Elektromobily Kia e-Niro a e-Soul: předprodej v ČR začíná, ceny od 1 149 980 Kč

Kia oznamuje ceny a spouští předprodej zcela nových elektromobilů e-Niro a e-Soul. Cena základní verze s 39,2kWh je 1 149 980 Kč, cena 64kWh verze je 1 199 980 Kč.

Automobilka Kia v České republice rozšiřuje nabídku ekologicky šetrných vozidel o dvě zcela nová, čistě bateriová, provedení modelů e-Niro a e-Soul.
foto: Kia

Model e-Niro je třetí elektrifikovanou zástavbou pohonu a doplňuje již stávající hybridní model Niro HEV a plug-in hybridní variantu Niro PHEV uvedených v letech 2016 a 2017. Model e-Soul se představuje ve druhé generaci a navazuje na svého předchůdce Soul EV, jehož prodej byl v Česku zahájen v září roku 2014.

Oba elektromobily spojuje nová generace lithium-iont polymerových baterií se zvýšenou kapacitou až 64 kWh a dojezdem až 455 km na jedno nabití baterie u modelu e-Niro a 452 km u modelu e-Soul.

Zcela nové elektromobily e-Niro a e-Soul jsou na českém trhu dostupné v jediné výbavě Exclusive s možností výběru ze dvou pohonů s nulovými emisemi. V případě standardního dojezdu (289 km e-Niro a 277 km e-Soul) jsou oba modely dostupné za cenu 1 149 980 korun. Cena obou modelů s prodlouženým dojezdem činí 1 199 980 korun.

„Jsme skutečně velmi rádi, že patříme k těm výrobcům automobilů, kteří ve svém portfoliu mají jednu z nejširších nabídek elektrifikovaných pohonů na evropském a českém trhu vůbec. Výběr až z šesti ekologicky šetrných vozů Kia, které zahrnují částečně hybridní, hybridní, plug-in hybridní a čistě bateriové pohony, je důkazem trvale rostoucí poptávky ze strany zákazníků po těchto vozech,“ říká Arnošt Barna, Generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH a dodává:

„Zajímavostí je, rostoucí kapacita baterií plně elektrických vozidel, která za posledních 9 let vzrostla třikrát. Zde očekáváme, že tento trend bude i nadále pokračovat a různé varianty bateriových pohonů budou v konvenčních vozech stále dostupnější.“

Kia e-Niro

Zcela nová generace modelu e-Niro disponuje aktuálně nejdelší dojezdovou vzdáleností na čistě elektrický pohon z nabízených modelů značky Kia na českém trhu. Od stávajících variant Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid se odlišuje řadou exkluzivních designových prvků.

Součástí aerodynamické tygří masky chladiče je integrovaný port pro dobíjení, opatřený reliéfním logem Niro. Přepracované přívody vzduchu a LED světla denního svícení ve tvaru hrotu šípu jdou ruku v ruce s modrými dekorativními akcenty pro odlišení tohoto specifického provedení, které se vyznačuje také nově tvarovaným předním i zadním nárazníkem.

Kia e-Niro

Kia e-Niro
foto: Kia

Největší změnou v kabině e-Nira je provedení středového panelu, kde se nově nachází otočný volič systému elektronického řazení ´shift-by-wire´. Nová platforma modelu při jeho uvedení v roce 2016 byla navržena tak, aby umožňovala zástavbu nejrůznějších vyspělých pohonů.

Zástavba akumulátorového elektrického pohonu má jen minimální dopad na obestavěný prostor a všestrannost, a tak e-Niro dokáže nabídnout větší praktickou využitelnost a variabilitu než řada jiných elektromobilů či hybridů.

Rozvor crossoveru o délce 2700 mm znamená velkorysý prostor pro cestující. Karoserie díky své šířce 1805 mm a výšce 1560 mm zajistí maximální vertikální prostornost i místo v oblasti ramen vpředu i vzadu. Při délce 4375 mm nabízí větší zavazadelník – 451 litrů (dle metodiky VDA) – než řada konkurenčních plug-in hybridů a elektromobilů.

e-Niro je vybaveno lithium-iont polymerovým akumulátorem s vysokou kapacitou 64 kWh. Na jedno nabití zvládne dojezd přes 455 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP) s nulovými emisemi CO2 během jízdy. V městském cyklu WLTP pak e-Niro dokáže na jedno nabití urazit až 615 km.

Zákazníci si mohou objednat e-Niro s lithium-iont polymerovým akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, který zajistí dojezd až 289 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Po připojení e-Nira k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, bateriový modul se dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.

Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy.

Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh spolupracuje s motorem o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm; vůz v tomto případě zrychlí na 100 km/h za 9,8 sekundy. Podobně jako hybridní a plug-in hybridní verze je nový elektromobil vybaven pohonem předních kol.

Kia e-Soul

Nový e-Soul navazuje na kultovní ztvárnění první generace Soul EV a se zcela novými panely karoserie si zachovává své charakteristické hranaté proporce. Městský crossover e-Soul o délce 4195 mm přerůstá svého předchůdce o 55 mm; liší se rozvorem 2600 mm (+30 mm) a o 25 mm delším předním převisem. Tyto rozměry jsou zvýrazněny nově pojatým zadním sloupkem a tvarem zasklení.

Kia e-Soul

Kia e-Soul
foto: Kia

Elektromobil Kia e-Soul je vybaven novou generací lithium-iont polymerových baterií, které nabízí vyšší kapacitu energie. Díky energetické hustotě článků na úrovni 250 Wh/kg, ke které přispělo nové chemické složení, je možné v bateriových článcích uložit o 25 % více energie.

V nabídce je hnací ústrojí s prodlouženým nebo standardním dojezdem (kapacita 64 kWh, resp. 39,2 kWh). Oproti předchůdci doznaly vylepšení i samotné jízdní schopnosti, a to díky znatelně výkonnějším elektromotorům s točivým momentem až 395 Nm – o 39 % více než u předchůdce (285 Nm).

Bateriový modul v provedení s vyšší kapacitou 64 kWh je spojen s elektromotorem 150 kW (204 k), a tak je e-Soul o 84 % výkonnější než první generace (původně 81,4 kW / 110 k). Vysokokapacitní baterie umožňuje e-Soulu absolvovat až 452 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) při spotřebě pouze 157 Wh/km.

Ve městě pak spotřeba energie e-Soulu s prodlouženým dojezdem (podle WLTP) činí pouhých 106 Wh/km. Nejvyšší točivý moment činí 395 Nm již od nulových otáček a akceleruje na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy.

Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh pohání hospodárný elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Jednotka s maximem točivého momentu 395 Nm a výkonem o 23 % vyšším než předchůdce využívá výrazně lepší hospodárnosti baterie, a tak se standardní e-Soul chlubí dojezdem až 277 km na jedno nabití. Jmenovitá energetická účinnost činí 156 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP).

Interiér elektromobilu Kia e-Soul

Interiér elektromobilu Kia e-Soul
foto: Kia

Kia e-Soul s prodlouženým dojezdem 452 km je o 24 % a se standardním dojezdem 277 km je o 25 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě.

Elektromobily e-Niro a e-Soul nabízí řadu vyspělých asistenčních systémů a bezpečnostních prvků např. systém autonomního nouzového brzdění (FCA), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), aktivní systém reagující na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCW), systém sledování mrtvého úhlu (BCW) a řadu dalších.

Záruka a prodej

Na e-Niro a e-Soul je poskytována standardní 7letá tovární záruka Kia s omezením na 150 tisíc km, která se vztahuje na akumulátorový modul a elektromotor.

Obě bateriové varianty modelů e-Niro a e-Soul se odborné a široké veřejnosti představí na specializovaných exhibicích zaměřených na elektromobilitu, nevyjímaje veletrhu čisté mobility e-Salon, který se koná v listopadu v PVA Letňanech.

Zákazníci si vozy mohou objednat prostřednictvím vybraných autorizovaných dealerů značky Kia. Dodání vozů zákazníkům bude následně probíhat v průběhu roku 2020.

tisková zpráva

236 Comments on “Elektromobily Kia e-Niro a e-Soul: předprodej v ČR začíná, ceny od 1 149 980 Kč”

  1. Za cenu Kia eNiro lze v jižní Americe koupit tři kusy
    Za cenu Kia eNiro lze v jižní Americe koupit tři kusy Renault Sandero, 2.0L atmosféra, 110 kW, infotainment s navigací, automatická klima, parkovací kamera, tempomat, vše v elektrice.

    To jen aby bylo jasno, jak hodně do pr**** v autech ta Evropa jde.

    Z drahého vývoje výkonných, laciných a především spolehlivých spalovacích motorů teď profitují jiní, přičemž Evropa opět utrácí a plácá se v nákladných řešeních plných kompromisů.

