E.ON spustí 5 nových dobíjecích stanic u řetězce Globus, zpočátku budou zdarma

Nové dobíjecí stanice E.ON brzy spustí v Chomutově, Pardubicích, Plzni, Karlových Varech a Liberci. Budou disponovat standardy Mennekes, CCS Combo a CHAdeMO.

Rychlonabíjecí stanice společnosti E.ON u prodejny Globus
foto: E.ON

E.ON postavil a nyní spouští hned několik nových rychlodobíjeích stanic. Konkrétně se stanice E.ON nacházejí u obchodních řetězců Globus, a to v Chomutově, v Karlových Varech, v Plzni, Pardubicích a Liberci.

Všechny mají dobíjecí standard Mennekes, CHAdeMO i CCS Combo. A kdy budou stanice spuštěné? Hned co se objeví na naší mapě stanic, můžete k nim vyrazit dobíjet. A co víc, stejně jako další stanice společnosti E.ON umístěné u obchodního řetězce Globus, budou i tyto zpočátku zadarmo.

E.ON

97 Comments on “E.ON spustí 5 nových dobíjecích stanic u řetězce Globus, zpočátku budou zdarma”

  1. Eone, gratuluju, ale pověz nám, kdypak bude zase fungovat
    Eone, gratuluju, ale pověz nám, kdypak bude zase fungovat Č. Krumlov.. „Na opětovném zprovoznění se usilovně pracuje“, ale nedovedu si představit, kolik úsilí to musí být, když už je to několik týdnů mimo provoz.
    Ale jsem opravdu rád, že se staví. Jen mě moc mrzí, že se staví tam, kde už nabíječky jsou. A tam, kde nejsou, se stále nestaví. Co je to za strategii?

        1. Asi vím co myslíte – viz Kaufland v Hloubětíně, to tam
          Asi vím co myslíte – viz Kaufland v Hloubětíně, to tam mám chuť zaparkovat k zadní zdi čumákem ke stojanu 😀

          Ale všiml jsem si dalšího „nešvaru“… tentýž Kafuland, zavíračka… parkplac uzavřený. Chápu to správně že si neumějí na noc vypnout „Mennekes zdarma“ (chápu že Lidl to jednoduše odpojí celé) a tak radši zablokují i DC ke kterému je potřeba čip od ČEZu ?

  2. OFF
    Mohl bych poprosit o radu od majitelu BEV s yazaki

    OFF
    Mohl bych poprosit o radu od majitelu BEV s yazaki koncovkou AC nabijeni? Pokud bych koupi kabel jako je tento, poslouzi mi jako kabel ke 22 kW stanicim bez kabelu i jako redukce k 44 kW stanicim s mennekes typ 2 kabelem (konektorem)? Nebo musim koupit jak nabijeci kabel mennekes typ 2 pro AC stanice bez kabelu tak zvlast redukci z typ 2 na typ 1 jako je tato? Diky.

      1. Je to sice nelegalne, ale Typ2 kable idu nadstavovat dvoma
        Je to sice nelegalne, ale Typ2 kable idu nadstavovat dvoma sposobmi
        1. Skratenie plastu konektoru, aby sa dal uplne zasunut kablovy male do kabloveho female.
        2. Da sa pouzit typ2/typ2 spojka – ma jednu stranu z typ2 zasuvky aka je v aute

        Spojka sa da vyrobit aj s zamkom, ja mam bez zamku, no bezne ju bez problemov pouzivam.

        https://teslaclub.sk/forum/tesla-motors-forum/model-s/model-s-bat%C3%A9rie-a-nab%C3%ADjanie/29011-nabijeni?p=29053#post29053

            1. Myslim, ze som to pochopil a aj spravne
              Myslim, ze som to pochopil a aj spravne odpovedal.
              Najjednoduchsie je skratit typ2 stranu typ2/typ1 kabla o cca 10mm, potom sa bude dat zasunut do wallboxu/stlpiku s typ2 zasuvkov (bez kabla) – no bez funkcie zamykania, tiez ako predlzenie k wallboxu s kablom a typ2 konektorom a tiez na typ2 konektor kabla na AC 43kW ako sucast DC nabijacky.

              Zdoraznujem, ze odrezanim 1cm z typ2 konektora sa strati funkcia zamku na stlpikoch s typ2 zasuvkou, ktore maju funkciu zamykania.

