Elon Musk měl pravdu: elektromobil Tesla Model Y je nejprodávanější auto světa

Elektromobil Tesla Model Y se stal nejprodávanějším autem roku 2023 v Evropě a následně i na celém světě.

Podle společnosti Dataforce se v Evropě loni prodalo 254 822 kusů elektromobilu Tesla Model Y. Ten tak porazil rumunský hatchback Dacia Sandero, kterého se prodalo 235 893 kusů. Model Y se stal prvním elektromobilem, který si kdy uzmul titul nejprodávanějšího auta v Evropě. Na trhu je přitom pouhé čtyři roky!

Ve zmíněných údajích je započítáno 97 % prodejů v Evropské unii, zemích ESVO a Velké Británii. Pro zajímavost, v USA byl Model Y 4. nejprodávanější auto s 403 897 prodaných kusů. V Číně Tesla dodala 456 000 elektromobilů Model Y. Celkově globálně Tesla dodala 1,23 milionu vozů Model Y. Tvořily tak skoro 70 % z celkově dodaných aut značky Tesla (1,808 mil.).

Sluší se připomenout, že Elon Musk už v roce 2016, čtyři roky před uvedením, o elektromobilu Tesla Model Y tvrdil, že se ho bude prodávat 500 000 až 1 milion kusů ročně. A že se možná jednou stane nejprodávanějším autem na světě.

To se podle nejnovějších dat JATO Dynamics skutečně podařilo. Elektromobil Tesla Model Y se stal nejprodávanějším autem na světě za rok 2023 a předstihl tak modely Toyota RAV4 (1,07 mil.) a Toyota Corolla (1,01 mil.). Letos bychom se měli dočkat očekávaného faceliftu elektromobilu Tesla Model Y poté, co šel na trh updatovaný Model 3.

zdroj: DrivenCarGuide, Electrek.co, Teslarati

24 Comments on “Elon Musk měl pravdu: elektromobil Tesla Model Y je nejprodávanější auto světa”

  1. 2023 TESLA produce = 1.846.000 ks
    TM3 = 575.000
    TMY = 1.200.000 (Šanghaj 650.000 + Berlin 350.000 + Texas 200.000)
    TMS+X = 70.826

    2023 PRODEJE
    TESLA 1,8 mega BEV + 0 mega PHEV
    BYD 1,6 mega BEV + 1,4 mega PHEV
    ŠKODA 0,082 mega BEV + 0,3 mega PHEV + 0,5 mega ICE 😉

    ČÍNA VÝVOZ AUTOMOBILŮ :
    2023 = 4.900.000 ks (+58%) předstiženo Japonsko
    2022 = 3.100.000 ks (+41%) předstiženo Německo
    2021 = 2.200.000 ks (+120%) předstižena Jižní Korea
    2020 = 1.000.000 ks

      1. Vy si pořád něco malujete, ale realita je naprosto jiná.
        Nová Toyota LandCruiser diesel i diesel hybrid za 2 miliony je celosvětově vyprodaný na dva roky dopředu a to ještě nezačaly dodávky. Který elektromobil od VW za 2 miliony je vyprodaný na dva roky dopředu?
        Klasika je chtěné zboží, o které se zákazníci rvou. Elektromobilní mrdky Volkswagenu hnijou na odstavných plochách. Takže byste se měl spíš ptát, kdy se bude Volkswagen zachraňovat z veřejných peněz.

      2. „Japonská Toyota loni zvýšila prodej o sedm procent na 11,2 milionu aut, což je světový rekord. Zůstala tak jedničkou na globálním automobilovém trhu.“

        hxxps://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-rekordni-prodeje-toyoty-40458945

        Volkswagen Group 9,24 milion. Připomínám, že v roce 2016, než se začal mrdat s elektromobilama, byl VW světovou jedničkou. Nyní za Toyotou zaostává o 20%, a to ještě díky dodávkám z fronty dlouho nezrealizovaných objednávek. Příští rok to může být odstup i 30% !!!

          1. To nebude. Co bude za pár let je teď krajně nejisté. Co naprosto jisté je, a nemůže nikdo popřít, je ve srovnání s lety 2014-2019 zcela evidentní ekonomický i společenský úpadek Evropy. V tuto chvíli si lze představit jakékoliv směry vývoje, včetně třeba zrušení omezení spalovacích vozidel a tím uštědření ekonomického direktu Číně.

