E.ON zpoplatňuje nabíjení a rozjíždí E.ON Drive, chystá sjednocení evropské sítě nabíječek

Na veletrhu Amper 2019 a souběžné konferenci Perspektivy elektromobility vystoupil mimo dalších zajímavých řečníků také Martín Klíma, vedoucí Mobility Services společnosti E.ON Energie. Zmínil zajímavé budoucí plány.

Nabíjecí stanice E.ON. Zatím jich je v Česku 20, letos ale mají přibýt další.
foto: E.ON

Společnost E.ON Energie a.s. aktuálně v České republice zavedla zpoplatnění své sítě nabíjecích stanic. U většiny z nich registrování zákazníci platí 3 Kč/kWh, neregistrovaní pak 9 Kč/kWh (AC) nebo 11 Kč/kWh (DC). Nabíjení u nabíjecích stanic u OC Globus a OD Penny Praha Lehovec je i nadále zdarma.

„Registrovaní“ v tomto případě znamená registrovaní do nově spouštěné služby E.ON Drive, kterou už E.ON provozuje v západních zemích a v ČR ji má oficiálně spouštět od 1. dubna 2019. Po registraci, která je zdarma a prozatím i bez měsíčního paušálu, získá zákazník RFID kartu, se kterou se bude moct u každé stanice přihlásit a nabíjet výrazně výhodněji.

Martin Klíma potvrdil, že cílem je přinutit co nejvíce zákazníků k registraci. E.ON připravuje také speciální mobilní aplikaci pro Android a iOS, díky které bude možné o nabíječkách zjišťovat informace, případně jednorázově platit.

Spuštění služby E.ON Drive bude ale v dohledné době znamenat i to, že čeští majitelé karty budou mít snadný přístup k zahraničním nabíjecím stanicím E.ON v celé Evropě. E.ON tedy chystá spuštění interního roamingu. Podle Klímy je E.ON připraven i na spuštění roamingu s dalšími stranami, ale míč je prý na jejich straně.

Kromě toho chystá E.ON také výstavbu nových nabíjecích stanic v Česku, mimo jiné i v rámci projektu fast E. V současné době E.ON aktivně shání pozemky blízko dálnic pro výstavbu nabíjecích stanic.

Nabídka na spolupráci se týká i majitelů objektů poblíž dálničních koridorů. Ozvat se může každý, kdo si myslí, že zná místo ideální pro výstavbu nabíjecí stanice. Kontaktní email je emobilita@eon.cz.

vlastní

230 Comments on “E.ON zpoplatňuje nabíjení a rozjíždí E.ON Drive, chystá sjednocení evropské sítě nabíječek”

  1. Dnes u Globusu v Olomouci je nová rychlonabíječky od EOnu,
    Dnes u Globusu v Olomouci je nová rychlonabíječky od EOnu, ABB. CCS, Chademo 50kW a AC 43 kW.
    Už je funkční, zkoušel jsem nabíjet.
    Do 1.4.2019 je bez autorizace, od tohoto datumu bude dále zdarma ale je potřeba mít kartu od EOnu nebo si ji spustit přes QR kód.

        1. Také mi dnes aktivovali kartu, ale nikde jsem nenašel
          Také mi dnes aktivovali kartu, ale nikde jsem nenašel možnost na změnu hesla. Víte někdo jak změnit heslo?

          S Kartou i aplikací lze nabíjet u E.ONu i v cizině, ale zatím se to nesmí pod pokutou 5.000,- Kč za každý pokus (viz. Smlouva 4.3 a OP 3.14).

          1. Tu cizinu jsem zjišťoval. Prý jim brání legislativa
            Tu cizinu jsem zjišťoval. Prý jim brání legislativa ohledně fakturací z jiných států – moc jsem to úplně nepochopil, ale že to řeší. A nabíječky v cizině na jejich mapě jsou, protože je prý ve správě jiné pobočky v jiné zemi.

  2. Zpět k tématu, tedy „E.ON zpoplatňuje nabíjení“.
    V reakci

    Zpět k tématu, tedy „E.ON zpoplatňuje nabíjení“.
    V reakci na můj mail ze dne 23.3. mi dnes mi volala paní z E.ONu. Omlouvala se, prý toho mají strašně moc, tak obrovský zájem prý nečekali. Smlouvy odcházely minulý týden, registrovaní zákaznící by je měli obdržet tento týden. Přijel jsem domů a doma na mě čekala zásilka od E.ONu – 2x smlouva, RFID karta, seznam nabíjecích míst s cenami, odpovědní obálka na zaslání podepsané smlouvy zpět. Po jejím obdržení E.ON aktivuje RFID kartu a zašle přihlašovací heslo do aplikace.

              1. Taky jsem nic nenašel.
                Navíc vzhledem k tomu, že zaslaný

                Taky jsem nic nenašel.
                Navíc vzhledem k tomu, že zaslaný kód byl číselný čtyřmístný a po přihlášení aplikace nevyzvala k jeho změně (jak bývá obvyklé u jednorázového hesla pro první přihlášení), tak to vypadá spíš jako PIN u bank.karet než heslo.

                1. Píši tam, že jak aktivují kartu pošlou heslo pro
                  Píši tam, že jak aktivují kartu pošlou heslo pro přihlášení do mobilní aplikace. To vše pošlou na email.
                  Jelikož to aktivovali v pátek, tak dosud asi nikdo nedostal email, protože přes SO+NE nepracují a máji toho teď hodně.
                  🙂

                  Já mám i ZSE Drive a tam se přihlásím.
                  Jelikož mají stejnou aplikaci, tak jsem musel poslat jiný email než mám na ZSE.
                  🙂

                  Zatím se nadá mimo ČR nabíjet a ještě je za to pokuta, tak jsme rád, že mám ZSE ale s ní také zatím nemůžu nabíjet mimo Slovensko
                  🙂

                  Jinak v Olomouci na superchargeru vyměnily a přidaly kabel pro nové Tesly a koupené v USA tam teď nenabijí ani přes redukci. Mají tam takový výstupek, že se tam nedá ta redukce zapojit. Tak jsem nešťastníka teslistu nechal nabíjet na Chademu.

                2. Já jsem dostal mail s oznámením o aktivaci karty + heslo v
                  Já jsem dostal mail s oznámením o aktivaci karty + heslo v pátek 29.3., tak jsem si hned stáhl aplikaci a přihlásil se.

                3. Já taktéž.
                  Chtěl jsem se přihlásit také přes

                  Já taktéž.
                  Chtěl jsem se přihlásit také přes počítač na netu, ale tam jsem našel pouze tlačítko na spuštění nabíjení…
                  Je aplikace pouze na mobily, anebo se lze podívat i na netu?

                4. Já ten email ještě nedostal.
                  Ale myslím, že s tou kartou

                  Já ten email ještě nedostal.
                  Ale myslím, že s tou kartou co jsme dostal půjde nabíjet i tak.
                  To přihlášení na netu je jen asi pro přehled nabíjení a podobně, bude to určitě stejné jako na ZSE.

                5. Ten mail vypadá takto:
                  Předmět: Účet a RFID karta je

                  Ten mail vypadá takto:
                  Předmět: Účet a RFID karta je funkční
                  Text:
                  Vážený zákazníku,
                  potvrzujeme, že jsme od Vás právě dostali podepsanou smlouvu na službu E.ON Drive.

                  Váš účet a RFID kartu jsme aktivovali.
                  Od teď tedy můžete dobíjet svůj elektromobil na všech veřejných dobíjecích stanicích E.ON v Česku. Spustit dobíjení můžete vždycky RFID kartou nebo přes mobilní aplikaci E.ON Drive. Funguje jak pro Android, tak pro iOS.

                  Při prvním přihlášení do aplikace použijte tyto údaje:
                  Uživatelské jméno: registrovaný email uživatele
                  Heslo: XXXX

                  Z toho usuzuji, že dokud takový mail nedojde, tak karta a účet nejsou aktivní. Jestli půjde spustit nabíjení i neaktivovanou kartou, to se uvidí zítra, tj. 1.4.

                  Další věc je, že přihlášení je – alespoň zatím – pouze do aplikace. Na netu zatím není kde se přihlásit. Jestli to v budoucnosti půjde nebo ne, to netuším. Ale dá se předpokládat, že není důvod, proč by to jít i na netu v budoucnosti nemělo, podobně jako u ZSE. Jde zřejmě jen o to, aby webmaster E.ONu upravil stránky.¨

                  EDIT:
                  Už v tuto chvíli lze spustit i ukončit nabíjení přes aplikaci (i když to zřejmě není třeba, do dnešní půlnoci by mělo jít nabíjet zdarma).

                6. Ne, mně ještě nic takového nepřišlo.
                  Ale hovořil se

                  Ne, mně ještě nic takového nepřišlo.
                  Ale hovořil se mnou pracovník EOnu ta ten mi řekl, že se to bude spouštět začátkem měsíce asi prvního ráno.

  3. Pro srovnání v Německu je u EnBW cena za kWh od 29 do 49
    Pro srovnání v Německu je u EnBW cena za kWh od 29 do 49 centů, podle toho jestli AC nebo DC a jestli si člověk platí paušál tuším 2,90 eur/měs.

    – bez paušální měs. platby je to 39 (AC) a 49 (DC) za kWh
    – s paušální platbou je to 29 (AC) a 39 (DC) za kWh

    Ale v Německu je celkově elektřina o něco draží než v ČR.

