Trápící se automobilka Chrysler se po jednom nevydařeném evropském manželství s Daimlerem pokouší o nový sňatek. V tomto případě je manželem nebo možná spíše „zachráncem“ italský Fiat. Ten získává v Chrysleru 35% s přednostním právem na odkud až 55% podílu. Přitom dříve se spekulovalo, že by o automobilku měli zájem třeba i General Motors nebo Renault–Nissan.
V rámci nové aliance získá Chrysler přístup k na evropském trhu osvědčeným výrobkům v segmentu městských a kompaktních vozů. Tedy autům, nebo spíše jejich komponentům, která jsou levná a dokáží udržet spotřebu na uzdě. Zároveň pomůže Fiat americké automobilce s evropskou distribucí. Co dostane na oplátku? Možnost návratu na – nyní sice nelukrativní, ale v budoucnu nejspíš opět nadmíru štedrý (zejména pro malá auta) – severoamerický trh. Co dalšího ale v téhle alianci získává Fiat vlastně není tak docela jasné, možná přístup k technologii narychlo ukuchtěných elektromobilů, které Chrysler představuje v posledních pár měsících. Faktem je, že spojení vnaší do kolbiště světových automobilek dalšího důležitého hráče. Chrysler minulý rok, po dramatickém propadu, prodal asi dva miliony automobilů v Severní Americe. Fiat naproti tomu prodal 2,5 milionu aut, a to převážně v Evropě a Latinské americe. Spojení přinese snížení nákladů pro obě automobilky, rozšíří jejich tržní záběr, a tak možná připraví půdu pro další expanzi.