Elon Musk, šéf Tesly, se stal poradcem pro elektrickou mobilitu britské vlády

Jako by toho Elon Musk, šéf Tesla Motors a SpaceX, neměl málo, stal se aktuálně poradcem britské vlády v otázkách elektrické mobility. Oznámil to vicepremiér Nick Clegg v návaznosti na uvolnění 500 mil. liber v letech 2015-2020 na podporu elektromobilů, plug-in hybridů a vodíkových aut.

Elon Musk provádí amerického prezidenta Baracka Obamu po startovací rampě pro rakety Falcon 9 své společnosti SpaceX. Musk má zjevně přátele na velmi vysokých místech. Teď nově i v Británii.
foto: Bill Ingalls, NASA; licence public domain

Podle magazínu E&T má Elon Musk pomoci britské vládě zajistit další rozšíření elektrických automobilů s cílem podstatného snížení emisí. Britská vláda se aktuálně do podobných opatření doslova hrne. Schválila mimo jiné výstavbu dotované jaderné elektrárny, buduje pobřežní větrné farmy a vůbec přemýšlí jak snížit emise kde se dá.

Možná se – oprávněně – obává zvyšující se hladiny moří. Musk je však v tomhle případě s velkou pravděpodobností jen o málo víc než dobrou obchodní značkou, která dělá britské vládě tolik potřebnou reklamu.

„Protože si myslím, že je obzvláště důležité vyslyšet přední inovátory v téhle oblasti, …požádal jsem Elona Muska, pionýra elektromobility v USA a šéfa a spoluzakladatele Tesla Motors, zda by osobně mohl britské vládě poradit jak rychleji dosáhnout lepší adopce elektrických vozů,“ řekl podle E&T Clegg.

Jen tak mimochodem, elektromobil Tesla Model S s pravostranným řízením se v Británii bude prodávat od března 2014. To je panečku náhoda!

5 Comments on “Elon Musk, šéf Tesly, se stal poradcem pro elektrickou mobilitu britské vlády”

  1. v Evropě má nápis
    v Evropě má nápis ekologický i 3 litrové TDI.
    Jak automobilka v Evropě vyvíjí ekologické auro? A jak by podle ni mělo vypadat?

    1. ekologické auto musí být hnusné
    2. dojezd max 130km a omezovač na 100km/h
    3. dojezd 130km a více není možný (tato technologie je příliš drahá)
    4. minimální dobíjení baterie musí trvat alespoň 8 hod
    5. baterie musí být umístěny v přední části auta
    6. kvóta na prodejů elektro aut je max 5 kusů ročně
    7. protože se neprodá více jak 10 kusů ročně je prodej pozastaven.
    8. každému kdo by si chtěl koupit nějaké elektro auto je důkladně vysvětleno že dojezd je to nejdůležitější
    a že přece by si někdo nekoupil auto co je hnusné a má dojezd do 100 km
    9. ekologické = nudné
    10. za raní stání v kolonách je nutné platit platit a platit
    ne jen benzínem ale také svým zdravím. Strategii mají dost dobře propracovanou

Napsat komentář