        1. Opravdu? Cena života v Jižní Americe je velmi nízká. U
          Opravdu? Cena života v Jižní Americe je velmi nízká. U nás to máme takhle (cituji):
          „V roce 2013 stála největší zdravotní pojišťovnu péče o všechny pacienty s karcinomem dýchacího ústrojí (celkem jich bylo 16 900) přes 805 milionů korun, loni stálo 16 700 pacientů 873 milionů korun. Během roku se tak zvýšily průměrné výdaje na pacienta s rakovinou plic z 47 600 korun na 52 300 korun.“
          „Biologická léčba je zásadně dražší, ale pacienti v průběhu nebývají hospitalizováni, chodí jen do ambulancí a vedlejší účinky se řeší mastí či nějakým banálním prostředkem. Cena se pohybuje kolem 50 tisíc za měsíc, u novějších přípravků i dvakrát více,“ uvádí profesor Kolek.“
          https://www.zdravotnickydenik.cz/2015/05/personalizovana-lecba-pokrocile-rakoviny-plic-muze-znamenat-rok-plnohodnotneho-zivota-navic/
          A to se bavíme jen o rakovině plic. Takže se nám ty elektromobily vyplatí. Jihoameričani ať si dýchají „ekologické“ spalováky.

            1. To jste si sám trochu naběhnul…
              I kdyby ten Vás

              To jste si sám trochu naběhnul…
              I kdyby ten Vás menšinový (ne-li ojedinělý) názor byl pravda, tak pro jaký typ aut, že se ta řepka asi pěstuje?
              Neznám elektromobilistu, kterému by nějak leželo na srdci pěstování řepky.

                1. Tak to se mýlíte.
                  Například v Praze na Spořilově, už

                  Tak to se mýlíte.
                  Například v Praze na Spořilově, už jsou nejméně dvě prokázaná úmrtí v souvislosti s exhalacemi (zde tedy zejména kamionové) dopravy.
                  Kdyby to byl jen názor lékaře uvedených obětí, šlo by říct, že je to názor proti názoru. Jenže v nastalém sporu, příčinu „předčasného“ úmrtí potvrdili i soudní lékaři, a nezávislý lékaři arbitra pojištovny.
                  Ty lidi prostě umřeli dřív, protože žili tam, kde jezdí moc fosilních dopravních prostředků.
                  To je závěr všech zúčastněných lékařů.

                  A řeknete dva, co to je za číslo – ze statistického hlediska naprosto nevýznamné.
                  Jenže to jsou „první“ dva. Nemluvě o tom, že pro jejich příbuzné to byli konkrétní lidé, ne statistická čísla. Ono je hezké chlácholit se statistkou, když nejsem jeden ze statistických případů.
                  Kolik lidí má astma a jiné dýchací potíže?
                  Nemusíte hned umřít – ono jde i o tu kvalitu života.
                  Zkuste žít někde, kde nemůže otevřít okno jindy než mezi desátou večer, šestou ráno – protože v ostatní časy by to u Vás vypadalo jako kdyby jste si v obýváku zapálil ohýnek z petlahví.

                2. Co znamená „umřeli dřív“? Ptám se proto, že příčina
                  Co znamená „umřeli dřív“? Ptám se proto, že příčina smrti vždy nějaká existuje a nikdy to není stáří. Na konci životní cesty budete mít na 95% jako příčinu smrti napsanou mozkovou příhodu, selhání srdce nebo plic. Co také jiného, že.

                  Můžete dát nějaký odkaz na věrohodný zdroj této informace?

                3. Informaci uvádí občanské sdružení SOS Spořilov. Je to
                  Informaci uvádí občanské sdružení SOS Spořilov. Je to spolek dlouhodobě bojující proti situace na Spořilově (konkrétně se situací na „dočasném“ vedení Pražského okruhu po Městském okruhu v úseku Chodovské radiály Štěrboholské radiály).

                  A ano – příčina smrti není jeden konkrétní kamion (to snad jedině, kdyby ho přejel), oficiálně pán zemřel na akutní respirační potíže. Ovšem spolek uvádí, že byť příčina smrti je tento konkrétní respirační (zřejmě astmatický) záchvat, tak dle shody uvedených lékařů by k němu došlo v důsledku dlouhodobého vystavením exhalacím z dopravy. Jinak by pán zemřel jindy (snad později) na něco jiného.

                  Nechce se mi to teď dohledávat, protože nevím o tom, že by onen spolek vedl nějaké webové stránky s uceleným a evidenčně dohledatelným obsahem. Četl jsem to na jejich stránce na FB asi tak před rokem.

                4. Aha, takže spekulativní posudek na zakázku nátlakového
                  Aha, takže spekulativní posudek na zakázku nátlakového sdružení.
                  Takže nic.

                  Relevantní data by vypadala – z 20 tisíc obyvatel jsme 10 přestěhovali na venkov s v této druhé skupině je incidence rakoviny plic o 30%.

                  Dokazovat na základě astmatického záchvatu jedince přímou souvislost smrti s emisemi je nejen hloupé, ale u soudu o razítko znalce.

                5. Vy jste fakt myšlenkový mrzák.
                  Vy jste fakt myšlenkový mrzák.

                6. Když to tvrdíte vy, určitě to tak bude 😀 Jen nevím, co
                  Když to tvrdíte vy, určitě to tak bude 😀 Jen nevím, co to znamená 😀

                7. jsi jen zlý člověk….
                  toť vše…

                  jsi jen zlý člověk….
                  toť vše…

                8. Ano, tuto absolutní katastrofu dobře znám.
                  Pro vaši

                  Ano, tuto absolutní katastrofu dobře znám.
                  Pro vaši informaci, analýza rizik nesmí nikdy použít pro metriky ani pro baseline definici kruhem.
                  WHO doporučuje státům limity škodlivých látek na zákledě hodnot, které se státy stanovily a WHO použila jako vstupní hodnoty pro výpočet hodnot rizik, což je samo o sobě absolutně nepřípustné.
                  Ve zbytku se odvolává na „strong association“, tedy zcela skandálně popírá základní vědecký princip Korelace není kauzalita.

                  Zcela skandální a ostudný slint odbornou veřejností odmítnutý jako pavědecký.

                9. Stavte se v nemocnici na onkologii si tu debilitu ověřit na
                  Stavte se v nemocnici na onkologii si tu debilitu ověřit na vlastní oči, chudáčku. Bohužel i tohleto má volební právo.

                10. A proč? Já šel nedávno na Vinohradech kolem diabetes
                  A proč? Já šel nedávno na Vinohradech kolem diabetes poradny. Seděla tam spousta pacientů, co jim cukrovku podle vaší logiky vyvolaly polomáčené sušenky.

            2. Vy jste především naprostý mimoň, který si tady chodí
              Vy jste především naprostý mimoň, který si tady chodí ukájet své ego rozpoutáváním úchylných diskusí. Těch studií jsou samozřejmě tisíce a to po celém světě. Bohužel včetně ČR, kde to máme i statisticky podchyceno. Včetně předcházejících příznaků jako jsou alergie a astmata. Ale Vy budete tvrdit opak. Lehněte si ke svým milovaným výfukům a zhluboka dýchejte. Tady máte seznam svých oblíbených chuťovek http://novesluzby.cz/zdravi-a-zdrava-vyziva/vyfukove-plyny-aut-vliv-na-zdravi

                1. Chytil se. Rozbor výfukových plynů je chemie. Ne studie. A
                  Chytil se. Rozbor výfukových plynů je chemie. Ne studie. A je zcela jedno, kde je zveřejněn. Doporučuji zavřít se do garáže, nastartovat jeden nebo všechny 370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K a ponořit se do studia…..

  2. Velmi zajímavá recenze JAC IEV7S, u nás prodávané jako
    Velmi zajímavá recenze JAC IEV7S, u nás prodávané jako IEV40 za 799 tis., velikost totožná s Kia Soul. Asi bych vypíchnul max rychl. 130km/h, zrychlení 0-100 10.8s, spotřeba 13-18 kWh/100 km, kufr 450l, aktivně chlazené baterie kapalinou, prodloužená záruka 8 let/150 000 km.

    http://extracarnewsful.club/test-drive-jac-iev7s-the-most-profitable-new-electric-car-in-ukraine/

    1. V tom značení je nějakej bordel.
      Pokud mluvíme o stejném

      V tom značení je nějakej bordel.
      Pokud mluvíme o stejném autě, tak je to iEV50 tento:

      https://autoroad.cz/novinky/91092-cinsky-elektromobil-opet-ohromil-jac-iev-slibuje-dojezd-500-km-a-interier-tesly-krizene-s-bmw

      a je to menší, respektive snížená (sedanová) verze toho co je v číně (a jinde ve světě iEV7S).

      Každopádně jsou to dvě odlišná auta.
      Vy jste to zvýšené (to co je v Číně iEV7S) za 799k kč naše kde?
      Autocentrum Noblessa – Praha Ruzyně?