  4. vláda agenta BUREŠE nadále toleruje DÍZLPRASATA bez DPF na
    vláda agenta BUREŠE nadále toleruje DÍZLPRASATA bez DPF na pozemních kumunikacích díry čezké 2019

    auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/jezdite-bez-filtru-policie-vam-bude-moci-na-miste-odstavit-auto.html

    kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

    1. No tak to to zase dopadlo!
      Díky EV desetitisíce lidí bez

      No tak to to zase dopadlo!
      Díky EV desetitisíce lidí bez práce, blackouty okolo všech nákupáků, zima, hlad a mráz.
      Kvůli normám EU je chudáci výrobci spalováků budou muset prodávat pod cenou, aby to vůbec někdo koupil. Nebude na mzdy !!!
      Vážně, lidi, neblázněte, elektroauta mají budoucnost – asi tak za čtyřicet let!!!
      Kdopak asi ten pořad zaplatil ?

      1. šašku vypatlanej debile zkorumpovaná mazej se učit at
        šašku vypatlanej debile zkorumpovaná mazej se učit at nejseš tak blbej 🙂

        auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/zamestnanci-skody-auto-si-polepsi-firma-jim-prida-2-500-kc.html

        novinky.cz/ekonomika/500607-prumerna-mzda-ve-skode-auto-stoupne-na-53-775-korun.html

      2. Jo to bylo maso.
        Zase si tam pozvali vysokeho odbornika na

        Jo to bylo maso.
        Zase si tam pozvali vysokeho odbornika na elektromobily ze Sveta spalovacich motoru, od ktereho jsme se dozvedeli moudra.

        Ono to jde sice pripojit do normalni zasuvky, ale naskoci vam tam, ze se to bude nabijet dvacet hodin.
        No to je divny, kabel k manzelky autu jsem pichnul do roztrojky k bojleru s integrovanym tepelnym cerpadlem a do auta to pripojujeme na noc jednou za tri az ctyri dny, o vikendech vubec. Sakra vzdyt se to ma nabijet kazdej den dvacet hodin, kde delam chybu? A pri mem najezdu bych to nabijel povetsinou obden.

        Taky vlastne neni po elektroautech zadna poptavka, jestli se Evropa vyda touhle cestou tak zustane pozadu a hlavne az nainvestujeme ty hrozny penize do nabijecek a vyvoje baterkacu, tak se za par let zacne jezdit na neco uplne jineho a byli to uplne vyhozene penize.

        Chce se mi zvracet. Co takhle nejaka hromadna zaloba za sireni poplasnych zprav se zamernym uvadenim lidi v omyl?

  5. Jestli dobře počítám, tak registrovaní nabíjejí pouze
    Jestli dobře počítám, tak registrovaní nabíjejí pouze za cca 1/3 ceny na 100 km oproti benzínu a naftě. Neregistrovaní dobíjí za cca srovnatelné ceny na 100 km. A to na elektřinu pro auta zatím není spotřební daň. A to mě má jako přesvědčit, abych si koupil 3krát dražší auto, které nikdo neumí servisovat?

              1. No neni to az tak pravda. Pryc jde pouze tech 50usd za barel.
                No neni to az tak pravda. Pryc jde pouze tech 50usd za barel. Zbytek v ekonomice zustava. Ale hodne se plytva a stoji to haldu energie ve vyrobe a distribuci nez se jeden litr dostane do nadrze a s 25% ucinnosti se spali a to se vsemi zdravotnimi a ekologickymi dusledky.
                Pokud se to povede vyrabet casem z valne vetsiny z obnovitelny zdroju tak je to jednoznacna vyhra a klidne at pak stoji 100km v elektroaute jako driv stalo v benzinu. Jsem pro.

                1. Zbytek zůstává v ekonomice, jen nemáme ty sjezdovky,
                  Zbytek zůstává v ekonomice, jen nemáme ty sjezdovky, mrakodrapy, silnice. Možná bude dobře, když nepůjde ani 50usd za barel pryč.

                2. Jo kdyz nepujde ani tech 50usd pryc tak se ti nebude palit.
                  Jo kdyz nepujde ani tech 50usd pryc tak se ti nebude palit. Budou jezdit min tankery. Jeste ale zbyva dost odvetvi. Letadla lode co porad maji velky podil.

                3. Sjezdovka už se plánuje v Radotíně. Bude za pakatel, jen
                  Sjezdovka už se plánuje v Radotíně. Bude za pakatel, jen 18 milijard a prej „musí“ přispět stát. :))))

                4. Aktualne to je 67-68 USD za barrel. Absolutni castky jsou
                  Aktualne to je 67-68 USD za barrel. Absolutni castky jsou astronomicke. Ty nam zustanou. Ropu uz jen pro chemii apod. Palit ropu je nesmysl od doby kdy mame alternativu.

                5. Presne tak. Ale uz se to meni. Co bude delat Rusko? Valcit? I
                  Presne tak. Ale uz se to meni. Co bude delat Rusko? Valcit? I ty SAE to pochopili a jedou s turistikou a s prumyslem a obchoduji.

      1. A proc by mel mlcet? To se vam nelibi, jak se vam nekdo
        A proc by mel mlcet? To se vam nelibi, jak se vam nekdo vysmiva, ze jste hlupaci co vyhodili penize pro svou ideovou zaslepenost.

        Tak jeste jednou, jste idioti, co si mysleli, ze elektrina je zadarmo. Jen totalni idiot si muze myslet, ze tento stav vydrzi dlouhodobe.

      1. Nissan eNV200: kapacita baterie 40 kWh, dojezd až 300 km, tj.
        Nissan eNV200: kapacita baterie 40 kWh, dojezd až 300 km, tj. spotřeba cca 13 kWh/100 km. Registrovaní u Eon 3,-/kWh, tj. cca 39,-/100 km. (Neregistrovaní 3x až 4x dráž, tj. cca 120 až 160,-/100 km) Při ceně nafty 30,-/litr odpovídá spotřebě 1,3 l/100 km registrovaných a 4 až 5 l/100 km u neregistrovaných. Spotřební daň u pohonných hmot je dnes cca 1/3 ceny na stojanu. Při stejném nastavení, bude 1 kWh dražší o 1,- (respektive 3 až 4 u neregistrovaných). Ve výpočtu nejsou další náklady, navrhované jen ve vaší diskusi, jako je například poplatek za délku stání u stojanu. Také tam není ušlý zisk dobu nutnou pro nabíjení. A nakonec ani ekologická stopa – ano, „co bych na elektromobilů chtěl opravovat“, až přestane jezdit, pošlu ho do šrotu a koupím nový.

        1. Nerozumim jaky vystup z toho je?
          Muj Nissan e NV 200.
          Jezdim

          Nerozumim jaky vystup z toho je?
          Muj Nissan e NV 200.
          Jezdim cca za 17kw/100km zvlaste v zime.

          Mesicni najezd 5-6t km za 450kc/ cez chip.

          Naklad cca pod 10hal nakm. Setrim oproti spalovaku skoro 3kc/km. Pri rocnim najedu 60t km uspora 180tisic.

          Az zdrazi CEZ tak budu dobijet doma za 1kc/kw a do ucnu u dc jenom nejnutnejsi. Do te doby prejdu na T3 s dojezdem 400km na kterou mi nissan vydelava a na DC pujdu jednou za cas.

          Rikam tomu EV mobilita odspoda. Male levne vydelavaji na vetsi drazsi bratricky.

          To se mi u spalovaku nikd nemohlo povest. Tam vzdy kacky mizely v cerne dire.

          1. Jasně, chápu, ale vyplatí se to při tom nájezdu a nyní.
            Jasně, chápu, ale vyplatí se to při tom nájezdu a nyní. Pro nepodnikatele, s odjezdem kolem 25t. km za rok je to nerentabilní. Což by mi nevadilo, kdyby politici nevyhrožovali, že je to jediná cesta. Měli tomu nechat volnej průběh a za 20 let bych si ho koupil s chutí.

            1. Bohuzel nevyplati. Ceny musi jit dolu. A musi naskocit trh s
              Bohuzel nevyplati. Ceny musi jit dolu. A musi naskocit trh s ojetymi. Ale lepsi se to kazdy rok ne? I Eon uz jde dolu. A to jeste ty jeho fabriky ani nezacaly poradne ty auta chrlit. Idealni bude az uspora da na leasingovou splatku. Pak spalovak s leasingovou splatkou podobnou + phm naklady + servis bude mrtvej sam od sebe. Bez stupidnich narizenich.

            2. V tomto případě ale pouze konstatují realitu. Pokud budeme
              V tomto případě ale pouze konstatují realitu. Pokud budeme považovat za oprávněný požadavek na kontinuální snižování emisí všeho druhu u vozidel, tak dnes jediné známé funkční a zároveň přijatelné ekonomické řešení je bateriový elektromobil.

              Ony půjdou vyčistit i spalovací motory, aby ještě nějaký ten pátek tyto limity plnili, ale bude to už za takovou výrobní cenu, která se velmi přiblíží elektromobilu.

              Osobně bych se nebránil i třetí cestě a to lehce zpomalit náběh nových emisních limitů, výměnou za okamžitý plošný zákaz provozu čehokoliv s Euro 3 a nižším pod drastickými pokutami. V současné době by to byla nejrychlejší cesta jak opravdu pomoci zejména u nás kvalitě ovzduší ve městech.