              Podobne sa to da vyriesit typ2/typ2 spojkou – potom netreba typ2 konektor skratit.

              Riesenie samozrejme nie je uplne legalne, pretoze v oboch pripadoch nie typ2/typ1 kabel zabezpeceny proti vytiahnutiu.

              skrateny konektor na typ2 strane typ2/typ1 kabla funguje na kazdom aute s typ1 konektorom.

                1. spojku som vyrabal z dvoch zasuviek male a female typ2 kupene
                  spojku som vyrabal z dvoch zasuviek male a female typ2 kupene na jpson.com. Chcel som, aby spojka bola co najmensia a najlahsia, odpilil a osustruzil som vsetko nepotrebne a odlahcene zasuvky vmontoval do upravenej novodurovej rurky. Zapojenie je 1:1, fazy, PE a N som dal 6mm2 pre 32A, CP a PP 0,75mm2, PP je samozrejme bez odporov, redukcia sa nemoze identifikovat tak ako typ2/typ2 kabel.
                  Kamarat si taku spojku vyrobil z kompletnych typ2 zasuviek, ktore namontoval do elektrikarskej krabice, planoval sfunkcnit aj zamky.

                2. Dekuji za odkaz. Nasel jsme tam redukci z typ 2 na typ 1. Je
                  Dekuji za odkaz. Nasel jsme tam redukci z typ 2 na typ 1. Je to ta spravna, ze kdyz bych koupil uz jen mennekes kabel, tak bych nabil z AC22?
                  Jen me mirne rusi, ze na redukci neni moznost zamknout yazaki stranu a pokud zamceni typu 2 na strane auta ridi auto, pak je redukce neuzamykatelna a kabel na AC22 po ukonceni nabijeni odemceny…

                3. Ta redukcia je opacna je z typ1 na typ2 – je urcena na
                  Ta redukcia je opacna je z typ1 na typ2 – je urcena na pripojenie auta s typ2 zasuvkou na nabijaci kabel alebo wallbox s typ1 konektorom. Vidim taku redukciu prvy krat, zatial nechapem ako funguje.
                  Yazaki konektor (typ1) sa da zamknut? Ako? Typ1 nema zamok ktorym by auto zamklo typ1 konektor v zasuvke auta. Typ1 je „zamknuty“ len mechanickym zamkom ovladanym na konektore. Preto sa typ1 da hocikedy vytiahnut. Preto neexistuju wallboxy s typ1 zasuvkou, ani typ1/typ1 kable. Typ1 nebol navrhnuty tak ako typ2.

                  Typ2/typ1 kabel je zamknuty len na strane wallboxu elektronikou wallboxu, na strane auta sa da hocikedy vytiahnut. Takze, ked skratite typ2 konektor typ2/ty1 kabla, tak je mozne taky kabel hocikedy odpojit na oboch stranach.

                4. Aha, jeste ze jsem se Vas zeptal, ja bych to nepoznal.
                  Da se

                  Aha, jeste ze jsem se Vas zeptal, ja bych to nepoznal.
                  Da se zamknout tak, ze strcite trmenovy zamek do dirky na cudliku, po jehoz zmacknuti uvolnite mechanickou zapadku zaseklou o konektor v aute. Jsem se to ted snazil vyfotit i se zamkem

                5. Ano, viem, ze je tam mozne dat maly visiaci zamok, no ten
                  Ano, viem, ze je tam mozne dat maly visiaci zamok, no ten plast do ktoreho sa zamok dava je tak maly, ze vo mne nevzbudzuje pocit realnej ochrany. Pripada mi to tak, ze by sa zamok dal urvat len rukou aj bez nastroja.
                  Uznavam, ze pre normalnych ludi by to malo stacit… no normalny pristup je, ze sa vobec nedotykam cudzich veci 🙂

                6. Tu redukci typ1(male)->typ2(female) pouzivam. Kdyz jsem presel
                  Tu redukci typ1(male)->typ2(female) pouzivam. Kdyz jsem presel z L25 na L40, majic doma wallbox s pevnym kabelem s typ1(female), tak ta redukce je nejrychlejsi reseni jak nabijet auto s typ2.
                  A uzamceni lze jak pise P.K. malym visacim zamkem. L40 uzamkne redukci ve sve zasuvce a typ1 neni elektricky zajisten.

