Automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se elektromobilitě zejména ústy svého nedávno zesnulého šéfa Sergia Marchionneho dlouho bránila. Teď obrací.
foto: Fiat
Během let 2019-2021 chce automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) investovat v Itálii asi €5 mld. Investice půjdou primárně do vývoje nových pohonných systémů, a to zejména hybridních a elektrických.
Zároveň Fiat vyvine úplně novou platformu od píky určenou pro elektromobily. A na ní pak představí jako první vůz nový Fiat 500e. Ten nejenže nahradí aktuálně prodávaný Fiat 500e v USA, ale konečně se auto dostane také do Evropy a na další trhy (Čína?).
Zatímco aktuální verze elektromobilu Fiat 500e se vyrábí v Mexiku, ta nová by se měla vyrábět v Itálii (továrna Mirafiori v Turíně). V letech 2019-2021 by se díky novým investicím mělo objevit na trhu celkem 13 nových nebo inovovaných modelů.
Kromě jiných půjde o Jeep Compass PHEV se stejnou technologií jako bude mít Jeep Renegade PHEV v roce 2020, Fiat Panda MHV (Mild Hybrid Vehicle) a další vozy. Je dobré si připomenout, že FCA změnil své směřování směrem k elektromobilitě ještě začátkem června 2018 pod Marchionneho vládou.
Je to škoda, docela mě překvapuje, že Fiat na ničem
Je to škoda, docela mě překvapuje, že Fiat na ničem takovým už dávno nemaká… A zase nám dává zprávu typu „jednou budem něco prodávat“ chjo
je to škoda, protože na to, že 500e je už tak stará a
je to škoda, protože na to, že 500e je už tak stará a vzniklo to jako nechtěný dítě, tak je docela fajn, nová (chtěná) verze by mohla bejt supr.
Fiat 500e nema tepelne cerpadlo na ohrev interieru ani
Fiat 500e nema tepelne cerpadlo na ohrev interieru ani baterie. Ma kompresor na chladenie priestoru pre pasazierov aj na kvapalinove chladenie baterie, pricom chladenie baterie ma prioritu.
Na ohrev baterie pouziva elektricky priamohrev kvapaliny a na ohrev interieru pouziva priamy odporovy ohrev vzduchu.
Preto u Fiata 500e v zime podstatne klesa dojazd – podobne ako u trojciat.
Milé FCA, má nevyžádaná a bezplatná rada vám ušetří
Milé FCA, má nevyžádaná a bezplatná rada vám ušetří hromadu peněz: Vyserte se na hybridy!
Fiat 500 se vyrábí pro Evropu v polském městě Tychy,
Fiat 500 se vyrábí pro Evropu v polském městě Tychy, spolu s Lancií Y :))))
500e je úúplne
500e je úúplne iný.
https://www.adandp.media/articles/5-things-about-the-fiat-500e
je to Bosh 500e
je to Bosh 500e
Souhlasím, však jsem také nenapsal Fiat 500e, ale Fiat 500.
Souhlasím, však jsem také nenapsal Fiat 500e, ale Fiat 500. A přečtěte si ten článek a dozvíte se, že se nejedná o techniku Fiata 500e vyráběného v Mexiku.
No a pak se podívejte sem :))))
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/545389,samochod-elektryczny-polska-fabryka-samochodow-elektrycznych-w-bielsku-bialej.html
http://fs-e.pl/
:)))
pozrel som sa, nič sa nedozvedel, akurát „plány“. ono
pozrel som sa, nič sa nedozvedel, akurát „plány“. ono totiž 500e je na svoju dobu (a naše podmienky) vcelku fajn, „boš“ odviedol dobrú prácu, nechce sa mi hľadať, ale taliani ojazdené upravujú a následne predávajú za ceny ako nový v kalifornii, nabíjanie a dojazd je úplne inde, …
lenže – amícki užívatelia na fórach píšu o operadlách, ktoré im pri „dlhšej jazde“ vadia, …
a švajčiari pracujú na vylepšeniach ktoré potom ponúkajú.
amícky fiat, presnejšie dýleri končia jeden po druhom …
amícky fiat, presnejšie dýleri končia jeden po druhom … viď komentáre na komunite G+ – FIAT 500E:
https://plus.google.com/u/0/101580036890358423789/posts/LZv18z3Ukv1
ctrl c/v: V októbri sa predalo v celom USA iba 1.151 fiatov (všetky modely boli kombinované). Značka a dealeri sú už nejaký čas nerentabilní
komunita vo švajčiarsku pre dovezené BEV F500e vyvíja …
Dejte CSS, baterii 32-39kWh, všude LED světla, trošku
Dejte CSS, baterii 32-39kWh, všude LED světla, trošku vylepšit infotainment, bezklíčkové odemykání a startování. Na víc by se snad ani nemuselo sahat.
Vykuchal jsem úložný prostor pro kompresor, kabely a nabíječku a místa v kufru je dost. Vykuchal jsem fejkové boxy pro nohy vzadu a také vpoho. Pod podlahou kufru je neuvěřitelný prostor- jsou tam dvě traverzy a mezi nimi tak 200-300l prostoru….
Podle mého to nebude dávat smysl v konkurenci třeba
Podle mého to nebude dávat smysl v konkurenci třeba elektrického Citiga se 40 kWh baterkou za cenu pod půl míče.
ale no! bude to čítať niekto nový a pôjde za predajcom
ale no! bude to čítať niekto nový a pôjde za predajcom škodovky sa zapísať do poradovníka. a budú sa denne stretávať a obnovovať poradie!
v štátnej sporiteľni dá vinkulovať pumlíč.
až bude na prodej Citigo E za půlmíč tak já se dám na
až bude na prodej Citigo E za půlmíč tak já se dám na modlení 🙂 🙂 😛
Zakladni cena e-Up v Nemecku je 22.975 EUR. *26 Kc/€ =
Zakladni cena e-Up v Nemecku je 22.975 EUR. *26 Kc/€ = 597.350 Kc.
Nejakych 100 klacku je snad brnkacka. Muzete se zacit modlit.
jenže s 18kWh baterkou, ne se 40kWh 🙂
jenže s 18kWh baterkou, ne se 40kWh 🙂
40kWh baterku tam nikdy neuvidime. Max. 30.
40kWh baterku tam nikdy neuvidime. Max. 30.
Rozdíl mezi Citigo a Up! je 20 tisíc, resp. 10 %. 600 tisíc
Rozdíl mezi Citigo a Up! je 20 tisíc, resp. 10 %. 600 tisíc stojí 18,7 kWh e-Up!, takže bude skoro zázrak, pokud se podaří ponechat stejnou cenu se skoro dvojnásobnou baterií. e-Citigo s 36kWh baterií tak nebude stát méně než 600 tisíc mínus 10 %, tedy 540 tisíc.
Makarónobilka Fíha-Chroustler Autodebilis to jaksi
Makarónobilka Fíha-Chroustler Autodebilis to jaksi Marčatónem poslala a už to s pidikraksničkou „500e-kupujteho sic fabriku táhne ke dnu“ nezachrání :)))))))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-fiat-500e/