Evropský trh s auty do zásuvky vyrostl v dubnu o třetinu

V Evropě se za první čtyři měsíce roku 2019 prodalo už více než 163 000 aut do zásuvky. Jen za duben to bylo přes 37 000, což znamená meziroční nárůst o třetinu.

Prodeje elektromobilu Tesla Model 3 v Evropě během dubna 2019 spadly zpátky na „běžnou“ úroveň po extrémním náporu v prvních měsících dodávek.
foto: Tesla

Na první příčku žebříčku prodejů aut do zásuvky v Evropě za duben 2019 se po čase opět vyšvihl francouzský elektromobil Renault Zoe (4079). Předběhl tak americký Tesla Model 3 (3738), který ale stále vede v celoročních prodejích (23 322 vs. 15 292).

Na třetím místě s v dubnu umístil elektromobil BMW i3 (2841, za celý rok 11 117) následovaný plug-in hybridem Mitsubishi Outlander PHEV (2351, 12 103). Nissan Leaf 40kWh, u kterého se čeká na příchod 62kWh verze e+, si připsal 2161 prodaných kusů a za letošek má 12 413.

Zajímavá jsou ale i další místa žebříčku. Poměrně dobře si totiž vedly také elektromobily Volkswagen e-Golf (2136, 8366) a především Hyundai Kona Electric (1914, 7992), který se konečně začíná prodávat v zajímavých počtech.

Za duben si elektromobily ukously 65 % koláče a společně s plug-in hybridy zabraly 2,8 % celkového trhu s novými auty. Za celý rok 2019 jsou to zatím v Evropě přesně 3 %. Evropský trh tak letos roste výrazně nad americký.

173 Comments on “Evropský trh s auty do zásuvky vyrostl v dubnu o třetinu”

  1. „Setkal jsem se s mužem, kterému říkají Elon Musk. Už
    „Setkal jsem se s mužem, kterému říkají Elon Musk. Už jste o něm slyšeli? Skutečný génius,“ uvedl Netanjahu… „Právě teď s ním jednáme, abychom zjistili, zda můžeme v Izraeli tunel vybudovat,“

    https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/uz-jste-o-nem-slyseli-netanjahu-jedna-s-muskem-o-stavbe-tunelu-1357767

  2. Zajímavé je, že se celkem drží stálice typu Zoe a BMW
    Zajímavé je, že se celkem drží stálice typu Zoe a BMW i3. Vezměte si, že to jsou auta stará už 6 let! Ano, zvětšovaly se jim baterky a proběhl menší facelift, ale nic opravdu zásadního se na těch autech nezměnilo. Je to pořád jedno a to samé auto. Hádám, že s takovými prodeji BMW výrobu i3 ještě dlouho nezařízne, protože teprve teď na tom něco vydělává.

    1. Z toho je krásně vidět, že poptávka převyšuje nabídku
      Z toho je krásně vidět, že poptávka převyšuje nabídku a prodá se téměř cokoli bez ohledu na cenu či kvalitu. Když nikdo nevyrábí v nějakém větší množství, tak se holt prodávají i tyto „stařešiny“.

  3. Evropa Teslu nezachrání, po první vlně prodeje jen
    Evropa Teslu nezachrání, po první vlně prodeje jen klesají. Na největším evropském trhu v Německu (25% všech registrací v EU) je situace doslova tristní. Za pět měsíců zde Tesla prodala produkci jednoho jediného výrobního týdne:

    „In Germany, independent market analyst Matthias Schmidt uses electric vehicle subsidy applications to estimate orders.
    German Model 3 orders have fallen every month since the first of the year:

    January, 911 vehicles;
    February, 835;
    March, 811;
    April, 735
    May, 664.

    Schmidt said actual sales tend to come in at about 10% above his subsidy-application estimates, but trends have proved consistently accurate.“

    1. Já bych si počkal na oficiální čísla a hlavně na
      Já bych si počkal na oficiální čísla a hlavně na úplná čísla. Německo Tesle zatím velmi nepřálo (podpora místních značek, snaha vyšachovat Tesly z dotací pro podporu elektromobility, image jako nevítaná konkurence z US ohrožující tradiční automobilky jakožto motory německé ekonomiky…). Ale i přesto tam uvedením TM3 vzrostly prodeje Tesly meziročně o stovky procent.

