Auta do zásuvky si v prvním čtvrtletí 2019 dobývají nové pozice, Česko na chvostu

Auta do zásuvky měla za první tři měsíce roku 2019 v rámci a EFTA tržní podíl 3,1 %. Nejlépe si vedou Norsko, Island a Švédsko.

Značka pro nabíjecí stanici je u nás zatím ještě k vidění spíše sporadicky. Ze všech zemí Evropy máme spolu s mnohem chudšími státy jako Litva, Lotyšško či Estonsko výrazně nižší podíl aut do zásuvky na celkových prodejích nových vozů.
foto: Hybrid.cz

Tržní podíl aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů, se během 1. čtvrtletí 2019 bez výjimky ve všech evropských zemích meziročně zvýšil. V Norsku z 47,9 % na 60,8 %. Na Islandu z 12,7 % na 18,4 %. Ve Švédsku z 6,9 % na 13,3 %.

Skvěle si vede i Nizozemsko s růstem z 4,1 % na 10,1 % či Finsko se skokem ze 4,3 % na 6,2 %. Na dalších místech jsou pak Švýcarsko (5,3 %), Portugalsko (5,1 %), Rakousko (3,7 %), Dánsko (3,4 %), Irsko (3,2 %), Belgie (2,8%), Německo (2,7 %) a Francie (2,6 %).

Česká republika se se smutnými 0,3 % potácí na konci žebříčku spolu se zeměmi jako je Řecko, Estonsko, Itálie, Lotyšško, Polsko, Slovensko či Litva. Dokonce i Rumunsko se může pochlubit alespoň 0,6 %, Bulharsko dokonce 1,3 % a Maďarsko 1,8 %.

87 Comments on “Auta do zásuvky si v prvním čtvrtletí 2019 dobývají nové pozice, Česko na chvostu”

    1. Mělo by to vliv jen pro nepodnikatele. Což asi noc lidí si
      Mělo by to vliv jen pro nepodnikatele. Což asi noc lidí si nekupuje auto za mil+ a nedá si ho do nákladů tj. pořizuje z již zdaněných peněz, protože by Vám ve výsledku stálo ty miliony dva.

      Podnikatel si odečte DPH a dostane k tomu ještě dotaci a to už se může vyplatit.

      1. Ja bych do toho sel. Klidne at zrusi dotace pro firmy a jen
        Ja bych do toho sel. Klidne at zrusi dotace pro firmy a jen oprosti ev od dph.
        Firmam se pri jejich vyssim najezdu vyplati ev i bez dotace, a uprimne dph je jeden z hlavnich duvodu proc se u nas kupuji nova auta temer jen do firem. Takze kdyz ho lidem odpusti urcite by se pomer firemni/nefiremni nova auta posunul smerem k nefiremnim a bylo by to cele spravedlivejsi.

          1. Kvuli zmene sazby DPH by se musela zadat vyjimka, ale treba by
            Kvuli zmene sazby DPH by se musela zadat vyjimka, ale treba by to vyslo, nebo isnpirovalo ostatni zeme. Ja bych byl pro, aby se DPH neplatilo ani u ojetych vozu. Jde prece jen o masove rozsireni, ne?
            No a tento dotaz jsme psal 10. 1. 2018 jako podnet na MZP, doted zadna reakce 🙂

                1. v tom že na EV dali jednorázové 200M a na jízdné 7.5 MLD
                  v tom že na EV dali jednorázové 200M a na jízdné 7.5 MLD každý rok

      1. Uplne ze stejneho duvodu, proc ja dotuji lidem ekologictejsi
        Uplne ze stejneho duvodu, proc ja dotuji lidem ekologictejsi kotle, i kdyz jsem si TC koupil za sve. Proste proto, aby se nam vsem zilo lepe.
        Budu ted chvili hnusny a pouziju Vasi retoriku. Proc by lide, kteri nikdy nesednou do vlaku, autobusu ci MHD, meli dotovat tento druh dopravy? Nejsou ti, co hromadnou dopravu vyuzivaji take paraziti? Za me nejsou, protoze i oni delaji neo pro to, abychom se meli lepe.
        Zkuste misto toho narknuti priste premyslet v sirsich souvislostech, nebo aspon prispevek podat slusne. Pak se jiste najde nekod, kdo Vam vysvetli, ze se slusne dotuje pestovani neceho, co se pak spali (zhnije), ale to vypestovani stoji vice, nez prinos ze spaleni (zhniti). Ze se dotuji luxusni hotely misto dotovani socialniho bydleni.
        Kazdopadne dotace do ekologie, vedy, zdravotnictvi a vzdelavani (asi i) kulturu beru za ty spravne. Dokonce chapu i dotace zemedelcum, ty totiz drzi cenu potravin na nizsich hladinach. Chapu je i proto, ze pokud by nebyl dotovany EU zemedelec, dovazelo by se z obouch Amerik.
        Timto prispevkem jsem chtel rict, ze neverim, ze jste za cely zivot nebyl neprimym prijemcem dotace.

