Jaguar prodal v roce 2018 skoro 7000 elektromobilů I-Pace

Model I-Pace, první elektromobil značky Jaguar, se začal prodávat v polovině minulého roku. Celkem se ho za rok 2018 prodalo 6893 kusů.

První půlrok prodejů je pro Jaguar I-Pace úspěšný, ale teprve další měsíce ukážou jak si doopravdy povede. Pro srovnání, asi o třetinu dražšího elektromobilu Tesla Model X se za celý rok 2018 prodalo 50 000 kusů.
foto: Jaguar

Dodávky modelu Jaguar I-Pace se opravdu slušně rozjely až na konci minulého roku s 2230 kusy dodanými v prosinci a 2195 v lednu. Pokud by se podařilo takový mírně rostoucí trend udržet i v letošním roce, mohlo by to znamenat až kolem 30 000 prodaných kusů.

Jaguar I-Pace patří mezi první plně elektrická luxusní SUV/crossovery na trhu, ač přichází několik let po Tesla Model X. Teď se pomalu na trh hrnou další – např. levnější Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro.

Hlavními konkurenty mu ale bezesporu budou Audi e-tron (v česku v únoru 2019), Mercedes-Benz EQ C a BMW iX3.

14 Comments on “Jaguar prodal v roce 2018 skoro 7000 elektromobilů I-Pace”

  1. K te Vasi velke FVE by ten trochu zravejsi Jag byl mozna
    K te Vasi velke FVE by ten trochu zravejsi Jag byl mozna idealni, i kdyz pri te cene bych asi radeji bral TMX. Ten Jaguar ma zase vyhodu, ze ho tady ten dealer asi i servisuje, na to je lepsi se pri nakupu EV vzdy ptat, abyste pak nejezdil kvuli servisu nekam do Vidne.

    1. Já se přiznám, že se mi Tesla X nelíbí. Technicky je
      Já se přiznám, že se mi Tesla X nelíbí. Technicky je baterie v Tesle super, ale vnitřek je u Jaguara také jinde. Každý to vidí trochu jinak. Servis snad Tesla už v ČR zařizuje. Tedy pobočku a myslím, že tedy i servis by tu měli zřídit.

  2. Dnes jsem měl Jaguára na celý den zapůjčeného.
    Dnes jsem měl Jaguára na celý den zapůjčeného. Vzhledově nádherné auto, ale to je věc názoru. Převážně se tedy moc líbilo i okolí. Jak zvenčí, tak i uvnitř. Precizní zpracování a za mne i dobrá volby materiálů. Vzduchové pérování velmi příjemné na žehlení špatných okresek. Měl jsem možnost jej projet ve středních Čechách, vzal jsem to i přes Brdy a Prahu. Teploty od -3 do +1,5 stupně. Najel jsem 297 km na jedno nabití a užíval jsem si slušné dynamiky vozu. Né že bych jej držel pořád na limitu, ale většinou se jednalo o svižnou jízdu ( mimo dálnici ) s plnou akcelerací při předjíždění. Tomu se těžko odolává, dopřát si ten pocit síly vozu. Za příznivějších teplotních podmínek se tedy nejspíš nechá pokořit hodnotu 450 km dojezdu ( hodně ekonomicky možná i 500 km), ale pro mne to není nutné. Auto se nepokuší za každou cenu podřizovat tvary aerodynamice a to bude asi na dálnici při vyšších rychlostech znát. Spotřeba se i za těchto teplot pohybovala okolo 23,5 kWh/100km. Až budou DC nabíječky 100 kW a více ( 100 kW Jaguar umí ), tak to je z hlediska cestování i na větší vzálenosti ok. To ale není můj případ. Já jedu maximálně na Moravu. Za mne tedy služné vozítko.

