznám situaci v Jirkově, či Sokolově. Jirkově jsem asi nebyl nikdy, a Sokolovem jen projížděl. Souhlasím, že klasické paneláky z dob normalizace nejsou vhodným bydlištěm již pro nikoho. Nicméně po tom bourání to nové a moderní, s největší pravděpodobností nebudou individuální rodinné domky (nebo ty tzv. viladomy – kterým se začalo právě přezdívat – panelák na ležato), ale ač moderně pojaté tak opět bytové domy. Naprosto chápu, že lidé z oněch klasických paneláků touží po změně (též bych toužil), ale mnoho z těch co honem honem koupili nějaký ten monťáček v satelitu, po pár letech lituje, a leckdy se vrací do formy bytového nájemního bydlení. Ono s takovým domem je totiž spousta jiných starostí, které s bytem nemáte. A týká se to i vysoko příjmových lidí. Myslím, že na to zda bydlíte v domě či v nájemním bytě nemá výše příjmu zas až takový vliv – jde spíš o životní styl. Někdo se prostě nechce starat, chce třeba cestovat a takový člověk se rozhodně neváže na vlastní nemovitost. A mnoho našich známých „doma“ tráví jen několik hodin týdně (tedy krom spánku, ale ve spánku neřešíte své prostorové potřeby že? to člověku v podstatě stačí 2 metry krychlové). Ale jejich životní styl je, že jsou věčně někde venku, doma nevaří jedí v restauracích atd… prostě se domů chodí jen vyspat. Takže opět, otázka – je k tomu nutné vlastnit – a navíc ještě dům? Nestačí takové rodině dobře situované 2+1 v cihlové zástavbě?

                  A tím se dostáváme i k té osobní mobilitě. Opět nemám vlastní zážitky s MHD v Jirkově, či Sokolově, ale naprosto souhlasím, že ve většině měst nad 100 000 obyvatel auto leckdy ztrácí smysl – tedy minimálně jeho trvalé vlastnictví. Na druhou stranu mi tady někteří neustále opakují, že se lidé svého pohodlí v podobě auta stojícího před vchodem nikdy nevzdají. Takže to máte těžké. Rozhodující bude to co jste zmínil – zda budou na auto navázány nějaké další nevýhody tipu drahé parkování, silniční daň, nebo něco dalšího jiného co ani netušíme, že si na nás úředníci vymyslí. To ukáže jen čas – ale pokud vydrží současné podmínky, bude v ulicích měst aut stále hodně, a budou-li elektrická musí se někde v noci pomalu nabíjet.

                5. Myslím, že politici zvolí salámovou metodu.
                  1. Parkování

                  Myslím, že politici zvolí salámovou metodu.
                  1. Parkování ve městech zdarma pro EV a hybridy do 50g(plug in hybridní).
                  2. Dálnice bez poplatku pro výše uvedené vozy.
                  3. Zavedení daně na naftu viz Německo
                  4. Šrotovné na staré naftové vozy
                  5. Postupné ukončení prodeje nafty. Čerpacím stanicím se nevyplatí držet něco o co není zájem.
                  6. Zavedení další daně na benzín
                  7. Šrotovné na staré benzínové vozy
                  8. Čerpací stanice vyměňují staré stojany na benzín za nabíjecí stanice. Dál se prodává CNG a zavádí se někde i vodík. Čekací doba na benzín je delší, než průměrná doba nabíjení
                  9. Majitelé plug in hybridních vozů pomalu opustí benzín a přejdou na EV,protože infrastruktura nabíjení je již dostatečná. A čerpání benzínu považují za opruz a zbytečné mrhání penězi.
                  10. Zapojit solární panel do zásuvky bude stejně obtížné jako tam dnes zapojujeme horkovarnou konvici.
                  Spalovací vozy vymřou úplně stejně jako vozy na páru.
                  Můžeme o tom vést spory, můžete se mnou nesouhlasit, ale to je tak všechno co s tím můžeme dělat.

                6. Možná bude stačit ve městech a na sídlištích zavést
                  Možná bude stačit ve městech a na sídlištích zavést jednu logickou věc – parkování svého vozu na svém. Tedy nemáš parkovací místo, zaplať.
                  Já třeba dost dobře nechápu, proč když baráky na sídlišti patří různým majitelům a minimum nebo žádné obci, proč má obec řešit parkování cizích nájemníků zdarma na svém pozemku, tedy komunikaci a parkovišti.
                  Ať si družstva, soukromníci, firmy a další majitelé těch pronajímaných realit přikoupí hezky pozemek kolem domu a tam nechají své nájemníky za peníze parkovat. Nebo staví domy s podzemními parkovišti či stojí na střechách, prostě to je jejich problém.
                  Nemáš na to, parkuj o kus dále. Nejde to, parkuj úplně za městem nebo si auto nekupuj a jezdi MHD, o níž by měla obec láskyplně pečovat. MHD k sídlišti patří, je to hromadné bydlení s hromadnou obsluhou. auto je individuální doprava pro individuální bydlení.
                  A úplná zhovadilost jsou ty mraky dodávek a služebních aut, které přes noc parkují místo na pozemku firmy, za peníze všech daňových poplatníků na pozemcích obce. To je úplný úlet.

                7. Politicky neprůchodné. Politici potřebují hlasy a
                  Politicky neprůchodné. Politici potřebují hlasy a nepotřebují naštvané voliče.
                  Jen pro zajímavost. U nás obec rozhodla o stavbě vlastních bytů a parkovací místa neřeší. Včil jak to řešit?? O nějaké nabíjecí infrastruktuře už vůbec není šance mluvit.
                  Je přitom zvláštní, že plyn, vodu, elektřinu jim do bytu zavedou, ale parkování je nezajímá. Jaké je to teď století??

                8. Vy tam tedy musíte fakt volit pořádné voly :-). Anebo
                  Vy tam tedy musíte fakt volit pořádné voly :-). Anebo naopak půjde o byty pro sociálně slabé a ti nemají mít auta, když nemají na tržní nájem. Těžko říci bez znalostí podrobností, jak to obec u Vás zamýšlí.