        1. Hromadná doprava se, ale dotuje hlavně ve prospěch
          Hromadná doprava se, ale dotuje hlavně ve prospěch chudších a veřejného blaha, aby byly menší zácpy na silnicích. Čím víc se budou podporovat elektroauta, tím dřív bude muset být uzákoněno mýtné pro všechny zabírající silnice.

          1. Ono aut podle tebe jako přibude? Asi se spíš vymění
            Ono aut podle tebe jako přibude? Asi se spíš vymění spalovací za elektro, ne? Elektro auta se také mohou dotovat ve prospěch veřejného blaha, jak píšeš. Moji rodinu totiž blaží když mě na ulici místo řvoucího nafťáku míjí i3. Je to relativní, viď trolle?

              1. Největší parazit jsi ty.
                Využíváš čerpací stanice,

                Největší parazit jsi ty.
                Využíváš čerpací stanice, které postavil někdo jiný. Využíváš elektřinu, kterou zaplatil někdo jiný.

                A poslední větou jsi jen potvrdil, že jsi elektromobil nikdy vživotě neviděl, jinak by jsi nenapsal takovou blbost.

                Měl by jsi to nejdřív vyzkoušet v praxi co to znamená, když okolo projede burácející spalovák pod plynem a stejné auto v elektrice v 50 km rychlosti. A teprve pak tvrdit něco o valivém odporu pneumatik.

                Tenhle mýtus je rozšířený mezi vámi parazity. A je to jen další důkaz vaší hlouposti.

                Je sice pravda, že hluk od pneumatik je od určité rychlosti velký, ale není větší než hluk od motoru. A rozhodně to není v městské rychlosti do 50 km/h. To si stačí jednoduše vyzkoušet, stačí jen nebýt líný.

                Hluk od motoru není jen o samotném hluku, ale i o vibracích. Takže když se z auta odebere hluk motoru a jeho vibrace a zbude „jen“ hluk od kol je to jako když doma vypnete vysavač, pak zase můžete najednou mluvit a slyšíte toho druhého. Stejně to je i na ulici, kde jezdí spalováci. Když by z toho hluku zmizel hluk motorů a zbyl jen od kol, tak lidi na chodníku na sebe najednou uslyší a nemusí na sebe křičet. I když tam nějaký hluk bude,pořád to bude daleko tižší než když tam byly slyšet ty motory.

          2. A co ty kotlikove dotace? 🙂
            Nebylo by snazsi misto podpory

            A co ty kotlikove dotace? 🙂
            Nebylo by snazsi misto podpory elektroaut naparit poradne poplatky na ICE, aby se nevyplatily a lide si je nekupovali kvuli preplnenosti silnic? Nebo se pletyu, kdyz napisu, ze pocet aut na nasich silnicich roste i bez dotaci do BEV a i s dotacema do hromadne dopravy? A z valstni zkusenosti z Brna vim, ze v MHD jezdi stale mene a mene lidi. Takze vlstne na prepravenou osobu jsou cim dal tim vyssi dotace. Za chvili bude v MHD jezdit jen ridic a cesty budou preplnene i bez dotaci do BEV a budou jen smradlavejsi, nez kdy zby ty dotace byly. A proc verejna doprava neni plne elektrifikovana?
            Mozna bvy preplnenosti silnic pomohlo, kdyz by hromadna doprava byla zdarma. Ale odkud financovat? Z osobni dopravy ne, kdyz ne vsude ta hromadna doprtava jezdi.
            Zkuste prijit s nejakym rozumnym resenim stavu budoucich, prosim. 🙂

