Nový Tesla Model 3 je oficiálně tady, přináší více technologií a vyšší dojezd!

Dlouho spekulovaný facelift elektromobilu Tesla Model 3, dosud známý jako Project Highland, byl oficiálně představen. Nabídne mimo jiné vyšší dojezd.

Šest let poté, co sjel z montážní linky první elektromobil Tesla Model 3, a o více než 2 miliony vyrobených vozů později představuje Tesla zásadní update vozů Model 3 s pohonem zadních kol a Long Range s pohonem všech kol.             

Tento update přináší zevnitř i zvenčí větší sofistikovanost, komfort a prémiovější kvalitu, to vše při zachování elegantního a čistého vzhledu. Na první pohled poznáte, že jde o Model 3, který má ale nyní vylepšenou karoserii a vzhled, lepší aerodynamický tvar, nové světlomety a osvětlení a také zcela nový interiér.

Nový Tesla Model 3 nabídne dojezd 553 km pro SR RWD verzi a 677 km pro LR, obojí na 18″ aero kolech. Jde o WLTP, takže reálně (a podle US EPA) to bude spíš kolem 490 km/595 km. I tak jde o zhruba 10% zlepšení proti starší verzi TM3.

Může za to řada vylepšení, ale především lepší aerodynamika. Aerodynamický koeficient se totiž snížil z už předtím rekordně nízkých 0,225 na 0,219. Ostřejší linie karoserie a povrchy optimalizované pro aerodynamiku snižují odpor vzduchu, snižují hlučnost způsobenou větrem a zvyšují dojezd.   

Zcela nový je i vzhled světlometů. Modernizovaná zadní světla s mimořádně jasnými barvami jsou integrována do dveří zadního kufru, aby ještě podpořila celkový design. K dispozici jsou také dvě nvé barvy karoserie Ultra Red a Stealth Grey.

Kabina je teď díky 360˚ akustickému sklu, vylepšeným pouzdrům zavěšení, těsněním a materiálům tlumícím hluk ještě tišší.  Přepracovaná středová konzole je obložená hliníkem. Nabízí rozsáhlý úložný prostor a dvě bezdrátové nabíječky telefonu. Auto nabízí nově odvětrávaná přední sedadla, která lze ovládat zvenčí prostřednictvím aplikace v telefonu Tesla a vyhřívat nebo chladit je ještě před nastoupením do vozu.

Pomocí jednoho předního a dvou zadních nabíjecích portů USB-C, každý s příkonem až 65 W, můžete rychle nabíjet notebooky a další zařízení. Všechna zařízení snadno propojíte přes Bluetooth a synchronizujete vše od kontaktů až po hudbu.  Pasažéři na zadních sedadlech mají nově k dispozici 8″ dotykový displej pro ovládání klimatizace a infotainmentu.

V novém Tesla Model 3 si užijete zvuk ve studiové kvalitě na všech sedadlech díky novému prémiovému audiosystému, který si Tesla sama navrhla. Ve verzi Long Range je audiosystém vybaven 17 reproduktory, dvěma subwoofery a dvěma zesilovači a ve vozidlech s pohonem zadních kol 9 reproduktory, jedním subwooferem a jedním zesilovačem.

Nativně podporuje Spotify, Apple Music a Tidal. Nově přidané a kvalitnější mikrofony zajišťují lepší kvalitu hovorů. Auto nabídne také o 50 % lepší mobilní připojení, dvojnásobný dosah Wi-Fi, dvoupásmové Wi-Fi (2,4 GHz a 5 GHz). Zavazadlový prostor se zvětšil z 561 l na 594 l.

Elektromobily Tesla Model 3 s pohonem zadních kol a Long Range s pohonem všech kol se začnou v Evropě a na Středním východě dodávat koncem října.

Díky příchodu nové verze elektromobilu Tesla Model 3 se nyní skladové zásoby starších modelů v USA vyprodávají kolem ceny $37 000 před dotacemi, tedy asi $30 000 nebo méně po dotacích.

 zdroj: tisková zpráva             

65 Comments on “Nový Tesla Model 3 je oficiálně tady, přináší více technologií a vyšší dojezd!”

  1. Dokud se nesníží hmotnost akumulátorů a tím i celého EV a dokud nebude k dispozici jednoduchý, a přitom slušně využitelný EV s dobrými jízdními vlastnostmi a levnou výměnou baterií, nehodlám ty ničitele přírody (těžba lithia) a silnic tolerovat, natož za přemrštěné ceny kupovat. Patří do města, něco jako Renault Zoe a jeho nástupce.