        1. To asi je, ale není to zas tak jednoduché. Proces mi
          To asi je, ale není to zas tak jednoduché. Proces mi zběžně vysvětlovali, a hlavní problém je v EU (tedy hlavně u českých úřadů) hmologace daného tipu.
          Malodovozce si musí set sakramentsky dobře rozmyslet, který model doveze, protože na moc homologací kapitál nemá.
          Sice si to číslo jen dávám dohromady z indícií, a nepřímých informací, ale homologace jednoho modelu vyjde někam k milionu kč.
          Takže musíte dovézt zároveň i dostatečné množství kusů, aby se cena mezi ne rozpočítala a nebyla to zásadní položka celkové ceny.
          Pravda, homologace Vám pak už platí dál a dál na všechny dodávky, ale kolik do toho musíte uložit „mrtvých“ peněz, než se to začne vracet? Víte jak dlouho budou prodávat těch (třeba) 100 kusů co dovezou

          A teď si vemte, že by jste tedy měl mít na skladě nejméně 100 kusů modelu A50, 100 kusů modelu A40, a kdo ví jaké modely by se komu líbilo si koupit. Kam ty stovky aut uskladníte? a jak dlouho Vám tam na ně bude padat prach?

  3. „Kia e-Soul s prodlouženým dojezdem 452 km je o 24 % a se
    „Kia e-Soul s prodlouženým dojezdem 452 km je o 24 % a se standardním dojezdem 277 km je o 25 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě.“
    To je bohapustá lež. Nejen že není o 25 % hospodárnější ale dokonce není ani o 0 % hospodárnější. Ve skutečnosti je o 7 procent méně(!) hospodárná než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě.

              1. Kdyz vidim s jakou spotrebou se da jezdit v Xku tak verim, ze
                Kdyz vidim s jakou spotrebou se da jezdit v Xku tak verim, ze TM3 bude nejuspornejsi ev vubec.
                Dnes jsem jel dopoledne 70km trasu temer jen po dalnici na pohodu 130km/h a po navratu jsem mel spotrebu 23kWh/100km. Chtel bych videt eTrona kolik papa ve stotriceti.
                Jestli neco, tak tohle Tesla vychytane ma.

                1. Na spritmonitor má Niro spotřebu 15,47 kW na 100 km, což je
                  Na spritmonitor má Niro spotřebu 15,47 kW na 100 km, což je celkem reálná spotřeba vyplývající z testů. TM3 má kupodivu 17,06 kWh/100km asi to uživatelé moc nešetří.

                2. Ve 130 bude M3 urcite brat mene o tom neni debaty staci se
                  Ve 130 bude M3 urcite brat mene o tom neni debaty staci se podivat na tvar a vysku vozu. Ale bezny mix tam nebude Niro o nic horsi nez Ioniq. Mam jen PHEV s baterkou 9 kWh a vykonem 49 kW. Ale kdyz vidim jak malo to bere proudu a jak lehce to udrzuje dalnicni 130 tku s tim vykonem tak si myslim ze ciste EV bude dobre auto.

                3. Jak jsem uz nekde psal TM3 bude idealni drtic kilometru.
                  Na

                  Jak jsem uz nekde psal TM3 bude idealni drtic kilometru.
                  Na pojizdky kolem komina lovim take v jinych vodach.

                4. Posez kousek nad zemí, nasadit černé brýle, kožené
                  Posez kousek nad zemí, nasadit černé brýle, kožené rukavice a dát Praha-Mnichov za 2 hodiny 🙂

                5. Na TM3 už mám 3500 km a spotŕeba zatím vycházi 14,4kWh.
                  Na TM3 už mám 3500 km a spotŕeba zatím vycházi 14,4kWh.

                6. A v jakem pomeru (dalnice/prvotridky/okresky/mesto) jste to
                  A v jakem pomeru (dalnice/prvotridky/okresky/mesto) jste to priblizne najel a v jakem tempu?

                7. Ja myslim, ze tenhle vikend byly nejake skvrny na slunci, me
                  Ja myslim, ze tenhle vikend byly nejake skvrny na slunci, me se vcera povedlo s TMS 16.2 na trase, kterou jezdim pravidelne (vpodstate Susice-Praha) takhle nizko jsem jeste nebyl. Ale treba to souvisi s tim, ze jsem ted chvili jezdil s autem s 0.9 litrovym motorem 😉

                8. Běžné používání při dodrzování rychlostních
                  Běžné používání při dodrzování rychlostních limitů, občas dálnice Praha, občas Kvilda ( tam za 16, zpátky 11) a také často s kolem vzadu na nosiči. Zásadně účinnější systém, než mělo Sko.

              2. Je to normálně podělená kapacita baterie hodnotou dojezdu
                Je to normálně podělená kapacita baterie hodnotou dojezdu WLTP, takže stejná metodika. Nějaké procento ale není důležité ani kdyby to bylo naopak. Podstatné pro mě je, že tvrzení Hyundaie „e-Niro je o 25 % úspornější“ je lež jako věž.

                1. Hyundaiem?? V článku je trochu chyba, nejprodávanějším
                  Hyundaiem?? V článku je trochu chyba, nejprodávanějším autem je myšleno Nissan Leaf.

                2. OK, moje chyba, nějak počítám Hyundai a Kiu za to samý
                  OK, moje chyba, nějak počítám Hyundai a Kiu za to samý 🙂
                  A že si spletli nejprodávanější EV v Evropě s pátým nejprodávanějším je spíš totální zatmění a ne trochu chyba. To nemuseli troškařit a rovnou tam hodit do porovnání e-Trona 🙂
                  Edit: Tak ani Leaf to nebude, ten je na tom na chlup stejně se spotřebou, takže s čím to porovnávali a jak je mi stále záhadou.

                3. On se Soul v energetické náročnosti hodně zlepšil. Třeba
                  On se Soul v energetické náročnosti hodně zlepšil. Třeba model 2018 30 kWh má jen o 10% větší baterii, ale o 25% lepší dojezd až 230 km. Např. trasa Příbram – Vystrkov (150km) na jedno nabití úplně s přehledem a ještě zbyde dojezd 30 km. U mého modelu 2016 28 kWh, by mi chybělo 40-50 km.

                4. Asi fakt mysleli Nissana , tam by tech 25 %odpovidalo. Neberou
                  Asi fakt mysleli Nissana , tam by tech 25 %odpovidalo. Neberou teslu jako globalni automobilku. Navic model 3 se v cele Evrope ani neda koupit ani nema v nejakych zemi servisni zastouoeni.

                5. Ne, ani Nissan ani nic jiného v této kategorii. Jediné co
                  Ne, ani Nissan ani nic jiného v této kategorii. Jediné co by tak odpovídalo těm +25 % je I-Pace nebo e-Tron, nic víc.
                  Leaf, Zoe, i3, e-Golf jsou na tom s e-Soulem ve WLTP i reálných testech téměř na chlup stejně (maximálně jednotky procent), TM3 je úspornější a to máme všech 5 nejprodávanějších aut v Evropě.
                  Takže opět opakuji, je to od Kia naprosto vědomá hnusná lež a podraz na kupující, co se v tom tak dobře nevyznají. Za mě za tohle Kia totální lúzr.
                  https://youtu.be/fwQR_Kkbugw?t=476

  4. Nic proti, auta pekne, ale ta cena je naprosty ulet ne? kor ve
    Nic proti, auta pekne, ale ta cena je naprosty ulet ne? kor ve srovnani treba s Teslou. Doufam ze to obdobi, kdyz automobilky budou razit myslenku „kdyz do maleho auta dam vetsi baterku, tak ho muzu prodava za cenu premiove stredni tridy“ brzo skonci…

                1. Je i test Soulu 64 kWh, dal 430 km, podle mě je to slušný
                  Je i test Soulu 64 kWh, dal 430 km, podle mě je to slušný posun vpřed. S Leafem si to umíte porovnat sám, s menší baterií dá Soul 290 km.

                  https://youtu.be/zJe0eF8jb3M

                2. Ne, je to WLTP. Máte pravdu, je to zvláštní ten malý
                  Ne, je to WLTP. Máte pravdu, je to zvláštní ten malý rozdíl u TM3 SR+ mezi WLTP a EPA (jen cca 6 %), když u e-Nira je to 18 %. Já tedy raději beru jako spolehlivější ukazatel EPA a tam mají dojezd stejný.
                  A i bez autopilota je to prostě auto jiné třídy.

      1. Ano budeme brat dve eNira s vetsi baterkou.
        Duvody jsou

        Ano budeme brat dve eNira s vetsi baterkou.
        Duvody jsou tri.
        1) TM3 za milion bez dane s realnym dojezdem 400km, tedy LR verzi nekoupime.
        2) Potrebujeme po sklopeni zadnich sedacek co nejvetsi a co nejlepe pristupny nakladovy prostor.
        3) Je to pro zamestnance, ktere nebude bavit jezdit kazdou chvili 150-200km do servisu. Kdybych to chtel pro sebe a vyhovovalo by mi to velikosti, tak beru urcite TM3, ale takhle bohuzel nee.

            1. To je v pořádku, já nečekám, že by fanatiky plesající
              To je v pořádku, já nečekám, že by fanatiky plesající nad miniautem s dětským interiérem, trapným dojezdem, za absurdní cenu mohla realita zajímat.

