Automobilky se neustále snaží snižovat emise skleníkových plynů. Prezident Evropského sdružení výrobců automobilů Dieter Zetsche tvrdí, že v roce 2021 budou emise CO2 skoro o polovinu nižší než před deseti lety.
foto: Toyota
Výroba motorů se pod vlivem požadavků na splnění emisních norem výrazně změnila. V roce 2015 průměrné emise nových automobilů činily 119,6 g CO2/km a byly o 36,5 % nižší ve srovnání s rokem 1995, kdy dosahovaly 186 g CO2/km.
Podle evropských předpisů týkajících se emisních norem oxidu uhličitého na rok 2021 nebudou moci osobní auta emitovat více než 95 g CO2/km. Jedná se o průměrnou hodnotu pro modelovou řadu každé značky.
Již čtyři roky před uvedenou lhůtou mají někteří výrobci ve své nabídce auta, která tyto parametry s přehledem splňují. V souladu s údaji nejpopulárnějšího britského portálu zabývajícího se ekologií v oblasti automobilových motorů Next Green Car se nejnižší hodnotou emisí CO2 mezi automobily se spalovacím motorem může pyšnit Toyota Prius (70 g CO2/km) a na druhém místě pak Toyota Yaris Hybrid (75 g CO2/km).
V případě modelů se systémem plug-in umožňujícím dobíjení akumulátorů z elektrické sítě se na první příčce umístilo elektrické BMW i3 se systémem Range Extenderem (13 g CO2/km) a na druhé pozici skončila Toyota Prius Plug-in Hybrid (22 g CO2/km).
V případě aut poháněných pouze elektromotorem nebo vodíkovým pohonem, jako jsou například automobily Tesla nebo vodíkové auto Toyota Mirai, činí hodnota emisí CO2 nula.
Budou konvenční auta dražší? Plánuje se zavedení nové daně
Osobní a nákladní automobily jsou dle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů zodpovědné za emise až 13 % skleníkových plynů. Proto ve snaze splnit nové emisní normy našla Evropská unie způsob, jak dodatečně motivovat koncerny vyrábějící automobilové motory a připravila celou řadu bonusů a trestů.
Každý gram CO2 nad určenou normu bude výrobce od roku 2019 stát 95 euro. Navíc se trest bude týkat každého prodaného vozidla. Bonusem má být výhodný převod pro modely, které budou emitovat méně než 50 g CO2/km.
V roce 2020 se bude při výpočtu průměrné emise automobilů prodaných daným výrobcem takový automobil počítat dvakrát, o rok později 1,67x a 1,33x pak v roce 2021. V roce 2022 bude bonusový program ukončen.
Jak předpokládají specialisté z JATO Dynamics, ne každý výrobce má šanci vyhnout se trestu. Finanční ztráty hrozí těm koncernům, které mají širokou nabídku automobilů se silnými motory.
Rekordmani mohou zaplatit od 126 mil. do 1,36 miliard euro. Uniknou některé firmy tomuto trestu? Dle PA Consulting se tresty nebudou týkat značek Toyota, Lexus, Volvo a skupiny Renault-Nissan. Oxid uhličitý však není jediný problém
Díky restrikčním normám se povedlo zredukovat nejen emise CO2 do atmosféry, ale také emise oxidů dusíku (NOx) a pevných částic (PM). Obojí je zdraví škodlivé – NOx způsobuje astma, zánět průdušek, a dokonce infarkt a rakovinu a jedná se o jednu z hlavních částí smogu.
Pevné částice se pak skládají ze sazí, popelů a toxických těžkých kovů. O tom, je-li automobil přátelský k životnímu prostředí, tedy nerozhoduje pouze hodnota emisí oxidu uhličitého na každý ujetý kilometr, ale také emise oxidů dusíku a pevných částic.
Dosažení úrovně předpokládané Evropským parlamentem v roce 2021 umožní omezit emise oxidu uhličitého do 50 milionů tun. Jaké budou emisní normy CO2 ve třetím desetiletí tohoto století? Evropské sdružení výrobců automobilů přiznává, že k dnešnímu dni stále nebyly stanoveny finální hodnoty, ale plánuje se, že v letech 2021–2030 by se emise měly snížit o dalších 20 %.
