Kia oznamuje ceny a spouští předprodej zcela nových elektromobilů e-Niro a e-Soul. Cena základní verze s 39,2kWh je 1 149 980 Kč, cena 64kWh verze je 1 199 980 Kč.
foto: Kia
Model e-Niro je třetí elektrifikovanou zástavbou pohonu a doplňuje již stávající hybridní model Niro HEV a plug-in hybridní variantu Niro PHEV uvedených v letech 2016 a 2017. Model e-Soul se představuje ve druhé generaci a navazuje na svého předchůdce Soul EV, jehož prodej byl v Česku zahájen v září roku 2014.
Oba elektromobily spojuje nová generace lithium-iont polymerových baterií se zvýšenou kapacitou až 64 kWh a dojezdem až 455 km na jedno nabití baterie u modelu e-Niro a 452 km u modelu e-Soul.
Zcela nové elektromobily e-Niro a e-Soul jsou na českém trhu dostupné v jediné výbavě Exclusive s možností výběru ze dvou pohonů s nulovými emisemi. V případě standardního dojezdu (289 km e-Niro a 277 km e-Soul) jsou oba modely dostupné za cenu 1 149 980 korun. Cena obou modelů s prodlouženým dojezdem činí 1 199 980 korun.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobily Kia by se mohly vyrábět v Evropě
„Jsme skutečně velmi rádi, že patříme k těm výrobcům automobilů, kteří ve svém portfoliu mají jednu z nejširších nabídek elektrifikovaných pohonů na evropském a českém trhu vůbec. Výběr až z šesti ekologicky šetrných vozů Kia, které zahrnují částečně hybridní, hybridní, plug-in hybridní a čistě bateriové pohony, je důkazem trvale rostoucí poptávky ze strany zákazníků po těchto vozech,“ říká Arnošt Barna, Generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH a dodává:
„Zajímavostí je, rostoucí kapacita baterií plně elektrických vozidel, která za posledních 9 let vzrostla třikrát. Zde očekáváme, že tento trend bude i nadále pokračovat a různé varianty bateriových pohonů budou v konvenčních vozech stále dostupnější.“
Kia e-Niro
Zcela nová generace modelu e-Niro disponuje aktuálně nejdelší dojezdovou vzdáleností na čistě elektrický pohon z nabízených modelů značky Kia na českém trhu. Od stávajících variant Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid se odlišuje řadou exkluzivních designových prvků.
Součástí aerodynamické tygří masky chladiče je integrovaný port pro dobíjení, opatřený reliéfním logem Niro. Přepracované přívody vzduchu a LED světla denního svícení ve tvaru hrotu šípu jdou ruku v ruce s modrými dekorativními akcenty pro odlišení tohoto specifického provedení, které se vyznačuje také nově tvarovaným předním i zadním nárazníkem.
foto: Kia
Největší změnou v kabině e-Nira je provedení středového panelu, kde se nově nachází otočný volič systému elektronického řazení ´shift-by-wire´. Nová platforma modelu při jeho uvedení v roce 2016 byla navržena tak, aby umožňovala zástavbu nejrůznějších vyspělých pohonů.
Zástavba akumulátorového elektrického pohonu má jen minimální dopad na obestavěný prostor a všestrannost, a tak e-Niro dokáže nabídnout větší praktickou využitelnost a variabilitu než řada jiných elektromobilů či hybridů.
Rozvor crossoveru o délce 2700 mm znamená velkorysý prostor pro cestující. Karoserie díky své šířce 1805 mm a výšce 1560 mm zajistí maximální vertikální prostornost i místo v oblasti ramen vpředu i vzadu. Při délce 4375 mm nabízí větší zavazadelník – 451 litrů (dle metodiky VDA) – než řada konkurenčních plug-in hybridů a elektromobilů.
e-Niro je vybaveno lithium-iont polymerovým akumulátorem s vysokou kapacitou 64 kWh. Na jedno nabití zvládne dojezd přes 455 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP) s nulovými emisemi CO2 během jízdy. V městském cyklu WLTP pak e-Niro dokáže na jedno nabití urazit až 615 km.
Zákazníci si mohou objednat e-Niro s lithium-iont polymerovým akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, který zajistí dojezd až 289 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Po připojení e-Nira k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, bateriový modul se dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.
Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy.
Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh spolupracuje s motorem o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm; vůz v tomto případě zrychlí na 100 km/h za 9,8 sekundy. Podobně jako hybridní a plug-in hybridní verze je nový elektromobil vybaven pohonem předních kol.
Kia e-Soul
Nový e-Soul navazuje na kultovní ztvárnění první generace Soul EV a se zcela novými panely karoserie si zachovává své charakteristické hranaté proporce. Městský crossover e-Soul o délce 4195 mm přerůstá svého předchůdce o 55 mm; liší se rozvorem 2600 mm (+30 mm) a o 25 mm delším předním převisem. Tyto rozměry jsou zvýrazněny nově pojatým zadním sloupkem a tvarem zasklení.
foto: Kia
Elektromobil Kia e-Soul je vybaven novou generací lithium-iont polymerových baterií, které nabízí vyšší kapacitu energie. Díky energetické hustotě článků na úrovni 250 Wh/kg, ke které přispělo nové chemické složení, je možné v bateriových článcích uložit o 25 % více energie.
V nabídce je hnací ústrojí s prodlouženým nebo standardním dojezdem (kapacita 64 kWh, resp. 39,2 kWh). Oproti předchůdci doznaly vylepšení i samotné jízdní schopnosti, a to díky znatelně výkonnějším elektromotorům s točivým momentem až 395 Nm – o 39 % více než u předchůdce (285 Nm).
Bateriový modul v provedení s vyšší kapacitou 64 kWh je spojen s elektromotorem 150 kW (204 k), a tak je e-Soul o 84 % výkonnější než první generace (původně 81,4 kW / 110 k). Vysokokapacitní baterie umožňuje e-Soulu absolvovat až 452 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) při spotřebě pouze 157 Wh/km.
Ve městě pak spotřeba energie e-Soulu s prodlouženým dojezdem (podle WLTP) činí pouhých 106 Wh/km. Nejvyšší točivý moment činí 395 Nm již od nulových otáček a akceleruje na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy.
Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh pohání hospodárný elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Jednotka s maximem točivého momentu 395 Nm a výkonem o 23 % vyšším než předchůdce využívá výrazně lepší hospodárnosti baterie, a tak se standardní e-Soul chlubí dojezdem až 277 km na jedno nabití. Jmenovitá energetická účinnost činí 156 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP).
foto: Kia
Kia e-Soul s prodlouženým dojezdem 452 km je o 24 % a se standardním dojezdem 277 km je o 25 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě.
Elektromobily e-Niro a e-Soul nabízí řadu vyspělých asistenčních systémů a bezpečnostních prvků např. systém autonomního nouzového brzdění (FCA), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), aktivní systém reagující na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCW), systém sledování mrtvého úhlu (BCW) a řadu dalších.
Záruka a prodej
Na e-Niro a e-Soul je poskytována standardní 7letá tovární záruka Kia s omezením na 150 tisíc km, která se vztahuje na akumulátorový modul a elektromotor.
Obě bateriové varianty modelů e-Niro a e-Soul se odborné a široké veřejnosti představí na specializovaných exhibicích zaměřených na elektromobilitu, nevyjímaje veletrhu čisté mobility e-Salon, který se koná v listopadu v PVA Letňanech.
Zákazníci si vozy mohou objednat prostřednictvím vybraných autorizovaných dealerů značky Kia. Dodání vozů zákazníkům bude následně probíhat v průběhu roku 2020.
Bývaly časy, kdy se v diskusích pod článkem člověk
Bývaly časy, kdy se v diskusích pod článkem člověk něco smysluplného dověděl.
Dnes je to urážka na urážku a většina mimo téma.
Tak mi to přijde, že jediný kdo je normální a koho čtu je Cipísek.
To je paradox, že zrovna ty si stěžuješ na urážky a
To je paradox, že zrovna ty si stěžuješ na urážky a nesmyslnost příspěvků.
Ty a tvoje klony, to je smrt Hybridu
Ty a tvoje klony, to je smrt Hybridu
Za cenu Kia eNiro lze v jižní Americe koupit tři kusy
Za cenu Kia eNiro lze v jižní Americe koupit tři kusy Renault Sandero, 2.0L atmosféra, 110 kW, infotainment s navigací, automatická klima, parkovací kamera, tempomat, vše v elektrice.
To jen aby bylo jasno, jak hodně do pr**** v autech ta Evropa jde.
Z drahého vývoje výkonných, laciných a především spolehlivých spalovacích motorů teď profitují jiní, přičemž Evropa opět utrácí a plácá se v nákladných řešeních plných kompromisů.
Nemusíte pro příklad chodit ani tak daleko až do jížní
Nemusíte pro příklad chodit ani tak daleko až do jížní Ameriky.
V Evropě se za cenu běžné automatické pračky dají sehnat až troje necky se zinkovanou valchou. Součástí soupravy je i špunt do výpusti necek.
LOL
LOL
Vtipné, než si uvědomíte, že většina populace by byla
Vtipné, než si uvědomíte, že většina populace by byla ráda za ty necky.
Opravdu? Cena života v Jižní Americe je velmi nízká. U
Opravdu? Cena života v Jižní Americe je velmi nízká. U nás to máme takhle (cituji):
„V roce 2013 stála největší zdravotní pojišťovnu péče o všechny pacienty s karcinomem dýchacího ústrojí (celkem jich bylo 16 900) přes 805 milionů korun, loni stálo 16 700 pacientů 873 milionů korun. Během roku se tak zvýšily průměrné výdaje na pacienta s rakovinou plic z 47 600 korun na 52 300 korun.“
„Biologická léčba je zásadně dražší, ale pacienti v průběhu nebývají hospitalizováni, chodí jen do ambulancí a vedlejší účinky se řeší mastí či nějakým banálním prostředkem. Cena se pohybuje kolem 50 tisíc za měsíc, u novějších přípravků i dvakrát více,“ uvádí profesor Kolek.“
https://www.zdravotnickydenik.cz/2015/05/personalizovana-lecba-pokrocile-rakoviny-plic-muze-znamenat-rok-plnohodnotneho-zivota-navic/
A to se bavíme jen o rakovině plic. Takže se nám ty elektromobily vyplatí. Jihoameričani ať si dýchají „ekologické“ spalováky.
A já tvrdím, že rakovina plic je z pylu řepky.
Důkazy
A já tvrdím, že rakovina plic je z pylu řepky.
Důkazy jako vy taky nemám, ale tvrdit to můžu, ne?
To jste si sám trochu naběhnul…
I kdyby ten Vás
To jste si sám trochu naběhnul…
I kdyby ten Vás menšinový (ne-li ojedinělý) názor byl pravda, tak pro jaký typ aut, že se ta řepka asi pěstuje?
Neznám elektromobilistu, kterému by nějak leželo na srdci pěstování řepky.
Ani mě. Řepka je zlo.
Ten můj vykonstruovaný názor je
Ani mě. Řepka je zlo.
Ten můj vykonstruovaný názor je samozřejmě absolutně debilní. Stejně jako ten Radovanův. Nedoložitelná debilita.
Tak to se mýlíte.