              Ovšem příspěvek, že si kupuje Niru s minizavazadlovým prostorem kvůli kufru, tak ten je úplně top 😀

              Ta neschopnost reálného zhodnocení je až smutná.

        1. Tak to asi chápu, eNV by byl možná i lepší, ale zase
          Tak to asi chápu, eNV by byl možná i lepší, ale zase nemá dojezd. Zaměstnanci by jistě ocenili vozit se Teslou. 😉 Ale i tak se mi to zdá celkem předražený, když porovnáme s TM3. Ale nechci rýpat, určitě to máte líp spočítaný, co bude vyhovovat vám. Já pořád čekám na „lidovku“.

          1. TM3 je urcite aktualne nejlepsi volba pro nekoho kdo
            TM3 je urcite aktualne nejlepsi volba pro nekoho kdo nepotrebuje prostorny resp. pristupny kufr, nevadi mu nastupovani a hlavne vystupovani z nizkeho auta, ale pritom potrebuje drtit casto dlouhe vzdalenosti.
            Jsem si vic nez jisty, ze pro nas je aktualne nejlepsi volba eNiro.

      2. Neblázni, to je jen další z nekončící řady parodií na
        Neblázni, to je jen další z nekončící řady parodií na auta pro pár vyšinutých exotů.

        Elektromobily jsou uzamknuty v neřešitelné rovnici
        cena * užitná hodnota * 2 (koeficient elektromobilů)

        Takže tady máme malé auto s malým dojezdem, které by reálně mělo stát maximálně půlku.

                1. Pokud vim tak v CR neni. Musis doufat ze ti ji prodaji treba v
                  Pokud vim tak v CR neni. Musis doufat ze ti ji prodaji treba v Rakousku a modlit se, abys neplatil DPH 2x, protoze pokud vim tak ti ji bez DPH neprodaji.

                2. Já bych o tom taky uvažoval, ale nevíš jestli není u
                  Já bych o tom taky uvažoval, ale nevíš jestli není u těchto dovozů nějaký zakopaný pes? Třeba právě problém s tím DPH, clo, nebo třeba nefunkční data, nebo že to lokální servis nebude brát?
                  Asi taky jazyk infotainmentu (což je mě osobně jedno)

                3. Před dvěma lety jsem dovážel auto z Německa, dneska už
                  Před dvěma lety jsem dovážel auto z Německa, dneska už bych si taky radši za to zaplatil je s tím spousta práce a ještě jsem musel být na místě. Tihle lidé vyřídí všechno v němčině řídí dokumenty mají zkušenosti na co je potřeba si dát pozor. Clo opravdu nehrozí, jsme v Evropské unii i DPH umi také vyřídit, viz info na webu.

                  „Dovoz aut pro soukromé osoby i pro firmy s možností odpočtu DPH“.

                  pokud budete dovážet automobil ojetý (tj. který má najeto více jak 6000 km a uplynulo více než 6 měsíců ode dne prvního uvedení do provozu), zaplatíte DPH v zemi nákupu v pořizovací ceně vozu. Když opravdu někdo chce může mít auto do 14 dnů doma před garáží když někdo nechce vymýšlí zástupné problémy.

                4. Ale novou TM3 by asi tímto způsobem dovést nešlo, nebo
                  Ale novou TM3 by asi tímto způsobem dovést nešlo, nebo ano?
                  U těch starších je vždy riziko, jak se předchozí majitel k baterce choval, jestli tam není nějaká závada, která už u nových není a pod. Navíc nevím, jestli by nebyl problém se servisem, že by mi Pražský servis třeba řekl ať si jedu do domovského servisu třeba do Frankfurtu, nebo že mi v ČR nefungují aktualizace apod.
                  Žádný TM3 z EU teď nesplní podmínku ojetého vozu (>6000 km a 6 měsíců od uvedení do provozu), takže by bylo nutné platit DPH i u nás?

                  TM3 chci, ale z toho dovozu mám strach, že si přidělám na problémy, které by nebyly když ještě nějaký měsíc prostě počkám. Nevím jestli tomu jde říkat že hledám zástupné problémy, ale červík v hlavě mě od toho dovozu spíš odrazuje

                5. DPH se u nových aut neplatí v Německu, platí se až u
                  DPH se u nových aut neplatí v Německu, platí se až u nás, tedy faktura za auto nebude DPH obsahovat. Tohle vše vám dovozce zařídí. Vsadím se, že TM3 bude stát u nás více než v Německu.

                6. Kdepak, praveze u TM3 zaplatis DPH ve state kde ho kupujes.
                  Kdepak, praveze u TM3 zaplatis DPH ve state kde ho kupujes. Zjistoval sem si to. Takze zaplatis DPH v Nemecku a pak znova v CR a pak si zpetne zadas o vraceni DPH z nemecka.

                7. Pravdu má Jozef. V Německu může chtít dealer max kauci ve
                  Pravdu má Jozef. V Německu může chtít dealer max kauci ve výši dph, kterou vám po potvrzení z čr vrátí.

                8. Kdepak, pravdu ma Jara Cimrman. Lidi jako vy by meli ty TM3 do
                  Kdepak, pravdu ma Jara Cimrman. Lidi jako vy by meli ty TM3 do CR exportovat. Hned bych si od vas jednu vzal:)

                9. Nevim no. Já jsem si nové auto z Německa dovezl před
                  Nevim no. Já jsem si nové auto z Německa dovezl před dvěma měsíci. Ale tak dám na vás, zřejmě víte lépe než já kam jsem co platil a jak to probíhalo.

                10. To nové auto bolo TM3 ? Lebo o tom Vondrák hovoril.
                  To nové auto bolo TM3 ? Lebo o tom Vondrák hovoril.

                11. Nebyl to model 3. Z hlediska dovozu a daňových zákonů je
                  Nebyl to model 3. Z hlediska dovozu a daňových zákonů je úplně jedno jestli to je nový trabant nebo tesla.

                12. Netuším proč bych měl v Německu platit DPH, všechny
                  Netuším proč bych měl v Německu platit DPH, všechny faktury ze zahraničí v EU dostáváme bez DPH.

                13. Achjo,Pepo,Pepo, ja vedel ze se do toho s tenou poustet nemam.
                  Achjo,Pepo,Pepo, ja vedel ze se do toho s tenou poustet nemam. Nechapu proc se tu do toho pletes kdyz o tom vis kulovy. Tady se nebavime o nakupu bavoraku nebo vojete skodovky. Tesla jeste do nedavna vubec neumoznovala nakup TM3 lidem z “other europe”. Mohl si klidne prijit fyzicky do storu v nemecku/rakousku a rekli ti ze ti TM3 proste neprodaji. S,X neni problem ale TM3 proste ne. Tecka. Mohl ses treba stavet na hlavu. Osobni zkusenost. Jediny zpusob byl a stale je nakup na cloveka co zije v dane zemi a nasledny preprodej. Jinak hodne lidi psalo stiznosti za porusovani zakonu EU o volnem prodeji atp. a nekterym lidem na zaklade tohodle “vyhrozovani” opravdu TM3 zacali prodavat….ale pouze pokud si auto prevezmes v zemi prodeje, tedy napr. v nemecku a bude mit i nemecke znacky. Coz je opet proti regulim EU ale Teslu to nezajima. Vim o lidech kterym tesla opravdu TM3 prodala normalne na export, nicmene odmita pak prodej bez VAT. Tedy musis odvest VAT v zemi nakupu a pak jeste v CR a nasledne zadas o vraceni ze zeme nakupu, jeste neznam nikoho kdo by do dokopal dokolnce a vratku VAT dostal. Teda vlastne ty jsi prvni ktery na 100% vi ze to neni problem:) Takze uz jednoho znam 🙂 Doufam ze uz zacinas chapat proc cekam az tm3 zacnou prodavat ofiko u nas.
                  Jo a ty linky na nejake dovozy od firem si strc za klobou. Zapomen te ti privezou novou TM3 na export.
                  Jo a taky prosimte, vsem je jasne ze v ramci EU na DIC kupujes bez VATu, o tom se tu vubec nebavime, neobjevuj nam tu ameriku prosimtebe.

                14. Jj, co jsem slyšel je to přesně tak. Dovoz TM3 do ČR není
                  Jj, co jsem slyšel je to přesně tak. Dovoz TM3 do ČR není to samé co dovoz starého Leafa. Bohužel. Tesla si píše svá pravidla

                15. Pane Horciku, mohl byste sepsat clanek jak koupit Teslu Model
                  Pane Horciku, mohl byste sepsat clanek jak koupit Teslu Model 3 zVidne do CR? Evidentne se tu lide hadaji jak je to s DPH a byli bychom radi, kdyby nam to mohl nekdo vysvetlit. Mohl byste kontaktovat pana Hasalu, nebo pana Kasika a udelat s nimi rozhovor? Diky.

