Švýcarska firma Stromer představila další přírůstek do velké rodiny elektrických kol. Jejich model Stromer ST1 je výjimečný svým elegantním vzhledem a švýcarským smyslem pro detail. Nabízené modely uspokojí nejen městské cyklisty ale i ty, kteří se do práce vydávají mimo hlavní silniční tahy.
foto: Stromer
Kolo Stromer ST1 na první pohled zaujme čistým a nerušeným designem. Baterie není nikde na kolo násilně přišroubovaná, ale elegantně zapadá do spodní profilované trubky rámu. Kromě širšího rámu, elektrokolo prozrazuje jen masivní zadní náboj, ve kterém je ukryt elektromotor.
Elektrickou energii dodává kolu li-ion baterie o hmotnosti 3 kg a kapacitě 522 Wh (36 V, 14,5 Ah). Baterii lze vyměnit odemknutím zámku v rámu, po kterém se otevře boční kryt rámu s baterií. Podle údajů výrobce baterie bez problému vydrží tři roky provozu nebo 750 dobíjecích cyklů. Náhradní baterie přijde na 455 euro (11 830 Kč).
foto: Stromer
O pohon kola se stará 500W elektrický motor. Díky silnému motoru jsou jízdní parametry pro kolo více než slušné – maximální rychlost 48 km/h , dojezd 80 km. Samozřejmostí je i rekuperace elektrické energie. Zde je však nutno zmínit, že logičtější je šlapat a od elektromotoru si nechat pomáhat jen v náročnějších pasážích (kopce, akcelerace). Šetří se tak baterie i dojezd.
video: YouTube
Jezdec si může vybrat ze čtyř módů jízdy. Mimo jiné plně elektrický nebo asistovaný. Vše je přehledně zobrazováno na integrovaném displeji na řídítkách. K dispozici jsou informace o zvoleném jízdním režimu, jízdní údaje (rychlost, dojezd) a samozřejmě stav baterie.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
vyndávácí
POZVÁNKA: Pražské proudy – závod na elektrokolech
Jak je to s cenou? Stránky výrobce nabízejí možnost nakonfigurovat si elektrokolo svých snů. Od různých typů baterií, přes různou cyklistickou výzbroj a komponenty až po odpružené vidlice. Za kolo tak může v nejlevnější verzi (slabší baterie, levnější komponenty) dát „jen“ 2400 euro (62 400 Kč), za vrcholový model si ale klidně zaplatíte i o 2000 euro více.
Standardně jsou nabízeny dva modely, Stromer ST1 Elite a Stromer ST1 Platinum. První je určeno pro městské dojíždění a vyjde právě na zmiňovaných 2400 euro. Stromer ST1 Platinum je pak určen pro jízdu na nezpevněných cestách a jeho základní cena je 2666 euro.
Spíš bych řekl, že pojem
Spíš bych řekl, že pojem té životnosti baterie, je spíše úvazek s výrobcem, tedy že se k němu vrátíte pro upgrade 🙂
Nevím, ale snad každej rozumnej člověk, dokáže pochopit, že to jakási záruční doba na baterii, takže ta životnost může být delší…
Osobně věřím, že kola a motorky urychlí směr elektromobility kupředu. Je to bohužel jediné odvětví, kde nezasahuje Pan Shejk s ropou…
snad se ti rejpalové , co viděj jen koruny v koleni a vymlacujou baterky sami oddělaj, a budou chodit prudit na jiné weby 😉
Tu cenu nějak nemůžu
Tu cenu nějak nemůžu najít – já vidím nejlevnější za 3690€!
Koukněte se zde
Koukněte se zde http://www.hybrid.cz/elektricke-kolo-stromer-st1
Upozorňuji, že se jedná o dolary. Ale také jsme s tou cenou chvíli bojovali.
Jinak tady http://www.motostrano.com/Stromer-ST1-Platinum-Electric-Bicycle-p/st1p.htm je k sehnání například za 3999 dolarů.
ono je euro 30kc? mi neco
ono je euro 30kc? mi neco uniklo?
Trochu jsme korunu
Trochu jsme korunu podcenili. 🙂 Upraveno.
Za tu cenu a každé 3 roky
Za tu cenu a každé 3 roky novou baterii je to skutečně výhodná koupě…
Nechcete už všichni
Nechcete už všichni anonymové jít s vašimi pitomými mantrami o nových bateriích každé tři roky konečně do prdele?
Takhle vás rodiče učili
Takhle vás rodiče učili odpovídat?