Elon Musk dal na svém twitteru poměrně jasně najevo, že 100kWh baterie je nejspíš maximum, kam Tesla půjde. Není divu, vždyť Model S s ní má dojezd přes 600 km!
„Myslím, že se pravděpodobně zastavíme na velikosti baterie 100 kWh,“ napsal Elon Musk doslova. Zatím to tedy nejspíš není ani v rámci samotné automobilky Tesla Motors na 100 % rozhodnuto, ale mnoho důvodů proč jít přes 100kWh není.
Musk tím neříká, že se nebude dál zvyšovat dojezd aut. Zmenšování baterií, zlepšování jejich konstrukce a chemie, zlepšování aerodynamiky auta a snižování jejich hmotnosti bezesporu přispěje k postupnému prodlužování dojezdu. Stejně jako zlepšování softwaru.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autopůjčovna RentPoint nabídne k pronájmu vozy Tesla
Tesla Model S P100DL: extrémní zrychlení, výkon 760 koní
Kutil napájí svůj ostrovní dům energií z baterií elektromobilu Tesla Model S
Už dnes ale elektromobily Tesla Model S se 100kWh baterií zvládají dojezd přes 600 km na jedno nabití. Se současnou technologií. Ne za pět nebo deset let, jak většinou slibují ostatní výrobci. Tohle auto je možné si teď hned objednat.
Musk a celá Tesla se aktuálně nejspíš soustředí primárně na to udělat z Tesla Model 3 opravdu dobrý a levný elektromobil. Chevrolet Bolt už své trumfy ukázal: dojezd 380 km, cena $37 495 před dotacemi. Teď je na řadě Tesla. Model 3 má být na trhu za rok a pár měsíců.
Zároveň je ale fakt, že Musk dříve naznačoval i další typy vozidel značky Tesla, jmenovitě především pick-up. A ten by určitě mohl z větší, řekněmě 120kWh, baterie snadno profitovat. Nemluvě třeba o takovém minibusu.
Objevily se zde opravnene pochybnosti tykajici se dojezdove
Objevily se zde opravnene pochybnosti tykajici se dojezdove vzdalenosti Tesly. Mame model S, po meste a na kratsi vzdalenosti uzasne auto, ale dojezd 600 km nema ani nahodou. Kdyz jedeme na hory, mohu pocitat s dojezdem asi 200 km a zbyva mi tam jeste planovala rezerva, ale pri 250 km uz budu hodne riskovat. Zalezi tez hodne na tom, jakou pojedu rychlosti (jakmile pridam plyn a presahnu 115 km/hod, baterka se zacne vybijet astronomickou rychlosti. Mrazy kupodivu nijak zasadne nevadi, ale i tak radeji auto hned po prijezdu na hory dobiji.
Nenapisali ste aky mate typ.
Ja urobím s S75D pri -2°C 300km
Nenapisali ste aky mate typ.
Ja urobím s S75D pri -2°C 300km po dialnici, tempomat na 130km/h celá trasa. Spotreba 242Wh/km. Trasa: Bratislava-Nová Baňa-Bratislava. Išiel som v noci.
Pri rýchlosti 110km/hod mám priemer 204Wh
Ohledně dojezdu. Tak naše
Ohledně dojezdu. Tak naše Tesla 70D ma průměrnou spotřebu ta kolem 160 w/km. Takze pri jízdě dle předpisu dam na plnou baterii na okreskách 400 km a na dálnici uz je to horší ale tech 340km se dá:)
auto.idnes.cz/tesla-model-x-m
auto.idnes.cz/tesla-model-x-martin-hejtmanek-de6-/auto_testy.aspx?c=A160920_091339_auto_testy_fdv
C-zero, kterym jezdim
C-zero, kterym jezdim ma
Užitečná nominální kapacita v 15,20 kWh
Realny dojezd bez topeni 120km
Pohotovostní hmotnost 1195kg+ridic 100kg = 1295kg
W/km = 15200W / 120km = 127W/km
Tesla model S P100
Užitečná nominální kapacita v 100 kWh
Pohotovostní hmotnost odkad 2500kg+ridic 100kg = 2600kg
dle wikipedie
vypocteny dojez se dvojnasobnou spotrebou na jeden km jako C-zero vynasobeny pomerem hmostnosti C-zero/Tesla Model S P100.
