V rámci 43. ročníku Rallye Český Krumlov se již počtvrté konal také závod New Energies Rallye. Loňské vítězství obhájila posádka Jan Sedlák/Jiří Máca s vozem Seat Leon ST TGI.
foto: Hybrid.cz
Seat zopakoval loňský úspěch v soutěži New Energies Rallye Český Krumlov pro vozidla s alternativními pohony. Stejně jako v roce 2014 se i letos umístila v celkovém hodnocení všech kategorií na prvním místě posádka Jan Sedlák/Jiří Máca jihlavského prodejce Auto Máca s vozem Seat Leon ST TGI.
Na třetím místě skončili Jan Šmucler/Martina Šmuclerová s vozem Seat Leon TGI (viz. náš test). V první desítce se umístily ještě další dvě posádky s vozy Seat na stlačený zemní plyn (CNG). Auta na plyn letos alternativní rallye doslova ovládla.
Skvělé umístění v Audi plug-in hybridu
Za magazín Hybrid.cz se soutěže zúčastnil šéfredaktor Jan Horčík. Spolu s Leošem Káňou (Svět motorů) řídili vůz Audi A3 e-tron, se kterým se umístili na 2. místě v kategorii hybridů a celkově skončili devátí.
foto: Hybrid.cz
Audi A3 Sportback e-tron má hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení. Hlavním zdrojem hnací síly je spalovací motor 1.4 TFSI v kombinaci s elektromotorem a převodovkou S tronic. Naše první dojmy z tohoto auta brzy zpracujeme do samostatného článku, zde alespoň základní údaje:
Verze e-tron nabízí díky nejvyššímu výkonu 150 kW (204 k) a maximálnímu točivému momentu 350 N.m dynamiku sportovního vozu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,6 sekundy a nejvyšší rychlosti činí 222 km/h.
Papírová hodnota kombinované spotřeby paliva je přitom pouhých 1,5 l/100 km a spotřeba elektrické energie činí 114 Wh/km. Vybitý akumulátor lze nabít za 2 hodiny a 15 minut (průmyslová zásuvka), resp. za 3 hodiny a 45 minut z běžné domácí zásuvky.
Jde o přesnost, ne o rychlost
V New Energies Rallye Český Krumlov nerozhoduje nejrychlejší čas, ale největší přesnost a dodržování stanovených pravidel tzv. setinové rallye. Soutěž s mezinárodní účastí začala v pátek hvězdicovou jízdou z Třeboně, Tábora a rakouského Freistadtu do Českého Krumlova.
Další etapa vedla do Českých Budějovic a odtud následující den zpět do Českého Krumlova přes Kaplice a Lipno nad Vltavou. Hlavním partnerem 4. New Energies Rallye Český Krumlov 2015 byla společnost Porsche Česká republika, importér vozů Volkswagen, Audi a Seat.
Výhodou New Energies Rallye Český Krumlov je skutečnost, že se závodu může zúčastnit úplně každý držitel řidičského průkazu, který vlastní elektromobil, auto s hybridním pohonem nebo vozidlo poháněné CNG, LPG, etanolem, metanolem nebo vodíkem. Posádky jedou podle šipkového itineráře se zapisováním časů do jízdního výkazu.
Ačkoliv letos startovnímu roštu dominovaly vozy Seat, případně Audi a Volkswagen, k vidění byly i další zajímavé stroje. Vítězem kategorie hybridů se např. stalo soukromé BMW i8. Rakouská společnost Kreis Electric pak měla k dispozici tři nádherné elektrické přestavby – Volkswagen Caddy, Porsche Panamera a starší BMW.
Jak se psalo výše, nejde o
Jak se psalo výše, nejde o rychlost ale o přesnost. To že se některé auta flákaly, ano tomu rozumím, jelikož čas mohl být nahnán mnohem dříve a poté se už jen dopočítávalo do přesného času před časomírou. I naše vozidlo kolikrát málem muselo zastavit. Naopak u některých RT se musel čas nahánět až do poslední “ zatáčky “
Je pravdou že e-UPy mají na dosažení okamžité rychlosti výhodu a co si budeme povídat je to silný konkurent všech vozidel v těchto disciplínách.
Jan Sedlák
Na rally jsem se díval v
Na rally jsem se díval v Málšíně-Ostrov. Bylo velmi zajímavé vidět tyto vozítka na dráze. I když je pravdou, že mnoho jich tu šikanu před časomírou v této obci vyloženě „flákalo“ nebo snad netušili kudy ta trať vede 😀 Nicméně pěkně tam svištěli vozy e-UP a vidět závodit Caddy nebo když se tam přiřítil ten mamutí Ford :-DDD prostě super.
Jen mě napadá takový dotaz. Myslíte, že bych se mohl takového závodu zúčastnit se svou starou Corsou 1,7 D když pojedu na FAME B100? 🙂
A kdybych jel na Vyfrit?
A kdybych jel na Vyfrit?
To by mohla být zvláštní
To by mohla být zvláštní kategorie :-)))