Představením nové značky Škoda iV a prvních sériově vyráběných elektrifikovaných vozů Škoda Superb iV a Škoda Citigo-e iV vstupuje značka Škoda do éry elektromobility.
Kromě prvního vozu Škoda s plug-in hybridním pohonem, modelu SUPERB iV, doplňuje nabídku nedávno modernizované vlajkové lodě robustní verze SUPERB SCOUT. Rozšíření modelové řady se dočkaly i modely SCALA a městské SUV KAMIQ.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda spustila v Praze sdílení elektroskútrů BeRider
Nové verze SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC doplňují nabídku úsporných a velmi ekologických vozů značky ŠKODA s pohonem na zemní plyn. ŠKODA AUTO intenzivně podporuje oblast digitalizace v rámci své Strategie 2025. ŠKODA AUTO DigiLab uvede na trh několik digitálních služeb.
V polovině května představila ŠKODA AUTO ve slovenské metropoli Bratislavě novou značku pro elektrifikované vozy s názvem iV. Při této příležitosti představila také první dva elektrifikované sériové vozy v historii značky.
Čistě elektrický model CITIGOe iV a SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem nabízí „Simply Clever“ e-mobilitu a to díky krátkým dobíjecím časům, dlouhému dojezdu a dostupným cenám. ŠKODA AUTO tak oficiálně vstupuje do éry elektromobility a podniká kroky v přípravě na úspěšnou budoucnost.
Od září 2019 vyrábí hlavní závod ŠKODA AUTO elektrické komponenty pro některé značky koncernu Volkswagen. Automobilka vyrábí v Mladé Boleslavi vysokonapěťové trakční baterie.
Současně ŠKODA AUTO buduje výkonnou dobíjecí infrastrukturu pro elektrické vozy. Do roku 2025 plánuje ŠKODA AUTO výstavbu přibližně 7 000 dobíjecích stanic a investice ve výši přibližně 32 milionů euro. ŠKODA AUTO také intenzivně připravuje zaměstnance na elektromobilitu. Již více než 13 000 zaměstnanců absolvovalo školení zaměřená na výrobu elektrických vozů.
ŠKODA SUPERB iV a ŠKODA CITIGOe iV jsou první elektrifikované, sériově vyráběné vozy ve 124leté historii automobilky. Na začátku roku 2020 bude v nabídce vlajková loď SUPERB s plug-in hybridním pohonem kombinující výkonný benzinový motor a elektromotor.
CITIGOe iV je první sériový vůz značky ŠKODA poháněný elektromotorem o výkonu 61 kW. Dojezd činí až 260 km. Tento nejmenší model značky ŠKODA je poháněn elektřinou uloženou baterii a jeho provoz je tedy lokálně bezemisní.
V roce 2019 budou uvedeny na trh také modely SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC, které tak doplní nabídku velmi ekologických vozů s pohonem na zemní plyn. Při této příležitosti představí ŠKODA na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu studie podobné novým, sériovým vozům SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC.
Novinky ze Škoda Auto DigiLab
ŠKODA AUTO DigiLab slouží jako hlavní nástroj a hnací motor pro řadu digitálních inovačních procesů. Toto inovační centrum, se sídlem v Praze, Tel Avivu a Pekingu, posiluje kompetence značky v oblasti digitálních služeb.
Příkladem mnoha projektů je sociálně zaměřená služba mobility „CareDrive“ určená dětem, seniorům a osobám se zdravotním postižením, služba sdílených elektrických skútrů „BeRider“ nebo služba sdílené mobility „WeShare“.
„WeShare“ je služba sdílení elektrických vozů, která nabízí bezemisní a udržitelnou mobilitu ve městech. Sdílená (elektro-) mobilita WeShare přispívá k tomu, aby byla města čistší a tišší a aby měli jeho obyvatelé více prostoru k životu.
Služba WeShare, kterou úspěšně odstartovala v červnu 2019 v Berlíně společnost Volkswagen, bude v roce 2020 nabízena ve spolupráci se ŠKODA AUTO také v Praze.
