Elektromobil Tesla Model X ujel 563 000 km s původní baterií

Společnost Tesloop sledujeme od samého počátku. Poskytuje totiž skvělý pohled na dlouhodobě a extrémně zatěžované elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X.

Elektromobil Tesla Model X 90D „Deuxy“ najel přes 563 000 km bez výměny pohonné jednotky nebo baterie.
foto: Tesloop

V říjnu 2016 publikoval Tesloop zajímavou statistku o elektromobilu Tesla Model S s více než 320 000 najetými kilometry. Jen o dva roky později už měl najeto přes 640 000 km.

Firma provozuje několik elektromobilů Tesla, včetně Modelu X 90D přezdívaném “Deuxy”. Ten aktuálně překročil 563 000 ujetých km, poslední dva roky jezdil každý den mezi Los Angeles a Palm Springs (170 km).

Jde o auto s nejvyšším nájezdem na původní baterii. Ta za dobu využití stačila degradovat pouze o 13 % při každodenním využívání rychlonabíjení Tesla Supercharger. Auto stačilo využít už přes 7000 pasažérů a i přesto zůstal také interiér v poměrně velmi slušném stavu.

Kompletní seznam údržby včetně nákladů tohoto elektromobilu Model X můžete najít na tomto odkazu.

54 Comments on “Elektromobil Tesla Model X ujel 563 000 km s původní baterií”

    1. No mne prijde naopak to, ze z flotily tesel je jedina co se
      No mne prijde naopak to, ze z flotily tesel je jedina co se dostala pres 500 000km s puvodni baterii dost trsitni vysledek,na to, ze podle PR informaci by ta baterka mela vydrzet jeste nasobne dele…
      Pul milionu natoci lecjaky spalovak…..

      1. Nie vždy bolo nutné v aute meniť akumulátor treba si to
        Nie vždy bolo nutné v aute meniť akumulátor treba si to pozorne prečítať a myslím že ani jeden akumulátor nebol reálne mŕtvy – každy jeden fungoval. Nehovoriac o tom že na modely S o ktorom sa tu písalo nabíjali nonstop na 100% plnej kapacity čo nieje povolené no nerešpektovali to ! Stačilo nastaviť na 90% tak či tak by bol dojazd dostačujúci a akumulátor by im do dnes pracoval ako má.
        Ak máte iné informácie – šup sem s nimi.

          1. Ja si pamätám článok kde im práve Tesla povedala že
            Ja si pamätám článok kde im práve Tesla povedala že stačí počkať na softvéroví update a akumulátor bude pracovať ako má no oni nechceli čakať. Ak ako hovorím nabíjali nesprávne – načo to chcete ďalej riešiť ?

      2. A není jedno kolik ta baterka vydrží, když Tesla dává
        A není jedno kolik ta baterka vydrží, když Tesla dává záruku 8 let a neomezený km? V servisu ji vymění za repasovanou a jede se dál, klidně i 1 000 000km. Horší, když se porouchá baterka někomu, kdo si ji šetřil s malým nájezdem 100-200tis. a v servisu mu ji vymění za nějakou, co má najeto třeba 500tis. po výměne nějakých vadných článků a le už s celkovou degradací třeba 20% 🙁 Nevím jestli je to možné?

          1. Pohonný systém má záruku 8 let. To nestačí?! Kolik by
            Pohonný systém má záruku 8 let. To nestačí?! Kolik by jste chtěl aby to vydrželo 30 let?
            Jsem si jist, že po záruce, kdyby bylo potřeba nějakého servisního zásahu na baterce, tak už budou kutilové, co to zvládnou a nevidím v tom žádný problém.
            Nic nevydrží věčně

  1. Ak ma Tesla X spotrebu zhruba 28kWh/100km, tak spotrebovala za
    Ak ma Tesla X spotrebu zhruba 28kWh/100km, tak spotrebovala za celu dobu asi 158 MWh elektriny. Pri cene zhruba 120€/MWh (neviem kolko v USA), tak spoločnosť Tesla zaplatila za jazdenie zhruba 19 000€. Pre Tesloop sa to určite oplatí.

    Rovnako velký sračkomet by spotreboval asi 56 000 litrov ropného svinstva.

