e-SALON v Letňanech již podruhé – letos na větší ploše a se spoustou premiér

Po úspěšné loňské premiéře veletrhu čisté mobility s názvem e-SALON naváže na výstavišti PVA EXPO PRAHA Letňany jeho druhý ročník.

Elektromobily Kia e-Niro a e-Soul – jejich předprodej v ČR už začal, ceny začínají na 1 149 980 Kč
foto: Kia

Druhý ročník veletrhu e-Salon se bude konat od 14. do 17. listopadu 2019. Bude větší, modernější a ještě nabitější! Návštěvníci se mohou těšit na premiéry nových ekologických aut i dalších prostředků čisté mobility na rozšířené výstavní ploše.

Kia e-Soul: premiéra 2. generace kultovního elektromobilu

Vůbec poprvé v České republice bude k vidění druhá generace modelu Kia e-Soul a vystaven bude také první čistě elektrický crossover značky Kia, model e-Niro. Kromě dvou praktických elektromobilů přitom Kia v České republice nabízí další 3 elektrifikované modely (Niro Hybrid, Niro Plug-in Hybrid a Sportage Mild Hybrid).

Představeny budou i další elektrifikované vozy mnoha automobilových značek, které v čisté mobilitě něco znamenají. Renault se pochlubí novou generací modelu ZOE. Ford ukáže nový hybrid Mondeo.

Svět užitkových vozů budou například nově zastupovat značky MAN, MAXUS, ale i další tradiční výrobci dodávek. Na výstavě se představí model Tesla Model 3, chybět by neměly ani elektrické novinky značky Škoda – elektromobil Citigo iV a hybridní model Superb iV. Audi ukáže nejen model e-tron, ale i plug-in hybrid Audi Q5 TFSI e.

Doprovodný program veletrhu

Testovací jízdy bude mít, stejně jako v loňském roce, téměř každá z automobilek – pro návštěvníky bude připravena registrace, kde si budou moci vybrat z prezentovaných značek a přihlásit se na testovací jízdu.

Bude vyhrazen i prostor pro demonstraci některých technologií (samoparkovací systémy Valeo apod.). Vozy na testovací jízdy bude možné zapůjčit i u carsharingových společností. Pro návštěvníky je připraveno i testování elektromotorek, elektrokol a dalších elektro vozítek.

Krom národních premiér vozů se na veletrhu představí řada výrobců dobíjecích stanic a dodavatelů energií (ČEZ, Innogy, PRE, Pražská plynárenská). K vidění budou např. produkty společností Siemens, Heger.eu, Voltdrive, Webasto, Logarex, Elexim, Unicorn, ejoin, Phoenix Contact a dalších.

V průběhu výstavy bude možné navštívit i přednášky na zajímavá témata, která budou určena jak odborné (čtvrtek), tak široké veřejnosti (v pátek a o víkendu).

Udržitelná mobilita v letectví

Návštěvnickým tahákem bude i prezentace elektrifikovaných letadel, která při prvním ročníku slavila velký úspěch. Projekt udržitelné mobility v letectví PURE FLIGHT představí své elektrické letadlo ΦNIX.

Generálním partnerem veletrhu je Skupina ČEZ

Elektromobilita je pro energetiku logickým trhem, Skupina ČEZ se jí proto systematicky věnuje již 10 let. Provozuje největší síť veřejného dobíjení v ČR s více než 150 stanicemi.

Rychlodobíjecí stanice vznikají i díky podpoře z evropského programu CEF (Connecting Europe Facility). Současně Skupina ČEZ nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro jednotlivce, firmy, municipality a kraje.

tisková zpráva

35 Comments on “e-SALON v Letňanech již podruhé – letos na větší ploše a se spoustou premiér”

  1. Krom národních premiér vozů se na veletrhu představí
    Krom národních premiér vozů se na veletrhu představí řada výrobců dobíjecích stanic a dodavatelů energií (ČEZ, Innogy, PRE, Pražská plynárenská). K vidění budou např. produkty společností Siemens, Heger.eu, Voltdrive, Webasto, Logarex, Elexim, Unicorn, ejoin, Phoenix Contact a dalších.

    Není zvláštní, že PVA nemá ještě na svém pozemku(u parkoviště) nějakou nabíjecí stanici?? Copak tam jezdí málo aut?? Nebo jezdí jen spalovací vozy? To se tam není schopen žádný z vystavovatelů domluvit a prodat jim to tam?

        1. Ty omlouvá jedině fakt, že výstava není pořád, jen
          Ty omlouvá jedině fakt, že výstava není pořád, jen občas. Nicméně mohli by to pouštět právě do metra vedle nebo do sídliště na druhé straně, když se tam nic zrovna nekoná. Jinak ForArch běžel a elektricky nic moc, zase jsem tam narazil na spousty agregátů na venkovních expozicích.

