E.ON zpoplatňuje nabíjení a rozjíždí E.ON Drive, chystá sjednocení evropské sítě nabíječek

Jan Horčík - 23 Březen 2019

Na veletrhu Amper 2019 a souběžné konferenci Perspektivy elektromobility vystoupil mimo dalších zajímavých řečníků také Martín Klíma, vedoucí Mobility Services společnosti E.ON Energie. Zmínil zajímavé budoucí plány.auto E.ON nabíjecí stanice

Nabíjecí stanice E.ON. Zatím jich je v Česku 20, letos ale mají přibýt další.
foto: E.ON

Společnost E.ON Energie a.s. aktuálně v České republice zavedla zpoplatnění své sítě nabíjecích stanic. U většiny z nich registrování zákazníci platí 3 Kč/kWh, neregistrovaní pak 9 Kč/kWh (AC) nebo 11 Kč/kWh (DC). Nabíjení u nabíjecích stanic u OC Globus a OD Penny Praha Lehovec je i nadále zdarma.

"Registrovaní" v tomto případě znamená registrovaní do nově spouštěné služby E.ON Drive, kterou už E.ON provozuje v západních zemích a v ČR ji má oficiálně spouštět od 1. dubna 2019. Po registraci, která je zdarma a prozatím i bez měsíčního paušálu, získá zákazník RFID kartu, se kterou se bude moct u každé stanice přihlásit a nabíjet výrazně výhodněji.

Martin Klíma potvrdil, že cílem je přinutit co nejvíce zákazníků k registraci. E.ON připravuje také speciální mobilní aplikaci pro Android a iOS, díky které bude možné o nabíječkách zjišťovat informace, případně jednorázově platit.

Spuštění služby E.ON Drive bude ale v dohledné době znamenat i to, že čeští majitelé karty budou mít snadný přístup k zahraničním nabíjecím stanicím E.ON v celé Evropě. E.ON tedy chystá spuštění interního roamingu. Podle Klímy je E.ON připraven i na spuštění roamingu s dalšími stranami, ale míč je prý na jejich straně.

Kromě toho chystá E.ON také výstavbu nových nabíjecích stanic v Česku, mimo jiné i v rámci projektu fast E. V současné době E.ON aktivně shání pozemky blízko dálnic pro výstavbu nabíjecích stanic.

Nabídka na spolupráci se týká i majitelů objektů poblíž dálničních koridorů. Ozvat se může každý, kdo si myslí, že zná místo ideální pro výstavbu nabíjecí stanice. Kontaktní email je emobilita@eon.cz.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

Dnes u Globusu v Olomouci je nová rychlonabíječky od EOnu, ABB. CCS, Chademo 50kW a AC 43 kW.
Už je funkční, zkoušel jsem nabíjet.
Do 1.4.2019 je bez autorizace, od tohoto datumu bude dále zdarma ale je potřeba mít kartu od EOnu nebo si ji spustit přes QR kód.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U brněnského Globusu jsem zahlédl dvě betonové patky. Takže tam možná eon instaluje brzy také.

Na seznamu jejich nabíječek co mi došel se smlouvou poštou, je tam Globus Olomouc i Brno uvedené i když na jejich mapě stále nejsou.

Dnes jsme zkoušel nabíjet v Olomouci a karta mi funguje.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak v Brně už také jeden stojí. Aspoň jeden.

Před dvěma dny mně přišla karta od EOnu a dnes mi ji aktivovali. Tak bych měl být připraven na 1.4.2019, od kdy budou nabíječky vyžadovat čip.
Zkusím to vyzkoušet, třeba u toho Globusu v Olomouci.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Také mi dnes aktivovali kartu, ale nikde jsem nenašel možnost na změnu hesla. Víte někdo jak změnit heslo?

S Kartou i aplikací lze nabíjet u E.ONu i v cizině, ale zatím se to nesmí pod pokutou 5.000,- Kč za každý pokus (viz. Smlouva 4.3 a OP 3.14).

Tu cizinu jsem zjišťoval. Prý jim brání legislativa ohledně fakturací z jiných států - moc jsem to úplně nepochopil, ale že to řeší. A nabíječky v cizině na jejich mapě jsou, protože je prý ve správě jiné pobočky v jiné zemi.

Asi jsem Carda retarda ale co je to evidenční číslo vozidla ?
Wikipedia tvrdí že je to fleetové číslo, rozlišení autobusů nebo VIN...

A k čemu číslo účtu když nechci platit inkasem ale převodem?

To bude zas den...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele spetak

Maj to blbě nazvaný , prostě zadej RZ=SPZ

Zpět k tématu, tedy "E.ON zpoplatňuje nabíjení".
V reakci na můj mail ze dne 23.3. mi dnes mi volala paní z E.ONu. Omlouvala se, prý toho mají strašně moc, tak obrovský zájem prý nečekali. Smlouvy odcházely minulý týden, registrovaní zákaznící by je měli obdržet tento týden. Přijel jsem domů a doma na mě čekala zásilka od E.ONu - 2x smlouva, RFID karta, seznam nabíjecích míst s cenami, odpovědní obálka na zaslání podepsané smlouvy zpět. Po jejím obdržení E.ON aktivuje RFID kartu a zašle přihlašovací heslo do aplikace.

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Registraci jsem dělal 22.3. a mimo potvrzovacího emailu ticho. Tak snad se také dočkám.

Mají toho strašně moc, řádově jim přišlo do sta registrací :))

Obrázek uživatele spetak

Díky za zprávu, čekám tedy na odpověď E.onu

Možná je tím slabým článkem Česká "póšta, póóóšta, žlté auto má"... :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Obrázek uživatele spetak

Asi jo - pošta. Včera mi přišla karta i s dárkem :-)

Taky mi s kartou došel dárek, ovšem trochu malý, tak na manželku. ;-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Lze změnit heslo pro přihlášení do E.ON_Drive? Nikde jsem možnost nenašel...
Děkuji.

Taky jsem nic nenašel.
Navíc vzhledem k tomu, že zaslaný kód byl číselný čtyřmístný a po přihlášení aplikace nevyzvala k jeho změně (jak bývá obvyklé u jednorázového hesla pro první přihlášení), tak to vypadá spíš jako PIN u bank.karet než heslo.

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Píši tam, že jak aktivují kartu pošlou heslo pro přihlášení do mobilní aplikace. To vše pošlou na email.
Jelikož to aktivovali v pátek, tak dosud asi nikdo nedostal email, protože přes SO+NE nepracují a máji toho teď hodně.
:)

Já mám i ZSE Drive a tam se přihlásím.
Jelikož mají stejnou aplikaci, tak jsem musel poslat jiný email než mám na ZSE.
:)

Zatím se nadá mimo ČR nabíjet a ještě je za to pokuta, tak jsme rád, že mám ZSE ale s ní také zatím nemůžu nabíjet mimo Slovensko
:)

Jinak v Olomouci na superchargeru vyměnily a přidaly kabel pro nové Tesly a koupené v USA tam teď nenabijí ani přes redukci. Mají tam takový výstupek, že se tam nedá ta redukce zapojit. Tak jsem nešťastníka teslistu nechal nabíjet na Chademu.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Já jsem dostal mail s oznámením o aktivaci karty + heslo v pátek 29.3., tak jsem si hned stáhl aplikaci a přihlásil se.