                9. Znáte nějakého normálního politika?
                  Znáte nějakého normálního politika?

                10. Znal jsem normální lidi. Dokud se nestali politiky 🙁
                  Znal jsem normální lidi. Dokud se nestali politiky 🙁

                11. Tak někdy je ten tlak „voličů“ na parkování tak silné,
                  Tak někdy je ten tlak „voličů“ na parkování tak silné, že pak obec/městská část postaví v sídlišti parkovací dům, ale to si Ti vlastníci zase neuvědomují, že nelze je tam nechat parkovat zadarmo, a když mají pak zaplatit i jen 500Kč/m tak se jim to zdá moc a dál stojí na přecpaných ulicích v sídlišti… 🙁

                12. Souhlas Radovane a jezdit s vozem taky samozřejmě jen na
                  Souhlas Radovane a jezdit s vozem taky samozřejmě jen na své silnici. Nemáš vlastní silnici no tak si poraď, nebo autem vůbec nejezdi.

                13. Jak říkal dědeček Hříbeček v pohádce Mrazík: „Nic jsi
                  Jak říkal dědeček Hříbeček v pohádce Mrazík: „Nic jsi nepochopil Ivánku, nic jsi nepochopil…“.

                14. To nikdo nezavede. Na těch sídlištích bydlí lidi,
                  To nikdo nezavede. Na těch sídlištích bydlí lidi, majitelé aut a není jejich vina, že kdysi dávno, kdy se to sídliště stavělo, tak projektant byl debil a naprojektoval jedno parkovací místo na jedno patro paneláku. Oni jsou obyvatelé těch městských částí, oni jsou voliči a i oni mají právo rozhodovat jestli se na obecném smí parkovat nebo ne. A když si rozhodnou, že ano, tak to představitelé městské části musí respektovat, je to jejich vůle. A samozřejmě, i ve měste lidi potřebují auta.

                  Ale k nějakému omezování, samozřejmě, dochází, třeba prostřednictvím rezidentních zón, kde právě obyvatel té části má parkování za relativně levno.

                  Dnes když se staví v Praze nový bytový komplex, tak už má developer povinnost udělat i parkovací místa. Dělají se v podzemí.

                15. To není o vině, to je o tom, že se stěhuji do nějakého
                  To není o vině, to je o tom, že se stěhuji do nějakého místa. A tam buď parkování pro mne je nebo není. Pokud je tam parkoviště na veřejné komunikaci, pak bylo stavěni pro návštěvníky, ne pro bydlící (to byl i záměr sídlišť). Tak jako kočárek a kolo parkuji v domě, kde si za to v rámci nájmu platím, tak i auto bych si měl parkovat na místě, za které platím. Ne na veřejné komunikaci, kde to platí všichni kolem, přestože to místo slouží jen a pouze mojí bytové potřebě. Pak dochází k onomu omezování a platbám za zábor veřejného prostranství. Nic jiného parkování není. Zatímco každý zmrzlinář musí platit za pitomou ceduli na chodníku, co zabere půl metru čtverečního, a to tam podniká, poskytuje služby a platí daně, tak bydlící v nájmu nejenže požaduje zdarma komunikace k onomu domu, ale i parkovací místo 10 m2. Takže pokud auto potřebuje a chce ho parkovat, měl by za to platit stejně, jako platí za stojan ten zmrzlinář. A pokud je to auto služební, tak tím tuplem. Protože přenáší náklad firmy na veřejnost.

                16. Ale dnes už to takto funguje, staví se (alespoň v Praze)
                  Ale dnes už to takto funguje, staví se (alespoň v Praze) nové obytné projekty a u nich už se počítá s parkovacím stáním a kolikrát je to už tak, že si to místo musíte koupit, i když nemáte auto, protože je součástí bytu.

                  Ale u starých paneláků je stav takový jaký je, ti lidi tam bydlí léta a to veřejné prostranství je i jejich. Není reálné z těch sídlišť vyhnat všechna auta parkující na ulici. Jak jsem psal, omezení už se dějí, formou rezidentského parkování, to je to placení za parkování – jako rezident za první auto v pohodě, pak už se cáluje víc a firma ještě víc. Ale není to zatím celá Praha, i když se to rozšiřuje.

                  PS:
                  Taky jsem měl kdysi služební auto na soukromé účely a parkoval jsem to na ulici před barákem. Proč ne? Je úplně jedno, jestli tam parkuje moje soukromé auto nebo firemní, které mám k dispozici. Jedno by tam parkovalo tak či tak, auto jako auto, ne? A i na to firemní šlo vyřídit rezidenční parkovačku. A právě pokud bych chtěl mít i druhé auto, soukromé, už bych za parkovací kartu musel platit mnohonásobně víc než za to první auto. Takže to mě motivovalo svoje auto prodat a nechat si jenom tu služebku.

                17. Tak v Praze (nejen) se staví byty v bytových domech, kde je
                  Tak v Praze (nejen) se staví byty v bytových domech, kde je min. jedno stání na byt. Někdy se tyto „nové“ sídliště staví vedle těch starších, na nových ale k ceně za byt je už prakticky nutnost si pořídit i garážové stání / venkovní v ceně 1/20 – 1/10 ceny bytu. Pokud se už dostanete k získání hypotéky, tak je o to náročnější si zajistit i místo na auto. Do budoucnost ale dle mého vlastnictví taky bude tou jedinou cestou, jak si zajistit vlastnictví vozu. Stejně tak pro nájemníky, když někdo byt pronajímá.
                  A jak píšete že to že na tom sídlišti lidi bydlí léta tak přeci neznamená, že ty okolní pozemky jsou jejich!! Jestli jsou, tak v katastru jsou psána na bytová družstva, případně na SVJ (což ale prakticky u starších panelákových sídlišť, až na vyjímky, nejsou.
                  A cena za parkovací karty vydávané městem opravdu nejsou ve svých relacích ani se přibližující se tržním cenám parkovacích stání. Taky ani nemají Ti rezidenti zajištěné místo, když karet je vydáno více než je míst…

                18. Ale já přeci nepsal, že ty pozemky jsou jejich, čtěte
                  Ale já přeci nepsal, že ty pozemky jsou jejich, čtěte pozorně, já psal, že „to veřejné prostranství je i jejich“. A jako obyvatelé té městské části a plátci daně tam, tak mají právo si říct, jak ty obecné pozemky, to veřejné prostranství bude využíváno. A klidně i jako místo na parkování aut, proč ne?