Například v Praze na Spořilově, už
Tak to se mýlíte.
Například v Praze na Spořilově, už jsou nejméně dvě prokázaná úmrtí v souvislosti s exhalacemi (zde tedy zejména kamionové) dopravy.
Kdyby to byl jen názor lékaře uvedených obětí, šlo by říct, že je to názor proti názoru. Jenže v nastalém sporu, příčinu „předčasného“ úmrtí potvrdili i soudní lékaři, a nezávislý lékaři arbitra pojištovny.
Ty lidi prostě umřeli dřív, protože žili tam, kde jezdí moc fosilních dopravních prostředků.
To je závěr všech zúčastněných lékařů.
A řeknete dva, co to je za číslo – ze statistického hlediska naprosto nevýznamné.
Jenže to jsou „první“ dva. Nemluvě o tom, že pro jejich příbuzné to byli konkrétní lidé, ne statistická čísla. Ono je hezké chlácholit se statistkou, když nejsem jeden ze statistických případů.
Kolik lidí má astma a jiné dýchací potíže?
Nemusíte hned umřít – ono jde i o tu kvalitu života.
Zkuste žít někde, kde nemůže otevřít okno jindy než mezi desátou večer, šestou ráno – protože v ostatní časy by to u Vás vypadalo jako kdyby jste si v obýváku zapálil ohýnek z petlahví.
Co znamená „umřeli dřív“? Ptám se proto, že příčina
Co znamená „umřeli dřív“? Ptám se proto, že příčina smrti vždy nějaká existuje a nikdy to není stáří. Na konci životní cesty budete mít na 95% jako příčinu smrti napsanou mozkovou příhodu, selhání srdce nebo plic. Co také jiného, že.
Můžete dát nějaký odkaz na věrohodný zdroj této informace?
Informaci uvádí občanské sdružení SOS Spořilov. Je to
Informaci uvádí občanské sdružení SOS Spořilov. Je to spolek dlouhodobě bojující proti situace na Spořilově (konkrétně se situací na „dočasném“ vedení Pražského okruhu po Městském okruhu v úseku Chodovské radiály Štěrboholské radiály).
A ano – příčina smrti není jeden konkrétní kamion (to snad jedině, kdyby ho přejel), oficiálně pán zemřel na akutní respirační potíže. Ovšem spolek uvádí, že byť příčina smrti je tento konkrétní respirační (zřejmě astmatický) záchvat, tak dle shody uvedených lékařů by k němu došlo v důsledku dlouhodobého vystavením exhalacím z dopravy. Jinak by pán zemřel jindy (snad později) na něco jiného.
Nechce se mi to teď dohledávat, protože nevím o tom, že by onen spolek vedl nějaké webové stránky s uceleným a evidenčně dohledatelným obsahem. Četl jsem to na jejich stránce na FB asi tak před rokem.
Aha, takže spekulativní posudek na zakázku nátlakového
Aha, takže spekulativní posudek na zakázku nátlakového sdružení.
Takže nic.
Relevantní data by vypadala – z 20 tisíc obyvatel jsme 10 přestěhovali na venkov s v této druhé skupině je incidence rakoviny plic o 30%.
Dokazovat na základě astmatického záchvatu jedince přímou souvislost smrti s emisemi je nejen hloupé, ale u soudu o razítko znalce.
Vy jste fakt myšlenkový mrzák.
Vy jste fakt myšlenkový mrzák.
Když to tvrdíte vy, určitě to tak bude 😀 Jen nevím, co
Když to tvrdíte vy, určitě to tak bude 😀 Jen nevím, co to znamená 😀
jsi jen zlý člověk….
toť vše…
jsi jen zlý člověk….
toť vše…
https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/69477/WHO_SDE_
https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/69477/WHO_SDE_PHE_OEH_06.02_eng.pdf
Ano, tuto absolutní katastrofu dobře znám.
Pro vaši
Ano, tuto absolutní katastrofu dobře znám.
Pro vaši informaci, analýza rizik nesmí nikdy použít pro metriky ani pro baseline definici kruhem.
WHO doporučuje státům limity škodlivých látek na zákledě hodnot, které se státy stanovily a WHO použila jako vstupní hodnoty pro výpočet hodnot rizik, což je samo o sobě absolutně nepřípustné.
Ve zbytku se odvolává na „strong association“, tedy zcela skandálně popírá základní vědecký princip Korelace není kauzalita.
Zcela skandální a ostudný slint odbornou veřejností odmítnutý jako pavědecký.
Stavte se v nemocnici na onkologii si tu debilitu ověřit na
Stavte se v nemocnici na onkologii si tu debilitu ověřit na vlastní oči, chudáčku. Bohužel i tohleto má volební právo.
A proč? Já šel nedávno na Vinohradech kolem diabetes
A proč? Já šel nedávno na Vinohradech kolem diabetes poradny. Seděla tam spousta pacientů, co jim cukrovku podle vaší logiky vyvolaly polomáčené sušenky.
Vy jste především naprostý mimoň, který si tady chodí
Vy jste především naprostý mimoň, který si tady chodí ukájet své ego rozpoutáváním úchylných diskusí. Těch studií jsou samozřejmě tisíce a to po celém světě. Bohužel včetně ČR, kde to máme i statisticky podchyceno. Včetně předcházejících příznaků jako jsou alergie a astmata. Ale Vy budete tvrdit opak. Lehněte si ke svým milovaným výfukům a zhluboka dýchejte. Tady máte seznam svých oblíbených chuťovek http://novesluzby.cz/zdravi-a-zdrava-vyziva/vyfukove-plyny-aut-vliv-na-zdravi
Není to pravda. Uveďte jedinou relevatní studii.
Bulvární
Není to pravda. Uveďte jedinou relevatní studii.
Bulvární článek serveru novesluzby.cz za relevantní nepovažuji.
Chytil se. Rozbor výfukových plynů je chemie. Ne studie. A
Chytil se. Rozbor výfukových plynů je chemie. Ne studie. A je zcela jedno, kde je zveřejněn. Doporučuji zavřít se do garáže, nastartovat jeden nebo všechny 370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K a ponořit se do studia…..
behač=troll
nemá cenu ho krmit.
behač=troll
nemá cenu ho krmit.
Velmi zajímavá recenze JAC IEV7S, u nás prodávané jako
Velmi zajímavá recenze JAC IEV7S, u nás prodávané jako IEV40 za 799 tis., velikost totožná s Kia Soul. Asi bych vypíchnul max rychl. 130km/h, zrychlení 0-100 10.8s, spotřeba 13-18 kWh/100 km, kufr 450l, aktivně chlazené baterie kapalinou, prodloužená záruka 8 let/150 000 km.
http://extracarnewsful.club/test-drive-jac-iev7s-the-most-profitable-new-electric-car-in-ukraine/
V tom značení je nějakej bordel.
Pokud mluvíme o stejném
V tom značení je nějakej bordel.
Pokud mluvíme o stejném autě, tak je to iEV50 tento:
https://autoroad.cz/novinky/91092-cinsky-elektromobil-opet-ohromil-jac-iev-slibuje-dojezd-500-km-a-interier-tesly-krizene-s-bmw
a je to menší, respektive snížená (sedanová) verze toho co je v číně (a jinde ve světě iEV7S).
Každopádně jsou to dvě odlišná auta.
Vy jste to zvýšené (to co je v Číně iEV7S) za 799k kč naše kde?
Autocentrum Noblessa – Praha Ruzyně?
Jen předpokládám, že prodejce JAC je schopen dovézt na
Jen předpokládám, že prodejce JAC je schopen dovézt na objednávku jiný model, jak jste psal.
To asi je, ale není to zas tak jednoduché. Proces mi
To asi je, ale není to zas tak jednoduché. Proces mi zběžně vysvětlovali, a hlavní problém je v EU (tedy hlavně u českých úřadů) hmologace daného tipu.
Malodovozce si musí set sakramentsky dobře rozmyslet, který model doveze, protože na moc homologací kapitál nemá.
Sice si to číslo jen dávám dohromady z indícií, a nepřímých informací, ale homologace jednoho modelu vyjde někam k milionu kč.
Takže musíte dovézt zároveň i dostatečné množství kusů, aby se cena mezi ne rozpočítala a nebyla to zásadní položka celkové ceny.
Pravda, homologace Vám pak už platí dál a dál na všechny dodávky, ale kolik do toho musíte uložit „mrtvých“ peněz, než se to začne vracet? Víte jak dlouho budou prodávat těch (třeba) 100 kusů co dovezou
A teď si vemte, že by jste tedy měl mít na skladě nejméně 100 kusů modelu A50, 100 kusů modelu A40, a kdo ví jaké modely by se komu líbilo si koupit. Kam ty stovky aut uskladníte? a jak dlouho Vám tam na ně bude padat prach?
hmm tak LEAF dá na zpátečku jen 50kmh
hmm tak LEAF dá na zpátečku jen 50kmh ;())
https://www.youtube.com/watch?v=bRGvYujRnWM
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/
Ioniq 25
Ioniq 25
„Kia e-Soul s prodlouženým dojezdem 452 km je o 24 % a se
„Kia e-Soul s prodlouženým dojezdem 452 km je o 24 % a se standardním dojezdem 277 km je o 25 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě.“
To je bohapustá lež. Nejen že není o 25 % hospodárnější ale dokonce není ani o 0 % hospodárnější. Ve skutečnosti je o 7 procent méně(!) hospodárná než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě.
Co berete jako ten nejprodavanejsi? Zoe?
Co berete jako ten nejprodavanejsi? Zoe?
Europe sales 2019
Europe sales 2019
Nissan Leaf pekne pada
Nissan Leaf pekne pada
TM3 je uspornější než Niro?
TM3 je uspornější než Niro?
Znatelně, druhé nejúspornější auto hned po
Znatelně, druhé nejúspornější auto hned po Ioniq.
https://ev-database.org/compare/efficiency-electric-vehicle-most-efficient
Ano, vždyť to píšu 🙂
Ano, vždyť to píšu 🙂
Se mi nejak nezda, mozna podle nejakych tabulek, nebo po
Se mi nejak nezda, mozna podle nejakych tabulek, nebo po dalnici,ale v kazdodenni praxi , ze by Niro Ev jezdilo z 7% draze nez Tesla M3? To by prece nedavalo logiku. Budem muset pockat na vysledky na spintmotor.de
Kdyz vidim s jakou spotrebou se da jezdit v Xku tak verim, ze
Kdyz vidim s jakou spotrebou se da jezdit v Xku tak verim, ze TM3 bude nejuspornejsi ev vubec.
Dnes jsem jel dopoledne 70km trasu temer jen po dalnici na pohodu 130km/h a po navratu jsem mel spotrebu 23kWh/100km. Chtel bych videt eTrona kolik papa ve stotriceti.
Jestli neco, tak tohle Tesla vychytane ma.
Na spritmonitor má Niro spotřebu 15,47 kW na 100 km, což je
Na spritmonitor má Niro spotřebu 15,47 kW na 100 km, což je celkem reálná spotřeba vyplývající z testů. TM3 má kupodivu 17,06 kWh/100km asi to uživatelé moc nešetří.