    1. Ta Vaše FVE, klobouk dolů. Já mám 8kWp a to mi říkají
      Ta Vaše FVE, klobouk dolů. Já mám 8kWp a to mi říkají solární baron :))
      Podle moji výroby jsem odhadl, že v nejhorším měsíci prosinec vám to vyrobí kolem 1000kWh a v nejlepších mesících možná i víc jako 8000kWh. Co s tim děláte?
      Můžete se trochu o tom rozepsat, jiste by to zajímalo víc čtenarů?

      1. Ta velká FVE je na přímý prodej. Je z dubna 2010. Ta malá
        Ta velká FVE je na přímý prodej. Je z dubna 2010. Ta malá je na zelený bonus z roku 2009. Tedy auta se „tankují“ jen z té malé. Jsem možná solární „mužik“. V roce 2018 velká FVE v červenci 8.987 kWh a v lednu 1.189 kWh.

    2. Těch 100kW a možná i trochu víc snad bude jednou umět.
      Těch 100kW a možná i trochu víc snad bude jednou umět. Vypuštěn na trh byl s protokolem CCC 1.0 s omezením na 200A. Tzn. dnes na 350kW CCS 2.0 stanicích nabíjí pořád tuším max kolem 80kW, tedy podobně jako KONA. Takových 120kW by jeho baterie měla zvládnout, ale že bychom se dočkali v dohledné době se mi moc věřit nechce, když mu trhal i infotainmenent hned po uvedení na trh a nevím jestli to už konečně spravili.

      1. Jezdil jsem v tom modelu 2019, žádné trhání info jsem
        Jezdil jsem v tom modelu 2019, žádné trhání info jsem nezaznamenal. Nyní se již vyrábí 2020. Jestli je tam už vylepšení nevím. Bohužel AC pořád maximálně 7 kW. Nevím jaký je to problém, ale AC 22 kW bych osobně uvítal

          1. Je to BMW 330e, ještě s baterií 7,6 Kwh. Mám to do práce
            Je to BMW 330e, ještě s baterií 7,6 Kwh. Mám to do práce přes vršek, takže nyní cca 24 km. Topím na 21 stuňů, Harman hraje. Jaro a léto jsem v tom ještě nezažil, ale 35 km asi nebude problém. Nové BMW 330e má dostat 12 kWh baterii. Stejné velikosti, tedy s větší hustotou.

            1. Drobný překlep. Ano je to 330e. Jakou máte průměrnou
              Drobný překlep. Ano je to 330e. Jakou máte průměrnou spotřebu? Dálnice, okresky další trasy 100-200km, případně co Vám ukazuje palubní počítač. Podle statistiky se těchto aut v ČR moc neprodalo. Potkat BMW 330e na silnici je celkem vzácný úkaz. Na fotkách jsem viděl jen jedno modré někde v Plzni na nabíjecí stanici tuším. V reálnem provozu jsem viděl snad jen jedno a občas vidím 530e jako náhradní, nebo předváděci. Od řidičů se toho moc nedozvím, jelikož mají auto jen kratkou dobu. Na výstavách tyhle plug in hybridní auta od BMW moc vidět rovněž nejsou, narozdíl od Toyoty. Proto ty dotazy. 🙂

              1. V kombinovaném provozu jedu Příbram – Plzeň ( přez
                V kombinovaném provozu jedu Příbram – Plzeň ( přez Rožmitál ) za 4,4 ltr benzínu. To samé Příbram – Č. Budějovice 4,4 – 4,6 ltr. Když vyjíždím s nabitou baterií. Pokud není baterie nabitá, tak rekuperace umožbuje slušnou jízdu dle profilu cesty mezi 5 a 6 ltr. Beterie si samozřejmě ponechává vždy část kapacity, aby při potřebné akceleraci bylo vždy k dispozici těch 252 koníků. S autem se nechá jezdit ekonomicky, ale i velice sportovně. Zrychlení není jako u čistých EV ( Jaguár, Tesla ). Ale třeba Nissan Leaf nebo E-Golf BMW 330e s lehkostí pokoří. Navigace dobře plánuje optimální využití elektrické energie i v případě startu s vybitou baterií.

Napsat komentář