                16. Díky za tip, pokusíme se zrealizovat.
                  Díky za tip, pokusíme se zrealizovat.

                17. Takže všichni, co v ČR jezdi na českých značkách s
                  Takže všichni, co v ČR jezdi na českých značkách s Teslou 3 zaplatili DPH dvakrát, tomu opravdu věřím.

                18. A to tvrdi kdo? Cetl si vubec co sem psal? Nebo uz zase jen
                  A to tvrdi kdo? Cetl si vubec co sem psal? Nebo uz zase jen trollujes?

                19. Takže Tesla je banda podvodníčků a všichni si to
                  Takže Tesla je banda podvodníčků a všichni si to nechávají líbit a tiše platí a nebo vypravíte pohádky ovčí babičky. No obě možnosti jsou zajímavé.

                  Tady si ji nechte dovézt a máte po starostech. Za to že jsem vám ušetřil dph mě můžete pozvat na oběd.

                  https://www.trendpark.cz/prodej/tesla-model-3/

                20. S ním nemá cenu diskutovat, má svou pravdu a cítí se
                  S ním nemá cenu diskutovat, má svou pravdu a cítí se nejchytřejší tím, že všechny kolem sebe označí za pitomce.

                21. Marjapano nekdo me zastrelte. Jake dalsi moudro tam mas?
                  Marjapano nekdo me zastrelte. Jake dalsi moudro tam mas?

                22. Ohledně dovozu TM3 z dovezuauto.cz mi přišla
                  Ohledně dovozu TM3 z dovezuauto.cz mi přišla odpovědi:

                  „děkujeme Vám za poptávku na vůz Tesla model 3 u naší společnosti.

                  Ano, model 3 jsme již dovezli a vyhráli jsme i několik dotačních výběrových řízení, která jsou nyní v realizaci.

                  Odpočet DPH je samozřejmostí.

                  Pokud nám zašlete přesnou konfiguraci, rádi Vám vůz naceníme a dovezeme.

                  Aleš Blahůšek“

                23. TM3 jsou schopni prodat ćeskému zákazníkovi pouze ve
                  TM3 jsou schopni prodat ćeskému zákazníkovi pouze ve Vídni. Cena je podle ceníku. Není pouze sleva 1800 EUR za eko. DPH se musí zaplatit a pak žádat vrácení. Je to ale auto přímo od Tesly, žádný překupník , to znamená přebírám si osobně nové auto, okamžitě funguje aplikace, možno uplatnit slevový kód na supercharger a další. Osobně vyzkoušeno.

                24. Díky za tip, napřímo je mi to sympatičtější než přes
                  Díky za tip, napřímo je mi to sympatičtější než přes prostředníky.
                  S tím DPH je to nepříjemnost. Jak dlouho vrácení asi tak trvá?
                  Je nějaký problém s lokalizací, nebo českým servisem?

                25. Ceska lokalizace neexistuje. Ani hlas v navigaci, coz je dost
                  Ceska lokalizace neexistuje. Ani hlas v navigaci, coz je dost otravne (anglicka vyslovnost ceskych nazvu – treba kejvery nebo kaetlika).

                26. Česká lokalizace existuje, sice ne přímo od Tesly, ale
                  Česká lokalizace existuje, sice ne přímo od Tesly, ale není problém mít v češtině celé menu.

                27. Myslel jsem samozrejme oficialni. Jasne, ze u rootnuteho auta
                  Myslel jsem samozrejme oficialni. Jasne, ze u rootnuteho auta se da leccos.

                28. Vy spíš vymýšlíte důvody proč to nejde. Dovoz vozidla z
                  Vy spíš vymýšlíte důvody proč to nejde. Dovoz vozidla z eu je sranda. Platit dph 2x? Proboha proč?

                29. Doporucuji si o tom prvni neco zjistit. Tesla ti TM3 bez
                  Doporucuji si o tom prvni neco zjistit. Tesla ti TM3 bez odvodu DPH ve state kde ho kupujes proste neproda. DPH 2x zaplatis urcite, a nasledne budes zadat o vraceni.

  5. Ten malý rozdíl mezi 39 a 64 kWh se mi nějak nezdá. V
    Ten malý rozdíl mezi 39 a 64 kWh se mi nějak nezdá. V Německu se dá objednat nové Niro kolem 1 mil. včetně DPH, pokud tam nemají špatně cenu (někdo mohl zadat cenu bez DPH do kolonky včetně DPH). Jinak se dá předváděcí vůz koupit již dnes za 1.2 mil.

    https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Kia-e-Niro-Spirit/vhc:car,ms1:13200_34_,ful:electricity/pg:vipcar/282032821.html

  6. Tady mi něco nesedí ohledně nabíjecího
    Tady mi něco nesedí ohledně nabíjecího času:

    „Zákazníci si mohou objednat e-Niro s lithium-iont polymerovým akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, který zajistí dojezd až 289 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Po připojení e-Nira k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, bateriový modul se dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.“

    Pokud mám baterku cca. 40 kWh a nabíjím ji z 20 na 80, to znamená, že potřebuji nabít cca. 24 kWh. Teoreticky by se to mělo nabít za 15 minut, pokud teda to dokáže nabíjet 100 kW, ne? A nebo z druhé strany… pokud se to teda nabíjí 24 kWh až 42 minut, odpovídá to nabíjecímu výkonu jen cca. 36 kW. Na to s přehledem stačí 50 kW nabíječka, proč to zdůrazňování 100 kW nabíječky?

    Nebo je to tak, že v počátku umí využít výkon i přes 50 kW, ale hodně rychle to klesá, takže průměr bude těch 36? A to by znamenalo, že na 50 kW by to nabíjelo déle než těch 42 minut.

    1. Ono poměr bude asi takový jako když pripojím 16kWh IONa na
      Ono poměr bude asi takový jako když pripojím 16kWh IONa na 50kW. Taky by se teoreticky měl nabít zachvilku, ale trvá to mnohem déle, protože nabíjecí výkon se začne po několika minutách omezovat.
      Spíš by mě zajímala kvalita LiPol baterek. Li-ion vždy bylo kvalitnější z pohledu životnosti a počtu cyklů.
      Li-Pol zase bylo schopno dodávat větší proudy, ale nevydrželo tak dlouho.

          1. CaniOn je pro „trojčata“.
            CanIoniq je pro IONIQ a ukáže

            CaniOn je pro „trojčata“.

            CanIoniq je pro IONIQ a ukáže vám 100% SOH 😉
            https://play.google.com/store/apps/details?id=emobility.canioniq

            Prakticky po jízdě viz Bjorn a jeho testy spotřeby a výpočet kapacity baterie např. Model 3 Performance battery capacity test (16:16).
            https://www.youtube.com/watch?v=0O3u3q0Ng54&t=968s

            Nebo nabíjením (nejlépe 0-100%)
            https://www.youtube.com/watch?v=Md5CTjV2tJM
            https://www.youtube.com/watch?v=PHWrvxN3dzc&t=3s

            Já si s tím rád hraji a naměřená data z Torque_Pro zapisuji do Excelu a oproti „trojčatům“, kdy byl pokles kapacity cca 1% po 10t.km, to u IONIQa bude mnohem lepší. Zatím mám ale málo dat.

                1. Jo, zkousel jsem to do Androidu.
                  Pohraju si s tim az budu mit

                  Jo, zkousel jsem to do Androidu.
                  Pohraju si s tim az budu mit vice casu a chuti.

      1. No ale průměrný nabíjecí výkon 36 kW je teda opravdu
        No ale průměrný nabíjecí výkon 36 kW je teda opravdu málo, hodně málo, to se snad ani nedá nazvat rychlonabíjení, hlavně když bereme v úvahu, že je to jenom v rozmezí 20-80! A zvlášť, když tak zmiňují nabíječku 100 kW, to by člověk čekal, že když to zmiňují, že to to auto dokáže využít. No, vypadá to, že ani náhodou 🙁

        Ano, pokles nabíjecího výkonu tam je, to dobře znám z nabíjení modelářských LiPo (LiIon), ale to se děja až kolem 80%, možná i později, od těch 20 do 80 to jde plným výkonem, v pohodě i 2C.

          1. Nabíjení 39 vs 64kwh verze u
            Nabíjení 39 vs 64kwh verze u Kony:
            https://www.youtube.com/watch?v=GL5capLskT4
            Tady je to vidět- graf v 9:36, nabíjecí výkon jde dolů už kolem 50 % u 2. nabíjení. U 1. je to ještě v pohodě.

            Jediná výhoda je, že 39kWh verze je trochu hbitější a úspornější: 7.1 mil/kWh vs 6.7 mil/kWh.
            https://www.youtube.com/watch?v=xHLeRE2faKE&t=353s

            Stejně to vyrábí asi jen pro to, že tak vyrobí víc battery packů a podaří se jim dále vyrábět těch 48 000 kusů ročně.