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Já ten email ještě nedostal.
Ale myslím, že s tou kartou co jsme dostal půjde nabíjet i tak.
To přihlášení na netu je jen asi pro přehled nabíjení a podobně, bude to určitě stejné jako na ZSE.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Ten mail vypadá takto:
Předmět: Účet a RFID karta je funkční
Text:
Vážený zákazníku,
potvrzujeme, že jsme od Vás právě dostali podepsanou smlouvu na službu E.ON Drive.

Váš účet a RFID kartu jsme aktivovali.
Od teď tedy můžete dobíjet svůj elektromobil na všech veřejných dobíjecích stanicích E.ON v Česku. Spustit dobíjení můžete vždycky RFID kartou nebo přes mobilní aplikaci E.ON Drive. Funguje jak pro Android, tak pro iOS.

Při prvním přihlášení do aplikace použijte tyto údaje:
Uživatelské jméno: registrovaný email uživatele
Heslo: XXXX

Z toho usuzuji, že dokud takový mail nedojde, tak karta a účet nejsou aktivní. Jestli půjde spustit nabíjení i neaktivovanou kartou, to se uvidí zítra, tj. 1.4.

Další věc je, že přihlášení je - alespoň zatím - pouze do aplikace. Na netu zatím není kde se přihlásit. Jestli to v budoucnosti půjde nebo ne, to netuším. Ale dá se předpokládat, že není důvod, proč by to jít i na netu v budoucnosti nemělo, podobně jako u ZSE. Jde zřejmě jen o to, aby webmaster E.ONu upravil stránky.¨

EDIT:
Už v tuto chvíli lze spustit i ukončit nabíjení přes aplikaci (i když to zřejmě není třeba, do dnešní půlnoci by mělo jít nabíjet zdarma).

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Ne, mně ještě nic takového nepřišlo.
Ale hovořil se mnou pracovník EOnu ta ten mi řekl, že se to bude spouštět začátkem měsíce asi prvního ráno.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Já taktéž.
Chtěl jsem se přihlásit také přes počítač na netu, ale tam jsem našel pouze tlačítko na spuštění nabíjení...
Je aplikace pouze na mobily, anebo se lze podívat i na netu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro srovnání v Německu je u EnBW cena za kWh od 29 do 49 centů, podle toho jestli AC nebo DC a jestli si člověk platí paušál tuším 2,90 eur/měs.

- bez paušální měs. platby je to 39 (AC) a 49 (DC) za kWh
- s paušální platbou je to 29 (AC) a 39 (DC) za kWh

Ale v Německu je celkově elektřina o něco draží než v ČR.

off

Pohádka o Bertě co změnila svět a o první benzínce :)
https://youtu.be/vsGrFYD5Nfs

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vláda agenta BUREŠE nadále toleruje DÍZLPRASATA bez DPF na pozemních kumunikacích díry čezké 2019

auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/jezdite-bez-filtru-policie-vam-bude-moci-na-miste-odstavit-auto.html

kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

opozice de na burešův žlutý sajrajr hurááááá

auto.cz/poslanci-chteji-zrusit-bioslozky-v-palivu-babis-to-odmita-128455

OT: zachytil jsem upoutavku, ze ve Strepinach na Nove bude neco o budoucnosti elektromobility v CR.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo budoucnost díry čezké příštích 20 let

auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/jezdite-bez-filtru-policie-vam-bude-moci-na-miste-odstavit-auto.html

Obrázek uživatele spetak

No tak to to zase dopadlo!
Díky EV desetitisíce lidí bez práce, blackouty okolo všech nákupáků, zima, hlad a mráz.
Kvůli normám EU je chudáci výrobci spalováků budou muset prodávat pod cenou, aby to vůbec někdo koupil. Nebude na mzdy !!!
Vážně, lidi, neblázněte, elektroauta mají budoucnost - asi tak za čtyřicet let!!!
Kdopak asi ten pořad zaplatil ?

Obrázek uživatele Michelin

Jo to bylo maso.
Zase si tam pozvali vysokeho odbornika na elektromobily ze Sveta spalovacich motoru, od ktereho jsme se dozvedeli moudra.

Ono to jde sice pripojit do normalni zasuvky, ale naskoci vam tam, ze se to bude nabijet dvacet hodin.
No to je divny, kabel k manzelky autu jsem pichnul do roztrojky k bojleru s integrovanym tepelnym cerpadlem a do auta to pripojujeme na noc jednou za tri az ctyri dny, o vikendech vubec. Sakra vzdyt se to ma nabijet kazdej den dvacet hodin, kde delam chybu? A pri mem najezdu bych to nabijel povetsinou obden.

Taky vlastne neni po elektroautech zadna poptavka, jestli se Evropa vyda touhle cestou tak zustane pozadu a hlavne az nainvestujeme ty hrozny penize do nabijecek a vyvoje baterkacu, tak se za par let zacne jezdit na neco uplne jineho a byli to uplne vyhozene penize.

Chce se mi zvracet. Co takhle nejaka hromadna zaloba za sireni poplasnych zprav se zamernym uvadenim lidi v omyl?

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Narod ktery si zvolil zemana a babise si nic lepsiho nezaslouzi. Cest vyjimkam.

Obrázek uživatele Radovan

Tak voliči volí jen voly, nic jiného čeština ani nenabízí :-)
Ovšem tenhle spalovací zmetek je tedy extra třída, jestlipak někdy elektromobil vůbec viděl? Že by v něm jel nebo ho dokonce nabíjel, to určitě ne.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

šašku vypatlanej debile zkorumpovaná mazej se učit at nejseš tak blbej :)

auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/zamestnanci-skody-auto-si-polepsi-firma-jim-prida-2-500-kc.html

novinky.cz/ekonomika/500607-prumerna-mzda-ve-skode-auto-stoupne-na-53-775-korun.html

Omlouvám se za nechtěně založený nový příspěvek (navíc nevím proč 2x). Měla to být odpověď na příspěvek Leodenduly ohledně Registracni znacky EL od 1.4.2019 na konci diskuze.