              1. Jelikoz jsem si zaplatil topeni sam, a jsme pro kotlikove
                Jelikoz jsem si zaplatil topeni sam, a jsme pro kotlikove dotace, mohu odpvedet. Protoze nechci, aby lide z meho okoli neustale palil nos, meli neustale rymu, respiracni potize a nechci, aby moje deti mely rakovinu!
                Navic tyto dotace maji nacasovani presne opacne nez u BEV. u BEV jde o rozsireni technologie vyssi poptavkou, u dotaci, ktere probehnou az pote, co si vetsina lidi uz poridila akologictejsi topeni, jsou mirene na ty meneprijmove

                1. „…jsou mirene na ty meneprijmove“
                  …nebo na ty vychcané,

                  „…jsou mirene na ty meneprijmove“

                  …nebo na ty vychcané, kteří si ekologický kotel nekoupí, protože vědí, že jsou tady dotace a že jim na to „stát“ přispěje. Smutné, něco ve stylu… „Táto, nebuď hloupej, proč bychom si ten kotel kupovali za svoje, se nám na něj sousedé složí, blbci jedni :-)“

                2. Opravdu je to tak zle, ze vsichni v nasi spolecnosti jsou
                  Opravdu je to tak zle, ze vsichni v nasi spolecnosti jsou vychcanci a snazi se neceho zneuzivat, nebo dokone kradou? Ted budu ale hodne hnusnej… kohopak mi toto pripomina?
                  Takze jak byste zlepsi stav zivotniho prostredi v CR vy?

                3. Já nepsal všichni. Chcete mi snad říct, že všichni z
                  Já nepsal všichni. Chcete mi snad říct, že všichni z těch, co požádali o kotlíkovou dotaci, jsou nízkopříjmové vrstvy a ten kotel si nemohou dovolit koupit? Prdlajs… využili příležitost a ušetřili, poskládali jsme se jim. Na auto taky nedostanete dotaci, když to vaše stávající je staré, nevyhoví na ME a kouří víc než je stanovena norma. Prostě si nové koupit musíte, za svoje, tak proč ne kotel?

                  A pokud chcete změnit ovzduší ve svém okolí, pokud nechcete dýchat splodiny ze starého kotle vašeho souseda, tak mu ten nový kotel kupte, nebo se mu s ostatníma sousedama složte. Za svoje, jako komunita, nevidím důvod, proč by někdo z Ostravy (svými daněmi) měl platit nový kotel někomu na Ostravsku.

                4. Zaslechl jsem v zastupitelstvu spravne, ze se chysta zakaz
                  Zaslechl jsem v zastupitelstvu spravne, ze se chysta zakaz kotlu do urcite emisni normy za par let? Tohle je opatreni, aby si jej mohli vsichni vymenit. Paralela se starym autem neni tim padem dobra, protoze zatimnikdo nezakazuje auta stare emisni tridy. A jeste dulezitejsi, auto neni nezbytna vec k prezity, topeni je.
                  Cetl jsem, ze ovdusi na ostravsku je silne ovlivneno spalovanim v Polsku. Vzduch je ta potvora, ze nezustava na jednom miste a necistoty se siri po koli, takze Vase reseni neni dle me spravne.

            1. No jo, no… jak se říká, sto lidí, sto chutí. Co je pro
              No jo, no… jak se říká, sto lidí, sto chutí. Co je pro někoho „správná“ dotace, to zas jiný vidí jako zbytečnost. Ale hlavně, člověk má tendenci jako za dobré dotace brát ty, ze kterých sám čerpá 🙂 To je ale přirozené…

              1. Proto jsem uvedl dotace, ktere maji prinos pro kazdeho. Pokud
                Proto jsem uvedl dotace, ktere maji prinos pro kazdeho. Pokud ale berete „cerpa“ jako ze cerpa primo penize, pak nejsem clovek, protoze TC jsme koupil za vlastni, hromadnou dopravu vyuzivam max 2x do roka v miste bydliste mych rodicu (v mem bydlisti temer neni), a presto dotace do mnou uvedeneho povazuji za spravne stejne jako dotace do trideni a znovupouziti odpadu, ac bych mel lacinejsi, kdyz bych jej spalil ci hodil do struhy.
                Budu moc rad, kdyz mi odpurci dotaci reknou jejich alternativu, jak docilit kvalitnejsiho zivotniho prostredi, lepsi vzdelanosti (vede k ekonomickemu rustu), dostupne skvele zdravotni pece, posunuti naseho vyzkumu i v oblastech, ktere na prvni i druhy poheld neprinasi ekonomicky prospech (treba lecba vzacnych onemocneni, materialu, pro ktere nemame vyuziti).