              1. spaľováky to majú nahnuté viac, ako sa domnievate – čína
                spaľováky to majú nahnuté viac, ako sa domnievate – čína dala vlani podmienky výroby/emisií automobilov a nemci sú z toho na nervy tak, že spolková vláda vyrába zákon/fond ktorý zabráni prevzatiu zahraničím https://www.postoj.sk/41814/nemecko-sa-obava-ciny-chce-chranit-svoje-firmy
                čínsky prezident bol v taliansku a v memorande sa píše, že to mesto (meno si nepamätám) „neprevezme“ ako iné talianske …

                1. Pokud tomu nevěříte, tak se zavřete s nastartovaným Euro
                  Pokud tomu nevěříte, tak se zavřete s nastartovaným Euro 6d-TEMP motorem na pár hodin v garáži. Ony nejsou emise jako emise, je třeba rozlišovat na jedné straně CO2 a na druhé straně ostatní vypouštěný hnus a částice. A byla historická chyba komunikovat na veřejnosti CO2 jako ten hlavní problém.

                  Jinak celá myšlenka řízeného snižování emisí je založená na tom, že se výroba, prodeje a počet vozů v provozu zatím neustále roste. Tzn. za dobu výroby jednoho vozu s Euro 3 se vyrobily dva až tři vozy s Euro 4 a tak dále. Dá se tvrdit, že pokud by zůstal absolutní počet vozidel v oběhu na úrovni doby s Euro 3, tak by nebylo třeba akutně emise řešit. A naopak jen díky direktivně řízenému zavádění stále přísnějších norem tu teď všichni(zejména ve městech) nepadáme na držku jako v čině.

                  Je už nepočítaně případů kdy se potvrdilo, že pokud má soukromý subjekt na výběr zisk nebo životní prostředí (a tím myslím zejména ochranu zdraví člověka), tak volí vždy s naprostou jistotou zisk.

                2. Jo jo je to tak. Uz takhle za to platime velkou dan v podobe
                  Jo jo je to tak. Uz takhle za to platime velkou dan v podobe nemoci a umrti. Ale neni to jen vinou dopravy. Zkratka resit se to musi.

          2. Nevím kde berete cenu 1kc/kwh. Podle Já jsem na cenich
            Nevím kde berete cenu 1kc/kwh. Podle Já jsem na cenich našel 2 kc/kwh v nízkém tarifu. V průměru to bude malinko více. Jezdíte za 0,34 kč kilometr. Já mám golf tgi, jezdím na cng v průměru za 0,94 kč km. Rozdíl je tedy cca 0,6 kč na km. Rozdíl mezi golfem na cng a ev v porizovaci cene je 500 tis. I když započítám cenu servisu, křivka nákladů se srovná někde na 400tis. Km a to budou obě auta zralá do šrotu. Kde máte komfort tankovani, sit stanic, radius dojezdu, zhodnocení neinvesovanych peněz?

            1. Mam silovku za 0.899kc a vlastni ftv. Neplatim poplatek za
              Mam silovku za 0.899kc a vlastni ftv. Neplatim poplatek za jistic a mam chip od CEZ zatim za 450kc bez omezeni nabijeni. Takze zatim ani moc nenabijim doma. Pokud jezdim jenom na cez, mych cca 6t km mesicne tak jsem tam cca za 8haliru na km kdyz to zaokrouhlim nahoru. Nemam srovnani v porizovacce protoze nemam s cim srovnavat. Investice do NVe200 byla 350t. Srovnavam s drivejsim mikrobusem, naklad na km byl cca 3kc. Takze setrim 2.9kc/km. Pri rocnim.najezdu 70t km setrim 200t rocne, takze za necele dva roky mam odbydleno. Takze ja nesrovnavam jako vy, uz konecne nemam s cim. Cca pokud byste uvedl nejaky rozdil 400t tak pro me 2roky. A zustatkovka elektriky porad u me jeste bude. Bude jezdit kolem komina stale tech svych 200-300 za den ve firme po meste. Komfort tankovani mam ok. Pres noc klidne doma a pres den jednou k DC nebo na DC u sebe na firme. Radius dojezdu mi vyhovuje. Je presne takovy jaky potrebuji. Samozrejme se tesim.na Teslu 3 do ktere pujdu a kde bude dojezd vetsi. Zhodnoceni neinvestovanych penez? Nerozumim. Zhodnoceni investovanych penez ano – prvni auto v mem zivote kde se mi naklady za 2roky vrati. A jeste s dobrym pocitem ze co delam a nepalim benzin naftu nebo plyn v zarizeni co ma ucinnost 25% a vypousti exhalaty a hobluje brzdove desticky a to vse dychame. Asi holt jsme kazdy jiny i kdyz Vam fandim, kdyby alespon sel ted kazdy z nafty a benzinu na CNG hned a do elektriky casem az spadnou ceny tak by bylo lip.

              1. A z toho plyne co? Ze se vam to vyplati. Ale neplyne z toho,
                A z toho plyne co? Ze se vam to vyplati. Ale neplyne z toho, ze se mi to vyplati. A taky z toho plyne, ze se to naproste vetsine lidi proste nevyplati. A o tom to je.

                Rocni najezd 70kkm, dalsi ucastnik o titul „jsem furt v prdeli“. Mimochodem je to 2,3h denne vcetne sobot, nedeli a stedreho dne. Tak to fakt nechci.

                1. Dovozujete porad jenom to co si myslite a kalkulujete vy.
                  Dovozujete porad jenom to co si myslite a kalkulujete vy. Opravdu nejezdim ani s tema C zerama. 3 x 60t km bych fakt nedal.

                2. Nejsem naprosta vetsina lidi. Rad jdu proti proudu. I
                  Nejsem naprosta vetsina lidi. Rad jdu proti proudu. I prakticky na silnici. Kdyz jedou do prace ja jedu na druhou stranu, to same odpoledne. Chodite do prace? To chcete? No vidite. Ja do prace jako takove nechodim. Muzete mi prosim detailne spocitat tu mou casovou usporu oproti treba Vasi? Myslim ze pracovni doba je 8.5hod + prumerna doba do a z prace hodinu? O to vic radsi jezdim elektrem a kocham se. Vite Vas nahled a pocty jsou tradicne scestne protoze mate klapky na ocich a jinak premyslet neumite.

                3. Ale mate pravdu. Od te doby co mam elektro a volnost pohybu
                  Ale mate pravdu. Od te doby co mam elektro a volnost pohybu skoro zadarmo s vetsim komfortem rizeni a s obyvackem za zadkem tak v aute travim vic casu nez drive. Jezdim vice s detmi na vylety, koupat se treba do ruznych aquaparku, jezdim vic za mamou a za prateli a i hodne jezdim o dovolenych. To co jsem u spalovaku bral jako nutne zlo, opotrebovavalo se neustale a kazdych 400km me stalo minimalne 1000kc. Od doby elektra tyhle naklady setrim a radsi je davam do poznani, cestovani, dobreho jidla. Je to zmena k lepsimu a i mam dojem ze neco delam pro ostatni. Nepalim jim benzin pred cumaky a nesmirgluju jim brzdove desticky pod nosem. A poprve v zivote rekuperuju tzn vracim cast energie zpet ktera by prisla jinak vnivec. Proc to nedelat kdyz to jde? Proto jsem furt v prdeli, na vyletech. To vy jste si to spojil s praci a s dojizdenim do prace. Ale to ja nemam.

              2. Nový e-NV 200 stojí v nejlevnější ceníkové ceně
                Nový e-NV 200 stojí v nejlevnější ceníkové ceně 1.086.000,- Kč, takže rozhodně je s čím srovnávat.
                To, že čerpáte dotovanou energii z ČEzu, je logické, protože z vlastní elektrárny nejste schopen získat takový výkon, abyste podle svých potřeb auto dobil.
                Standardní ceny hybridních elektráren 7kWp začínají na 400tis. Kč (po započtení dotace)a zabere to cca 70m2 střechy. Tato elektrárna je schopna v ČR vyrobit v nejepších měsících (5-8) cca 30 kWh denně. Nový e-NV 200 má baterii 40 kWh dojezd 200-300 km. 9-4 měsíc nenabijete z vlastní fotofoltaiky ani 100 Km/den. A to vše je ideální scénář natočení střechy na jih ve správném úhlu.
                Takže když započítám investici v rozdílu v ceně pořízení vozu, investice do FVE, tak to prostě ekonomicky nikdy nemůže vyjít. Ten rozdíl je milion. Když budu počítat normální zhodnocení 7% p.a., z milionu, tak mám za 10 let, kdy se vám vrátí investice svůj milion a ještě dalších 700tis. Vy máte vysloužilé panely na střeše a baterii na hranici životnosti. A oba máme dvě plechovky, které jsou dobré do šrotu.
                Já vám, a vám podobným, také fandím. Díky nadšencům, kteří neumí počítat, si za 10 let pořídím elektromobil za cenu standardního vozu, postavím FVE, která bude mě bude stát maximálně polovinu dnešní ceny a bude mít mimimálně o 30 % vyšší výkon a uložím to do baterie, která bude mít v dnešních cenách minimálně 3 násobnou kapacitu.