        1. Jo, všiml
          Není nad to, když ten ňouma runner porovnává

          Jo, všiml

          Není nad to, když ten ňouma runner porovnává prodeje v US před výrazným snížením dotací a zahájením mezinárodních prodejů a po něm 😀

          A ještě tak trochu „zapomene“ zmínit, že prodeje za první 2 měsíce Q2 se v USA zdvojnásobily oproti Q1 ;-D

  4. Opravdu doufám že runner42 uzavřel pozice dokud to šlo a
    Opravdu doufám že runner42 uzavřel pozice dokud to šlo a nebo to udělá co nejdříve 🙂
    Cena akcií Tesly rychle roste. Vyšly totiž prodeje Tesly v USA za květen. Ještě nejsou známá všechna čísla ostatních automobilek, ale fakticky je jisté, že Tesla prodala více elektromobilů než všechny ostatní automobilky dohromady. A to výrazně. A to nás ještě čeká 3. měsíc kvartálu, kde to budou teprve zajímavá čísla + mezinárodní prodeje 😀

    Myslím, že bychom mohli zavřít kapitolu o nedostatku zájmu ze strany zákazníků a otevřít novou „Jak ukojit poptávku“ 🙂

        1. Já teda neshortuju a možná to blbě chápu, ale…
          Pokud

          Já teda neshortuju a možná to blbě chápu, ale…

          Pokud otevřu pozici na ceně přes 300 a pak ji uzavřu na ceně něco přes 200, jak mohu prodělat?

          Pokud to správně chápu, tak otevřít pozici znamená půjčit si od někoho akcii (akcie) když jsou drahé, třeba jak bylo těch cca. 350 USD a hned ji za tu vysokou cenu prodat. No a pak čekat a čekat a čekat, jak cena akcie klesá až k těm dnešním cca. 190. Pak akcii koupit a vrátit tomu, kdo mi ji půjčil + malý poplatek za půjčku.

          Jak se na tom dá v této situaci, co jsme dnes, prodělat kalhoty? jedině mě napadá, pokud cena akcie raketově vyskočí se dne na den (nebo za krátký čas) do té výše, za jakou si ji shorter koupil. Ale to si snad kažý pohlídá, ne?

          1. Píšete to správně, jen malá korekce – prodělat kalhoty
            Píšete to správně, jen malá korekce – prodělat kalhoty teoreticky lze, protože růst akcií nemá teoreticky strop, tudíž pro shortera je tam teoreticky nekonečná ztráta.

            Ovšem jak to funguje prakticky ukážu na mém případě:
            – Musk otevře hubu
            – Očekávání vyženou hodnotu nahoru, např. na 375$
            – Já to vyhodnotím jako strop a otevřu pozici, když už to mírně klesá, např. při 365$. Tedy půjčím si a obratem prodám akcie.
            – Čekám, až realita sejme Muskovy lži
            – Když se hodnota zřítí, nastavím si tzv. cover. To je cenový bod, při jehož dosažení automat akcie nakoupí a já mám jistotu, že je budu moct vrátit za danou cenu. Můj cover bod je aktuálně 240$. Mám tedy garantovaný zisk bod otevření pozice (365$) mínus bod coveru (240$).

            Shorter, který otevřel při 300+ $ už má jistotu obrovského zisku, ať se stane cokoliv.

            Představy o tom, že mě nějak pálí růst o pár procent, nebo že na shortování Tesly, což je nefungující firma, lze prodělat, jsou opravdu zábavné a máte pravdu, shoter na Tesle teď už prostě prodělat nemůže.

                1. Co s ním? Sem to prostě nepatří. Ale co už, když to
                  Co s ním? Sem to prostě nepatří. Ale co už, když to nechápeš, nemá to smysl se s tebou bavit.

            1. OK, díky za vysvětlení. V tomto konkrétním případě už
              OK, díky za vysvětlení. V tomto konkrétním případě už tedy prodělat nemůžete, cena šla docela razantně dolů. A ještě když je tam možnost nechat to hlídat automatem…

              Ale jak píšete na začátku, je tam možnost velké ztráty, samozřejmě. To když shorter neodhadne trend a namísto poklesu je tam růst.

    1. No já bych zatím moc nejásal, z měsíčních prodejů US +
      No já bych zatím moc nejásal, z měsíčních prodejů US + EU vychází, že Tesla prodává cca 4.000ks model 3 týdně. A to zdaleka není tolik kolik bychom si všichni představovali… touhle dobou to mělo být výrazně nad 5000ks/týdně… spíše 7000ks/týdně a plánovat plnou výrobu na 10.000ks týdně. No uvidíme jak to vyjde za kvartál.