    1. Muzete pouzit standardni typ2 typ1 kabel. Jelikoz CP pin je u
      Muzete pouzit standardni typ2 typ1 kabel. Jelikoz CP pin je u kabelu z nabijecky kratsi nez u zasuvky v nabijecce, tak ho musite nejakou pomuckou prodlouzit. Nejjednodussi je zasunout pruzinku z propisovacky do CP konektoru. Musite eliminovat nejakym dumyslnym zpusobem ten zkraceny pin aby CP byl propojeny. Nic vic neni potreba udelat.

    2. Redukce typ2 / typ1 32A
      Redukce typ2 / typ1 32A 0,25m
      http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabel-mennekes-J1772-typ1-typ2-32a-5m~zRT2MT1F0M25.html

      Adapter Typ 2 na Typ 1 pro nabíjecí stanice, které mají kabel namísto zásuvky. Nefunguje s Tesla WallBoxem (HPWC).

      http://inchanet.cz/products.html

      Adaptér Typ 2 Mennekes – Typ 1 Yazaki
      https://www.autonabijeni.cz/adaptery/adapter-mennekes-samec-yazaki-2/

      Typ 1 – Typ 2 – 32A/Adaptér
      https://r-evc.com/index.php?route=product/product&path=59&product_id=71

        1. Docela by me zajimalo, za kolik ma tu elektrinu E.ON. Jinak si
          Docela by me zajimalo, za kolik ma tu elektrinu E.ON. Jinak si budu myslet, ze ferova cen je kolem 5 – 6 kc / kWh (nesmi se zapomenout na investice do infrastruktury a provozni naklady s jejim monitorovanim a udrzbou). Ale E.On asi nema elektrinu za cenu normalnich lidi, ze?

            1. Ja mam u Yello Energy Cena komodity (VT):1,55 Kč/kWh, Cena
              Ja mam u Yello Energy Cena komodity (VT):1,55 Kč/kWh, Cena komodity (NT):1,32 Kč/kWh, Měsíční poplatek:48,40 Kč/měsíc. Ted jsme to zkopiroval z jejich online aplikace. A vim, ze jsme presel pozde, takz emam cenu vyssi nez drivejsi zakanzici.
              Nezappomente si k tomu pripocitat cenu za distribuci a podporu OZE.

                1. Ja vim, ja to jen chtel napsat tak, aby si nekdo nemyslel, ze
                  Ja vim, ja to jen chtel napsat tak, aby si nekdo nemyslel, ze to je koncova cena. Vlastne ted premyslim, zda to je cena bez nebo s DPH. Nemuzu to na jejich protale dohledat. Na jejich strankach (produkt Yello Double B) vidim cenu daleko vyssi. Takze kdyz nad tim premyslim, opravdu doporucuji aukci.

              1. Jako určitě to zdražení přijde, ale nemyslím si, že tak
                Jako určitě to zdražení přijde, ale nemyslím si, že tak brzo. Ještě je ve společnosti málo EV, a hrozilo by odrazení velkého počtu potencionálních kupců. Podle mne s tím počkají až bude EV nejméně 10% vozového parku ČR.

      1. +1
        Jen by tam měli přidat časové omezení (něco jako má

        +1

        Jen by tam měli přidat časové omezení (něco jako má PRE) tj. cena za minut stání na bíječce třeba 1,- kč při čemž prvních 120 minut je zdarma.
        Jinak nám hrozí, že se najdou tací co se připíchnou na nabíječku a jdou do kina (to se mi stalo u Metropole na Zličíně). Auto tam stálo nabité – připojené na nabíječku déle než hodinu.
        Neříkám, že obvykle s nabíjení ukončuje po překročení 80ti %, ale okupovat nabíječku s plně nabitím autem je prostě neslušné.

              1. Těch aut bude určitě ještě víc, ale to mluvíme o
                Těch aut bude určitě ještě víc, ale to mluvíme o nabíjení z 0% na 100%. Z nuly v reálu nikdo nezačíná, a efektivní je to tak max do 80% což by i tyhle velkobaterkáče měli převážně stíhat.
                Teorie říká – 50 kW DC po dobu 60ti minut = 50 kWh. Jasně, je to jen matematická teorie, a v praxi se ten výkon neudrží, ale upřímně kdy opravdu potřebujete tolik dobít? A když už ten případ nastane, tak pár krát za rok si k tomu holt připlatím ještě 15,- kč za další čtvrhodinu.