Ve 130 bude M3 urcite brat mene o tom neni debaty staci se
Ve 130 bude M3 urcite brat mene o tom neni debaty staci se podivat na tvar a vysku vozu. Ale bezny mix tam nebude Niro o nic horsi nez Ioniq. Mam jen PHEV s baterkou 9 kWh a vykonem 49 kW. Ale kdyz vidim jak malo to bere proudu a jak lehce to udrzuje dalnicni 130 tku s tim vykonem tak si myslim ze ciste EV bude dobre auto.
Jak jsem uz nekde psal TM3 bude idealni drtic kilometru.
Na
Jak jsem uz nekde psal TM3 bude idealni drtic kilometru.
Na pojizdky kolem komina lovim take v jinych vodach.
Posez kousek nad zemí, nasadit černé brýle, kožené
Posez kousek nad zemí, nasadit černé brýle, kožené rukavice a dát Praha-Mnichov za 2 hodiny 🙂
🙂
🙂
Na TM3 už mám 3500 km a spotŕeba zatím vycházi 14,4kWh.
Na TM3 už mám 3500 km a spotŕeba zatím vycházi 14,4kWh.
A v jakem pomeru (dalnice/prvotridky/okresky/mesto) jste to
A v jakem pomeru (dalnice/prvotridky/okresky/mesto) jste to priblizne najel a v jakem tempu?
Ja myslim, ze tenhle vikend byly nejake skvrny na slunci, me
Ja myslim, ze tenhle vikend byly nejake skvrny na slunci, me se vcera povedlo s TMS 16.2 na trase, kterou jezdim pravidelne (vpodstate Susice-Praha) takhle nizko jsem jeste nebyl. Ale treba to souvisi s tim, ze jsem ted chvili jezdil s autem s 0.9 litrovym motorem 😉
B bude spravne. 🙂
B bude spravne. 🙂
Běžné používání při dodrzování rychlostních
Běžné používání při dodrzování rychlostních limitů, občas dálnice Praha, občas Kvilda ( tam za 16, zpátky 11) a také často s kolem vzadu na nosiči. Zásadně účinnější systém, než mělo Sko.
Ok, diky.
Ok, diky.
Je to normálně podělená kapacita baterie hodnotou dojezdu
Je to normálně podělená kapacita baterie hodnotou dojezdu WLTP, takže stejná metodika. Nějaké procento ale není důležité ani kdyby to bylo naopak. Podstatné pro mě je, že tvrzení Hyundaie „e-Niro je o 25 % úspornější“ je lež jako věž.
Hyundaiem?? V článku je trochu chyba, nejprodávanějším
Hyundaiem?? V článku je trochu chyba, nejprodávanějším autem je myšleno Nissan Leaf.
OK, moje chyba, nějak počítám Hyundai a Kiu za to samý
OK, moje chyba, nějak počítám Hyundai a Kiu za to samý 🙂
A že si spletli nejprodávanější EV v Evropě s pátým nejprodávanějším je spíš totální zatmění a ne trochu chyba. To nemuseli troškařit a rovnou tam hodit do porovnání e-Trona 🙂
Edit: Tak ani Leaf to nebude, ten je na tom na chlup stejně se spotřebou, takže s čím to porovnávali a jak je mi stále záhadou.
On se Soul v energetické náročnosti hodně zlepšil. Třeba
On se Soul v energetické náročnosti hodně zlepšil. Třeba model 2018 30 kWh má jen o 10% větší baterii, ale o 25% lepší dojezd až 230 km. Např. trasa Příbram – Vystrkov (150km) na jedno nabití úplně s přehledem a ještě zbyde dojezd 30 km. U mého modelu 2016 28 kWh, by mi chybělo 40-50 km.
Asi fakt mysleli Nissana , tam by tech 25 %odpovidalo. Neberou
Asi fakt mysleli Nissana , tam by tech 25 %odpovidalo. Neberou teslu jako globalni automobilku. Navic model 3 se v cele Evrope ani neda koupit ani nema v nejakych zemi servisni zastouoeni.
Ne, ani Nissan ani nic jiného v této kategorii. Jediné co
Ne, ani Nissan ani nic jiného v této kategorii. Jediné co by tak odpovídalo těm +25 % je I-Pace nebo e-Tron, nic víc.
Leaf, Zoe, i3, e-Golf jsou na tom s e-Soulem ve WLTP i reálných testech téměř na chlup stejně (maximálně jednotky procent), TM3 je úspornější a to máme všech 5 nejprodávanějších aut v Evropě.
Takže opět opakuji, je to od Kia naprosto vědomá hnusná lež a podraz na kupující, co se v tom tak dobře nevyznají. Za mě za tohle Kia totální lúzr.
https://youtu.be/fwQR_Kkbugw?t=476
Nic proti, auta pekne, ale ta cena je naprosty ulet ne? kor ve
Nic proti, auta pekne, ale ta cena je naprosty ulet ne? kor ve srovnani treba s Teslou. Doufam ze to obdobi, kdyz automobilky budou razit myslenku „kdyz do maleho auta dam vetsi baterku, tak ho muzu prodava za cenu premiove stredni tridy“ brzo skonci…
Uvažuje tady někdo o koupi jednoho z těch aut za 1,2M?
Uvažuje tady někdo o koupi jednoho z těch aut za 1,2M? Pokud ano, proč ne raději Teslu s vyšší výbavou, dojezdem a subjektivně lepším vzhledem?
Jestli víte o nové tesle za 1.2 mil tak ji hned beru.
Jestli víte o nové tesle za 1.2 mil tak ji hned beru.
Co tohle za 1,298 mil. i s
Co tohle za 1,298 mil. i s dovozem:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/tesla/model-3/18374063
Standart verze, takze dojezd kratsi nez eNiro a pritom skoro o
Standart verze, takze dojezd kratsi nez eNiro a pritom skoro o sto tis. drazsi…
Kia e-Niro 64 kWh EPA 384 km, TM3 SR+ EPA 386 km.
TM3 je také
Kia e-Niro 64 kWh EPA 384 km, TM3 SR+ EPA 386 km.
TM3 je také o 32 cm delší a má v základu autopilota a jsou to vůbec těžko porovnatelná auta.
Primo na strankach Tesly maji WLTP 409km. Predpokladam, ze u
Primo na strankach Tesly maji WLTP 409km. Predpokladam, ze u eNira nemysli tech 455km probuh NDEC?
O autopilotu mi nemluvte….
Tohle jste
Tohle jste viděl?
https://www.afk.wiki/video/ZnYWWtUNykA/video.html
Nevidel. Pekne. Diky
Nevidel. Pekne. Diky
Je i test Soulu 64 kWh, dal 430 km, podle mě je to slušný
Je i test Soulu 64 kWh, dal 430 km, podle mě je to slušný posun vpřed. S Leafem si to umíte porovnat sám, s menší baterií dá Soul 290 km.
https://youtu.be/zJe0eF8jb3M
Ne, je to WLTP. Máte pravdu, je to zvláštní ten malý
Ne, je to WLTP. Máte pravdu, je to zvláštní ten malý rozdíl u TM3 SR+ mezi WLTP a EPA (jen cca 6 %), když u e-Nira je to 18 %. Já tedy raději beru jako spolehlivější ukazatel EPA a tam mají dojezd stejný.
A i bez autopilota je to prostě auto jiné třídy.
To je dobrá cena.
To je dobrá cena.
Ano budeme brat dve eNira s vetsi baterkou.
Duvody jsou
Ano budeme brat dve eNira s vetsi baterkou.
Duvody jsou tri.
1) TM3 za milion bez dane s realnym dojezdem 400km, tedy LR verzi nekoupime.
2) Potrebujeme po sklopeni zadnich sedacek co nejvetsi a co nejlepe pristupny nakladovy prostor.
3) Je to pro zamestnance, ktere nebude bavit jezdit kazdou chvili 150-200km do servisu. Kdybych to chtel pro sebe a vyhovovalo by mi to velikosti, tak beru urcite TM3, ale takhle bohuzel nee.
Potřebujete co největší a co nejlépe přístupný
Potřebujete co největší a co nejlépe přístupný nákladový prostor a koupíte si Kia Niro? 😀 😀 😀
Chápu, protože elektrofanatismus má přednost před užitnou hodnotou.
Panacek stale nepochopil ze nas jeho nazory nezajimaj. 🙂 🙂
Panacek stale nepochopil ze nas jeho nazory nezajimaj. 🙂 🙂 🙂
To je v pořádku, já nečekám, že by fanatiky plesající
To je v pořádku, já nečekám, že by fanatiky plesající nad miniautem s dětským interiérem, trapným dojezdem, za absurdní cenu mohla realita zajímat.
Ovšem příspěvek, že si kupuje Niru s minizavazadlovým prostorem kvůli kufru, tak ten je úplně top 😀
Ta neschopnost reálného zhodnocení je až smutná.
Jednou k tomu mozna taky dojdete az budete mit za sebou
Jednou k tomu mozna taky dojdete az budete mit za sebou poradna auta , nebojte .
Vsichni se tu na tebe tesime v listopadu 😀
Vsichni se tu na tebe tesime v listopadu 😀
Ja nie 🙂
Ja nie 🙂
Tak to asi chápu, eNV by byl možná i lepší, ale zase
Tak to asi chápu, eNV by byl možná i lepší, ale zase nemá dojezd. Zaměstnanci by jistě ocenili vozit se Teslou. 😉 Ale i tak se mi to zdá celkem předražený, když porovnáme s TM3. Ale nechci rýpat, určitě to máte líp spočítaný, co bude vyhovovat vám. Já pořád čekám na „lidovku“.
TM3 je urcite aktualne nejlepsi volba pro nekoho kdo
TM3 je urcite aktualne nejlepsi volba pro nekoho kdo nepotrebuje prostorny resp. pristupny kufr, nevadi mu nastupovani a hlavne vystupovani z nizkeho auta, ale pritom potrebuje drtit casto dlouhe vzdalenosti.
Jsem si vic nez jisty, ze pro nas je aktualne nejlepsi volba eNiro.
Neblázni, to je jen další z nekončící řady parodií na
Neblázni, to je jen další z nekončící řady parodií na auta pro pár vyšinutých exotů.
Elektromobily jsou uzamknuty v neřešitelné rovnici
cena * užitná hodnota * 2 (koeficient elektromobilů)
Takže tady máme malé auto s malým dojezdem, které by reálně mělo stát maximálně půlku.
Já o něm uvažuji hodně, TM3 bych nechtěl ani za 1 mil.,
Já o něm uvažuji hodně, TM3 bych nechtěl ani za 1 mil., Nechci nízký sporťák bez palubky.
V září si pro Soul 64kwh jedu do Bratislavy, druhý v
V září si pro Soul 64kwh jedu do Bratislavy, druhý v rodině, první od dubna 2015, ideální auta pro dva vytížené důchodce, pohodlí, spolehlivost, zvyk.
Sakra ten Babis to s tim zvysovanim duchodu trochu prehnal 😀
Sakra ten Babis to s tim zvysovanim duchodu trochu prehnal 😀
Dobrý večer, vzpominam si na vas,prachy vas trochu berou,
Dobrý večer, vzpominam si na vas,prachy vas trochu berou, tehda jste šetřil na Teslu, uz ji máte?