      1. A co všechny ostatní trhy mimo US a EU? 7000/týden je
        A co všechny ostatní trhy mimo US a EU? 7000/týden je aktuální maximální možná kapacita výroby i kdyby všechno jelo bez chybičky a bez jediné odstávky, realita je již okolo 6000/týden, tedy o 50 % více než píšete. 10 tisíc bude společná výroba s továrnou v Číně.

      2. Někde ti tam chybí Čína. A nově asi dalších 10 zemí 🙂
        Někde ti tam chybí Čína. A nově asi dalších 10 zemí 🙂 Navíc zapomínáš, že 3 lodě do EU jsou teprve na cestě a jednu vyložili teprve před pár dny. A to samé v Číně. Těch 3000 kůsů za měsíc v Evropě to jsou čísla jenom za 1 loď.

        Mimochodem těžko můžeš očekávat 7000 kusů týdně když tolik jich ani nevyrábějí.

        Čerstvě se vyrábí 900 kusů denně a navýšení na 1000 kusů denně se připravuje.

          1. na 376 to bylo na začátku prosince 2018, takže na těch 178
            na 376 to bylo na začátku prosince 2018, takže na těch 178 to klesalo půl roku. Zpět nad 370 to bude taky chvilku trvat, dejte tomu čas.
            Wall street analytici už obracejí a dávají TSLA Buy. 8% za 1 den je slušný začátek

  5. Co se to děje, milovníci sračkometů dolejzaj na hybrid.cz,
    Co se to děje, milovníci sračkometů dolejzaj na hybrid.cz, začali porovnávat prodeje Tesel s prodejena spalovacích popelnic a dokonce počítaj i nějaký lodě. Některý se dokonce začali zajímat i vo ekologii a energetiku. Kam ten svět spěje? :))))))

      1. Za pět let, určitě? Hm… A myslíte to v ČR, SR nebo
        Za pět let, určitě? Hm… A myslíte to v ČR, SR nebo obecně Evropa, svět?
        Tak v tom případě bude za pět let většina lidí za socku, protože i za pět let bude většina lidí jezdit ve spalovacím autě. To se s vámi klidně vsadím 🙂 V ČR a východní Evropě zcela určitě a lepší to nebude ani třeba v Německu a na západě obecně. Stačí si uvědomit, že dnes se drtivá většina aut prodává jako spalovák a pochybuji, že do 5 let je všichni ti lidi vymění za EV. jedinou výjimkou je Norsko, tam to platit může.

              1. Ale prodeje Tesly jsou skutečně malé. Jen ty to
                Ale prodeje Tesly jsou skutečně malé. Jen ty to nedokážeš pochopit a přijmout. Pokud se tedy shodneme na tom že Tesla je automobil. O tom že je Tesla leader ve svém segmentu a prodává nejvíc se s tebou nikdo nepře. Z hlediska celkových prodejů je ale její výroba stále zanedbatelná.

                1. Rekordní prodeje nazve malými pouze lhář nebo trolík, tak
                  Rekordní prodeje nazve malými pouze lhář nebo trolík, tak už si pro jednou vyber co vlastně jsi.

                  Srovnávat prodeje elektromobilů, které teprve raketově rostou s prodeji spalováků, které se tu prodávají 100 let může jenom obvzláště jednoduchý jedinec. Zvláště pak u článku, který popisuje statistiky prodejů elektromobilů.

                  A to má Tesla rekordní prodeje i přesto, že má na Modelu 3 20 procentní marži a ostatní je prodávají za nulovou marži nebo i se ztrátou, jenom aby neplatili pokuty. A přesto ani takto dotované elektromobily konkurence nejsou schopny obstát.

                2. Snažim se ti to vysvětlovat fakt polopaticky a ostatní
                  Snažim se ti to vysvětlovat fakt polopaticky a ostatní též, ale kde nic není ani čert nebere. Tvé splynutí s teslou zdá se až poněkud nezdravé. Měj se fajn.

                3. Hlavně prosímtě nic nevysvětluj. Na to ti nestačí
                  Hlavně prosímtě nic nevysvětluj. Na to ti nestačí mozková kapacita.
                  Opravdu přijít na článek o statistikách prodejů elektromobilů a začít srovnávat s prodeji spalováků, to už chce řádně prázdného ducha.

                4. Říká se tomu automobilový trh. Tesla je na něm vzhledem
                  Říká se tomu automobilový trh. Tesla je na něm vzhledem ke své valuaci pitoreskně bezvýznamná.
                  Elektromobily přímo soutěží se spalovacími automobily. Nic jako samostatný elektromobilní trh neexistuje.