      1. Právě že jsme v něm jezdili i přes to, že jsme se
        Právě že jsme v něm jezdili i přes to, že jsme se snažili sehnat si elektrovůz. Trabanty předělávané v rámci Svazarmu zabila revoluce. Dodnes jeden tady jezdí. Favority nám nepřiznali a když jsme se to dozvěděli, tak již vše neomylně řídila mutr z dojče abychom náhodou někde nevyplnili místo na trhu. No a ta to sabotuje doteď. Takže chytráctví si nech pro svou manželku a děti. Prohlédli jsme to. Když něco nejde koupit a za rozumných podmínek je Ti zakázáno si to udělat sám, to je pak každá nadávka slabá.

    1. Mno 10 litrů na 100km je na 170km dlouhé trase možná tak u
      Mno 10 litrů na 100km je na 170km dlouhé trase možná tak u Audi RS6 která rozhodně srovnatelná sračkomet není, protože je to vozdilo pro jízdu konstatní dvěstěpadesátkou, což tesla nedá ani jako maximálku, byť jen na pár minut. Ekvivalentní sračkomet, tedy dieselová A6 s 210kW si vystačí s polovinou. Komfort svezení je nesrovnatelně lepší, ale chybí tomu ten pocit zelenosti.

      Samozřejmě, ten se dostaví pouze lidem hloupým. Chytří lidé ví, že na těch 158MWh elektřiny, která se musí vyrobit z fosilních paliv, typicky uhlí, poté dovést k nabíječce skrze elektrickou soustavu a se ztrátou nasypat superchargerem do baterky odkud to zase se ztrátou jest nutno nasypat do motoru. TO znamená, že při účinnosti toho řetězce cca 20%, se spotřebovalo cca 100 tun uhlí.

      A to se už vyplatí!!!

      1. Bylo jiz nekolikrat prokazano ze i v zemich kde se elektrina
        Bylo jiz nekolikrat prokazano ze i v zemich kde se elektrina vyrabi z uhli je porad elektroauto o neco min skodlive nez rakovinomet.
        A hlavne – kdyz mate elektroauto tak tim jak „zelena“ vyroba elektriny, „zelena“ s tim i to auto ale rakovinomet meta do ovzdusi porad stejne sracek.
        EV jsou budoucnost. Chvilku to potrva ale jak se vyvine levna a kvalitni baterie, pak to bude lavina.

        1. Troufnu si nesouhlasit s tim, ze spalovak meta furt stejny
          Troufnu si nesouhlasit s tim, ze spalovak meta furt stejny humus. Cim starsi spalovak tim unavenejsi vstriky, o vytlucenych katalizatorech, nefunkcnich lambdasondach, vykuchanych filtrech pevnych castic atd. atd. nemluve.
          Kdyz pak pripocteme po case ukapavajici olej, kazdorocni produkce vyjeteho oleje, a spousty opotrebovanych soucastek, tak muze s timhle ekologickym pruserem srovnavat elektromobil jen totalni blazen.

            1. Napsal jsem sice blázen, ale oni jsou ti lidé spíše jen
              Napsal jsem sice blázen, ale oni jsou ti lidé spíše jen dezinformovaní zájmovou skupinou, která profituje ze současného stavu. Tato skupina dezinformátorů se bojí o svůj chlebík a je jim úplně lhostejné v čem tu žijeme a hlavně v čem budou žít naše děti a vnoučata.

      2. Tak jste si navymýšlel čísílka a teď trochu reálných
        Tak jste si navymýšlel čísílka a teď trochu reálných hodnot:
        * A6 není ekvivalentní, je o dost menší (např. o celých 23 cm nižší), rozhodně to není SUV.
        * 210kW dieslová Audi A6 má dle Spritmonitoru průměrnou spotřebu 9,12 l/100 km, ne 5 litrů, jak tvrdíte.
        * Tesla model X má průměrnou spotřebu dle Spritmonitoru 23,24 kWh/100 km, tedy na 563 tisíc km to máme 130 MWh elektřiny
        * Žádná země nemá 100 % výroby z uhlí, zkuste počítat s reálnými hodnotami
        * Těch 50 tun ropy také nenapršelo do benzínky, ale muselo se vytěžit, převážet přes půl světa, rafinovat a po tom všem se spálí s menší účinností než uhlí v elektrárnách.