Bohuzel, stale neni v CR k dostani, ja nespecham 🙂
Bohuzel, stale neni v CR k dostani, ja nespecham 🙂
Ona v ČR je, ale ne na stránkách Tesla. Je to nějaká
Ona v ČR je, ale ne na stránkách Tesla. Je to nějaká výhoda čekat na oficiální prodej u nás?
Pokud vim tak v CR neni. Musis doufat ze ti ji prodaji treba v
Pokud vim tak v CR neni. Musis doufat ze ti ji prodaji treba v Rakousku a modlit se, abys neplatil DPH 2x, protoze pokud vim tak ti ji bez DPH neprodaji.
Podobných prodejců je tady několik, nabízí TM3 za 1.3
Podobných prodejců je tady několik, nabízí TM3 za 1.3 mil.
https://www.rychlydovozaut.cz/cz/Osobní-vůz/Tesla-Model-3-AWD-maximale-Reichweite-AHK-LED/vhc:car,cnt:de,ms1:135_5_/pg:vipcar/281981848.html
https://www.dovezuauto.cz/?gclid=EAIaIQobChMIuLfOm4jl4wIVhpSyCh10aA4REAMYAiAAEgLd3fD_BwE
Já bych o tom taky uvažoval, ale nevíš jestli není u
Já bych o tom taky uvažoval, ale nevíš jestli není u těchto dovozů nějaký zakopaný pes? Třeba právě problém s tím DPH, clo, nebo třeba nefunkční data, nebo že to lokální servis nebude brát?
Asi taky jazyk infotainmentu (což je mě osobně jedno)
Před dvěma lety jsem dovážel auto z Německa, dneska už
Před dvěma lety jsem dovážel auto z Německa, dneska už bych si taky radši za to zaplatil je s tím spousta práce a ještě jsem musel být na místě. Tihle lidé vyřídí všechno v němčině řídí dokumenty mají zkušenosti na co je potřeba si dát pozor. Clo opravdu nehrozí, jsme v Evropské unii i DPH umi také vyřídit, viz info na webu.
„Dovoz aut pro soukromé osoby i pro firmy s možností odpočtu DPH“.
pokud budete dovážet automobil ojetý (tj. který má najeto více jak 6000 km a uplynulo více než 6 měsíců ode dne prvního uvedení do provozu), zaplatíte DPH v zemi nákupu v pořizovací ceně vozu. Když opravdu někdo chce může mít auto do 14 dnů doma před garáží když někdo nechce vymýšlí zástupné problémy.
Ale novou TM3 by asi tímto způsobem dovést nešlo, nebo
Ale novou TM3 by asi tímto způsobem dovést nešlo, nebo ano?
U těch starších je vždy riziko, jak se předchozí majitel k baterce choval, jestli tam není nějaká závada, která už u nových není a pod. Navíc nevím, jestli by nebyl problém se servisem, že by mi Pražský servis třeba řekl ať si jedu do domovského servisu třeba do Frankfurtu, nebo že mi v ČR nefungují aktualizace apod.
Žádný TM3 z EU teď nesplní podmínku ojetého vozu (>6000 km a 6 měsíců od uvedení do provozu), takže by bylo nutné platit DPH i u nás?
TM3 chci, ale z toho dovozu mám strach, že si přidělám na problémy, které by nebyly když ještě nějaký měsíc prostě počkám. Nevím jestli tomu jde říkat že hledám zástupné problémy, ale červík v hlavě mě od toho dovozu spíš odrazuje
DPH se u nových aut neplatí v Německu, platí se až u
DPH se u nových aut neplatí v Německu, platí se až u nás, tedy faktura za auto nebude DPH obsahovat. Tohle vše vám dovozce zařídí. Vsadím se, že TM3 bude stát u nás více než v Německu.
Kdepak, praveze u TM3 zaplatis DPH ve state kde ho kupujes.
Kdepak, praveze u TM3 zaplatis DPH ve state kde ho kupujes. Zjistoval sem si to. Takze zaplatis DPH v Nemecku a pak znova v CR a pak si zpetne zadas o vraceni DPH z nemecka.
Pravdu má Jozef. V Německu může chtít dealer max kauci ve
Pravdu má Jozef. V Německu může chtít dealer max kauci ve výši dph, kterou vám po potvrzení z čr vrátí.
Kdepak, pravdu ma Jara Cimrman. Lidi jako vy by meli ty TM3 do
Kdepak, pravdu ma Jara Cimrman. Lidi jako vy by meli ty TM3 do CR exportovat. Hned bych si od vas jednu vzal:)
Nevim no. Já jsem si nové auto z Německa dovezl před
Nevim no. Já jsem si nové auto z Německa dovezl před dvěma měsíci. Ale tak dám na vás, zřejmě víte lépe než já kam jsem co platil a jak to probíhalo.
To nové auto bolo TM3 ? Lebo o tom Vondrák hovoril.
To nové auto bolo TM3 ? Lebo o tom Vondrák hovoril.
Nebyl to model 3. Z hlediska dovozu a daňových zákonů je
Nebyl to model 3. Z hlediska dovozu a daňových zákonů je úplně jedno jestli to je nový trabant nebo tesla.
Netuším proč bych měl v Německu platit DPH, všechny
Netuším proč bych měl v Německu platit DPH, všechny faktury ze zahraničí v EU dostáváme bez DPH.
Achjo,Pepo,Pepo, ja vedel ze se do toho s tenou poustet nemam.
Achjo,Pepo,Pepo, ja vedel ze se do toho s tenou poustet nemam. Nechapu proc se tu do toho pletes kdyz o tom vis kulovy. Tady se nebavime o nakupu bavoraku nebo vojete skodovky. Tesla jeste do nedavna vubec neumoznovala nakup TM3 lidem z “other europe”. Mohl si klidne prijit fyzicky do storu v nemecku/rakousku a rekli ti ze ti TM3 proste neprodaji. S,X neni problem ale TM3 proste ne. Tecka. Mohl ses treba stavet na hlavu. Osobni zkusenost. Jediny zpusob byl a stale je nakup na cloveka co zije v dane zemi a nasledny preprodej. Jinak hodne lidi psalo stiznosti za porusovani zakonu EU o volnem prodeji atp. a nekterym lidem na zaklade tohodle “vyhrozovani” opravdu TM3 zacali prodavat….ale pouze pokud si auto prevezmes v zemi prodeje, tedy napr. v nemecku a bude mit i nemecke znacky. Coz je opet proti regulim EU ale Teslu to nezajima. Vim o lidech kterym tesla opravdu TM3 prodala normalne na export, nicmene odmita pak prodej bez VAT. Tedy musis odvest VAT v zemi nakupu a pak jeste v CR a nasledne zadas o vraceni ze zeme nakupu, jeste neznam nikoho kdo by do dokopal dokolnce a vratku VAT dostal. Teda vlastne ty jsi prvni ktery na 100% vi ze to neni problem:) Takze uz jednoho znam 🙂 Doufam ze uz zacinas chapat proc cekam az tm3 zacnou prodavat ofiko u nas.
Jo a ty linky na nejake dovozy od firem si strc za klobou. Zapomen te ti privezou novou TM3 na export.
Jo a taky prosimte, vsem je jasne ze v ramci EU na DIC kupujes bez VATu, o tom se tu vubec nebavime, neobjevuj nam tu ameriku prosimtebe.
Jj, co jsem slyšel je to přesně tak. Dovoz TM3 do ČR není
Jj, co jsem slyšel je to přesně tak. Dovoz TM3 do ČR není to samé co dovoz starého Leafa. Bohužel. Tesla si píše svá pravidla
Pane Horciku, mohl byste sepsat clanek jak koupit Teslu Model
Pane Horciku, mohl byste sepsat clanek jak koupit Teslu Model 3 zVidne do CR? Evidentne se tu lide hadaji jak je to s DPH a byli bychom radi, kdyby nam to mohl nekdo vysvetlit. Mohl byste kontaktovat pana Hasalu, nebo pana Kasika a udelat s nimi rozhovor? Diky.
Díky za tip, pokusíme se zrealizovat.
Díky za tip, pokusíme se zrealizovat.
Takže všichni, co v ČR jezdi na českých značkách s
Takže všichni, co v ČR jezdi na českých značkách s Teslou 3 zaplatili DPH dvakrát, tomu opravdu věřím.
A to tvrdi kdo? Cetl si vubec co sem psal? Nebo uz zase jen
A to tvrdi kdo? Cetl si vubec co sem psal? Nebo uz zase jen trollujes?
Takže Tesla je banda podvodníčků a všichni si to
Takže Tesla je banda podvodníčků a všichni si to nechávají líbit a tiše platí a nebo vypravíte pohádky ovčí babičky. No obě možnosti jsou zajímavé.
Tady si ji nechte dovézt a máte po starostech. Za to že jsem vám ušetřil dph mě můžete pozvat na oběd.
https://www.trendpark.cz/prodej/tesla-model-3/
S ním nemá cenu diskutovat, má svou pravdu a cítí se
S ním nemá cenu diskutovat, má svou pravdu a cítí se nejchytřejší tím, že všechny kolem sebe označí za pitomce.
Nastuduje si
Nastuduje si toto
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/dph-dan-nakup-vozu-v-zahranici.A181108_105434_automoto_taj
Pokud nesmyslné zaplatíš DPH už ho nikdy neuvidíš
Marjapano nekdo me zastrelte. Jake dalsi moudro tam mas?
Marjapano nekdo me zastrelte. Jake dalsi moudro tam mas?
Pár kousků co mají najeto víc než 6000 se najít dá
Pár kousků co mají najeto víc než 6000 se najít dá https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Tesla-3-Performance-Dual-Motor-All-Wheel/vhc:car,srt:price,sro:desc,ms1:135_5_/pg:vipcar/281588524.html
Ohledně dovozu TM3 z dovezuauto.cz mi přišla
Ohledně dovozu TM3 z dovezuauto.cz mi přišla odpovědi:
„děkujeme Vám za poptávku na vůz Tesla model 3 u naší společnosti.
Ano, model 3 jsme již dovezli a vyhráli jsme i několik dotačních výběrových řízení, která jsou nyní v realizaci.
Odpočet DPH je samozřejmostí.
Pokud nám zašlete přesnou konfiguraci, rádi Vám vůz naceníme a dovezeme.
Aleš Blahůšek“
ok díky
ok díky
TM3 jsou schopni prodat ćeskému zákazníkovi pouze ve
TM3 jsou schopni prodat ćeskému zákazníkovi pouze ve Vídni. Cena je podle ceníku. Není pouze sleva 1800 EUR za eko. DPH se musí zaplatit a pak žádat vrácení. Je to ale auto přímo od Tesly, žádný překupník , to znamená přebírám si osobně nové auto, okamžitě funguje aplikace, možno uplatnit slevový kód na supercharger a další. Osobně vyzkoušeno.
Díky za tip, napřímo je mi to sympatičtější než přes
Díky za tip, napřímo je mi to sympatičtější než přes prostředníky.
S tím DPH je to nepříjemnost. Jak dlouho vrácení asi tak trvá?
Je nějaký problém s lokalizací, nebo českým servisem?