Dieter Zetsche doplňuje, že po roce 2020 již bude velké množství rentabilních technologií používaných v motorech poháněných zážehovým nebo vznětovým motorem využito, a umožní tak dosažení emisních norem na rok 2021. Další redukce budou možné pouze díky růstu prodeje automobilů s hybridním nebo elektrickým pohonem.
hele fosílije si jistí koryta
hele fosílije si jistí koryta 😉
investicniweb.cz/news-skupina-automobilek-chce-vytvorit-evropskou-sit-dobijecich-stanic/
A ještě mluvit v ČR u elektromobilu o nulových emisích,
A ještě mluvit v ČR u elektromobilu o nulových emisích, když dobrá polovina vyrobené el.energie je tu z hnědého uhlí mi přijde jako vtip. Nehledě na to, že nedávno tu proběhl článek o vysoké CO2 zátěži při samotném výrobním procesu elektromobilu.
Ale jinak ty spalováky taky nemusím, občas si u svého fosiláku opravuju motor a není mi moc příjemné mít ruce od olejů, chemie a špíny co jsou kolem motoru.. Což u elektromobilu nejspíš není(Kromě díry po uhlí u Mostu a kopců vápna po odsíření..), nevím jaká ekologická zátěž budou baterie, když doslouží i jako uložiště..
Presne tak, zrovna vcera jsem to pocital.
V jednom Kg
Presne tak, zrovna vcera jsem to pocital.
V jednom Kg hnědého uhlí je energie 14MJ = 3.89KWh. Účinnost moderních elekráren je 42%.
Je potřeba započítat transformace napětí z turbíny 15kV na distribučních 110 kV pak na lokalních 22KV a pak na konečných 230/380V.
Součet ztrát nakrátko a naprázdno dosahuje u moderních energetických transformátorů velkých výkonů (MVA) pouze 0,5 %, součtem by to mohlo být
dohromady se ztrátama v mědi distribuční sítě pod 5%. Potvrzeno fakultou.
Teoretická účiinnost LiPo akumulátoru je (90%) 33kWh = 36.3 KWh musím nabít, typicky se ale nevybíjí pod 20% to znamená, že musíme dodat 30KWh
pro plné nabití se ztrátou v distribuční síti to znamená, že se musí vyrobit cca 32KWh elektrické energie, s účinností elektrárny je teda potřeba dodat
z uhlí enetrii 76.2KW.
Jednoduchým, podílem pak zjistíme, že pro nabití BMW I3 je potřeba spálit 19.6Kg hnědého uhlí.
Protože se ale pouze 40% energie vyrábí z uhlí. Je to „pouze“ 7.84Kg uhlí.
Pro výpočet jsem použil dostupné informace, samozřejmě jsem mohl udělat chybu, ale logiku a výpočet jsem si nechal potvrdit člověkem, který tomu opravdu rozumí, takže to tak nějak podobně bude.
Není ale důležité kolik to je ve finále Kg uhlí, ale to, jak dobře je spálené a kolik CO2 je vyprodukováno v porovnání se spálením cca 15.l benzínu.
Dost totiz zalezi na tom, kde to auto jezdi a jaky je elektricky mix.
http://www.hybrid.cz/novinky/svycarsko-diesely-jsou-pro-prirodu-lepsi-nez-elektromobily
https://www.novinky.cz/auto/434508-elektromobily-mohou-poskozovat-zivotni-prostredi-vic-nez-auta-se-spalovacimi-motory.html
Je to jen jedna strana mince. Jak už tu bylo několikrát
Je to jen jedna strana mince. Jak už tu bylo několikrát zmíněno, na výrobu benzínu a nafty (ale mimochodem i vodíku) je také potřeba elektřina.
No jo, ono tezba uhli taky neco sezere nebude to malo a
No jo, ono tezba uhli taky neco sezere nebude to malo a distribuce taky. Pak by se to muselo jeste srovnat s rafinaci. Doprava ropy je vicemene levna, stejne jako plynu, ze ktereho se vyrabi taky dost podstatna cast energie. Asi by to dohledat slo, neni problem to dat dohromady z dostupnych informaci. Ted na to nemam cas.
Doprava že je levná? Přečerpávání na vzdálenost
Doprava že je levná? Přečerpávání na vzdálenost mnohaset kilometrů?!
A pak rozvoz paliva na každou ze stovek benzínových pump?!