                1. Elektrarny. Zase Vam ta hlava skoci nekam jinam bez
                  Elektrarny. Zase Vam ta hlava skoci nekam jinam bez souvislosti a delate ucet bez hostinskeho. FVE mam 2x30kw dokoncene pred 2012. Tzn na strechach a vykupni cenu mam garantovanou na 20let. Tam kde jsou nebyim a jezdit si tam zatim nabijet nehodlam. Za jak dlouho se investice do nich vratila vam sdelovat nebudu ale docela dobry.. pokud si udelam zeleny bonus tak mimo zaplacenou elektrinu si ji budu moc spotrebovat. Vloni cca dohromady 70 000kwh, nissan jezdi v prumeru za 18kwh/100km at nezeru zaokrouhlime na 20at se to lepe pocita. Takze 350000km? To jste se docela sekl. Stacit mi to bude jeste do 2032 cca na provoz 5aut ktere uz skoro mame. 2x czero, 2x nv200 a tesla 3 bude za chvilku.

                2. Jo a to vase teoreicke zhodnoceni 7% je asi jen vase teorie.
                  Jo a to vase teoreicke zhodnoceni 7% je asi jen vase teorie. Kdyz date penize do klasickeho fondu tak dostanete s bidou 5% hruby vynos ktery vam stat zdani 15% a jeste ptlroti tomu vam nasadi zatim jen 2,5% inflaci. Jenom hloupy by hral tuhle hru pro masy. Kdo je chytry a umi si nikdy prostredky nemuze dat nekam na blby h 7%

                3. Za tech 20let nebudu mit vyslouzile panely ale stale panely s
                  Za tech 20let nebudu mit vyslouzile panely ale stale panely s 80% ucinnosti oproti novym a nekolikrat zaplacene. A pravda ze tech 5plechovek bude vyslouzilych. C zera budou asi v recku jezdit jenom k plazi 10km a z baru do baru a z nv200budou uloziste k FVe ale asi je necham pozlatit protoze kazde minimalne vydelalo na svou teslu3 a ty c zera take. A vy jste to propas a nenaskocil a budete do toho skakat za 10let. To iz bude dan ze slunce a ze vzduchu a to ja uz budu teda jinde nez v cesku. Jako kdyz nedelate do pekny buchty co jde kolem a odlozite to za 10let. To neni ani chytrost a ani vyhoda, to je fakt hloupost. Protoze vzdy a vsude se to rentuje tem co do toho skoci prvni a jsou v tom vyjimecny. V okamziku kdy s tim zacne masa a vsichni tak uz se to nerentuje. Tak si jdete na tech 10let zase lehnout. Ale je to fajn ze je vas hodne. Super. O to vic si to uzivame. Az do toho naskocite tak my uz budeme zase jinde a ten vydobanej pisecek vam radi prenechame.

                4. Vite hloupe je ze si neco vsugerujete i kdyz o tom nic nevite
                  Vite hloupe je ze si neco vsugerujete i kdyz o tom nic nevite a z toho fabulujete.
                  Takze NVe200 ne nove ale ojete s 24kw baterii za 300t bez dph.Najizdi kolem 6t mesicne, strida se na nem vic lidi. Rocni najezd 70t km a oproti drivejsi dodavce setri 3kc/km. Ted skuste zapnout zavity a sdelte mi za jakou dobu bude zaplacen a tzv odbydlen? Za rok a pul? A muzu vam rict ze takhle bude skakat 4roky urcite, klidne zbytek kolem komina az bude chabrus na kapacitu. To nam ve firme staci. Za 3.5roku dostane asi jine baterie, budou i levnejsi a muze dostat i 40kw a ty puvodni pujdou do uloziste.

        2. „…ano, „co bych na elektromobilů chtěl opravovat“, až
          „…ano, „co bych na elektromobilů chtěl opravovat“, až přestane jezdit, pošlu ho do šrotu a koupím nový.“

          Jde o to, že za celou životnost auta v případě elektromobilu neměníte rozvody, protože tam nejsou. Není tam výfuk, DPF, vstřikovače, startér, alternátor, startovací baterie (jen budící), vysokotlaké čerpadlo…

          Pokud byste chtěl koupit nové auto a jezdit s ním 20 let a ani jednou nejet do servisu, tak s elektromobilem je to dokonce možné.
          Byť by bylo dobré alespoň jednou za pět vyměnit olej v reduktoru (náklady: 300Kč doma, 2000Kč ve značkovém servisu.)

            1. Treba ano, ale cena spalovaciho motoru bude uz jenom vyssi z
              Treba ano, ale cena spalovaciho motoru bude uz jenom vyssi z duvodu emisi a cena baterky bude uz jenom nizsi. A ty puvodni z auta se zuzitkuji do bateriovych ulozist. Podle me to zapada a neni to blby. Jo a ty hlinikovy tesly taky nerezavi, takze i za 20let budou jezdit, treba v africe kde jim hodne sviti slunce nebo z nich motory budou tocit s cerpadly na vodu.

              1. Já jenom, že nesdílím váš optimismus a pořád si
                Já jenom, že nesdílím váš optimismus a pořád si myslím, že jako řada jiných „investic“ je tohle zatím nesmysl. Není to investice, je to jen útrata. Ale tak pokud má člověk prachy, nechť si dopřeje. Také bych si rád dopřál EV.

                1. Podle me je to investice. Presunovat se potrebuje skoro kazdy
                  Podle me je to investice. Presunovat se potrebuje skoro kazdy clovek. Ten kdo to umi vyresit pesky nebo na kole je to lepsi reseni. Pro valnou cast je auto nezbytne zlo. U kazdeho auta se muzete rozhodnout maximalne ze koupite ojete s vetsi spotrebou a vetsimi naklad na servis nebo nove s mensimi naklady na servis a na palivo. U spalovaku obecne koupite neco za treba za pul milionu cca kazdych 10let a za zivot najedete 1mil km. To je treba zase 2mil za palivo + 1mil.za servis. No a u elektroauta mam ted poprve pocit ze jsem ty druhe dve polozky, servis a palivo minimalizoval na daleko nizsi uroven. Jako kdyz si koupite domu kamna co do nich neladujete uhli ale jedou na slunce co skoro nic nestoji. Zkratka ze jste utekl z lopaty a delate neco jinak. Proto i fandim ludem co jezdi na CNG, LPG, sdili auta ap. Tzn minimalizuji naklady na xopravu a mohou usetrene prostredky dat na neco jineho smyslplnejsiho.

                2. Je ale zajimavy ze vsichni kolem me co maji EV se chovaji
                  Je ale zajimavy ze vsichni kolem me co maji EV se chovaji podobne jako ja. Od doby co jim doma stoji v garazi nabita elektrika s naklady na provoz jiz skoro nic tak vsechny svrbi prsty. Pojedeme tamhle na hrad, vykoupat se, do hospody kde dobre vari a tech 1000kc co usetrime dnes na palivu prozereme nebo dame do kultury nebo za listky na hrad nebo do aquaparku. Jako ze to auto poprve v zivote neodcerpava za provoz z rodinneho rozpoctu penize. To driv nebylo. Bylo to driv nutne zlo co jenom zralo a zralo. Ted je to rodinny pritel co slouzi a velmi levne. Detem vysvetlite proc se da chovat vice ekologicky jak se da z kopce vratit kus energie zpatky ktera by jinak prisla vnivec, proc neni nutne skoro pouzivat brzdy a smirglivat je na jemny prach a co je to za prcu kdyz si vedle vas stoupne na cervenou magor co turuje tuningovy auto a jak tam klapne zelena tak mu s dodavkou ujedete.

                3. No nevím jestli jste počítal návratnost „investic“ ani
                  No nevím jestli jste počítal návratnost „investic“ ani nevím kolika let se ještě hodláte dožít a dožít se tak návratnosti.

                  Vždycky si vzpomenu na klasické „nechci slevu zadarmo“.

                  A taky mi to připomnělo moji mamku, když jsem ji vysvětloval, že nic není zadarmo, vždycky to „zadarmo“ musí někdo nějak zaplatit. Ale tak i dobrý pocit má svou cenu, to je pravda. Ale pochybuji, že to někdo počítá.

                4. Navratnost investice 2roky. Jak rikal Paroubek “ kdo z Vas to
                  Navratnost investice 2roky. Jak rikal Paroubek “ kdo z Vas to ma “ a dobry pocit k nezaplaceni. A doufam ze tu vydrzim dele nez ty 2 roky a kdyztak bude auto dal jezdit bez me.

                5. Můžete někam hodit celý výpočet? Včetně investice do
                  Můžete někam hodit celý výpočet? Včetně investice do EV, FVE … atd?

                6. Asi do mailu. Tady je halda neprejicich lidi co to neskousnou
                  Asi do mailu. Tady je halda neprejicich lidi co to neskousnou a budou nenavistne stvat.

                7. No já sem mail nedám. 🙂
                  No já sem mail nedám. 🙂

                8. si zaloz nejakou tu 15minutovou schranku
                  si zaloz nejakou tu 15minutovou schranku

                9. Díky za tip. Ještě jsem to nezkoušel. Tak večer.
                  Díky za tip. Ještě jsem to nezkoušel. Tak večer.

            2. Dokud nebudou na trhu SS baterie (solid state battery), je
              Dokud nebudou na trhu SS baterie (solid state battery), je nutné si vybírat elektromobil i s ohledem na to, zda má nebo nemá aktivní chlazení baterie (potřebujete-li časté rychlonabíjení).
              Při správném výběru vozu a zacházení je baterie elektromobilu doživotní už dnes.
              Automotive baterie jsou navrženy jako díl, který nemá předepsanou údržbu ani výměnu.