Ceska lokalizace neexistuje. Ani hlas v navigaci, coz je dost
Ceska lokalizace neexistuje. Ani hlas v navigaci, coz je dost otravne (anglicka vyslovnost ceskych nazvu – treba kejvery nebo kaetlika).
Česká lokalizace existuje, sice ne přímo od Tesly, ale
Česká lokalizace existuje, sice ne přímo od Tesly, ale není problém mít v češtině celé menu.
Myslel jsem samozrejme oficialni. Jasne, ze u rootnuteho auta
Myslel jsem samozrejme oficialni. Jasne, ze u rootnuteho auta se da leccos.
Vy spíš vymýšlíte důvody proč to nejde. Dovoz vozidla z
Vy spíš vymýšlíte důvody proč to nejde. Dovoz vozidla z eu je sranda. Platit dph 2x? Proboha proč?
Doporucuji si o tom prvni neco zjistit. Tesla ti TM3 bez
Doporucuji si o tom prvni neco zjistit. Tesla ti TM3 bez odvodu DPH ve state kde ho kupujes proste neproda. DPH 2x zaplatis urcite, a nasledne budes zadat o vraceni.
Ten malý rozdíl mezi 39 a 64 kWh se mi nějak nezdá. V
Ten malý rozdíl mezi 39 a 64 kWh se mi nějak nezdá. V Německu se dá objednat nové Niro kolem 1 mil. včetně DPH, pokud tam nemají špatně cenu (někdo mohl zadat cenu bez DPH do kolonky včetně DPH). Jinak se dá předváděcí vůz koupit již dnes za 1.2 mil.
https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Kia-e-Niro-Spirit/vhc:car,ms1:13200_34_,ful:electricity/pg:vipcar/282032821.html
Už nevím, kde jsem četl, že Tesla začne v červenci
Už nevím, kde jsem četl, že Tesla začne v červenci prodávat TM3 do ČR, je srpen a nic. Tipnul bych si, že by pak KIA mohla trochu srazit cenu…
Zajímavé.
Když jsem byl na předváděčce NIRA, mluvili o
Zajímavé.
Když jsem byl na předváděčce NIRA, mluvili o jiné finální ceně.
Tady mi něco nesedí ohledně nabíjecího
Tady mi něco nesedí ohledně nabíjecího času:
„Zákazníci si mohou objednat e-Niro s lithium-iont polymerovým akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, který zajistí dojezd až 289 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Po připojení e-Nira k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, bateriový modul se dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.“
Pokud mám baterku cca. 40 kWh a nabíjím ji z 20 na 80, to znamená, že potřebuji nabít cca. 24 kWh. Teoreticky by se to mělo nabít za 15 minut, pokud teda to dokáže nabíjet 100 kW, ne? A nebo z druhé strany… pokud se to teda nabíjí 24 kWh až 42 minut, odpovídá to nabíjecímu výkonu jen cca. 36 kW. Na to s přehledem stačí 50 kW nabíječka, proč to zdůrazňování 100 kW nabíječky?
Nebo je to tak, že v počátku umí využít výkon i přes 50 kW, ale hodně rychle to klesá, takže průměr bude těch 36? A to by znamenalo, že na 50 kW by to nabíjelo déle než těch 42 minut.
Ono poměr bude asi takový jako když pripojím 16kWh IONa na
Ono poměr bude asi takový jako když pripojím 16kWh IONa na 50kW. Taky by se teoreticky měl nabít zachvilku, ale trvá to mnohem déle, protože nabíjecí výkon se začne po několika minutách omezovat.
Spíš by mě zajímala kvalita LiPol baterek. Li-ion vždy bylo kvalitnější z pohledu životnosti a počtu cyklů.
Li-Pol zase bylo schopno dodávat větší proudy, ale nevydrželo tak dlouho.
Li-Pol v Ioniqu i po 100tkm jako nové. Dokonce dojezd malinko
Li-Pol v Ioniqu i po 100tkm jako nové. Dokonce dojezd malinko lepší.
A když to umí Hyundai, umí to samozřejmě i KIA.
Někdo si tu zde stěžoval na KIU soul a její články,
Někdo si tu zde stěžoval na KIU soul a její články, takže myslím že Kia dostává trochu jinou kvalitu, než hyundai.
Netuším kolik měl najeto ,ale myslím že kolem 150 tis. a články ve smrti dojezdově na polovině.
Jojo taxi s dobíjením jen na DC a velké nájezdy. Kapacita
Jojo taxi s dobíjením jen na DC a velké nájezdy. Kapacita klesla pod 70%, výrobce baterii vyměnil v záruce.
To byl já.
Jenže Soul 27kWh a 30kWh má úplně jiné
To byl já.
Jenže Soul 27kWh a 30kWh má úplně jiné baterky než Ioniq 28kWh.
Zato verze 39 a 64 jsou už stejné, rozdílné pouze zapojením kvůli umístění v battery packu.
Chci konecne taky koukniut na toho naseho Ioniqa jak si
Chci konecne taky koukniut na toho naseho Ioniqa jak si stoji.
Lada_Miev mi nedavno radil apku CaniOn.
Poradite jakou kapacitu by mela ukazat u nove baterky? Je to tech 28kWh?
Já z toho nic zásadního nevyčtu, beru to podle dojezdu na
Já z toho nic zásadního nevyčtu, beru to podle dojezdu na nabití. Po těch km by tam měl být úbytek,ale je to naopak.
Aha. Diky
Aha. Diky
CaniOn je pro „trojčata“.
CanIoniq je pro IONIQ a ukáže
CaniOn je pro „trojčata“.
CanIoniq je pro IONIQ a ukáže vám 100% SOH 😉
https://play.google.com/store/apps/details?id=emobility.canioniq
Prakticky po jízdě viz Bjorn a jeho testy spotřeby a výpočet kapacity baterie např. Model 3 Performance battery capacity test (16:16).
https://www.youtube.com/watch?v=0O3u3q0Ng54&t=968s
Nebo nabíjením (nejlépe 0-100%)
https://www.youtube.com/watch?v=Md5CTjV2tJM
https://www.youtube.com/watch?v=PHWrvxN3dzc&t=3s
Já si s tím rád hraji a naměřená data z Torque_Pro zapisuji do Excelu a oproti „trojčatům“, kdy byl pokles kapacity cca 1% po 10t.km, to u IONIQa bude mnohem lepší. Zatím mám ale málo dat.
Kdyz jsem to chtel nainstalovat tak mi doslo, ze to byl
Kdyz jsem to chtel nainstalovat tak mi doslo, ze to byl preklep a bude to CanIoniq.
Ovsem nejak to nejde nainstalovat.
Předpokládám, že máte Android… , instalace O.K.
Předpokládám, že máte Android… , instalace O.K.
Jo, zkousel jsem to do Androidu.
Pohraju si s tim az budu mit
Jo, zkousel jsem to do Androidu.
Pohraju si s tim az budu mit vice casu a chuti.
No ale průměrný nabíjecí výkon 36 kW je teda opravdu
No ale průměrný nabíjecí výkon 36 kW je teda opravdu málo, hodně málo, to se snad ani nedá nazvat rychlonabíjení, hlavně když bereme v úvahu, že je to jenom v rozmezí 20-80! A zvlášť, když tak zmiňují nabíječku 100 kW, to by člověk čekal, že když to zmiňují, že to to auto dokáže využít. No, vypadá to, že ani náhodou 🙁
Ano, pokles nabíjecího výkonu tam je, to dobře znám z nabíjení modelářských LiPo (LiIon), ale to se děja až kolem 80%, možná i později, od těch 20 do 80 to jde plným výkonem, v pohodě i 2C.
Verze 39kWh se bude nabíjet stejně pomalu jako Ioniq 39kWh.
Verze 39kWh se bude nabíjet stejně pomalu jako Ioniq 39kWh. 64kWh už bude rychlejší, jen nerozumím tomu, proč se chlubí tou horší hodnotou.
Nabíjení 39 vs 64kwh verze u
Nabíjení 39 vs 64kwh verze u Kony:
https://www.youtube.com/watch?v=GL5capLskT4
Tady je to vidět- graf v 9:36, nabíjecí výkon jde dolů už kolem 50 % u 2. nabíjení. U 1. je to ještě v pohodě.
Jediná výhoda je, že 39kWh verze je trochu hbitější a úspornější: 7.1 mil/kWh vs 6.7 mil/kWh.
https://www.youtube.com/watch?v=xHLeRE2faKE&t=353s
Stejně to vyrábí asi jen pro to, že tak vyrobí víc battery packů a podaří se jim dále vyrábět těch 48 000 kusů ročně.
Navíc je vidět celkem zásadní rozdíl u 39 kWh verze mezi
Navíc je vidět celkem zásadní rozdíl u 39 kWh verze mezi teplou a studenou baterií, tedy tato verze je nějaký paskvil a zásadně nekupovat!!!
To bude ale problém i u toho nového Ioniqu, ne? To by oproti
To bude ale problém i u toho nového Ioniqu, ne? To by oproti stávajícímu teda nebyl moc pokrok… leda tak v dojezdu, když to je naplno nabité z domova. Pak už na cestě by se klidně mohlo stát, že ten stávající Ioniq by mohl cestovat rychleji díky poměrně rychlému nabíjení, rychlejšímu oproti té nové verzi 39 kWh, ne?
Zřejmě to bude problém baterie tedy všech 39 kWh. Navíc,
Zřejmě to bude problém baterie tedy všech 39 kWh. Navíc, jak jsem psal rozdíl mezi teplou a studenou baterií naznačuje špatný tepelný management baterie. Ano v důsledku to může znamenat delší čas na cestě, tedy pomalejší nabíjení a trochu vyšší spotřebu auta (těžší baterie).
Ja mam za to, ze LiPolky jsou sice tezsi, ale vydrzi mnohem
Ja mam za to, ze LiPolky jsou sice tezsi, ale vydrzi mnohem vice. Proto je lze i vice pretezovat nabijecimi a vybijecimi proudy.
Pokud si dobře pamatuji z modelářských časů, tak právě
Pokud si dobře pamatuji z modelářských časů, tak právě LiPo baterky jsou lehčí, nabíjení klidně 2C a vybíjení 20C, 50C 🙂
Parametry li-ion článku závisí výhradně na použité
Parametry li-ion článku závisí výhradně na použité chemii a materiálech elektrod a technologii výroby. Jestli je placatá, kulatá nebo hranatá, je skoro jedno.
Mě vychází, že 39 kWh verzi Niro rozhodně nebrat.
Mě vychází, že 39 kWh verzi Niro rozhodně nebrat. Průměrný nabíjecí příkon Soulu 28 kWh při nabíjení 0-80% je 40 kWh a to jen díky tomu, že začne od 70% kapacity snižovat příkon, tedy 0-70% jede na maximum 50 kW nabíječky.
Ono to bude tím, že nepíšou o nabíjecím výkonu 100 kW
Ono to bude tím, že nepíšou o nabíjecím výkonu 100 kW ale o 100 kW nabíječce… Realita je cca 75 kW, a to mezi 10 až 40% kapacity baterie.
Kia a Hyundai používají stejnou baterii. Tady je odkaz s nabíjecím grafem 64 kWh verze…:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360001029367-Charging-with-a-Hyundai-KONA
No to jo, to je ta větší baterka 64 kWh, ta ten výkon 75
No to jo, to je ta větší baterka 64 kWh, ta ten výkon 75 kW využije aspoň do těch 40%. Pak už klesá, ale do cca. 70% využije výkon přes 50 kW.