      3. Ano, vy mezi chytré nepatříte. Jaký vliv má maximální
        Ano, vy mezi chytré nepatříte. Jaký vliv má maximální rychlost na diskuzi, která se tu vede? Jinak nafta samozřejmě prýští rovnou ze země na každé benzínce. Není třeba ji vozit v podobě ropy tankery co se vyplachují do moře v přístavech, není třeba je pomocí energie destilovat z ropy a není třeba ji dovážet na benzínky.

      4. Zaprve v USA neni 250km/h povoleno, a za prekroceni rychlosti
        Zaprve v USA neni 250km/h povoleno, a za prekroceni rychlosti tam jsou dosti velke pokuty a hrozi za to i vezeni, vesmes poprve ti daji vystrahu, a podruhe jiz zaplatis pokutu a pokud narazis na serifa co ma rad mistni soudce, tak muzes dostat az 10 dni v cele. Californie ma maximalku 70 mil/h, tedy nejakych 115km/h

        Zadruhe v Californii se z uhli virabi minimum elektriny, uvadi se pod 1%.

        Zatreti, na rafinaci paliv se pouziva asi co? Zeby elektrina?

        takze ano trole, vyplati se to 😀

      5. Pri rovnakom výpočte pre spalovací motor by vyšla
        Pri rovnakom výpočte pre spalovací motor by vyšla účinnost 10% a to sa oplatí ešte viac 😀
        Takto to potom dopadne ked vyznávač ropy chce svoji vypoctom dokázat ako je ten elektromobil zlý, nehospodárny … Nevie, že v každom litri benzinu, nafty je skrytých 1.3 až 1.5kWh tej špinavej elektriny.

        A urobí sám zo seba truľa.

    1. Co tím přesně myslíš, že „novější rakovina by už 2x
      Co tím přesně myslíš, že „novější rakovina by už 2x zdechla“?
      Jako, že spalovák (rakovina) pár let starý (novější) by už byl v půlce nájezdu kaput (2x po smrti)? 🙂

      Já takovou „rakovinu“ z r. 2013 mám, najeto 272 tisíc, takže se to k půlce té Tesly blíží. Tak až najedu těch 282 tisíc, tak dám vědět, jestli mi ta moje „rakovina“ zdechla. Docela se teď bojím 🙂

      PS:
      Samozřejmě, je to dobrý výkon, těch 560 tisíc bez vážnějších problémů, to zajistě.

        1. To jsem právě chtěl zjistit, co myslíš tím „zdechla“.
          To jsem právě chtěl zjistit, co myslíš tím „zdechla“.

          Jestli situaci, že auto z nějakého důvodu nejede, ale po opravě závady (třeba i banální) díle slouží, nebo tím „zdechla“ myslíš situaci, že auto je na odpis, na likvidaci z důvodu, že je tak porouchaně, sešlé, že se nevyplatí opravovat.

        2. Mam starou ochcávku 1,9TDi (stydím se za ni to jo 🙁 ),
          Mam starou ochcávku 1,9TDi (stydím se za ni to jo 🙁 ), najeto do dnešního dne 540 000km s bez važnějších oprav. Kolik mi ještě bude sloužit?

          K té Tesle, uznávám že je to slušná porce km, ale taky to určitě nebude pravidlo, že každá tesla tolik najede. Osobně jsem zvědav jestli dá milion a jak na tom bude baterka.

            1. Kdo je bez hříchu, ať si do mne hodí kamenem.
              Vy jste

              Kdo je bez hříchu, ať si do mne hodí kamenem.
              Vy jste neprojezdil spalovacím autem víc, než já? A když ne, tak kolik, abych vám mohl taky spočítat kolik vzduchu jste zasr..
              Jinak pro vaši informaci, ve svém okolí jsem jediný kdo jezdí EV.

              1. Netuším kolik jsem toho najezdil. Možná se k té hranice
                Netuším kolik jsem toho najezdil. Možná se k té hranice 540tis.už také blížím. Jen jsem to nikdy nedal jedním autem. Každé se začalo z větší části sypat dříve, než se k takovému nájezdu dostalo.
                Výpočtem jsem chtěl jen poukázat na to, jak si na této planetě miliardy lidí ničí to nejdůležitější co k životu všichni potřebujeme.