                  Souhlasím, že do budoucna (jak je vidět i v Praze), bude jedinou volbou jak parkovat svoje auto, koupit si pro něj stání. Ale je nereálné toto požadovat po majitelích starých sídlišť, kde na to nebylo myšleno už při výstavbě a žádná místa na parkování se v okolí nenabízí ani za úplatu… tak holt parkují na veřejném.

                  Parkovací rezidentské karty ani nemají simulovat tržní princip. Ty karty mají omezení, že je dostane jenom rezident a toto omezení právě má za úkol omezit parkování pro nerezidenty a tím tato auta „vyhnat“ z městské části, resp. omezit jejich parkování (za peníze) jenom po dobu návštěvy.

                19. A právě že ani to veřejné prostranství není jejich.
                  Je

                  A právě že ani to veřejné prostranství není jejich.
                  Je stále města a když si v omezené míře mohou „rozhodnout“ co tam město vytvoří, tak pak když tam město zajistí parkovací dům, už nechtějí platit za stání cca 500-1000Kč, s ohledem na skutečnost že cena jejich aut je vůči ceně za stání nepřiměřená, a chtějí v parkovacím domě parkovat i nadále zadarmo…
                  I když to je možná jen moje zkušenost… 🙂

                20. Nepíšu, že to veřejné prostranství je jejich, ale že je
                  Nepíšu, že to veřejné prostranství je jejich, ale že je i jejich. Ve významu právě v tom, že jako obyvatelé a plátci daní si mohou v nějaké míře rozhodovat o něm. A třeba si rozhodnout, že se na silnici (veřejném prostranství) bude parkovat. Je to legitimní. Ostatně, kdo jiný než lidi, co tam žijí, by si o tom prostranství měli spolurozhodovat?

                21. Nevím jaké máte konkrétní zkušenosti Vy, ale já jen
                  Nevím jaké máte konkrétní zkušenosti Vy, ale já jen popisuji reálné zkušenosti, kdy v starém sídlišti byl nevyhovující stav kde na chodnících se parkovalo. Bylo to tak „vždycky“ ale z dnešních norem je takto nepřípustné.
                  Proto město na podnět obyvatel zrekonstruuje silnice s místy na parkovaní, dokonce postaví parkovací dům v docházkové vzdálenosti 200-500m, kde budou placená krytá stání.. Kolik myslíte že si tam bude chtít lidí ze sídliště platit za stání, tím spíš že mnohdy to nejsou Ti kteří ty byty vlastní, ale jen nájemníci…
                  Prostě mi připadá fér, aby Ti co si zajistí stání pro své auto tak aby parkovali, ostatní co nemají, aby za stání na pozemku města (i když jak píšete „jejich v užívání“) platili jen Ti co to užívají, a né ten kdo platí ve městě daně a ještě si zodpovědně pořídil garáž nebo stání…
                  Zavání mi to zase zvýhodňováním většiny která si nechce/nemůže dovolit si pořídit příslušenství k autu, ale auto za 50-100kKč ano… 🙂

                22. Samozřejmě, pokud městská část zajistí parkovací dům
                  Samozřejmě, pokud městská část zajistí parkovací dům v rozumné vzdálenosti, tak je pak logické zpoplatnit stání na silnici nebo to nějak omezit, s tím nemám problém. Ale pokud bude parkování v park. domě za 2000/měs. a bude to mít někdo půl kiláku z baráku, přičem u baráku bude možnost parkovat (i když s obtížemi), tak asi těžko si to parkování zaplatí.

                23. Bohužel developři nemají zájem stavět parkovací místa a
                  Bohužel developři nemají zájem stavět parkovací místa a legislativa je gumová, například na 1+kk stačí 1/2 parkovacího místa, takže se staví 1+kk velké s přípravou na příčku a bude to vlatně 2+kk. Ale nebudou parkovací místa. Příklad Finep a barandov, na celý obří barák vychází na byt ( a to jsou tam i velké byty, kde budeou mít 2 auta) asi 0,6 parkovacího místa!

                24. Nevím přesně jaké jsou předpisy. Ono je to dost těžké
                  Nevím přesně jaké jsou předpisy. Ono je to dost těžké nějak odhadnout. Třeba pro důchodce bez auta je ten byt 1+kk bez parkingu úplně ideální, protože nemusí platit za stání, které nevyužije.
                  Je to na budoucím majiteli, jestli si koupí byt i se stáním nebo bez. A s tím rizikem, že když koupí bez stání, tak nebude mít kde parkovat, protože na ulici u novostaveb těch míst prostě nebude dost. To je v pořádku.

                25. Myslím, že důchodce nebude mít 5mega na byt 1+kk (2+kk) a
                  Myslím, že důchodce nebude mít 5mega na byt 1+kk (2+kk) a Praze na sídlišti 🙂
                  A běžte se podívat dnes na Barrandov, už teď není kde parkovat! A bude hůř.

                26. Nemusí být nutně důchodce… ale proč ne, ne všichni
                  Nemusí být nutně důchodce… ale proč ne, ne všichni důchodci jsou chudí 🙂 Může to být mladý člověk (pár), který auto zatím nepotřebuje, takže by si stejně to stání nekoupil. To byl jenom příklad.