                1. Dotace jsou špatné jako celek. Ale chápu že jste
                  Dotace jsou špatné jako celek. Ale chápu že jste natěšení a chcete si taky líznout.

                  Mimochodem dostupnou skvělou zdravotní péči nemáme a úroveň našeho dotovaného školství se neustále snižuje.

                2. Dotace vedou akorát ke korupci, lenosti a pokřivování trhu.
                  Dotace vedou akorát ke korupci, lenosti a pokřivování trhu.

                3. Přesně tak a proto se vo 106 dotuje ropa a uhlí ty
                  Přesně tak a proto se vo 106 dotuje ropa a uhlí ty tasemnice 😀

                4. Jak byste tedy vylepsi nase zivotni prostredi, zdostupneni
                  Jak byste tedy vylepsi nase zivotni prostredi, zdostupneni zdravotni pece, zlepseni skolstvi a vyzkumu kdyz ne dotacemi?
                  Bez navrhu alternativ, je tvrzeni, ze je neco spatne, tak nejak akorat libiva fraze. A ja nejsem volic SPD, abych na ne slysel. Pokud prijdete s necim lepsim, dam Vam velice rad za pravdu.

                5. To už ti anonym neřekne, protože na to už by potřeboval
                  To už ti anonym neřekne, protože na to už by potřeboval zapojit šedou mozkovou kůru a ta se v koleni nevyskytuje :-)))

        2. Snížené nebo žádné DPH není parazitování nýbrž
          Snížené nebo žádné DPH není parazitování nýbrž podpora – nikdo další Vám pak na Vaše auto ze státního rozpočtu nepřispívá ale zároveň do něj Vy nákupem eko vozu nepumpujete desetitisíce, které pak stejně sežere státní aparát bez sebemenšího užitku – to jen pro upřesnění.

            1. To není parazitování – parazit ze své podstaty okrádá
              To není parazitování – parazit ze své podstaty okrádá hostitele. Já jako člověk jezdící ve spalováku nikomu s elektromobilem nepřispěju ani korunu takže na mě nikdo neparazituje. A pokud zruší daně na určitou komoditu – je to většinou proto, že z toho má prospěch celá společnost. Nebo myslíte, že není parazitování jezdit ve spalováku a nutit vaše děti dýchat jedovaté splodiny? Já tedy nechci aby moje děti měli astma nebo rakovinu plic a tak v tom vidím smysl…

            2. Samozřejmě, že to parazitování není. To je jen vaše
              Samozřejmě, že to parazitování není. To je jen vaše bludná představa o tom, že lektromobily jsou zlo.

              Abych pravdu řekl, nechápu, kde se u nás bere to zlo proti elektromobilům, FVE OZE a podobným.

              Resp. možná je to kvůli těm podvodům s dotacemi ohledně OZE, co si zajistili politicy před 10-20 lety a který se táhne do dneška.

              Ale samotné elektromobily za to nemohou ani FVE panely. Je jen na lidech aby používali mozek a né koleno a pochopili, že lepší než dotace je právě sleva na dani. To je to co bych právě i já udělal.

              Přímé dotace ne, ale sleva, nebo odpuštění daní je přesně ta nejlepší pobídka jakou stát může udělat.

              Jestli stát chce něco podpořit, tak ať sleví na dani, nebo když nechce aby něco lidi kupovali, tak ať na to naopak daň zvýší. Tak by to mělo být, ne přímé dotace jako jsme toho svědky. To je hnus.

              Pak vidíme jak jdou peníze na projekty jako golfová hřiště, čapí hnízda, apod. Místo do stavby kanalizace.

