Elektromobil Volkswagen ID.3 zvládne nabíjet 125 kW, dostane osmiletou záruku na baterii

Volkswagen poskytne záruku 8 let/160 000 km na kapacitu akumulátorů modelů ID. Akumulátory modelové řady ID. lze na cestách nabíjet velmi rychle nabíjecím výkonem až 125 kW.

Nová nabídka nástěnných nabíječek Volkswagen umožní rychlé nabíjení také doma a po příjezdu na pracoviště.
foto: Volkswagen

Volkswagen zahájí výrobu modelu ID.3 již letos. Kompaktní model je prvním členem rodiny ID. – nové generace elektromobilů. Jejich lithium-iontové akumulátory umožní dojezd až 550 kilometrů, a tím i komfortní cestování na dlouhé vzdálenosti.

Budoucí majitelé modelů ID. si nemusí dělat žádné starosti ani s životností akumulátorů. Volkswagen jim totiž poskytne záruku, že akumulátory budou disponovat minimálně 70 % využitelné kapacity dokonce i po osmi letech, resp. 160 000 kilometrech.

Volkswagen soustředí od roku 2017 vývoj akumulátorů do jednoho kompetenčního centra. Jeho úkolem je mimo jiné zajistit, aby si všechny akumulátory pro modely ID. zachovaly maximální kapacitu po velmi dlouhou dobu, a umožňovaly tak dlouhý dojezd. Frank Blome, vedoucí kompetenčního centra v Salzgitteru, k tomu říká: „Naším cílem je stejná životnost akumulátorů jako celého vozu ID.“

Volkswagen bude nabízet různě velké sady akumulátorů, což je naprostá novinka oproti současným elektromobilům značky. Není-li pro majitele vozu ID. jeho dojezd velmi důležitý – například protože jezdí převážně ve městě a překonává pouze krátké vzdálenosti – bude mu stačit sada akumulátorů s nižší kapacitou.

Pořízení vozidla tak bude výhodnější. Řidiči, kteří naproti tomu cestují na velké vzdálenosti, se mohou rozhodnout pro větší sadu akumulátorů. Možnosti použití elektromobilu se tím rozšíří. V závislosti na akumulátorech a typu vozidla bude realizovatelný dojezd cca 330 až 550 kilometrů (dle metodiky WLTP).

Volkswagen navíc akumulátory koncipoval pro nabíjecí výkon až 125 kW, což je v segmentu modelu ID.3 dosud nevídaná hodnota. Rychlejším nabíjením se zkrátí zastávky pro doplňování elektrické energie.

Pohodlné nabíjení doma, extrémně rychlé na cestách

Volkswagen vychází z toho, že 50 % všech nabíjecích procesů bude probíhat doma a 20 % po příjezdu na pracoviště. Tomu byla cíleně přizpůsobena nová nabídka nástěnných nabíječek pro domácí nebo firemní využití. Jejich nabíjecí výkon je až 11 kW (střídavý proud).

Výhodou v porovnání s běžnou elektrickou sítí s napětím 230 V je výrazné zkrácení doby nabíjení. Výkon nástěnné nabíječky postačuje k nabití akumulátorů na 100 procent během noci nebo pracovní doby. Čtvrtina všech nabíjecích procesů bude realizována na cestách ve veřejném prostoru a pět procent podél dálnic a rychlostních silnic.

