Jaký je v roce 2024 nejlevnější elektromobil na českém trhu?

Elektromobilita pomalu ale jistě vstupuje do našich životů a možná už i vy uvažujete o koupi „auta na baterky“. Jelikož se jedná o poměrně velkou investici, neuškodí udělat si přehled o těch nejlevnějších elektromobilech na českém trhu. A poradíme také, jak si svůj budoucí elektrovůz správě pojistit. 

Nejlevnější elektroauto v České republice

Pojďme se podívat na tři nejlevnější modely elektromobilů, které jsou u nás k dostání. Asi nikoho nepřekvapí, že se do TOP 3 nedostala všemi známá Tesla, ale možná vás výherce s nejnižší pořizovací cenou překvapí. Stává se jím totiž…

1. Dacia Spring (od 470 000 Kč)

První místo zaujímá Dacia Spring s pořizovací cenou začínající na 490 000 Kč. Cena je samozřejmě přímo úměrná kvalitě, proto nečekejte zázraky na počkání. Na druhou stranu, Dacia uvádí maximální dojezd na jedno nabití až 230 km, což je víc, než nabízí elektromobil na druhém místě našeho žebříčku. 

2. Smart EQ fortwo (od 591 640 Kč)

Klasický malinký Smart na první pohled moc neoslní a ani jeho dojezd není žádná sláva. Na jedno nabití s ním dojedete pouhých 130 km. Hodí se proto spíše do města, kde poslouží naprosto perfektně – všude se vejde, a navíc za elektromobil nemusíte platit parkovné. 

3. Fiat 500e (od 649 000 Kč)

Za pět let, kdy je toto roztomilé autíčko na našem trhu, prošlo několika úpravami a vylepšeními. Je praktické na cesty (nejen) do města a po plném nabití ujede až 320 km. Samozřejmě je nutné počítat s tím, že čím náročnější terén, tím více klesá dojezdová vzdálenost. 

I elektromobil musí mít povinné ručení

I ten nejlevnější elektromobil na českém trhu musí mít sjednané povinné ručení. Dobrou zprávou ale je, že je stále ještě i o polovinu levnější než u běžných aut. Důvodem je snaha o motivaci ke koupi elektromobilu, ale také fakt, že pojišťovny zatím stále nemají s elektromobily tolik zkušeností.

Cenu povinného ručení elektromobilu určuje jeho výkon v kW a každá pojišťovna má své vlastní podmínky. Proto doporučujeme využít některý z online srovnávačů, například ten na Top-Pojištění.cz, kde si nabídky jednotlivých pojišťoven přehledně sjednáte a následně si z nich můžete vybrat tu, která vám i vašemu elektromobilu bude sedět nejlépe. 

zdroj: placená inzerce

19 Comments on “Jaký je v roce 2024 nejlevnější elektromobil na českém trhu?”

  1. Nová ë-C3 První elektromobil pod půl milionu vyrobemý na Slovensku.
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/citroen-c3-elektromobil-e-c3.A240528_115740_automoto_fdv
    Citroën odhaluje novou, v pořadí čtvrtou generaci modelu C3, a začíná elektromobilem. Elektrická verze ë-C3, stojící na platformě „Smart Car“, sice neslibuje zázračné parametry, chce ale zaujmout cenou. Ta bude podle tiskové zprávy činit 23 300 euro, v přepočtu tedy 575 tisíc korun.
    Pro rok 2025 je plánována ještě levnější varianta dosahující dojezdu 200 kilometrů, která bude za cenu 19 990 eur, tedy za 493 tisíc korun.

    https://www.tipcars.com/magazin/nase-tema/citroen-e-c3-elektromobil-suv-mesto-422023.html

    https://www.citroen.cz/osobni-vozy/novy-e-c3.html

  2. Tak jsem ze zvědavosti mrknul na žebříček nejlevnějších elektromobilů na španělském trhu pro rok 2024…
    Dacia souhlasí č.1, Fiat 500e je až 5. nejlevnější a Smart EQ se nevešel do první desítky (to je trochu divné – možná tam nenabízí tu verzi s pidi baterkou, ale nevím).
    V každém případě jestli je správně český žebříček v tomto článku, dá se trochu pochopit, že většina Čechů považuje EV za předražený nesmysl🥴… A ještě když vezmu v potaz tamní (španělské) o trochu větší mzdy a hlavně dotace na nákup EV, které mohou dosáhnout až 10 000€….