No v porovnani s uhlim jsem mel namysli. Uhli ma na stejnou
No v porovnani s uhlim jsem mel namysli. Uhli ma na stejnou energii o dost vetsi objem a hmotnost. Nevim, tipuju, chtelo by to detailnejsi informace a vypocty
Ale uhelne elektrarny většinou stojí u uhelného lomu, kde
Ale uhelne elektrarny většinou stojí u uhelného lomu, kde cena dopravy je minimalni oproti nafte
Casto, ale ne vzdy
Casto, ale ne vzdy https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js13/geograf/web/pics/obr05-06.jpg
Všichni tu počítáte poblblý emise a vůbec nikdo nevidí
Všichni tu počítáte poblblý emise a vůbec nikdo nevidí že peníze na to uhlí zůstávají v Česku a podporuju tím ekonomiku zatímco za ropu se peníze nenávratně vyvezou pryč a podporuju tím islamisty kteří si za to nakoupí zbraně a to nás pak bude stát další peníze na mise, války a uprchlíky. Být šejkem chechtám se celej den jakej deal jsem udělal, vyinkasuju čistý prachy a těma sračkama ať si to pěkně zasírají jinde.
To je fakt!
To je fakt!
Na to bych odpověděl otázkou – proč se vyplatí stavět
Na to bych odpověděl otázkou – proč se vyplatí stavět elektrárny na uhlí a ne na ropu/deriváty?
:))) Karotka zrovna vcera pocital :)) No heled a započetls do
:))) Karotka zrovna vcera pocital :)) No heled a započetls do toho emise na výrobu nafty a emise na dojíždění s pacientem na onkologii že jo? :)))) Holt Karotkovy počty jsou zralý leda tak na psícho 😉
Sklapni kokote, neco k tematu by nebylo?
Sklapni kokote, neco k tematu by nebylo?
Ale Krucipísek má pravdu (ač nesouhlasím s jeho
Ale Krucipísek má pravdu (ač nesouhlasím s jeho podáním). Téměř každý, kdo dělá takovéto počty, kde elektromobil vychází negativně dělá jednu zásadní chybu. U elektromobilu nezapomenou započítat i těžbu uhlí, jeho spálení v elektrárně, následně ztráty v přenosové soustavě atd., ale u spalováků své výpočty začínají až na benzínové pumpě. To, že se ropa těží někde na druhé půlce planety, pak se ropovody vede tisíce kilometrů, kde se z ní v rafinerii udělá palivo (na což se také využívá elektrická energie) a následně se cisternami převeze na onu benzínovou pumpu, to už nikdo zas tak moc nezohledňuje.
Nejsem žádný expert a mnozí více znalí problematiky, by mi moje argumenty snadno vyvrátili, ale selský rozum mi říká, že elektromobil není takové zlo, jak se někteří snaží tvrdit.
Ale to prece nikdo netvrdi ze to je tak ci onak, proste je to
Ale to prece nikdo netvrdi ze to je tak ci onak, proste je to jen zavisle na tom, kde to auto jezdi. Ja jsem jen udelal vypocet, kolik uhli se musi spalit na jedno nabiti I3, protoze tato diskuze se vedla va FB, tak jsem to sem soupnul.
Vsechno ostatni jsou uz spekulace na jednu, nebo na druhou stranu. Klidne nekdo muze pokracovat ve vypoctu. Jak pisu v prispevku nize. Kazda ze surovin elektickeho mixu je nejak jinak nakladna a stejne tak je nakladna vyroba a distubuce benzinu. Kokotovy vykriky jsou trapne a nerelevantni. Kdyby byl co k cemu, tak sedne, najde udaje a provede pokracovani vypoctu. Na to mu ale asi nestaci vedomosti, protoze podle vyjadrovani je to primitiv.
Ale jedno se mu musí nechat – vození onkologických klientů
Ale jedno se mu musí nechat – vození onkologických klientů má také negativní vliv 🙂
No, nevim, to bude zanedbatelne procento
No, nevim, to bude zanedbatelne procento https://www.mou.cz/rizikove-faktory-nadorovych-onemocneni/t3019 nejzasadnejsi je dedicnost.