            1. Tohle je server o elektromobile. Trolove by tu nemeli byt tolerovani. Podle me se nemazou proto protoze diskuze zvysuje navstevnost serveru. Ale je to skoda, je to vysoce toxicke prostredi a znam hodne lidi kteri sem proto nechodi. Diskuze je jeden hnuj a nic rozumneho se tam neresi. Asi tak.

          1. Elektromobilita je spojena s rusackou agresi. Elektromobilita primo ohrozuje rusacke prijmy z ropy a je jasne, ze o obrovske prijmy z prodeje ropy nechce prijit. Vsechny utoky proti elektromobilite maji svuj puvod ve snaze elektromobilitu uskrtit a obhajit zavislost sveta na rope. Kdo chce vytlacit diskusi o ropnem vydirani z hybridu, ten pomaha potlacit elektromobilitu. Zastanci ropy a rusacka samozrejme usiluji o rozdeleni diskuse aby tato spojitost neprimela lidi vic premyslet kdo a co podnika proti elektromobilite. A valka na Ukrajine je financovana z prijmu za rusackou ropu. Kdo tuto provazanost popira, ten slouzi rusacke agresi. rusacka valka a elektromobilita jsou uzce spojene a je nutne o tom diskutovat i na hybridu.

            1. To ze ma niekto negativny pristup nie je vobec problem. Problem je, ze vy ten negativny pristup neviete stravit a preto tu osocoujete a nadavate inym. Ked da niekto nejaky argument s ktorym si neviete poradit, tak ho prehlasite za hlupaka, blba a pod. Od vas aj od toho druheho blbecka som si uz uzil nadavok dost a inak s vami ani nekomunikujem, pretoze vam chyba pricinpialne slusne spravanie (tak ako runnerovi kedysi s tym el. invalidnym vozikom vs EV, pricom si neuvedomil ze pre niekoho mat ten vozik je sanca mat z tohto sveta nieco). Osobne si myslim, ze ste prave ludia, ktori znizuju vyznam tychto portalov a robia iba tak hanbu. VY ste ten dovod, preco sem chodi tak malo ludi, lebo ludia od odborneho portalu ocakvavaju slusnost a nie liberalne (tym myslim drze, hlupe a neslusne) spravanie. To, ze mate nizky vek vas neospravedlnuje.

          1. Proto jsem psal politické diskuse promazat ať je píše kdokoliv. Leodendula je zas šílenec z druhé strany, ale od Runner42 je 90% příspěvků čistý trolling které mají za úkol pouze vyprovokovat ostatní k reakci.

            Pokud majitel serveru takovýto únos témat v diskusích trpí s myšlenkou že to alespoň zvýší počet zobrazených reklam, tak se domnívám že to je dost krátkozraká strategie. Na novinkách člověk žumpu v diskusích očekává, ale toto by měl být technický (?) server, kde by člověk čekal diskusi k tématu článku a ne současnou politickou žumpu. Např. v mém případě tento server sice čtu, ale jen velmi nerad a zřídka ho doporučuji jiným lidem a pokud už tak s komentářem ať se dotyční pokusí diskuse ignorovat.

            1. Plny suhlas. Ono by malo byt zakazane tu pisat politicke, nenavistne a ostratizujuce komentare. Bud sa dotycni zmestia do koze alebo budu zmazani. Kludne mozte vymazat cely thread kde su aj moje komentare, tie su vacsinou aj tak iba reakciou na nevychovanych hlupakov resp. ich nenavistne prejavy ci pokus o zosmiesnovanie . Popravde poslednych 5 rokov sa tu uz normalne komentare asi nevyskytuju. Odborna stranka clankov ide uplne do pozadia a komentuju to tu skor privrzenci nabozenstiev, neschopni si nieco nastudovat, nez odbornici. Je to skoda, kedze tu chodim uz nejakych 13 rokov a bolo to tu fajn. Dozvedel som sa tu o nejake zacinajucej automobilke s menom Tesla ako aj o ich prvom produkte a bol som rad, ze technologicky vysmiali ine automobilky a ukazali, ze su tymi blbcami ktori povedali, ze sa to da a spravili to.