                PS: já začínal velkoryse, a navrhoval jsem zdarma 120 minut. 🙂

          1. Sice jsem to fyzicky nezkoušel (nemám jaksi odvahu
            Sice jsem to fyzicky nezkoušel (nemám jaksi odvahu manipolovat někomu cizímu bez jeho souhlasu s jeho autem, byť se jedná jen o vytažení nabíjecího konektoru), ale domnívám se, že to není zcela na nabíječce. Pokud je auto uzamčeno – měl by by být uzamčen i konektor právě z důvodu, aby nešel neoprávněně odpojit.

            1. Byl by absolutní nesmysl, aby se po ukončení nabíjení
              Byl by absolutní nesmysl, aby se po ukončení nabíjení konektor neodemkl. Takže ano, nabíjecí konektor jde odpojit a použít pro svoje nabíjení.
              Navíc u bezplatných stojanů je běžná praxe, že pokud přijdu k autu a mám nabito a vedle mne stojí vůz bez majitele s otevřenou zásuvkou na nabíjení, zapojím ho a spustím nabíjení. Myslím, že se na mě nezlobí, že jsem manipuloval s jeho vozem.

                1. Nenapsal jsem to, ale měl jsem na mysli nabíjení DC a
                  Nenapsal jsem to, ale měl jsem na mysli nabíjení DC a konektor Chademo. Na straně auta při vyjímání konektoru /Chademo) tedy rozhodně nic nemačkám.

                2. Chademo tu přece nikdo neřeší, to se logicky odemkne
                  Chademo tu přece nikdo neřeší, to se logicky odemkne protože Chademo konektor se zamyká sám bez spoluúčasti vozu. Auto nijak neumí ten konektror zamknout.

                  Řešíme tu CCS u KIE nebo Hyundae se dá tlačítkem nastavit jestli se má odemknout po nabíjení, nebo až při odemčení vozu.

                  A když zůstane na straně vozu zamčené tak z toho ten kabel nevytáhneš ani při total stopu na stanici.

                3. CCS ovládá stanice, auto sice konektor zamkne, ale na
                  CCS ovládá stanice, auto sice konektor zamkne, ale na příkaz stanice odemkne.
                  Mennekes může odemknout na minutu po nabití a zase zamknout nebo zůstane uzamčený do odemčení vozu.

                4. Ne. Zámek konektoru CCS2 v autě není ovládán stanicí.
                  Ne. Zámek konektoru CCS2 v autě není ovládán stanicí. Ovládá jej auto. Proto třeba při ukončení nabíjení si někdo může nastavit, že se má konektor odemknout nebo zůstat zamčený. Stanice může maximálně dát signál k bezpečnému odemčení, ale jestli auto zámek odemkne, to není na „vůli“ stanice.

                5. U CCS je kabel stanice, proto jej ovládá stanice. Až na
                  U CCS je kabel stanice, proto jej ovládá stanice. Až na nesmysly typu eGolf 24kWh.

                6. Tak ještě jednou. Zámek konektoru ovládá auto. Není tam
                  Tak ještě jednou. Zámek konektoru ovládá auto. Není tam žádné přímé propojení mezi stanicí a zámkem konektoru. Stanice pouze signalizuje autu, zda je možné bezpečně odemknout konektor a je na autu, zda to udělá nebo ne. U mně (i3 2016) auto odemyká konektor automaticky, u nové i3 si můžete v menu nastavit, zda se má konektor automaticky odemknout nebo nikoliv.
                  Ostatně druhá vaše věta dokazuje to, že stanice zámek neovládá.

                7. Zámek fyzicky je vozidla, ne kabelu stanice(už jsem ho
                  Zámek fyzicky je vozidla, ne kabelu stanice(už jsem ho měnil) takže se to dá chápat oběma způsoby. Ale impuls pro zamknutí vydá stanice a auto to provede.

                8. No, když budu řidiči radit ze sedačky spolujezdce, že by
                  No, když budu řidiči radit ze sedačky spolujezdce, že by měl někam odbočit, tak to také ze mne řidiče nedělá.
                  Takže asi tak. 🙂

                9. Auto sa podla nastavenia rozhodne, ci povel stanice vykona,
                  Auto sa podla nastavenia rozhodne, ci povel stanice vykona, alebo nie.

                10. A odemkne to když se na DC auto nabije a máš nastavený
                  A odemkne to když se na DC auto nabije a máš nastavený LOCK ,nebo né když to tu už řešíme. Nebo jsi nikdy nečekal do 100% ?