To je přece každýmu jasný. Každá další generace má o
To je přece každýmu jasný. Každá další generace má o generaci víc předků a jejich špatné geny se sčítají a PROTO je čím dál víc rakovinných onemocnění.
během 10ti let o 50%
youtube.com/watch?v=aUnXonfsjWU
během 10ti let o 50%
youtube.com/watch?v=aUnXonfsjWU
Karotko ty teda jedeš:-)) cipísek není přece kokot, jen
Karotko ty teda jedeš:-)) cipísek není přece kokot, jen šádespamer ale myslí zeleně jak ho učil Rumcajs s Mankou a snaží se chránit Řáholec!!
Dobrá práce. Ale na ty ztráty v transformátorech, na ty
Dobrá práce. Ale na ty ztráty v transformátorech, na ty bych se nebál ještě tak o procento až dvě přihodit. Přece jenom nekterá koncová trafa 22/0,4kV pamatují ještě dobu hluboko před revolucí, kde nejsou tak dobré vlastnosti transformátorových plechů. A na výpočet to asi nebude mít vliv, ale vední VN,VVN,NN se netahá v měďi, ale v levnějším a o trošku hůře vodivějším hliníku. Konkrétně AlFe lana. Ocelový střed, obalený hliníkem.
Kdyby někoho zajímalo, tak další ztráty vznikají špatnou kompenzací účiníku sítě, svody na izolátorech, koróna, elmag. vyzářením.
Ať se to tu někomu líbí, nebo ne. To jsou jenom reálné ztráty na vedení.
Ja jsem prave nikde ucinnost prenosove soustavy nenasel, takze
Ja jsem prave nikde ucinnost prenosove soustavy nenasel, takze jsem to odhadl. Ale i tak by to asi nedalo vice nez 10Kg uhli na jedno nabiti. To jsou dva plne kybly. Jestli je to malo, nebo hodne netusim, uhlim netopim 🙂
Spotřeba netto/brutto dává cca 84 %, tedy celkové ztráty
Spotřeba netto/brutto dává cca 84 %, tedy celkové ztráty 16 %.
No jo, ale sčítáte primární a sekundární náklady pro
No jo, ale sčítáte primární a sekundární náklady pro výrobu elektriřiny. Tak proč né i pro ropu? Alespoň rafinaci…
A řešení ztrát vedení na velké vzdálenosti? No přeci lokální zdroje, ač jakékoliv! To se tu přeci zmiňuje velmi často…
Před pár dny vyšel v E15 tuším článek že jacísi
Před pár dny vyšel v E15 tuším článek že jacísi moudří lídé z nějakého významnějšího uskupení spočítali všecičko do posledního detailu a EV jsou šetrnější.
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/elektromobily-jsou-k-planete-nejsetrnejsi-i-pres-narocny-proces-vyroby-baterii-1339118
(za mě je tímto tato diskuse uzavřená, jedna paní povídala takže ok)
problem je, ze je ze elektromobil porovnavame s dieslem.
problem je, ze je ze elektromobil porovnavame s dieslem. porovnejme ho s vozem na CNG. a mame po uzasnych parametrech. pritom cng je realnou a realizovatelnou alternativou. cista elektromobilita je porad ve hvezdach. omezenim jsou hlavne technologie, vyrobni kapacity, ekonomika.
Protože diesel je mantra dnešních řidičů.
A jedna věc
Protože diesel je mantra dnešních řidičů.
A jedna věc je porovnání celkového dopadu – hlavním argumentem nay-sayerů je výroba baterií. Nevím jak moc velký rozdíl je mezi výrobou dieslu a plynu (jestli vůbec), ale největší rozdíly hádám jsou v baterii a elektronice (myslím u EV).
Věc druhá je úspornost provozu (cena/km) – tam plyn také tak úplně nevyhrává pokud vím. Není to o tolik, aby se opodstatnil nákup vozu +400k, ale bavíme se o dopadu na životní prostředí, ne na peněženku 🙂
V porovnání s CNG elektrika stále jasně vítězí, byť ne
V porovnání s CNG elektrika stále jasně vítězí, byť ne třeba úžasnými cenovými parametry. CNG motory odpálí do 250000 km a to i ty s upravenými ventily, stále je to spalovák, který cuká a hlučí, na CNG je zatím velmi malá spotřební daň a do budoucna nebude problém ji zvýšit, u elektromobilů to problém bude, protože elektřinu nevyužíváte jenom na pohon auta apod. Navíc, já jsem zjistil, že mi mnohem víc vadí zajíždění k nějaké otravné pumpě než vždy po dojetí připojit auto do zásuvky.
