Elon Musk: přes 100kWh baterie Tesla asi nepůjde

Elon Musk dal na svém twitteru poměrně jasně najevo, že 100kWh baterie je nejspíš maximum, kam Tesla půjde. Není divu, vždyť Model S s ní má dojezd přes 600 km!

Elektromobil Tesla Model S P100D se 100kWh baterií
foto: Tesla

„Myslím, že se pravděpodobně zastavíme na velikosti baterie 100 kWh,“ napsal Elon Musk doslova. Zatím to tedy nejspíš není ani v rámci samotné automobilky Tesla Motors na 100 % rozhodnuto, ale mnoho důvodů proč jít přes 100kWh není.

Musk tím neříká, že se nebude dál zvyšovat dojezd aut. Zmenšování baterií, zlepšování jejich konstrukce a chemie, zlepšování aerodynamiky auta a snižování jejich hmotnosti bezesporu přispěje k postupnému prodlužování dojezdu. Stejně jako zlepšování softwaru.

Už dnes ale elektromobily Tesla Model S se 100kWh baterií zvládají dojezd přes 600 km na jedno nabití. Se současnou technologií. Ne za pět nebo deset let, jak většinou slibují ostatní výrobci. Tohle auto je možné si teď hned objednat.

Musk a celá Tesla se aktuálně nejspíš soustředí primárně na to udělat z Tesla Model 3 opravdu dobrý a levný elektromobil. Chevrolet Bolt už své trumfy ukázal: dojezd 380 km, cena $37 495 před dotacemi. Teď je na řadě Tesla. Model 3 má být na trhu za rok a pár měsíců.

Zároveň je ale fakt, že Musk dříve naznačoval i další typy vozidel značky Tesla, jmenovitě především pick-up. A ten by určitě mohl z větší, řekněmě 120kWh, baterie snadno profitovat. Nemluvě třeba o takovém minibusu.

Elon Musk

36 Comments on “Elon Musk: přes 100kWh baterie Tesla asi nepůjde”

  1. Objevily se zde opravnene pochybnosti tykajici se dojezdove
    Objevily se zde opravnene pochybnosti tykajici se dojezdove vzdalenosti Tesly. Mame model S, po meste a na kratsi vzdalenosti uzasne auto, ale dojezd 600 km nema ani nahodou. Kdyz jedeme na hory, mohu pocitat s dojezdem asi 200 km a zbyva mi tam jeste planovala rezerva, ale pri 250 km uz budu hodne riskovat. Zalezi tez hodne na tom, jakou pojedu rychlosti (jakmile pridam plyn a presahnu 115 km/hod, baterka se zacne vybijet astronomickou rychlosti. Mrazy kupodivu nijak zasadne nevadi, ale i tak radeji auto hned po prijezdu na hory dobiji.

  2. C-zero, kterym jezdim
    C-zero, kterym jezdim ma
    Užitečná nominální kapacita v 15,20 kWh
    Realny dojezd bez topeni 120km
    Pohotovostní hmotnost 1195kg+ridic 100kg = 1295kg
    W/km = 15200W / 120km = 127W/km

    Tesla model S P100
    Užitečná nominální kapacita v 100 kWh
    Pohotovostní hmotnost odkad 2500kg+ridic 100kg = 2600kg
    dle wikipedie

    vypocteny dojez se dvojnasobnou spotrebou na jeden km jako C-zero vynasobeny pomerem hmostnosti C-zero/Tesla Model S P100.

    (100000W / 127W/km) x (1295/2600) = 787km / 0,5 = 393km

    Delam nekde chybu? NEbo jezdite nekdo za mene nez 127W/km.

    1. Děláte zásadní chybu v
      Děláte zásadní chybu v tom, že spotřeba vozidla není přímo úměrná hmotnosti vozidla. A to ani u elektromobilu. Do hry vstupují další faktory jako aerodynamika, valivý odpor pneumatik apod. Ve skutečnosti může mít Tesla Model S klidně podobnou spotřebu jako to C-Zero. Hmotnost nemá takový význam, když máte rekuperaci.