    1. Servisovat ho umí značkový servis, dodavatel vozu. Řadu
      Servisovat ho umí značkový servis, dodavatel vozu. Řadu věcí dělají i neznačkové servisy (pneu, skla, opravy podvozku…).
      Některé neznačkové servisy se toho můžou bát, podobně jako LPG.
      Otázka je taky, co byste na tom chtěl servisovat?
      Řada elektromobilů nebyla nikdy v servisu.

    2. Ta hláška se spotřební dani mne vždy stejně
      Ta hláška se spotřební dani mne vždy stejně pobaví:)
      Majitelé BEV již léta platí, stejně jako další odběratelé elektřiny v ČR, z každé kWh Daň z elektřiny, která je vlastně speciální spotřební daň na tuto komoditu. Dále ještě poplatek za OZE. Ve finále majitelé BEV odvádí takto státu za každý km více peněz, než majitel vozu na CNG na spotřební dani z paliva:))))

      1. A opravdu si myslíte, že stát nezareaguje na výpadky
        A opravdu si myslíte, že stát nezareaguje na výpadky příjmu do rozpočtu, až bude většina provozu v elektromobilech? Není to málo, o co stát přijde tím, že nebudeme kupovat naftu a benzín. Je to cca 12,- z litru. Na kolik navýší daň z kWh?

        1. Nemyslím, ty snahy dnes už na vládní úrovni jsou. Ale
          Nemyslím, ty snahy dnes už na vládní úrovni jsou. Ale většina příspěvků na toto téma je psána zavádějící dikcí. Tedy, dnes není elektřina nijak daňově zatížena, ale počkejte až stát zavede Spotřební daň, to vám ekologicky sklapne… Přitom jako jediná mantra se uvádí právě ona spotřební daň a o dani z elektřiny jako by nikdo nikdy neslyšel…
          Vlastně by mne zajímalo na čem AKTUÁLNĚ vybírá stát více. Na spotřební dani za benzín, nebo na dani z elektřiny, příspěvku na OZE a dividendách od polostátního ČEZu? Samozřejmě v přepočtu na ujetý km.

        2. Výpadek rozpočtu je těch 100 miliard Kč ročně, co
          Výpadek rozpočtu je těch 100 miliard Kč ročně, co posíláme nenávratně pryč do Ruska nebo Arábie. Takhle ty peníze zůstanou převážně u nás a lidi je utratí za něco jiného a z toho odvedou daň. Nebo si myslíte, že díky levnější dopravě najednou všichni začnou šetřit a syslit peníze doma? Jinak totiž nechápu ten imaginární „výpadek“.

            1. Pokud lide nesetri (myslim si, ze nasetri urcitou castku a pak
              Pokud lide nesetri (myslim si, ze nasetri urcitou castku a pak uz jen utraci, protoze do hrobu si to asi bere jen malokdo), tak stat si nakonec vezme 100%. Vy si neco koupite, stat vezme 21%. 79% dostane prodejce, ktery zaplati dan ze zisku, zaplati zamestnance (+ socialni zdravotni), zamestnanec zaplati dan a socialni zdravotni, zbytek utrati a mate uzavreny kolobeh, kde lide utrati (temer) vse, co dostanou a penize dostane stat a zdravotni pojistovna, ktera je taky temer vsechny utrati. Takze pokud se budou nakupovat vyrobky vyrobene zde (a zisk zdaneny zde), tak stat dostane vic penez nez na spotrebni dani. Nebo se pletu?

              1. Tak to je asi tak. Takze i veci dovezene ze zahranici
                Tak to je asi tak. Takze i veci dovezene ze zahranici zpusobuji odliv oenez z vlastni ekonomiky. Ale na druhou stranu hodne veci vyvazime. Zahranicni obchod take prispiva k ekonomice. Obecne je asi lepsi pokud se nenakupuji veci do spotreby ale veci do vyroby. Ale to je jina diskuse. Napriklad kdyz se od valky zvysila produktivita prace treba o 100% kde ty procenta jsou kdyz ludi si stejne zaplati jidlo, najem, dovolenou a pribyl piuze jeden volny den navic -sobota. Proc se uz nepracuje treba jenom 4hodiny denne?

        3. Akorat nevim jak? Jako ze zvedne elektrinu treba ze 4 na 12kc
          Akorat nevim jak? Jako ze zvedne elektrinu treba ze 4 na 12kc pro vsechny domacnosti? To jsem zvedavy. A zakaze mi strcit si auto doma do zasuvky nebo me nabijeni z FVE? Myslim si ze dzin je venku z lahve a uz ho tam zpatky nenarvou. Ledaze by jsme vsichni platili dan na hlavu ze slunicka?

          1. Myslim, ze pekny priklad na tema „kdyz budou chtit“ je paleni
            Myslim, ze pekny priklad na tema „kdyz budou chtit“ je paleni koralky. Taky palirny nemaji zadny technicky prostredek, ktery je po xyz litrech vypne. A i kdyz po tobe nikdo nepujde, kdyz si vypalis flasku doma, tak to neznamena, ze to projde ve velkem jako podnikani.

                1. To ano. Ale ve firme mam svou nabijecku.Jak doma zjisti ze to
                  To ano. Ale ve firme mam svou nabijecku.Jak doma zjisti ze to nejde do topeni a do kuchyne ale fo suta? Jak vam prerusi kabel z vasi fotovoltaiky do auta? Muzou cokoliv. Muze byt valka.

                2. Ze financak porovna knihu jizd s odvedenou dani z paliva si
                  Ze financak porovna knihu jizd s odvedenou dani z paliva si umim predstavit celkem snadno. Ale samozrejme, zatim to nikomu za to usili stat nebude.

                3. Nerozumim. Dan z paliva tzn z elektriny platim. Je zatizena
                  Nerozumim. Dan z paliva tzn z elektriny platim. Je zatizena dph.

                4. Jste naivky oba dva… Stat uvali rocni dan primo na BEV napr
                  Jste naivky oba dva… Stat uvali rocni dan primo na BEV napr podle vykonu nebo tridy. Proc b mel nekoho kontrolovat doma? Ale.to bude jeste par let trvat, nas to trapit nemusi.

                5. Tak si to par let jeste uzijeme pak vyhodime po odpisech z
                  Tak si to par let jeste uzijeme pak vyhodime po odpisech z firmy a zaregistrujeme jako ojetinu v Recku. Tam je svet jeste v poradku.

        4. Stejnou logikou by měl tedy podle Vás stát postihovat i
          Stejnou logikou by měl tedy podle Vás stát postihovat i hybridní auta? Jak k tomu tedy přijde když hybrid bere 4 litry místo 8? Časem až bude hodně hybridů tak jim stát dodaní jejich nízkou spotřebu?

          Když jsem před 25 lety začal jezdit š105 na LPG tak mě taky každý říkal, že sem to tam neměl dávat, že zvednou ceny plynu.

          No a co po 25 letech LPG stále na polovině ceny benzínu.

          Pokud chcete jezdit na proud nebojte se toho, než se něco zavede, tak už auto určitě bude ve šrotě.

    3. Taky moc nechápu k čemu je dobrý ten zákon o tom, že
      Taky moc nechápu k čemu je dobrý ten zákon o tom, že nabíjecí stanice musí být přístupné pro všechny bez registrace, když jim zavedou 3 násobnou cenu a tím to obejdou.

      Jinak za pár let si 3x dražší auto rád koupíte, aby jste nemusel autobusem.

    1. A zalezi na tom? Z hlediska spisovne cestiny je (v danem
      A zalezi na tom? Z hlediska spisovne cestiny je (v danem vyznamu) spravne oboji a nikdo to nepochopi tak, ze jdu necim mlatit do auta. Tak proc vyrabet neexistujici grammar nazi problem… At si kazdy pouziva co chce.

      EDIT: Abych byl konstruktivni, tak mi prijde prirozenejsi „nabijecka“, ale ve vyznamu doplneni zasobarny baterie „dobit“ (zbozi do regalu nebo kredit u telefonu se taky doplnuje, ne naplnuje).

    2. Jasně, že je to jedno.
      Často se tady proti „dobití“ kdekdo

      Jasně, že je to jedno.
      Často se tady proti „dobití“ kdekdo ozývá.
      Ale mnohokrát jsem slyšel vyšťavenýho člověka říkat : „potřebuju dobít baterky“. A rozhodně tím nemyslel, aby ho někdo ubil k smrti. Ani jednou je nikdo nechtěl nabít.
      Takže je to úplně fuk.
      Je tu také jistá podobnost se sklenicí – pokud má někdo prázdnou, chce nalít, pokud z poloprázdnou, chce dolít.
      A my nikdy s prázdnou nedojedeme, takže dobít mi přijde vhodnější.

    1. EVmapa má obdobný luxus. Buď zaplatím volbou Přímá
      EVmapa má obdobný luxus. Buď zaplatím volbou Přímá platba, tedy platím platební kartou přes platební bránu přímo na místě, nebo zaplatím z předem nabitého kreditu, který jsem si předem nabil doma opět přes platební bránu, ovšem v klidu a v teple. Za mě vítězí jednoznačně 2.varianta. A aplikaci nepotřebuji, už i tak jich mám v telefonu dost, stačí web.prohlížeč telefonu.