                  To, že není kde parkovat, to znám z vlastní zkušenosti, proto jsem se taky z Prahy odstěhoval a auto si parkuji na svém pozemku u baráku. Ale určitě u nových sídlišť bude ta situace lepší než když se stavělo před 40 lety a parkovacích míst bylo tak jedno na 5 bytů, ne? A hlavně, dnes v těch nových výstavbách člověk hned ví na čem je, ještě před nastěhováním ví, jestli bude mít kde parkovat a dle toho se rozhodne.

                27. Mne šlo o to, že je nastavena nějáká norma a developři
                  Mne šlo o to, že je nastavena nějáká norma a developři ji trikem obcházejí. A zhoršuje to život všem, starým obyvatelům i novým.

                28. To ano. Ale na druhou ten člověk co kupuje byt ví na čem
                  To ano. Ale na druhou ten člověk co kupuje byt ví na čem je a buď to koupí bez stání, protože to nepotřebuje a nebo si přikoupí stání. A když nekoupí stání, ale potřebuje parkovat auto, tak je to debil a pak zbytečně řve, že nemá kde parkovat.

                29. O toho co si byt kupuje mi nejde, ale on si parkování
                  O toho co si byt kupuje mi nejde, ale on si parkování nekoupí a stejně bude parkovat. A bude parkovat na místech, kde dnes parkují stávající obyvatelé. Proto existují alespon nějaký pravidla pro novou výstavbu a mne štve, že se obcházejí a tím se zhoršuje situace těm stávajícím obyvatelům.

                30. Je to přesně jak píšete. A do budoucna to povede k tomu,
                  Je to přesně jak píšete. A do budoucna to povede k tomu, že městské části buď rozprodají konkrétní parkovací plochy, a nebo se bude městu platit podstatně větší částka než se dnes platí za „parkovací oprávnění“.
                  Myslím si že v budoucnosti nebude tak „normální“ vlastnit auto, které nemá své místo na parkování…

                31. Nejsem si jistý, ale jestli se nepletu, tak i počet stání
                  Nejsem si jistý, ale jestli se nepletu, tak i počet stání jde spolu s celým schvalovacím procesem přes stavební úřad. A ten si na developery může klást různé požadavky, vč. počtu parkovacích míst / byt. Navíc je nějaká norma, která udává min. počet na velikost bytu, která ale bývá navyšována právě s ohledem na vyšší požadavky.
                  A pro město je pak lepší toto řešit přímo u nové výstavby, než pak dodatečně na „své“ náklady…

                32. Jistě, souhlasím. Město by si mělo pohlídat u nových
                  Jistě, souhlasím. Město by si mělo pohlídat u nových projektů dostatečný počet parkovacích míst, protože pak to dopadne jako u sídlišť ze 70-80.let, že lidi parkují kde se dá a je z toho džungle. Ale u těch starých sídlišť to už, bohužel, nějak rozumně řešit nejde.

                33. Bohužel u starší zástavby pak není řešení, které by
                  Bohužel u starší zástavby pak není řešení, které by bylo s „nadšením přijato“ obyvateli. Většina těch bytů není obsazena lidmi ve vyšší příjmové skupině (i když i vyjímky se najdou), a když pak město chce zavádět výstavbu parkovacích ploch či parkovacího domu, tak chtějí parkovat nadále zdarma (1000Kč/rok je jako zadarmo) a nejsou ochotni pro své auto v hodnotě max. 100kKč platit ročně desetinu hodnoty auta 🙁

                34. Bohužel, taková je realita a město s tím nějak musí
                  Bohužel, taková je realita a město s tím nějak musí pracovat. Těžko může na starém a hnusném panelákovém sídlišti nasadit cenu za parkování jak někde ve vilové čtvrti. Prostě je tam nějaká skladba obyvatel a tomu odpovídá i toprostředí a ta džungle s parkováním… bohužel.

                35. A také tomu budou odpovídat vynaložené náklady na
                  A také tomu budou odpovídat vynaložené náklady na konkrétní řešení 😉

                36. Zřejmě mají jiná pravidla.
                  Teď jsem četl pamplet od

                  Zřejmě mají jiná pravidla.
                  Teď jsem četl pamplet od architektky co budu odevzdávat na úřad a byl tam výpočet parkovacích míst a vychází to tam nějak takhle:
                  * 2.6 míst pro obyvatele
                  * 0,3 míst pro návštěvy
                  =>
                  * 3 místa pro obyvatele
                  * 0 míst pro návštěvy

                  Jediné co mě napadá že podle výměry mají méně než 0,5 místa na obyvatele.
                  Ale ani pak v součtu nemohou přeci dojít k nule.
                  Jedině že by zaokrouhlovali pro každou bytovou jednotku.

                37. Myslím, že ČSN 73 6110 říká, že na jednopokojový byt
                  Myslím, že ČSN 73 6110 říká, že na jednopokojový byt je třeba 1/2 místa, na větší 1 místo a nad 100m2 dvě. Ale pak jsou ještě Pražské stavební předpisy, ale ty zrovna tohle neřeší, i když řeší parkování. Ale nejsem z fochu, tohle vím, protože bydlím nedaleko Barrandova a v okolí se o tom teď hodně mluví a píše. Pokud je někdo architekt nebo stavař, tak to může potvrdit nebo vyvrátit, budu jen rád. Budu moct dělat v hospodě chytrýho 🙂

                38. Zas pokud (za dnesni parkovaci situace) ten byt bez stani
                  Zas pokud (za dnesni parkovaci situace) ten byt bez stani nekdo koupi (a parkovat potrebuje), tak muze nadavat jen sam sobe…

                39. On ale bude parkovat, to není jen jeho problém, to je
                  On ale bude parkovat, to není jen jeho problém, to je problém všech co ta bydlí. Pokud se nenastaví rozumný pravidla tak za čas budem jak v Japonsku nebo Číně a auto bude jen pro toho, kdo prodáže parkovací místo. Pak z toho bude bussiness a normální člověk nezaparkuje vůbec.