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

-

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď jen kdy budou ty nové výhody (jízdní pruhy apod.). Dálniční známka bude zdarma až zavedením elektronické, tedy v roce 2021. Každopádně se strhna bitka o značky EL 0007, EL 9999 apod :)

1url.cz/eMa5q

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bitka se nestrhne, značky začínající EL na přání nebudou.
A formát značky bude EL0 001AA - EL9 999ZZ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

oprava EL0 01AA - EL9 99ZZ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vždycky byly SPZ na púřání, ovšem jen pro někoho :)

EL0 07AA taky jde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je jako slovenský formát RZ

proč to nemohlo být
EL * 00001
zkrátka EL zvlášť a pak kombinace čísel a pusmen

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli dobře počítám, tak registrovaní nabíjejí pouze za cca 1/3 ceny na 100 km oproti benzínu a naftě. Neregistrovaní dobíjí za cca srovnatelné ceny na 100 km. A to na elektřinu pro auta zatím není spotřební daň. A to mě má jako přesvědčit, abych si koupil 3krát dražší auto, které nikdo neumí servisovat?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky moc nechápu k čemu je dobrý ten zákon o tom, že nabíjecí stanice musí být přístupné pro všechny bez registrace, když jim zavedou 3 násobnou cenu a tím to obejdou.

Jinak za pár let si 3x dražší auto rád koupíte, aby jste nemusel autobusem.

Obrázek uživatele Radovan

Jsme v Česku. Firmy tu vedou Češi. A Čech se to vždy snaží nějak očůrat. Takže když povinně pro všechny, tak jedině za raketu!

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Ivo

Ta hláška se spotřební dani mne vždy stejně pobaví:)
Majitelé BEV již léta platí, stejně jako další odběratelé elektřiny v ČR, z každé kWh Daň z elektřiny, která je vlastně speciální spotřební daň na tuto komoditu. Dále ještě poplatek za OZE. Ve finále majitelé BEV odvádí takto státu za každý km více peněz, než majitel vozu na CNG na spotřební dani z paliva:))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A opravdu si myslíte, že stát nezareaguje na výpadky příjmu do rozpočtu, až bude většina provozu v elektromobilech? Není to málo, o co stát přijde tím, že nebudeme kupovat naftu a benzín. Je to cca 12,- z litru. Na kolik navýší daň z kWh?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejnou logikou by měl tedy podle Vás stát postihovat i hybridní auta? Jak k tomu tedy přijde když hybrid bere 4 litry místo 8? Časem až bude hodně hybridů tak jim stát dodaní jejich nízkou spotřebu?

Když jsem před 25 lety začal jezdit š105 na LPG tak mě taky každý říkal, že sem to tam neměl dávat, že zvednou ceny plynu.

No a co po 25 letech LPG stále na polovině ceny benzínu.

Pokud chcete jezdit na proud nebojte se toho, než se něco zavede, tak už auto určitě bude ve šrotě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jenže lpg se nerozsirilo tak, aby to ohrozilo kasu. BEV se taky tak nerozsuri takze klid, ale AZ se rozšíří bude daň. Stejne jako lpg v lahvi stojí jinak než pro auto..

Akorat nevim jak? Jako ze zvedne elektrinu treba ze 4 na 12kc pro vsechny domacnosti? To jsem zvedavy. A zakaze mi strcit si auto doma do zasuvky nebo me nabijeni z FVE? Myslim si ze dzin je venku z lahve a uz ho tam zpatky nenarvou. Ledaze by jsme vsichni platili dan na hlavu ze slunicka?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Myslim, ze pekny priklad na tema "kdyz budou chtit" je paleni koralky. Taky palirny nemaji zadny technicky prostredek, ktery je po xyz litrech vypne. A i kdyz po tobe nikdo nepujde, kdyz si vypalis flasku doma, tak to neznamena, ze to projde ve velkem jako podnikani.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Nerozumim tomu srovnani, oficialni palirna je stejne legalni jako jezdeni s elektroautem

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ano, a stejne snadno jako "skrtnutim pera" udelali domaci paleni nelegalnim, muzou udelat nelegalnim i domaci nabijeni "zdarma" (bez "palivove" spotrebni dane). I kdyz by nebyl technicky zpusob, jak to zajistit.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

To ano. Ale ve firme mam svou nabijecku.Jak doma zjisti ze to nejde do topeni a do kuchyne ale fo suta? Jak vam prerusi kabel z vasi fotovoltaiky do auta? Muzou cokoliv. Muze byt valka.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jste naivky oba dva... Stat uvali rocni dan primo na BEV napr podle vykonu nebo tridy. Proc b mel nekoho kontrolovat doma? Ale.to bude jeste par let trvat, nas to trapit nemusi.

Tak si to par let jeste uzijeme pak vyhodime po odpisech z firmy a zaregistrujeme jako ojetinu v Recku. Tam je svet jeste v poradku.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ze financak porovna knihu jizd s odvedenou dani z paliva si umim predstavit celkem snadno. Ale samozrejme, zatim to nikomu za to usili stat nebude.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Nerozumim. Dan z paliva tzn z elektriny platim. Je zatizena dph.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Výpadek rozpočtu je těch 100 miliard Kč ročně, co posíláme nenávratně pryč do Ruska nebo Arábie. Takhle ty peníze zůstanou převážně u nás a lidi je utratí za něco jiného a z toho odvedou daň. Nebo si myslíte, že díky levnější dopravě najednou všichni začnou šetřit a syslit peníze doma? Jinak totiž nechápu ten imaginární "výpadek".

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

To ano to by bylo dobre. Ale kdyz je utrati za neco jineho tak stat ma jenom dph a ne + spotrebni dan jako u PHM. Ledaze by to prochlastali nebo prokourili.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Pokud lide nesetri (myslim si, ze nasetri urcitou castku a pak uz jen utraci, protoze do hrobu si to asi bere jen malokdo), tak stat si nakonec vezme 100%. Vy si neco koupite, stat vezme 21%. 79% dostane prodejce, ktery zaplati dan ze zisku, zaplati zamestnance (+ socialni zdravotni), zamestnanec zaplati dan a socialni zdravotni, zbytek utrati a mate uzavreny kolobeh, kde lide utrati (temer) vse, co dostanou a penize dostane stat a zdravotni pojistovna, ktera je taky temer vsechny utrati. Takze pokud se budou nakupovat vyrobky vyrobene zde (a zisk zdaneny zde), tak stat dostane vic penez nez na spotrebni dani. Nebo se pletu?