Jsem zvědavý na ty objemy výroby, ale vypadá to na dost
Jsem zvědavý na ty objemy výroby, ale vypadá to na dost velkou katastrofu.
V květnu to bylo >500k global pure electric vehicles next year
a nyní už je to jen 100 tisíc.
VW is still “fully committed to the goal of producing and selling about 100,000 MEB vehicles in 2020.”
off
Odbornice na odpojování
off
Odbornice na odpojování kabelů
https://youtu.be/nvWV9xgIn80
Kamení a Písek v převodovce aneb Poslední roky bývá na
Kamení a Písek v převodovce aneb Poslední roky bývá na prvních dnech frankfurtského autošulínu 12-22.09.2019 docela veselo… ;)))
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=2C1V_IkL_xg
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/aktiviste-autosalon-frankfurt-iaa-rocks-in-gearbox-greenpeace.A190904_092732_automoto_fdv
Objem odebrané elektřiny z dobíjecích stanic v Česku
Objem odebrané elektřiny z dobíjecích stanic v Česku strmě roste. Po polovině roku je růst více než dvojnásobný
https://auto.ihned.cz/c1-66621520-objem-odebrane-elektriny-z-dobijecich-stanic-strme-roste-po-polovine-roku-je-rust-vice-nez-dvojnasobny
No…
ČEZ má dle toho zdroje 169 stanic a při odběru 828
No…
ČEZ má dle toho zdroje 169 stanic a při odběru 828 869 kWh za půl roku to vychází na cca 27 kWh na den a stanici. To znamená, na každé stanici se průměrne dobijí tak 2 auta denně, neboli je to energia na cca. 150, 200 km max.
Z tohoto pohledu to vypadá, že ty nabiječky jsou prakticky pořád prázdné.
jak půjde čas bude to lepší a lepší
jak půjde čas bude to lepší a lepší 😉
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jak-se-zbavit-benzinu-ucet-za-nejvetsi-revoluci-na-silnicich-bude-hodne-drahy-78225
I z reálného pohledu to tak vypadá. Jezdím kolem několika
I z reálného pohledu to tak vypadá. Jezdím kolem několika nabíjecích stanic a jen vyjímečně je vidím obsazené. Spíš je to vzácnost tam někoho potkat.
Tak to já to mám jinak. Denně u několika nabíječek a
Tak to já to mám jinak. Denně u několika nabíječek a většinou tam někdo je.
To je možné, samozřejmě. Ale čísla prostě mluví
To je možné, samozřejmě. Ale čísla prostě mluví jasně, pokud vaše nabíječka je využita více, jsou jiné, co jsou využité méně.
Ten průměr odebrané energie 27 kWh na stanici za den odpovídá max. hodině obsazenosti, pokud tedy počítám, že se nabíjí většinou na DC. To je šíleně málo. Ještě, že na to jsou dotace, jinak by to asi nikdo nestavěl…
Opět tisíce zbytečných slov…. už víme cenu? To je
Opět tisíce zbytečných slov…. už víme cenu? To je myslím ten nejdůležitější údaj, na který tu všichni čekají 🙂
když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil
když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))))))
680 tisíc Kč. Můj tip. Za auto velikostně mezi stylovkou
680 tisíc Kč. Můj tip. Za auto velikostně mezi stylovkou pro dva a angličákem.
no však to je schválně tak drahý, je potřeba přeci
no však to je schválně tak drahý, je potřeba přeci došrotovat TSI/TDI popelnice nejmíň 2030. Koho zajmá že výrobka je někde kolem 200.000 CZK když je prijoritou přeci tu bandu pořádně napakovat ;))
https://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne-40020175
Budu optimističtější a tipnu si 490 tisíc v základu.
Budu optimističtější a tipnu si 490 tisíc v základu.
Nový e-Up 21975 €, takže Citigo-E tipuju 19990 €, tedy
Nový e-Up 21975 €, takže Citigo-E tipuju 19990 €, tedy 520 tisíc 🙂
V Německu bude stát eCitigo 20.950,-
V Německu bude stát eCitigo 20.950,- EUR.
https://pushevs.com/2019/09/09/new-skoda-citigoe-iv-has-its-price-announced/