                5. Žádná automobilka s automobilovým trhem v posledních
                  Žádná automobilka s automobilovým trhem v posledních deseti letech nezamávala tak jako Tesla. Možná má relativně malé prodeje, ale má něco, co ostatní nemají.

                6. Takový Ford nebo GM mají dluh 10x vyšší a VW 15x.
                  Takový Ford nebo GM mají dluh 10x vyšší a VW 15x.

                7. Podle vašich,v nedávné minulost, až hysterických reakcí
                  Podle vašich,v nedávné minulost, až hysterických reakcí na každý článek o elektro na autorevue, jsem se domníval, že vás toto téma nezajímá a máte k němu, poté co vám v mládí přejel nohu el.vozík celoživotní odpor. Mohl by jste mě, a ostatním vysvětli proč jste tady poslední dobou se svým klonem A12C pečenej vařenej?Buď sem chodíte trolit nebo to děláte za prachy, doufám,že nechodíte např. na diskuze o pletení, kde jim radíte, že vlna a svetry jsou špatné, nemají budoucnost atd.

                8. „Rekordní“ je metrika vtažená k subjektu, „Malý“ je
                  „Rekordní“ je metrika vtažená k subjektu, „Malý“ je metrika vztažená k trhu.
                  Proto může být prodej rekordní i malý současně.

                9. Tak porovnaj trhy a kto ma teda velke predaje EV?
                  Tak porovnaj trhy a kto ma teda velke predaje EV?

                10. Takze si nam tu prisel vsem vysvetlit, ze Tesla neprodava
                  Takze si nam tu prisel vsem vysvetlit, ze Tesla neprodava tolik aut jako Toyota nebo VW? Jestli toto sou tvoje nejvetsi moudra, tak teda panbuh s tebou.

        1. ne to není obsese ani pravidlo, to je system. Profláklej
          ne to není obsese ani pravidlo, to je system. Profláklej cucák jako ty co už 3krát prokázal svoje trolí schopnosti se nadále už automaticky hází do jednoho pytle s trolama 🙂 To víš ftáku uotvíráku jen registrace nestačí abys tady mohl perlit, je počeba mít taky trochu fpalice nasrrrr ;)))

          PS: odtrolení 1ní level stojí 10x tolik tzn. 30 pozitivních mouder od tebe tak naval 🙂

      1. No to sice tak obecne rika, ze tesla nestiha vyrabet, ale s
        No to sice tak obecne rika, ze tesla nestiha vyrabet, ale s tim moc nekoresponduje to, ze ma ultra kratke dodaci doby, neustale sachuje s cenikem apod – takhle se nekdo kdo ma velky pretlak poptavky na kapacitou vyroby zpravidla nechova….

        1. Tak ale preco tu potom ludia vyplakavaju kedy zacne Tesla
          Tak ale preco tu potom ludia vyplakavaju kedy zacne Tesla predavat na CZ a SK? Podla mna maju dopyt ovela vacsi nez si predstavovali a v tom je ten problem. Neodhadli trh a sli nan s autom, ktore vtedy este nemohli vyrobit v dostatocnom mnozstve.

          1. No tech otazniku je dost ze, proc neotevreli trhy, ktere
            No tech otazniku je dost ze, proc neotevreli trhy, ktere nemaji obchodni zastoupeni je otazne – treba nemaji dostatecnou kapacitu na predavani aut v Tilburgu? Kdo vi.

            Kazdopadne automobilka, ktera nestiha vyrabet zpravidla vypada jinak – s cenou nema duvod hybat, cekaci doba na nejzadanejsi modely je klidne rok, ne 4 tydny….

            Kde je pravda ale vi jen lidi v Tesle, a verejne se realny stav veci clovek zpravidla nedovi…

      1. Jenomže VW kromě toho eGolfu prodává obrovská kvanta
        Jenomže VW kromě toho eGolfu prodává obrovská kvanta spalovacích aut. Tudíž není na eGolfu závislý ekonomicky a je mu prakticky jedno, kolik jich prodá. No… úplně jedno ne, ale stačí když jich prodá tolik, aby mu to pomohlo dosáhnout dobré emisní průměry na flotilu. Takže žásný stres jako u Tesly.

        1. Tesla je jednička v prodejích elektromobilů. Prodala o 50
          Tesla je jednička v prodejích elektromobilů. Prodala o 50 procent více aut než nejbližší konkurent v pořadí, který stojí polovinu a je to o 2 třídy menší auto. Takže teď začneme Tesle vyčítat, že neprodává spalováky jo? 😀

          1. Umíte číst? Nic nevyčítám, ani nezpochybňuji, že Tesla
            Umíte číst? Nic nevyčítám, ani nezpochybňuji, že Tesla je jednička v EV. Jenom říkám, že aby uspěla, musíprodávay víc. Ostatně, to řekl i samotný Musk, proto ty jeho snahy o navyšování výroby.