        1. Do 3 let bude čínský export aut na úrovni roční výroby Toyoty. Tento růst ze zanedbatelného milionu před 3 lety se musí nějak projevit a podle mě bude Toyota automobilkou, která to odnese nejvíc.
          Aby nedošlo k nedorozumění, tento komentář je zcela neutrální vůči druhu pohonu.

          1. Nebude. Musel by mít kam exportovat. Do roka, nejpozději do dvou, přijdou brutální dovozní cla.
            Ceny evropských elektromobilů jsou naprosto v pořádku. Ceny čínských elektromobilů odrážejí rozdíl v nákladech regulace – energie, pracovní síla, environmentální procesy a spousta dalších.
            Uvolněná importní politika by znamenala obětovat evropský automotive na oltář elektromobility poháněné čínskou otrockou prací a jezery chemických odpadů.
            To se nestane, protože už teď to mají ekofašisté dost nehnutě a nespokojenost roste velmi rychle.

              1. Takže ta toxická jezera nejsou? Otrocká práce také není?
                A nebo se budeme tvářit, že to jako neexistuje?

                Pro Českou televizi opravdu dělat nehodlám. Ani osobně, ani business. Sice před dvěma týdny reagovali na předžalobní výzvu, klekli si a odprosili za svoje svinstvo, v obavě abych se nesoudil a nenapráskal je úřadu, protože obcházejí zákon a mají na hlavě opravdu velmi velké a zatuchlé máslo a mohli by přijít o opravdu velké peníze, ale pořád to ještě zvažuji.

                1. Tak hlavně to jsou klišé a už dost trapný… Ještě si mohl dodat, že Číňan nic nevymyslí a okopčí i ojeté gumy…🙄
                  Práce v Číně nebude víc otrocká než v Čechách a pokud jde o eliminaci znečišťování životního prostředí udělali obrovský skok a elektrifikace dopravy jejich úspěchy jen podtrhne.

                2. V čem udělali „pokrok“ je především export ekologické zátěže do dalších oblastí Asie a Afriky. Otrocká práce existuje a to jak v Číně, tak pro Čínu v jiných zemích. Mzdovou politiku dělnické třídy ani nemá smysl komentovat. Stejně jako ochranu duševního vlastnictví.
                  To vše jsou faktory ovlivňující cenu. Netvařme se, že to tak není.

    1. data prodeju elektromobilu v Nemecku za prosinec jsou jiz venku, vesmes se stalo co se cekalo, pred koncem dotaci vyletly prodeje do vysin, a v zari bez dotaci se propadly, a behem 3 mesicu se dostali zpet na puvodni cisla i bez dotaci, v prosinci prodeje elektrik vetsi nez v cervenci kdy byli jeste dotace, i listopad byl vesmes na stejnych cislech jako dotovany Cervenec, prodeje se vesmes vraci na normalni stoupajici uroven jakou meli predtim
      https://insideevs.com/news/704440/plugin-car-sales-germany-december2023/

      mimochodem uplne to stejne se stalo v Cine kde dotace koncili v roce 2022

        1. ne dotace byli stopnute vesmes v zari, v prosinci bylo plne ukonceni a jen dobyhali objednavky, Nemci totiz zaroven v 2023 delali i zmenu v podminkach dotaci ktere zacali 1 zarim a zaroven menili prepocitavani dodanych a prodanych vozidel, od zari vesmes dotace ziskat nesla pro drtivou vetsinu lidi co objednali

          fakticke dotace koncili v prosinci
          zmena pravidel pro dotace vesmes znamenala ze od zari melo dotaci v Nemecku jen cca 2-3% zaplacenych EV

    2. Co se bude dít ti řeknu přesně. Letos bude Tesla Y nejprodávanější vůz na světě.
      Trochu bych opravil to zásadně. V Německu byly BEV mezi 40 a 60 tisíci € dotovány 3000 € a jen po část roku. Letos tedy po 5000€ slevě budou po celý rok levnější a prodeje budou vyšší.

Napsat komentář