Tak to je asi tak. Takze i veci dovezene ze zahranici zpusobuji odliv oenez z vlastni ekonomiky. Ale na druhou stranu hodne veci vyvazime. Zahranicni obchod take prispiva k ekonomice. Obecne je asi lepsi pokud se nenakupuji veci do spotreby ale veci do vyroby. Ale to je jina diskuse. Napriklad kdyz se od valky zvysila produktivita prace treba o 100% kde ty procenta jsou kdyz ludi si stejne zaplati jidlo, najem, dovolenou a pribyl piuze jeden volny den navic -sobota. Proc se uz nepracuje treba jenom 4hodiny denne?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Přesně tak jsem to myslel, ale napsal jste to mnohem lépe :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Ivo

Nemyslím, ty snahy dnes už na vládní úrovni jsou. Ale většina příspěvků na toto téma je psána zavádějící dikcí. Tedy, dnes není elektřina nijak daňově zatížena, ale počkejte až stát zavede Spotřební daň, to vám ekologicky sklapne... Přitom jako jediná mantra se uvádí právě ona spotřební daň a o dani z elektřiny jako by nikdo nikdy neslyšel...
Vlastně by mne zajímalo na čem AKTUÁLNĚ vybírá stát více. Na spotřební dani za benzín, nebo na dani z elektřiny, příspěvku na OZE a dividendách od polostátního ČEZu? Samozřejmě v přepočtu na ujetý km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Servisovat ho umí značkový servis, dodavatel vozu. Řadu věcí dělají i neznačkové servisy (pneu, skla, opravy podvozku...).
Některé neznačkové servisy se toho můžou bát, podobně jako LPG.
Otázka je taky, co byste na tom chtěl servisovat?
Řada elektromobilů nebyla nikdy v servisu.

Pocitate spatne, ale to je bohuzel vas problem. Je fajn ze jste sam sebe presvedcil. Alespon nas bude mene a vice si to uzijeme.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan eNV200: kapacita baterie 40 kWh, dojezd až 300 km, tj. spotřeba cca 13 kWh/100 km. Registrovaní u Eon 3,-/kWh, tj. cca 39,-/100 km. (Neregistrovaní 3x až 4x dráž, tj. cca 120 až 160,-/100 km) Při ceně nafty 30,-/litr odpovídá spotřebě 1,3 l/100 km registrovaných a 4 až 5 l/100 km u neregistrovaných. Spotřební daň u pohonných hmot je dnes cca 1/3 ceny na stojanu. Při stejném nastavení, bude 1 kWh dražší o 1,- (respektive 3 až 4 u neregistrovaných). Ve výpočtu nejsou další náklady, navrhované jen ve vaší diskusi, jako je například poplatek za délku stání u stojanu. Také tam není ušlý zisk dobu nutnou pro nabíjení. A nakonec ani ekologická stopa - ano, "co bych na elektromobilů chtěl opravovat", až přestane jezdit, pošlu ho do šrotu a koupím nový.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"...ano, "co bych na elektromobilů chtěl opravovat", až přestane jezdit, pošlu ho do šrotu a koupím nový."

Jde o to, že za celou životnost auta v případě elektromobilu neměníte rozvody, protože tam nejsou. Není tam výfuk, DPF, vstřikovače, startér, alternátor, startovací baterie (jen budící), vysokotlaké čerpadlo...

Pokud byste chtěl koupit nové auto a jezdit s ním 20 let a ani jednou nejet do servisu, tak s elektromobilem je to dokonce možné.
Byť by bylo dobré alespoň jednou za pět vyměnit olej v reduktoru (náklady: 300Kč doma, 2000Kč ve značkovém servisu.)

A do srotu poslu jenom kastli, baterku si dam jeste na domaci uloziste i kdyz bude mit polivicni kapacitu a elektromotor se nekomu bude hodit. Dily z elektroaut jsou v cene.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ani dnes stát neumožňuje rozebrat si svůj vrak na náhradní díly. Aspoň o tom nevím. Ale považte jak je to smutné, že si člověk nesmí se svým majetkem nakládat jak se mu zlíbí.

Pry je mozne cestne prohlaseni, ze jsem ekologicky zlikvidoval (na vyreseni pripadu, kdy bylo auto predelane na traktor nebo kralikarnu). Ale neznam nikoho, kdo by to zkousel.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No je to pomalu tak. Jedina sance je dat si znacky do depositu a s autem si udelat co chcete. Ale porad platite nejakiu tu stokorunu rocne.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

A co takhle cena nové baterky? To je jako cena nového motoru v nějakém voze značky Škoda a pod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dokud nebudou na trhu SS baterie (solid state battery), je nutné si vybírat elektromobil i s ohledem na to, zda má nebo nemá aktivní chlazení baterie (potřebujete-li časté rychlonabíjení).
Při správném výběru vozu a zacházení je baterie elektromobilu doživotní už dnes.
Automotive baterie jsou navrženy jako díl, který nemá předepsanou údržbu ani výměnu.

Bylo by to fajn, ale bojím se, že tak jednoduché to nebude.

Treba ano, ale cena spalovaciho motoru bude uz jenom vyssi z duvodu emisi a cena baterky bude uz jenom nizsi. A ty puvodni z auta se zuzitkuji do bateriovych ulozist. Podle me to zapada a neni to blby. Jo a ty hlinikovy tesly taky nerezavi, takze i za 20let budou jezdit, treba v africe kde jim hodne sviti slunce nebo z nich motory budou tocit s cerpadly na vodu.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Já jenom, že nesdílím váš optimismus a pořád si myslím, že jako řada jiných "investic" je tohle zatím nesmysl. Není to investice, je to jen útrata. Ale tak pokud má člověk prachy, nechť si dopřeje. Také bych si rád dopřál EV.

Je ale zajimavy ze vsichni kolem me co maji EV se chovaji podobne jako ja. Od doby co jim doma stoji v garazi nabita elektrika s naklady na provoz jiz skoro nic tak vsechny svrbi prsty. Pojedeme tamhle na hrad, vykoupat se, do hospody kde dobre vari a tech 1000kc co usetrime dnes na palivu prozereme nebo dame do kultury nebo za listky na hrad nebo do aquaparku. Jako ze to auto poprve v zivote neodcerpava za provoz z rodinneho rozpoctu penize. To driv nebylo. Bylo to driv nutne zlo co jenom zralo a zralo. Ted je to rodinny pritel co slouzi a velmi levne. Detem vysvetlite proc se da chovat vice ekologicky jak se da z kopce vratit kus energie zpatky ktera by jinak prisla vnivec, proc neni nutne skoro pouzivat brzdy a smirglivat je na jemny prach a co je to za prcu kdyz si vedle vas stoupne na cervenou magor co turuje tuningovy auto a jak tam klapne zelena tak mu s dodavkou ujedete.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

No nevím jestli jste počítal návratnost "investic" ani nevím kolika let se ještě hodláte dožít a dožít se tak návratnosti.

Vždycky si vzpomenu na klasické "nechci slevu zadarmo".

A taky mi to připomnělo moji mamku, když jsem ji vysvětloval, že nic není zadarmo, vždycky to "zadarmo" musí někdo nějak zaplatit. Ale tak i dobrý pocit má svou cenu, to je pravda. Ale pochybuji, že to někdo počítá.

Navratnost investice 2roky. Jak rikal Paroubek " kdo z Vas to ma " a dobry pocit k nezaplaceni. A doufam ze tu vydrzim dele nez ty 2 roky a kdyztak bude auto dal jezdit bez me.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Můžete někam hodit celý výpočet? Včetně investice do EV, FVE ... atd?