            A to, že VW není odkázaná jenom na EV, je taky fakt. Takže těch 2000 eGolfů je z jeho pohledu dostatečný počet, kdežto u Tesly je necelých 4000 zoufale málo. Chápeme se už konečně? 🙂

            1. A myslíte, že nikdo neví, že Tesla musí prodávat více?
              A myslíte, že nikdo neví, že Tesla musí prodávat více? Samozřejmě že to je všem jasné. A taky prodává více. Každý rok prodá výrazně více než rok předchozí. Chtělo by to rychlejší růst, ale už tak roste násobně více než kdokoliv jiný v oboru.

              A právě že extrémní růst se podepisuje na finanční bilanci, protože veškeré přijmy jdou do růstu.

                1. Přesně 0 🙂 Evropským rekordmanem z BEV v USA za duben je
                  Přesně 0 🙂 Evropským rekordmanem z BEV v USA za duben je e-Golf se 400 kousky.

                2. v květnu už jen 260, přejela ho i3 se 430 kusy
                  v květnu už jen 260, přejela ho i3 se 430 kusy

              1. Jako promiň jestli jsem se tě nějak doktnul o tesle moc
                Jako promiň jestli jsem se tě nějak doktnul o tesle moc nediskutují protože ji nemám ani nijak zatím neplánuju ji mít ,ale položil jsem jen dotaz. Že překoná staré zoe teslu tak mě to hlava nebere. /i když se v zoe jezdí hezky/

                Jinak nejsu troll jsme zapálený elektromobilsta počítám se nějak do politického středu.

                na důkaz sem napsal tenhle článek ja troll ?

                http://www.hybrid.cz/esky-elektromobilni-nadsenec-si-postavil-vlastni-chytrou-nabijecku-ktera-komunikuje-s-autem

                1. Tak jestli tě opravdu zajímá odpověď, tak důvodů proč
                  Tak jestli tě opravdu zajímá odpověď, tak důvodů proč Zoe překonalo Teslu existuje hned několik.
                  1) Stále je to druhý nejlepší výsledek
                  2) Zoe 2x levnější a o 2 třídy menší auto
                  3) Tesla nemá v Evropě továrnu na Model 3, takže to všechno musí dovážet z USA. Tesla přiváží auta v kvartálních vlnách. První měsíc kvartálu se doprodávají dodávky z minulého kvartálu. Druhý měsíc není moc co prodávat, protože žádná auta už nezbyla a obvykle toho zatím moc nedovezli a 3 měsíc kvartálu začínají prodeje na plno. Teď začal 3. měsíc. Do Evropy tento kvartál dorazila jenom 1 loď pro prodeje. Druhá dorazila před týdnem a ta už se na prodejích nepodílela. Další 3 lodě jsou na cestě

                2. Já to beru asi jsem se nechal unést kolegy.
                  Nicméně když

                  Já to beru asi jsem se nechal unést kolegy.
                  Nicméně když před lety začínala Tesla 3 , tak jsem myslel že to bude jinej hukot. Skoro jsem litoval , že jsme koupil zánovního Mieva, jestli jsem raději neměl počkat na Teslu3.

                3. Pro zajimavost k tem vlnam prodeju.
                  9.4. Jsem byl v Tesle

                  Pro zajimavost k tem vlnam prodeju.

                  9.4. Jsem byl v Tesle Norimberk a nebylo tam k hnuti. Nove trojky stali vsude kam se postavit dali vcetne vsech travnatych ploch okolo.
                  15.5. Jsem tam byl znovu a stalo tam par kousku vetsinou na znackach. Jinak vsechno vyprodano.

                4. Co by za to dali prodejci spalováků. Denně jezdím kolem
                  Co by za to dali prodejci spalováků. Denně jezdím kolem spalovacích prodejen, denně plné aut. Již dlouho stojících.

                5. Jj.
                  Z toho co jsem mel moznost videt to vypada, ze zatim stale

                  Jj.
                  Z toho co jsem mel moznost videt to vypada, ze zatim stale limituje prodeje vyrobni/prepravni tempo.

      1. Těch co nemohli padnout už bylo… a dnes si na ně nikdo
        Těch co nemohli padnout už bylo… a dnes si na ně nikdo ani nevzpomene.