              1. To bude ale problém i u toho nového Ioniqu, ne? To by oproti
                To bude ale problém i u toho nového Ioniqu, ne? To by oproti stávajícímu teda nebyl moc pokrok… leda tak v dojezdu, když to je naplno nabité z domova. Pak už na cestě by se klidně mohlo stát, že ten stávající Ioniq by mohl cestovat rychleji díky poměrně rychlému nabíjení, rychlejšímu oproti té nové verzi 39 kWh, ne?

                1. Zřejmě to bude problém baterie tedy všech 39 kWh. Navíc,
                  Zřejmě to bude problém baterie tedy všech 39 kWh. Navíc, jak jsem psal rozdíl mezi teplou a studenou baterií naznačuje špatný tepelný management baterie. Ano v důsledku to může znamenat delší čas na cestě, tedy pomalejší nabíjení a trochu vyšší spotřebu auta (těžší baterie).

    2. Mě vychází, že 39 kWh verzi Niro rozhodně nebrat.
      Mě vychází, že 39 kWh verzi Niro rozhodně nebrat. Průměrný nabíjecí příkon Soulu 28 kWh při nabíjení 0-80% je 40 kWh a to jen díky tomu, že začne od 70% kapacity snižovat příkon, tedy 0-70% jede na maximum 50 kW nabíječky.

      1. No to jo, to je ta větší baterka 64 kWh, ta ten výkon 75
        No to jo, to je ta větší baterka 64 kWh, ta ten výkon 75 kW využije aspoň do těch 40%. Pak už klesá, ale do cca. 70% využije výkon přes 50 kW.

        Já se ale bavím o té baterce 39 kWh, kde nabíjení mezi 20 a 80 je průměr cca. 36 kW a to je sakra málo. Je otázka, jestli vůbec využije např. 75 kW nabíječku, o 100 kW ani nemluvě.

        Jinak, tady je graf přímo pro eNiro, ale zase jenom 64 kWh:
        https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360007699174-Charging-with-a-Kia-e-Niro

          1. Co to bylo za nabíječku? Nikde tam nevidím, že by to šlo
            Co to bylo za nabíječku? Nikde tam nevidím, že by to šlo přes 50 kW, ani u té 64 kWh verze. Chtělo by to graf jako byl ten předtím s 64 kWh baterkou – prostě srovnání 39 a 64 verze na stejné nabíječce min. 100 kW a třeba od 10 do 80 procent.

            Takto mám podezření, že ta 39 kWh verze ani nevyužije naplno nabíječku 50 kW. A to by teda bylo hodně špatné.

                1. Ano nevypadá to slavně a graf 64 kWh verze odpovídá mé
                  Ano nevypadá to slavně a graf 64 kWh verze odpovídá mé zkušenosti na 50 kW stanici. ten problém je nízkém napětí trakční baterky a v maximálním nabíjecím proudu 125 A u 50 kW stanic. Stačilo ho krátce povolit na 135 A a hned tam bylo 50 kW 🙂

                2. Baterka ve verzi 39 má v serii jen 90 článků oproti 98 v
                  Baterka ve verzi 39 má v serii jen 90 článků oproti 98 v 64 kWh
                  takže to nižší napětí je cca 33V x proud cca 150A to máme hned nižší výkon nabíjení o 5kW.

                  Dále tu jsou jen 2 články paraelně oproti třem , takže tu máme i teoretickou třetinu nižží nabíjecí proud.

                  já sy myslím že jsou články jinak stejné a pokud to niro s menší baterkou nestojí kolem 900 tis. jako Kona , tak opravdu nekupovat.

                3. Ani to nedává smysl, rozdíl mezi 39 a 64 kWh je 50 tis. Kč.
                  Ani to nedává smysl, rozdíl mezi 39 a 64 kWh je 50 tis. Kč.

  7. Ha. Takze za 50k Kc muzu mit temer 25kWh navic? To uz jsme
    Ha. Takze za 50k Kc muzu mit temer 25kWh navic? To uz jsme skoro na onech magickych 100 dolarech za kWh.. ale cena automobilu je porad stejna jako kdyz baterie stala desetkrat tolik??? Nebo to hejlove s nizkym dojezdem budou sponzorovat tem s tim vetsim. No kazdopadne bude-li se elektromobilita rozvijet pres automobily nesmyslnych tvaru a hmotnostnich parametru (SUV) a nesmyslnych vykonu (150kW? probuh k cemu), tak bude asi stejne masova jako roadstry od Mazdy a cena neklesne nikdy…

    1. Než jsem se stačil zaregistrovat, tak jsi přesně shrnul na
      Než jsem se stačil zaregistrovat, tak jsi přesně shrnul na co jsem se chtěl taky zeptat – 25kWh baterka za 50 000? To bych rozhodně jako domácí úložiště bral 🙂 teda kdyby k tomu nebyl přilepenej ten milion navíc 🙂

        1. Nechci zabřednout do diskuze o výdrži baterií, nejsem v
          Nechci zabřednout do diskuze o výdrži baterií, nejsem v tom odborník, ale řeč byla o nové baterii, která je v kapacitě 25kWh oceněna na 50 000 a v tom bylo jádro pudla. A pokud to odráží reálné náklady, tak je to zaprvé skvělá zpráva a za druhé to ukazuje předraženost celého auta. Nebo je tu druhá možnost jak psal někdo nade mnou, verzi s delším dojezdem budou dotovat ti co si koupí kratší dojezd, i když si tedy jen těžko dokážu představit někoho, kdo si ten kratší dojezd za uvedenou cenu koupí, což z toho dělá zbytečnou nabídku.

          1. To mě hned napadlo jako první. Připlatit si 50 tisíc u
            To mě hned napadlo jako první. Připlatit si 50 tisíc u auta za víc než milion a dostanu:
            – vyšší výkon a lepší dynamiku (150 kW vs. 100 kW motor)
            – delší dojezd zhruba o 50%!
            – rychlejší nabíjení, což je bonus na cestách

            Nevím, kdo si koupí tu verzi 40 kWh za tu cenu. Jedině jestli budou nějaké skladovky se slevou.

            1. A vo tom to asi je. Aby se to neprodávalo. Jedna baterie,
              A vo tom to asi je. Aby se to neprodávalo. Jedna baterie, jedna úroveň výbavy, levnější výroba. Stejně časem přijdou na to, že to nejde na odbyt, tak nechají jen tu větší.
              Teď mají možná za lubem nějaký fígl typu daňové úlevy na některém trhu díky nižší kapacitě, podrazit cenu na minimum kvůli dotacím, jen ještě nenastala ta správná chvíle.

          2. Psal jste o tom že by jste bral baterii jako domácí
            Psal jste o tom že by jste bral baterii jako domácí úložiště za tuhle cenu a na to jsem reagoval. Já sám půjdu nejspíše touhle cestou. Přeci jen baterie co se dodává k FVE 2,4kWh za 28k Kč mi přijde jako dost lata. Raději starší z elektromobilu a dořešit si elektroniku.
            Jinak ale souhlasím s vámi že nové EV vozidlo je předražené a výrobci se jen vymlouvají na cenu baterií. Výrobci se snaží do ceny vozidla promítnout i nutnost přestavby výrobní linky a vývoj.

    2. Jen k těm nesmyslným tvarům a konstrukcím.
      Jezdil jsem s

      Jen k těm nesmyslným tvarům a konstrukcím.
      Jezdil jsem s tím (e-niro).
      Nedokážu pochopit, jak to – že když s e-upem mám dlouhodobou spotřebu 12,7 kWh na 100 km, tak s e-niro jsem měl Brno – Havířov a zpět při běžné dálniční jízdě 120 – 130 km/h spotřebu 13,8kWh na 100km.

      A to jsme jeli ve dvou a vzadu byla naskládaná barevná kopírka A3.
      Mimochodem pátý dveře jsou dost malý, kopírku A3 jsme tam dostali jen tak tak – bez stolku).

            1. Státní správa jde do zadele. Nestíhají nic a nikde.
              Firmy

              Státní správa jde do zadele. Nestíhají nic a nikde.
              Firmy tu nedostanou legálně lidi ze 3.zemí, ani přes podělaný režim Ukrajina, protože nestíhá velvyslanectví, ani MV ČR. 8-10 měsíců je normálka, než máte legálně Ukrajince u stroje ve fabrice. Klidně i rok. Řešením jsou nelegálové od mafií a obchodníků s lidmi.
              Nestíhá MPSV a jeho GŘ Úřadu práce vyřizovat legální povolení legálním agenturám práce, a to ani těm, co jsou na trhu už roky a konečně mají dostat ne tříleté, ale na dobu neurčitou. Takže jsou neustále napjatí, zda oni a jejich klienti z řad firem dostanou flastr 2 miliony za to, že pár dní podnikali bez povolení. Ti prvožadatelé jsou úplně v zadeli, místo 60 dní podle zákona dostávají povolení po 100 a více dnech. Chystají žaloby na stát za chybný úřední postup a úhradu způsobených škod nečinností. Takže zase firmám dodávají lidi nelegálové, na Smlouvu o dílo v průběhu týdne.
              Nestíhá MPD s dotacemi na elektromobilitu, OZE a nabíječky, všechno se vleče, stojí neskutečné peníze a pořád není ani schváleno, natožpak peníze na účtu.
              Zatím nejméně stížností je na MŽP a Novou zelenou úsporám, tam to vypadá, že se poučili z minula a už to není montáž a platba firmě v březnu, dotace příští rok v únoru, ale 2-3 měsíce od předání dokladů.
              Děs tenhle byrokraticko korupční kocourkov, vedený 6 let socany a anonisty.