  2. Musim dat lavrovu42 za pravdu, rusacka ekonomika lame rekordy. Od ledna je rusacko nejvetsi vyrobce a exporter dracich zubu v univerzu. Nejsou jim k nicemu, ale draci zuby jsou velmi dobre znovupouzitelne, treba na vybudovani hraze pro novou kachovskou hraz. Az rusaci odtahnou z Ukrajiny, bude o zuby take velky zajem u sberatelu. Podobne jako berlinska zed vybudovana stejnym rusackym dobytkem, bude kazdy draci zub pripominat zrudnost rusacka a kremelskeho skrcka. Ktery oligarcha ted vydelava na tomto artiklu? rusacky muzik rad utahne opasek o zbyvajici dirky a mozna udela i dalsi z lasky ke skrckovi. Doufam, ze draci zuby roztrhaji cele rusacko.

    1. Velmi doporučuji se podívat do některé mapy, kde je zakreslena operační situace na záporožské frontě včetně zakreslení ruských obranných linií (které byly zmapovány v květnu 2023)
      Třeba zde: hxxps://www.scribblemaps.com/maps/view/2022051301800/nBT8ffpeGH

      Pokud to tvoje psychika ustojí, dozvíš se, jak strašně dostali Ukrajinci za poslední čtyři měsíce do držky, že všechny prvosledové i část druhosledových jednotek byly při „povinné ofenzivě“ zničeny v předpolí minami, dělostřelectvem a zadržovacími ATGM oddíly, aniž by se jen přiblížily k ruským obranným liniím a že „průnik Surovikinovou linií“ je mediální fikce s cílem uklidnit znepokojenou západní veřejnost.
      Zaprvé žádná Surovikinova linie neexistuje a zadruhé teprve teď na začátku září, po mnoha měsících vyčerpávající snahy a obrovských ztrátách se Ukrajinci v jediném místě (v oblasti Verbove) dostali k první ruské lehké obranné linii. Aby dosáhli hlavní těžce opevněné obranné linie, kde jsou ty tvoje dračí zuby, chybí jim překonat dvě lehké obranné linie a 9 km minových polí. Tedy pokud ruské ženijní oddíly, které dokázaly za tři čtvrtě roku opevnit 300 kilometrů záporožské fronty do hloubky dvaceti kilometrů, seděly ty poslední čtyři měsíce v hospodě.

      Koneckonců, ta mapa mluví naprosto názorně a každému s trochou zdravého rozumu je jasné, jaké šance Ukrajinci mají a že na posouzení účinnosti dračích zubů pravděpodobně nikdy nedojde.

      1. To je fakt dobre, umistit minova pole za obrannou linii smerem do vlastniho uzemi. U rusaku ani normalka, protoze pak se nemuzou stahnout. Bud je zneskodni AFU nebo vlastni rusacka minova pole. Tady vas vysadime a tady zhebnete, zpatky ni krok a zasobovat vas uz take nemuzeme. U tech rusackych mongoloidu je vse mozne, ale pravdepodobnejsi mi pripada tvoje blaboleni. Konecne dostane ukrajinske letectvo rakety vzduch-vzduch s dosahem 180km proti rusackym helikopteram. Ka-52 budou padat jak hrusky, nebo budou sedet na zemi. To otevre prostor pro obrnenou techniku.

        1. Tak se to dělá běžně. Nechají se otevřené jen přístupové koridory chráněné PVO a tyto koridory jsou po vyklizení některé s předsunutých linií zaminovány. Naše armáda má k dispozici systém MV-3, který je poměrně účinný. Proti ruským systémům ale zaostává, oni používají raketové, dělostřelecké i letecké systémy s kontejnery pro doručení unifikovaných min. Třeba Smerč nebo Uragan dopraví jednou salvou do cílového prostoru až 200 protitankových min PTM3 za minutu, vrtulníkový VSM1 jich položí během minuty 120.

          Co se týká informace, že Rusové nevědí co kde zaminovali, bral bych to s rezervou. Zdá se mi to jako dezinformace a snaha o hledání pozitivní propagandy v situaci, kdy ruské obranné systémy a minová pole dalece předčily ta nejhorší očekávání NATO. Obě strany během války protivníka něčím nepříjemným překvapily – NATO uspělo s přesným raketovým dělostřelectvem, průzkumnými drony a taktikou malých pěchotních skupin. Rusko překvapilo koordinací průzkumných a malých útočných dronů, elektronickým bojem a efektivitou minových polí. Obě strany se mají od protivníka co přiučit.