      1. Stačí se podívat na
        Stačí se podívat na spritmonitor.de, který sice nemusí být úplně přesný, ale dá to i jakžtakž přehled o spotřebách elektromobilů:

        Citroen C-Zero – průměr 14,71 kWh / 100 km

        Tesla S – průměr 20,62 kWh / 100 km

        BMW i3 – průměr 15,02 kWh / 100 km

        Nemusí to být úplně přesné, ale jako vypovídací vzorek je to dobré.

    2. jak píší níže, ta
      jak píší níže, ta hmotnost není přímo úměrná spotřebě. Dále je třeba uvažovat s hybností auta (tělesa). Rozjetá těžší TS má o dost vyšší pohybovou energii a tím je schopna i z nižších rychlostí rekuperovat mnohem více energie atd. Těch faktorů je tam opravdu mnohem více.
      Vemte si třeba kamion – naložený váží cca 40x více jak osobní auto, ovšem spotřebu má „jen“ cca 5-6x vyšší atd.

    1. O zvyšování kapacity
      O zvyšování kapacity mluvil Musk v těch úkolech na další 10-ti letku, konkrétně se jednalo o číslo 5 % za rok.
      Mercedes se toho nebojí a slibuje rovnou 15 % za rok ;D
      Zatím je nikdo neobvinil z přehánění, snění, natož aby si toho vůbec někdo všimnul :)))
      Neuvěřitelný jak Musovi všichni furt visej na rtech 😀

    2. Mimochodem všichni
      Mimochodem všichni vycházíme z toho jednoho tweetu, nebo o tom mluvil i jinde? 🙂

      Já si myslím, že to je naopak potvrzení toho, že právě ty nové
      větší články 21-70 tu objemovou hustotu energie nijak neřeší.

      Teď je na také na tahu LG a s ním spojené FaradayFuture a LeSee, nebo jak se ta čína na podvozku od FF jmenuje, protože tam byla myslím slíbená až 120kWh baterie.

  3. Tesla urcite nema dojezd
    Tesla urcite nema dojezd 600km, viz dnesni diskuse na idnes, tam vam vyslvetli experti, ze to neda ani 300km 😀 a uz jsem tam zas za ekologickeho pomatence (coz je divne, protoze tady mi zas nekteri pisou ze jsem nejvetsi neprtel elektromobility a tesla hater)…

    auto.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160920_091339_auto_testy_fdv

                1. Tak je potřeba dodržet tu
                  Tak je potřeba dodržet tu gausovu křivku nebo jak se to jmenuje a mít od každé skupiny nějakého zástupce 😀

                  Rozhodně je to tu 1000x lepší než jinde a odbornost některých daleko přesahuje odbornost samotného webu.

                2. Jednoduše to mnoha lidem
                  Jednoduše to mnoha lidem tak nějak sedí do krevní skupiny. Já mám třeba ještě rád server mypower.

                3. A co teprve kosmonautix.cz,
                  A co teprve kosmonautix.cz, to je úplná diskuterska extraliga. Ovšem redaktoři si diskuzi dost hlídají, což je správné.

                4. Kosmonautix je opravdu web
                  Kosmonautix je opravdu web dle meho gusta 🙂
                  Nejen komentare ale i samotne clanky jsou na velmi vysoke urovni

                5. Ještě chodím na kosmo.cz
                  Ještě chodím na kosmo.cz diskuzi

                6. jsou vidět, ale jsou v
                  jsou vidět, ale jsou v menšině.

                  Nechci pochlebovat, ale vaše příspěvky čtu rád.

                7. pokusim se aby i nadale byly
                  pokusim se aby i nadale byly prinosem.
                  No, a snad se v budoucnu nenecham tolik vytacet nekterymi komentujicimi…

                8. jsme jen lidi … víc mě
                  jsme jen lidi … víc mě vytáčí ti na silnici, tady je to pořád pohoda. 🙂

      1. Buďme realisti.
        Tesla

        Buďme realisti.

        Tesla uvádí dojezd 100 kWh verze 613 km dle NEDC. Jestliže nové BMW i3 uvádí 300 km dle NEDC a reálně (dle testů uživatelů na youtube i dle info z BMW v tech. specifikacích) to dojede 200-215 km a i na tom idnesu majitel X 90kWh říká, že má dojezd cca. 380 km (dle NEDC má dojezd 489 km), tak majitel verze 100 kWh s 613 km dojezdu dle NEDC bude rád, že ujede cca. 500 km.

Napsat komentář