Zbrusu nový Fiat 500e bude od začátku vyvíjen jako elektromobil, vyrábět a prodávat se bude i v Evropě

Automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se elektromobilitě zejména ústy svého nedávno zesnulého šéfa Sergia Marchionneho dlouho bránila. Teď obrací.

Elektromobil Fiat 500e se ve velkém dováží ojetý z USA a nabízí poměrně slušné parametry: tepelné čerpadlo, dojezd asi 140 km, výkon 83 koní a baterii 24kWh. Palubní nabíječka má výkon 6,6 kW.
foto: Fiat

Během let 2019-2021 chce automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) investovat v Itálii asi €5 mld. Investice půjdou primárně do vývoje nových pohonných systémů, a to zejména hybridních a elektrických.

Zároveň Fiat vyvine úplně novou platformu od píky určenou pro elektromobily. A na ní pak představí jako první vůz nový Fiat 500e. Ten nejenže nahradí aktuálně prodávaný Fiat 500e v USA, ale konečně se auto dostane také do Evropy a na další trhy (Čína?).

Zatímco aktuální verze elektromobilu Fiat 500e se vyrábí v Mexiku, ta nová by se měla vyrábět v Itálii (továrna Mirafiori v Turíně). V letech 2019-2021 by se díky novým investicím mělo objevit na trhu celkem 13 nových nebo inovovaných modelů.

Kromě jiných půjde o Jeep Compass PHEV se stejnou technologií jako bude mít Jeep Renegade PHEV v roce 2020, Fiat Panda MHV (Mild Hybrid Vehicle) a další vozy. Je dobré si připomenout, že FCA změnil své směřování směrem k elektromobilitě ještě začátkem června 2018 pod Marchionneho vládou.

tisková zpráva

19 Comments on “Zbrusu nový Fiat 500e bude od začátku vyvíjen jako elektromobil, vyrábět a prodávat se bude i v Evropě”

  1. Fiat 500e nema tepelne cerpadlo na ohrev interieru ani
    Fiat 500e nema tepelne cerpadlo na ohrev interieru ani baterie. Ma kompresor na chladenie priestoru pre pasazierov aj na kvapalinove chladenie baterie, pricom chladenie baterie ma prioritu.
    Na ohrev baterie pouziva elektricky priamohrev kvapaliny a na ohrev interieru pouziva priamy odporovy ohrev vzduchu.
    Preto u Fiata 500e v zime podstatne klesa dojazd – podobne ako u trojciat.

      1. Souhlasím, však jsem také nenapsal Fiat 500e, ale Fiat 500.
        Souhlasím, však jsem také nenapsal Fiat 500e, ale Fiat 500. A přečtěte si ten článek a dozvíte se, že se nejedná o techniku Fiata 500e vyráběného v Mexiku.
        No a pak se podívejte sem :))))

        https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/545389,samochod-elektryczny-polska-fabryka-samochodow-elektrycznych-w-bielsku-bialej.html

        http://fs-e.pl/

        :)))

        1. pozrel som sa, nič sa nedozvedel, akurát „plány“. ono
          pozrel som sa, nič sa nedozvedel, akurát „plány“. ono totiž 500e je na svoju dobu (a naše podmienky) vcelku fajn, „boš“ odviedol dobrú prácu, nechce sa mi hľadať, ale taliani ojazdené upravujú a následne predávajú za ceny ako nový v kalifornii, nabíjanie a dojazd je úplne inde, …
          lenže – amícki užívatelia na fórach píšu o operadlách, ktoré im pri „dlhšej jazde“ vadia, …
          a švajčiari pracujú na vylepšeniach ktoré potom ponúkajú.

  2. amícky fiat, presnejšie dýleri končia jeden po druhom …
    amícky fiat, presnejšie dýleri končia jeden po druhom … viď komentáre na komunite G+ – FIAT 500E:
    https://plus.google.com/u/0/101580036890358423789/posts/LZv18z3Ukv1

    ctrl c/v: V októbri sa predalo v celom USA iba 1.151 fiatov (všetky modely boli kombinované). Značka a dealeri sú už nejaký čas nerentabilní

    komunita vo švajčiarsku pre dovezené BEV F500e vyvíja …

  3. Dejte CSS, baterii 32-39kWh, všude LED světla, trošku
    Dejte CSS, baterii 32-39kWh, všude LED světla, trošku vylepšit infotainment, bezklíčkové odemykání a startování. Na víc by se snad ani nemuselo sahat.
    Vykuchal jsem úložný prostor pro kompresor, kabely a nabíječku a místa v kufru je dost. Vykuchal jsem fejkové boxy pro nohy vzadu a také vpoho. Pod podlahou kufru je neuvěřitelný prostor- jsou tam dvě traverzy a mezi nimi tak 200-300l prostoru….

          1. Rozdíl mezi Citigo a Up! je 20 tisíc, resp. 10 %. 600 tisíc
            Rozdíl mezi Citigo a Up! je 20 tisíc, resp. 10 %. 600 tisíc stojí 18,7 kWh e-Up!, takže bude skoro zázrak, pokud se podaří ponechat stejnou cenu se skoro dvojnásobnou baterií. e-Citigo s 36kWh baterií tak nebude stát méně než 600 tisíc mínus 10 %, tedy 540 tisíc.

Napsat komentář