Jejda, tak to je teda hodne nerozvazne tvrzeni. CNG v
Jejda, tak to je teda hodne nerozvazne tvrzeni. CNG v porovnanim s elektrikou si ja tipnu jednoznacne vitezi, mate nejake porovnani? A uz jste slysel o mikrovlnych mytnych systemech? V cem je problem platit dan z ujeteho km?
No, ale to je zase jen tvrzeni bez potvrzeni nejakymi cisly,
No, ale to je zase jen tvrzeni bez potvrzeni nejakymi cisly, ktere jsem ani ve zdrojich nenasel. (Nebo jsem spatne hledal?) Od kompletni vyroby, pres ziskani vsech materialu, pres provoz, s prumernym najezdem a naslednou recyklaci, takove data jsem jeste nevidel.
Proto jsem napsal že jedna paní povídala…
Také bych si
Proto jsem napsal že jedna paní povídala…
Také bych si rád početl detailněji tu jejich studii.
tak pridám aspoň nejaký ten
tak pridám aspoň nejaký ten grafík:
eautoportal.sk/elektromobily-ekologia-prevadzky-porovnanie/
http://www.ucsusa.org/sites/default/files/attach/2015/11/Cleane
http://www.ucsusa.org/sites/default/files/attach/2015/11/Cleaner-Cars-from-Cradle-to-Grave-full-report.pdf
Tak tady je kompletni srovnani, ale je to na USA rok 2015 prumerna spotreba 6.2l/100km coz je na USA dost optimisticky od vyroby az k likvidaci a tvrdi, ze je ten rozdil cca 50%. Vyroba z uhli je v USA 30%.
Battery-electric vehicle (BEV) cuts emissions just over 50 percent relative to a comparable gasoline car.
Tyhle výpočty typu Teď je výroba z elektřiny taková a
Tyhle výpočty typu Teď je výroba z elektřiny taková a maková, jak by to asi vypadalo, kdyby teď jezdilo 100 % elektromobilů, jsou zastarale už v době vydání. Podíl uhlí na výrobě elektřiny v USA 2009 45 %, 2012 37 %, 2015 30 %, loni 27,4 %, letos 25 %, příští rok 22 %. Než bude v USA bude na silnicích jezdit 10 % BEV, tak může být klidně výroba z uhlí nula.
https://oenergetice.cz/komoditni-trhy/eia-produkce-uhli-usa-klesne-letos-mezirocne-11-roce-2020-dojde-k-dalsimu-poklesu/
Mě spíš přijde jako vtip, že si doteď nepochopil rozdíl
Mě spíš přijde jako vtip, že si doteď nepochopil rozdíl mezí vyfukovymi a ostatními emisemi!
Zapomínat na well to pump znečištení u spalováků a naopak to samé u elektroaut stavět na roveň pouze vejfukovým emisím z rakovinometů chce pořádnej kus ignoranství. Tydle dojmy a emoce z díry na Mostecku bez tvrdejch čísel, za kterou můžou elektroauta mě fakt dojímaj. Zatímco to že každej rok vyvažíme celou jednu 1/3 produkce naší el. energie za pakatel. Si měl mávat s protestním transparentem před ministerstvem průmyslu, když se prolamovali limity. Mávání před obchodem s elektroauty fakt nic nevyřešíš.
25 TerraWatthodin by ročně nabilo pěknej pár milionů elektroaut v ČR. Je to víc jak dvojnásobná produkce Temelína.
Zužovat emise jen na nejedovatý CO2 a zapomínat na všechny ty ostatní jedy, prach a karcinogeny + jejich koncentrace je taky pěkný ignoratství.
– TWh je 10 na 12-tu Wh
– BEV má spotrebu priemerne 20kWh na
– TWh je 10 na 12-tu Wh
– BEV má spotrebu priemerne 20kWh na 100 km.
otázka
– koľko kilometrov BEV by to predstavovalo pri účinnosti púhopúhych 90%?
Nevím k čemu ti bude počet kilometrů, když
Nevím k čemu ti bude počet kilometrů, když důležitější spíš bude kolik TWh sežere český autopark při současném nájezdu km.