        Teď jsem to nesledoval. Akcie Tesly už zase vyskočili o těch 40% na původní hodnotu? Jestli jo tak runner fakt prodělal.

        Edit: Tak ne člověče, akcie tesly jsou na 178.97 USD. Takže runner spíš asi hodně vydělává.

        1. Nie ze ju nikto nechce. Chcu ju automobilky predat tebe. Aby
          Nie ze ju nikto nechce. Chcu ju automobilky predat tebe. Aby na tebe poriadne zarobili na technologii, ktora sa uz roky prakticky nezlepsuje a preto je pre vyrobcu lacna.

          Otazne je ci ty platis dostatocne do zdravotneho systemu za to, ze zabijas ludi.

        2. Spalovací motor mrtvá technologie rozhodně není a dlouho
          Spalovací motor mrtvá technologie rozhodně není a dlouho nebude. Jako záložní generátor a zdroj el. energie při spalování CNG ho budeme potřebovat ještě hodně dlouho u nabíjecích stanic v zimě za každou vesnicí u solárního pole pro udržování energie v bateriích.

        1. Fandové Tesly tvrdili, že Evropské prodeje v Q1 byly
          Fandové Tesly tvrdili, že Evropské prodeje v Q1 byly ovlivněny dopravou – tedy že desítky tisíc nestihla Tesla dodat do konce kvartálu.
          Ptám se tedy, kde jsou tato auta a proč nejsou v číslech prodejů z dubna. Pořád plavou?

          1. Tak neviem o akych desiatkach tisic mesacne pises. Tesla podla
            Tak neviem o akych desiatkach tisic mesacne pises. Tesla podla mna vyraba nejakych 20 tisic aut mesacne a to pre cely svet. Jednoducho nema sancu uspokojit tolko poziadaviek. A prekvapim ta, nebudu toho schopni ani ropaci ked prejdu na EV.

  6. njn když stojí 1.5-2M tak nemůžou čekat pořád obří
    njn když stojí 1.5-2M tak nemůžou čekat pořád obří prodeje, ty zájemci se časem vyčerpají, chtělo by to začít vozit verze za 1-1.2M a do budoucna přijít s vozem nižší střední třídy za 750k jinak ty prodeje nezvednou

  7. Tak to jsem hrozně zvědavý kde Tesla udala ten rekordní
    Tak to jsem hrozně zvědavý kde Tesla udala ten rekordní počet aut o kterém se nedávno zmínil Musk. Když v Evropě je to taková bída. Musím říct, že až trochu šok, čekal jsem minimálně 10-15tis prodaných modelů 3!

          1. Ne, to opravdu není 🙂 Tesla prostě prodává jenom EV a
            Ne, to opravdu není 🙂 Tesla prostě prodává jenom EV a tak jich musí prodat zhruba tolik, co ostatní automobilky prodají spalovacích + EV aut dohromady (v tom segmentu), aby jim to dávalo ekonomický smysl. Nedělejte ze sebe hlupáka, že tomu nerozumíte… 🙂

                1. Ano, ostatní mají výhodu. Obrovskou výhodu – obrovské
                  Ano, ostatní mají výhodu. Obrovskou výhodu – obrovské finanční ,technologické a lidské zázemí. Ale jako neúspěch to nelze v žádném případě nazvat. Právě naopak. Před 5 lety tvrdili analytici, že Tesla v žádném případě nemůže vyrábě ani polovinu toho, co dneska reálně vyrábí. Tesla je nejrychleji rostoucí firma na světě (mezi firmama s tržbama přes 100 miliónu dolarů ročně). Roste rychleji než Amazon a než Microsoft v 90. letech.

                  Tohle je všechno jenom ne neúspěch.

                2. Ale jo, určitě je to úspěch, ale zatím je to málo… a
                  Ale jo, určitě je to úspěch, ale zatím je to málo… a taky proto se pořád potácejí nad propastí. I Musk už jednou přiznal, že byli kousek od bankrotu.

                3. Je vám jasné, že se tady srovnávají elektromobily a ne
                  Je vám jasné, že se tady srovnávají elektromobily a ne automobilky jako celek? Opravdu chcete srovnávat Toyotu s Teslou? Srovnávejte její elektromobilní část.

                  Tesla se potácí na pokraji existence od svého vzniku. Tohle není žádná vyjímka. A je to dáno tím, že zatímco ostatní stagnují, tak Tesla extrémním způsobem roste a to vyžaduje obrovské investice.