Asi do mailu. Tady je halda neprejicich lidi co to neskousnou a budou nenavistne stvat.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

No já sem mail nedám. :-)

si zaloz nejakou tu 15minutovou schranku

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Díky za tip. Ještě jsem to nezkoušel. Tak večer.

Podle me je to investice. Presunovat se potrebuje skoro kazdy clovek. Ten kdo to umi vyresit pesky nebo na kole je to lepsi reseni. Pro valnou cast je auto nezbytne zlo. U kazdeho auta se muzete rozhodnout maximalne ze koupite ojete s vetsi spotrebou a vetsimi naklad na servis nebo nove s mensimi naklady na servis a na palivo. U spalovaku obecne koupite neco za treba za pul milionu cca kazdych 10let a za zivot najedete 1mil km. To je treba zase 2mil za palivo + 1mil.za servis. No a u elektroauta mam ted poprve pocit ze jsem ty druhe dve polozky, servis a palivo minimalizoval na daleko nizsi uroven. Jako kdyz si koupite domu kamna co do nich neladujete uhli ale jedou na slunce co skoro nic nestoji. Zkratka ze jste utekl z lopaty a delate neco jinak. Proto i fandim ludem co jezdi na CNG, LPG, sdili auta ap. Tzn minimalizuji naklady na xopravu a mohou usetrene prostredky dat na neco jineho smyslplnejsiho.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nerozumim jaky vystup z toho je?
Muj Nissan e NV 200.
Jezdim cca za 17kw/100km zvlaste v zime.

Mesicni najezd 5-6t km za 450kc/ cez chip.

Naklad cca pod 10hal nakm. Setrim oproti spalovaku skoro 3kc/km. Pri rocnim najedu 60t km uspora 180tisic.

Az zdrazi CEZ tak budu dobijet doma za 1kc/kw a do ucnu u dc jenom nejnutnejsi. Do te doby prejdu na T3 s dojezdem 400km na kterou mi nissan vydelava a na DC pujdu jednou za cas.

Rikam tomu EV mobilita odspoda. Male levne vydelavaji na vetsi drazsi bratricky.

To se mi u spalovaku nikd nemohlo povest. Tam vzdy kacky mizely v cerne dire.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím kde berete cenu 1kc/kwh. Podle Já jsem na cenich našel 2 kc/kwh v nízkém tarifu. V průměru to bude malinko více. Jezdíte za 0,34 kč kilometr. Já mám golf tgi, jezdím na cng v průměru za 0,94 kč km. Rozdíl je tedy cca 0,6 kč na km. Rozdíl mezi golfem na cng a ev v porizovaci cene je 500 tis. I když započítám cenu servisu, křivka nákladů se srovná někde na 400tis. Km a to budou obě auta zralá do šrotu. Kde máte komfort tankovani, sit stanic, radius dojezdu, zhodnocení neinvesovanych peněz?

Mam silovku za 0.899kc a vlastni ftv. Neplatim poplatek za jistic a mam chip od CEZ zatim za 450kc bez omezeni nabijeni. Takze zatim ani moc nenabijim doma. Pokud jezdim jenom na cez, mych cca 6t km mesicne tak jsem tam cca za 8haliru na km kdyz to zaokrouhlim nahoru. Nemam srovnani v porizovacce protoze nemam s cim srovnavat. Investice do NVe200 byla 350t. Srovnavam s drivejsim mikrobusem, naklad na km byl cca 3kc. Takze setrim 2.9kc/km. Pri rocnim.najezdu 70t km setrim 200t rocne, takze za necele dva roky mam odbydleno. Takze ja nesrovnavam jako vy, uz konecne nemam s cim. Cca pokud byste uvedl nejaky rozdil 400t tak pro me 2roky. A zustatkovka elektriky porad u me jeste bude. Bude jezdit kolem komina stale tech svych 200-300 za den ve firme po meste. Komfort tankovani mam ok. Pres noc klidne doma a pres den jednou k DC nebo na DC u sebe na firme. Radius dojezdu mi vyhovuje. Je presne takovy jaky potrebuji. Samozrejme se tesim.na Teslu 3 do ktere pujdu a kde bude dojezd vetsi. Zhodnoceni neinvestovanych penez? Nerozumim. Zhodnoceni investovanych penez ano - prvni auto v mem zivote kde se mi naklady za 2roky vrati. A jeste s dobrym pocitem ze co delam a nepalim benzin naftu nebo plyn v zarizeni co ma ucinnost 25% a vypousti exhalaty a hobluje brzdove desticky a to vse dychame. Asi holt jsme kazdy jiny i kdyz Vam fandim, kdyby alespon sel ted kazdy z nafty a benzinu na CNG hned a do elektriky casem az spadnou ceny tak by bylo lip.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nový e-NV 200 stojí v nejlevnější ceníkové ceně 1.086.000,- Kč, takže rozhodně je s čím srovnávat.
To, že čerpáte dotovanou energii z ČEzu, je logické, protože z vlastní elektrárny nejste schopen získat takový výkon, abyste podle svých potřeb auto dobil.
Standardní ceny hybridních elektráren 7kWp začínají na 400tis. Kč (po započtení dotace)a zabere to cca 70m2 střechy. Tato elektrárna je schopna v ČR vyrobit v nejepších měsících (5-8) cca 30 kWh denně. Nový e-NV 200 má baterii 40 kWh dojezd 200-300 km. 9-4 měsíc nenabijete z vlastní fotofoltaiky ani 100 Km/den. A to vše je ideální scénář natočení střechy na jih ve správném úhlu.
Takže když započítám investici v rozdílu v ceně pořízení vozu, investice do FVE, tak to prostě ekonomicky nikdy nemůže vyjít. Ten rozdíl je milion. Když budu počítat normální zhodnocení 7% p.a., z milionu, tak mám za 10 let, kdy se vám vrátí investice svůj milion a ještě dalších 700tis. Vy máte vysloužilé panely na střeše a baterii na hranici životnosti. A oba máme dvě plechovky, které jsou dobré do šrotu.
Já vám, a vám podobným, také fandím. Díky nadšencům, kteří neumí počítat, si za 10 let pořídím elektromobil za cenu standardního vozu, postavím FVE, která bude mě bude stát maximálně polovinu dnešní ceny a bude mít mimimálně o 30 % vyšší výkon a uložím to do baterie, která bude mít v dnešních cenách minimálně 3 násobnou kapacitu.