      Co se týká 3Kč/kWh, resp. ceny za nabíjení obecně, tak EVmapa má takovou cenu, jakou si určí provozovatel stanice. Může to být klidně třeba 1Kč/kWh, nebo 2Kč/kWh, nebo taky zadarmo, prostě podle toho, jak který provozovatel rozhodne a nakolik chce dotovat zbytek nákladů ze svého. Kdyby byl býval šel E.ON pod EVmapu, tak mohly být klidně i ty jeho 3Kč/kWh přes EVmapu. Jinak nedělejte si iluze, ty 3Kč/kWh jsou jen dočasně.

            1. I slovo „domluví“ jsem měl dát do uvozovek. 🙂
              Navíc, už

              I slovo „domluví“ jsem měl dát do uvozovek. 🙂
              Navíc, už si to přesně nepamatuji – to vyznělo „nějak domluví“ – netýkalo se to ani tak ceny samotné, tu si samozřejmě domlouvat nebudou, ale především způsobu účtování, případné časové složky atd. atd. atd. Nechytejte mě prosím za slovo. 🙂

              Tu „případnou domluvu“ jsem zmínil především s ohledem na dočasnost 3Kč/kWh – z dlouhodobého hlediska je to samozřejmě cena neudržitelná. Takže teď nasadili 3Kč/kWh a dál předpokládám, že to po nějakém čase vyhodnotí, zejména s ohledem na to, kam se posunou ostatní… a pak to případně upraví.

              1. Nechytam. Pouze reaguji. Samozrejme ze vsichni chteji casem
                Nechytam. Pouze reaguji. Samozrejme ze vsichni chteji casem vytahnout cenu nahoru.
                Alemyslim si ze se prepocitali a bude to jinak nez u benzinu. S nastupem velkobatrkacu uz nejste tak zavisly na jejich dc nabijeni pro valnou cast rocniho najezdu a vystacite si s domacim.AC nabijenim. Auto vetsinu zivota stoji a nejezdi. Takze DC opravdu asi jenom pri obcasnem vetsim dennim najezdu a pri ceste na dovolenou. Takze podle me maji prostor jenom pokud jejich cena bude o trochu vyssi nez domaci cena. I tam maji prostor k vydelku. Silova elektrina porad velke hrace stoji dost pod 1kc/kwh.

                1. To je sice pravda, ovšem jsou tu například platby za
                  To je sice pravda, ovšem jsou tu například platby za rezervovaný příkon, které se platí, i když třeba nikdo nenabíjí. A dneska všichni sní ne o nabíjení výkonem 50kW, ale o 150kW či 350kW v zájmu co nejrychlejšího nabíjení.
                  Uvidíme, kam se to posune časem.

                2. Platby za jistic a rezervovany prikon je mytus. Dnes uz si
                  Platby za jistic a rezervovany prikon je mytus. Dnes uz si muzete vyjednat odber i bez tohoto poplatku.
                  Take si asi u Lidlu nebudete platit rezervovany poplatek na odber 8rohliku denne. To je anachronismus pochopitelny jen u velkych odberatelu a fabrik.

                3. Co se týká plateb za rezervovaný příkon a dalších
                  Co se týká plateb za rezervovaný příkon a dalších nákladů. např. pronájmy pozemků, údržba stanic (třeba taková rozbitá koncovka je pěkná pálka, výměny filtrů), dálkový dohled, podpora, back end atd. atd. atd. – asi by bylo nejlepší, kdyby se nám tu k tomu vyjádřil někdo kvalifikovaný.

                  Pane Horčíku, to by byl námět na článek „Kolik stojí provozovatele rychlonabíjení“.

                4. To chapu. Je mi jasne ze zatim nikdo z nich nevydelava. Dekuji
                  To chapu. Je mi jasne ze zatim nikdo z nich nevydelava. Dekuji jim. My jdeme take do sve nabijecky ale pro svou flotilu kde se to rentuje. A nepocitam zadny zisk z kolem jedoucich.

                5. me by zajímalo jestli se musí z nabíjení (na stojanech)
                  me by zajímalo jestli se musí z nabíjení (na stojanech) také platit 495 Kč na OZE, jestli ano tak je to „debilita“

                6. K cemu je normalnimu smrtelnikovi 350kw nabijeni?
                  K cemu je normalnimu smrtelnikovi 350kw nabijeni?

                7. Nám dvěma k ničemu, ale vysvětlujte to všem, co chtějí
                  Nám dvěma k ničemu, ale vysvětlujte to všem, co chtějí „nabít do 10min“ jako u spalováku. 😉

                8. To jsou pomatenci co si jeste k elektromobilite jeste ani
                  To jsou pomatenci co si jeste k elektromobilite jeste ani nepricuchli. Jo chceme vetsi dojezd a vetsi rychlost dobijeni. Ale ne za drahou cenu. A v urcitem okamziku to staci. C zero jako nakupni taska do mesta si vystaci se zasuvkou na 220v -10A a udela haldu prace a radosti. Zadne ranni coudeni a studene stary spalovaku. Jo na cestu na dovolenou to neni. Ale oni to nepochopi. A ja jsem ta to rad a pidporuju je. Jeste ze tehle je hodne. Co bychom delali kdyby si to zitra koupili vsichni?

                9. Dave:
                  To ranní čoudění je problém lenosti a neschopnosti.

                  Dave:
                  To ranní čoudění je problém lenosti a neschopnosti. Podle ekologistických pošuků jej nahradí kvanta stojanů po obcích, mraky parkovacích ploch k tomu a mnoho MWh ztrát v podobě různých NN cancourů s ohromnými proudy.

                10. Tak kazde auto musi nekde parkovat uz ted. Jestli u toho bude
                  Tak kazde auto musi nekde parkovat uz ted. Jestli u toho bude jeste zasuvka tim lip. A dalsi krok.je snizit pocet aut. Carsharing pujcovani. A k tomu je elektroauto lepe stvorene nez spalovak.

                11. Dave:
                  Tzv. carsharing je hipsterský úlet. V praxi to

                  Dave:
                  Tzv. carsharing je hipsterský úlet. V praxi to fungovat nebude.
                  Auto je složitější zařízení, než nákupní vozík.

                  Ty parkovací plochy jsou zhovadilost i v souvislosti s normálními auty – lenost, neschopnost dojít kousek pěšky nebo použít hromadnou dopravu.

                12. Ve francii se to nepovedlo. Lidi ty auta vraceli vybydleny.
                  Ve francii se to nepovedlo. Lidi ty auta vraceli vybydleny. Prodelali to asi 7milard. Lidi jsou holt hovada.

                13. U nás to funguje dobře, stále to rozšiřují, dnes se dá
                  U nás to funguje dobře, stále to rozšiřují, dnes se dá i půjčit auto v Praze a vrátit v Brně

                14. Jenže je to dost drahý. Cca tisícovku na den a k tomu 5-6
                  Jenže je to dost drahý. Cca tisícovku na den a k tomu 5-6 Kč za km. A co hůř, neustále se mění ceník. Jednou hodinová sazba, pak balíčky hodin s km, pak zase minutová, které se po 30 minutách automaticky překlápí na hodinovou a po 5 hodinách na denní… Nedá se to vůbec předvídat. Myslet si, že nebudu mít auto a budu používat tohle nejde, protože se na to nedá dlouhodobě (v řádu let) spoléhat.

                  A není to bez problémů: 4x jsem reportoval poškození auta (karoserie), 2x u elektra chybějící kabel Type2, 1x nefuknční ČEZ chip, 1x vyměněné kolo za rezervní.

                15. Bavíme se o C4W? Občas tam nějaký problém musí být, to
                  Bavíme se o C4W? Občas tam nějaký problém musí být, to je jasné. Tohle je samozřejmě pro lidi, co potřebují auto 1-2x za týden na pár hodin s nájezdem max 100km, nebo 1x za 14 dní na víkend na chatu vzdálenou cca 100km, jinak to nedává smysl. To si rovnou mohu vzít Octávku za 7,5 tis. na měsíc operák a platím jen benzín.

                16. Ano.
                  Se současným ceníkem opravdu musí jezdit hodně

                  Ano.

                  Se současným ceníkem opravdu musí jezdit hodně hodně málo.

                  Pro mne to byla dobrá příležitost vyzkoušení elektromobilů, se kterými jsem neměl do té doby žádnou zkušenost a toho sdílení jako služby.

                17. Ale halda mladych lidi nechce nebo nepotrebuje auto. Pujcit si
                  Ale halda mladych lidi nechce nebo nepotrebuje auto. Pujcit si ho je in. A az bude jezdit samo tak budou moc chlastat a fetovat i v aute. Nirvana.

                18. Naprostý souhlas, možná až na to mladých, myslím, že je
                  Naprostý souhlas, možná až na to mladých, myslím, že je to pro všechny bez rozdílu věku. Jsem již rok bez auta a nemůžu si to vynachválit. Pravidelně servisované, umyté, přezuté, čisté (holt nejsme Francouzi :)), s dálniční známkou, max. 2 roky staré a k tomu všemu to vychází levněji než vlastní auto. Aktuálně používám z 99 % AJO – 15 Kč/hod. + 4,5 Kč/km. S vlastním při započtení všeho vč. ztráty hodnoty jsem se nedostal pod 6 Kč/km a to to byla vždy stará plečka za pár desítek tisíc.