V závislosti na stylu jízdy s modelem ID.3, vybaveným největší verzí akumulátorů, postačí na trase z Hamburku do Mnichova nebo z Turína do Paříže (obě o délce cca 800 km) pouhé dvě zastávky kvůli nabíjení. Na rychlonabíjecí stanici s vysokou kapacitou lze během 30 minut doplnit dostatek energie pro 260 kilometrů jízdy (dle metodiky WLTP).

tisková zpráva

63 Comments on “Elektromobil Volkswagen ID.3 zvládne nabíjet 125 kW, dostane osmiletou záruku na baterii”

  1. POZOR VLAK / THE TRAIN – 77. [FULL HD]
    – Slovenská strela

    POZOR VLAK / THE TRAIN – 77. [FULL HD]
    – Slovenská strela
    – EXPRES: Přehled událostí na železnici
    – CZ LOKO, hybridní lokomotýva
    – 170 let železničního opravárenství v České Třebové
    – COURÁK: Nejdek a okolí
    – ÚŽASNÉ NÁVRATY: Železniční zpravodaj (1961)
    – ZARÁŽKA: „Echt“ železničářská svatba
    https://www.youtube.com/watch?v=_A4_30NsqO0

  2. Jeden by měl po přečtení toho článku i radost kdyby se
    Jeden by měl po přečtení toho článku i radost kdyby se nedočetl, že
    „Naším cílem je stejná životnost akumulátorů jako celého vozu ID.“
    životnost auta 150tis.km je podle výrobců stále kalkulována jako dostačující.
    Tedy ti co více jezdí by měli auta měnit po třech letech?

    Musku nemám tě moc rád, ale díky ti za Teslu.
    Brzy budu mít těch 150tis.km najeto, a jestli se nepřihodí něco nečekaného tak můj sen o autě, které se dá zase bez větších problémů provozovat léta se začne stávat realitou.
    A jako bonus minimální provozní náklady a super jízdní vlastnosti. Co víc si přát?

            1. No me prijde ze nikdo nic takoveho nerikal, ze by baterka
              No me prijde ze nikdo nic takoveho nerikal, ze by baterka vydrzela prave tech 8 let a 160 tisic a tedy ze v te dobe bude KO i cele auto…
              Tesla se taky dusuje ze jeji baterka vydrzi milion kilometru, presto zaruka je nekde uplne jinde (a pokud se nemylim tak ani negarantuje zadnou kapacitu, jen vady)

              Ja teda s propoctem nejake ekonomiky pocitam na model 3 s ekonomickou zivotnosti 12 let a 300 000km, to by snad mel zvladnout…

      1. Asi jsem to nenapsal moc srozumitelne.
        Mam zkusenost, ze u WV

        Asi jsem to nenapsal moc srozumitelne.

        Mam zkusenost, ze u WV se meni motory/prevovky (coz je jinak fatalni zavada) jeste v zaruce a odpoved ze servisu zni “ma to zivotnost 150tis.km”.
        U baterkacu, ktere nemaji spalovaci motor ani prevodovku jsem doufal, ze by mohla byt oficialni zivotnost auta navysena. Z clanku mi plyne, ze i u baterkacu pocitaji stale s temi 150-160tis.km, z cehoz jsem zklamany.

        1. Tak to mame asi jine zkusenosti no, to se muze stat, my mame
          Tak to mame asi jine zkusenosti no, to se muze stat, my mame flotilu desitek skodovek a ze by se musely menit motory a prevodovky, at uz v zaruce nebo po ni, to mam pocit ze se nestalo snad nikdy (nejaky opravy na prevodoce byly u starych aut, ale cela nova snad ne), a to ty auta u nas najezdi rozhodne vice nez 150 000 km (kupujeme do majetku a auta jezdi dokud jsou v pouzitelnem stavu).

          Co se obcas vysype je spojka, protoze nekteri si pletou sluzebak se zavodakem, nebo u aut s hodne velkym najezdem obcas odeslu turbo (opet mnohem pozdeji nez 150 000km).

          Takze bude skodovka pouzva mnohem lepsi dily nez VW, nebo jsi pekelnou smulu, nebo mame ve firma magicke auta….

          Jinak hlasky servisaku, i v autorizaku jsou povetsinou relevantni asik jako nahodne poskladana smes slov…

          1. Ted v lete to budou tri roky kdy jsme koupili posledniho
            Ted v lete to budou tri roky kdy jsme koupili posledniho spalovaka Skoda Yeti 1.2TSI s DSG.
            Motor menili po 33tis.km. Prevodovku po 60tis.km.

