Podle analýzy společnosti Pike Research se letos prodá po celém světě na 30 milionů elektrokol. Trh by tak měl dosáhnout objemu $6,9 mld. s tím, že naprostá většina elektrických kol se prodá v Číně. A tento trend bude pokračovat.
foto: sara marlowe/flickr
Analytici odhadují, že v roce 2018 už se na celém světě prodá až 47 milionů elektrických bicyklů, což by mělo znamenat objem $11,9 mld. Čína podle odhadů ukousne z oněch 47 milionů plných 42 milionů a jen pět milionů elektrokol zbude na ostatní svět.
Kdo zachrání Evropu? Jízdní kola a elektrokola
Město Vídeň dotovalo 7800 jednostopých elektrovozidel
VIDEO: Elektrokolo součástí expozice Národního technického muzea
Ale není se co divit, cyklistika má v Číně dlouhou tradici, kolo je tam zdaleka nejrozšířenější dopravní prostředek. A ani strmý růst počtu prodaných aut na tom ještě dlouho nic nezmění.
Výše zmíněné odhady jsou jen jeden z možných scénářů a některé optimističtější hovoří dokonce ještě o vyšších prodejích elekrických kol. Překvapivě se očekává také intenzivní rozvoj trhu ve Spojených státech, tradičně nepříliš cyklisticky zasažené oblasti.
Není také bez zajímavosti, že naprostá většina elektrokol prodaných v Číně je dnes vybavena olověnými bateriemi. Prostě proto, aby byla zaručena co nejnižší cena, a tedy i snadná dostupnost.
Naopak v Evropě a USA se prodávají elektrokola vybavená výhradně li-ion bateriemi. Tento trend se má postupně začít uplatňovat také v Číně, ačkoliv velmi pomalu.