                1. Hele já jsem v klidu. Já se s tím naučil žít. Na Kubě
                  Hele já jsem v klidu. Já se s tím naučil žít. Na Kubě jezdí starší auta, mají milión km a taky tam žijí. Problém je někde úplně jinde.

                  https://youtu.be/PCUcJ03S8ys

      1. no 200.000 je i u brambory X5 5 let starý vrásková hranice
        no 200.000 je i u brambory X5 5 let starý vrásková hranice kdy majitel už uvažuje pouze a jen o tom jak se toho krámu zbavit :)))) čestný pyjonýrský je to tak, podívej se na sauto. Každopádně 200.000 je obecná hranice pro generálku motoru páč bez ní už ten motor pak jen dochcípává. Samozřejmě záleží na historii používání, tzn, dušení, podtáčení, kvalita benzinu/aditiva, pravidelný/přetáhlý voleje atd…. Každopádně bez generálky kerou dělá málokdo (a stojí dneska ranec) záleží na výrobci ale brambora tak 300k max 400k a má dost kaput, výjimky samozřejmě existujou 😉 ale u nich už se bojíš šlápnout pak na pedál aby někde něco/ložisko/čerpadlo/vačka/sračka/řetěz neupadlo :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        1. Podle mě hodně záleží jestli majitel nezanedbává
          Podle mě hodně záleží jestli majitel nezanedbává údržbu. Protože pokud si někdo koupí „bramboru“ ve věku 5 let s 200 tisíc na tacho (bůh ví, kolik má skutečně) a pak nemá prachy na pořádný servis, vymění max. tak olej někde u Franty v garáži, tak to auto pak podle toho i vypadá… klidně ho mohl koupit v super stavu, ale po pár desítkáck tisíc km této „péče“ zdechne i sebelepší auto. A pak v hospodě vykládá, že „to BMW se sere, vole…“ 🙂

          Jo a to BMW (Audi, MB, Lexus, Volvo…) majitel po 5 letech prodává ne proto, že by se to nutně sralo (i když i to je nmožné), ale hlavně proto, že je to auto už „staré“ a chce něco nového. Taky už není v záruce, servis není zdarma, náklady na to auto už se nedají plánovat jak u nového, takže prostě jde do světa.

            1. Máte pravdu oba. BMW se opravdu dávají pryč po 4 až 4,5
              Máte pravdu oba. BMW se opravdu dávají pryč po 4 až 4,5 letech kvůli servisu (schvalne jsou tak dělané i facelifty a nové generace) a už po překonání 100k a 150k km padá dost cena u prémií. Většinou se po těchto km dělá velký servis, který třeba u A6 stojí přes 100k Kč a to je jen pravidelná výměna (nic, co by mělo být pokažené).

              Třeba v BMW u 5ky mi průběžně po 2 nebo 3 letech (teď přesně nevím), měnili autobaterii. I když je funkční. Prostě, aby se jednou nestalo, že mě někde nechá. (Baterii mi dokonce zdarma vydali a tak ji už několik let odjíždím v Octavii 😀

        2. Znám „taxikáře“ (smluvní dopravu), kteří kupují ojeté
          Znám „taxikáře“ (smluvní dopravu), kteří kupují ojeté velké Audi a Mercedesy co mají najeto kolem 400 000 km, vozí v tom zákazníky vetšinou po dálnici a když to má kolem 1 000 000 km, tak to teprve pošlou dál do světa. A ty auta vypadají skoro jako nová.

          1. jo kupují ojeté flotilové velké Audi 8 a boháčský
            jo kupují ojeté flotilové velké Audi 8 a boháčský Mercedesy co měli špičkový servis a lítali furt po germánský dálnici na 6tku těch 400.000 km a motor si moc neopotřebovali. Navíc to jsou špičkový extra drahý motory v extra drahých kárách. Takže těmhle vyjímkám namotaných 400 je jako 200 u českýho standartu a pak domotávají co to dá. Každopádně ano, ty drahý motory vydrží víc 😉

Napsat komentář