            Nedavno jsem se o tom bavil se sousedem, ktery pracuje ve firme kam pry nakoupili flotilu WV Tiguanu a u 7 z nich jim pry uz take menili motor…

            1. Zajimave no, skoda asi nikdo nema verejne zadne oficialni
              Zajimave no, skoda asi nikdo nema verejne zadne oficialni statistiky… jinak teda my mame vsechna auta s manualem, zkusenost s DSG mam minimalni….
              A vetsina aut je teda 1,6 TDI, nektere starsi rapidy byly tusim i 1,4 TDI, manazerska auta pak 2,0 TDI … benzinaky uz delsi dobu nebereme (naposledy nejake 1,6 atmosfery v octaviich tou prvni generace)

              1. My jsme kupovali prvni fungl nova auta (z duvodu nizsi
                My jsme kupovali prvni fungl nova auta (z duvodu nizsi porizovaci ceny) benzinove atmosfery, ktere jezdi do dnes. Tedy trinacty rok, ale s najezdem kolem 300tis. uz maji problem prolezt emise, jelikoz zerou litr oleje na 600km. Proto je uz budeme vyrazovat.

                Pak jsme presli na naftu a s tou uz par problemu bylo. Vymena kompletni palivove soustavy napriklad.

                Nakonec jsme se vratili k benzinu a jak jsem psal vymeny motoru, turba atd.

                Tedy aktualne zkousime tu elektrinu a ja tajne doufam, ze to uz bude ta spravna cesta, coz se mi zatim v podani Tesly potvrzuje a tak s napetim cekam jak to budou mit ostatni. Proto me zminky o zivotnosti 160tis.km znepokojuji.
                Nejsem zadnej blaznivej ekolog, ale neprijde mi normalni vyrazovat auta po trech az peti letech s tim, ze hrozi nebo jiz prodelali nejakou zavadu jejiz cena opravy prevysuje zustatkovou hodnotu auta.

                1. Palec nahoru pokud kupujete do firemní flotily elektromobily.
                  Palec nahoru pokud kupujete do firemní flotily elektromobily. Pravdou je, že z mého komentáře výše nemusí nutně vyplývat, že se to nevyplatí. Zatím se tak k tomu staví jen leasingové společnosti. Při šťastném výběru vozu může být zůstatková hodnota dostatečne vysoká na to, aby se to za životnost auta vyplatilo. Leasingovky na to zatím jen nesázejí, počítají navíc v horizontu maximálně čtyř let. Pokud nepotřebujete měnit auta tak často, životnost přesáhne záruku, ceny elektroojetin se budou držet vysoko a spalováků půjdou rychle dolů, tak na tom neproděláte. Navíc pokud si to můžete dovolit, tak bude víc ecosexy pro Vaše zákazníky. Přijde mi, že Tesla s firemním logem je v současné době pojízdný reklamní banner.

                2. Zrovna na Teslach ty reklamy ani nemame, ale jsme celkem znama
                  Zrovna na Teslach ty reklamy ani nemame, ale jsme celkem znama firma, takze na te nasi vetsi vesnici a v okoli se to vi.
                  Jinak uz skoro rok provozujeme Ioniqa a krome dvou garancek po 15ti a 30ti tis. naklady jen na elektrinu a vodu do ostrikovacu.
                  Ted cekame na schvaleni dotace a budeme objednavat dve eNira.
                  Verim, ze nam udelaji prinejmensim stejne dobrou sluzbu jako zatim Tesly a ten Ioniq, a hlavne lepsi sluzbu nez spalovaky.