                11. Téma bylo AC, kde mám oproti jiným EV možnost nechat
                  Téma bylo AC, kde mám oproti jiným EV možnost nechat konektor stále uzamčený.
                  Na dotaz ohledně DC odpovím, že LOCK nefunguje pro DC, takže po ukončení nabíjení na DC (po libovolném způsobu ukončení nabíjení) stanice dá pokyn vozu k odemknutí konektoru.

                12. Prave ze tema bylo DC proto to tu resime kazdy mluvi o necem
                  Prave ze tema bylo DC proto to tu resime kazdy mluvi o necem jinem. Tohle je prvni prispevek na ktery jsi reagoval.

                  V prispevku je napsano stejnosmerny coz je DC. 🙂

                  Když se auto nabije stejnosm. proudem na 100 %, tak se
                  Vložil/a pitii, Čt, 2019-10-03 10:39

                  Když se auto nabije stejnosm. proudem na 100 %, tak se automaticky nabíječka odpojí a když tam přijedete, tak se dá bez problémů nabíječka odpojit od auta (protože se už nenabíjí). Alespoň u ČEZ dobíječek to tak funguje.

                  odpovědět

              1. Zní to normálně, a běžně ve světě by to asi i bylo
                Zní to normálně, a běžně ve světě by to asi i bylo normální, ale zrovna v čechách bych byl opatrný. Jsme národ stěžovatelů, a je téměř folkrór obviňovat ostatní až z nesmyslů.
                Takže všechno je to fajn do doby, než se něco drobného, nebo většího stane. Rozhodně se připravte na to, že budete obviňován z poškrábání laku kabelem při připojování, a nedej bože, kdyby jste někomu vylomil krytku konektoru, nebo utrhl onen plastický špuntu portu.
                Znáte to, za dobrý skutek musíte být řádně potrestán.

          2. Tak ono nabití do 100% může trvat docela dlouho a stejně
            Tak ono nabití do 100% může trvat docela dlouho a stejně ani tak není jistota, že bude možnost tam svoje auto zaparkovat tak, aby ho bylo možné nabíjet.
            Však to jsou rychlonabíjecí stanice. Takže by měla být motivace taková, aby si člověk behem nabíjení jen někam odskočil a po nabíjení hned auto přeparkoval.

            1. No, pokud nabíjíte AC (střídavým proudem) a svým
              No, pokud nabíjíte AC (střídavým proudem) a svým kabelem, tak máte nepochybně pravdu, ale u DC (stejnosměrného proudu) je kabel součástí nabíjecí stanice a není ho potřeba zabezpečovat proti krádeži, proto se automaticky od auta odpojí při ukončení nabíjení, když je auto na 100% nabité. (přirozeně zůstane v zásuvce, ale není jeho odpojení blokováno).
              Takže pokud stálo auto u rychlonabíjecí stanice a mělo do sebe zasunutý DC konektor a už bylo nabité na 100%, takže došlo k ukončení nabíjení, tak šlo konektor z auta normálně vytáhnout a zasunout do vedlejšího auta a opět zahájit nabíjení…..

                1. U mne to Nissan Leaf 40 kWh normálně dělá…. Tak se
                  U mne to Nissan Leaf 40 kWh normálně dělá…. Tak se omlouvám…

                2. To je v pohodě, taky mě to vždy překvapí, jak nejsou
                  To je v pohodě, taky mě to vždy překvapí, jak nejsou výrobci schopni sjednotit ani základní věci.

                3. To je o postupném vývoji. První auta nic zamykat nemusela a
                  To je o postupném vývoji. První auta nic zamykat nemusela a ani to tehdy nikdo neřešil.

                  Viz VW CityStromer:

                  https://www.flickr.com/photos/anachrocomputer/507549372

                  I nabíjecí stanice vypadala jinak. 🙂

                  https://www.elektroautosforum.de/gallery/image/9-vw-golf-citystromer-an-ladestation/

                  Pak se přišlo na to, že nechat válet někde kabel v dešti na silnici pod napětím je možný pr…., tak se přidalo zamykání a signálové kontakty (CP, PP). No a teď se přichází na to, že by bylo vhodné odemknout DC kabel u nabíjecí stanice po nabití vozu. Jenže to odemknutí musí udělat auto a to udělá změnou softwaru v autě.
                  Oni to časem sjednotí. Jen je třeba najít správné řešení a na to se přichází až s reálným provozem.