Tak tady je můj pokus o výpočet
Počet aut v ČR 30. 9. 2015 byl 5 822 089 aut, bez traktorů a motorek zaokrouhleno na 6 milionů
průměrný nájezd jednoho auta činí 6 880 km ročně – zaokrouhleno na 7 000 km ročně
6 000 000 EV aut x 7 000 km = 42 000 000 000 km ročně
Při těch tvejch 20 kWh na 100km
420 000 000 x 20 kWh = 8,4e9 kWh = 8,4 TWh
při 90 % účinnosti
(8,4 TWh/9) x 10 = 9,88 TWh
spolkne náš vozovej park cca 9,9 TWh za rok
Při našem ročním vývozu 25 TWh budem moci stále ještě vyvážet za pakatel cca 15 TWh elektrické energie 😉
Průměrné nájezdy
ČR 6 880 km/rok
SR 4 870 km/rok
EU 9 850 km/rok
prečo?
predsa tuná každý MUDRC kváka, že miestni
prečo?
predsa tuná každý MUDRC kváka, že miestni nenajazdia viac ako 50km denne, a naopak, že jazdia dennodenne štreky cez TISÍC km tam a TISÍC km späť.
preto sa pýtam – koľko sa dá najazdiť na elektrinu, ktorá sa POD CENU vyváža z ČR.
ale tvoja odpoveď je pekne názorná. treba ju skopírovať a predkladať tým, ktorí tvrdia, že SA NEDÁ.
ĎAKUJEM!
Není zač. Jen bych rád kdyby to někdo znalejší
Není zač. Jen bych rád kdyby to někdo znalejší zkontroloval či přepočítal, že je tomu opravdu tak.
Já to počítal přes celkovou spotřebu PHM, vychází to o
Já to počítal přes celkovou spotřebu PHM, vychází to o trochu víc, ale ne o moc. Mrkni ke mě do podpisu, záložka #3.
Moderní li-ion baterie představují minimální ekologickou
Moderní li-ion baterie představují minimální ekologickou zátěž – nejsou nijak toxické a navíc jsou poté co doslouží v elektromobilu (10-15 let) po další řadu let (10+) využitelné v dalších aplikacích (bateriová úložiště), netřeba je ihned házet do koše.
Jediné co se většina automobilek snaží je najít spůsob
Jediné co se většina automobilek snaží je najít spůsob jak s emisema při emisním testu vyjebat .
Vyrábějí Větší Těší auta a zatvrzele tvrdí, že to skoro nic navíc nežere .
https://www.youtube.com/results?search_query=asociace+měřiču+emisí
no jo, hosi. zda se, ze toyota, tady tolik zatracovana
no jo, hosi. zda se, ze toyota, tady tolik zatracovana automobilba, dela pro ekologii vice, nez by se zdalo. to magicke slovo neni elektromobil, ale hybrid. navic i v kategorii nulovych emisi s nazvem „hra na budoucnost“ ma toyota po nemalych zkusenostech s elektromobily svoje (vodikove) zelizko v ohni. tam mentalne nedospel ani velky elon. o vetsine diskutujicich a casti pisicich tady nemluve. v kategorii „nededil jsem miliony, nehraju si na nositele pokroku, pripadne nemam potrebu vsem ukazovat jak tvrde makam a proto si to muzu dovolit, pripadne nemam jine uchylne motivace“ je toyota jednickou. a nic na tom nezmeni ani fakt, ze minimalne jeden nejmenovany novinar tady a hromadka diskutujicich ji prirovnava k zkrachovale nokii, pripadne kodaku.
Hybrid a plug-in hybrid maji nizke emise akorat kdyz jedete
Hybrid a plug-in hybrid maji nizke emise akorat kdyz jedete koupit cigarety a jine kratke cesty. Kdyz jedete 100km a vic, tak se emise skoro vubec nelisi od klasickeho spalovaku. Na papire se muzou vsichni placat po ramenou. Ale skutecnost je zalostna.
proc by mela Tesla vyvijet palivove clanky, kdyz ty baterky jsou mnohem lepsi? To byste po nem mohl rovnou pozadovat at vyrabi dizl-popelnice.