    1. Vysvětlím ti, jak bude postupovat průměrný Čech s mzdovým mediánem 32 tisíc Kč čistého, kterého napadne zvážit elektromobil.
      Otevře Sauto nebo jiný inzertní web, vyfiltruje elektro a kouká na nejlevnější Dacii za půl mega. Pak otevře aktuální ceník ČEZu a tam na něj v tarifu elektromobilita kouká 6,8 Kč za kWh.
      Pak to přepne na benzín a je o čtyřicet procent níž. Spočítá si matematikou ze základní školy, že elektro se mu vrátí po najetí 270 tisíc km, řekne si že je idiot, že ho to vůbec napadlo zvažovat, a tím to pro něj skončí.

      A to je pro něj štěstí. Kdyby totiž potkal mě, tak bych mu vysvětlil, že v případě elektromobilu je rozdíl v pořizovací ceně jednorázovým vstupním nákladem, a pokud srovnává s jiným řešením, musí ještě zohlednit náklady ušlé příležitosti. Což znamená, že se mu rozdíl v ceně nevrátí NIKDY.

      Souhlasím s tebou v jediném – není to předražený nesmysl. Předražený by znamenalo, že je cena uměle nadsazena. On je to drahý nesmysl.

      1. pro Runnču…. Tak já ti taky něco vysvětlím: Nejen že Evropa už evidentně technologicky zaostává za Čínou, ČR promarnila svůj průmyslový ale i vědeckotechnický potenciál a dostává se na periferii Evropy.. Poslední z posledních…
        Můj komentář měl ukázat, (asi jen potvrdit co každý ví), že ČR se stala tak nezajímavým trhem, že se tady žádné rozumné ,,levné“ EV neprodává – narozdíl od jiných trhů….. Určitě se můžeš tímto výsledkem kampaní proti EV těšit….
        Ale asi ti nemusím připomínat, že se debilové radujete na potápějící se lodi👎

        1. To si povíme, až Čína přijde o zbývající tři čtvrtiny exportu elektromobilů, konkrétně do Evropy, kterými jejich automobilky sanují obří ztráty na vnitřním trhu.
          Čínská výroba elektromobilů stojí a padá s čínskými subvencemi výroby a exportem na subvencované trhy. Jakmile přijdou o peníze z dotací z rozkradených peněz evropských daňových poplatníků, uvidíme, jak se jim bude dařit.

          1. automotive dela aktualne v Cinske ekonomice do 12%, ano ano to je jeiste polozi daleko drive nez treba klesajici poptavka uvnitr samotne Ciny na naprosto vsem, developerka krize ktera se podilela na rustu cca 26-28% , nebo ze sluzby se podileji v cine na HDP jen cca 15%,…ano ano, jak pise runner, bude to zcela jinak a k tomu nam dopomahej Cinsky buzek stesti a kristalovak krychlicka s alliexpresu ….

      2. tak jsem to udelal jak pises, nemam sice cisty prijem 32 tisic, ale budis, zasel jsem na sauto, vyfiltroval elektriky a za cal vybirat, nejlevnejsi bohuzel nebyla Dacka za pul mice, ale Smart za 100k , divny, ale tak potrebujem neco vetsiho , precejen na roly mamacaru nemuzem koupit auto pro dva, potrebujem neco kam se vejzou aspon 3 nebo lepe 4, tak koukam dala hle Leaf za 200k, Golf za 230k, prvni Dacka za 290k (celkem levna ne kdys bezec rika ze stoji 500k, ale je to divne, sak prece elektriky straci na hodnote rychleji nez spalovaky, tak by prece meli bejt daleko levnejsi nez spalovaky, nebo ne? neprotireci si ten bezec?), ale jdeme dal v seznamu i3 za 290k, no ale to je takove divne drahe auto co se muze pokazit vlastne furt, to bude furt v servisu, kia Soul za 300k, az do 400k spousty Leafu 2 generace, a hele prvni Cinan JAC za 380k, a hele Mazdicka MX30 za 410k hmmm to je pro fajnsmekry, Konicka za 450k ale ta nikam nedojede, jen asi 400km, tak jdeme dal na neco teda co nekam dojede, treba Niro za 460k a stare jen 4 roky, no jak je mozne z enekdo na elektrickem aute Kia Niro najel za 4 roky 121 tisic km, vzdyt to podle fyzikalnich zakonu neni ani mozne…….pak prvni Tesla S za 490k, ale jako je to jiz starsi kousek s 10 lety na hrbu, a mame tu zlaty hreb dne, prvnim autem za 500 tisic se stava Opel Corsa, Fiat 500 a Kia Niro EV, …no a na ty dalsi se radsi koukat ani nebudem, protoze s platem 32k cisteho mesicne na takova auta proste nemuzeme mit nasetreno, takze mile deti, timto pohadka o elektromobilyte konci, vycistit zuby a alou do postylek…..posledni zhasne

Napsat komentář