                40. Obavam se, ze zadna rozumna pravidla (v existujici zastavbe,
                  Obavam se, ze zadna rozumna pravidla (v existujici zastavbe, hlavne te starsi) vymyslet nejde. Bud zustane soucasny „divoky zapad“ (nebo o malinko mensi divoky zapad se zonami), nebo se namaluji stani, napisou se na ne cisla a bude se drazit jejich exkluzivni pouzivani. Osobne tipuju na to prvni, protoze to nevyzaduje vyvijeni zadneho usili.

        1. A bratranec říkal, že jeho kolega říkal, že nějaký
          A bratranec říkal, že jeho kolega říkal, že nějaký chlap v hospodě říkal, že psali na internetu, že ta baterka je celá plná vzácných a jedovatých kovů a nejde to ale vůbec recyklovat.
          Za poslední měsíc na mě tohle vytáhli nezávisle na sobě tři lidi. já už jen říkám, že tohle samozřejmě jde a ptám se na oplátku jak oni recyklují tu půl tunu benzínu/nafty ročně.
          BTW. Běžné autobaterie plné toxických substancí (olovo) a žíravin (H2SO4) jsou recyklovány s úžasnou efektivitou. Dva roky zpět jsem byl na exkurzi v Kovohutích Příbram a královsky jsem se (jako Ostravák zvyklý na krapet větší kousky) bavil při pohledu na tu kapesní vysokou pec poháněnou odpadním plastem (z autobaterií), kde dva chlapi (jeřábník a hutník) zvládnou denně zrecyklovat desítky tun olova. I díky nim je ČR v oblasti olova soběstačná, i když se tu přestalo těžit před více než 50 lety.

              1. Nejsem si uplne jisty, ze zkusenosti, s tim, ze to snadno jde
                Nejsem si uplne jisty, ze zkusenosti, s tim, ze to snadno jde u Pb baterii (vetsinu objemu i hmotnosti tvori prave ciste kovove olovo) budou prenositelne na recyklaci Li-xx (nerikam, ze to nejde, jen to temer urcite nebude tak jednoduche).

                1. Není to tak jednoduché. Je to energeticky náročnější,
                  Není to tak jednoduché. Je to energeticky náročnější, odděluje se více složek a vyžaduje to více kroků čištění.

                2. Ale to je problém fabriky, tam si za pár peněz (vzhledem k
                  Ale to je problém fabriky, tam si za pár peněz (vzhledem k obratu) zaplatí odborníka/odborníky, kteří jim to vymyslí a odladí. Viděl jsem na živo jaká pakárna je třeba recyklace tetrapacku, zářivek nebo elektroniky a už je to dávno rutinně zvládnuté. Opravdu náročné je vybudovat systém sběru a svozu.

                3. Ano, já souhlasím, jsou to řešitelné technikálie.
                  Ano, já souhlasím, jsou to řešitelné technikálie.

        2. Já bych tyhle hoaxy podporoval, čím méně lidí si to
          Já bych tyhle hoaxy podporoval, čím méně lidí si to koupí tím déle si to budeme užívat. Co založit lobby, “ máme už elektra a nechceme aby to měl někdo další“

          8valec nejlepší atd

          Nechci stát frontu u nabíječky a časem platit za elektřinu nějaké peníze, chci být exot i s nálepkou podivína a blazna

          1. Jo té myšlence rozumím – když jsem si v devadesátkách
            Jo té myšlence rozumím – když jsem si v devadesátkách koupil modem na internet, tak se ke mě na počítač chodila dívat polovina ulice. Byl jsem za frajera, a všichni obdivně koukali co to umí. Taky jsem moc nechtěl, aby to měl za pár let každý. 🙂

            Ale za ten smrad, astma a rakoviny to nestojí.

            Jedinou přijatelnou alternativou než EV je nemít auta vůbec – ale za tyhle myšlenky jsem většinou za exota v tom negativním slova smyslu. 🙂

            Takže Váš návrh bych plně podporoval, kdyby krom faktu, že EV má jen hrstka jedinců (exotů) ti ostatní neměli auto žádné.

            1. Bohužel je nás moc a musí se to regulovat.
              Bez daní a

              Bohužel je nás moc a musí se to regulovat.
              Bez daní a regulaci by stála láhev rumu 15kc a krabička cigaret 6kc, bohužel to škodí lidem tak se to zdraží.

              Navrhl bych na spalovaky nějakou daň, podle emisí třeba a co se vybere na pobídky a slevy na El auta.

              Nechápu třeba proč je letecký petrolej bez daní a tax, přece nechceme aby všichni litali kolem světa napůl zadarmo když nám to znečišťuje ovzduší, ať z toho vyberou patřičně peníze, kdo chce letět ať si zaplatí a ať každému přijde ročně pár stovek dolarů za to co mu litá nad hlavou.

              1. Ta daň už existuje e jmenuje se spotřební daň. A je
                Ta daň už existuje e jmenuje se spotřební daň. A je přímo závislá na emisích CO2, na spotřebě auta – větší spotřeba, víc zaplatíš na spotřební dani.

                Pak je tady silniční daň (pro firmy a OSVČ), kde je pak sleva podle věku auta, ne tedy přímo podle emisní normy. EV neplatí.

                Dále třeba PHEV a EV jsou osvobozeny od parkování v Praze, což může být pěkná pálka pro firmu s více auty. Uvažuje se o osvobození od dálničního poplatku, atd., atd.

                1. Já myslel spíš letecký petrolej, a třeba daň na spalovak
                  Já myslel spíš letecký petrolej, a třeba daň na spalovak ve městě v Praze, nebo mytny jako v Londyne

    2. Sice nevím z čeho čerpáte informaci o té „drtivé“
      Sice nevím z čeho čerpáte informaci o té „drtivé“ většina, ale protože nemám doklad opaku, tak informaci akceptuji. Spíš by mě zajímalo, jestli (když asi máte znalost USA) nevíte, čím to je? Proč myslíte, že se amíci tak brání EV?