Já se ale bavím o té baterce 39 kWh, kde nabíjení mezi 20 a 80 je průměr cca. 36 kW a to je sakra málo. Je otázka, jestli vůbec využije např. 75 kW nabíječku, o 100 kW ani nemluvě.
Jinak, tady je graf přímo pro eNiro, ale zase jenom 64 kWh:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360007699174-Charging-with-a-Kia-e-Niro
Tady je porovnání 39 a 64 a navíc je vidět rozdíl mezi
Tady je porovnání 39 a 64 a navíc je vidět rozdíl mezi studenou a teplou baterií 39 kWh.
https://imgur.com/a/2BOFREk
Co to bylo za nabíječku? Nikde tam nevidím, že by to šlo
Co to bylo za nabíječku? Nikde tam nevidím, že by to šlo přes 50 kW, ani u té 64 kWh verze. Chtělo by to graf jako byl ten předtím s 64 kWh baterkou – prostě srovnání 39 a 64 verze na stejné nabíječce min. 100 kW a třeba od 10 do 80 procent.
Takto mám podezření, že ta 39 kWh verze ani nevyužije naplno nabíječku 50 kW. A to by teda bylo hodně špatné.
Je to evidentně nabíječka 50 kW a jak správně píšeš
Je to evidentně nabíječka 50 kW a jak správně píšeš verze 39 kWh ji nedokáže plně využít.
Jo, to už jsem zjistil z toho videa. Každopádně je to
Jo, to už jsem zjistil z toho videa. Každopádně je to bída a ten člověk uvádí, že ta 39 verze má pomalé nabíjení a zřejmě i jiný teplotní manažment (i jiné články?) než ta 64 a ceůlkově radí ji nekupovat.
Ano nevypadá to slavně a graf 64 kWh verze odpovídá mé
Ano nevypadá to slavně a graf 64 kWh verze odpovídá mé zkušenosti na 50 kW stanici. ten problém je nízkém napětí trakční baterky a v maximálním nabíjecím proudu 125 A u 50 kW stanic. Stačilo ho krátce povolit na 135 A a hned tam bylo 50 kW 🙂
Baterka ve verzi 39 má v serii jen 90 článků oproti 98 v
Baterka ve verzi 39 má v serii jen 90 článků oproti 98 v 64 kWh
takže to nižší napětí je cca 33V x proud cca 150A to máme hned nižší výkon nabíjení o 5kW.
Dále tu jsou jen 2 články paraelně oproti třem , takže tu máme i teoretickou třetinu nižží nabíjecí proud.
já sy myslím že jsou články jinak stejné a pokud to niro s menší baterkou nestojí kolem 900 tis. jako Kona , tak opravdu nekupovat.
Ani to nedává smysl, rozdíl mezi 39 a 64 kWh je 50 tis. Kč.
Ani to nedává smysl, rozdíl mezi 39 a 64 kWh je 50 tis. Kč.
Nějak se ne pochlubili, jestli už to má palubní
Nějak se ne pochlubili, jestli už to má palubní nabíječku 3f a možnost ovládání mobilem.
Ha. Takze za 50k Kc muzu mit temer 25kWh navic? To uz jsme
Ha. Takze za 50k Kc muzu mit temer 25kWh navic? To uz jsme skoro na onech magickych 100 dolarech za kWh.. ale cena automobilu je porad stejna jako kdyz baterie stala desetkrat tolik??? Nebo to hejlove s nizkym dojezdem budou sponzorovat tem s tim vetsim. No kazdopadne bude-li se elektromobilita rozvijet pres automobily nesmyslnych tvaru a hmotnostnich parametru (SUV) a nesmyslnych vykonu (150kW? probuh k cemu), tak bude asi stejne masova jako roadstry od Mazdy a cena neklesne nikdy…
Než jsem se stačil zaregistrovat, tak jsi přesně shrnul na
Než jsem se stačil zaregistrovat, tak jsi přesně shrnul na co jsem se chtěl taky zeptat – 25kWh baterka za 50 000? To bych rozhodně jako domácí úložiště bral 🙂 teda kdyby k tomu nebyl přilepenej ten milion navíc 🙂
Není problém. Nissan Leaf má 24kWh baterku a sedmiletou
Není problém. Nissan Leaf má 24kWh baterku a sedmiletou vám jistě někdo rád prodá za 50 tisíc. Její kapacita bude sice asi trochu snížená, ale v pohodě vám vydrží na deset let.
Nechci zabřednout do diskuze o výdrži baterií, nejsem v
Nechci zabřednout do diskuze o výdrži baterií, nejsem v tom odborník, ale řeč byla o nové baterii, která je v kapacitě 25kWh oceněna na 50 000 a v tom bylo jádro pudla. A pokud to odráží reálné náklady, tak je to zaprvé skvělá zpráva a za druhé to ukazuje předraženost celého auta. Nebo je tu druhá možnost jak psal někdo nade mnou, verzi s delším dojezdem budou dotovat ti co si koupí kratší dojezd, i když si tedy jen těžko dokážu představit někoho, kdo si ten kratší dojezd za uvedenou cenu koupí, což z toho dělá zbytečnou nabídku.
To mě hned napadlo jako první. Připlatit si 50 tisíc u
To mě hned napadlo jako první. Připlatit si 50 tisíc u auta za víc než milion a dostanu:
– vyšší výkon a lepší dynamiku (150 kW vs. 100 kW motor)
– delší dojezd zhruba o 50%!
– rychlejší nabíjení, což je bonus na cestách
Nevím, kdo si koupí tu verzi 40 kWh za tu cenu. Jedině jestli budou nějaké skladovky se slevou.
A vo tom to asi je. Aby se to neprodávalo. Jedna baterie,
A vo tom to asi je. Aby se to neprodávalo. Jedna baterie, jedna úroveň výbavy, levnější výroba. Stejně časem přijdou na to, že to nejde na odbyt, tak nechají jen tu větší.
Teď mají možná za lubem nějaký fígl typu daňové úlevy na některém trhu díky nižší kapacitě, podrazit cenu na minimum kvůli dotacím, jen ještě nenastala ta správná chvíle.
Taky si myslím ,že si to nikdo s tou menší baterkou
Taky si myslím ,že si to nikdo s tou menší baterkou nekoupí. Ono se to u nás nebude prodávat ani s tou velkou, za ty peníze to je 2x dražší než hybrid co umí jezdit za 4 litry benzínu …
Psal jste o tom že by jste bral baterii jako domácí
Psal jste o tom že by jste bral baterii jako domácí úložiště za tuhle cenu a na to jsem reagoval. Já sám půjdu nejspíše touhle cestou. Přeci jen baterie co se dodává k FVE 2,4kWh za 28k Kč mi přijde jako dost lata. Raději starší z elektromobilu a dořešit si elektroniku.
Jinak ale souhlasím s vámi že nové EV vozidlo je předražené a výrobci se jen vymlouvají na cenu baterií. Výrobci se snaží do ceny vozidla promítnout i nutnost přestavby výrobní linky a vývoj.
umíte udělat ze staré EV baterie použitelný battery box s
umíte udělat ze staré EV baterie použitelný battery box s BMS atd ?
Jen k těm nesmyslným tvarům a konstrukcím.
Jezdil jsem s
Jen k těm nesmyslným tvarům a konstrukcím.
Jezdil jsem s tím (e-niro).
Nedokážu pochopit, jak to – že když s e-upem mám dlouhodobou spotřebu 12,7 kWh na 100 km, tak s e-niro jsem měl Brno – Havířov a zpět při běžné dálniční jízdě 120 – 130 km/h spotřebu 13,8kWh na 100km.
A to jsme jeli ve dvou a vzadu byla naskládaná barevná kopírka A3.
Mimochodem pátý dveře jsou dost malý, kopírku A3 jsme tam dostali jen tak tak – bez stolku).
Se to nedá takhle počítat, myslím že ta nabídka s malou
Se to nedá takhle počítat, myslím že ta nabídka s malou baterkou je jen do počtu. Ioniq bude stát od 850 t Kč. se stejnou baterkou a to se jedná o auto na stejné platformě.
No tak eNira v CR jsme se dockali. Schvaleni dotace se asi
No tak eNira v CR jsme se dockali. Schvaleni dotace se asi nedockame.
To je zase jen aby si vydelali firmy co to vyrizuji. Pri dodaci lhute rok se to uz ani neda stihnout.
Myslíš asi schválení krádeže
Myslíš asi schválení krádeže
Všechno stihnete. Teď můžete přidat oficiální nabídku
Všechno stihnete. Teď můžete přidat oficiální nabídku dealera a do roka se to dodat v pohodě stihne. Každopádně pořád se dá zažádat o prodloužení, není to tak hrozné.
Nabidku jsme prilozili na Konu. Je to za stejne penize.
Nabidku jsme prilozili na Konu. Je to za stejne penize.
Už máte nějakou depeši v systému? Já jsem podával v
Už máte nějakou depeši v systému? Já jsem podával v květnu a zatím ticho po pěšině.
Za nas to podavali myslim uz v dubnu. Zatim tam mame jen, ze
Za nas to podavali myslim uz v dubnu. Zatim tam mame jen, ze po formalni strance je to v poradku. Ceka se snad pry na nejake bodove ohodnoceni ci co, a nic se nedeje.
Státní správa jde do zadele. Nestíhají nic a nikde.
Firmy
Státní správa jde do zadele. Nestíhají nic a nikde.
Firmy tu nedostanou legálně lidi ze 3.zemí, ani přes podělaný režim Ukrajina, protože nestíhá velvyslanectví, ani MV ČR. 8-10 měsíců je normálka, než máte legálně Ukrajince u stroje ve fabrice. Klidně i rok. Řešením jsou nelegálové od mafií a obchodníků s lidmi.
Nestíhá MPSV a jeho GŘ Úřadu práce vyřizovat legální povolení legálním agenturám práce, a to ani těm, co jsou na trhu už roky a konečně mají dostat ne tříleté, ale na dobu neurčitou. Takže jsou neustále napjatí, zda oni a jejich klienti z řad firem dostanou flastr 2 miliony za to, že pár dní podnikali bez povolení. Ti prvožadatelé jsou úplně v zadeli, místo 60 dní podle zákona dostávají povolení po 100 a více dnech. Chystají žaloby na stát za chybný úřední postup a úhradu způsobených škod nečinností. Takže zase firmám dodávají lidi nelegálové, na Smlouvu o dílo v průběhu týdne.
Nestíhá MPD s dotacemi na elektromobilitu, OZE a nabíječky, všechno se vleče, stojí neskutečné peníze a pořád není ani schváleno, natožpak peníze na účtu.
Zatím nejméně stížností je na MŽP a Novou zelenou úsporám, tam to vypadá, že se poučili z minula a už to není montáž a platba firmě v březnu, dotace příští rok v únoru, ale 2-3 měsíce od předání dokladů.
Děs tenhle byrokraticko korupční kocourkov, vedený 6 let socany a anonisty.