            2. Ony tyhle zkušenosti jsou v principu pořád „jedna paní
              Ony tyhle zkušenosti jsou v principu pořád „jedna paní povídala“, nebo „mě se stalo“, nebo „servisman říkal“. O celkové statistice to neříká nic i k servismanovi se většinou dostanou jen závady. Kompletní statistiku kolik opravuje vozů určitého typu a kolik procent závad mají si vede málo kdo. Zde bych věřil spíš informacím o firemní flotile, kde mají veškeré náklady dohledatelné. Nicméně taktéž považuji za skandální, že se nějaká automobilka chlubí životností 160tisíc km. Chápu délku záruky, ale auto by mělo rozumným způsobem fungovat i po záruční době. O tom jak dlouho bude fungovat po záruční době, jak vysoké budou případné servisní náklady se může člověk leda domýšlet. Jak to je u Tesly už se dá dohledat alespoň podle jedna paní/ trouba/ youtuber povídal. O životnosti ID.3 zatím jen PR kecy. Ovřem PR kecy značně odrazující. Cena km s nějakým autem se neodvíjí jen od pořizovacích nákladů, ale i od toho, za kolik auto po ujetí oněch 160tisíc km prodám. Za kolik je prodejná ojetá Tesla víme už dneska. Za kolik ID.3. nevíme nic, kdyby byla zůstatková hodnota po najetí 160tisíc u auta za mega 200tisíc, tak po rozpočtení na kilometr to dělá 5kč bez nákladů na provoz a servis. To je celkem drahá sranda. Věřím, že tak strašné to snad nebude, ale třeba Car4way si účtují (ve srovnatelné ceníkové položce) za km elektromobilem e-golf včetně paliva 6kč o korunu více, než u srovnatelného spalováku. Věřím, že cena vychází z ceny operativního leasingu. Cena operativního leasingu zase vychází z předpokládané prodejní ceny. Dokud nebude vyházet při operativním leasingu km jízdy elektromobilem levněji, než spalovákem, firemní flotily, krom osvícených firem, nebo firem s ekologickým PR, si elektromobily pořizovat nebudou 🙁

    1. Nevím co si představuješ pod pojmem jízdní vlastnosti,
      Nevím co si představuješ pod pojmem jízdní vlastnosti, ale TMX je co se týká podvozku tak akorát na průměru třídy. To co umí Touareg na vzduchu, s aktivníma stabilizátorama a natáčením zadních kol je o dvě třídy jinde. Auto je s tím podstatně pohodlnější, déle drží kola v rozbitém asfaltu na zemi, nenaklání se a hlavně nepřetěžuje (díke vícekomorovým vzduchovým měchům) jednotlivá kola v zatáčkách. A to nemluvím o Cayennu..
      Co se týká řízení, tak to má TMX spíš bídný, než cokoliv jinýho. Cit a odezva v tom není žádná.

      TMX je sice nejlepší a jediný použitelný EV (spolu s S), ale určitě nemá nadprůměrné jízdní vlastnosti.

      1. Co se tyka podvozku tak souhlasim, ze je Tesla prumer.
        Jenze

        Co se tyka podvozku tak souhlasim, ze je Tesla prumer.
        Jenze jenom o nem to neni. Clovek spolyka stejne vetsinu kilometru na dalnici kde se ten rozdil podvozku ani v rizeni az tak neprojevi.
        Ovsem ta reakce na plynovy pedal v kombinaci s tichosti, to zadny dnesni spalovak proste nema.

        Manevrovani s autem v mikrorychlostech treba v prudkem kopci nebo na malem prostoru je pak s ev take pohadka.
        O vikendu jsem treba zajizdel do garaze hotelu Royal Prague na Karline. Maji tam takove rampy, na ktere se najizdi a auto se pak da nejspise zvednout aby pod nim mohlo parkovat dalsi.
        Rampa je zoufale uzka s vysokymi bocnimi mantinely tesne pod dvere, takze se musi najizdet hodne presne a kolmo. Samotne vyhoupnuti nahoru (a je to dost vysoke) je pak take zazitek. Zejmena zadnimi koly, kdyz uz vam vepredu zbyva jen par centimetru…
        Samozrejme prostoru pred tim zoufale malo, takze opakovane manevrovani dopredu a dozadu.
        Nejsem nezkuseny ridic, ale kdyz jsem to tam posadil tak jsem si nedovedl predstavit jak bych tohle dal se spalovakem a jak by se asi v te garazi dychalo po tomhle manevrovani.

