Norský letecký operátor Avinor chtěl s elektroletadlem Pipistrel Alpha Electro ukázat výhody elektrického pohonu v letectví.
foto: Pipistrel
Pipistrel je známý slovinský výrobce malých ultralehkých letadel. Mezi prvními se pustil do elektroletadel a už v roce 2007 ukázal elektrifikovaný model Taurus.
NEPŘEHLÉDNĚTE Boeing úspěšně otestoval autonomní přepravní dron, připomíná vesmírné lodě z Hvězdných Válek
Alpha Electro je dvoumístné plně elektrické letadlo s 21kWh baterií (399 V) a doletem 600 km. Hmotnost baterií činí 126 kg, maximální nostnost letadla je 173 kg. Maximální vzletová hmotnost 550 kg.
Ve vzduchu se podle Pipistrelu letadlo udrží až hodinu s 30minutovou rezervou. Prototyp elektroletadla Alpha Electro se jmenoval WATTsUP a Pipistrel jej vyvíjel společně se Siemens AG.
foto: Reuters
Finální verze Alpha Electro šla do výroby minulý rok. Je vybavena 60kW elektromotorem o hmotnosti 14 kg. Rozpětí křídel je 10,5 metru, délka 6,5 m.
Ale zpět k nejnovější havárii. Letadlo pilotoval Dag Falk-Petersen, šéf aerolinek Avinor. Pilot i spolucestující nehodu přežili bez úhony. Podle všeho za letu začal postupně ubývat výkon motoru, až zcela zmizel.
Falk-Petersen zachoval chladnou hlavu a s letadlem se pokusil nouzově přistát, resp. havarovat. Je si nicméně dobře vědom, že moc dobrá reklama to pro elektrifikované letectví není. Obzvlášť v souvislosti s loňskou smrtelnou nehodou prototypu elektroletadla Siemens v Maďarsku.
Pro troly a běhače ideální
Pro troly a běhače ideální správa.
male-letadlo-havarie-pad-dolni-benesov
havarie-letadla-v-letnanech-zritilo-se-do-pole-pilot-se-zranil
na-chorvatske-dalnici-pristalo-kvuli-poruse-motoru-male-letadlo
nehoda-letadlo-zriceni-cessna-ceskolipsko-motor
nehody-malych-letadel-jsou-stale-castejsi
male-letadlo-narazilo-do-budovy-bauhausu-tri-lide-zemreli
male-letadlo-havarie-pad-dolni-benesov
Ve vzduchu se udrzi hodinu a uleti 600 Km? Takze leti
Ve vzduchu se udrzi hodinu a uleti 600 Km? Takze leti prumernou rychlosti 600 Km/h? I s tou 30 min. rezervou by musel letet rychlosti aspon 400 Kmh aby uletel 600 km.
off
Zajímavé.
https://www.stavebni-technika.cz/clanky/ciste-e
off
Zajímavé.
https://www.stavebni-technika.cz/clanky/ciste-elektricky-dampr-jezdi-ve-svycarsku-uz-rok-bez-dobijeni-se-nakonec-neobejde?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Pohotovostní hmotnost, tedy včetně akumulátoru, je 368kg,
Pohotovostní hmotnost, tedy včetně akumulátoru, je 368kg, dolet 75nm, tedy asi 140km, cestovka kolem 150km/h. Zdroj – web výrobce http://www.pipistrel.si. Opravte to prosím…
21kWh a dolet 600km? Takže spotřeba cca 0,035 kWh/km? Cca 7
21kWh a dolet 600km? Takže spotřeba cca 0,035 kWh/km? Cca 7 haléřů na km? No, začínám uvažovat o letadle 🙂 Kolik takový stroj stojí?
Dolet byl do jezera 30 kiláků, takže to máš za proud tak
Dolet byl do jezera 30 kiláků, takže to máš za proud tak 60 korun, plus asi 6 milionů za letadlo, tak jsi plus mínus na 26 tisicích Kč za kilometr.
Nenabiješ, nabiješ si.
Nenabiješ, nabiješ si.
Skoda, ze nikdy netestovali parni verze… ^^
Skoda, ze nikdy netestovali parni verze… ^^
Jsem zvedavy, jestli zverejni, co se po…
I kdyz ono se to
Jsem zvedavy, jestli zverejni, co se po…
I kdyz ono se to muze stat i v benzinu – u nas pred par lety (vyhlidkove lety nad vesnici) skoncil typek pri pokusu o vzlet ve skarpe, pote co se mu (mam to z druhe ruky, pokud nekdo litate, tak klidne upresnete) udelala bublina v karburatoru a motor chcipnul – letadlo (pujcene) pry nemelo neco, co vzniku tech bublin brani.
Jde o tzv. parní zámek, tvoří se lihovými výpary a v
Jde o tzv. parní zámek, tvoří se lihovými výpary a v našem řepkolandu, kde se přidává do benzínu alkohol, je to velké nebezpečí.
Jinak článek připomíná ty o požárech aut – je to „zajímavá zpráva“, jen když jde o elektriku.