(100000W / 127W/km) x (1295/2600) = 787km / 0,5 = 393km
Delam nekde chybu? NEbo jezdite nekdo za mene nez 127W/km.
Děláte zásadní chybu v
Děláte zásadní chybu v tom, že spotřeba vozidla není přímo úměrná hmotnosti vozidla. A to ani u elektromobilu. Do hry vstupují další faktory jako aerodynamika, valivý odpor pneumatik apod. Ve skutečnosti může mít Tesla Model S klidně podobnou spotřebu jako to C-Zero. Hmotnost nemá takový význam, když máte rekuperaci.
Stačí se podívat na
Stačí se podívat na spritmonitor.de, který sice nemusí být úplně přesný, ale dá to i jakžtakž přehled o spotřebách elektromobilů:
Citroen C-Zero – průměr 14,71 kWh / 100 km
Tesla S – průměr 20,62 kWh / 100 km
BMW i3 – průměr 15,02 kWh / 100 km
Nemusí to být úplně přesné, ale jako vypovídací vzorek je to dobré.
Jo, to jsem si přibližně
Jo, to jsem si přibližně myslel, že to takto bude. Ono s Teslou se asi jezdí taky trochu jinak než s C-Zerem (dynamičtěji).
přesně!
přesně!
Z vlastní zkušenosti těch
Z vlastní zkušenosti těch 20 spotřeby u Tesly není při dynamické jízdě – dlouhodobě mám tak 22, v zimě víc.
Dekuji za info, pak je
Dekuji za info, pak je vypocet jednoduchy
100kW / 220W/km = 454km
Muzu se zeptat jeste na odhad dojezdu v zime?
U C-zero pri -10°C je cca 80km.
jak píší níže, ta
jak píší níže, ta hmotnost není přímo úměrná spotřebě. Dále je třeba uvažovat s hybností auta (tělesa). Rozjetá těžší TS má o dost vyšší pohybovou energii a tím je schopna i z nižších rychlostí rekuperovat mnohem více energie atd. Těch faktorů je tam opravdu mnohem více.
Vemte si třeba kamion – naložený váží cca 40x více jak osobní auto, ovšem spotřebu má „jen“ cca 5-6x vyšší atd.
ja Muska pochopil tak, ze se
ja Muska pochopil tak, ze se soucasnymi clanky baterie pres 100kWh nepujdou. Do budoucna s vetsimi clanky z GT to nevyloucil.
Ale taky si myslim, ze dulezite bude snizovat cenu a dobu nabijeni na SC a ne zvysovat kapacitu.
O zvyšování kapacity
O zvyšování kapacity mluvil Musk v těch úkolech na další 10-ti letku, konkrétně se jednalo o číslo 5 % za rok.
Mercedes se toho nebojí a slibuje rovnou 15 % za rok ;D
Zatím je nikdo neobvinil z přehánění, snění, natož aby si toho vůbec někdo všimnul :)))
Neuvěřitelný jak Musovi všichni furt visej na rtech 😀
Poprosím vysvetliť, čo
Poprosím vysvetliť, čo sú to články z GT.
Ďakujem.
GT je zrejme Giga Tovarna
GT je zrejme Giga Tovarna (Gigafactory) 🙂
Mimochodem všichni
Mimochodem všichni vycházíme z toho jednoho tweetu, nebo o tom mluvil i jinde? 🙂
Já si myslím, že to je naopak potvrzení toho, že právě ty nové
větší články 21-70 tu objemovou hustotu energie nijak neřeší.