Jo a to vase teoreicke zhodnoceni 7% je asi jen vase teorie. Kdyz date penize do klasickeho fondu tak dostanete s bidou 5% hruby vynos ktery vam stat zdani 15% a jeste ptlroti tomu vam nasadi zatim jen 2,5% inflaci. Jenom hloupy by hral tuhle hru pro masy. Kdo je chytry a umi si nikdy prostredky nemuze dat nekam na blby h 7%

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Za tech 20let nebudu mit vyslouzile panely ale stale panely s 80% ucinnosti oproti novym a nekolikrat zaplacene. A pravda ze tech 5plechovek bude vyslouzilych. C zera budou asi v recku jezdit jenom k plazi 10km a z baru do baru a z nv200budou uloziste k FVe ale asi je necham pozlatit protoze kazde minimalne vydelalo na svou teslu3 a ty c zera take. A vy jste to propas a nenaskocil a budete do toho skakat za 10let. To iz bude dan ze slunce a ze vzduchu a to ja uz budu teda jinde nez v cesku. Jako kdyz nedelate do pekny buchty co jde kolem a odlozite to za 10let. To neni ani chytrost a ani vyhoda, to je fakt hloupost. Protoze vzdy a vsude se to rentuje tem co do toho skoci prvni a jsou v tom vyjimecny. V okamziku kdy s tim zacne masa a vsichni tak uz se to nerentuje. Tak si jdete na tech 10let zase lehnout. Ale je to fajn ze je vas hodne. Super. O to vic si to uzivame. Az do toho naskocite tak my uz budeme zase jinde a ten vydobanej pisecek vam radi prenechame.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Elektrarny. Zase Vam ta hlava skoci nekam jinam bez souvislosti a delate ucet bez hostinskeho. FVE mam 2x30kw dokoncene pred 2012. Tzn na strechach a vykupni cenu mam garantovanou na 20let. Tam kde jsou nebyim a jezdit si tam zatim nabijet nehodlam. Za jak dlouho se investice do nich vratila vam sdelovat nebudu ale docela dobry.. pokud si udelam zeleny bonus tak mimo zaplacenou elektrinu si ji budu moc spotrebovat. Vloni cca dohromady 70 000kwh, nissan jezdi v prumeru za 18kwh/100km at nezeru zaokrouhlime na 20at se to lepe pocita. Takze 350000km? To jste se docela sekl. Stacit mi to bude jeste do 2032 cca na provoz 5aut ktere uz skoro mame. 2x czero, 2x nv200 a tesla 3 bude za chvilku.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Vite hloupe je ze si neco vsugerujete i kdyz o tom nic nevite a z toho fabulujete.
Takze NVe200 ne nove ale ojete s 24kw baterii za 300t bez dph.Najizdi kolem 6t mesicne, strida se na nem vic lidi. Rocni najezd 70t km a oproti drivejsi dodavce setri 3kc/km. Ted skuste zapnout zavity a sdelte mi za jakou dobu bude zaplacen a tzv odbydlen? Za rok a pul? A muzu vam rict ze takhle bude skakat 4roky urcite, klidne zbytek kolem komina az bude chabrus na kapacitu. To nam ve firme staci. Za 3.5roku dostane asi jine baterie, budou i levnejsi a muze dostat i 40kw a ty puvodni pujdou do uloziste.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A z toho plyne co? Ze se vam to vyplati. Ale neplyne z toho, ze se mi to vyplati. A taky z toho plyne, ze se to naproste vetsine lidi proste nevyplati. A o tom to je.

Rocni najezd 70kkm, dalsi ucastnik o titul "jsem furt v prdeli". Mimochodem je to 2,3h denne vcetne sobot, nedeli a stedreho dne. Tak to fakt nechci.

Ale mate pravdu. Od te doby co mam elektro a volnost pohybu skoro zadarmo s vetsim komfortem rizeni a s obyvackem za zadkem tak v aute travim vic casu nez drive. Jezdim vice s detmi na vylety, koupat se treba do ruznych aquaparku, jezdim vic za mamou a za prateli a i hodne jezdim o dovolenych. To co jsem u spalovaku bral jako nutne zlo, opotrebovavalo se neustale a kazdych 400km me stalo minimalne 1000kc. Od doby elektra tyhle naklady setrim a radsi je davam do poznani, cestovani, dobreho jidla. Je to zmena k lepsimu a i mam dojem ze neco delam pro ostatni. Nepalim jim benzin pred cumaky a nesmirgluju jim brzdove desticky pod nosem. A poprve v zivote rekuperuju tzn vracim cast energie zpet ktera by prisla jinak vnivec. Proc to nedelat kdyz to jde? Proto jsem furt v prdeli, na vyletech. To vy jste si to spojil s praci a s dojizdenim do prace. Ale to ja nemam.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nejsem naprosta vetsina lidi. Rad jdu proti proudu. I prakticky na silnici. Kdyz jedou do prace ja jedu na druhou stranu, to same odpoledne. Chodite do prace? To chcete? No vidite. Ja do prace jako takove nechodim. Muzete mi prosim detailne spocitat tu mou casovou usporu oproti treba Vasi? Myslim ze pracovni doba je 8.5hod + prumerna doba do a z prace hodinu? O to vic radsi jezdim elektrem a kocham se. Vite Vas nahled a pocty jsou tradicne scestne protoze mate klapky na ocich a jinak premyslet neumite.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Dovozujete porad jenom to co si myslite a kalkulujete vy. Opravdu nejezdim ani s tema C zerama. 3 x 60t km bych fakt nedal.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nejezdim s tim jenom ja.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pri prum. rychlosti 80km/h

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně, chápu, ale vyplatí se to při tom nájezdu a nyní. Pro nepodnikatele, s odjezdem kolem 25t. km za rok je to nerentabilní. Což by mi nevadilo, kdyby politici nevyhrožovali, že je to jediná cesta. Měli tomu nechat volnej průběh a za 20 let bych si ho koupil s chutí.

V tomto případě ale pouze konstatují realitu. Pokud budeme považovat za oprávněný požadavek na kontinuální snižování emisí všeho druhu u vozidel, tak dnes jediné známé funkční a zároveň přijatelné ekonomické řešení je bateriový elektromobil.

Ony půjdou vyčistit i spalovací motory, aby ještě nějaký ten pátek tyto limity plnili, ale bude to už za takovou výrobní cenu, která se velmi přiblíží elektromobilu.

Osobně bych se nebránil i třetí cestě a to lehce zpomalit náběh nových emisních limitů, výměnou za okamžitý plošný zákaz provozu čehokoliv s Euro 3 a nižším pod drastickými pokutami. V současné době by to byla nejrychlejší cesta jak opravdu pomoci zejména u nás kvalitě ovzduší ve městech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pozadavek na snizeni emisi neni opravneny, nikdy nebyl vedecky podlozen. Je to stejne legitimni, jako vlada pracujiciho lidu u komunistu.

Pokud tomu nevěříte, tak se zavřete s nastartovaným Euro 6d-TEMP motorem na pár hodin v garáži. Ony nejsou emise jako emise, je třeba rozlišovat na jedné straně CO2 a na druhé straně ostatní vypouštěný hnus a částice. A byla historická chyba komunikovat na veřejnosti CO2 jako ten hlavní problém.