        1. Souhlas,dovolím si bodově:
          – reakce na plyn je perfektní a

          Souhlas,dovolím si bodově:
          – reakce na plyn je perfektní a dá se srovnat tak maximálně s 25 let starým atmosférickým V12, co vytáhnu jednou za rok

          -co je naprosto něuveřitelný je výkonová regulace, to jak TMX přenáší výkon na silnici v situacích, kdy jsou přední kola na ledu a zadní na pevným asfaltu, nebo jeden bok na štěrku a druhej na suchým, to kam se celý quattro hrabe.

          – kombinace spojkovýho automatu ale i automatu s HDM a velkým výkonem (nedej bože poháněnou jednou nápravou) konkrétně v tědlech zakladačích a zvlášť na mokru chce cvik, to je fakt. Ono ale i ten okamžitej nástup krouťáku z nuly u TMX chce trošku dostat do ruky. Nemám ale potíž ani s jedním.

          Ale ten samotnej podvozek prostě na lítání po okreskách není. Je na tom strašně vidět, že nejsme cílovka. Ono teda ML/GLE to taky neumí. Ale to jak jezdí teď poslední Touareg/Cayenne/Q7 na příplatkovým podvozku je o hodně jinde. TMX jezdí pochopitelně líp, než GLE, protože težiště. Ale ten vícekomorový vzduch, který mění progresivitu v každý zatáčce je technologicky třídy nad výchozím airmaticem. A o stabilizátorech, který umí třístupňově v každým náklonu měnit charakteristiku ani nemluvím. Jak jezdí X5 nevím a v Etronu jsem bohužel nejel. S ohledem na spotřebu, o které se tu ale píše, pak s přihlédnutím k tomu, že mi TMX jezdilo kolem 30kWh na 100km o test Etronu ani moc nestojím.

              1. Ja mel plan si ho nechat nejmene dva cykly, tedy 6let.
                No

                Ja mel plan si ho nechat nejmene dva cykly, tedy 6let.
                No uvidim az s tim prijdou o kolik to bude lepsi nez stavajici verze. Kolegu co jezdi v Sku zase lakaji ty ucinnejsi motory, tedy vetsi dojezd.
                Me by se k tomu vsemu libilo i rychlejsi nabijeni.

  3. Nevím jestli se něco nezměnilo (osobně bych čekal změnu
    Nevím jestli se něco nezměnilo (osobně bych čekal změnu k horšímu) ale slušelo by se doplnit, že těch 125kW bylo přislíbeno pouze pro největší 77/82kWh baterii ID v roce 2021.

    Pro střední a malou baterii bylo VW ohlášeno max. 100kW. Ani bych se nedivil, kdyby to nakonec bylo „korejských“ 100kW, tedy max 77-80kW u té střední baterie a nějakých 50kW u té nejmenší.

  4. e-Golf
    Udávaná WLTP spotřeba – 13.2 kWh/100km
    sprintmonitor

    e-Golf
    Udávaná WLTP spotřeba – 13.2 kWh/100km
    sprintmonitor po vyloučení nesmyslných záznamů (jako je spotřeba 0.4 kWh/100km) spotřeba 16.92 kWh/100km

    koefcient reality tedy x1.28

    ID.3
    WLTP dojezd 330 km
    dojezd přepočtený koeficientem reality 257km

    VW tedy garantuje po 160 tisících kilometrch zbytkový reálný dojezd cca 180 km s lehkou nohou, tedy cca půlu toho, co teď papírově tvrdí.

    Jako ojetina neprodejné.