  1. Pred listopadem si naftaka mohl doprat malokdo a tak se
    Pred listopadem si naftaka mohl doprat malokdo a tak se nedivim, ze se prosty lid jeste nenabazil. Na zapade bylo souziti s cmoudem mnohem delsi a tak neni divu, ze se pomalu zacina hnusit. Vsechny postkomunisticke staty jsou porad pozadu. A s myslenim to nekterym vubec nefunguje. Proto pro takove zabednence je elektromobil neco neznameho co ho ohrozuje. Mozna tak za 10 let se neco zmeni.

      1. Jenomze diky ceske nature ta kupni sila tady nejspis nikdy
        Jenomze diky ceske nature ta kupni sila tady nejspis nikdy nebude. Cesi se zameruji na minimalizaci vydaju. Jine narody se zameruji na maximalizaci prijmu. Kdo z nich bude na tom lepe?
        Za bolsevika si kazdy kdo mohl vyrabel v praci nejake veci ktere se nedali koupit. Takove veci ktere se ve svete bezne prodavali. A takova mentalita jeste preziva. Nekdo tomu rika zlate ceske rucicky a ja tomu rikam cudlovani. Vysoke prijmy potrebuji odbyt. To cudlovani ekonomiku nepozvedne. CR zije ze zahranicni poptavky. Kdyby se prijmy dostaly na uroven Nemecka, nebyl by duvod tady vyrabet. Tudiz CR je odkazana na nizsi vyrobni naklady.

          1. Cesko vyuziva nizkych nakladu a blizkosti k Nemecku. Bez
            Cesko vyuziva nizkych nakladu a blizkosti k Nemecku. Bez techto dvou podminek a jeste clenstvi v EU by CR drela bidu s nouzi. Malokdo si to pripousti, ale nas relativni blahobyt je pevne spojen s odberem zbozi a sluzeb do DE. Kdyz klesne Nemecko, zhrouti se CR. Ceska ekonomika neni schopna stat na vlastnich nohou. CR funguje diky rozdilnemu potencialu s DE. Penize proudi z DE do CR.

          1. Ale nemelo by se to prehanet. Aby clovek nevydelaval 23 hod
            Ale nemelo by se to prehanet. Aby clovek nevydelaval 23 hod denne, nekoupil si to a pak nedostal mrtvici… 🙂
            Ne vsichni se umime prodat natolik, ze za malo hodin dostaneme hodne penez 🙂 Souhlasim, ze penize maji byt obezivo a ne vypln matracek, ale clovek by se mel umet i uskromnit, protoze prave ten spotrebni zpusob zivota s sebou nese vetsi negativni vlivy na Zemi a o to vetsi kopanec od Zeme nasim detem.

        1. Ty udaje jsou v procentnim pomeru k celkove prodanym autum.
          Ty udaje jsou v procentnim pomeru k celkove prodanym autum. Myslim si, ze jim to vychazi lepe, protoze jsou tam vice rozevrene nuzky mezi chudsimi a bohatymi, tedy i celkovy pocet prodanych aut bude nizsi a proto tam ty ev vice vycnivaji.
          Nevim, je to jen ma spekulace.

      1. Ja si koupil uz treti EV v rade a jsem maximalne spokojen. Ke
        Ja si koupil uz treti EV v rade a jsem maximalne spokojen. Ke spalovaku se uz nevratim. A kvuli planete to nedelam. Jednoduse nechci provozovat ramusici, smradlavou a na provoz drahou strojovnu. Benzin a nafta jsou pro me uz krajne nesympaticke kapaliny. Cely ropny business je odporny.

  2. off
    požáry
    GM má svolávačku protože jeho trucky už

    off

    požáry

    GM má svolávačku protože jeho trucky už měli 19 požárů

    GM recalls 368,000 heavy-duty trucks for fire risks
    https://www.reuters.com/article/gm-recall/gm-recalls-368000-heavy-duty-trucks-for-fire-risks-idUSL1N22F0LT

    Počet požárů vozů americké pošty je alarmující.
    Za posledních 5 let jich blaflo 120.

    Mail trucks are reportedly catching fire at an alarming rate
    More than 120 fires in the past five years
    https://www.autoblog.com/2019/05/13/mail-trucks-catching-fire-report/

  3. Je to jedině dobře. Už jsme jednou dotovali soláry, není
    Je to jedině dobře. Už jsme jednou dotovali soláry, není třeba dotovat ještě elektromobily bohatším lidem. Za několik let se výroba elektromobilů konečně rozjede a ceny klesnou. Pak to půjde i bez dotací jako nyní se soláry. Je jen otázkou kdo zaplatí úvodní vývoj. Ať si to zaplatí bohaté státy, ČR není tak bohatá.