Ty emise hybridů jsou měřené v nějakém průměru a
Ty emise hybridů jsou měřené v nějakém průměru a nejsou zase tak nízké. Samozřejmě díky baterii a rekuperaci lze dosáhnout v průměru nižších emisí CO2, zvláště při pomalé jízdě po městě, ale že by to bylo výrazně lepší to tedy není. Pro porovnání třeba Prius a třeba Mazda 1.6d EURO 5 a rozdíl je skoro nulový.
http://autatua.com/emise/toyota/prius.html
http://autatua.com/emise/toyota/prius.html
A to je právě ten rozdíl.Hybrid spotřeba sice jen o málo
A to je právě ten rozdíl.Hybrid spotřeba sice jen o málo lepší než diesel,ale řádově menší,skoro žádné emise NOx ani PM a spolehlivost k tomu jako další bonus k nezaplacení.Pro lidi,kteří zatím nemají odvahu,nebo peníze,nebo je prostě jen nenapadla možnost pořízení EV,protože jsou trochu pozadu,je už alespoň hybrid v rozumném provedení ohromný krok dopředu proti současnému zoufalému dieselu.Mluvím samozřejmě o rozumných hybridech,ne zvěrstvech typu dieselhybrid od PSA,Volva a podobně.A co se týká udávané spotřeby,ta u hybridů sedí,žádné dvoj ani trojnásobky se rozhodně nekonají.Plugin,to je jiná věc,ale tam spotřeba závisí na způsobu užívání,může být 0l a 15kWh/100km,nebo 5l a 0kWh/100km.Každopádně emise za každých okolností nesrovnatelně lepší oproti dieselu,ale ne nevýrazně nižší i oproti normálnímu benzinu.Mít při smogové situaci Prahu plnou Priusů,nebo Mazd 1.6D Euro 5 je stejný,jako mít Prahu plnou Felicií 1.3MPI kat místo Avií 30.Jaký rozdíl by byl s většinou EV či pluginů je doufám alespoň většině lidí jasné.
Já jsem dal schválně k porovnání diesel, pokud porovnáme
Já jsem dal schválně k porovnání diesel, pokud porovnáme benzín u některých modelů Mazdy, pak zjistíme že ani tam není rozdíl velký, dokonce Mazda má NOx poloviční oproti Priusu.
http://www.nextgreencar.com/view-car/58975/toyota-prius-1.8-vvt-i-active-(trk)-auto-petrol-hybrid-automatic/
http://www.nextgreencar.com/view-car/61558/mazda-mazda3-2.0-se-120ps-skyactiv-g-petrol-manual-6-speed/
Já osobně nic proti HEV nemám, jezdil jsem celý víkend s Priusem, po Praze a okolí jsem měl spotřebu kolem 4l, samozřejmě jak člověk najede na dálnici, tak ten motor jede za 7l v pohodě, přece jenom motor 1.8 a výkon 100k je na dnešní poměry velká slabota, na druhou stranu se tyhle motory prakticky nerozbijí.
Já bych hybrid nechtěl, protože dvě technologie v jednom autě je vždy dvojnásobná údržba. Na druhou stranu je lidé budou kupovat do té doby, dokud nebude EV auto v podobné ceně s 200k motorem a dojezdem 400km, pak se to začne měnit.
Hybrid je tichej aPrius je jedno z nejspolehlivejsich aut.
Hybrid je tichej aPrius je jedno z nejspolehlivejsich aut. Nechapu ty problemy s udrzbou. Nema napriklad ani jeden gumovej remen.
Mimochodem ja na dalnici delam v prumeru 5l/100. To jezdite 150??
Hm aha. Ja mam Prius PHV prvni generace. Dlouhodoba spotreba
Hm aha. Ja mam Prius PHV prvni generace. Dlouhodoba spotreba 2l/100km. Ciste na elektrinu ujeto 55% celkove vzdalenosti a i dlouhej vejlet pres 300km kde asi 80% bylo v hybridnim rezimu a pulka po dalnic i (asi 105km/h) byla spotreba pod 4l na 100.
To určitě, šikmá jednička.
Na ty roky 2021-2030
To určitě, šikmá jednička.
Na ty roky 2021-2030 očekávám, že se evropské automobilky domluví na něčem konečně užitečném a prosadí v EU změnu měření, aby se už odbouralo falešné měření i u nejmasovějších toyotích hybridů, které mají v reálném provozu dlouhodobou spotřebu 2-3x větší než si teď uvádí v papírech.