    1. Už zase lžeš? Tvůj největší koníček?
      Průměr tam je

      Už zase lžeš? Tvůj největší koníček?
      Průměr tam je 14,93 a po vyloučení těch prvních dvou záznamů z 60 to rozhodně nedá 16,92. Pokud tam dáš do filtru minimum 40000 km, vyjede ti 9 záznamů a průměr 15,41, tak nás tu zase nebalamuť tvými překroucenými čísly, jako obvykle. Už tu na to není nikdo zvědavej.
      Mimochodem, proč nechceš také vyloučit těch nesmyslných 24,13 kWh/100 km od Tobiase_TDI (jak příznačný nick, nejsi to náhodou ty?)
      A kdybys alespoň spritmonitor dokázal napsat správně, ale i to je nad tvé síly. Běž se radši zahrabat.

    2. a teď si vem že budeš mít těžkou nohu, bude zima,
      a teď si vem že budeš mít těžkou nohu, bude zima, zapneš topení, výhřev sedaček, a pojedeš při to po dálnici 130kmh a ještě musíš odečíst 25% ztrátu při nabíjení a dalších 15% na zimní gumy, dojezd bude sotva 45 km ale spíš těch 27km

      1. v Eu je toto reseno zakonem, pokud chce automobilka registraci
        v Eu je toto reseno zakonem, pokud chce automobilka registraci pro prodej daneho vozu v cele EU, musi garantovat ze bud dili sama doda po dobu 20 let od konce vyroby daneho vozu, nebo licenci na ne musi podstoupit treti strane ktera dodavky nahradnich dilu zajisti, resi se tak i druhovyroba, tedy neoriginalni dily

        realne dnes neni problem sehnat druhovyrobni nahradni dily i na auta stara 30+ let, respektive pokud lokalni prodejce dilu chce, tu moznost ma, samozrejme spousta prodejcu to neresi a dily o ktere neni alespon nejaka poptavka v nabidce proste nema

          1. Vesměs sem odpověděl výše. Prodají vám celý battery
            Vesměs sem odpověděl výše. Prodají vám celý battery pack. Nikoliv jeden článek.
            Většinou v packu odejde jen pár(nebo taky pouze jeden) článků a zbytek je relativně v pohodě. Tudíž nemá smysl investovat do výměny celého.

            1. Kolegovi odeslo u dvoulete dodavky nejeto 25 t. Km p boxer
              Kolegovi odeslo u dvoulete dodavky nejeto 25 t. Km p boxer tesne po zaruce cerpadlo na adblue. Vubec se s tim nemazou pouze cela kompletni nadrz za 25 tis. A spoluucast vyrobce zadna.

              Navic si myslim ze na vymenu jednoho clanku ani nebude mit servis skoleni.

              1. stacilo si najit nejakeho garaznika ktery dane tesneni vymeni
                stacilo si najit nejakeho garaznika ktery dane tesneni vymeni za neoriginalni, ja takto resil spoustu zavad na autech ktere jsem vlastnil, a mam i extremni priklady

                Audi A6 – vymena predni napravy, u Audi cca 125 tisic korun, u maleho servisu se cena pohybovala pod 17 tisici, u teze Audiny praskle tesneni v zadni brzde, u Audi slo pouze vymenit cely zadni set za cca 6 tisic korun, ten sami servisak me vymenil pouze dane tesneni ktere upravil bejem chvilky z jineho tesneni, dil necelych 5 korun, prace 200 korun

                je to jen o tom nebejt linej a zkusit neautorizovany servis kde se specializuji na urcite znacky a proste se jich zeptat

                1. Problem je ze to je moc nove a nadrz na ad blue neni
                  Problem je ze to je moc nove a nadrz na ad blue neni rozebiratelna. Mohl zo resit jinou z bouraneho vozu, ale je to jeho boj. Navic u tak noveho vozu mel s toho strach.