Teď je na také na tahu LG a s ním spojené FaradayFuture a LeSee, nebo jak se ta čína na podvozku od FF jmenuje, protože tam byla myslím slíbená až 120kWh baterie.
Tesla Model S P100D: dojezd
Tesla Model S P100D: dojezd 613 km, zrychlení 2,5 sekundy
Po pročtení těch
Po pročtení těch komentářú se ani nedivim :-)))
Tesla urcite nema dojezd
Tesla urcite nema dojezd 600km, viz dnesni diskuse na idnes, tam vam vyslvetli experti, ze to neda ani 300km 😀 a uz jsem tam zas za ekologickeho pomatence (coz je divne, protoze tady mi zas nekteri pisou ze jsem nejvetsi neprtel elektromobility a tesla hater)…
auto.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160920_091339_auto_testy_fdv
Vážený pane,již na
Vážený pane,již na základní škole jsme četli nahlas. Zkuste to i Vy. Protože s modelem Tesla S a 100 KW baterií je dojezd 600 km reálný. Tímto Vám chci říci, že na idnes je model X a 90 KW baterie.
No moc nechapu tu souvislost
No moc nechapu tu souvislost s tim, co jsem napsal…
Opravdu někodo ještě
Opravdu někodo ještě čtete natož diskutujete na Burešovo iDnes, Lidovfky apod.?
Bulvár už to byl předtím, ale teď už je to vyloženě ztráta času se jeho plátkama vůbec zabývat.
Tak clanek neni spatny, je
Tak clanek neni spatny, je to rozhovor podobny jako vlastni nveho Xka delal pro hybrid, akorat trochu vic zamereny pro „problematiky neznale“
Věřím, bohužel skladba a
Věřím, bohužel skladba a úroveň diskutujících je tristní.
na Hybridu to mnohdy nema k
na Hybridu to mnohdy nema k tomu daleko. Takovy Cipisek, jenja a podobni 🙂
Tak je potřeba dodržet tu
Tak je potřeba dodržet tu gausovu křivku nebo jak se to jmenuje a mít od každé skupiny nějakého zástupce 😀
Rozhodně je to tu 1000x lepší než jinde a odbornost některých daleko přesahuje odbornost samotného webu.
Jednoduše to mnoha lidem
Jednoduše to mnoha lidem tak nějak sedí do krevní skupiny. Já mám třeba ještě rád server mypower.
A co teprve kosmonautix.cz,
A co teprve kosmonautix.cz, to je úplná diskuterska extraliga. Ovšem redaktoři si diskuzi dost hlídají, což je správné.
Kosmonautix je opravdu web
Kosmonautix je opravdu web dle meho gusta 🙂
Nejen komentare ale i samotne clanky jsou na velmi vysoke urovni
Ještě chodím na kosmo.cz
Ještě chodím na kosmo.cz diskuzi
jsou vidět, ale jsou v
jsou vidět, ale jsou v menšině.
Nechci pochlebovat, ale vaše příspěvky čtu rád.
pokusim se aby i nadale byly
pokusim se aby i nadale byly prinosem.
No, a snad se v budoucnu nenecham tolik vytacet nekterymi komentujicimi…
jsme jen lidi … víc mě
jsme jen lidi … víc mě vytáčí ti na silnici, tady je to pořád pohoda. 🙂
Buďme realisti.
Tesla
Buďme realisti.
Tesla uvádí dojezd 100 kWh verze 613 km dle NEDC. Jestliže nové BMW i3 uvádí 300 km dle NEDC a reálně (dle testů uživatelů na youtube i dle info z BMW v tech. specifikacích) to dojede 200-215 km a i na tom idnesu majitel X 90kWh říká, že má dojezd cca. 380 km (dle NEDC má dojezd 489 km), tak majitel verze 100 kWh s 613 km dojezdu dle NEDC bude rád, že ujede cca. 500 km.
Tak tam sú teda fakt
Tak tam sú teda fakt ,,odborníci“
Tie komentáre sa nedajú, na rozdiel od hybridu, vôbec čítať…