        1. Niro se určitě nedá srovnat s Fabií a nikdy by mě to ani
          Niro se určitě nedá srovnat s Fabií a nikdy by mě to ani nenapadlo. Tento týden jsme Niro vraceli a děkujeme! Plnohodnotné auto! Jezdil jsem i Soul (Rallye Večerní Prahou asi před 2 lety) a nedávno Konu, Ioniq. Vše to jsou hodně dobré EV. Děkuji, že jsou.

          1. Čísla mluví jinak.
            Niro je o pouhých 9cm delší, Fábie

            Čísla mluví jinak.
            Niro je o pouhých 9cm delší, Fábie má o 200 litrů větší kufr.
            Pro srovnání s další Škodovkou, oktávka je o víc jak 30cm delší než Niro a kufr má dvojnásobný, takže úplně jiná liga.

            Takže sorry, ale Niro je zvednutá Fábie za 1.2 mega 😀

            Jinak za 1.2 mega můžeš mít Superba kombi s předplaceným servisem a palivem na 200 tisíc kilometrů. Cena Niro je totální úlet. Jako všech elektromobilů.

            1. Ale vy jste tu filosofii úplně otočil.
              Větší auto je

              Ale vy jste tu filosofii úplně otočil.
              Větší auto je dnes přece nevýhoda.
              Kdo by chtěl ten Váš křižník, co se nedá nikde zaparkovat?
              Co dneska s autem který má kufr? Lecky co s autem, které má zadní sedačky?
              Kolik lidí dnes zadní sedačku využívá? A kolik lidí potřebuje kufr? Drtivá většina cest jsou jeden člověk do práce s notebookem.
              Kdo by se dnes s něčím tahal sám, když na všechno nabízejí v ceně i doručení, donášku, a leckdy i vynášku do patra. U nábytku a elektroniky dokonce sestavení či zprovoznění.

              Je to jako s bytem / domem. Proč myslíte, že 2+kk stojí leckdy víc, než 4+1 ? Protože kdo by ty metry potřeboval – stejně ve finále žijete na 30ti metrech čtverečných a zbytek jen uklízíte a vytápíte / v létě chladíte.

              Vůbec bych se nedivil, kdyby se do pár let začalo těžce připlácet za to, že bude auto co nejmenší.

                1. Jenomže Kerosin to myslí smrtelně vážně, to je prostě
                  Jenomže Kerosin to myslí smrtelně vážně, to je prostě jeho filosofie 🙂

                2. No jestli to myslí vážně, nikam moc nejezdí, nic nevozí
                  No jestli to myslí vážně, nikam moc nejezdí, nic nevozí a s nikým nejezdí, tak pak my z toho vychází, že je to tak trochu líný asociální zápecák.

              1. V čem spatřujete praktickou výhodu malého dvoumístného
                V čem spatřujete praktickou výhodu malého dvoumístného auta oproti např. malému městskému autu velikosti např. jako Hyundai Kona?

                Když parkuji doma u baráku, mám tam dost místa na pozemku na dvě velká auta plus garáž.
                Když jedu do města a je kolona, stojím v ní úplně stejně s oběma autama.
                Když chci zaparkovat, tak s oběma zaparkuji úplně stejně, pokud parkuji na parkovištích s vyznačenými místy pro parkování – typicky P+R, parking u OC, podzemní parkoviště všude možně, atd.
                Když s tím jezdím po městě, je to úplně jedno, to vím, protože když jedu s Lexusem, necítím žádná omezení a ani jednou se mi nestalo, že bych si řekl, „sakra, hodilo by se menší auto“ 🙂
                Když chci parkovat podélně u chodníku, tak se může vyskytnout situace, kdy se tam s tím malinkým autem vejdu (a třeba i kolmo) a s větším už ne. Ale taky z praxe mohu říct, že je to zcela výjimečné a v tom případě najdu jiné místo o kus dál. Ono, na některých místech třeba v Prze je s parkováním problé, ale to si ani s tím prckem nepomůžete.

                Nevýhoda toho malého auta je jasné, je to čistě jednoúčelovka do města a jiné využití nemá. Coč např. ta Kona může úplně stejně plnit úlohu městského auta (rozvnocenně s tím prckem) a k tomu navíc i jako auto na delší cesty mimo. A není pak potřeba další auto.

                PS:
                Jsme dva s manželkou a obývíme dvoupatrový dům o 140 m2… to je ale plýtvání, co? Vždyť by nám stačil malý krcálek 2+kk 🙂

                1. Kona je v pohodě, průser je v Praze parkovat auta kolem 5m
                  Kona je v pohodě, průser je v Praze parkovat auta kolem 5m zvláště podélně v modrých zónách v centru, kde parkuji hodně často.

                2. Víte kolik H Kon projede na jednu zelenou vs. počet kolik by
                  Víte kolik H Kon projede na jednu zelenou vs. počet kolik by projelo Zhi-Do? A jak hledáte to místo v té řadě zaparkovaných aut, víte kolik by tam bylo místa, kdyby každý kdo nemusel přijet čtyř až pětimetrovým autem, ale jen tím třímetrovým – na každém autě by jste v průměru ušetřil 1,5 m = na dvou autech jedno malé navíc. V 30ti metrové uličce buď může stát 6 až 7 klasických aut, nebo 9 až 10 prcků. A to vůbec nemluvím o tom kolmém parkování.
                  Kolikpak asi ve městě Kona žere? 9 možná 8 kW, prcek 3 až 4.

                  Těch drobností by bylo víc, ale už jen pro výše uvedené nemá smysl si kupovat větší auto, abych jeho možnosti využil párkrát za rok.
                  350 dní v roce mi stačí prcek, ale já si kvůli zbylým 15ti dnům mám koupit auto, které mi to (třeba jen lehce) bude zbylých 350 dní komplikovat?

                3. Bavíme se o realitě, která je dnes. Parkovací místa jsou
                  Bavíme se o realitě, která je dnes. Parkovací místa jsou taková jaká jsou a nikdo je nebude zmenšovat jenom kvůli vaší filosofii. Prostě dnes je situace taková, že to malé autíčko do města nemá prakticky žádné výhody a jenom nevýhodu v tom, že pokud budu chtít důstojně cestovat i někam dál, musím si pořídit (půjčit) větší auto. Takže proč bych se omezoval malým autem, když stejnou službu mi udělá i větší auto, které ale pak využiju i jinak? Už jsme se o tom bavili, tudy cesta nevede, skoro nikdo dobrovolně nepřestoupí z normálního auta do dvoumístného vozíku. Ty smarty, co jezdí, to se s váma klidně vsadím, že majitel má i auto normální velikosti a toto má jenom jako jednoúčelovku do města. Ale kolik takových je, co může dovolit prcka za půl mega k tomu další velké auto? To už mi přijde smysluplnější (jak to máme s manželkou), jedno velké auto a jedno malé auto, obě 5-místné.

                4. Male a hlavne uzke mestske auto zaparkuje vsade tam kde niekto
                  Male a hlavne uzke mestske auto zaparkuje vsade tam kde niekto zaparkuje spatne a na sirku sa uz nezmesti normalne auto.
                  Trojcata s sirkou 1.45m vzdy najdu miesto na parkovanie, ale auto dvojmetrovej sirky podstatne tazsie. Niektore parkoviska maju take uzke boxy, ze ked v jednom boxe zaparkuje velke SUV, vedla sa zmesti len uzky prcek.

                5. No to jo, to se stát může a taky stává. Taky někdy
                  No to jo, to se stát může a taky stává. Taky někdy zaparkuji u OC radši někam jinam než mezi dvě SUV, které je každé z nich kolem na té dělící čáře. Ale není to takový problém.

                  Jenomže pro Kerosina je i auto velikosti Ion zbytečně velké do města 🙂

                6. Kerosinovi dokonce stačí jenom polovina Iona, má ho napůl
                  Kerosinovi dokonce stačí jenom polovina Iona, má ho napůl snad se sousedem. Ale holedbal se, že koupil ZhiDo2, pokud to tak je, jaké jsou první dojmy, Kerosine ?

                7. To právě nechápu… koupit za půl mega čínský golfový
                  To právě nechápu… koupit za půl mega čínský golfový vozík.