          Technická poznámka – PTM3 se používá pro zaminování prostoru před postupujícím nepřítelem. Po 24 hodinách je takto zřízené minové pole automaticky deaktivováno.

      2. Dostali do drzky. Poradne, ale hlavne Rusaci. Touto dobou uz mela byt Ukrajina davno zpacifikovana, nejspis zaclenena po preudoreferendu do Russke federace, opozice postrilena nebo v lagrech. A realita? Russky hospodarstvi pada, zlaty rubl pada, Russaci pouzivaji jako tanky starej srot protoze jiny uz nemaji a zebraji v KLDR (!) o zbrane. A to mela byt ta neporazitelna slavna armija? A na jizni fronte Ukrajina pomalu ale jiste osvobozuje okupovana uzemi. Rusove nejsou schopni zamezit uspesnym ukrajinskym utokum na svem uzemi. Ono se staci podivat jak zuri Goebbels-Solovjov ve svem poradu. No a vy se tu akorat ztrapnujete.

            1. myslis jako tohle?? hybrid.cz/skoda-ma-novou-aplikaci-pro-zobrazeni-nabijecich-stanic/

              nevim jak v elektroautech ale mam dojem ze jsou runnerovy predpovedi krutoprisne presny. vyvoj ukroofenzivy trefil presne a co pise sranda neni. se smejes ale pravdu mel runner

              „“runner42 napsal:19. 4. 2023 (18:17)
              Ruská zimní ofenziva nepřišla, a to jsem viděl připravenou celou tankovou divizi s více jak se dvěma stovkami T-80 BVM a T-14. Za celé měsíce se nikde neobjevila. Ruské tanky celé měsíce NIKDE. Až teď doslova pár tanků T-90 Proryv u Artemovsku, evidentně z jiných praporů jiné divize, o kterých také skoro nic nevíme. Jinak samý šrot separatistů.

              To znamená, že Rusko měsíce jen hromadí a místo ofenzivy posilovalo obranné pozice. Západ naproti tomu provokuje Ukrajinskou ofenzivu, která se stala teď politicky nevyhnutelnou. Ukrajinci mají v desítkách tisíc mužů, bez vzdušné převahy a minimální PVO, s poskládaným západním šrotem každý pes jiná ves, jen se satelitním průzkumem protože drony jsou rušeny, útočit proti násobné přesile mužů, dělostřelectva, letectva i obrněných jednotek, v připravených liniích hloubkové obrany.

              To je naprosto šílené. Pokud zaútočí, jdou na smrt. To je zvrácené, kam až je Západ ochoten zajít.““

              1. Ne, on mysli prakticky vsechno ostatni co z behny vypadne. Ze ukrajinska ofenziva do pripravene ruske obrany bude tezka, to vi kazdy a nikdo to tady nerozporuje. To neni nic objevneho. No a jestli souhlasis s tim, ze za tu valku muze Zapad, pak chapu proc je to tak krutoprisezne presne. Tomu se rika sekta kolektivniho putina.

    1. Je to zajímavé – Tesla a ji kopírující značky Volkswagenu směřují k minimalizmu. Naproti tomu Toyota se vydala přesně obráceným směrem, oprašuje starší řešení z šedesátých až devadesátých let a technologický pokrok ve výrobě a materiálech využívá spíš ke zlevnění.

      Když vidím nový Land Crusier tak se divím, jak může stát tak málo. Když vidím nový Volkswagen tak se divím, co na něm stojí tak hodně.

  3. off
    Lopatky větrných elektráren rostou tak rychle, že byznys kolem nestíhá, všímají si FT
    https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3611890-lopatky-vetrnych-elektraren-rostou-tak-rychle-ze-byznys-kolem-nestiha-vsimaji-si-ft

    „Za inženýrský úspěch se dá považovat 169 větrných turbín, které u pobřeží Yorkshiru vztyčila dánská firma Orsted. Každá z nich má výkon osm megawattů a dokáže dodávat energii jedné domácnosti po dobu 24 hodin pouhým jedním otočením lopatek dlouhých 81 metrů.“

    „Získání většího množství elektřiny z každé turbíny také pomohlo snížit náklady na elektřinu z větru za deset let do roku 2021 až o šedesát procent, uvádí Mezinárodní agentura pro obnovitelnou energii.“

Napsat komentář