                19. Jo take souhlas. Pro lidi co ho nepotrebuji kazdy den bezva
                  Jo take souhlas. Pro lidi co ho nepotrebuji kazdy den bezva reseni. Proc se prudit s vlastnictvim. Casem si objednate a auto samo prijede a vratite kde chcete nebo samo odjede. A z center mest konecne zacnou auta ubyvat. Stoji tam plecky cely tyden aby jely v sobotu na chatu a zpatky 50km

                20. No, proti car4way, se kterým mám více než roční
                  No, proti car4way, se kterým mám více než roční zkušenost, je to hodně levné. Zóny jsou výrazně menší a dosud jsem si žádného toho auta nevšiml. Kolik mají aut v ulicích?

                21. Je to trošku odlišné a vhodné pro jiné situace. Ajo má
                  Je to trošku odlišné a vhodné pro jiné situace. Ajo má pouze malé zóny (cca městské čtvrti), kam se musí auto vždy vrátit, takže je to ideální třeba na nákupy – za 1-2 hoďky dáte 15 Kč a 4,5 Kč/km, což je do blízkého obchoďáku s parkovištěm zdarma třeba jen 30 Kč. Car4Way je zase super, pokud potřebujete jet někam, kde je modrá zóna a tam ho nechat, to s Ajo nejde (musí se platit parkovné a pak ho stejně vrátit zpátky), takže se s ním do práce nesvezete.
                  Další rozdíl je v autech – u Car4Way velký výběr, u Ajo jenom nejslabší Fabie na plyn, takže na větší městské kopce na rozjezd je třeba vypínat klimošku, jinak se to nedá.
                  Co se týče počtu aut, tak jsou to desítky celkem (Praha a Brno), přesně nevím. U nás v Karlíně jsou to 3 auta a přes pracovní týden jsem nikdy neměl problém s dostupností minimálně jednoho, na víkend už to chce zarezervovat alespoň 1-2 dny dříve (opět rozdíl od Car4Way, kde jde rezervace jenom hoďku předem, tady klidně měsíc). Tady bych dal bod Ajo, protože se ta 3 auta neustále vracejí do zóny, kde to můžu mít maximálně kilometr daleko. Car4Way se v Karlíně moc neohřeje a cca v polovině případů tam nemám na výběr nic.

                22. At si delaji co chteji a honi cas. Jejich vec.
                  At si delaji co chteji a honi cas. Jejich vec.

                23. Ze by Kerosin a Dave byla ta sama osoba? Staci nahradit kouli
                  Ze by Kerosin a Dave byla ta sama osoba? Staci nahradit kouli rychlou nabijeckou. Ja to nepotrebuju, tak to zakonite nemuze potrebovat ani nikdo jiny…

                24. Nee. Chran pambu. Ani jedno. Jenom ja nepotrebuju 350kw. Kazdy
                  Nee. Chran pambu. Ani jedno. Jenom ja nepotrebuju 350kw. Kazdy kdo potrebuje at si voli jak chce. naopak kazdy kdo si koupi Porsche s 350kw nabijeni prispeje na vyvoj a i na levnejsi produkci. Jsem pro, vsechno rychleji a s vetsim vykonem. Akorat sakra kde s tim budeme jezdit? Jel jsem zase dalnici na brno. Ach jo.

                25. Proc zas ten „zbohatlik v Porsche“? Ne vsechno ma spotrebu
                  Proc zas ten „zbohatlik v Porsche“? Ne vsechno ma spotrebu osobaku (takze za jednotku casu tomu da 50kW nabijecka malo km) – auto tahnouci tezky vozik, rozvazkova dodavka typu „PPL“ (podle rozhovoru najezdi az 500km denne a urcite zamestnavatel nechce, aby se bincali treba dve hodiny z pracovni doby na pomale nabijecce)…

                26. Vadi mi kdyz vkladate do prispevku neco co nikdo nerekl a pak
                  Vadi mi kdyz vkladate do prispevku neco co nikdo nerekl a pak na tom stavite diskusi “ zbohatlik porsche “ jsem nikdy neuvedl, to je vase podvedoma asociace. Sam jsem jich mel 7 kousku ve spalovaku a uz jsou pryc. Psal jsem.ze at si kazdy koupi co chce. 350kw nabijeni treba. Je to kazdeho vec.

                27. Doufam ze se dockam 1000kw nabijecek. Budu se k nim.jako
                  Doufam ze se dockam 1000kw nabijecek. Budu se k nim.jako duchodce jezdit kochat s kriplkarou a poslouchat to sexy bzuceni jak to tam tece a tece to do tech designovanych aut.

                28. Mozna ze si pak udelam indukcni nabijeni kolem toho kabelu a
                  Mozna ze si pak udelam indukcni nabijeni kolem toho kabelu a kdyz nekdo bude brat tech 350kw tak ja si indukcne z toho kabelu jeste zadarmo dobiju tu kriplkaru.

                29. Pokud mam 100kw baterii a ujedu 400km v nasich podminkach jsou
                  Pokud mam 100kw baterii a ujedu 400km v nasich podminkach jsou to 4 hodiny jizdy. Pak jsem srozumen ze si dam obed a prestavku a hodina na dobijeni me nezabije. Ujedu 600km a pres noc mam zase nabito. Jo budou tu argumentovat tzv. hltaci kilometru co jezdi pravidelne a kazdy den 600km. To jsou ale chudaci. At si koupi vrtulnik nebo zmeni bydleni blize k praci. Travit zivot v aute?

                30. 😀 😀 😀 Sám bych to líp nenapsal. 😀 😀 😀
                  Ale

                  😀 😀 😀 Sám bych to líp nenapsal. 😀 😀 😀

                  Ale vážně – i Ing. Kuželka z ABB na Ampéru uvedl, že podle jejich předpokladů bude základem DC nabíjení i nadále úroveň 50kW.

                31. Jo to chapu. Radsi vic stojanu vedle sebe s 50kw nez jednu
                  Jo to chapu. Radsi vic stojanu vedle sebe s 50kw nez jednu 350kw a u ni citroen c zero co to blokuje a nepada to do nej

              2. Proc by cena 3kc/kwh mela byt neudrzitelna? Porad maji vice
                Proc by cena 3kc/kwh mela byt neudrzitelna? Porad maji vice nez 2kc zisk, cca 200% marzi a u zarizeni ktere nepotrebuje zadnou obsluhu. Podobnou marzi mely driv benzinove stanice a treba tank ono ale u produktu co stoji 25kc. A u ktereho musi hlidat kvalitu, dbat na protipozarni a jine predpisy.

              3. Tak to se načekají. Samozřejmě jako ve všech ostatních
                Tak to se načekají. Samozřejmě jako ve všech ostatních případech a nemusíme chodit ani mimo obor (CHAdeMO vs CCS, Yazaki vs Mennekes) se soukromá sféra na jednotném technickém řešení sama od sebe nedomluví. Teď je jenom otázka jak dlouho nechají veřejné autority zákazníky trpět než nařídí zavést jednotný účtovací systém s roamingem.

          1. Klidně by mohla, jak jsem uvedl výše. Není v tom problém.
            Klidně by mohla, jak jsem uvedl výše. Není v tom problém. Ano, EVmapa to nedělá zadarmo, ale ani back end spojený s vystavováním a zasíláním faktur, které bude registrovaným zákazníkům posílat E.ON, není taky zadarmo. No a ceny při jednorázovém nabíjení neregistrovaných zákazníků, tedy s využitím platební brány, budou 9Kč/kWh u AC a 11Kč/kWh za DC.

    1. V aplikaci nic takoveho nastavovat nejde. Jestli na orig
      V aplikaci nic takoveho nastavovat nejde. Jestli na orig wallboxu to netusim. Na tech co davaji do hotelu jako destination chargery jsem si niceho takoveho nevsiml.

      Ja pouzivam vsude wallbox od Inchanetu, ktery umi toto ridit kontinualne podle zateze hlavniho jistice. Instalace je pritom trivialni. Wallbox se instaluje jako kazdy jiny a jen na privodni tri faze se nacvaknou tri civky, ktere indukci napaji malou krabicku a ta odesila bezdratove do wallboxu informaci jakym proudem muze nechat auto nabijet.

            1. Teslacky wallbox vozim v aute + Mennekes 3x32A + ChadeMo
              Teslacky wallbox vozim v aute + Mennekes 3x32A + ChadeMo adapter a doma bude nejlepsi staticky wallbox na zdi klidne s automatickym rizenim proudu podle mnozstvi energie, ktere je prave k dispozici v dome. Signal je velmi jednoduchy je to PWM signal vytvarejici ridici napeti, auto pak automaticky reaguje nahoru i dolu. Moje apka umi i ten proud, ale ja to mam trochu jinak, treba nekdy dame rec… 😉 tesla.duzi.cz

      1. To je instalacni nastaveni aby to odpovidalo jistici. Switch
        To je instalacni nastaveni aby to odpovidalo jistici. Switch je uvnitr a neni urcen pro bezne prepinani. Dobre by bylo, kdyby se misto neho dal pouzit nejaky externi prepinac pro kazdodenni prepinani dle aktualniho vytizeni domaciho jistice. Mam 3x25A. A ne pokazde muzu zatizit stejnou zatezi. V aute lze omezit nabijeci proud, ale to by se musel pokazde zapnout display a to je otravne.

        1. Na tohle je opravdu genialni ten wallbox od Inchanetu.
          Na tohle je opravdu genialni ten wallbox od Inchanetu. Nemusite resit co vam doma bezi a hlavne jak to mate rozdelene mezi faze. Ona muze bezet pracka, susicka i varna konvice a pokud jsou kazdy na jine fazi tak se nic nedeje, ale pak se vam sejde ta pracka s klimatizaci na stejne fazi a mate problem.
          Vsude (ja doma, kolega s Skem, zamestnanec co jezdi Ioniqem, dokonce i u tchana) jsem objednal Inchanet a nemohu si to vynachvalit.