                4. Nissan přece nemá CCS rychlonabíjení , takže je
                  Nissan přece nemá CCS rychlonabíjení , takže je zbytečné řešit jestli to auto odemnkne,nebo né.

                5. Ale chademo se mi otevře automaticky, když je baterie na 100%
                  Ale chademo se mi otevře automaticky, když je baterie na 100%

                6. Jako že ho drží auto? Měl jsem jedno auto s Chademem a
                  Jako že ho drží auto? Měl jsem jedno auto s Chademem a jsem si jist že to nemůže umět, není tam žádný akční člen co by to zamykal.

                7. o tom je právě ta diskuse. Já mám v autě 2 zásuvky.
                  o tom je právě ta diskuse. Já mám v autě 2 zásuvky. Jednu zásuvku na DC – Chademo a tam si myslím, že auto nemá nástroj k tomu, aby zaaretovalo kabel při nabíjení, Při nabíjení to zaaretuje podle mne nabíjecí stanice – ale pouze, když se nabíjí. Kdy je auto už nabyté, tak se ukončí proces nabíjení a nabíjecí stanice zástrčku uvolní automaticky.
                  Pak mám ještě hned vedle druhou zásuvku na Menekes – AC a tam si kabel zaaretovává samo auto, protože tam většinou využívám svůj vlastní kabel. No a když chci kabel vyndat z auta, tak musím v autě u zmáčnout tlačítko nádrže a kabel se uvolní.

                8. Tak o starém eGolfu to je známé, zasvěcení vědí, ale
                  Tak o starém eGolfu to je známé, zasvěcení vědí, ale ostatní auta se chovají tak, že po nabití se DC konektor odemkne.
                  U AC pokud má nabíjecí stanice zásuvku se kabel odemkne na straně stanice, tak aby kabel uživatele zůstal zamčený v autě, ale stanici mohl použít jiný uživatel. Pokud má stanice kabel vlastní (eON), už má další smůlu a musí se počkat na odemknutí vozidla.

                9. Já mám e-golfa z roku 2014 a taky nepustil konektor
                  Já mám e-golfa z roku 2014 a taky nepustil konektor zastrčený do auta, když skončilo nabíjení.

                  Letos jsem si ale nechal v servisu do EV nahrát nový software a už to po nabití EV samo odemkne. Je to fajn pro ostatní ale i pro mne, že nemusím odemykat EV i když je odemčené abych uvolnil konektor z EV

                  Udělejte si to také, pokud chcete.

        1. Tak pesimistický bych nebyl. Já například čekal, že ČEZ
          Tak pesimistický bych nebyl. Já například čekal, že ČEZ brzy (tedy s nástupem CitiGo iV – upustí od měsíčního paušálu 545,- Kč s neomezeným počtem nabíjení, a ejhle, oni tento paušál potvrdili i pro celý příští rok.
          Takže ano, také počítám že to vydrží je do konce roku… jen nevím kterého, ale tipuji že 2019 to nebude.

            1. Na výstavě FOR ARCH jsem se bavil s jejich zástupcem zda
              Na výstavě FOR ARCH jsem se bavil s jejich zástupcem zda neuvažují stejně jako E-ON o možnosti odebírat si přetoky z FVE na dobíjecích stanicích pro elektromobil.
              Odpověď: „O takové možnosti pokud vím neuvažujeme. Pro majitele elektromobilů máme výhodný tarif s chipem za 545,- Kč / měsíčně a minimálně rok se na tom nic neplánuje měnit.“

              1. Tak zrovna tohle bych nebral jako závazek že nezdraží,
                Tak zrovna tohle bych nebral jako závazek že nezdraží, jestli tu příští rok přibude cca 3500 elektromobilů, tak s neomezeným nabíjením by ty stojany byli neustále plné.

                Za mě by se mělo rozumně účtovat podle odebrané energie nějakých 6 Kč za kWh ,aby se vyplatilo nabíjet ze sitě doma, nebo v garáži a veřejné nabíjení jen na cesty.

                1. Závazek to není, ale jestliže o ničem nevěděl, a byl z
                  Závazek to není, ale jestliže o ničem nevěděl, a byl z oddělení zaměřeného na elektromobilitu (i když tam byl jako posila pro team s fotovoltaikou), tak než se moloch jako ČEZ rozhoupe, tak to nějaký ten měsíc potrvá.