Ač s tebou skoro v ničem nesouhlasím, tak tohle jsi napsal
Ač s tebou skoro v ničem nesouhlasím, tak tohle jsi napsal perfektně. Mám zkušenosti z obou stran (jako zaměstnavatel i ze strany Ukrajinců), hrůůůza.
Tak se přiznejte, čí Model 3 včera večer nakládali na
Tak se přiznejte, čí Model 3 včera večer nakládali na Břevnově na odtahovku? Černá, pražská RZ, ty hnusný plastový disky z Tesca. 😀
Pobavilo, stejně jako mrňavá Kia za 1.2 míče. 😀
Mrňavá je KIA Pikanto ne Niro.
Mrňavá je KIA Pikanto ne Niro.
Vždyť je to velký jak Fábie kombi. Je to prcek.
Proti tomu
Vždyť je to velký jak Fábie kombi. Je to prcek.
Proti tomu je Škodovka střední třídy úplný křižník.
Niro se určitě nedá srovnat s Fabií a nikdy by mě to ani
Niro se určitě nedá srovnat s Fabií a nikdy by mě to ani nenapadlo. Tento týden jsme Niro vraceli a děkujeme! Plnohodnotné auto! Jezdil jsem i Soul (Rallye Večerní Prahou asi před 2 lety) a nedávno Konu, Ioniq. Vše to jsou hodně dobré EV. Děkuji, že jsou.
Čísla mluví jinak.
Niro je o pouhých 9cm delší, Fábie
Čísla mluví jinak.
Niro je o pouhých 9cm delší, Fábie má o 200 litrů větší kufr.
Pro srovnání s další Škodovkou, oktávka je o víc jak 30cm delší než Niro a kufr má dvojnásobný, takže úplně jiná liga.
Takže sorry, ale Niro je zvednutá Fábie za 1.2 mega 😀
Jinak za 1.2 mega můžeš mít Superba kombi s předplaceným servisem a palivem na 200 tisíc kilometrů. Cena Niro je totální úlet. Jako všech elektromobilů.
Tak jo.
Tak jo.
Ale vy jste tu filosofii úplně otočil.
Větší auto je
Ale vy jste tu filosofii úplně otočil.
Větší auto je dnes přece nevýhoda.
Kdo by chtěl ten Váš křižník, co se nedá nikde zaparkovat?
Co dneska s autem který má kufr? Lecky co s autem, které má zadní sedačky?
Kolik lidí dnes zadní sedačku využívá? A kolik lidí potřebuje kufr? Drtivá většina cest jsou jeden člověk do práce s notebookem.
Kdo by se dnes s něčím tahal sám, když na všechno nabízejí v ceně i doručení, donášku, a leckdy i vynášku do patra. U nábytku a elektroniky dokonce sestavení či zprovoznění.
Je to jako s bytem / domem. Proč myslíte, že 2+kk stojí leckdy víc, než 4+1 ? Protože kdo by ty metry potřeboval – stejně ve finále žijete na 30ti metrech čtverečných a zbytek jen uklízíte a vytápíte / v létě chladíte.
Vůbec bych se nedivil, kdyby se do pár let začalo těžce připlácet za to, že bude auto co nejmenší.
Zatím nejlepší satira, co jsem tady četl. 🙂
Zatím nejlepší satira, co jsem tady četl. 🙂
Jenomže Kerosin to myslí smrtelně vážně, to je prostě
Jenomže Kerosin to myslí smrtelně vážně, to je prostě jeho filosofie 🙂
No jestli to myslí vážně, nikam moc nejezdí, nic nevozí
No jestli to myslí vážně, nikam moc nejezdí, nic nevozí a s nikým nejezdí, tak pak my z toho vychází, že je to tak trochu líný asociální zápecák.
V čem spatřujete praktickou výhodu malého dvoumístného
V čem spatřujete praktickou výhodu malého dvoumístného auta oproti např. malému městskému autu velikosti např. jako Hyundai Kona?
Když parkuji doma u baráku, mám tam dost místa na pozemku na dvě velká auta plus garáž.
Když jedu do města a je kolona, stojím v ní úplně stejně s oběma autama.
Když chci zaparkovat, tak s oběma zaparkuji úplně stejně, pokud parkuji na parkovištích s vyznačenými místy pro parkování – typicky P+R, parking u OC, podzemní parkoviště všude možně, atd.
Když s tím jezdím po městě, je to úplně jedno, to vím, protože když jedu s Lexusem, necítím žádná omezení a ani jednou se mi nestalo, že bych si řekl, „sakra, hodilo by se menší auto“ 🙂
Když chci parkovat podélně u chodníku, tak se může vyskytnout situace, kdy se tam s tím malinkým autem vejdu (a třeba i kolmo) a s větším už ne. Ale taky z praxe mohu říct, že je to zcela výjimečné a v tom případě najdu jiné místo o kus dál. Ono, na některých místech třeba v Prze je s parkováním problé, ale to si ani s tím prckem nepomůžete.
Nevýhoda toho malého auta je jasné, je to čistě jednoúčelovka do města a jiné využití nemá. Coč např. ta Kona může úplně stejně plnit úlohu městského auta (rozvnocenně s tím prckem) a k tomu navíc i jako auto na delší cesty mimo. A není pak potřeba další auto.
PS:
Jsme dva s manželkou a obývíme dvoupatrový dům o 140 m2… to je ale plýtvání, co? Vždyť by nám stačil malý krcálek 2+kk 🙂
Kona je v pohodě, průser je v Praze parkovat auta kolem 5m
Kona je v pohodě, průser je v Praze parkovat auta kolem 5m zvláště podélně v modrých zónách v centru, kde parkuji hodně často.
Víte kolik H Kon projede na jednu zelenou vs. počet kolik by
Víte kolik H Kon projede na jednu zelenou vs. počet kolik by projelo Zhi-Do? A jak hledáte to místo v té řadě zaparkovaných aut, víte kolik by tam bylo místa, kdyby každý kdo nemusel přijet čtyř až pětimetrovým autem, ale jen tím třímetrovým – na každém autě by jste v průměru ušetřil 1,5 m = na dvou autech jedno malé navíc. V 30ti metrové uličce buď může stát 6 až 7 klasických aut, nebo 9 až 10 prcků. A to vůbec nemluvím o tom kolmém parkování.
Kolikpak asi ve městě Kona žere? 9 možná 8 kW, prcek 3 až 4.
Těch drobností by bylo víc, ale už jen pro výše uvedené nemá smysl si kupovat větší auto, abych jeho možnosti využil párkrát za rok.
350 dní v roce mi stačí prcek, ale já si kvůli zbylým 15ti dnům mám koupit auto, které mi to (třeba jen lehce) bude zbylých 350 dní komplikovat?
Bavíme se o realitě, která je dnes. Parkovací místa jsou
Bavíme se o realitě, která je dnes. Parkovací místa jsou taková jaká jsou a nikdo je nebude zmenšovat jenom kvůli vaší filosofii. Prostě dnes je situace taková, že to malé autíčko do města nemá prakticky žádné výhody a jenom nevýhodu v tom, že pokud budu chtít důstojně cestovat i někam dál, musím si pořídit (půjčit) větší auto. Takže proč bych se omezoval malým autem, když stejnou službu mi udělá i větší auto, které ale pak využiju i jinak? Už jsme se o tom bavili, tudy cesta nevede, skoro nikdo dobrovolně nepřestoupí z normálního auta do dvoumístného vozíku. Ty smarty, co jezdí, to se s váma klidně vsadím, že majitel má i auto normální velikosti a toto má jenom jako jednoúčelovku do města. Ale kolik takových je, co může dovolit prcka za půl mega k tomu další velké auto? To už mi přijde smysluplnější (jak to máme s manželkou), jedno velké auto a jedno malé auto, obě 5-místné.
Male a hlavne uzke mestske auto zaparkuje vsade tam kde niekto
Male a hlavne uzke mestske auto zaparkuje vsade tam kde niekto zaparkuje spatne a na sirku sa uz nezmesti normalne auto.
Trojcata s sirkou 1.45m vzdy najdu miesto na parkovanie, ale auto dvojmetrovej sirky podstatne tazsie. Niektore parkoviska maju take uzke boxy, ze ked v jednom boxe zaparkuje velke SUV, vedla sa zmesti len uzky prcek.
No to jo, to se stát může a taky stává. Taky někdy
No to jo, to se stát může a taky stává. Taky někdy zaparkuji u OC radši někam jinam než mezi dvě SUV, které je každé z nich kolem na té dělící čáře. Ale není to takový problém.
Jenomže pro Kerosina je i auto velikosti Ion zbytečně velké do města 🙂
Kerosinovi dokonce stačí jenom polovina Iona, má ho napůl
Kerosinovi dokonce stačí jenom polovina Iona, má ho napůl snad se sousedem. Ale holedbal se, že koupil ZhiDo2, pokud to tak je, jaké jsou první dojmy, Kerosine ?
To právě nechápu… koupit za půl mega čínský golfový
To právě nechápu… koupit za půl mega čínský golfový vozík.
Veskrze pozitivní.
Za 17,- Kč / 100 km plní všechny
Veskrze pozitivní.
Za 17,- Kč / 100 km plní všechny potřeby 350 dní v roce.
A jak tu zmiňoval pan Marek_ komfort a dynamiku, měli by jste si Zhi-Do zkusit – ona verze D2S beta si ve výbavě nezavdá s mnoha dražšími auta. Dynamika – z 0 na 50 km/h jako všechna ostatní EV. Vzhledem k tomu, že maximálka je 84 km/h nemá smysl psát zrychlení na 100 – a upřímně od 60ti do 80ti už to tak dynamické jako velká EV není – spíš jen jako živější spalovák.
Asi máme o dynamice každý trochu jinou představu
Asi máme o dynamice každý trochu jinou představu 🙂
Koukal jsem do parametrů toto D2S a 0-50 dá za 7s, píšou tam <=7, takže budu jim věřit, že to za 7 dá. Těžko takto posuzovat dle čísla, tak jsem si našel pro srovnání dynamiku manželky Mercedesu A170, 0-50 dá za 3,5s. A to se mi ten Mercedes nezdá nijak oslnivě dynamický. Píšete, že: "Dynamika - z 0 na 50 km/h jako všechna ostatní EV." To chcete říct, že všechna elektrická auta jsou takové lenochy jako je to D2S? To asi ne, že? Takže dynamika bude spíš podprůměrná. A toto? "od 60ti do 80ti už to tak dynamické jako velká EV není - spíš jen jako živější spalovák." Úpřimně, pokud to má mizernou dynamiku 0-50, tak není nejmenší důvod věřit, že najednou po 50 km/h ožije a ta dynamika 60-80 (což je blízko maximálky) bude výrazně lepší a že bude na úrovni živějšího spalováku. To asi ne, že? 🙂 A co si vy představujete pod tím živějším spalovákem?
Já to bral spíše než z technického hlediska z toho
Já to bral spíše než z technického hlediska z toho praktického.
Možná je to tím, že to od toho autíčka nikdo nečeká, ale když vedle mne na červené nestojí jiné EV, tak jsem na konci křižovatky první.
A taky samozřejmě mluvím o adekvátní konkurenci. Nemyslel jsem tím, že to akcelerací mohlo konkurovat sportovnímu autu, to ne, ale běžně provozovaná auta (a může to být prodlevou v řazení) ve městě prostě nechávám za sebou.