      Jako chápu obavy Detroitu – i když GM mělo použitelný a nejen použitelný, ale dokonce velmi efektivní prototyp elektromobilu již koncem osmdesátých a začátkem devadesátých let. Respektive měli dokonce několik stovek kusů EV1, které vypustili do testování na veřejnost. Nikdo jim nebránil Muska (Teslu) předběhnout o dekádu, a dnes mohli mít třetí (možná čtvrtou) řadu použitelného EV – zkušeností na rozdávání a tuto oblast autoprůmyslu podchycenou.

      1. Najezdil jsem v USA cca 10 tis. mil. během posledních 7 let.
        Najezdil jsem v USA cca 10 tis. mil. během posledních 7 let. Stejně jako se brání dieslům, brání se EV. Samozřejmě je to stát od státu, kde Kalifornie je velmi progresivní, pravý opak je Texas, kde pořádný zvuk 8mi válce v picku-pu je to pravé ořechové. Ve většině států USA se Tesla ani neprodává a to se bavíme o americkém autě.

        1. Vy ale popisujete aktuální stav – ten nepopírám, ten je
          Vy ale popisujete aktuální stav – ten nepopírám, ten je vidět ze všech statistických čísel. Mě by zajímalo, zda nevíte PROČ to tak je? Proč ten zájem není?
          Přece mi neříkejte, že to (jak jste napsal) DRTIVÁ většina odmítá, protože to nemá zvuk osmiválce, a to s tím deštěm je taky jen sranda.

          Jako co je tou motivací toho odmítání?

            1. Navíc minimálně 30 procent Američanů je ráda, že
              Navíc minimálně 30 procent Američanů je ráda, že zaplatí byt a stravu, což jsou ve velké míře imigranti a pak v Americe jsou zvyklí jezdit obrovské vzdálenosti a i to překvapivě dobré pokrytí nabíječkami Tesla je děravé jako cedník. stál jsem u několika nabíječek Tesla v Utahu nebo Wyomingu zely úplnou prázdnotou. no a když si k tomu připočítá, fakt že v Americe stojí benzín polovinu a elektřina je dražší, tak v podstatě to ekonomicky vůbec nevychází.

                1. Pšššt !
                  To sa nehovorí. Benzín predsa prší z neba, či?

                  Pšššt !
                  To sa nehovorí. Benzín predsa prší z neba, či?

            1. No a kolik američanů žijících v aglomeracích (jako je
              No a kolik američanů žijících v aglomeracích (jako je New York) tu aglomeraci pravidelně a často opouští? na ty vzdálenosti 300km?
              V NY pokud vím, žije víc lidí než v ČR. To nemají auta? To tam mají auta jen ti na „venkově“?

              Pokud vím, v USA žije přes 300 mio lidí. Jen tipuji, ale půlka jich bude v těch aglomeracích.
              Když bych vzal jen ty aglomerace – a že tam jich je – tak je to 150 milionů ideálních uživatelů EV.

              To spíš hraje roli co psal níže Josef – ten ukrutně levný benzín.

              1. Ti, co bydli primo v centrech opravdu z velke casti auta
                Ti, co bydli primo v centrech opravdu z velke casti auta nemaji, protoze je proste neni kde parkovat.
                „Predmesti“ (rekneme 2 hodiny jizdy od center), tam je auto nutnost (verejna doprava prakticky neexistuje), tam to bude opravdu o cene (u letiste jsem pred par tydny tankoval za 20Kc/litr, takze urcite to pujde levneji). Naopak, elektrina je vetsinou drazsi, takze se nuzky „navratnosti“ rozevrou jeste vic nez tady. A asi bych nezavrhoval ani narodni citeni – „podporujeme nas ropny prumysl“.
                A na venkove jak jsem psal.

          1. Je to proto, ze je zatim maly vyber Ev aut, kvalita alespon
            Je to proto, ze je zatim maly vyber Ev aut, kvalita alespon Tesly je zalostna oproti spalovakum. Benzin stoji vyrazne mene nez tady. Zajimave je v Kalifornii stoji benal galon prumerne 3,6 usd, ale v jinych statech USA Kansasu, Missouri,Arkansasu, Oklahome,Alabame, Texasu apod stoji galon benzinu kolem 2,4 usd.Proc by mel nekdo kupovat EV auto moc nechapu v USA, kdyz litr benzinu stoji cca 15kc litr. Mozna fanousek novych technoogii co chce zachranit planetu nebo aby jeho deti neumrely na rakovinu plic…..
            Vseobecne amici, nynejsi politicka reprezentace kasle na zivotni prostredi, uprednostnuji sve ekeonomicke zajmy nebo zeme.

                1. Žádnou konkrétní 🙂 mělo mě napadnout, že budete
                  Žádnou konkrétní 🙂 mělo mě napadnout, že budete slovíčkařit.
                  Tak ta věta jinak:
                  S žalostnou kvalitou Tesly to tak horký nebude, (všeobecně / průměrně) je méně žalostná než většin automobilek.

                2. Já přece neslovíčkařím, pokud někdo zmiňuje
                  Já přece neslovíčkařím, pokud někdo zmiňuje statistickou hodnotu, přepokládal jsem že je to hodnota reálná vycházející z nějaké statistiky. A ta statistika mne zajímala.

                  Takže se po úpravě formulace zeptám jinak. Z čeho soudíte že kvalita Tesly je méně žalostná než u jiných automobilek?

                3. Odhadem z počtu prodaných kusů, a počtu informací, že s
                  Odhadem z počtu prodaných kusů, a počtu informací, že s autem bylo něco v nepořádku.

                  Prodáno cca 250 000 aut.
                  Dle informací médií – 7 shořelo (u některých zatím není znám důvodu)
                  je pár konkrétních případů kdy nebyly dobře slícované díly, teklo do kufru, nebo se loupal lak, praskaly převodovky atd…
                  Tesla je mediálně sledovaná, a každé selhání hned publikováno.
                  Dojem z médií – cca 1 % má problém.

                  Jedno procento zmetkových výrobků je obdivuhodně dobrý průmyslový výsledek.