                  PS: s tou filosofií souhlasím, jen to vidím víc z pohledu elektromobilisty než zástupce prodejce elektřiny, takže mě by se za účelem dodržení toho co píšete líbila na nabíječkách řekněme cena dvojnásobek ceny doma, tedy něco okolo 4,- kč/kWh. Tak snad bude realita někde uprostřed a udrží se to pod pětikorunou.

                2. Neviděl bych to tak tragicky s tou obsazeností stanic. Dnes
                  Neviděl bych to tak tragicky s tou obsazeností stanic. Dnes je průměr u ČEZ 27 kWh odebrané energie na stanici za den, to je nějaká hodinka obsazenosti. To znamená, že ty stanice zejí drtivou většinu času prázdnotou. Pokjud se náhle zdvojnásobí počet EV, tak to budou 2 hodiny?

                3. Nárůst elektromobilů bude asi korespondovat se stavěním
                  Nárůst elektromobilů bude asi korespondovat se stavěním nových stanic, ale jí vidím spíše problém ve větším rozšíření PHEV a jimi obsazené stanice.

              2. Také jsme v minulosti bavili se zástupci na různých
                Také jsme v minulosti bavili se zástupci na různých salónech a za měsíc to bylo o 180° jinak…
                Vidíte, Vám řeknou, že mají pro elektromobilisty výhodný chip za 545 a když se dohledáte rozhovor s tím nejpovolanějším z ČEZu, tak jasně řekl, že spustí novou aplikaci , myslím Izraelské firmy a budou mít tři různé ktedity, které budou spojovat účtování za odebrané množství a za čas nabíjení a stávající volný čip bude ukončen.
                Uvidíme, ale přelom každého roku přináší změny…

    1. OFF Topic.
      Moc se omlouvám za dotaz zcela mimo téma diskuze,

      OFF Topic.
      Moc se omlouvám za dotaz zcela mimo téma diskuze, ale neodolám se nezeptat.
      Ke konci roku mi končí smlouvy u současného distributora a moc spokojený nejsem. Uvažoval jsem právě o E-Onu.
      Jaké máte jako „obyčejný“ člověk zkušenost? Je to dobrý distributor? Nechal jsem si poslat nabídku co vypadá moc dobře, ale už několikrát se mi stalo klasické „Když ptáčka lapají, dobře mu zpívají“.

      1. Neberte to jako hnidopisstvi ale jako upozornnei. Distributora
        Neberte to jako hnidopisstvi ale jako upozornnei. Distributora si nevyberete, ten je dany regionem, kde odebirate elektrinu. Muzete si vybrat dodavatele elektriny.
        Ja pri lonskem zdrazeni vyuzil nabidky na referenci od Josefa na Skautskou energii. Jestli jsem vse spravne pochopil, jde o firmu, ktera vybira mezi dodavateli energie toho nejlevnejsiho (nyni mam smluvu s Yellow Energy (PRE), takze mi sama hlida ceny na trhu a doporucuje nejvyhodnejsi dodavatele. Ale treba to jen spatne chapu 🙂

        1. Vůbec to neberu jako hnidopišství, jsem rád když mě
          Vůbec to neberu jako hnidopišství, jsem rád když mě někdo upozorní na chybu.
          Takže distributora mám ČEZ, ale ke konci roku mohu tedy měnit dodavatele.
          Myslel jsem, že Yellow Energy je jen další z mnoha prodejců na trhu. Očekával bych tedy, že šikovnou hrou s čísly jim vždy vyjde, že nejvýhodnější jsou oni.
          Po pravdě mám tři finalisty:
          1) Eon
          2) Bohemia energy
          3) MND
          a každý má své PRO a PROTI, tak teď sháním reference o jejich zákazníků, jak je to s chováním těchto prodejců PO podepsání smlouvy.

      2. Jak psal Pavel, nejvýhodnější je zapojit se do nějakého
        Jak psal Pavel, nejvýhodnější je zapojit se do nějakého hromadného nákupu pomocí aukce. Já už takhle funguju sedmý rok. Co dva roky mě specializovaná firma zastupuje v aukci na dodávky elektřiny (šel by i plyn, ale ten nemám) a vyjedná mi smlouvu s fixací na dva roky a bez skrytých poplatků. Obvykle jsou se schopni dostat nějakých 20-30% pod běžně nabízenou cenu za silovou elektřinu.

Napsat komentář