    1. Samozřejmě nepovažuji za normální cenu za kWh na
      Samozřejmě nepovažuji za normální cenu za kWh na nabíječkách ČEZ. Když já jako maloodběratel platím zhruba 3Kč/kWh, tak nevidím důvod proč by velkoodběratel u stojanu měl platit třeba 7 Kč. Navíc ty dobíječky staví za dotace.

      1. Tak jestli se nepletu, tak ještě ten ČEZ při platbě přes
        Tak jestli se nepletu, tak ještě ten ČEZ při platbě přes tu aplikaci Polyfazer si účtuje u rychlonabíječky 7,20 Kč/min, což je cca 20Kč/KWh 🙁
        Ještě že eon má nabíjení za 3Kč/kWh po registraci
        Ale chápu že kdo jezdí hodně, tomu se 550Kč od ČEZu paušál asi vyplatí…

      1. Jo na to tvoje komoušký moralizování čeká celej svět ty
        Jo na to tvoje komoušký moralizování čeká celej svět ty lidovej mudrlante. Tobě je stará bela do toho co lidi kupujou. Ty budeš evidentně radši s každou další plnou nádrží dál živit šejky, ropáky, teroristy a války o ropu protože dál než za svojí králikárnu nevidíš.

    2. Neni bohata jako kdo? Jako Recko, Portugalsko, Ukrajina? 🙂
      Neni bohata jako kdo? Jako Recko, Portugalsko, Ukrajina? 🙂 Nechat si proslapat cesticku bez namahy a nechat odrit nekoho jineho? To je uzasna uvaha. A co kdyz je to prilezitost, kterou kdyz zaspime, tak s enam vymsti? Je treba zvednout zadky od televizi a maknout, abychom nebyli chudi. Ale ne maknout rukama, to tady jeste par lidi umi, ale predevsim aknout hlavou, protoze to dela to bohatstvi. Tim, ze se nezapojime do vyvoje a produkce modernich technologii, zapricini, ze zustaneme vzdy chudi.

        1. To bude chtit nejen nalit vice penez do skolstvi, ale jeho
          To bude chtit nejen nalit vice penez do skolstvi, ale jeho reformu. Memorovani cloveka moc nemotivuje. Ve svem okoli vidim, jak chytri lide z gymplu jdou radeji pracovat, jak jeste chytri konci na vejsce po peti letech, misto aby pokracovali. V necem ty malo rozevrene socialni nuzky mezi lidmi pracujicimi hlavou a rukama, nejsou vhodne, ale urcite to neni duvod k jejich rozevirani. Ve skolstvi nejsem vubec kovany, zajimalo by me, jak to delat lepe. Dokud jsem chodil do skoly, bral jsem uceni (i kdyz ja se ucil zridka, psal jsem hodne tahaky :- ) jako nutne zlo. Ted hltam kazdou iformaci a klidnebych se vratil do poslucharen. Skoda, ze clovek dospeje az po skole. A na nove koncepci by byo, aby clovek hltal informace, v mladsim veku. Mozna jde o to, aby se kazdy ucil jen to, co ho bavi a jde mu, ale to bez sirsich souvislosti (i veci, ktere ho nebavi a nejdou mu), stejne asi nepobere. Skolstvi je orisek, ale je to dle me to nejdulezitejsi k narodnimu bohatstvi.

          1. Ja myslim, ze ten prusvih je jeste hloubeji.
            Jednak podpora

            Ja myslim, ze ten prusvih je jeste hloubeji.

            Jednak podpora „lenosti“ (na to, aby clovek nejak vegetil v dnesnim systemu, se nemusi moc snazit), takze neni tlak zdola, aby dotycny maknul a posunul se v pyramide nahoru (protoze na jeho urovni je pretlak a stava se „komoditou“). Navic by to znamenalo vic zodpovednosti a tak vubec…

            Druha vec je ohodnoceni – kolik bere „velky mozek“ v prvoligovem vyzkumaku/univerzite a kolik „velke svaly“ v prvoligovem fotbalovem/hokejovem klubu. Nebo koneckoncu „velka huba“ (youtuberi, umelci, obchodnici s „hadim olejem“ jakehokoliv druhu).