                4. Sorry Kerosine, ale dneska máš nějaký slabší den. Na
                  Sorry Kerosine, ale dneska máš nějaký slabší den. Na tohle se ani nedá reagovat. Stanovit spolehlivost podle médií? Nerad bych se tu dohadoval o blbostech.

                5. V pohodě, rozhodně jsem udělal chybu, že jsem zmínil
                  V pohodě, rozhodně jsem udělal chybu, že jsem zmínil slovo statistika (obzvláště před Vámi). Na vás toto slovo funguje jako červený prapor na býka (i když jsem teď někde četl, že býkovi je ta barva praporu šumák), ale rčení zůstalo.

                  Nicméně o pár příspěvků výše píšete nicku „Sany“ že statistiku spolehlivosti Tesly máte, tak to by mě zajímala. Netušil jsem, že něco takového existuje.
                  Proto jsem bral v potaz jen medializované případy, v naději, že je Tesla mediálně zevrubně sledována.

                6. Podle různě prováděných průzkumů je spolehlivost dost
                  Podle různě prováděných průzkumů je spolehlivost dost tragická. Bezproblémových je jen asi 50 % aut.

                7. Ačkoliv tvrdím něco jiného (ale o to teď nejde), jsem
                  Ačkoliv tvrdím něco jiného (ale o to teď nejde), jsem opakovaně žádán o nějaký konkrétní příklad takového průzkumu.
                  Vy jste napsal „podle různě prováděných průzkumů“. Máte alespoň na nějaké link?
                  Kde se ty průzkumy dají dohledat?

                8. Hledal jsem samozřejmě přes google. Našel jsem CR
                  Hledal jsem samozřejmě přes google. Našel jsem CR (consumer reports) v USA, ale i průzkumy ze Spojeného království.

                9. Tesla nedávno uvedla, že jednoznačně největší podíl na
                  Tesla nedávno uvedla, že jednoznačně největší podíl na návštěvě servisu jsou lidi, co se jeli osobně zeptat, jak že se vlastně zapíná ten autopilot 🙂

                10. Zde ovšem bylo zmíněno, o jaké problémy šlo. Nejvíc
                  Zde ovšem bylo zmíněno, o jaké problémy šlo. Nejvíc problémů bylo s karoserií a lícováním dílů. Jen 4 % problémů bylo s baterií a elektrovýzbrojí. Skoro žádné problémy s motory.

                11. Vy jste kouzelnej Kerosine. Nejdřív se oháníte statistikou
                  Vy jste kouzelnej Kerosine. Nejdřív se oháníte statistikou a když se vás na ní zeptám, přiznáte že jste ji vymyslel. To vám ale nebrání v tom, se mě na statistiku zeptat a zároveň drze říct že jste netušil že nějaká existuje – ačkoliv jste se na ní před 10ti minutami odkazoval. 🙂 Fakt kouzelný.

                  Všimněte si toho slova před slovem statistika. Je to slovo OSOBNÍ. Takže jde o porovnání kolik jsem toho v servise strávil s teslou v porovnání s předchozími vozy.

                12. Děkuji.
                  A tedy ta Vaše Osobní statistika vychází jak?

                  Děkuji.

                  A tedy ta Vaše Osobní statistika vychází jak?

                13. Vychází tak, že na předchozích 8 autech dohromady jsem
                  Vychází tak, že na předchozích 8 autech dohromady jsem měl asi 20% závad co na jedné tesle za dva roky. Odhadem. Musel bych to přesně propočítat.

                14. Tak jsem se na to po našem rozhovoru zaměřil, trochu
                  Tak jsem se na to po našem rozhovoru zaměřil, trochu googlil, a musím přiznat, že máte pravdu.
                  Bohužel jsem Teslu nenašel v žebříčku spolehlivosti TUV, ale v británii byl dokonce model S na prvním místě v žebříčku nejméně spolehlivých aut. Ani v Customer report (USA) si nevedla Tesla nijak dobře. Nevím jestli je lepší napsat, že dolů ji táhl nejvíce právě model S, a hned v závěsu za ním model X, a nebo že v celkovém žebříčku ji nahoru táhl model 3. Každopádně, pouze TM3 se loni dostala do skupiny „Doporučujeme koupit“ a letos z ní vypadla, takže opět žádná sláva.

                  Musím přiznat, že jsem měl tu představu na základě těch mediálních vjemů růžovější.

                15. Taky jsem si dnes vsimnul, ze mi na TM3 upadnul vyfuk, v
                  Taky jsem si dnes vsimnul, ze mi na TM3 upadnul vyfuk, v motoru nemam olej a nekdo mi nasypal cukr do nadrze. Jinak zadne jine poruchy moje Tesla nema. Co se vam porouchalo? Mate S, X nebo 3? Nebo BTV Tesla Nachod?

                16. Proč takto infantilní příspěvek?
                  Proč takto infantilní příspěvek?

                17. Protoze vase tvrzeni mi pripada jaksi neverohodne.
                  Protoze vase tvrzeni mi pripada jaksi neverohodne.

                18. Môžem potvrdiť z vlastnej štatistiky, že Tesla je úplný
                  Môžem potvrdiť z vlastnej štatistiky, že Tesla je úplný šmejd. Za 70tis. km som už 2x (slovom: Dva krát) mal pokazenú kľučku na dverách. Nechcela sa mi vysúvať (ale dvere sa otvárali).
                  Takýto „škandál“ sa mi na mojich predchádzajúcich spalovákoch nikdy nestal !
                  A ešte som zabudol na zvesené dvere spolujazdca asi o 2mm, vďaka čomu som mal nezlýcovanú lištu. Toto som tiež na spalovákoch nemal.
                  Z tohoto jasne vyplýva, že na Tesle mám o 100% viac závad ako na mojich predchádzajúcich spalovákoch.