                2. A bude hůř. Čím více těhle eko kurvítek v autě bude,
                  A bude hůř. Čím více těhle eko kurvítek v autě bude, tím to bude náchylnější na poruchy a opravy starších aut se budou prodražovat.
                  Začalo to PDF filtrama na dieselu a teď to pokračuje vším možným i nemožným na benzínu.
                  Člověk má na jednu stranu s elektrem klidné spaní. Pokud neodejde invertor za xx tisíc, tak to jezdí a celkem se tam nemá co jinýho rozbít. A až těch elektro aut bude víc, tak bude i víc bazarovejch dílů.

                3. Resil jsem nabijec 230v 15A na Niro phev protoze jsem ho mel
                  Resil jsem nabijec 230v 15A na Niro phev protoze jsem ho mel poskozen pri nehode. Novy stoji 150 tis. KC a oficialne se vubec neopravuje i kdyz v nem jen praskne pojistka. Sem si ho nakonec opravil sam. To same obycejny svetlomet. Sklo se koupit neda a novy stoji vcetneLed zdroju 65 tis. Proti tomu je baterie malichernost.

                4. Při těch cenách přemýšlím, že přeci jenom asi koupím
                  Při těch cenách přemýšlím, že přeci jenom asi koupím Mercedes, ten vychází na servisní díly výrazně levněji než Kia 🙂

                5. To byl duvod proc sem to 7 mesicni Niro s 4500 km koupil v De
                  To byl duvod proc sem to 7 mesicni Niro s 4500 km koupil v De za hubicku, ale nakonec to dobre dopadlo . I kdyz za dily sem dal tolik ze by za to byl novy mensi vuz a to bylo to auto pojizdne!

                6. Kdyz koupis bourany auto tak se na to havarijni nevztahuje,
                  Kdyz koupis bourany auto tak se na to havarijni nevztahuje, musis to za svoje opravit prihlasit na znacky a pak to pojistis pojistovna to nafoti a pak muzes vesele jezdit.

                7. Jo aha, to jsem blbě pochopil, tak to jo.
                  Jo aha, to jsem blbě pochopil, tak to jo.

                8. Jestli to nebude tim, ze tyhle dily se vesmes plati z
                  Jestli to nebude tim, ze tyhle dily se vesmes plati z pojistek, tak neni duvod pojistovnu nepodojit. Tech par vyjimek ma smulu.

          2. to jak velky dil to je si urcuje vyrobce, nikde neni napsano,
            to jak velky dil to je si urcuje vyrobce, nikde neni napsano, ze by mel jit vymenit snadno jen jediny clanek

            otevira se tim cesta k repasim baterypacku mimo autorizovane servisy, beztak vetsina majitelu aut starsich 5 let do autorizovanych servisu nejezdi, vetsina takovych aut totiz jiz neni ani u prvniho majitele

            zalezi tedy na vyrobci auta jake clanky pouzije, kuprikladu u Nissanu si jednotlive clanky nevymenite, protoze nejsou standardni, u Tesly to naopak teoreticky mozne je, ale prozatim asi bude jen velice malo Tesel na ktere by se jeste nestahovala zaruka co se baterii tyce, i s prihlednutim na fakt ze u Tesly jde spise o movitejsi klientelu kde neni potreba resit „neautorizovany servis“ ohledne baterii

            zrovna v techto oblastech ma Eu celkem silne postaveni a spoustu veci takto lidem vyresila, anis by to tusili, viz treba snaha o sjednoceni nabijecich standardu v cele EU, aby jsme tu nemeli zmet 10 ruznych konektoru, a verim ze casem se o podobnou vec pokusi i v baterii v automobilech, aby automobilky neprichazeli s 20 ruznyma clankama a servis vyl pak o to tezsi

            a trosku doufam, ac to nebude popularni nazor, ze EU postupne zatrhne Tesle aby jeji nabijeci sit Superchargeru byla jen pro Tesly, neb kdyby si kazda automobilka postavila vlsatni takovou sit, tak tu za par desitek let bude miliony nabijecich stojanu 50 ruznych znacek kde na kazde by mohlo nabijet jen par vybranych aut, aneb zbytecne misto zbytecne zabirane jednotlivyma vyrobcema, takovy mesta nabijecek okolo silnic, ne to fakt nikdo normalni nechce