    1. Tak jsem si rezervoval termín, rád bych zjistil, zda je to
      Tak jsem si rezervoval termín, rád bych zjistil, zda je to opravdu pro mě tak nepoužitelné vozidlo, jak si myslím. Cena je daná zájmem o půjčení, počítám, že je obsazené na měsíc dopředu. Jinak se vysmívanému VW nakonec povedlo co slíbil, tedy že je ID3 skoro za polovinu ceny TM3.

      1. A to vychazite z ceho?:-) 🙂 id3 zacina jako holobrk na 40tis
        A to vychazite z ceho?:-) 🙂 id3 zacina jako holobrk na 40tis eur , staci se podivat na youtube kde ty ceny zverejnuji lide co ho maji zarezervovane a verze ktera za neco stoji vc. tepelneho cerpadla je od
        50tis eceke to asi nebude pulka ceny 🙂 🙂 🙂

          1. Cena všech vyrobených kusů pro příští rok je přes
            Cena všech vyrobených kusů pro příští rok je přes milion Kč, o nějaké levnější variantě, která bude u nás asi tak 790 tisíc, se můžeme bavit až od roku 2021 a to bude verze s o 20 % menším dojezdem, jen 50kW nabíjením apod. Výhodnější nejspíš bude auto podle konceptu Škoda Vision iV, ale zase ještě nebylo ani představeno.
            Takže tvrzení ID.3 u nás bude za 2 roky za XXX a TM3 je s dostupností do týdne za YYY Kč je teď úplný nesmysl. Nějaké porovnání můžeme dělat až bude nejlevnější ID.3 u nás dostupné, tedy za 2 roky a to proti ceně TM3 v tu dobu, což teď nikdo nedokáže říct, ale Tesla mění ceny co 2 měsíce, takže jedno je jisté, že těch 1 298 000 Kč (cena i s provizí DovezuAuto.cz) za tuto konkrétní verzi v to tu dobu rozhodně nebude.

              1. Jenže k čemu je pak tvrzení, že tu za dva roky bude
                Jenže k čemu je pak tvrzení, že tu za dva roky bude dostupné auto, které je o 40 % levnější než TM3 teď, s o 20 % menším dojezdem, o 60 % pomalejším nabíjením a o třídu menší (konkrétně 43 cm)? A to ani nemluvím o autopilotu, síti SC a online updatech a dalších věcech.
                Mimochodem kde že byla oznámena cena ID.3? Já stále všude vidím, že někdy v budoucnu bude nejslabší verze pod 30000 €, ale konkrétní cenu jsem viděl jedinou u ID.3 1st v Norsku a to bylo 330 000 NOK (pro porovnání TM3 SR+ tam stojí 360 000 NOK, což je rozdíl 8 %).

                1. Nemá smysl to rozebírat, cenu oznámili pod 30 tis. EUR,
                  Nemá smysl to rozebírat, cenu oznámili pod 30 tis. EUR, dál to budeme vědět v 2021. Porovnávat ID.3 1ST, která je o 10 tis. EUR dražší není fér.

                  Jo rezervace termínu TM3 je až od polovina října pro velký zájem.

                2. Proč to není fér porovnávat s autem, který má skoro na
                  Proč to není fér porovnávat s autem, který má skoro na chlup stejný dojezd a prodává se (resp. se vybraly zálohy) a je fér to porovnávat se základní okleštěnou verzí s menší baterií, která ještě ani není v nabídce?

                3. Protože VW prohlásila, že jejich nejlevnější model bude
                  Protože VW prohlásila, že jejich nejlevnější model bude na polovině ceny nejlevnějšího TM3, to je celé, nehledejte zatím žádné spiknutí, vedlejší úmysly, boj proti Muskovi či jiné hlouposti.

                4. „We will come in 2020 with vehicles that can do anything like
                  „We will come in 2020 with vehicles that can do anything like Tesla and are cheaper by half“
                  Což je lež, pokud těmi vehicles nemysleli trojici e-Up/Mii/Citigo. Pokud tedy „anything like Tesla“ není ani to základní jako je dojezd, tak by to prohlášení mělo spíš vypadat „Umíme udělat dvakrát tak horší auta než Tesla, ale za polovinu ceny“.
                  Mimochodem Tesla taky prohlásila, že výhledově chystá $25000 auto 🙂

                5. No nechme cenu cenou. Mám rezervovanou na půjčení Teslu
                  No nechme cenu cenou. Mám rezervovanou na půjčení Teslu 3, AWD LR na říjen, tak jsem zvědav když si odmyslím výkon a dojezd, co to auto přináší oproti Kia Soul.

                6. Tak to budeme moc rádi za krátké shrnutí dojmů do
                  Tak to budeme moc rádi za krátké shrnutí dojmů do komentáře nebo klidně i na celý článek 🙂

                7. Určitě sem něco kratšího dám.
                  Určitě sem něco kratšího dám.

                8. No tak to si ale odmyslite dve nejdulezitejsi veci 🙂 🙂 🙂
                  No tak to si ale odmyslite dve nejdulezitejsi veci 🙂 🙂 🙂

                9. Aha, už chápu proč máte i3.
                  Aha, už chápu proč máte i3.

Napsat komentář