Aha. Pocitam ze Prius nemate, jinak byste nemohl tvrdit takove
Aha. Pocitam ze Prius nemate, jinak byste nemohl tvrdit takove blbosti. Vyvracet Vam je nehodlam. Ja vlastnim Prius PHV a dlouhodobe spotrebu sleduji. Tady mate REALNE spotreby od hromady uzivatelu. Kde vidite 2 az 3x vetsi spotrebu?????
translate google com/translate?sl=ja&tl=cs&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fe-nenpi.com%2Fenenpi%2F&edit-text=
Všiml si někdo toho, že se emise CO2 nepočítají z emisí
Všiml si někdo toho, že se emise CO2 nepočítají z emisí reálně prodaných vozů ale z modelové řady výrobce?
Všiml si někdo, že u hybridů se stále předpokládá že máte nabitou baterii (čímž uměle snížíte CO2)
Myslím, že takovýchto „maličkostí“ je plná zpráva.
nevšiml protože tydle politický koryta nikoho znalýho už
nevšiml protože tydle politický koryta nikoho znalýho už nezajímají 🙂 Proletí totiž letadlo a rázem jsou CO2 autopopelnic jen drobný. Rusko potřebuje víc oteplovat aby víc tál sibirský permafrost a tím pádem mu ze zeme víc chcal zemák CNG. A v tu chvíli jsou nějaký statistiky CO2 z 30%ně výtopnýho spalovacího motoru autopopelnic NAPROSTO ZBYTEČNÝ a záchranou je jedině Elonova cesta SPACEX na MARS :))))
Cestou k záchraně planety na CO2 je jedině čistá energie ze slunce/větru/vody a 80%účinný elektromobily. A samo o sobě to nebude stačit. Redukce popupace nutná. A když navíc zbytek světa dál dělá krAVINY tak i to je stejnak marný 😉
flightradar24.com
proč myslíš že jde nahoru asi tak bitcoin? ale jo věřte
proč myslíš že jde nahoru asi tak bitcoin? ale jo věřte politikům je to bublina a dál kupujte popelnice počítejte doláče a co2 :)))
bitstamp.net
Dementni zastanci spalovaku se ohaneji tim, ze spalovak ujede
Dementni zastanci spalovaku se ohaneji tim, ze spalovak ujede 1000km v jednom kuse bez zastaveni a ujedou na jeden zatah do Chorvatska. A na druhe strane dalsi dementi, kteri nam bulikuji, ze hybrid ma emise pod 95g/km. Nejak si to protireci a obe skupiny si vybiraji jen pofiderni vyhody a to zle zatajuji. Hybridy a plug-in hybridy nemuzou nikdy stahnout emise o tolik, co jejich tvurci nam tvrdi. Po ujeti nekolika malo kilometru to jsou prachobycejne rakoviny jako ty ostatni spalovaci rakoviny. Vyrobci se nepoucili a neustale lzou.
do sklenikov sa umelo vhana CO2 aby rastliny lepsie
do sklenikov sa umelo vhana CO2 aby rastliny lepsie prosperovali, hlavne paradajky.
Co je ve skleniku vyhoda, nemusi byt dobre pro celou planetu.
Co je ve skleniku vyhoda, nemusi byt dobre pro celou planetu. To byste mohl argumentovat tim, ze krysi se krmi jedem. Tak to asi je dobre pro vsechny.
Kdyby jen to. CO₂ je i v pivu !
Kdyby jen to. CO₂ je i v pivu !
Tak kazdym pivem bojujeme proti globalnimu oteplovani. Uz si
Tak kazdym pivem bojujeme proti globalnimu oteplovani. Uz si bezim pro dalsi, planeta je zachranena.
Ale pozor! nesmíš krkat.
Ale pozor! nesmíš krkat.
dědek Dieter Zetsche ani poblázněný zkorumpovaný emise
dědek Dieter Zetsche ani poblázněný zkorumpovaný emise CO2 nás nezajímají :))) Když už tak DOVOZ Germánskýho RAKA dízzlu 😉
Emise se sníží jenom na papíře. Ve skutečnosti budou
Emise se sníží jenom na papíře. Ve skutečnosti budou ještě vyšší.