Jinak celá myšlenka řízeného snižování emisí je založená na tom, že se výroba, prodeje a počet vozů v provozu zatím neustále roste. Tzn. za dobu výroby jednoho vozu s Euro 3 se vyrobily dva až tři vozy s Euro 4 a tak dále. Dá se tvrdit, že pokud by zůstal absolutní počet vozidel v oběhu na úrovni doby s Euro 3, tak by nebylo třeba akutně emise řešit. A naopak jen díky direktivně řízenému zavádění stále přísnějších norem tu teď všichni(zejména ve městech) nepadáme na držku jako v čině.

Je už nepočítaně případů kdy se potvrdilo, že pokud má soukromý subjekt na výběr zisk nebo životní prostředí (a tím myslím zejména ochranu zdraví člověka), tak volí vždy s naprostou jistotou zisk.

Jo jo je to tak. Uz takhle za to platime velkou dan v podobe nemoci a umrti. Ale neni to jen vinou dopravy. Zkratka resit se to musi.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

spaľováky to majú nahnuté viac, ako sa domnievate - čína dala vlani podmienky výroby/emisií automobilov a nemci sú z toho na nervy tak, že spolková vláda vyrába zákon/fond ktorý zabráni prevzatiu zahraničím https://www.postoj.sk/41814/nemecko-sa-obava-ciny-chce-chranit-svoje-firmy
čínsky prezident bol v taliansku a v memorande sa píše, že to mesto (meno si nepamätám) "neprevezme" ako iné talianske ...

Bohuzel nevyplati. Ceny musi jit dolu. A musi naskocit trh s ojetymi. Ale lepsi se to kazdy rok ne? I Eon uz jde dolu. A to jeste ty jeho fabriky ani nezacaly poradne ty auta chrlit. Idealni bude az uspora da na leasingovou splatku. Pak spalovak s leasingovou splatkou podobnou + phm naklady + servis bude mrtvej sam od sebe. Bez stupidnich narizenich.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Tak si EV nekupujte a mlcte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proc by mel mlcet? To se vam nelibi, jak se vam nekdo vysmiva, ze jste hlupaci co vyhodili penize pro svou ideovou zaslepenost.

Tak jeste jednou, jste idioti, co si mysleli, ze elektrina je zadarmo. Jen totalni idiot si muze myslet, ze tento stav vydrzi dlouhodobe.

Ja se vam nevysmivam. Mate svuj nazor. Penize se vraci jak jsem si spocetl. A od urcite faze je elektrina fakt zadarmo. To nepichopite. A zadarmo mi vydrzi. To je vec co nepochopite. Protoze nemate fistrona a chytrou hlavu

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

zavri se do garaze a pust si tvuj milovany diesel. udelas svet hezci. wole.

Ja bych tyhle lidi podporoval. Cim mene nas bude tim lip pro nas.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprosto souhlasím, vyplatí se to maximálně jedincům a jen na začátku. Až nás politická rozhodnutí donutí všechny, budeme vzpomínat na úsporná naftová vozítka.

Jo. Ten stat casem nejak ty kacky za vypadek phm bude chtit dostat zpatky. Chce to blby EV co nebude bonzovat a pujde nabijet z 3fazovy zasuvky na cirkularku.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Penize za ropu jdou z ekonomiky pryc. za elektrinu zustanou v nasi ekonomice a vytvori vyssi dane nez z phm. sjezdovky v pousti asi uz nebudou, zato si postavime mrakodrapy a 1001 pohadek u nas.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to jedině v případě, že všechnu energii vyrobíš z cz zdrojů... Na začátku možná. Spotřební daně nejdou do Asie ani dneska.

No neni to az tak pravda. Pryc jde pouze tech 50usd za barel. Zbytek v ekonomice zustava. Ale hodne se plytva a stoji to haldu energie ve vyrobe a distribuci nez se jeden litr dostane do nadrze a s 25% ucinnosti se spali a to se vsemi zdravotnimi a ekologickymi dusledky.
Pokud se to povede vyrabet casem z valne vetsiny z obnovitelny zdroju tak je to jednoznacna vyhra a klidne at pak stoji 100km v elektroaute jako driv stalo v benzinu. Jsem pro.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Aktualne to je 67-68 USD za barrel. Absolutni castky jsou astronomicke. Ty nam zustanou. Ropu uz jen pro chemii apod. Palit ropu je nesmysl od doby kdy mame alternativu.

Presne tak. Ale uz se to meni. Co bude delat Rusko? Valcit? I ty SAE to pochopili a jedou s turistikou a s prumyslem a obchoduji.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele M.Krupka

Zbytek zůstává v ekonomice, jen nemáme ty sjezdovky, mrakodrapy, silnice. Možná bude dobře, když nepůjde ani 50usd za barel pryč.

Sjezdovka už se plánuje v Radotíně. Bude za pakatel, jen 18 milijard a prej "musí" přispět stát. :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jo kdyz nepujde ani tech 50usd pryc tak se ti nebude palit. Budou jezdit min tankery. Jeste ale zbyva dost odvetvi. Letadla lode co porad maji velky podil.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Otázka na všechny zde. Máte radši slovo nabíjení nebo dobíjení. Mě to dobíjení evokuje něco jako domlácení, ubití. Vím že je to blbost, tak chci vědět jak to vidí ostatní. A jak vidím, třeba Eon to používá.

Tebe doma mlátili? Mě nevokuje naprosto nic. Je to v pohodě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

Jasně, že je to jedno.
Často se tady proti "dobití" kdekdo ozývá.
Ale mnohokrát jsem slyšel vyšťavenýho člověka říkat : "potřebuju dobít baterky". A rozhodně tím nemyslel, aby ho někdo ubil k smrti. Ani jednou je nikdo nechtěl nabít.
Takže je to úplně fuk.
Je tu také jistá podobnost se sklenicí - pokud má někdo prázdnou, chce nalít, pokud z poloprázdnou, chce dolít.
A my nikdy s prázdnou nedojedeme, takže dobít mi přijde vhodnější.

A zalezi na tom? Z hlediska spisovne cestiny je (v danem vyznamu) spravne oboji a nikdo to nepochopi tak, ze jdu necim mlatit do auta. Tak proc vyrabet neexistujici grammar nazi problem... At si kazdy pouziva co chce.

EDIT: Abych byl konstruktivni, tak mi prijde prirozenejsi "nabijecka", ale ve vyznamu doplneni zasobarny baterie "dobit" (zbozi do regalu nebo kredit u telefonu se taky doplnuje, ne naplnuje).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Za mě jednoznačně nabíjení.

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dik za odpoved.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečně aplikace a karta. U EVMAPY nebyla možnost takovýhle luxus. 3 Kč/kWh EVMAPA nikdy mít nebude. Děkuji Eonu za všechny ékary v ČR.