          Ps: Co kupujete za Teslu?

                1. Tak at slouzi. Preju hodne stastnych kilometru.
                  Treba se nekdy

                  Tak at slouzi. Preju hodne stastnych kilometru.
                  Treba se nekdy potkame pri nabijeni.

                2. Diky, napodobne. Koukam ze v avataru mate take cervene TMX.
                  Diky, napodobne. Koukam ze v avataru mate take cervene TMX. Asi vas s temi 100.000km naskokem nikdy nedozenu 🙂 Pro auto pojedu pristi tyden do Berlina.

                3. Uz 116tis.
                  Tak to bude pristi vikend urcite nejakej vylet. 🙂

                  Uz 116tis.
                  Tak to bude pristi vikend urcite nejakej vylet. 🙂

  6. Dokázal by někdo poradit co si pořídit pro dobíjení po
    Dokázal by někdo poradit co si pořídit pro dobíjení po celé Evropě (tedy jak západ, tak sever i jih)?
    Aktuálně si vyřizuji eon, ale rád bych měl nějaké další možnosti než budoucí roaming. Aktuálně počítám jen s Ionity, kde stačí registrace/app a je to 8eur za relaci.
    Budu rád, když to mít nějaký roaming.

    1. Celoevropske reseni ma snad jen Tesla. Ale doporucuji mrknout
      Celoevropske reseni ma snad jen Tesla. Ale doporucuji mrknout na https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/. Vyhledejte si nabijecky z daneho regionu a u kazde je nekolik doporucenych roamingovych karet. Je tam i funkce hledani nabijecek dle poskytovatelu a EV routenplaner. Navolite EV s dojezdem, typ nabijecky a ruzne parametry a hned vidite kde muzete nabijet. Maji take app Wattfinder. Stranka ma i forum pro elektromobilitu. Neznam lepsi stranky pro EV. Bohuzel Cesko neni moc zmapovane, jsme vychod.

      1. Počítám s tím, že jednou službou nepokryju celou Evropu.
        Počítám s tím, že jednou službou nepokryju celou Evropu. Spíš jsem doufal v to, že si objednám 3, 4 čipy, které budu vozit v autě a vždy budu mít skrze nějakou aplikaci/mapu a roaming kde nabít (levnější než enbw za 13kč/kwh). Teď jen dohledat, jaké poskytovatele vybrat.
        Wattfinder vypadá dobře, kouknu odpoledne ještě na ten web, díky.
        Jinak česko neřeším – eon/evmapa to jistí.

  7. Dne 18.3.2019 mi po úspěšné registraci došel tento
    Dne 18.3.2019 mi po úspěšné registraci došel tento mail:
    Vážený zákazníku,
    děkujeme, že jste se rozhodl využívat služby E.ON Drive.
    Do e-mailové schránky, kterou jste uvedl při registraci, Vám zasíláme informace o dalším postupu pro využívání služby E.ON Drive.
    V případě jakýchkoliv dotazů se na nás můžete obrátit a to na e-mail: emobilita@eon.cz
    Děkujeme
    Tým E.ON Drive

    Žádné další informace o dalším postupu pro využívání služby E.ON Drive tam nebyly. Tak jsem jim poslal dotaz, jestli budou schopni vyrobit a dodat mi kartu do 1.4.2019, kdy je plánováno zpoplatnění nabíjení na stanicích E.ON.

    1. Uctovani za odebranou kWh je rozumne, ale jen za predpokladu,
      Uctovani za odebranou kWh je rozumne, ale jen za predpokladu, ze bude i casove omezeni a penale za blokovani nabijecky (tak to ma Tesla u Superchargeru), tedy zavest poplatek treba za 20kc za kazdych dalsich 30 minut, prvni pulhodina bez casoveho poplatku.

      1. Souhlas. Aspoň by ubylo takových vysíračů, jako jsou ty
        Souhlas. Aspoň by ubylo takových vysíračů, jako jsou ty dva Fiaty 500e, které věčně blokují nabíječku v Jihlavě, kolikrát ani nenabíjí, jen blokují nabíjecí místa. V Třebíči to bylo podobné, ale tam to zřejmě „umravnila“ městská policie, která to monitoruje. 😉

  8. Rád bych věděl proč Eon vyžaduje při registraci nějaké
    Rád bych věděl proč Eon vyžaduje při registraci nějaké telefonní číslo a proč vyžaduje nějaké číslo účtu a nějaké evidenční číslo vozu. Vše si mohu kdykoliv změnit, tak nač to chtějí??
    Kdyby raději Eon zaslal na email po registraci obchodní podmínky a ceník v pdf.

    Jinak Eon chválím. Konečně něco co má hlavu a patu.

    1. Tel.číslo a číslo účtu jsou podle mě spíš pro
      Tel.číslo a číslo účtu jsou podle mě spíš pro bližší identifikaci zákazníka. Přece jen číslo telefonu nebo účtu nemění většina lidí každý den. Samozřejmě můžou existovat i výjimky, kdy by si nějaký „unterwasserman“ registroval předplacenku, kterou by po nějaké době neplacení faktur (viz problémy ČEZ) třeba zahodil. S číslem účtu, by to bylo horší. Ovšem to už jsou fakt extrémy. Nakonec E.ON má určitě bude mít možnost neplatičům účet zablokovat.

      Evidenční číslo vozu je SPZ/RZ a určitě to není dogma ve smyslu jeden účet = jedna RZ. Když bude někdo mít tři EV, tak je nesmysl, aby kvůli tomu měl 3 registrace, když stačí jedna – je to pohodlnější jak pro zákazníka, tak samozřejmě i pro E.ON (jedna faktura místo tří).

      1. Hele pro lepší identifikaci můžou chtít i číslo
        Hele pro lepší identifikaci můžou chtít i číslo občanky i číslo bot. Na druhou stranu existuje dnes i skupina lidí, kteří nemají ani účet a ani telefón a nemusí mít ještě ani to auto. Jako podmínku k registraci to považuji za zbytečné shromažďování nepodstatných informací. A myslím si, že mnoho majitelů EV bude v dohledné době měnit registrační značku.

        1. Ano, to je pravda. Pokud někdo nemá účet, tak by faktury
          Ano, to je pravda. Pokud někdo nemá účet, tak by faktury mohl platit eventuálně složenkami (což je opruz a navíc příšerně drahé a náročné na čas). Ovšem pokud někdo nemá telefon (resp. tablet s připojením na internet), tak nabíjení ani nespustí. Ano, může mu to spustit někdo jiný ze svého účtu, resp. mobilu.
          Nicméně ať už je to jak chce, E.ON to tak nastavil a pokud se to někomu nelíbí, tak to nemusí využívat, když nechce. Já to beru tak, že moje číslo telefonu, číslo účtu a RZ auta zná už tolik firem a institucí (včetně strejdy Googla, který zná i jeho polohu), že o jednu firmu víc nebo míň – z toho už se jak se říká „nestřílí“. 🙂

            1. Budou. Blbě jsem to napsal. Je docela možné, že když
              Budou. Blbě jsem to napsal. Je docela možné, že když někdo nemá ani účet, tak mu ani kartu nepošlou (aby se vyhnuli neplatičům) a nechají ho případně nabít přes platební bránu – ovšem když nemá ani telefon, tak ani nenabije.

              1. Obchodní podmínky:
                f) Poskytovatel zjistí, že Zákazníkem

                Obchodní podmínky:

                f) Poskytovatel zjistí, že Zákazníkem poskytnuté údaje jsou nepravdivé nebo neaktuální, nebo Poskytovatel bude mít důvodné podezření na podvodné jednání Zákazníka, nebo Zákazník jiným způsobem hrubě poruší Smlouvu. V takovém případě si poskytovatel vyhrazuje právo na pozastavení nebo i úplné ukončení poskytované Služby.

                Lze považovat změnu účtu, registračního čísla, nebo změnu tel.čísla za neaktuální v budoucnu tudíž k důvodu pozastavení poskytování služby?
                Ad absurdum, nemá-li žadatel v současné době jeden z požadovaných údajů, musí si je vymyslet? Registrační formulář je zřejmě vůbec nekontroluje, ale vyžaduje je. Pokud mají problém s neplatiči, tak můžou kartu posílat po zaplacení zálohy. Já vím, že je to blbost, ale osobně mi vadí, když někdo chce vědět věci do kterých mu je evidentně h…. . Oni mi pak odněkud volají a nabízejí levnější plyn…. elektřinu….půjčky…investice.

                Mimochodem všiml si někdo, že u registrace právnické osoby chtějí datum narození? 🙂

                1. Ten formulář má další mouchy:
                  – Od právnícké osoby

                  Ten formulář má další mouchy:
                  – Od právnícké osoby chtějí znát datum narození. Je to datum založení firmy? Nevyžadují žádné jmeno kontaktní osoby. (Proč chtějí to vůbec znát, i od fyzických osob?)
                  – Číslo účtu: Jaký účet: bankovní, zákaznický, jiný?
                  – Evidenční číslo vozidla, předpokládáte, že je to RZ. Je to tak, nevo je to VIN?

                  Myslím, že u E.ONu by se ještě jednou mohli podívat na ten formulář…

Napsat komentář