FedEx zkouší rozšířit dojezd elektromobilů vodíkem

Francouzská pošta zkouší vodíkové dodávky. A opičí se po ní i americký FedEx. Ten dnes disponuje zdaleka největší flotilou alternativně poháněných dodávek na světě. Chce však jít ještě dál.

FedEx využívá několik elektrických dodávek Navistar eStar vyráběných v USA v licenci od Modecu.
foto: FedEx

Stejně jako francouzská La Poste, i FedEx by rád zlepšil dojezd svých čistě elektrických dodávkových vozů. A jde na to i podobným způsobem: montuje do nich přídavné vodíkové palivové články.

Už brzy by tak po amerických silnicích mělo jezdit 20 těchto testovacích kusů, které FedEx nechal postavit u společnosti Plug Power. Celý projekt financuje americké ministerstvo energetiky.

Čistě na baterie mají elektrické dodávky FedExu dojezd asi 130 km. S namontovaným vodíkovým článkem ve funkci range-extenderu (rozšiřovače dojezdu) by to měl být dvojnásobek, tedy kolem 260 km.

Jde o velmi zajímavý vývoj zejména v tom smyslu, že až dosud se o vodíkových palivových článcích uvažuje spíše jako o samostatném zdroji energie pro elektrická auta, spíše než jako o doplňku.

Faktem ale je, že vodíkové auto v podstatě není nic jiného než elektromobil – jen obvykle s menší baterií. Objevují se pochopitelně otázky týkající se nákladnosti vodíkovo-bateriového řešení.

Nicméně v případě potenciálu flotil o tisících nebo dokonce desetitisících vozidel a štědrém sponzoringu amerického ministerstva energetiky nejspíš náklady nepředstavují zásadní problém.

3 Comments on “FedEx zkouší rozšířit dojezd elektromobilů vodíkem”

Napsat komentář