E.ON chce mít 20% tržní podíl v prodeji CNG

Společnost E.ON Energie, která je dnes jednou ze tří největších investorů v oblasti výstavby CNG stanic, chce nejpozději do roku 2017-2020 dosáhnout 20 % podílu v prodeji CNG v ČR.

Plnící CNG stanice v Humpolci
foto: E.ON

Už v roce 2015 chce zvýšit prodej o 40 až 50 %. E.ON Energie plánuje na území ČR účast i v  projektech.

Energetická společnost E.ON Energie dnes provozuje už 11 CNG stanic, z toho 9 veřejných, a několik dalších se chystá ještě letos otevřít. Jedná se například o Chrudim, České Budějovice nebo navýšení výkonu v Brně.

Společnost patří v oblasti aktivit podporujících využívání CNG mezi hlavní hráče na českém trhu a v tomto ohledu se zároveň řadí mezi nejaktivnější společnosti. V současné době má E.ON Energie u většiny stanic výkon 150 m3/hod.

Do budoucna plánuje ale výstavbu už se základním výkonem 250-300 m3/hod. Všechny CNG stanice koncipuje tak, že lze jejich výkon kdykoliv navýšit.

V ČR dnes přibývá měsíčně kolem 5 CNG stanic. „Rozvoj CNG dnes výrazně táhnou dopravní podniky, firemní flotily vozů a segment malých a středních podniků zajišťující rozvoz jídel, zásilek nebo jiných služeb. U těchto společností hrají náklady na paliva a provoz vozidel výraznou položku a tak pochopili jako první přínos CNG,“ říká Jiří Šimek, místopředseda představenstva společnosti E.ON Energie.

„CNG stanice jsou ideálním řešením pro malé i velké flotily vozů a autobusů a společnosti Vám dnes rychle postaví areálovou plnicí stanice v areálu firmy,“ dodává Jiří Šimek z E.ON Energie.

„U veřejných stanic preferujeme výstavbu ve velkých aglomeracích a na hlavních dálničních tazích, jako je například nově otevřená stanice na dálnici D5 u Plzně v Nýřanech,“ říká Jiří Lachout, CNG manažer E.ON Energie.

Do konce roku 2016 by mělo být v Evropě také až 50 nových LNG stanic. „LNG je v rámci Evropy segmentem s vysokým potenciálem hlavně pro kamionovou dopravu a tak v rámci koncernových projektů skupiny E.ON předpokládáme, že se jich v ČR budeme určitě účastnit,“ říká místopředseda představenstva společnosti E.ON Energie a místopředseda Rady Českého plynárenského svazu (ČPS).

„Vozový park společnosti E.ON má již dnes více než 100 CNG vozidel a plánujeme nákup dalších. V říjnu 2014 jsme zakoupili i prvních 30 vozů Škoda Octavia G-Tec,“ říká Jiří Lachout, CNG manažer E.ON Energie.

Společnost E.ON Energie nejen investuje do nových CNG stanic, ale nabízí i pro motoristy mnoho výhodných bonusů, jako slevu až 30 procent na nové vozy, nákup zánovních vozů za velmi zajímavé ceny (např. autopůjčovna SIXT aj.), slevy na CNG aj.

Strategie E.ON Energie se v oblasti CNG opírá o tři hlavní pilíře. Výstavba a provoz veřejné infrastruktury (veřejné plnicí stanice CNG), dále vývoj unikátních produktových balíčků s jasnou ekonomickou a ekologickou výhodou pro zákazníka a v neposlední řadě se jedná o nabídku individuálních řešení areálových plnicích stanic, šitých na míru dle požadavků zákazníka. Mezi další významné aktivity patří osvětová činnost.

„Díky podpoře CNG dává E.ON zákazníkům možnost provozovat jejich vozidla ekologičtěji a efektivněji, čímž jim pomáhá šetřit peníze i přírodu,“ říká Radek Patera, CNG manažer E.ON Energie.

tisková zpráva

2 Comments on “E.ON chce mít 20% tržní podíl v prodeji CNG”

  1. Bojím se, že „velké oči“
    Bojím se, že „velké oči“ a nic z toho.
    Máme v Brně 2 plničky od EON a nejsou schopni zajistit, aby byl dobrý tlak a naplnil mi auto tak, jak to zvládá bez problémů plnička u Hlavní pošty, kde k ní ještě jezdí všechna JM CNG auta. Velice smutné.

    1. No bodlo by, kdyby EON nebo
      No bodlo by, kdyby EON nebo RWE udělali pničku i jinde než u D1, takto je to plnička (jedna i druhá) akorát pro firmy v daných oblastech, jezdit plnit auto přes celé Brno nebo půlku asi manažeři těchto firem považují za normální, přeci je plyn levnější…

      A hlavně by mě zajhímalo, jak dopadne CNG, až skončí záka EU ho zdanit? Na co kupovat pak auto na CNG, když provoz bude stát skoro stjně, ale navíc budu must mít revize lahví, menší dojezd atd.?

Napsat komentář