                  P.S. Tu na hybride sa človek nasmeje. Niektorí sa tu prezentujú aj vymyslenými autami, aby dodali svojim výmyslom vážnosť (nemyslím nikoho konkrétne)
                  :DDD

                19. Chlapci, jste jak malé děti. Ale rozumím vám. Měl bych
                  Chlapci, jste jak malé děti. Ale rozumím vám. Měl bych chválit nebo mlčet.

                20. Takže keď Petr Mára napíše, že ujel 350km namiesto
                  Takže keď Petr Mára napíše, že ujel 350km namiesto 530km, ktoré deklaruje výrobca, tak to musíme brať ako fakt a basta 🙂
                  A k tomu trápnemu zlýcovaniu asi toľko, že keď niekto hladá chybu, tak ju určite najde aj na perfektne zlýcovanom Mercedese AMG GT S, tak ako ja. Chcelsom sa majiteľa spýtať, či je po búračke, lebo takéto niečo je predsa neprípustné.

                21. Ještě jednou, „každý to vidí jinak…“
                  Ještě jednou, „každý to vidí jinak…“

                22. Měl byste se spíše zeptat lojzy. Ten s tím začal.
                  Měl byste se spíše zeptat lojzy. Ten s tím začal.

                23. Ptám se Kerosina. Osobní statistiku spolehlivosti Tesly mám.
                  Ptám se Kerosina. Osobní statistiku spolehlivosti Tesly mám.

                24. Jé, já jsem úplně blbej. Děkuji, že jste mne na to
                  Jé, já jsem úplně blbej. Děkuji, že jste mne na to upozornil.

          2. Nevím, kde všude jste cestoval, ale ze svých pracovních i
            Nevím, kde všude jste cestoval, ale ze svých pracovních i soukromých cest mám následující zkušenost: čím dále jsem od civilizace (rozumějme aglomerací s plnou vybaveností) a čím delší cesta mě čeká mimo naprosto nejhlavnější tahy, tím chci mít jednodušší dopravní prostředek v dané kategorii s co největším množství neunikátních dílů a rozebiratelný základním nářadím.

            Takže chápu, že mezi horní dolní 300 km od všeho (rozumějme servisní vybavenost na komplikovanější auta) chce mít američan jednoduché auto, co opraví třemi klíči, šroubovákem a kladivem.

            Ostatně ono je tenhle trend na celém světě – jistě mimo aglomerace je často ekonomická síla obyvatelstva menší, ale stačí si projít i české vesnice – kolikrát je v hospodě nesmrtelná hláška: „co bych dělal s novým autem? tohle si opravím doma“…jasně jet 30 km odvézt auto do servisu, pak půl dne třemi spoji domů, za tři dny půl dne třemi spoji tam a 30 km autem ze servisu…protože pronajmout si auto na to jet ze servisu a do servisu je fakt drahý nápad..
            Za sebe můžu říct – žiju na okraji aglomerace – takže všude relativně blízko, ale značka auta, které u nás nemá blízko dostupnou servisní síť, je pro mě nepřijatelná

            1. Myslíte kde všude jsem cestoval po USA, nebo jste měl na
              Myslíte kde všude jsem cestoval po USA, nebo jste měl na mysli celou planetu?

              A k těm aglomeracím – píši to samo co jsem na to říkal panu Josefovi.

              Kolik američanů žijících v aglomeracích (jako je New York) tu aglomeraci pravidelně a často opouští? na ty vzdálenosti 300km?
              V NY pokud vím, žije víc lidí než v ČR. To nemají auta? To tam mají auta jen ti na „venkově“?

              Pokud vím, v USA žije přes 300 mio lidí. Jen tipuji, ale půlka jich bude v těch aglomeracích.
              Když bych vzal jen ty aglomerace – a že tam jich je – tak je to 150 milionů ideálních uživatelů EV.

            2. Hociktore z novych aut teda rozhodne na ceste len tak
              Hociktore z novych aut teda rozhodne na ceste len tak neopravite. Auta su kazdym rokom zlozitejsie. A prave zjednodusenie v podobe vyhodenia mechanickych komponentov v podobe spalovacieho motora mi pride ako rozumne z pohladu spolahlivosti. Potom uz mate len jedinu starost, kde budete po ceste nabijat. Ak jazdite dlhe trasy, mate to vyriesene nakupom Tesly s ich bezkonkurencnou sietou superchargrov. Ak sa pohybujete len v ramci aglomeracie, tam je dobre hocijake EV.

              1. Dobrý, jak píšete, tak do problematiky nevidíte. nezlobte
                Dobrý, jak píšete, tak do problematiky nevidíte. nezlobte se ale to, co píšete je politický obecný vyprávění, kterému chybí znalost, kde jaká auta se používají a jaká je jejich faktická komplikovanost.

                Je spousta aut, která dokáže normální mechanik opravit a dokonce se základním nářadím. Nemůžete se stále dívat na přešlechtěné ratlíky, které se vyrábí posledních pár let a jen pro nějaké trhy (hlavně Evropu). Doporučuji navštívit trochu světa a dívat se kolem s sebe, kde a s čím a z jakých důvodů se jezdí a jak se to dá opravit, ano taková auta často nemají barvené displaye a páčky a dotykáče, ale spolehlivě fungují… prostě nejlepší auta jsou pro většinu světa (plošně) auta jednoduchá a díl, který tam není nemůže se pos… elektromobil je pro ty oblasti zatím nemyslitelný – kováře najdete všude, elektrikáře už hůře, elektrikáře na elektroniku a vysoké napětí DC, to s vám vysmějí.
                Dopadnete jak příslovečný borec na BMW GS, co se rozhodl, že když to ukazují v televizi, tak je GS super cestovní motorka, vyrazil a smál se, co tam s těma Urala, Dněpram, Enfieldama, Starýma jednoduchýma Hondama, Yezdi, Jawama atd dělají…smál se, dokud mu neodešla řídící jednotka, překvapivě nejbližší místo, kam se dala dostat bylo asi 500 km daleko..

                1. Mozete mi prosim uviest priklad jednoducheho noveho auta?
                  Mozete mi prosim uviest priklad jednoducheho noveho auta?

Napsat komentář