                1. A ony snad vsechny automobilky v tomto segmentu prodavaji
                  A ony snad vsechny automobilky v tomto segmentu prodavaji stejne velke objemy aut? Zkus na chvili zapnout ten bordel co mas mezi usima a uvedomit si, ze kazda automobilka je jinak velka a produkuje jine objemy auto a klicovy parametr neni objem produkce nybrz velikost marze na kazdem aute.

                2. Tradiční automobilky prodávají elektromobily za nulovou
                  Tradiční automobilky prodávají elektromobily za nulovou marži jenom aby nemusely platit pokuty a přesto jejich elektromobily nejsou konkurenceschopné s Teslou.

                3. Tak jsem se vyjádřil špatně…
                  Prostě musí vyrábět

                  Tak jsem se vyjádřil špatně…
                  Prostě musí vyrábět víc, aby dosáhla ziskovosti. Její prodeje nemůžou být srovnávány jenom s prodeji elektromobilů od konkurence. Protože ta konkurence vyrábí i spalováky, na kterých má zisky, nejenom EV. Už je to takto lepší?

                4. Ne neni to lepsi, furt to stoji zahovno. Nemusi vyrabet vic.
                  Ne neni to lepsi, furt to stoji zahovno. Nemusi vyrabet vic. Tesla muze byt ziskova ze dne na den, staci aby zacala stagnovat jako ostatni automobilky a spokojila se s market share ktery ma doted.

                5. Tak nic, no… vidím, že s vulgárním Tesla fanatikem nemá
                  Tak nic, no… vidím, že s vulgárním Tesla fanatikem nemá vůbec smysl diskutovat. Hezký den 🙂

                6. Zkus si cist po sobe co pises, pak mozna prijdes na to, kdo
                  Zkus si cist po sobe co pises, pak mozna prijdes na to, kdo zacal prvi druhemu nadavat do blbecku. Hezky den vulgarni anti-Tesla fanatiku 🙂

                7. Toto byla tvoje první reakce na mě:
                  „Ty mas solid gulas mezi

                  Toto byla tvoje první reakce na mě:
                  „Ty mas solid gulas mezi usima.“

                  Až potom jsem zareagoval ve stejném duchu.

                8. No aspoň ti nenadávál do blbečků.
                  No aspoň ti nenadávál do blbečků.

                9. Napsat někomu, že má guláš mezi ušima je urážka. Na to
                  Napsat někomu, že má guláš mezi ušima je urážka. Na to jsem reagoval adekvátně, si myslím. Z jeho strany mohla přijít spíš připomínka, že se pletu, že je to jinak, že prostě to špatně chápu a já bych to vzal, v pohodě… nikdo nevíme vše a nikdo není neomylný. Ale tyto fanatické, povýšené a urážlivé reakce spíš vypovídají něco o něm. A takových se tady najde víc, takže pak je lepší je ignorovat.

                10. souskoooo, von mi rozslapnul babovicku….
                  souskoooo, von mi rozslapnul babovicku….

                11. Vzdyt si sam nokec priznal ze pises sracky. Asice ze tady
                  Vzdyt si sam nokec priznal ze pises sracky. Asice ze tady zaplevelujes diskuzi nesmyslnyma kecama o tom jak Tesla musi mit stejne prodeje EV jako ostatni automobilky maji ICE+EV jinak nemuze byt ziskova. Jak jinak bys to nazval nez totalni gulas mezi usima? Holt si zvykej ze tve ciny maji nasledky, budes to do zivota potrebovat.

                12. Nic si z toho nedělej. Tihle ti trolíci jsou dneska nějací
                  Nic si z toho nedělej. Tihle ti trolíci jsou dneska nějací nabuzení, když má Tesla rekordní prodeje 🙂

                13. Dneska jsou asi nějaké skrvny na slunci.
                  Dneska jsou asi nějaké skrvny na slunci.

                14. Občas je až zarážející jak si dokážete pozměnit
                  Občas je až zarážející jak si dokážete pozměnit realitu.

                  Svoboda je otroctví. Válka je mír.

                15. V tom máš docela praxi, jak tak sleduju.
                  V tom máš docela praxi, jak tak sleduju.

                16. Vytáčí tě to?
                  Blbý co.
                  Už si nehraješ na eko s tou

                  Vytáčí tě to?
                  Blbý co.
                  Už si nehraješ na eko s tou spalovací popelnicí? Nic jinýho jsme nečekali.

                17. Nevytáčí, proč? Kecy nějakého Tesla fanatika mě těžko
                  Nevytáčí, proč? Kecy nějakého Tesla fanatika mě těžko vytočí.
                  A na eko si nehraju, proč? Mě nezajímá ekologie, já chci na svoje potřeby odpovídající auto a to současné mi to splňuje, takže jsem spokojený.