Například když jde o vícepruhou silnici tak si při potřebě změny pruhu nelámu hlavu s tím mezi která dvě se zařadím, prostě je na prvních světlech předjedu a zařadím se před ně.
Prostě než spalovák zařadí dvojku, tak jsem pár metrů před ním, a můžu se před něj zařadit aniž bych ohrozil nebo omezil. To že na trojku už by mě spráskal je mi jedno, protože už jsem před ním, a na tu trojku už se nedostane.
Já mám radši naměřená data než pocity. A data jasně
Já mám radši naměřená data než pocity. A data jasně mluví o tom, že i takový obyčejný Mercedes A170 z r.2007 (automat) dá zrychlení 0-50 za polovinu času. To není pocit, to je realita. A opravdu to není žádný sporťák 🙂
A pokud se budeme bavit o dvoumístné konkurenci, tak elektrický Smart je na 50 za 3,7s a za těch 7s, co je D2S na padesátce, Smart už si to sviští 80 🙂
Já chápu, že to je auto do města, stačí vám jeho dynamika, to je v pořádku. Jenom z toho nedělejte raketu, není to tak, spíš naopak, dynamikou na většinu aut v provozu nestíhá.
Máte pravdu, já jej hodnotím subjektivně pocitově. Co se
Máte pravdu, já jej hodnotím subjektivně pocitově. Co se týče exaktních čísel týče, tak je máte jistě správně.
Takže kdybyste z tohoto D2S přesedlal např. dp Mercedesu
Takže kdybyste z tohoto D2S přesedlal např. dp Mercedesu mojí ženy, tak byste dynamiku hodnotil jako raketovou/nadpozemskou, protože je to tak dvakrát svižnější 🙂
Ono se ani není co divit, hmotnost to má 704 kg + řidič,
Ono se ani není co divit, hmotnost to má 704 kg + řidič, řekněme skoro 800 kg. A výkon je 15/30 kW… to nevím co znamená? Pokud budu brát těch 30 kW jako max., tak to je poměr cca. 38 kW/tunu hmotnosti. A to opravdu není nic moc.
Ty dva výkony před lomítkem a za lomítkem jsou výkon za
Ty dva výkony před lomítkem a za lomítkem jsou výkon za běžného provozu a za lomítkem je možnost přetížení na 30 vteřin při rozjezdu.
Takže za běžného provozu to má 15 kW? Tak to je opravdu
Takže za běžného provozu to má 15 kW? Tak to je opravdu málo, cca. 21 kW/tunu, se nedivím té dynamice.
Proto to taky s 18 kWh baterií ujede ve městě až 250 km.
Proto to taky s 18 kWh baterií ujede ve městě až 250 km. Má to výbornou rekuperaci.
Pravda jakmile vyjedete na okresku (kde jedete souvisle bez brzdění) tak dojezd znatelně padá někam ke 150km.
Mám Soul 2016 a 0-50 dá stejně rychle jako podobně
Mám Soul 2016 a 0-50 dá stejně rychle jako podobně těžký spalovák s motorem 150 k.
To je možné. Jenomže ten D2S má i s řidičem tak 800 kg a
To je možné. Jenomže ten D2S má i s řidičem tak 800 kg a výkon max. 30 kW.
To byla jen odpověď na tuto otázku.
„To chcete říct, že
To byla jen odpověď na tuto otázku.
„To chcete říct, že všechna elektrická auta jsou takové lenochy jako je to D2S?“
Jo to jsem si myslel taky.
Na to Vám nemůžu říct nic
Jo to jsem si myslel taky.
Na to Vám nemůžu říct nic jiného než zkuste si to. Budete-li objektivní budete minimálně překvapen – možná i změníte názor.
Mě to trvalo nějakých 5 let – tehdy jsem měl naposledy spalováka a možná Vás to překvapí, ale měl jsem pro jistotu Multivna, právě aby plnil všechny možné potřeby. Dnes nechápu, co jsem to měl za hovězí nápad vlastnit a živit takové auto.
„Těch drobností by bylo víc, ale už jen pro výše
„Těch drobností by bylo víc, ale už jen pro výše uvedené nemá smysl si kupovat větší auto, abych jeho možnosti využil párkrát za rok.
350 dní v roce mi stačí prcek, ale já si kvůli zbylým 15ti dnům mám koupit auto, které mi to (třeba jen lehce) bude zbylých 350 dní komplikovat?“
Já to vidím takto. Proč bych si kupoval malého prcka se všemu nevýhodami (méně komfortní jízda, dynamika, atd…), když mi stejnou službu udělá plnohodnotné městské auto? A ta výhoda např. kolmého parkování se projeví párkrát z rok, to opravdu nemá smysl po sbytek roku se kvúli tomu omezovat v malinkém autě.
Niro bych srovnával s karoqem
Niro bych srovnával s karoqem
Ano. To je také malé městské auto. To je vše kategorie
Ano. To je také malé městské auto. To je vše kategorie městských fábií. Karoq, Qashqai… vše malá krátká zvedlá neúčelná auta.
Pokud je podle tebe Fabie combi stejne velka jak Karoq, tak
Pokud je podle tebe Fabie combi stejne velka jak Karoq, tak pak je Karoq stejne velky jak Kodiaq. Takze v tvem svete je Fabie velka jako Kodiaq. 😀
Jak jen bych to vyjádřil… Jo: Stran cenotvorby jsou hodně
Jak jen bych to vyjádřil… Jo: Stran cenotvorby jsou hodně sebevědomí.
Uff, i za půlku by to bylo celkem dost, takže žádná
Uff, i za půlku by to bylo celkem dost, takže žádná masovka. 🙁 Jak píše honzal, asi to opravdu moc prodávat nechtějí, za stejný peníze se dá pořídit Tesla Standard Range plus v Německu.
přesně, časem za tu cenu i základní model M3; hlavně
přesně, časem za tu cenu i základní model M3; hlavně bude kde to nabíjet!
Tak v Německu je to za 44370 Euro před dotacemi, tedy
Tak v Německu je to za 44370 Euro před dotacemi, tedy vážně hodně podobná cena. Každopádně i to je možné kde nabíjet, veřejná dobíjecí síť je celkem hustá a možná i většina bude nabíjet doma.
Kde jsou rychlo nabíječky, aby to mělo min 100kw výkon pro
Kde jsou rychlo nabíječky, aby to mělo min 100kw výkon pro základní použitelnost? Jen v Německu? Jestli jen jediná odpověď nevyhovuje, stále pro blbečky.
Je pravda, že těch 50kW mohlo vyhovovat spíš
Je pravda, že těch 50kW mohlo vyhovovat spíš malobaterkáčům na nabití 80% za půl hodiny.
Příměstský vozidlo s dojezdem 450km uvidí rychlou
Příměstský vozidlo s dojezdem 450km uvidí rychlou nabíječku dvakrát za rok. Takže pomalé nabíjení doma přes noc a baterie vydrží v pohodě přes půl milionu km.
Tak 350 kW ti roste za tadkem u Berouna 🙂 175 kW roste u
Tak 350 kW ti roste za tadkem u Berouna 🙂 175 kW roste u Humpolce 🙂
Super, co je to za poskytovatele? Bude to po celém světě
Super, co je to za poskytovatele? Bude to po celém světě jako Tesla SC?
IONITY a EON , takže i pro TESLU levnější nabíjení.
IONITY a EON , takže i pro TESLU levnější nabíjení. IONITY je celoevropská síť. Cena nabíjení je 8 EUR za cucnutí, jedno jak veliké
super, kdy bude pokrytí jako Tesla SC?
super, kdy bude pokrytí jako Tesla SC?
Tak pokud zůstane pokrytí Tesla SC v CR stejné, tak bude
Tak pokud zůstane pokrytí Tesla SC v CR stejné, tak bude zřejmě lepší v budoucnu od IONITY. IONITY má mít minimálně 7 míst x 4 stání. EON nevím kolik dělá těch rychlých 175 kW. PRE bude mít 75 kW DC nabíjení
Ionity v evrope by melo tesla SC dohnat do roka az dvou
Ionity v evrope by melo tesla SC dohnat do roka az dvou (zalezi jak moc rychle bude stavet tesla)
Ionity v evrope by melo tesla SC dohnat do roka az dvou
Ionity v evrope by melo tesla SC dohnat do roka az dvou (zalezi jak moc rychle bude stavet tesla)
pro blbečky dobrý…. jen s tím budou jezdit jen pár km a
pro blbečky dobrý…. jen s tím budou jezdit jen pár km a nebudou to mít kde nabít, tedy jen pro kolem komína 🙂
ale věřím, že nějaký ten stát to za korupci koupí 🙂
Ty jsi ale šmudla, ty závidíš těm „blbečkům“ co na to
Ty jsi ale šmudla, ty závidíš těm „blbečkům“ co na to mají peníze viď? Závidět se nemá … 🙂
Takže Teslu mám závidět sám sobě? 😀
Takže Teslu mám závidět sám sobě? 😀
Komu chceš! Ale Teslu snad nikdo ani nazávidí !!!
Komu chceš! Ale Teslu snad nikdo ani nazávidí !!!
to je pravda, protože každý s mozkem ji kupuje, proto už
to je pravda, protože každý s mozkem ji kupuje, proto už ovládá své segmenty trhu v uSSa i EU a ostatní klesají 🙂
Musíš si uvědomit, že každý má na to auto jiné
Musíš si uvědomit, že každý má na to auto jiné požadavky. A do budoucna při vší úctě k Muskovi, nebude Tesla největším prodejcem elektrických aut. Ale mě je to v podtatě úplně jedno 🙂 Každý podle svého
Pouze exklusive výbava.
Není možné udělat holobyt aby se
Pouze exklusive výbava.
Není možné udělat holobyt aby se ceny začínali na normálnějších hodnotách.
Automobilky se bojí, kdo pak bude do servisů jezdit na předražené garanční prohlídky, kupovat drahé díly do motoru a další věci s tím spojené.
oni NECHTĚJÍ, aby se to prodávalo, už se prober 🙂
oni NECHTĚJÍ, aby se to prodávalo, už se prober 🙂
A koho zajímá co AUDI potažmo koncern chce nebo nechce. VW
A koho zajímá co AUDI potažmo koncern chce nebo nechce. VW je ve světě elektromobility kašpárek – místy k smíchu, místy k pláči.
Chovají se jak malý uplakaný chudáci. Nejdřív si vydupou na ECO rally zrušení etap jen aby vyhráli E-trony, pak ty svý nenažraný mastodonty propagujou tím, že blokujou nabíječky TESLY a ve finále si staví propagační stany před obchody TESLY. Ukázku ubožejšího chování aby člověk pohledal.
jj, je s nimi sranda 🙂
jj, je s nimi sranda 🙂
Budeš překvapenej, jenjo !
Budeš překvapenej, jenjo !
Když cena za holobyt bude o 200 000 nebo 300 000 Kč menší,
Když cena za holobyt bude o 200 000 nebo 300 000 Kč menší, tak kdo si to koupí ? Kdo si koupí auto za cca milion které bude vypadat jak základní Dacie nebo Fabia ?