            No a do tretice – jak mit kvalitni vzdelani (a lidi, kteri ho predavaji dalsi generaci), kdyz ucitel je placeny hur nez prodavacka u pokladny.

            1. Souhlasim.
              Sam detem rikam ze musi byt v necem konkretnim

              Souhlasim.

              Sam detem rikam ze musi byt v necem konkretnim uplne na spici lepsi nez ti ostatni at je to jazyk, matika nebo jine ‚hard skills‘.

              Chybi nam ten pocit ze mame za prdeli konkurenci v podobe cele Asie, neinovujeme bude to tu za par desitek let pekny skanzen plny duchodcu. Proti cine nemame zadnou konkurencni vyhodu a tam se lidi sakra snazi aby se dostali na stredni skolu,univerzitu a maji tam 100x vetsi konkurenci. O tom se nam tady muze zdat co tam lide podstupuji.

  4. Však tady ani není žádná pořádná podpora
    Však tady ani není žádná pořádná podpora elektromobility oproti sousedním zemím EU.Pracuji dlouhodobě v Rakousku a vlastním elektromobil, tak můžu posoudit.Stačí jenom gigant ČEZ, který by měl být lídrem v elektromobilitě, tak nabízí přes aplikaci rychlonabíjení za 7,5kč/1min… nabíjel jsem 3minuty, nabil jsem 1,1KW a zaplatil 22Kč! to je krok zpět!!!
    Je to ruku v ruce se žlutými poli, kde se snažíme za vysokých energetických ztrát vyrobit biopaliva…
    Proto elektromobilitě tady pšenka nekvete a vláda to ani podporovat nebude…

    1. najbližších 10 rokov budu v elektromobilite vlady
      najbližších 10 rokov budu v elektromobilite vlady podporovat bohatych ludi – vyssie vrstvy pre ktore nie je problem mat doma v garazi aj 2 – 3 elektromobily… A uz vobec nevidim dovod podporovat bohate sukromne firmy na ukor nizsich vrstiev obyvatelstva. su to ako vahy „tam zoberiem“ a tolko isto „inde pridam“ takto vlady vytvaraju rozdiely medzi ich obcanmi… bohatych podporuju a chudobnym beru…

            1. No právě srovnávat by se mělo srovnatelné, resp. to, ci
              No právě srovnávat by se mělo srovnatelné, resp. to, ci by si člověk chtěl a může koupit ve spalovacím světě a to, co je v nabídce v EV světě – stejná velikost, cca. stáří a zhruba i výbava, pokud to jde.

              Takže to konstatování nebylo pravdivé, opravdu dnes nelze koupit ojeté EV velikosti cca. Ocktávky za cenu ojeté Octávky.

              1. Samozřejmě že nelze,
                nejlevnější LEAF z roku 2011 je k

                Samozřejmě že nelze,

                nejlevnější LEAF z roku 2011 je k mání podle sauto za 255 tis.

                nejlevnější octavie obvykle 1,6 TDI jsou kolem 90 tis. pravda mají 3x tolik najeto ,ale určitě ještě najedou více než ten LEAF .

                Na druhou stranu lidé si nechávají jako druhé auto právě třeba i zánovní octavii a tam by jim třeba LEAF za podobnou cenu, nebo i levnější trojčata stačili na ty nakupy, ale stejně do toho nejdou se bojí asi.

                1. mladší Leaf je za 300k Oktávka bude ještě mladší za
                  mladší Leaf je za 300k Oktávka bude ještě mladší za 250-300k, ale EV jezdí levněji

                2. Myslím že si to idealizujete 4 letý leaf je kolem 350 tis a
                  Myslím že si to idealizujete 4 letý leaf je kolem 350 tis a to je jen verze s dojezdem 150 Km. 4 letrá octacvie je za 200.

                  Problém bude spíše v nabídce elektrický auta nejsou na trhu jako ojetiny. Ale souhlasím že když ne elektriku jezdit chce a nevadí mu dojezd , tak se dá sehnat.

Napsat komentář