                18. Není to Premium z roku 2013 už trochu vojetý? Teda spíš
                  Není to Premium z roku 2013 už trochu vojetý? Teda spíš dost volítaný?

                19. No a co že už není nové? Slouží dobře, je to velké a
                  No a co že už není nové? Slouží dobře, je to velké a pohodlné auto, bezpečné a na dlouhé trasy pro mě ideální. Nevyměnil bych za novou Octávku a za nového Ioniqa už vůbec 🙂

                20. Tak rozhodně chválím ježdění starým vozem co funguje,
                  Tak rozhodně chválím ježdění starým vozem co funguje, nemusí se vyrobit další nový, to je největší zátěž.
                  A že nemáte na Ioniqa ani peníze ani odvahu, za to vás neodsuzuju, jednou budou i ojetý a až budou všichni okolo jezdit na slunce, taky to pochopíte a něco pořídíte.

                21. Tuhle jsi tvrdil že provozuješ 100 spalovacích popelnic.
                  Tuhle jsi tvrdil že provozuješ 100 spalovacích popelnic.

                22. Já ani nikde kategoricky netvrdil, že budu pořád jezdit ve
                  Já ani nikde kategoricky netvrdil, že budu pořád jezdit ve spalovacím autě. Ale teď momentálně mé nároky splňuje to auto co mám. Až budu mít jiné nároky a až se elektromobily trochu zlepší, pak zvážím.

                  Na Ioniqa bych i ty peníze měl (teď je Ultimate za 800), ale nechce se mi cestou do DE trávit hodinu a půl na nabíječce. A i ekonomicky a pohodlím je pro mě ten Lexus momentálně lepší volba 🙂

                23. OK ale ak ta uvidim niekde dymit s tym popolnikom pretoze si
                  OK ale ak ta uvidim niekde dymit s tym popolnikom pretoze si musel niekoho na emisnej uplatit aby si presiel, tak ta dam tvoju fotku na nejake forum, kde rodicia diskutuju o rakovine svojich deti.

                24. To si opravdu myslíš, že 6 let starý hybridní Lexus s
                  To si opravdu myslíš, že 6 let starý hybridní Lexus s poctivým a pravidelným servisem neprojde měřením emisí a že je potřeba někoho uplácet? Nebo jaks to myslel?

                  Měl jsem i dieslové auto a i s tím jsem byl po šesti letech a cca. 200 tisíc km na emisích a prošlo úplně v pohodě a bez úpltaku. Samozřejmě, nejen emisemi, ale i technickou kontrolou.

                  Nerozumím, co to tady blekotáš 🙂

                25. Ne, teď mám hybrid.
                  Předtím diesel od Volva, prošel

                  Ne, teď mám hybrid.

                  Předtím diesel od Volva, prošel emisní v pohodě.

                  Další dotaz?

              1. Z hlediska automobilky je to prostě auto, které musí
                Z hlediska automobilky je to prostě auto, které musí vyrobit a se ziskem prodat. Takže je úplně jedno, na co jezdí. A prodávat „pár kusů“ a čekat, že budu ziskový, prostě nejde. Ostatně, stačí se podívat na cýsledky Tesly za 1Q 2019.

                1. Překonat konkurenta o 50 procent v Evropě a v USA prodat
                  Překonat konkurenta o 50 procent v Evropě a v USA prodat tolik co všichni ostatní dohromady a mít nejlepší světové prodeje, to těžko lze nazvat „pár kusů“

                2. Koncern VW a třeba i Toyota prodají ročně kolem 10
                  Koncern VW a třeba i Toyota prodají ročně kolem 10 milionů aut, takže to, co prodá Tesla, je opravdu s nadsázkou „pár kusů“. Ostatně, i samotný Musk řekl, že musí prodávat víc, jinak nedosáhnou ziskovosti. proto se neustále snaží navyšovat výrobu. Otázka je, jestli bude dlouhodobě odbyt.

                3. Ale je hezké, že srovnáváte Teslu s VW nebo Toyotou. Kdo
                  Ale je hezké, že srovnáváte Teslu s VW nebo Toyotou. Kdo by to před pár lety řekl, že? 🙂

                4. No vida jak si Mareček tu Teslu považuje, už její prodeje
                  No vida jak si Mareček tu Teslu považuje, už její prodeje porovnává dokonce i s prodejema spalováků. :)))

Napsat komentář