Tak bych EV mapam zase nekrivdil. Delaji to za svy penize a EON z dotaci. Podekoval bych obema. Dekuji.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

EVmapa má obdobný luxus. Buď zaplatím volbou Přímá platba, tedy platím platební kartou přes platební bránu přímo na místě, nebo zaplatím z předem nabitého kreditu, který jsem si předem nabil doma opět přes platební bránu, ovšem v klidu a v teple. Za mě vítězí jednoznačně 2.varianta. A aplikaci nepotřebuji, už i tak jich mám v telefonu dost, stačí web.prohlížeč telefonu.

Co se týká 3Kč/kWh, resp. ceny za nabíjení obecně, tak EVmapa má takovou cenu, jakou si určí provozovatel stanice. Může to být klidně třeba 1Kč/kWh, nebo 2Kč/kWh, nebo taky zadarmo, prostě podle toho, jak který provozovatel rozhodne a nakolik chce dotovat zbytek nákladů ze svého. Kdyby byl býval šel E.ON pod EVmapu, tak mohly být klidně i ty jeho 3Kč/kWh přes EVmapu. Jinak nedělejte si iluze, ty 3Kč/kWh jsou jen dočasně.

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč by to mělo být dočasně když stejnou nebo nižší cenu má PRE?

Cena nějaký čas zůstane, ale je tam měsíční platba, která se v začátcích nebude platit, pak je otázka kolik bude...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ceny půjdou nahoru, běžná cena bude kolem 10 Kč/kWh, je to jen otázka času, teď se obsazuje uzemí nabíječkama a čeká se na boom EV aut. (VW, Škoda, Seat apod.)

Tak mi to řekl Ing. Klíma z E.ONu na Ampéru. Bude to do té doby, než se "velcí hráči" domluví. Nebo než to začnou bez domluvy postupně zvyšovat sami.

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Domluva je kartelova dohoda a je to trestne a jsou za to docela mastne pokuty.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

I slovo "domluví" jsem měl dát do uvozovek. :-)
Navíc, už si to přesně nepamatuji - to vyznělo "nějak domluví" - netýkalo se to ani tak ceny samotné, tu si samozřejmě domlouvat nebudou, ale především způsobu účtování, případné časové složky atd. atd. atd. Nechytejte mě prosím za slovo. :-)

Tu "případnou domluvu" jsem zmínil především s ohledem na dočasnost 3Kč/kWh - z dlouhodobého hlediska je to samozřejmě cena neudržitelná. Takže teď nasadili 3Kč/kWh a dál předpokládám, že to po nějakém čase vyhodnotí, zejména s ohledem na to, kam se posunou ostatní... a pak to případně upraví.

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Tak to se načekají. Samozřejmě jako ve všech ostatních případech a nemusíme chodit ani mimo obor (CHAdeMO vs CCS, Yazaki vs Mennekes) se soukromá sféra na jednotném technickém řešení sama od sebe nedomluví. Teď je jenom otázka jak dlouho nechají veřejné autority zákazníky trpět než nařídí zavést jednotný účtovací systém s roamingem.

Proc by cena 3kc/kwh mela byt neudrzitelna? Porad maji vice nez 2kc zisk, cca 200% marzi a u zarizeni ktere nepotrebuje zadnou obsluhu. Podobnou marzi mely driv benzinove stanice a treba tank ono ale u produktu co stoji 25kc. A u ktereho musi hlidat kvalitu, dbat na protipozarni a jine predpisy.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nechytam. Pouze reaguji. Samozrejme ze vsichni chteji casem vytahnout cenu nahoru.
Alemyslim si ze se prepocitali a bude to jinak nez u benzinu. S nastupem velkobatrkacu uz nejste tak zavisly na jejich dc nabijeni pro valnou cast rocniho najezdu a vystacite si s domacim.AC nabijenim. Auto vetsinu zivota stoji a nejezdi. Takze DC opravdu asi jenom pri obcasnem vetsim dennim najezdu a pri ceste na dovolenou. Takze podle me maji prostor jenom pokud jejich cena bude o trochu vyssi nez domaci cena. I tam maji prostor k vydelku. Silova elektrina porad velke hrace stoji dost pod 1kc/kwh.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

To je sice pravda, ovšem jsou tu například platby za rezervovaný příkon, které se platí, i když třeba nikdo nenabíjí. A dneska všichni sní ne o nabíjení výkonem 50kW, ale o 150kW či 350kW v zájmu co nejrychlejšího nabíjení.
Uvidíme, kam se to posune časem.

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Pokud mam 100kw baterii a ujedu 400km v nasich podminkach jsou to 4 hodiny jizdy. Pak jsem srozumen ze si dam obed a prestavku a hodina na dobijeni me nezabije. Ujedu 600km a pres noc mam zase nabito. Jo budou tu argumentovat tzv. hltaci kilometru co jezdi pravidelne a kazdy den 600km. To jsou ale chudaci. At si koupi vrtulnik nebo zmeni bydleni blize k praci. Travit zivot v aute?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

:-D :-D :-D Sám bych to líp nenapsal. :-D :-D :-D

Ale vážně - i Ing. Kuželka z ABB na Ampéru uvedl, že podle jejich předpokladů bude základem DC nabíjení i nadále úroveň 50kW.

---

Nissan Leaf 24kWh, 220.000 km

Jo to chapu. Radsi vic stojanu vedle sebe s 50kw nez jednu 350kw a u ni citroen c zero co to blokuje a nepada to do nej

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

K cemu je normalnimu smrtelnikovi 350kw nabijeni?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ze by Kerosin a Dave byla ta sama osoba? Staci nahradit kouli rychlou nabijeckou. Ja to nepotrebuju, tak to zakonite nemuze potrebovat ani nikdo jiny...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Doufam ze se dockam 1000kw nabijecek. Budu se k nim.jako duchodce jezdit kochat s kriplkarou a poslouchat to sexy bzuceni jak to tam tece a tece to do tech designovanych aut.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Mozna ze si pak udelam indukcni nabijeni kolem toho kabelu a kdyz nekdo bude brat tech 350kw tak ja si indukcne z toho kabelu jeste zadarmo dobiju tu kriplkaru.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nee. Chran pambu. Ani jedno. Jenom ja nepotrebuju 350kw. Kazdy kdo potrebuje at si voli jak chce. naopak kazdy kdo si koupi Porsche s 350kw nabijeni prispeje na vyvoj a i na levnejsi produkci. Jsem pro, vsechno rychleji a s vetsim vykonem. Akorat sakra kde s tim budeme jezdit? Jel jsem zase dalnici na brno. Ach jo.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Proc zas ten "zbohatlik v Porsche"? Ne vsechno ma spotrebu osobaku (takze za jednotku casu tomu da 50kW nabijecka malo km) - auto tahnouci tezky vozik, rozvazkova dodavka typu "PPL" (podle rozhovoru najezdi az 500km denne a urcite zamestnavatel nechce, aby se bincali treba dve hodiny z pracovni doby na pomale nabijecce)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol