Je tomu pár dnů, co agentura Reuters přinesla zprávu, že koncept elektromobilu Chevrolet Bolt se začne vyrábět. Nyní ji potvrdil na autosalonu v Chicagu i Alan Batey, šéf severoamerické General Motors.
foto: General Motors/Chevrolet
Alan Batey zároveň řekl, že se elektromobil Chevrolet Bolt skutečně bude vyrábět v továrně Orion v Michiganu, 50 km severně od Detroitu. Nepotvrdil ovšem kdy se s výrobou začne s tím, že detaily budou oznámeny později.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Chevrolet Sonic EV: nové podrobnosti
Chevrolet Sonic – elektromobil s dojezdem 320 km přijde v roce 2016
Reuters spekulují začátek výroby na říjen 2016. Potvrzují se tak i naše domněnky o tom, že koncept elektromobilu Chevrolet Bolt skutečně vypadá jako víceméně hotové auto připravené pro výrobu.
Elektromobil Bolt, pokud se tak bude jmenovat (což doufáme že nebude) by měl nabídnout reálný dojezd kolem 320 km na jedno dobití. Na trhu se má objevit v roce 2017, souběžně s novými modely elektromobilů Nissan Leaf, Tesla Model III a dalšími.
Mala oprava. Nie Model III
Mala oprava. Nie Model III ale Model 3 pripadne Model ≡.
Jedna informace je také
Jedna informace je také důležitá – GM chce vyrábět 20 – 30 tisíc Boltů ročně, jakmile se jim povede navýšit výrobu. To je i na Ameriku hrozně málo. Jsem docela zvědavý, jestli na Bolt budou roční čekací lhůty, nebo se GM rozhodne zdražit, když nebude schopno vyrobit dostatečné množství těchto aut.
Pro srovnání Tesla očekává, že Model 3 bude vyrábět v množství cca půl milionu ročně. A kvůli tomu staví i Gigatovárnu na baterie. Naproti tomu GM nebude mít v dohledné době k dispozici tolik baterek.
Díky za doplnění.
Díky za doplnění.
No pro Amíky je ten dojezd
No pro Amíky je ten dojezd ve výsledku ještě menší – z praktické roviny kdy najezdí hafo. Pro většinu populace by tam stejně měli radši udávat délku dojezdu v hodinách než na nějaké km/míle :). U nás to stejně asi nebudou dodávat, ale zatlačí to snad na cenu/snažení i ostatním výrobcům.
V roce 2017 bych čekal
V roce 2017 bych čekal lepší dojezd než 320km což bude v reálu tak 230-260 podle nohy na plynu a terénu. To už i nový Leaf má mít 400km. S takovou se do Chorvatské Istrie moc nedostanu a na Teslu 85D nebo X mi pak prasknou úspory:( . Doufám že ty baterky jak tesla dostaví továrnu se zlepší nebo už konečně někdo udělá levnou masovou výrobu ne jen „testy dopadly dobře, výroba na neurčito“.
Američani udávají opravdu
Američani udávají opravdu reálný dojezd, v tom není problém.
Já jsem zvědavý, jestli si novináři rýpnou do GM s dotazem, zda je opět hodlá sešrotovat někde v poušti…
jo to je dobra otazka, aby
jo to je dobra otazka, aby se historie neopakovala
Tohle už dnes bezesporu
Tohle už dnes bezesporu nehrozí :).
Tím by sem si nebyl tak
Tím by sem si nebyl tak jistý. Ješte v červenci 2014 před 9 měsíci ste psali jak BMW sešrotoval ActiveE
hybrid.cz/bmw-nechalo-sesrotovat-elektromobily-activee
Na a co?
Na a co?
Tak zrovna sešrotování
Tak zrovna sešrotování ActiveE mi přijde škoda, když ty auta vypadaly lépe než i3. Prý to museli sešrotovat kvůli daním, což bych sice chápal, ale šrotovat zánovní auta mi přijde těžce antiekologické(prostě prasárna).
Mně to přijde úplně
Mně to přijde úplně normální. Byla to testovací auta, možná měla nějaké své mouchy, prodávat to někomu by bylo riziko.
Renault svoje Fluence Z.E.
Renault svoje Fluence Z.E. po krachu BetterPlace rozprodal levně jako ojetiny. Když se chce…
Ano, protože šlo o
Ano, protože šlo o testovací vozy – prototypy. Bolt má být komerční produkt.
Do Splitu jezdí autovlak.
Do Splitu jezdí autovlak. Stačí naložit elektromobil na vlak a jít se vyspat do lůžkového vozu a ráno být s nabitým elektromobilem ve Splitu.
Když už dám takovej ranec
Když už dám takovej ranec za elektroauto, tak s ním chci jezdit a aspoň pocitově šetřit. Ne cpát love za přepravu auta vlakem.
Tomu rozumím, já jen že
Tomu rozumím, já jen že je tu možnost jak se dostat do Chorvatska a vyhnout se té pakárně s dobíjením po cestě.
No, Vídeň Supercharger je
No, Vídeň Supercharger je ode mě tak 80km, pak Ljublaň to už je na pomezí dojezdu bez omezování se a z Koperu to už je podle potřeby 15-70km kousek. Normálně cca 6.5hodiny s nabíjením dejme tomu 8hodin?
Chtělo by to Supercharger
Chtělo by to Supercharger někde u Grazu 🙂
Podle webu Tesla Motors se
Podle webu Tesla Motors se Supercharger v okolí Štýrského Hradce (Graz) plánuje na letošek.
Rok 2016 vypadá
Rok 2016 vypadá nalajnovanej pro Superchargery od Tesly už vcelku použitelně. Po ČR to ani tak není potřeba – když někam jedu tak už tam nějakou hodinu budu na dobytí, ale pro delší trasy mám Graz skoro 300km od domu a koukám možná i Koper se urodí. Do 2017 musím ještě 1.5mil na Teslu podnikáním splašit :).
Mě vždycky baví jak lidi
Mě vždycky baví jak lidi potřebujou supecharger tady a tam, jako by tu teslu snad někdo z nás měl 🙂
Treba do dvou let mit bude.
Treba do dvou let mit bude. I3 bude skoro lidovka:).
Mám známýho a ten ji má,
Mám známýho a ten ji má, prej i řídit mne v dohledný době nechá :–). Takže pak můžu slintat nad mapou a řešit, kde všude bude za 2 roky nabíječka :–).
Myslím, že až přijde
Myslím, že až přijde model E (záměrně nepíšu 3), tak těch majitelů exponenciálně přibude 😉
Nechci předem soudit, ale
Nechci předem soudit, ale myslím, že většina lidí, co si koupí auto za milion, má jiné představy o dovolené nežli Chorvatsko autem s co nejmenšími náklady.
No prostě nerad lítám.
No prostě nerad lítám. sice teď jsem koupil letecky na léto pobyty v Andalusii a Peloponésu, ale i tak asi pojedeme taky Chorvatsko autem. Milion už dneska není co bejval… . Láká mě až bude víc času v kuse si projet jen tak Evropu, ale to chce aspoň 14dní v kuse a to v mém podnikání zatím moc nejde. Snad do toho roku 2017 se to někam s elektroauty posune bude i levná Tesla, ale to bude takové menší prdítko.