                8. Veskrze pozitivní.
                  Za 17,- Kč / 100 km plní všechny

                  Veskrze pozitivní.
                  Za 17,- Kč / 100 km plní všechny potřeby 350 dní v roce.
                  A jak tu zmiňoval pan Marek_ komfort a dynamiku, měli by jste si Zhi-Do zkusit – ona verze D2S beta si ve výbavě nezavdá s mnoha dražšími auta. Dynamika – z 0 na 50 km/h jako všechna ostatní EV. Vzhledem k tomu, že maximálka je 84 km/h nemá smysl psát zrychlení na 100 – a upřímně od 60ti do 80ti už to tak dynamické jako velká EV není – spíš jen jako živější spalovák.

                9. Asi máme o dynamice každý trochu jinou představu
                  Asi máme o dynamice každý trochu jinou představu 🙂

                  Koukal jsem do parametrů toto D2S a 0-50 dá za 7s, píšou tam <=7, takže budu jim věřit, že to za 7 dá. Těžko takto posuzovat dle čísla, tak jsem si našel pro srovnání dynamiku manželky Mercedesu A170, 0-50 dá za 3,5s. A to se mi ten Mercedes nezdá nijak oslnivě dynamický. Píšete, že: "Dynamika - z 0 na 50 km/h jako všechna ostatní EV." To chcete říct, že všechna elektrická auta jsou takové lenochy jako je to D2S? To asi ne, že? Takže dynamika bude spíš podprůměrná. A toto? "od 60ti do 80ti už to tak dynamické jako velká EV není - spíš jen jako živější spalovák." Úpřimně, pokud to má mizernou dynamiku 0-50, tak není nejmenší důvod věřit, že najednou po 50 km/h ožije a ta dynamika 60-80 (což je blízko maximálky) bude výrazně lepší a že bude na úrovni živějšího spalováku. To asi ne, že? 🙂 A co si vy představujete pod tím živějším spalovákem?

                10. Já to bral spíše než z technického hlediska z toho
                  Já to bral spíše než z technického hlediska z toho praktického.
                  Možná je to tím, že to od toho autíčka nikdo nečeká, ale když vedle mne na červené nestojí jiné EV, tak jsem na konci křižovatky první.
                  A taky samozřejmě mluvím o adekvátní konkurenci. Nemyslel jsem tím, že to akcelerací mohlo konkurovat sportovnímu autu, to ne, ale běžně provozovaná auta (a může to být prodlevou v řazení) ve městě prostě nechávám za sebou.
                  Například když jde o vícepruhou silnici tak si při potřebě změny pruhu nelámu hlavu s tím mezi která dvě se zařadím, prostě je na prvních světlech předjedu a zařadím se před ně.
                  Prostě než spalovák zařadí dvojku, tak jsem pár metrů před ním, a můžu se před něj zařadit aniž bych ohrozil nebo omezil. To že na trojku už by mě spráskal je mi jedno, protože už jsem před ním, a na tu trojku už se nedostane.

                11. Já mám radši naměřená data než pocity. A data jasně
                  Já mám radši naměřená data než pocity. A data jasně mluví o tom, že i takový obyčejný Mercedes A170 z r.2007 (automat) dá zrychlení 0-50 za polovinu času. To není pocit, to je realita. A opravdu to není žádný sporťák 🙂

                  A pokud se budeme bavit o dvoumístné konkurenci, tak elektrický Smart je na 50 za 3,7s a za těch 7s, co je D2S na padesátce, Smart už si to sviští 80 🙂

                  Já chápu, že to je auto do města, stačí vám jeho dynamika, to je v pořádku. Jenom z toho nedělejte raketu, není to tak, spíš naopak, dynamikou na většinu aut v provozu nestíhá.

                12. Máte pravdu, já jej hodnotím subjektivně pocitově. Co se
                  Máte pravdu, já jej hodnotím subjektivně pocitově. Co se týče exaktních čísel týče, tak je máte jistě správně.

                13. Takže kdybyste z tohoto D2S přesedlal např. dp Mercedesu
                  Takže kdybyste z tohoto D2S přesedlal např. dp Mercedesu mojí ženy, tak byste dynamiku hodnotil jako raketovou/nadpozemskou, protože je to tak dvakrát svižnější 🙂

                14. Ono se ani není co divit, hmotnost to má 704 kg + řidič,
                  Ono se ani není co divit, hmotnost to má 704 kg + řidič, řekněme skoro 800 kg. A výkon je 15/30 kW… to nevím co znamená? Pokud budu brát těch 30 kW jako max., tak to je poměr cca. 38 kW/tunu hmotnosti. A to opravdu není nic moc.

                15. Ty dva výkony před lomítkem a za lomítkem jsou výkon za
                  Ty dva výkony před lomítkem a za lomítkem jsou výkon za běžného provozu a za lomítkem je možnost přetížení na 30 vteřin při rozjezdu.

                16. Takže za běžného provozu to má 15 kW? Tak to je opravdu
                  Takže za běžného provozu to má 15 kW? Tak to je opravdu málo, cca. 21 kW/tunu, se nedivím té dynamice.

                17. Proto to taky s 18 kWh baterií ujede ve městě až 250 km.
                  Proto to taky s 18 kWh baterií ujede ve městě až 250 km. Má to výbornou rekuperaci.
                  Pravda jakmile vyjedete na okresku (kde jedete souvisle bez brzdění) tak dojezd znatelně padá někam ke 150km.

                18. Mám Soul 2016 a 0-50 dá stejně rychle jako podobně
                  Mám Soul 2016 a 0-50 dá stejně rychle jako podobně těžký spalovák s motorem 150 k.

                19. To je možné. Jenomže ten D2S má i s řidičem tak 800 kg a
                  To je možné. Jenomže ten D2S má i s řidičem tak 800 kg a výkon max. 30 kW.

                20. To byla jen odpověď na tuto otázku.
                  „To chcete říct, že

                  To byla jen odpověď na tuto otázku.

                  „To chcete říct, že všechna elektrická auta jsou takové lenochy jako je to D2S?“

                21. Jo to jsem si myslel taky.
                  Na to Vám nemůžu říct nic

                  Jo to jsem si myslel taky.
                  Na to Vám nemůžu říct nic jiného než zkuste si to. Budete-li objektivní budete minimálně překvapen – možná i změníte názor.

                  Mě to trvalo nějakých 5 let – tehdy jsem měl naposledy spalováka a možná Vás to překvapí, ale měl jsem pro jistotu Multivna, právě aby plnil všechny možné potřeby. Dnes nechápu, co jsem to měl za hovězí nápad vlastnit a živit takové auto.

                22. „Těch drobností by bylo víc, ale už jen pro výše
                  „Těch drobností by bylo víc, ale už jen pro výše uvedené nemá smysl si kupovat větší auto, abych jeho možnosti využil párkrát za rok.
                  350 dní v roce mi stačí prcek, ale já si kvůli zbylým 15ti dnům mám koupit auto, které mi to (třeba jen lehce) bude zbylých 350 dní komplikovat?“

                  Já to vidím takto. Proč bych si kupoval malého prcka se všemu nevýhodami (méně komfortní jízda, dynamika, atd…), když mi stejnou službu udělá plnohodnotné městské auto? A ta výhoda např. kolmého parkování se projeví párkrát z rok, to opravdu nemá smysl po sbytek roku se kvúli tomu omezovat v malinkém autě.

                1. super, kdy bude pokrytí jako Tesla SC?
                  super, kdy bude pokrytí jako Tesla SC?

                2. Tak pokud zůstane pokrytí Tesla SC v CR stejné, tak bude
                  Tak pokud zůstane pokrytí Tesla SC v CR stejné, tak bude zřejmě lepší v budoucnu od IONITY. IONITY má mít minimálně 7 míst x 4 stání. EON nevím kolik dělá těch rychlých 175 kW. PRE bude mít 75 kW DC nabíjení

                3. Ionity v evrope by melo tesla SC dohnat do roka az dvou
                  Ionity v evrope by melo tesla SC dohnat do roka az dvou (zalezi jak moc rychle bude stavet tesla)

                4. Ionity v evrope by melo tesla SC dohnat do roka az dvou
                  Ionity v evrope by melo tesla SC dohnat do roka az dvou (zalezi jak moc rychle bude stavet tesla)

  8. Pouze exklusive výbava.
    Není možné udělat holobyt aby se

    Pouze exklusive výbava.
    Není možné udělat holobyt aby se ceny začínali na normálnějších hodnotách.
    Automobilky se bojí, kdo pak bude do servisů jezdit na předražené garanční prohlídky, kupovat drahé díly do motoru a další věci s tím spojené.

      1. A koho zajímá co AUDI potažmo koncern chce nebo nechce. VW
        A koho zajímá co AUDI potažmo koncern chce nebo nechce. VW je ve světě elektromobility kašpárek – místy k smíchu, místy k pláči.

        Chovají se jak malý uplakaný chudáci. Nejdřív si vydupou na ECO rally zrušení etap jen aby vyhráli E-trony, pak ty svý nenažraný mastodonty propagujou tím, že blokujou nabíječky TESLY a ve finále si staví propagační stany před obchody TESLY. Ukázku ubožejšího chování aby člověk pohledal.

Napsat komentář