              1. ono se blbe vyjednava kdys po automobilkach chteji rocni
                ono se blbe vyjednava kdys po automobilkach chteji rocni poplatky, ano bylo by to v ramci dodani i SW pro danou automobilku, protoze Tesla resi zpoplatneni jinak nez ostatni nabijeci infrastruktury, ale pro ty automobilky je proste v tuhle chvili lepsi spise pockat zda Tesla nebude v takovych problemech, aby si ji posleze koupili, u jednani s BMW v 2015 a 2016 se hovorilo o 100 milionech eur rocne, to jestli je to malo nebo hodne si musi asi kazdy zhodnotit sam

                je take docela mozne ze ted kdys se budou Superchargery upravovat i na moznost CCS se situace zase zmeni a bude to pro nektere automobilky prijatelnejsi

      2. Budu reagovat na oba.
        Samozřejmě tak nějak počítám s

        Budu reagovat na oba.
        Samozřejmě tak nějak počítám s tím, že by náhradní článek nebyl 15 let starý.
        Jde mi o to, co je třeba současný problém s trojčaty. Dealer vám sice prodá novou baterku za xx tisíc €, kde výměna několikánásobně převyšuje cenu auta, tudíž nemá ona výměna nemá vůbec žádný ekonomický smysl.
        Ale zároveň máte i po 10 letech stále funkční auto, které jen trpí snížemým dojezdem.
        Takže co s ním? Raději zlikvidovat a běžet si koupit nový elektromobil a za 10 let opakovat ono kolečko?
        Tomu říkám ekologie, likvidovat funkční věci a vyrábět stále nové a nové.
        Elektromobil není spalovací motor, aby emisně zastaral.

        1. A jak by sis „Samozřejmě tak nějak počítám s tím, že
          A jak by sis „Samozřejmě tak nějak počítám s tím, že by náhradní článek nebyl 15 let starý.“ realne predstavoval? Ze baterkari nechaji postavenou vyrobni linku na nejaky 15 let stary rozmer, ktereho se proda par stovek kusu rocne na opravy? Nebo ocekavas, ze baterky budou odchazet tak masivne, ze se ta linka uzivi?

          1. Fakticky by mohli. Nemusí udržovat linku na původní
            Fakticky by mohli. Nemusí udržovat linku na původní baterie.
            Úplně bude stačit, když budou vyrábět kompatibilní bateriové packy. Jaké budou uvnitř vnitřnosti, to už bude každému jedno.

            Ale spíše to půjde cestou zvyšující se životností baterií kdy se nakonec nebude řešit kde seženeš novou baterku, ale co budeš dělat s původní 15 let starou funkční baterií když to auto už šlo na šroťák.

    1. Myslim ze to je 10 let po ukonceni vyroby daneneho modelu. Je
      Myslim ze to je 10 let po ukonceni vyroby daneneho modelu. Je to zakonna povinnost. Jestli je clanek to je otazka, ale urcute cely modul. Stejne si myslim ze baterka bude starnout jako celek . A urcite to jisti vrakoviste . Se podivejte na polske alegro jsou tak kuprikladu beterie do toyot k mani.

        1. No jo,ale nema smysl vadny clanek nahradit novym a stare tam
          No jo,ale nema smysl vadny clanek nahradit novym a stare tam nechat to si nepomuzete vubec. Pokud se jeden opravdu rozbije tak podle ma smysl ho nahradit jinym podobnym jako mate v cele baterce. Jen jsem se ze zvedavosti protoze mam podobne auto jako vy ptal jestli vam opravdu umrel clanek,nebo jen resite teoreticky problem.

Napsat komentář